Jos ostaisin kevarin...

Asiasta kiinnostunut

olisiko hyvä kevari Honda NSR. Honda CBR, Aprilia RS tai joku Husse..
Ja jos joku/jotkut jaksaisi kertoa 2-tahdin ja 4-tahdin hyvät ja huonot puolet. Esim huippunopeus, kiihtyvyys, bensojen kulutus ja huolloista. Olen itse kuullu, että "2-tahti on parempi" ja toisilta, että "4-tahti olisi parempi". ja lisäksi olen kuullut; että 2-tahtia pitää huoltaa paljon useammin ja 4-tahdin vievän PALJON vähemmän bensaa. Olisin kiitollinen jos joku viitsisi vastata minulle näihin kysymyksiin!
Itse en vielä 16-vuotias ja en ole varma ostanko kevarin vai en, mutta omasta mielenkiinnosta kysyisin näitä yllä mainittuja kysymyksiä^^
Kiitos!!

13

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8)

      2-tahdin hyvä puoli on se, että siinä on tehoa riittämiin jos vaan on täysitehoinen (yli 11kw). 2-tahti kuluttaa enemmän kuin nelari ja vaatii enemmän huoltoa kuin 4-tahti. 2-tahdin ja 4-tahdin huippunopeudet ovat aikalailla samaa luokkaa eli jotain 120km/h hyvällä tuurilla. Itellä on Husqvarna SMR 125 4t ja olen tyytyväinen siihen koska bensaa ei kulu paljoa. tankillisella pääsee 250km . Ja huollot on halpoja ja niitä on harvoin.

      • Asiasta kiinnostunut

        Kiitos tiedoista mitä kerroit ja voitko suositella jotain hyviä kevari merkkejä!
        Meinaatko, että 4-tahti olisi parempi kevari vaihtoehto taloudellisesti, siis alhaisemman bensan kulutuksen ja huoltojen takia?
        Ja mitä pitää tehdä, jos laittaa täystehoseksi, pitääkö laittaa tehoputki tai kurit pois vakio putkesta ja vaihtaa isompi kaasutin tai tt-osat vakio kaasariin? (pelkkiä omia veikkauksia). Vai pitääkö tehdä jotain muuta vielä?
        Kiitos, jos viitsit vastata! Ja muutkin saa kertoa omat mielepiteensä!


    • 8)

      Jos haluaa päästä halvemmalla, niin mieluummin ottaa 4-tahti kevarin. Periaatteessa nelarit on jo "täystehoisia" eli sen 11kw (15hp). Nelareihin on saatavilla tehoputkija, mutta niistä ei tehot paljoa muutu. Äänet toki vaihtuu hienommaksi. Jos todella haluaa virittää, niin suurimpaan osaan nelareista löytyy isompi pytty, kaasari ym.. Nelareiden virittäminen on tosin kovin kallista hommaa joten jos virittää haluaa niin 2-tahti on parempi vaihtoehto. Hyviä 4-tahtisia ns. supermoto pyöriä on Yamaha WR 125, Husqvarna SMR 125, Fantic Motor caballero 125 4t ja HM CRM 125 4t. Ja siis uskon että nelari taloudellisempi koska bensaa kuluu vähemmän ja huoltoja ei ole paljoa. Huoltoja on n. 3000km välein ja usein niissä vaihdetaan moottoriöljyt ja suodatin ym. pientä. Mäntää ei tarvitse nelarissa vaihtaa tuskin koskaan. Ehkä noin 50 000km välein (huom n. arvio) kun taas 2-tahdeissa noin 10-15 000km välein riippuen pyörästä. Toivottavasti oli jotain apua. En ole mikään paras neuvomaan näissä jutuissa, mutta perusjutut kyllä hoituu =D

    • Smailejaaaaaa

      Täällä taas 2tahtisen kannattaja :) siinä vaan on sitä jotakin kun tulee 50kmh rajoitetulta tieltä 100kmh alueelle ja lyö kaasun pohjaan nii ai saatana sitä tunnetta kun rupeaa piikittämään :) tosin tehoista joutuu maksamaan jonkun verran enemmän :) nelitahdillahan taas on siistiä kun tulee niin hiljaisilla äänillä lujaa :)) oma on valintasi, riippu todellapaljon siitä paljonko ja missä ajelet (matkaa,kaupunkia,välillä mettää)
      Enduronappuiloilla ei sitten ole kovin kiva ajaa lujaa :D

    • 7+10

      Riippuu kukkaron sisällöstä.

    • .

      2-t vie paaaaaaaaaaaaaljon enemmän bensaa ku 4-tahti
      mut ite otan 2-t enduron koska semmosel on kiva ajaa montulla tai metässä

    • H20 fantic

      itse voit päättää kumpi on parempi ja itse suosittelisin fanticcia laadun, kulutuksen suhteen. Osat yhtä laadukkait ku kisaenskois ja omal satsaamisel laadukkaammat

    • idiootit1

      2-tahti vai 4-tahti oma päätös, mutta sitä en ymmärrä miksi sen pitää olla husse. aivan pommeja ja maksaaki enemmänku muut. varmempi ja halvempi valinta aprilia mx ja vanhat detsonitkin on varmempia idiootit

    • b2166bq

      Älä tule sillä muovi ratas männänrikkojalaippa rotaxia tänne ylistää, apriliaa ei sitä hussea luotettavampi oo, detukat nyt asia erikseen.

      t husse kuski remppaa 1000e edestä

    • Mke94

      Itellä Husqvarna SM-R 2011 Hermunen Replica on tosi hyvä peli ollu tähän asti kulkee joku 120-125 km/h ja on Tosi hyvi kiihtyy nelariks eikä vie Paljoo bensaa:)

      • Xdlsddd

        Mite husses kulkee noi kovaa? Onko vakio? Itellä smr 125 vm 2011 eikä kule ku hikiseen 103-106kmh?


    • Lellittykakara

      Ite oon suunnitellu fantic caballero125

    • Jutustelija2

      Periaatteessa 4t ei huoltoja paljon, bensaa vähemmän, laiska, ja 2t toisinpäin mut riippuu myös viritysasteest et haluuko tehoo huoltojen ja kulutuksen kustannuksella vai toisinpäin. Esimerkkinä dt ja ktm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe