BMW R 1200 GS Adventure

Mielessä.-

Olen katsonut "silläsilmällä" moista laitosta.

Täriseekö BMW R 1200 GS Adventure matkanopeuksilla ? entä mekaaniset äänet jne.
Onko pleksi pelkkä koriste ,kypärän tutistin vai oikeinko toimiva.

Koeajoon en ole päässyt, liikkeitä ei näytä kiinnostavan esittely ? ja "ongelmana on erimerkkinen vaihtopyörä..

17

8223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksusttaako

      Onkos tässä pyörässä kuiva kytkin ?...pitääkö se melua ?

    • hae BMW

      Laita "kuukkeli" hakuun bmw r1200 gs adventure, löytyy varmaa tietoa ja koeajo kokemuksia.

      • Peetu21

        Tärisee, kaatuu kaasuttaessa ja kardaani vie tehot :)

        -tuliko tuossa nyt tärkeimmät, mistä bemua yleensä moititaan ?
        -ei tosiaan mitään perää, kateellisten panettelua tyystin

        -kyllä vaihtopyöriä on koeajettavissa vaikka kuinkapaljon
        -ainoa konsti kokeilla, sopiiko omaan käteen, ajaa riittävänpitkä koeajo
        -ehkä ainoa rajoittava tekiä on kuskin koko, ei ole persjalkasen mopo


    • ei kannata

      Raskas, tehoton norsu, jolla ajavat luulevat olevansa jotain seikkailumotoristeja. Siksi ajan kunnon tourerilla.

      • Anonyymi

        Boxeri on niin kiva.. Uskoo aina ku kyssyy / moottorijarrutus yllättää enskertalaisen. Sivutuki persiistä kaatuu satteella. Oikeen hullun yllytys vekotin kortti lujilla. Ensi tuntuma järkyttää kaikki paino eturenkaalla hiekka tiestö kauhunsekaista mutta sitten onkin ällistyttävän hyvä ja nopee. Paras "runko" ikuna ei kiemurra..


    • Viikon koeajo

      itselläni on R1150RT-2002. Viime kesänä vuokrasin kokeeksi R1200 adventuren Saksassa. Moottori on parempi tasapainoitusakselin takia, käytettävä kierrosluku alue on siksi laajempi. Täristäähän tuo iso kone mutta se ei häiritse eli sitä ei huomaa normaalissa käytössä. Pleksi on hyvä, parempi tuulensuoja kuin omassani. Pyörä on korkea! Ehdottomasti kokeiltava että jalat eivät jää lyhyiksi. Bensatankki on iso, täydellä tankilla ajaa 600km ja ylikin. Alumiinilaukut ovat kolhot mutta tilavat ja erittäin kätevät. Pyörä sopii hyvin kahdellekin matkapyöräksi.
      Jarru hyvät, ei ketjuvetoa. Tehot riittävät ja sitten yksi bonus: jousitusvarat ovat toreria suuremmat ja täydellä kuormalla se on etu huonoilla asfalteilla. Oma kokemus oli että voisin jopa vaihtaakin mutta onhan tuo R1150 hyvä pyörä (ja kauniimpi ;-)
      Ei muuta kuin koelenkille! Hae(tuta) Saksasta, osta dealeriltä niin ei tule yllätyksiä.

    • Olen ajanunt 800-100km päiväetappeja, kaksi kesää pyörä on minulla ollut ja olen erittäin tyytyväinen pyörään ,ei ole mitään väliä minkälaista tiestöä tulee vastaan,pahin tietyömaa 30km luonnon kiveä 30-60mm kierto tie olis ollut noin 800 km lisä (Venäjällä) matka nopeus voi olla kaikki 50-160 km/h väliin laukut mukana max 130 on ohje..

      • V-Strom

        Suojaako tuulilasi hyvin vai pyörteileekö tuuli juuri kypärän korkeudella. Olen 185 pitkä ja haaveillut tuommoisesta. Nyt on eri merkkinen samantyylinen mutta tuo tuulen ravistelu kypärään häiritsee.


      • gesumies

        Mulla lukee laukuissa ma 180km/h ja kovempaakin on menty. ESA on käsittämättömän hieno keksintö. Etenee kuin juna. Tuuliasiat saa pleksiä vaihtamalla kuntoon. Itse olen pärjännyt orkkispleksillä. Ei tota gesun ylistystä ymmärrä kuin itse tekemällä sillä reissun.


    • Jesse2

      Kun puhutaan matkaendurosta niin ei silti tarvitse olla maapallonkiertäjä.
      Adventure ei ole ratapyörä, ei se ole trialpyörä eikä motogrossipyörä. Ei se ole kyykky. Se on matkaenduro jolla voi retkeillä monenlaisilla alustoilla.
      Nämä provaajat eivät saa pyörää koeajolle, hyvä vaan koska tarvitaan
      asennetta pyörää kohtaan. Samoin on Harlikoilla, Gold wingeillä ja monilla muillakin kunnon pyörillä. Provot varastaa fillarin kun ei ole varaa taksiin kapakasta.

    • Fistingboy

      Euroopan eniten myydyin mopo. Todella hyvä moottoripyörä. Iso miinus mielestäni on , että kytkinlevy saattaa olla lopussa alle 40 000kilometrin. Riippuen siitä onko kytkintä paljon luistatettu. Kytkinlevy maksaa noin 150-200euroa, mutta työstä tulee helposti hintaa sen vaihdolle yli2000 euroa.

      • GessumiesJ

        Höpö höpö.


    • KTu

      2018 gessi alla ja noin 600 km takana. Minua on alkanut ärsyttämään etupäästä tuleva outo muovinen ”humina”. Vaihdoin uudet renkaat ja humina pieneni, mutta ei kadonnut. Mielestäni syyn täytyy olla katetunneli joka on rakenettu etupään ympärille jonka kautta pyörämelu pääseen suoraan kuljettajan pääalueelle. Onko muilla samanlaisia huomioita. Jos on, niin miten siitä on päässyt eroon., vai onko? Todella upea pyörä ajaa muilta ominaisuuksiltaan.

      • Ohutnakki

        Rengas äänet vaivana, shopperiin sais pitkäkeulaisena mallina?


      • Anonyymi

        Melu tulee rengastyypistä, michelin, metzeler meluavat. Pirelli ja continental ovat hiljaisia, puhutaan siis näistä asfaltti adventure renkaista kuten pirelli scorpion trail ll.


    • ent.pekkaBMW2xGS

      GS on kevyempi ja matalampi istumakorkeus. Tilasin aikanaan GS:n vielä 30 mm normaalia matalampana.
      Adventure on enemmän matkapyörä kuin on GS. GS:llä on parempi teho/painosuhde, rajoittimella n. 215 km/t.
      Yksin ajaen 1200 km/pv on realistinen (Travemunde-Sveitsi-Ranska) ja mahdollinen. Helsinki-Austow-Berlin-Firenze ottaa 3 pv. Porukassa 800- 850 km on haastava jos ei ajeta moottoriteitä ja poiketaan joskus pääteiltäkin.

    • Anonyymi

      Itselläni ollut GS 1200 -08 nyt kuukauden. Olen yllättynyt voimansiirron metelistä. Juuri laitatin huollossa uuden laakerin takapäähän ja toivon metelin loppuvan. Pöh, edelleen pitää kovahkoa meteliä nopeuksilla 80 - 100 km/h. Moottorijarrutus vielä lisää meteliä. Huollossa olivat sitä mieltä ettei pyörässä ole mitään vikaa (valtuutettu BMW huolto). Aiemmat pyörät olleet Japseja, tosin yksi BMW R1100S on ollut myös. Kohta lähtee tämä pyörä eteenpäin jos meteliä ei saa kuriin. Pyörähän on mainio ajettava muuten, mutta korvat ei kestä ajella vaikka on tulpat korvissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe