Kuinka myydä hyvä idea?

STR...

Kuinka myydä hyvä yritysidea olemassaolevalle yritykselle, joka ei ole kannattava, mutta idean myötä yrittäminen tulisi hyvin kannattavaksi. Tarkoitus olisi ettei ideaani varastettaisi, kun sen jollekkin yrittäjälle kerron ja se pitäisi jotenkin varmistaa.

12

4393

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä ohjeet

      Kukaan ei tuollaista osta, mutta kerron kuitenkin:

      1. Kerro, että sinulla on ehdotus joka voi muuttaa toiminnan kannattavaksi.
      2. Vaadi salassapito ja kilpailukieltosopimus ennenkun kerrot ideaa. Tämänhän voi yritys tehdä, koska jos ideasi ei ole (mitä itse uskon) kannattava, eivät he sitä kuitenkaan toteuta
      3. Kerro idea ja pyydä palkkiosi vain TULOKSEEN sidottuna royaltina = provisiona.

      Älä ota tätä piruiluna, mutta näin käy todellisuudessa:

      1. Yrittäjä kuuntelee tämän kohdan läpi ja on joko kiinnostunut tai naureskelee sinulle, kun et kuitenkaan koko toimintaa ymmärrä
      2. Yrittäjä pakahtuu nauruun tai ohjaa sinut ovea kohti
      3. Tähän kohtaan ei koskaan tulla

      Näillä eväillä kun lähdet liikkeelle, et varmasti kovin korkealta tipu ideoinesi.

      • 735645

        "3. Kerro idea ja pyydä palkkiosi vain TULOKSEEN sidottuna royaltina = provisiona."

        Royalty EI ole provisio vaan kiinteä maksu joka pitää maksaa tuloksesta riippumatta.


      • VPKoo

        Voisin tähän vielä itse sinulle kommentoida, että vaihtoehtojasi näissä jälkimmäisissä ei tapahtunut, vaan kehoitan ihmisiä jatkossakin muuttamaan, mielipiteet ja ideat, ennalta-asetettuja steretypioita vastaan. Viekää omat ideanne palvelevalle yritykselle ja mikäli ideanne on oikeasti hyvä, niin vaatikaa kohdat yksi ja kaksi kirjattuna sopimuksena ennen idean esille tuomista, mutta ei koskaan pidä tyytyä royalteihin vaan vaatikaa sopimus, joka kattaa kolmannen kohdan siten, että se täyttää rahallisesti idean laatukelpoisuuden royalteina,
        (maksetaan rahaa tietty % myyntivoitoista sinulle, kunnes tietty arvo on täynnä), mutta samalla pyytäkää prosentuaalinen osuus yritykseen, mikäli liikeideasi nousee tarpeeksi kannattavaksi ja näin ollen se nousee molemmille kannattavaksi.

        Eniten rahaa saatte ideastenne irti, jos saatte sen tehty varsinaiseksi liikeideaksi. Toimivaa kokonaisuutta varten kuitenkin tarvitaan aina pääomaa edes jonkin verran.


    • done.

      Harjoita itsellesi sopivaa liiketoimintaa ja vahvista suhteitasi jeesaamalla muita ideoillasi.

    • rosvoovat

      aika vaikeeta on
      kyllä ne istot pystyy varastaa idean vaikka mitä teet

      et voi paljastaa idean ydintä

      on tehtävät isot sopimusehdot

    • aikakortilla

      No mulla näitä ideoita on monta laidasta laitaan,

      1. idea olisi suunnattu jokaiseen kotiin
      2. idea muuttaisi kännykkämaailmaa
      3. idea toimisi kuumien kotien jäähdytyksessä

      maailmanlaajuisia juttua

      kuka lähtee valloittamaan maailmaan mun ideoilla ?

      • aivosolutkortilla

        Mä haluun arvata noi ideat:

        1. kattila
        2. max upload stream
        3. eriste


      • jupa................

        pelkän idean arvo on nolla.

        ideas are shit, execution is king, sanotaan texasin kielellä


    • Sampo

      Oikeastaan muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin kehittää ideastasi konsulttipalvelu, jota sitten myyt.

    • aikakortilla

      Mä haluun arvata noi ideat:

      1. kattila
      2. max upload stream
      3. eriste

      1. täysn väärä vastaus
      2. väärin, oman arvioni mukaan jos idea toteutetaan se saattaa tulla suositummaksi kuin vihaiset linnut, jos asentuu muutamaan sataan tuhanteen matkapuhelimeen Suomen kokoisessa maassa niin sekin on jo syy tyytyväisyyteen.
      3. oikein, yksinkertainen jäähdyttävä halpa ratkaisu jonka keksin täysin vahingossa.

      Konsulttipalvelu ?

      kakkosidea on jo keksittu 2 vuotta sitten , kukaan muu kuin minä ei vain näytä keksivän ideaani vaikka se onkin hyvinkin yksinkertainen juttu. Oman päätyön johdosta en kerkiä viemään asiaa eteenpäin, siksi etsinkin suomi24sta kumppania :--D

    • Rahat ideaksi vai
      • Rahaa vai ei

        Aika hyvä jos ton jutun mukainen ideoiden myynti on onnistunut. Vähän epämääräinen, ei oikein selviä miksi myy eikä perusta omaa firmaa.
        Jutussa tulee kuva että idea olisi varastettu joskus ilmeisesti oikein oikeuden päätöksellä ja sen jälkeen tullut konkurssi. Jos niin on käynyt niin hiukan ymmärrän nyt valitsemaa toimintaa.
        Osa jututuista on ihan huuba haabaa, ehkä tarkoituksella hämäkseksi. Oli siellä yksi ideakin jonka uskon oikeasti olevan aika myyvä mutta ulkona minun piiristäni.
        Yritin löytää julkisista lähteistä ko. tyypin konsulttia mutta en onnistunut. Tääkin kertoi vahingossa löytäneensä.
        Mutta toi on todella kiinnostava juttu jos se oikeasti toimii, siis toi että myy ideoita ja saa niistä jotain tulostakin pankkitilille.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe