Englantilainen toffee ???

Toffee budding

Millaista toffeeta on Englantilainen toffee, onko kukaan maistanut ?
Täällä oli markkinat ja siellä oli koju, jossa oli englannin lippuja ja myyjäkin oli varmaan englantilainen, kun kuulin myyjän puhuvan englantia jollekin ihmiselle.
Ei tullut markkinoilta ostettua tätä Englantilaista toffeeta.
Näytti olevan tosi paljon erilaisia makuja ja isokokoisia kuution kokoisia palasia.
Seuraavalla kerralla on melkeen pakko ostaa ja maistaa, kun englantilaista toffeeta kehutaan erittäin herkulliseksi.
Suomalaista toffeeta olen syönyt, mutta ei se ole kovin hyvää ja tarttuu hampaisiin.
En tiedä onko Omar toffeeta, mutta se on kyllä paljon paremman makusita, kuin nämä toffeet, jotka tarttuu hampaisiin.

5

2439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

      Toffee on samankaltaista hampaisiin tarttuvaa kuin Suomessakin. Toinen hieman samansuuntainen on fudge, joka on tarttumatonta pehmeämpää (koostumukseltaan jokseenkin Omarin kaltaista) ja usein sisältää esim. pähkinää tai kuivattua hedelmää, sitä myydään mm. toffeen tavoin kuutiona tai pitkulaisina isompina paloina.

    • fudge :p

      Itse ostin noita Englantilaisia toffeita, mutta uskoisin että ne olivat enemmänkin fudgeja, koska ne olivat niin pehmeitä. Maistuivat kermaisille ja olivat makeita, osassa oli myös pähkinää yms. Olisi tullut ostettua enemmän elleivät ne olisi olleet niin kalliita :SS. (ostin kolme fudgea ja ne maksoivat melkein kahdeksan euroa.)

      • Fudge on hyvää

        Ostin Eurooppalaiseta ruokatorilta Fudgea, täytyy sanoa et on parempaa kuin tavallinen toffee. En ole ikinä maista englantilaista toffeeta. Ilmeisesti on saman tapaista kuin mitä Fudge on. :)


    • Toffee budding

      Tuli ostettua muutama fudge eurooppalaiselta ruokatorilta.
      Olisin useamman ostanut, mutta olivat aikas lailla kalliita.
      100g maksoi jotain vajaa 4 euroa ja yks fudge painoi reilu 100 g.
      Oli kyllä tosi hyvän makuista, kermaista ja pehmeää, eikä tartu hampaisiin, kuten toffee.
      Onkos kukaan kokeillut tehdä itse fudgeja ?
      Kondensoitua maitoa niihin ainakin käytetään.
      Netissä on joitain ohjeita, vois kyllä kokeilla tehdä itse näitä Fudgeja.

    • Kanityttö

      Rakastan englannin toffeeta!❤ Osäni tuobsitä aina englannista. Se kyllä tarttuu hampaisiin☺

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe