Synkkiä näkymiä karpeilla

mittari-Make

VHH:laiset täällä leveilevät veriarvoillaan ja kehuskelevat miten hyvässä kondiksessa ovat. Yleensä sydäninfarktipotilaskin sanoo samaa mutta infarktin jälkeen potilas muttaa tätä sanontaa niin että he kuvittelivat olleensa hyvässä kunnossa kunnes totuus paljastui. Tätä lausetta lääkärit kuulevat paljon.

Mutta kuinka moni VHH:lainen on todella mitannut miten hyvässä kunnossa ovat? Veriarvot kertovat vain pienen osan siitä.

Otetaanpa tähän täysin fiktiivinen VHH-hahmo joka on käynyt mittauttamassa itsensä sekä ergotestissä että kehon koostumusmittarissa.
Ikä 61
Paino 115 kg (mitattu tulos)

Olennaiset arvot:

Ergo:
Hapenottokyky 14.1 ml/kg/min
METs 2,8
Maksimiteho 68 W

Kehon koostumus:
Rasvaa 45%
Viskeraalinen rasva-arvo (rating) 28
Metabolinen ikä 78 vuotta

Jos tätä VHH:laista voisi verrata autoon niin se olisi sellainen auto joka nipin napin kulkee, huippunopeus on pudonnut huomattavasti ja kiihtyvyys on olematonta, nirinää narinaa ja tärinää on siellä täällä. Ratissakin on liikaa klappia, laturin- ja pyörien laakerit pitävät pahaa ääntä, vesipumppu vuotaa ja öljylaikku ilmestyy auton alle lyhyessakin pysäköinnissä. Iskarit pohjaavat kolmen matkustan ainosta. Hyväksyntä seuraavassa katsastuksessa vaatisi suurta työtä. Mutta kyllä sillä vielä eteenpäin pääsee.

Mutta se juuri ajokortin saanut sinisilmäinen nuori joka autoa sitten kokeilee aivan hurmaantuu siitä. Peli tuntuu kulkevan kuin raketti ja kiihtyvyys on vähintään suihkuhävittäjän luokka. Kun auto on vielä pesty ja vahattu, nuori pitää kulkuneuvoa aivan loistopelinä, ei muuta kuin spoilereita ostamaan. VHH:lainen näkee itsensä samanlaisena kuin tämä nuori autonsa.

Mutta kun rinnalle tuleekin Porsche (joka kuvaa liikunnallisen elämäntavan omaavaa ihmistä) niin silloin asiat asettuvat oikeaan mittasuhteeseen.

Niin että millä ihmeen perusteella VHH:laiset täällä voivat kehuskella olevansa hyvässä kondiksessa kun eivät edes tiedä mitä se tarkoittaa?

Menkää ergotestiin ja mittaamaan kehon koostumus, sieltä tulee raakaa faktaa kunnostanne. Luulen että arvonne eivät paljoa poikkea antamistani, ainakaan parempaan suuntaa. Vasta sen jälkeen tiedätte miten todella on laitanne. Näissä mittauksissa monen "elämänsä kunnossa" olevan leuka loksahtaa todella alas kun tulokset paljastuvat.

Mutta ettehän te uskalla mennä.

30

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mittarimato5

      mittari-Make on ajatellut asiaa. Hyvä.

    • mittari-Make

      No jokos VHH:laiset olette päättäneet koska menette? Hiemanhan se maksaa mutta jos on varaa rampata labroissa muutaman kerran kuussa otattamassa verikokeita ja ajella pitkin maakuntia muutaman maitolitran hakumatkalla niin kyllä on varaa käydä ergotestissä ja kehonkoostumusmittauksessakin.

      Sittenhän tiedätte että onko varaa kehuskella täällä sillä miten VHH on parantanut kaikki viat ja puutteet. Kysymys on todella perinjuurin terveyteen liittyvistä asioista ja todettakoon, että suurimmat odotusten kariutumiset "elämänsä kunnosta" tulevat niille jotka eivät harrasta minkäänlaista liikuntaa.

      Eikö ole kanttia mennä? Vai onko VHH todella tekopyhää hurskastelua, ulkokultaista uskossa elämistä ilman että todella halutaan tietää miten on asioiden oikea laita?

      • mittari-ahj

        Saahan sitä kehuskella puolin ja toisin. Saisinko kysyä kenen etua sinä ajat kirjoittamalla roskaa? Vai onko se niin perhanan mukavaa?
        Minä olen ollut 2 vuotta VHH:la. Sen jälkeen olen käynyt tasan kaksikertaa meidän perhe lääkärillä, elikä vuotusilla tarkastuksilla. Tärkein arvo on triglyseriini, joka oli alle yhden. Käyppä kysymässä omaasi. Olet nuori, silti luulen että se ei on päälle yhden. Täassä on muutamia lukuja sinule.


        Länsi-Ruotsissa (Göteborg) käynnistetään uusi, pienimuotoinen tutkimus vhh:n ja sydän- ja verisuoniterveyden yhteydestä.

        Professori Per Arne Öckermanilla on käytössään arteriografi, kone joka tutkii verisuonten seinämien tilaa. Hän on jo alustavasti tutkinut sillä 26 henkilöä, jotka ovat olleet vhh-ruokavaliolla 2 - 5 vuotta (keskimäärin 3,4 vuotta). Tulokset:

        Lainaus:
        Aortastelhet och funktion för perifera kärl (s.k. augmentationsindex) hos 26 individer, som tillämpat LCHF under 2-5 år (medelvärde 3,4 år).

        Aortastelhet: 5,6 år yngre än befolkningsmedelvärdet.

        Augmentationsindex: 12,4 år yngre än befolkningsmedelvärdet.

        Aortan jäykkyys ja ääreisverisuonten toiminta (ns. augmentaatioindeksi):

        Aortan jäykkyys: 5,6 vuotta nuorempi kuin muu väestö keskimäärin

        A-indeksi: 12,4 vuotta nuorempi kuin muu väestö keskimäärin

        Nyt siis haetaan osanottajia kaksi vuotta kestävään tutkimukseen, jossa professori Öckerman itse antaa ravintoneuvontaa, mittaa verisuonia ja otattaa verikokeita.


      • mittari-Make
        mittari-ahj kirjoitti:

        Saahan sitä kehuskella puolin ja toisin. Saisinko kysyä kenen etua sinä ajat kirjoittamalla roskaa? Vai onko se niin perhanan mukavaa?
        Minä olen ollut 2 vuotta VHH:la. Sen jälkeen olen käynyt tasan kaksikertaa meidän perhe lääkärillä, elikä vuotusilla tarkastuksilla. Tärkein arvo on triglyseriini, joka oli alle yhden. Käyppä kysymässä omaasi. Olet nuori, silti luulen että se ei on päälle yhden. Täassä on muutamia lukuja sinule.


        Länsi-Ruotsissa (Göteborg) käynnistetään uusi, pienimuotoinen tutkimus vhh:n ja sydän- ja verisuoniterveyden yhteydestä.

        Professori Per Arne Öckermanilla on käytössään arteriografi, kone joka tutkii verisuonten seinämien tilaa. Hän on jo alustavasti tutkinut sillä 26 henkilöä, jotka ovat olleet vhh-ruokavaliolla 2 - 5 vuotta (keskimäärin 3,4 vuotta). Tulokset:

        Lainaus:
        Aortastelhet och funktion för perifera kärl (s.k. augmentationsindex) hos 26 individer, som tillämpat LCHF under 2-5 år (medelvärde 3,4 år).

        Aortastelhet: 5,6 år yngre än befolkningsmedelvärdet.

        Augmentationsindex: 12,4 år yngre än befolkningsmedelvärdet.

        Aortan jäykkyys ja ääreisverisuonten toiminta (ns. augmentaatioindeksi):

        Aortan jäykkyys: 5,6 vuotta nuorempi kuin muu väestö keskimäärin

        A-indeksi: 12,4 vuotta nuorempi kuin muu väestö keskimäärin

        Nyt siis haetaan osanottajia kaksi vuotta kestävään tutkimukseen, jossa professori Öckerman itse antaa ravintoneuvontaa, mittaa verisuonia ja otattaa verikokeita.

        Kuten aloituksessa sanotaan, mene testaamaan itsesi. Siellä huomaat miten "hyvä vointi" ja "muu" terveys saattaa peittää alleen melkoisen aikapommin. Sinä kehuskelet mutu-tuntumalla, aivan kuten aloituksessa mainitut sydäninfarktin uhrit.

        Roskaa aloituksessa ei ole lainkaan, sen sijaan se että pidät sitä roskana kertoo pelkästään sen miten olet vieraantunut todellisuudesta etkä edes halua tietää olettamasi terveytesi oikeaa laitaa. Vaikka kuinka lukisit VHH-propagandatekstejä niin ne eivät terveyteesi vaikuta, ei vaikka miten joku Öckerman tekisi epätieteellisiä tutkimuksiaan.

        Ei sinun minua tarvitse uskoa. Mene testeihin, siellä huomaat kumpi on oikeassa. Veriarvot eivät kerro kuin osan totuudesta, vaikuttavampi osuus näkyy kehon koostumusmittauksessa.


      • pahakarppi1
        mittari-ahj kirjoitti:

        Saahan sitä kehuskella puolin ja toisin. Saisinko kysyä kenen etua sinä ajat kirjoittamalla roskaa? Vai onko se niin perhanan mukavaa?
        Minä olen ollut 2 vuotta VHH:la. Sen jälkeen olen käynyt tasan kaksikertaa meidän perhe lääkärillä, elikä vuotusilla tarkastuksilla. Tärkein arvo on triglyseriini, joka oli alle yhden. Käyppä kysymässä omaasi. Olet nuori, silti luulen että se ei on päälle yhden. Täassä on muutamia lukuja sinule.


        Länsi-Ruotsissa (Göteborg) käynnistetään uusi, pienimuotoinen tutkimus vhh:n ja sydän- ja verisuoniterveyden yhteydestä.

        Professori Per Arne Öckermanilla on käytössään arteriografi, kone joka tutkii verisuonten seinämien tilaa. Hän on jo alustavasti tutkinut sillä 26 henkilöä, jotka ovat olleet vhh-ruokavaliolla 2 - 5 vuotta (keskimäärin 3,4 vuotta). Tulokset:

        Lainaus:
        Aortastelhet och funktion för perifera kärl (s.k. augmentationsindex) hos 26 individer, som tillämpat LCHF under 2-5 år (medelvärde 3,4 år).

        Aortastelhet: 5,6 år yngre än befolkningsmedelvärdet.

        Augmentationsindex: 12,4 år yngre än befolkningsmedelvärdet.

        Aortan jäykkyys ja ääreisverisuonten toiminta (ns. augmentaatioindeksi):

        Aortan jäykkyys: 5,6 vuotta nuorempi kuin muu väestö keskimäärin

        A-indeksi: 12,4 vuotta nuorempi kuin muu väestö keskimäärin

        Nyt siis haetaan osanottajia kaksi vuotta kestävään tutkimukseen, jossa professori Öckerman itse antaa ravintoneuvontaa, mittaa verisuonia ja otattaa verikokeita.

        Herää kysymys missä tuon Öckermanin näytöt on verisuonten seinämän toiminnan mittauksessa. Olisiko esittää Öckermanin verisuonitutkimuksia jotka on julkaistu jossain arvostetussa tiedelehdessä. Kun Öckermanin tulokset on ristiriidassa maailman huippututkijoiden saamien tulosten kanssa niin sitä suuremmalla syyllä pitää suhtautua kriittisesti yksittäisen intoilijan saamien tulosten pätevyyteen.


    • Balleriina Lutuunen

      Me ihmiset olemme joo porschea, VHH laiset yksinkertaisesti on rapulakiikkuja, eli rättisitikkoja.
      Yhdenkään surmalaisen veriarvot ei ole kunnossa!
      Ajatuskin ihan naurettavaa :D

      Sama trolli, kj.mattila, Liana kautta sun muut peikot, ovat sairaita jos menevät labraan.

      • bgnhhtyur

        En näe syytä, että vähän yli nelikymppisenä täysin terveenä ja hyväkuntoisena minun olisi mieltä mennä testeihin. Varsinkin, kun ne maksavat eikä niihin tuosta vain pääse...

        Minä olen ollut testattavana tarpeeksi, rasva-arvot olivat loistavat ja kehon rasvaprosentti on viimeksi ollut yli 20. En muista tarkasti. Olisiko ollut jopa 26?

        Hapenottokyky ihan hyvä.
        Käykää te testeissä, joilla ei ole varmuutta terveydestä tai on jotain muuta syytä.
        Joko sinä trolli itse kävit?


        Liana


      • Blabla blaaah
        bgnhhtyur kirjoitti:

        En näe syytä, että vähän yli nelikymppisenä täysin terveenä ja hyväkuntoisena minun olisi mieltä mennä testeihin. Varsinkin, kun ne maksavat eikä niihin tuosta vain pääse...

        Minä olen ollut testattavana tarpeeksi, rasva-arvot olivat loistavat ja kehon rasvaprosentti on viimeksi ollut yli 20. En muista tarkasti. Olisiko ollut jopa 26?

        Hapenottokyky ihan hyvä.
        Käykää te testeissä, joilla ei ole varmuutta terveydestä tai on jotain muuta syytä.
        Joko sinä trolli itse kävit?


        Liana

        ja taas tässä yksi jolla on loistavat arvot.. BlaBlabla


      • bgtre
        Blabla blaaah kirjoitti:

        ja taas tässä yksi jolla on loistavat arvot.. BlaBlabla

        Ja sinun arvosi? Jos ne kerran on mitattu.
        Tuskin itse maksoit.


    • mittari-Make

      Jokos olette karpit tilanneet ajan testeihin?

      Jos olette, varautukaa elämänne pettymykseen.

      Tai tietysti laitatte tulokset Pekka Puskan syyksi, hän on käynyt säätämässä laitteet näyttämän väärin.

      Oikeasti, se ettette mene testeihin johtuu siitä ettei teillä ole rohkeutta mennä sinne kun jo etukäteen tiedätte että siellä lyödään sellainen luu käteen jota ei edes koira huolisi.

    • ___________________,

      ketju vaikuttaa niin sekavalta että seuraava tapaamanne lääkäri on patologi.

      • mittari-Make

        Nyt ketju sitten varmaan menee sekavaksi kun Kari ilmestyi trollihahmonsa muodossa tänne.
        Jokos tänään olet menossa testeihin?

        Olen muuten itsekin aika varma että seuraava tapaamani lääkäri on patologi. Toisin kuin sinulla joka joudut ramppaamaan lääkärillä jatkuvasti, lukuisat kerrat ennen kuin pääset patologin pakeille. Ei tämä silti tarkoita että se hetki on kaukana.


      • mittari-ahj
        mittari-Make kirjoitti:

        Nyt ketju sitten varmaan menee sekavaksi kun Kari ilmestyi trollihahmonsa muodossa tänne.
        Jokos tänään olet menossa testeihin?

        Olen muuten itsekin aika varma että seuraava tapaamani lääkäri on patologi. Toisin kuin sinulla joka joudut ramppaamaan lääkärillä jatkuvasti, lukuisat kerrat ennen kuin pääset patologin pakeille. Ei tämä silti tarkoita että se hetki on kaukana.

        Tämä teidän keskustelu sisältää naurettavaa lukemista.
        Asiaa en tunne, mutta hanttiin pistän linjalla pitää olla.
        Lopuksi, kun ei muutakaan keksitä, niin kirjoitetaan keskustelun olevan siihen asti hyvä, kunnes Kari tai Mattila ilmestyi palstalle.
        Syyhän on aina ollut mukava sysätä toisen harteille.


    • mittari-Make

      Joko kohta ensimmäiset mittaukset ovat tehty? Ettekä järkytykseltänne pysty lähettämään niitä tänne?

    • mittari-Make

      Luulisi että karpeilta tulisi testituloksia kuin ripulia ikään.

    • harppaaja

      Tuossa aloittaja esimerkissä tuo paino oli suoraan sanottuna valtava, oli sitten karppaaja tai mikä tahansa niin tuolla painolla ja kehon rasvamäärällä kyllä varmaan jonkinlainen laaki iskeekin.

      • Magaaber

        On vaan niin että tuonkin painon omaava liikuntaa totaalisesti kaihtava henkilö saattaa pitää itseään loistokuntoisena mutta mittaus paljastaisi aivan muuta.
        Karppaajat kehuskelevat niin paljon sillä terveydellään mutta kenelläkään ei taida olla todellista halua selvittää että miten sen laita oikeasti on. Mielummin eletään uskossa.


    • mittari-Make

      Eikö ole karppaajilla ollut kanttia käydä mittareissa?

      Lääkärillä ollaan varmaan käyty jokaviikkoisella terveystarkastuksella ja poistuttu sieltä mutisten "lääkärit eivät tiedä mitään".

      • mittari-ahj

        Kappaajien ei tartte käydä testeissä. Karppari ovat erittäin tervettä porukkaa.
        Naurettavaa tämä sun huolenpito karppareista. Pitäisit huolta esimerkiksi, mistä vähäosaiset saavat päivän ruoka-annoksen. Eihän se ole kivaa, eihän.
        Norka mikä norka.

        Älä välitä sinua on kusetettu, kuten melkein koko suomenkansaa.


      • mittari-Make
        mittari-ahj kirjoitti:

        Kappaajien ei tartte käydä testeissä. Karppari ovat erittäin tervettä porukkaa.
        Naurettavaa tämä sun huolenpito karppareista. Pitäisit huolta esimerkiksi, mistä vähäosaiset saavat päivän ruoka-annoksen. Eihän se ole kivaa, eihän.
        Norka mikä norka.

        Älä välitä sinua on kusetettu, kuten melkein koko suomenkansaa.

        Ei tarvi käydä testeissä, usko riittää eikä sitä saa horjuttaa. Ja jos joku karppari käykin niin varmasti on niin että Pekka Puska on käynyt väärentämässä siihen tulostusliuskaan ne surkeaakin surkeammat lukemat. Pekalla on konttorissaan kaukosäätölaite Suomen jokaiseen ergoon ja kehon koostumusmittariin.


      • mittari-ahj
        mittari-Make kirjoitti:

        Ei tarvi käydä testeissä, usko riittää eikä sitä saa horjuttaa. Ja jos joku karppari käykin niin varmasti on niin että Pekka Puska on käynyt väärentämässä siihen tulostusliuskaan ne surkeaakin surkeammat lukemat. Pekalla on konttorissaan kaukosäätölaite Suomen jokaiseen ergoon ja kehon koostumusmittariin.

        Tämä asia pitää ottaa huomioon. Tärkeätä.


      • bhgnty
        mittari-Make kirjoitti:

        Ei tarvi käydä testeissä, usko riittää eikä sitä saa horjuttaa. Ja jos joku karppari käykin niin varmasti on niin että Pekka Puska on käynyt väärentämässä siihen tulostusliuskaan ne surkeaakin surkeammat lukemat. Pekalla on konttorissaan kaukosäätölaite Suomen jokaiseen ergoon ja kehon koostumusmittariin.

        Laita omat arvosi näytille!


    • näin meillä toimii

      Hyvin tuo vhh toimi ainakin vaimolla. Lähtöpaino oli 93kg ja nyt vuodenpäästä näyttää vaaka hänellä 56kg. Lihaa, kalaa ja kasviksia on syöty ja hyvin on voitu. Ainut harmi oli se, että hän innostui vaihtamaan koko vaatekertansa, kun vaatekoko putosi 44-46:sta 36-38:aan. Rasvaa ei olla juurikaan syöty, mutta hedelmiä, rahkaa, juureksia ja höyrytettyä wokkia kalaa tai lihaa senkin edestä. Kananmuniakaan ei ole kulunut juuri enempää, kuin ennen. Maito ja jogurtti ym on ollut rasvatonta ja juomat vichyä tai ligh-limua. Olut korvauti ligh-siiderillä. Toimii, eikä nälkä ole ollut.

      • ihmetyskummastus

        Onko totta, että vhh:lla saa syödä hedelmiä mielin määrin ja käyttää rasvattomia maitotuotteita ja ligh-limua. Eeiiiih. Ei voi olla VHH_dieetti.
        Nämä kestokarppaajat kieltävät hedelmät ja suosittelevat runsasta rasvan käyttöä, kun rasva pitää nälkää ja on ravinteikasta ja terveellistä.


      • ihmetyskummastus kirjoitti:

        Onko totta, että vhh:lla saa syödä hedelmiä mielin määrin ja käyttää rasvattomia maitotuotteita ja ligh-limua. Eeiiiih. Ei voi olla VHH_dieetti.
        Nämä kestokarppaajat kieltävät hedelmät ja suosittelevat runsasta rasvan käyttöä, kun rasva pitää nälkää ja on ravinteikasta ja terveellistä.

        Montako päivää olet ollut karppauksella.
        Vaihda levyä hedelmien suhteen. Ei niitä ole kukaan kieltänyt syömästä. Korkean fruktoorin takia niitä jotkut välttelee.
        Fruktoosi ei välttämättä ole terveellinen sokeriaine.
        Tässä vähän tietoa.

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/30890-fruktoosi-onkin-haitallisempaa-kuin-muut-sokerit


    • bhgtyrr

      Mittari-Make alias Lutuunen laittaa fiktiivisen hahmon keksityt arvot "näytille" ja vaatii muita menemään mitattaviksi!? Voisin myös vastata kuten hän: Blaablaablaa.

      Laita omat arvosi näytille ensin ja sitten voimme keskustella niistä. MINÄ en ala juosta sinun pillisi mukaan lääkäreillä pyytelemässä tuloksia, joita en tarvitse, joita sinä vain tarvitset oman uskosi vahvistukseksi. Valitettavasti joutuisit pettymään taas kerran, arvoni todellakin ovat hyvät kuten jo kirjoitin. Sekös sinua ottaa päähän! Rasvaprosenttini kun ei ole ikinä ollut muuta kuin normaalissa. Minulle riittää rasva-arvojen ja verensokerin mittaamiset, kun yleiskuntoni on erinomainen. Eihän se lääkärini edes suostuisi moisiin mittauksiin!

      Liana

      • mittari-Make

        En tiedä mihin minun arvojani tarvitset jos et sitten siihen että brassailet niillä jollain tällaisella palstalla, väittäen niitä omaksesi.

        Jos et ole mittauksessa käynyt, et voi arvojasi tietää joten on ennenaikaista sanoa kuka niihin pettyy, luultavasti sinä itse.

        Selvää on että lääkärisi (sinulla on ihan oma, tietysti) ei suostuisi mittauksiin, koska ergotesti rasittaa fyysisesti eikä siihen suositella osallistumista jos on liian huonossa kunnossa. Kehon koostumusmittaukseen sen sijaan hän varmasti suostuisi oitis, se kun ei vaadi sen kummempaa kuin muutaman minuutin seisomisen. Se varmaan karppaajaltakin onnistuisi.

        Tässä suhteessa minun pillini perässä voisi olla hyvä juosta hetken aikaa, se mitä ilmeisimmin toisi uuden, itsesi kannalta tarpeellisen, sävelkuvion siihen karppaaja-auktoriteettien pilliin jonka perässä nyt laahustat.

        Ilmeisesti kävi niin, että en saanut sinua tutustutmaan todellisuuteen vaan haluat edelleen elää uskossasi, joka on varmasti ruusuisempi kuin todellisuus. Mutta valintahan on yksin sinun.


      • bhgtyrr
        mittari-Make kirjoitti:

        En tiedä mihin minun arvojani tarvitset jos et sitten siihen että brassailet niillä jollain tällaisella palstalla, väittäen niitä omaksesi.

        Jos et ole mittauksessa käynyt, et voi arvojasi tietää joten on ennenaikaista sanoa kuka niihin pettyy, luultavasti sinä itse.

        Selvää on että lääkärisi (sinulla on ihan oma, tietysti) ei suostuisi mittauksiin, koska ergotesti rasittaa fyysisesti eikä siihen suositella osallistumista jos on liian huonossa kunnossa. Kehon koostumusmittaukseen sen sijaan hän varmasti suostuisi oitis, se kun ei vaadi sen kummempaa kuin muutaman minuutin seisomisen. Se varmaan karppaajaltakin onnistuisi.

        Tässä suhteessa minun pillini perässä voisi olla hyvä juosta hetken aikaa, se mitä ilmeisimmin toisi uuden, itsesi kannalta tarpeellisen, sävelkuvion siihen karppaaja-auktoriteettien pilliin jonka perässä nyt laahustat.

        Ilmeisesti kävi niin, että en saanut sinua tutustutmaan todellisuuteen vaan haluat edelleen elää uskossasi, joka on varmasti ruusuisempi kuin todellisuus. Mutta valintahan on yksin sinun.

        Kehtaat jatkuvasti väittää tietäväsi enemmän ja paremmin kaiken minun terveydestäni ja ulkomuodostani kuin minä itse tiedän!?

        Kerroin jo rasvaprosenttini, muistaakseni se oli 26. Saattoi se olla myös 22. En muista, kun se ei ole tärkeää.

        ERGOTESTI??? Oletko ihan kahjo? Miksi haluaisin sellaiseen, ei taida ihan halpaa olla eikä varmaa, että terve ihminen pääsisi tuollaiseen? Tuossahan pitää olla laitteet ja koneet. Noitahan tehdään sydänsairaille!! Miten luulet, että lääkäri minut lähettäisi sellaiseen? Kaipa joo, jos työpaikka lähettää johonkin "kuntoutukseen", mutta ei pienyrittäjät sellaisia saa.

        Minä pyöräilen mieluummin luonnossa, jos jaksan 100 km päivässä, niin kai tuo sydänkin on kunnossa...


    • ei oo kanttia

      Tämänkin viestin aloituksen laittamisen jälkeen karpit ovat kaikki käyneet ainakin yhden kerran lääkärissä ja labrassa mutta ei kertaakaan siellä mistä he saisivät tietää todellisen kuntonsa.

    • tt89uy76

      Joko on tulokisa saatu? Ja kalpeita ilmeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe