Millaisissa pedeissä alkuasukkaat nukkuvat?

heimoja.a2s

Hei

Osaisitteko valaista minua:

Millaisissa pedeissä/sängyissä alkuasukkaat nukkuvat? Entä onko jotain peittoja tai tyynyjä? Oli sitten Afrikassa tai Amerikassa, tai missä lie. Olisi mielenkiintoista tietää. Varmasti erilaisia tapoja eri heimoilla. En löytänyt Googlella juurikaan täsmätietoa.

7

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+5
    • masaimies bundolo

      Korvan taittavat tyynyksi päänsä alle ja kielensä vetävät peitoksi.

    • indian squaw
    • petitarkastaja z

      Entä suomalaiset? Veikkaan, että monenkirjavissa. N. 0,5 milj. selän oireista kärsivää kansalaista nukkuu huonoilla patjoilla.

    • Master of reality

      Kukin varmaan nukkuu sellaisessa pedissä joka on itselleen paras ympäristön huomioon ottaen.

      Itse olen nukkunut viimeiset 10 vuotta ja rapiat aasiasta tuomallani futonilla.
      En käytä peittoa koska makuuhuoneni on sopivan oloinen ympäri vuoden. Ei liian kylmä eikä liian kuuma. Lattian rajassa on hyvä nukkua koska sisällä ei ole yöllä hiipiviä öttiäisiä. Makuuhuoneen siivous on helppoa kun rullaa sängyn ja kantaa pois, makkarissa ei muuta olekkaan.

      Reissatessani aasiassa muutaman vuoden nuorempana tuli nukuttua kaikenlaisissa paikoissa. Erässä majapaikassa sänkynä oli puinen lattia ja tyynynä oma rinkka. Toimi sekin. Olen myös nukkunut korkealla puiden lavuksissa umpinaisessa riippusängyssä. Sekin kokemus sinänsä.

      Henkilökohtaisesti en pysty nukkumaan pehmeällä patjalla, selkä on aamulla todella kipeä. Itselle riittää patjaksi jokin retkipatjan oloinen läpyskä.

      Mökillä on jokus tullut päivällä nukahdettua riippusänkyyn.... Kerran myös nukahdin isoon säkkituoliin.

      Mutta mitä tulee alkuasukkaisiin, mitä sillä mahdetaan tarkoittaa? Muinaisia ihmisiä vai maanosan aluperäisväestöä?
      Lapissa nukuttin kerran semmoisessa lappalaisessa tiipiissä porontaljojen päällä ja alla, lämmittimen virkaa tuotti keskellä oleva valkea. Ulkona oli perkkeleen kylmä mutta oli mukava yö, aamulla heräs hikisenä ja nenä jäässä :D Eli sillätavalla varmaan suomen "alkuasukkaat" ovat nukkuneet. Myös laavuja olen käyttänyt joissa nukuttuun retkipatjoilla joiden alla havuja. Korjaa retkipatjan vaikka poron tai hirven taljalla ja on alkuasukkaan peti valmis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe