Lukekaa paljon ääneen Raamattua, Jumalan Sanaa!

kerty

Ääneen lukeminen auttaa paljon! Erityisesti Uutta Tetstamenttia!

7

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!

      Mihin auttaa?

    • raamatun lukija

      Hiljaa ääneen rukoilun ymmärrän, mutta raamatun ääneen lukeminen tuntuu vähän vaikealta. Sen kerran kun luen raamattua, luen usean luvun kerrallaan, siis en vain yhtä lausetta. Samuelin kirjat ovat suosikkini, hauskoja tarinoita, joskus nauran ääneen niin, että kyyneleet valuvat.

      • pyh!

        Et sitten tiedä, että alkuaan teksti oli tarkoitettu luettavaksi ääneen?


    • seurakunnan jäsen

      Lukemisen vaaroja voi olla vieläkin!
      Joku 1500 luvulla ilmeisesti oli saanut Johanneksen Evankeliumin ja oli lukenut ääneet ja siellä nuo Jeesusken Ehtoollisdasettamisanoja, ja jotkut ioli kuunnelleet salaa ja ´käsittäneet väärin, eli olivat uhranneet tuon poloisen ääneen lukijan aj syöneet suihinsa, luullen niin saavuttvansa kuoelmattomuuden!
      Seuraavassa on nuo sanat selvennettynä, jotta saisivat oikean käsityksen! Jeesuksen asttamaa ehtoolista saa nauttia vai Kristillisessä seurakunnassa uskoon tulleet eli Jeesukseen uskovat!
      Selvennys tekstiin.
      Raamatun Uuden Tetstamentin Johanneksen Evankeliumi 6.luku.
      " 47. Totisesti, totisesti sanon minä Jeesus teille: joka uskoo minun Jeesuksen päälleni, hänellä on ijankaikkinen elämä.
      48. Minä Jeesus olen elämän leipä.
      49. Teidän isänne söivät mannaa korvessa ja kuolivat.
      50. Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas, ja joka siitä syö, ei hänen pidä kuoleman.
      51. Minä Jeesus olen elävä leipä, joka taivaasta tuli alas: se joka tästä leivästä syö, hän elää ijankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä Jeesus annan, on minun Jeesuksen lihani, jonka minun Jeesuksen pitää antaman maailman elämän edestä.
      52. Niin Juudalaiset riitelivät keskenänsä, sanoen: kuinka tämä Jeesus taitaa antaa lihansa meille syödä?
      53. Jesus sanoi heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: ellette syö Ihmisen Pojan Jeesuksen lihaa ja juo hänen Jeesuksen vertansa, niin ei ole elämä teissä.
      54. Joka syö minun Jeesuksen lihani ja juo minun Jeesuksen vereni, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja minä Jeesus olen herättävä hänen viimeisenä päivänä.
      55. Sillä minun Jeesuksen lihani on totinen ruoka, ja minun Jeesuksen vereni on totinen juoma.
      56. Joka syö minun Jeesuksen lihani ja juo minun Jeesuksen vereni, hän on minussa Jeesuksessa ja minä Jeesus hänessä.
      57. Niinkuin elävä Isä minun Jeesuksen lähetti ja minä Jeesus elän Isäni tähden, niin myös se, joka minua Jeesusta syö, hän elää minun Jeesuksen tähteni.
      58. Tämä on se leipä, joka taivaasta tuli alas: ei niinkuin teidän isänne söivät mannaa ja kuolivat. Joka tätä leipää syö, hän saa elää ijankaikkisesti.
      59. Näitä sanoi hän Jeesus synagogassa, opettaissansa Kapernaumissa."

      Uskoon voi tulla vain Evankeliumin saarnaa kuuntelemalla!
      Uskoontulo ei ole pakollista, vaan jokaisen on tehtävä itse ratkaisu tuon tarjouksen vastaanottamisesta. Jeesukseen uskovien lapset ovat kuitenkin pyhiä ja kristillisen saurakunnan jäseniä!

      • pyh!

        no höpöhöpö. Kyllä jokainen kuulija ymmärtää, että Jeesus puhui itsestään eikä lukijasta.


      • pyh!

        Sitä paitsi teet syntiä, kun muutat Raamatun tekstiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe