Kuolettava yskä ja hengitysvaikeudet.

Yskivä-91

Eli hei.

Olen ollut aina siitepölyallerginen, mutta tänä vuonna oireet ovat pahemmat kuin koskaan. Mutu oireet lähtevät allergialääkkeillä, mutta yskä ei.

Yskin koko ajan, ääneni on lähtenyt, eikä henki kulje kunnolla, vaan on "vinkuvaa" ja hengenvedot ovat vaikeita. Otan astmalääkettä, yskänlääkettä, kurkkupastilleja, mutta siltikään yskä ei lähde. Yskä on limaista ja aiheuttaa selkäkipuja, sekä vatsakipuja.

Onko ihmelääkettä tällaiseen? Mielellään ns. "kotitekoista" tai halvahkoa, sillä olen opiskelija, ja varat ovat todella vähissä allergioiden takia...

4

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisupastilli

      no mull on ainaki sisu-pastillit auttanu. niitä ku vetelee ni hyvin henki kulkee.

    • Miss_90

      Mä oon kanssa siitepölylle ja ylipäätänsä kaikelle kukkivalle allerginen ja alkukesästä ollu kyllä yhtä tuskaa koko ajan. Lääkärissä käyny uusimassa reseptit astmapiippuihin, heinixii, silmätippoihin sekä nenäsumutteeseen. Muuten tehonneet mutta muakin vaivaa ihan järkyttävä yskä, jonka seurauksena kylkiluut sekä selkä ja pää ihan hemmetin kipeet. Näihi oireisiin ei oo mitään sen ihmeempiä kotikonstia vaan kannattaa hommata lääkkeet, itekin oon opiskelija ja tuntu budjetissa aika reilusti mut mieluummi otin lääkkeet et pystyn sentäs jotenkuten töissä käymään :/
      Noin viikko sitten sain lääkäristä reseptin Singulairiin, jonka pitäs auttaa tuohon yskään. On se ehkä hieman vähentäny tätä yskimistä, mutta silti kun yskittää ni yhtä koval voimal tulee ja koskee lihaksiin samalla tavalla, mutta lääkäri sanokin että menee vähän aikaa että se alkaa vaikuttamaa. Sain kuukauden paketin niitä tabletteja ja makso jonku reilu 40 euroa.

      Yksi kotikonsti, mikä itelläni autto mutta vain hetkellisesti oli, kun join kuumaa vettä/teetä/kahvia ja hengittelin niitä vesihöyryjä niin henki kulki vähän paremmin eikä ääni enää ollu niin kadoksissa. Mutta sekin tosin kesti vain sen hetken. Ite olen kyllä lääkkeiden kannalla kun ei sitä koko ajan pysty olee vettä kittaamassa :)
      Mutta voimia ja jaksamista ja toivottavasti löydät apua noihin oireisiin!

      • AlkuperäinenPostaaja

        Laitanpas tuon lääkkeen nimen korvan taakse. Tosiaankin, tuo hinta on aika paha, mutta enköhän saa kiristettyä esim. sähkön käytössä niin jää lääkkeisiin rahaa.
        Kiitosta ! (:

        ~ Ja noista sisu-pastilleista, kyllä ne ainakin hiukan tuntui kurkkuröhää helpottavan, mutta limaa sitten tulikin tuplasti...


      • koivu koivu koivu
        AlkuperäinenPostaaja kirjoitti:

        Laitanpas tuon lääkkeen nimen korvan taakse. Tosiaankin, tuo hinta on aika paha, mutta enköhän saa kiristettyä esim. sähkön käytössä niin jää lääkkeisiin rahaa.
        Kiitosta ! (:

        ~ Ja noista sisu-pastilleista, kyllä ne ainakin hiukan tuntui kurkkuröhää helpottavan, mutta limaa sitten tulikin tuplasti...

        hei opiskelijat ja tietysti muut tuosta singulair lääkeestä on rinnakais valmiste joka / jossa on sama lääke aine mutta on huomatavasti halvempi me ostetaan sitä meidän astma lapselle ja se toimii ihan yhtä hyvin meillä ku tuo singulair sitäkin on ollut meillä ensin nyt jo kauan syöty tuota halvinta niistä rinnakais valmisteista . Ja hänellä on menossa myös koivun siedätys puolessa välissä ja nyt on jo havaitavissa hyötyä siitä joten te joille sitä suositellaan niin ottakaa vastaa siitä on oikeasti apua ainakin jonkun verran 13.v . Tytön äiti .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe