Koulukiusattujen tuki ry - rahankeräyshuijareita?

huijausta

Onko teille tullut soittoja kyseisen "yhdistyksen" nimissä? Tarkistin juuri patentti- ja rekisterihallituksen yhdistysrekisteristä, sellaista yhdistystä ei ole edes olemassa. Älkää siis hassatko rahaa huijareille.

84

18344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laura

      Tiedän tyypit, silkkaa kusetusta koko homma!

      • Anonyymi

        Täyttä kusetusta


    • lll

      Mutta eikös tuo oo nykyään Koulurauha?

      • Anonyymi

        Olkoon nimi mikä vain mutta koulukiusattuja se ei auta. Tiedän kyllä että koulukiusaamista on mutta rikollisia en auta. Tulkoon keräilemään kotiovelle ja näyttämään henkkarinsa ja luvan tehdä sitä työtä. Jos ei satu olemaan mukana niin keskustelu lupuu heti. Jos jatkaa päästän koiran ulos kertomaan mielipiteensä. Se tepsii meillä kaikkiin muihinkin ovelta ovelle kiertävät julistajat.


    • Vinston

      Minulle soitettiin Koulukiusattujen tuesta. Etunimellä esittäytynyt tyyppi vaikutti jotenkin kummallisen epätoivoiselta ja mm. alkoi erittäin painokkaasti vänkäämään että tämä on TODELLA tärkeätä, kun sanoin, etten ole kiinnostunut. Kun hänen puhetulvansa jälkeen sanoin taas ihan asiallisesti, että en ole kiinnostunut, hän mitään sen enempää sanomatta löi luurin korvaan. Jäipä todella erikoinen mielikuva tästä "koulukiusattujen" puhelinmyyjästä.

    • hoopo222

      Koulurauha-ohjelmalla ei ole yhteyttä Koulurauhaa-lehteen

      Nimien samankaltaisuudesta huolimatta Koulurauha-ohjelmalla ei ole mitään yhteyttä Koulurauhaa -lehteen. Koulurauhaa -lehden taustalla on yksityinen yritys, joka kerää varoja oman lehtensä julkaisemiseen.

      Tällä sivustolla esitellyn Koulurauha-ohjelman taustayhteisöt ovat Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Opetushallitus, Poliisihallitus, Folkhälsan sekä Suomen Vanhempainliitto.Mikäli Koulurauhaa -lehden markkinoinnissa on viitattu Koulurauha-ohjelmaan tai näihin sivuihin, pyydämme ilmoittamaan tästä kuluttajaviranomaisille

    • kettuuntunut

      Olen perunut Koulurauhaa -lehden 14 päivän sisällä pariin otteeseen. Ensi väärään osoitteeseen, jonka he ilmoittavat kotisivuillaa, tämän jälkeen osoitteisiin, jotka löytyi laskusta. Heidän vastaus oli: laskussa on oikeat osoitteet.. Ei mitään lehden perumisesta. Tänään tuli karhukirje ja minä laitoin viestiä kuluttajavirastoon..

      • Queso

        Samaa tekevät 86 vuotiaille vanhemmilleni, joiden laskut vaan jatkuvat.peruutukset eivät onnistu. Eikö nyt näille huijareille saada tehtyä jotain.


      • Anonyymi

        Koulukiusatut ja kouluturvaa lehtimyynti ja keräys on huijausta. Meille soitti kouluturvaa keräyksesta,puhelimenpäässä oli vissiin joku robotti ei kuunnellut vaan jatko puhetta pistin luurin kiinni. Sitten alkoi kahdenviikon soitto rumpa,haitatin paskat ja sanoin jollei rimpauttelu lopu teen rikosilmoituksen.


      • Anonyymi
        Queso kirjoitti:

        Samaa tekevät 86 vuotiaille vanhemmilleni, joiden laskut vaan jatkuvat.peruutukset eivät onnistu. Eikö nyt näille huijareille saada tehtyä jotain.

        No minä annoin mennä kyseisen laskun ulosottoon asti. Sitä ei koskaan peritty kun selvitin huijauksesta.


    • yrittäjä_vs

      Tänään 18.2. soittivat "koulukiusattujen lapsien jostain" firmani kännykkään. Vastasin pelkällä sukunimellä. Ennen mitään esittelyjä soittaja alkoi tentata myös etunimeäni. Vasta sitten kertoi mistä on soittamassa jolloin minulle selvisi että kysymyksessä on rahankeräys. Kielsin ottamasta yhteyttä enää uudestaan ja lopetin puhelun.

      • Anonyymi

        Minä en ole pitkään aikaan vastannut tuntemattomiin numeroihin. Laitan niihin eston. Sitten tulee uusi puhelu jossa vain numeron loppu muuttuu. Laitan taas eston eikä siitä numerosta tulee enää pubelua. Kun puhelimeni näyttää aina tulevan puhelun numeron niin annan sen soida loppuun ja estän sen.


    • Epäilen...

      Koulurauhaa lehti eli KLR Kustannus Oy on osakeyhtiö. Osakeyhtiölain mukaisesti osakeyhtiön tehtävänä on tuottaa omistajilleen voittoa. Aivan eri asia kuin yhdistyksen toiminta. Lisäksi Oy voi myydä ja toimia kuten haluaa, mikäli lakia ei rikota missään vaiheessa.

    • eeo1

      Lisäksi esittettiin toiminnan järjestäjän olevan psykologi, mutta nimellä ei edes ketään laillistettua saati terhikin rekisterissä olevaa löydy.

    • Launatairauhaa?

      Myös minulle soitettiin lauantaina ja tarjottiin Koulurauhaa lehteä.Tarjoaja oli hyvin hätäiseltä ja agressiiviselta tuntuva nuorimies.Ja kun kerroin,etten halua lehteä,niin hän ehdotti,että voinhan tilata sen lähikouluun.Myös meidän puhelumme loppui melkolailla nopeasti sen jälkeen,kun olin kieltäytynyt tilaksesta.Tosin hän kehoitti menemään koulurauhaa sivostolle.Jos lieneekin ollut oikealla saialla,ei tuollaisella myyntitaktiikalla ainakaan minusta asiakasta saa.

      • Anonyymi

        koulurauhaa lehden puhelinmyyjät soittelevat vain ja ainoastaan arkipäivinä klo 9-15.30, koska muulloin on laissa kielletty, todennäköisesti kyseinen soitto oli huijausta.


    • Eikä ole huijausta

      Kyllä,juuri näin
      "Koulurauhaa lehti eli KLR Kustannus Oy on osakeyhtiö. Osakeyhtiölain mukaisesti osakeyhtiön tehtävänä on tuottaa omistajilleen voittoa. Aivan eri asia kuin yhdistyksen toiminta. Lisäksi Oy voi myydä ja toimia kuten haluaa, mikäli lakia ei rikota missään vaiheessa."

      KLR Kustannus Oy on useaan otteeseen sekoitettu MLL koulurauha-kampanjaan. Lehdellä ja Koulurauha-kampanjalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.Kaksi aivan eri tahoa kyseessä.Erona se että Esko Leipälä todella tekee asioiden eteen kaikkensa ,on sydämmellä mukana.

      • Ei-huijareille

        Varokaa koulukiusattujen tukipuhelimen varjolla toimivaa KT kustannus oy:tä, joka kerää osakeyhtiölain mukaisesti rahaa omistajilleen. Jos lupaat tukea puhelinta sinua laskutetaan lehdestä jota et ole tlannut, jotta velkasuhde näyttäisi syntyvän. Huijauksen paljastuttua jätät tietenkin heidän lähettämänsä laskun maksamatta. Tämän jälkeen tulee maksukehotus, jossa valehdellaan että kyse on jo toisesta huomatuksesta. Samalla uhataan toimittaa lasku perintätoimistolle. Laitoin asian eteenpäin kuluttajaviranomaisille.


    • Anteex,envoiauttaa

      Niin, se on ihan koko ajan, näkynyt sillä tavalla hetkellisesti, että on kysymyksessä sellainen toisenlainen homma, tutkimustasolta.
      "Lintu lensi oksalle lauloi niitä näitä...."

      • ApolloGreed

        Huomaahan sen jo puheesta. Joku virolaisittain sössöttävä siellä yritti rahaa ruinata. Kelle se raha sitten muka menisi ?? :D
        Muakin tönittiin joskus lapsena koulussa.. Saisinkohan mäkin jotain (?) ... Pari sataa ehkä.. :D


    • Isra
      • Tilaaja

        itse olen lehdestä ollut tyytyväinen! Ja tulen jatkamaan tukemista!


      • Anonyymi
        Tilaaja kirjoitti:

        itse olen lehdestä ollut tyytyväinen! Ja tulen jatkamaan tukemista!

        Tyhmäkin vielä.


    • LOL30

      KLR Kustannus on osakeyhtiö, ei yhdistys. Otappas asioista kunnolla selvää ennenkuin parjaat.

    • Antti42

      Soittelevat edelleen ja tarjoavat 79€:lla 4 1 numeroa lehteä. Kysyin onko kirjanpito avointa, ja suuriko osa rahasta menee itse toimintaan - vastasivat että 75% menee tukipuhelimen pyörittämiseen ja loput lehteen ja tukihenkilöjen lähettämiseen kouluihin. En tilannut, tuen MLL:ää.

    • 14 vuotta sitten

      Jokainen, jonka lapsi on joutunut koulukiusatuksi on kiitollinen kaikesta avusta, mitä vain ikinä on saatavilla. Yhteiskunnan rahoittamat palvelut ovat monesti riittämättömiä. Kun olet nähnyt lapsesi vetäytyvän hiljaisuuteen, eristäytyvän kaikista, viiltelevän itseään, lakkaavan syömästä ja kuntoilevan maanisesti, olet kiitollinen pienestäkin toivon pilkahduksista. Arvostukseni, rakkauteni ja kiitollisuuteni näitä ihmisä kohtaan, jotka pelastivat lapseni elämälle on pohjaton. Valitettavasti kiusaamien seuraa kiusattua koko elämän ajan. Se ei unohdu koskaan ja sen kanssa on ajoittain vieläkin vaikea elää.

    • heh3

      Juuri soitti puhelinmyyjä, tyttö jonka asiasta oli vaikea saada selvää. Luki suoraan paperista ensin, kun kerroin etten nyt ihan pysynyt kärryillä hänen asiastaan; joten selvensi ja painostavasti koitti saada koulurauhaa lehden tilaajaksi, todella kummallista käytöstä tälläisellä asialla.. Kun kerroin että ei laiteta nyt koitenkaan, kesken lauseeni luuria korvaan. Ei paljon kiinnosta moisella markkinoinnilla tukea asiaa..

      • Tärkeä asia mutta...

        Hei, minäkin sain juuri puhelun ja halusivat että tilaan lehden. Kun aloin vastata myyjän pitkän paperista luetun monologin jälkeen, niin löi luurin korvaan heti kun tajusi etten lehteä ollut tilaamassa.


    • En osta

      Puhelin soi äsken, kuuntelin myyjän pitkän monologin suoraan paperista luettuna. Kysyin lopulta, kannattaako minun maksaa osakeyhtiölle koulukiusaamisen vastaisesta työstä, kun voittoa tavoittelematon Mannerheimin lastensuojeluliitto ajaa täysin samaa asiaa.

      "Ei varmasti kannata", kuului myyjän vastaus, jonka jälkeen hän lopetti äkkiä puhelun.

      KLR Kustannus Oy tekeytyy hyväntekeväisyysjärjestöksi ja tienaa helppoa rahaa ihmisten hyväuskoisuudella. Laillista, mutta todella likaista toimintaa.

    • dytyyn

      Mäkin sain tänään puhelun. Pitkä litania suoraan paperista luettuna epäselvällä mongerruksella. En ehtinyt edes vastata mitään kun tyttö löi luurin korvaan.

    • Qetill

      Juuri piti 20 minuuttisen selostuksen koulukiusattujen tuki rahankerääjä ja kovasti syyllisti minua kun en suostunu raottaamaan pussia

    • espoo--ei-kiitä

      En tiedä onko täysin samasta yrityksestä kyse, mutta sain osakseni erittäin asiatonta ja agressiivista käytöstä "koulukiusattujen tukipuhelimen" edustajalta puhelimessa. Ilmoitti edustavansa yritystä Koulurauhaa Oy, jota ei ainakaan pikaisesti katsottuna löytynyt mistään rekistereistä. KLR Kustannus Oy kyllä löytyy, joka ainakin hallinnoi koulurauhaa.fi sivustoa.

      Syyttelevä, syyllistävä ja agressiivinen käytös, joka loppui edustajan puhelimen sulkemiseen kesken keskustelun, ei jättänyt millään tavoin hyvää tai luotettavaa kuvaa. Päinvastoin jäi uskomus, että nyt hyvän asian varjolla (koulukiusaamisen vastustaminen) yritetään höynäyttää hölmöjä. Suosittelisin itse pysymään noista koulukiusattujen tukipuhelin, klr kustannus oy ja koulurauhaa.fi palveluista mahdollisimman kaukana.

    • Buutsi1

      Meillekin tuli soitto kummasti viikko sen jälkeen kun olin ollut kouluun yhteydessä kiusaamisesta lapseni kohdalla. Onko teidän lapsia kiusattu ja oletteko olleet yhteydessä kouluun? Mistä tuo yhdistys saa tietonsa kenelle kannattaa soittaa?

    • hyiolkoon

      Sama bisnes pyörii edelleen ei tipu latin latia enää mihinkään keräykseen ja virkavalta ei tee talousrikollisille mitään toimenpiteitä.

    • jjxsjkkjvcx

      Mulle tuli eilen töihin 09-alkuisesta numerosta. Kuuntelin vähän aikaa ja jätin miehen puhumaan itsekseen (jätin lankapuhelimen vain auki) kun työaikani loppui. Ilmeisesti tein hyvin kun mies oli vielä ihan rauhallinen kun lähdin.

    • Gunnar123

      Aivan huijausta koko homma. Kyllä noihin asioihin vastaukset löytyy koulun sisältä ja vanhempien sekä koulun välisestä yhteistyöstä. Ihme pelleilyä ja täyttä rahastamista.

    • Lailanmummi

      Sain lauantaina 21.5.2016 soiton Juhanilta Koulukiusattujen tuki ry:stä. Kerroin, että asia on tärkeä, mutta hetki on huono, koska olen tekemässä viime hetken valmisteluja lapsenlapseni ristiäisiin. Jatkoin, että olen tehnyt vuosikymmeniä töitä opettajana koulukiusaamisen estämiseksi. Tämä Juhani pamautti, että onpa omituista, opettajaihminen ja lapsenlapsi ja kaikki eikä kiinnosta.
      Sanoisin, että puhuttelun paikka tällaiselle Juhanille!

    • mikämikämikämikä

      Viikko sitten sain puhelun koulukiusattujen varainhankintaan.Poika puhui minut ympäri,lupasin lahjoittaa 70 e kahdessa erässä.Nyt mietin oliko tämä huiaus.Vielä en ole laittanut rahaa kyseiselle toiminnalle.Saa nähdä miten mun käy?Voisiko tästä kysyä joltakin onko tämä rehellistä?

      • Asioistatietävä

        Itse olen tekemässä työtä Suomen koulukiusattujen puolesta. Kannattaa käydä katsomassa kouluturvaa.fi ennen kuin alkaa puhumaan huijauksesta....


    • Huijausyrityskö

      Minulle tuli äskettäin ns. lasku jo. lehden 2. erästä 24,50. Olin juuri 2 kk. sitten maksanut saman suuruisen summan lehdestä. Yritin perua koko lehden. Se mahdollisuus oli mennyt kuulemma ohi jo 19.6.2016!!! Vaadin selitystä, koska tuo pvm. ei ole vielä ohi. Uhkailin yhteydenotolla jo. yhdistyksen johtoportaaseen, jos peruutus ei onnistu, kuten muissa lehdissä on mukisematta mahdollista. Jopa sitten onnistui peruutus.

    • enannasulleen

      Soitto tuli numerosta josta ei löydy tietoja, olisi tarvinnut 85 euroa rahaa aika paljon pyydetty mutta täytyy olla kannattavaa puuhaa rahallisesti kun jaksaa vaatia ja olisi tyytynyt 50 euroonkin lopuksi.

    • yläkoulunopettaja

      Koulukiusaaminen on todellinen ja olemassa oleva ongelma kouluissa. Se kantautuu aina myös koteihin saakka eikä se sijoitu vai kouluaikaan. Koko perhe kärsii ja eniten kiusattu. Kouluaika on elämänvaihe ja sellaiseksi ongelmakin kuuluu käsittää. Kisattu ja hänen perheensä tarvitsee ehdottomasti apua ja tukea.

      Auttaminen koulusta käsin on vaikeaa. Sama järjestelmä, jonka kuuluu puuttua asiaa, joutuu käsittelemään lukuisia muita koulutyöhön liittyviä ongelmia aina oppimisvaikeuksista sosiaalisiin ja psykiatrisiin tapauksiin saakka. Koulukiusaaminen jää sittenkin aina niiden jälkeen.

      Koulukiusattujen Tuki Ry:tä ei ole olemassakaan! Muutkin aiheen organisaatiot toimivat vahvimmin paikallisesti. Niitä ovat MLL ja Pelastakaa Lapset. Ne ovat vahvoja ja kunniakkaita tekijöitä, mutta toiminta ei aivan suuntaudu koulukiusattuihin tai asia on sivukohde. Lastensuojelu on fokuksessa.

      Ehkä eniten työtä koulukiusattujen tueksi tekevät lehtiä julkaisevat toimijat: Koulurauhaa ja Kouluturvaa. Ne ovat täysin eri toimijoita ja toimintatavat ovat erilaisia. Koulurauhaa tekee ennaltaehkäisevää työtä ja Kouluturvaa keskittyy psykologiavun järjestämiseen kiusatuille ja heidän perheilleen. Kumpikin toimija on tärkeä ja tervetullut koulumaailman tueksi tässä vakavassa asiassa. Ne eivät huijaa. Se toiminta on olemassa olevaa ja jo lehtikin on sitä työtä sinänsä. Tukipuhelimiinkin vastataan.

      Olen opettajana vakuuttunut kaikkien koulukiusaamista kohdanneiden hyötyvän avusta, jonka tarjoaa ulkopuolinen osaava ammattilainen. Tällöin kiusaamiselle tyypillinen pitkä salaaminen opettajalta tai vanhemmilta ei hidasta avun saamista, mikä olisi oleellisen tärkeää vaurioiden välttämisessä. Kiusattu yleensä kärsii hyvin kauan aivan yksin.

      Varainhankinta on eri toimijoilla erilaista. Kuitenkin jokainen niistä sitä tekee ja toiminta aina tarvitsee rahaa. Kaikki avustaminen on liiketoimintaa; myös kunnallinen. Olen itse kerännyt rahaa SPR:n lipaskerääjänä suuremmalla tuntipalkalla kuin oletan puhelinkerääjillä palkkaa olevan. Kaikissa työtä tekee ihminen, joka on vakuutettu työnsä hyvästä merkityksestä ja vaikutuksesta. Siksi kannattaa häntä vihaamatta kuunnella ja päättää sitten itse haluaako avustamaan lähteä. Se on vapaaehtoista.

      Jos näin yksinkertaisella tavalla saa kärsivä psykologin avun heti jonottamatta sitä kuukausia, on tarkoitusperä upea ja merkittävän tarpeellinen. Opettajana tunnen nämä asiat, mutta vain vähän tai erilailla voin auttaa.

    • Kummasti kaikki kenellä "huonoja kokemuksia" on kirjoittanut 10:00-13:00

      Vähän niiku Haagan autokoulu, sai aikoinaan satoja hyviä palautteita täällä... 11:00-11:30 välillä päivittäin :D

    • tapio707

      Tämä on pelkkää paskaa ja oman edun tavoittelua.

    • mazdax

      Soiton esto päällä, soitelkoon vaan.

      Kaikkea se teknologia aiheuttaa.

    • Arska50

      Tosi agressiivista väkisin myyntiä, perustelin 20 min eri syillä miksi en aio osallistua, eikä ymmärtänyt lopettaa kuin vasta kun esitelmöin sille puhelinkäyttäytymisestä, että kuka yleensä päättää puhelun.

      • pullatuoksu

        Minulle tuli puhelu henkilöltä joka vaikutti hyvin ärhäkältä ja hätääntyneeltä mainiten rahankeräyksen koulukiusattujen lasten hyväksi .Minuutti aikaa hän sanoin, kun en ollut halukas osallistumaan. Heräsi ajatus oliko henkilöllä puhtaat jauhot suussa.Varokaa kanssaihmiset kyseisiä soittoja.


    • Entinentukija

      Joitakin vuosia sitten tilasin Koulurauhaa lehden, hinta muistaakseni 79 euroa . Sovittiin lasku kahteen erään. Maksoin ensimmäisen erän ja toinen erä tulikin sitten jo parin viikon päästä, eräpäivä melkein samalle päivälle ku sain laskun postista. Maksoin sen pois, enkä ole sen jälkeen tilannut.

    • Ålhyl

      Viimeaikaiset uutiset Hamina-Imatra ja Helsinkipalo ja viel kiusauksii!!???

    • JokuSkotti

      Kerran ostin sen lehti kun halusin tukea lapset ja nyt he soittavat noin kerran kuussa ja yritä saada mut taas tilaamaan. Tänään tuli sellainen soitto taas. Gah!

    • tbecsa

      tänään soitettiin juuri, mutta tarkistin ja tämä sivu tuli eteen, huijausta ? kun lappu tulee käyn poliisilaitoksella, en maksa mitään enkä mistään

    • Maritakki

      Huijausta koko homma! Älkää uskoko tomppelit.

    • Ärsyttävää

      Soitivat ensimmäisen kerran n. vuosi sitten ja nyt tämän vuoden puolella jo kahdesti. Millään eivät usko ettei kiinnosta heidän lehtensä ja ei yksinkertaisesti ole rahaa, ärsyttävää toimintaa ja sitten kauhea syyllistäminen kun en tilaa. Jos mä jonnekin haluan lahjoittaa niin kyllä itse päätän kohteen ja tuo se ei ainakaan ole!

    • Tutkija__

      Soitto tuli tänään ja kertoivat että olen aiemmin laittanut rahaa menemään säännöllisesti -laitetaanko tälläkin kertaa. No eipä tietenkään ole aiemmin laitettu mitään rahaa menemään eikä tehty tälläkään kertaa lahjoituksia. Ovela kikka sinänsä, toimii varmasti erityisesti yritysten puolella hyvin.

      • heitaas

        Sama juttu. Rikollista toimintaa.


    • KT-FTjamitänäitäon

      Kouluturvaa tukilehteä myytiin mullekkin hintaa 79 e vuosi , saa jopa kahteen korottomaan ja kuluttomaan erään ja tuotto menee turvapuhelimen auki pitämiseen sekä joihinkin kouluilla suoraan tapahtuviin tapahtumiin, antavat sovittelua tarvittaessa , kysyin, että missä se tapahtuu, kouluilla kuulemma. Kysyin kuka sitä antaa se myyjäkö ? ei kun on ihan alan ammattilaiset jotka antaa sovittelua.
      Kysyin mistä lapset osaa soittaa tonne, kun numeroahan ei netistä löydy , jos googlaa nuorten auttava puhelin tms. niin sanallakaan ei kouluturva mainita ?
      Joo lehtiä menee kuulemma kouluille, asiakkaat tilaa niitä sinne paljon ympäri suomen , ihmettelin, että mitä ne siellä lämmittää opettajainhuoneessa ?
      Ei osannut vastata. Tekevät kuulemma vapaaehtoistyötä, että lehden hinnasta ei mee mitään myyjille ? Eikä kuulema lehden kuluihinkaan mee kuin max 1 e.
      Kt-kustannus on aika huonoissa kantimissa taustoiltaan, taitaa olla samaa ketjua Freestailer- lehden kanssa FT-kustannus , kun hinnat ja toiminta samaa ?

    • lööperinlööperi

      Kouluturvaa myydään seuraavien firmojen kautta : Eira Oy , Salista Oy, Tmi Tieto,Taito ja Tulos.
      Kaikissa on palkka hanurista .
      Jokainen mainostaa kuinka hyvät provikat ja tulot on, mutta oikeasti kuka maksaa 79 e 4:stä lehdestä, jonka palveluja ei OIKEASTI ole edes olemassa ?
      Ei ole mitään koulukiusattujen turvapuhelinta , eikä ne rahat mee lyhentämättönä muualle kuin noitte firmojen omistajien taskuun, puhelinmyyjät hyvässä uskossa kuvittelee olevansa hyvällä asialla , mutta oikeasti keräävät fyrkkaa vaan noitten firmojen fikkaan

    • SaavatHyvätRahat

      Vankilassa istuneita roistoja yrityksen taustalla.

    • Vihainen_omainen

      70-vuotiaalle isälleni tuli tänään Kouluturvaa -lehden lasku. Hän ei ole varma tilasiko lehden vai ei. Laitoin peruuttamisilmoituksen asiakapalveluun; toivotaan, että tämä olisi nyt tässä...

    • Kaikkeapitääolla

      Minulle ei ole tullut soittoja, enkä ole tosiaankaan tilannut mitään lehteä mutta laskuja on alkanut tippumaan. Olen tehnyt ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle. Laskussa oleva puhelinnumero ei vastaa useista yrityksistä huolimatta.

    • Nimimerkkiäx

      Kouluturva harjoittaa sadismin mittasuhteet saavaa kiusaamista. En ymmärrä millainen moraalipohja on ihmisellä joka kehtaa olla tuolla töissä?! Varokaa!

      • 124412142

        sekoitat yrityksen, ei myy kouluturvaa. Vaan aitoa ja alkuperäistä koulurauhaa. Kaksi ihan täysin eria asiaa. Koulurauha tekee virallisesti yhteistyötä opetusalan ammattijärjestön kanssa.


    • vfihimsff

      Samoin täällä - olisi pitänyt tilata jonkin lehden vuosikerta ja itse viedä kouluun - puhelimessa kuuluvuusongelmia, joten itse asia jäi vähän epäselväksi.
      <kieltydyin koska mulle epäselvää haluavatko opettajat kylän mummuja koulualueelle
      "paasaamaan huumeista tai muutenkaan - nuorilla on omat kuvionsa elossa alati - toisaalta
      koulun th on ammattiosaajia, jos ongelmia - sitten se herkkyys mit nuorilla ja vanhemmillakin politiikan, uskontojen ja eri kulttuurien ja harrastusten suhteen
      - ketään ei koulumaailmassakaan saisi leimata ulkopuolisen näkökohtien mukaan ja kyse on itsekunkin omista valinnoista - opettajat ammatti--ihmisiä ja parhaiten tuntevat oppilaansa, missä ovat lahjakkaita - ja toisaalta, missä tarvitsevat tukea enempi.

      Huumeista taisi lehden sisällöt kertoa - maailmanlaajuisesta ongelmasta.
      Joskus kirjoiteltiin kovasti esm tupakoiden kostuttelusta vierailla aineilla - itsekin ihmettelin joskus kun aivan ihanalta tuoksuva teen haju tuntui ekana kun avasi tupakka-askin. Luonani vieraili jt;ia, heidän mielestään tarjoamani kahvi oli hyvänmakuista vaaleapaahtokahvia - eri merkkiä kuin tummapaahto.
      Kofeiinia pidetään piristeenä - samoin teen teeiini-nimist ainetta.

      Päihteiden ja humeidenkin mailma on laaja asia - ihan kokonaan oma maailmansa
      - iso musta auto kiilasi edellisellä kaupunkireissulla - ajoin kakkoskaistaa tarkoituksena kääntyä vasemmalle kääntyvälle kadulle - minut ohitti rinnakkaisella kaistalla hurjaa vauhtia ajava, ja tunsin pamauksen, metalli kirskui ja hieno maaliton läntti auton kupeessa - eivät edes pysähtyneet kysymään että mitä tapahtui - ehkei isossa autossa töytäykset tunnu miltään verrattuna pieniin ja kevyempiin.

      • asiantuntijalle

        Jos tuntee tulleensa huijatuksi jonkin lehden takia, jota on kaupattu puhelimitse. Kannatta säilyttää kaikki dokumentit kaikista keskusteluista. Ilmainen kuluttajaoikeusneuvoja löytyy joka maistraatista, joka valvoo kuluttajien oikeuksia. Jos ongelma ei selvinne kauppaavan lehden ja lehden saajan välillä. Ja jos tuntee tuletuksi huijatuksi ja lehden myyjä uhkaa perintätoimistolla, nii asian kannattaa jättää kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.


    • lopo

      Vielä vaan koulukiusattujen tuki soittelee. Turhaan soitti, koska olin perillä tästä huijauksesta.

    • Omaishoitaja61

      Kyllä, muistisairaalle äidilleni on tullut jo kolme soittoa pienen ajan sisällä.
      Hän ei ole tilannut lehteä, kuitenkin hänelle lähetettiin lehti laskun kera.
      Hän ei maksanut laskua. Nyt on saapunut perintäkirje "perintätoimistolta".
      Lakussa on väärä pankin BIC tunnus. Mikä mahtaa olla tilinumero johon raha menisi maksun myötä.
      Laskun taustalla oleva firma on toimialaltaan aivan muuta kuin hyväntekeväisyyttä.
      Äitini teki hyvän kysymyksen " Mikä hyväntekeväisyystoimija laittaa lahjoittajalle perintäkirjeen?" Missä mahtaa olla tarvittava "keräyslupa" ja "kohde" johon rahat luovutetaan?
      On tämä niin härski huijaus, että muistisairaallakin alkaa varoituskellot soimaan.

    • Anonyymi

      hidas kuolema huijareille

    • Anonyymi

      Haistoin huijauksen ja pidin sellaisen palopuheen koulukiusaamisen hyödyistä ja jopa välttämättömyydestä,että soittaja löi luurin kiinni. Nythän tämä koulukiusaamisporukka on Vantaan käräjillä syytettynä törkeästä petoksesta eli keräsivät rahaa lähinnä itselleen.

    • Anonyymi

      Ovat keksineet saman lain porsaanteiän kuin "syöpäsairaiden lasten viimeinen toive" eli konstin, jolla tarkkaan säädelty vastikkeeton keräys muuttuu säätelemättömäksi kaupaksi eli pyytävät rahaa, johonkin muka hyvään tarkoitukseen ja vastikkeena saa arvotonta rihkamaa. Ihanneuhri hyväntahtoinen muistisairas vanhus, jonka säälitunteeseen voimakkaasti vedotaan.

    • Anonyymi

      Eräs ystäväni oli muutaman vuoden "sinisilmäisenä" myymässä Koulurauhaa-lehteä,
      kunnes hänen viranomaisystävänsä kertoi hieman näiden epäilyttävästä rahankeruusta( kertovat sen olevan vastikekauppaa??? esim. myyt yhden (1) koulurauhaalehden ja kerrot se olevan muka määräaikainen! Muutaman viikon kuluttua seuraava "sinisilmä" soittaa uudestaan ja kertoo taas samat diipadaapat,
      kuinka koulukiusaaminen vaan jatkuu jne... Matti Kärkkäinen toimii edelleen yrityksen
      myynnistä vastaavana,vaikka yritys on tyttären nimissä!! Outoa, että ehdonalaiseen
      tuomittu kehtaa vielä jatkaa kyseistä toimintaa. Kannattaa myös varoa Tassu ja Nassu
      rahankeräystä!! Samoja henkilöitä mukana myös siinä.

    • Anonyymi

      Vihdoinkin joku puhuu asiaa!!! Vanhalle(84 v.) anopilleni on myös soiteltu molemmista
      lehdistä. Ensin koulukiusatut sitten se Tassu& Nassu,joissa miesääni kertoi jonkin
      kirjan menevän päiväkotilasten kiusaamisen vastustamiseen, apua!!! kuinka jotkut voivat toimia tuolla tavalla??? Seuraavaksihan voisi kokeilla jotain "keräystä"vaikka
      syntymättömien lasten auttamiseksi. Oikeesti hävetkää aikuiset ihmiset!

    • Anonyymi

      Espanjassa toimiva täysin laitonta liiketoimintaa harjoittava kaveri vetää toimintaa Fuengirolassa käsin. Älkää menkö lankaan ja tilatko lehteä....

    • Anonyymi

      Äitiimme on otettu puhelimitse yhteyttä ilmeisesti lehtitilauksen myötä vai onko kyseessä rahainkeruu kamppanja kun äidiltä on kysytty minne koululle hän haluaa rahat lahjoittaa. Äiti on  maksanut 16.3.2022 40 euroa ja 7.6. 2022 52 euroa. Nyt kesällä oli joku henkilö äidille soittanut Kouluturvaa lehdestä ja korjannut sen jälkeen Koulurauhaa lehdestä ja agressiivisella tavalla käyttäytynyt puhelimessa, summa oli ollut nyt 60e. Kyseessä on iäkäs ihminen, hän on säikähtänyt soittoa ja miettinyt nyt kovasti miksi rahaa näin tiheään pyydetään. Törkeää toimintaa teidän osalta kyllä, häiritä vanhaa ihmistä. Toivomme että kunnioitatte markkinointikieltoa ,jotta meidän ei tarvitse viedä asiaa eteenpäin.

    • Anonyymi

      Vaikka on tullut uusi laki muutos, niin Kiva Kustannus Oy, joka myy Koulurauhaa lehteä ei tätä noudata. Taas oli myyty Alzheimerin tautia sairastavalle äidilleni puhelimitse lehti. Uuden säännöksen mukaan oli tullut tekstiviestillä vahvistus pyyntö, johon todellakaan tiedoton äitini ei ole vastannut. Silti Kiva Kustannus Oy lähetti taas laskun. Tilausta ei ole kukaan vahvistanut. Milloin tämä jatkuva vanhusten HUIJJAAMINEN LOPPUU???

    • Anonyymi

      Kiusattujen Tuki ry kaatui kaikenlaisiin sotkuihin. Sinne kelpasi töihin työpaikoilla kiusaajina kunnostautuneet ihmiset, jotka valehtelemalla saivat porukat yhtä vastaan. Ja esittivät uhria - voi voi voi kun olen niin kiusattu työpaikallani, että jouduin jäämään sairaslomalle jne. Kyllä siellä oli myös kunnon ihmisiä.

    • Anonyymi

      Uskomatonta että tällainen huijaus voi jatkua vuodesta toiseen! Yritämme saada peruttua Alzheimerin tautia sairastavalle äidilleni tehtyä tilausta, mutta se ei ole helppoa. Eivätkö viranomaiset todellakaan saa näitä huijareita kuriin vaan he voivat jatkaa toimintaansa vaikka heidät on tästä aiemmin jo tuomittukin?

    • Anonyymi

      Ne tekee soittoja metaafetamiinin ja pirin avulla, narkkareita ja lääkkeenvetäjiä koko jengi

    • Anonyymi

      +358 40 9237432
      Tälläsestä numerosta soittaa joku Kasperi ja pyytää rahaa

    • Anonyymi

      Demetia eläkeläisiltä kerää rahoja, roistot.
      No perästä kuuluu.

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe