miten pitäisi käyttäytyä/pukeutua yläasteelle?

miten?

siispä:meen ens vuonna yläasteelle.ongelma on,että tuleeko heti vastaa jotai narkkareita vai onko kaikki normia?nuuskaa ja tupakkaa en ala vetaa,tai toivon nii.ja toiseks,miten pitäis pukeutuu ja kui paljon/miten kerään rahaa vaatteisiin?
saaan viikkorhaa joskus aina 5 euroa enkä myy mainoksii ;)

18

4248

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Offspring

      Mä menin yläasteelle tasan niissä vaatteissa mitä mulla jo oli kutosella :D Eikä kukaan tuu dissaa sun vaatteita jos vaa kannat ne ylpeenä. Narkkareita ainakaa meidän koulus oo ku pari, tupakoitsijoita ja nuuskaajia karkeasti arvioituna ehkäpä sellanen kolmasosa ja ainaki puolet juo/on juonu. Mut ihan normii porukkaa siellä on, ei yläaste läheskää aina oo mikää friikkisirkus :D

      Mut sen yläasteessa oon huomannu et ihmiset lokeroituu aika helposti. On nolifeja, rumat (tiedän et on ilkee lokeroid tollee, mutku ne oikeesti hengaa vaa keskenää), suositut, muusikot, urheilijat, ja sitte tavalliset tallaajat. Perjaatteessa noil lokeroil ei oo väliä, mutta ainaki mä huomaan niitä meidän koulussa..

      Ja vielä siitä vaateasiasta...perjaatteessa turvallisin vaihtoehto on olla massa. Kattoo vaa et millasii paitoi ja housui on koulu täynnä ja ostaa samallaiset. Mut se on aika tylsää, olla kopio. Mä ainaki haen vielä mun omaa tyyliä, mut massa musta ei tuu, se on varma ;)

      Tärkeintä on mennä vaa chillisti ja olla oma ittensä. Feikit saa huonon maineen. Mm, ja oon muute ite tän vuoden seiska et on toi yläasteen alotus vielä tuoreessa muistissa ;]

    • näinon

      Perus farkut ja kauluspaita t-paidan päällä auki, rento ja tyylikäs tai sit vaan huppari. Tommosilla meni yläaste ja lukio.

    • kävin yläasteen jo

      ole oma reipas, sosaalinen ja iloinen ihtes ni kaik mennee hyvin (: kaikkien ei tarvihe olla esittäviä pellejä ja huomiohuoria, liikaa paineita!

    • taddaaaaaaaaaaaaaaaa

      itekki alotin viimevuonna seiskan ja meen nyt siis kasille, ja noh oon alkanu löytää ommaa tyyliä nyt seiskalla. ja nii oon samaa mieltä et kanna vaattees ylpeänä ja oo oma ittes hyvi mennee. ja joo yläasteel tullee paljo semmosia porukoita, nii et kiltit tytöt ja pojatki saattaa joutua niitte juojien ja polttajien kavereiks ja toisinpäi. mut tsemppiä hyvi sulla mennee jos sulla on kavereita

    • kuggenheim

      mee nakkena ja juo es ja polta nuuskaa

    • paskapaavo

      Perus jonne tyyli :(

    • tiaasd_

      Neuvo on että kannattaa olla omaittensä oli sitte millanen luonteeltaan tahansa, se voi tuntuu vaikeelta mutta kyllä se kannattaa :D

      Ite meen 9lk:lle ja oon ollu omaitteni nytte kasin ajan ja kaikki on arvostunu mua enemmän ku en esitä mitää massapaskateiniä ja ite oon just kaikkee muuta ku massa ku täysin erilainen tyyli ku muilla ja yllytyshullu joka tekee IHANmitä vaa muut yllyttää tekee :D

      Mutta siis ole omaittes, äläesitä mitää, pidä kiinni omasta mielipiteestä :)

    • Näin

      Tosiasia: Vaikka kaikki sanoo että voit olla just sellanen kun haluat, et voi.
      Jos käytät koulussa erilaisia vaatteita kun muut, sinua kiusataan. FAKTA. Surullista mutta totta.

      Pillifarkut, leggingsit, lökärit, chinot on sellaset normi alaosat millä pärjää hyvin. Toppi, T-paita, trikoopaita, huppari, neuletakki on ok yläosia.

      Ne jotka pukeutuvat erilailla, ovat rohkeita ja kaikkien tulisi ottaa heistä esimerkkiä, mutta valitettavasti kaikki ei ajattele niin. :(((

    • -97

      Käyttäydyt sillei hyvin, luokassa panostat opiskeluun, ja käytävillä taas ihmissuhteitsiin (kaverit&tytöt ;) ). Et tappele tai lähe kiusaamaan yms. hanki kusipään mainetta ja oot rennosti. Älä turhaan kiroile se on niin naurettavan kuulosta kun jotkut 7. luokkalaiset jonnet kiroilee ja juot Cokista etkä mtn Essää..

      Vaatteista sen verran että kouluu pitkät housut esim. chinot tai tummansiniset puolipillifarkut, sitten joku värikäs/hieno huppari tai v-kaula-aukolla oleva pitkähihanen t-paita. Ja ei mitään "yliannostusta" dödöistä.

      Tollei ku meet nii iha hyvi pitäs pärjätä...

      Älä turhaan vielä 7.&8. luokalla ala polttaan tai juomaan!

    • kokemusta on

      Laita ihan normaalit vaatteet! älä mieti muiden mielipiteitä vaan pue vaatteet mistä itse pidät!

    • Odin's son

      Minulla on antaa vain yksi vinkki, mutta mielestäni siihen tulee suhtautua vakavasti:

      "Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan."

    • giirrrlll'99

      mul oli eka pv tnä seiskalla mut kukaa ei sillai kyylänny tai mtn johtuu kai siit et mu broidi o ysil ja suosittu ja sama juttu mun systeri kasil ni iha jeba mennä sinne ku tuntee porukat:DD

      • Seiska

        Tavalliset vaatteeet itte ostin ainakin uusia kun menin seiskalle, sisko autto vähä pukeutuu :p eli

        -Farkkuja , itte tykkään tummista ja muistakaa laittaa lahkeet nilkoista / takaa sukkiin niin kyllä on heti paljon tyylikkäämpi henkilö kyseessä =).

        -Huppareita , värikkäitä tykkään ku paljon porukkaa kenel päällä vaan jotain mustaa se on vähä ankeeta :P

        hupparin sain 16€ vihree , hieno merkitön ja toinen sini-valko-musta 30€ joku merkki huppari alennuksesta ja farkut oli joku 10 - 25e ett ei ne hirveitä maksa ellei taho parast:=)!


      • nollakakkkone

        ne ihmiset ketkä nykyajalla luette täst kessast vinkkejä, niin ÄLKÄÄ PLIIS laittako farkkujen lahkeita sukkiin!!!!!! Nykyajan vinkki ois et käärikää pari kierrost niit lahkeit se on siistii


    • KiimainenKoni1976

      Alasti, setä tykkäisi ;)

    • MarttaNieminen2

      Pukeudu miten haluat mutta muista olla aina valmiina puolustautumaan koska siellä voi muuten maine tai henki lähteä suosittelen alottamaan hierarkian kapuamisen pistämällä pienemmät ensiksi ruotuun.

    • MirandaUusi

      Itte pukeudun mukavan tuntuisiin, ja siisteihin vaatteisiin vaikka eivät ole mistää merkkiliikkeestä ostetut. Sama se mistä ne vaatteet ostaaa, kunhan ovat mukavat päällä ja ovat siistit. Itte oon ihan rentona diellä, ja oma itseni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe