Bajamaja

fillet gumbo

Mistä tulee sana Bajamaja? Mitä se tarkoittaa? Kuulostaa kuin virolta. Netissä ei löydy viitteitä muuhun kuin itse tuotteeseen.

son of a gun, we'll have big fun on the bayou

23

2899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poo booth

      En tiedä, mutta tällaista tuumailen.

      Kyseessä on ruotsalainen tuotemerkki. Ruotsin sana bajsa tarkoittaa ulostaa, kakata, psskantaa. Maja taas on naisen etunimi. Eli nimi voisi tarkoittaa Kakka-Maijaa. Vai olisiko maja suomilaina?

      • Puuha-Pete

        Vrt. Mehu-Maija, Kylmä-Kalle


    • Tuotenimestä on tulossa hetekan ja nailonin tapainen yleisnimi, tyydy siihen.

      • Mallikonttori

        Olkoon vaan, mutta voihan sanalla silti alkuperä olla. Kuten hetekalla on Helsingin Teräshuonekalutehdas Oy.


      • Kullinestori
        Mallikonttori kirjoitti:

        Olkoon vaan, mutta voihan sanalla silti alkuperä olla. Kuten hetekalla on Helsingin Teräshuonekalutehdas Oy.

        Aivan niin. Vastauksissa voi olla myös järkeä, ilman, että yrittää olla tekonäppärää. Tai sitten paras olla vastaamatta, jos ei itse mitään tiedä.


      • Senaatintori
        Kullinestori kirjoitti:

        Aivan niin. Vastauksissa voi olla myös järkeä, ilman, että yrittää olla tekonäppärää. Tai sitten paras olla vastaamatta, jos ei itse mitään tiedä.

        Kukas sun muroihin on kussut?


      • Mallikonttori kirjoitti:

        Olkoon vaan, mutta voihan sanalla silti alkuperä olla. Kuten hetekalla on Helsingin Teräshuonekalutehdas Oy.

        Tuolta voi tiedustella yrityksen nimen etymologiaa:

        http://www.bajamaja.se/kontakt.php


      • Asiallisessa kielenkäytössä Heteka-sanaa käsitellään tavaramerkkinä, koska se on (edelleen) tavaramerkki, ja nailon-sanaa käsitellään yleisnimenä, koska se on yleisnimi (Nylon-sana on menettänyt tavaramerkkiasemansa).

        Epäasiallisessa kielenkäytössä tehdään jotain muuta. Sekin on ihan hyvä asia yleensä, koska on hyvä, että sisällön holtittomuus ilmentyy kieliasun holtittomuutena. Siten lukijan on usein helpompi jättää roska omaan arvoonsa tuhlaamatta aikaa sen lukemiseen.


    • och nu ska vi bajsa

      Kun esitettyyn kysymykseen on annettu vain yksi vastaus (nimimerkin "poo booth" esittämä) ja yksi neuvo kysellä tuotemerkin omistajalta, on muiden sisälukutaidon puutetta pakko ihmetellä.

    • Bara vispa lite

      Vanha sananlasku, että yksi viisas kysyy ja kymmenen hullua vastaa taitaa pitää paikkansa.

      • Anonyymi

        Mm-m


      • Anonyymi

        Tai tässä tapauksessa yks tyhmä kysyy jne


    • histamiimi

      Bajamaja on saanut kilpailijan, sen nimen alkuperästä ei tarvitse ihmeellistä tutkimusta tehdä.. Pasikuikka = kusipaikka, nimi istuu karulla tavalla tohon hommaan

      • 9+16

        No voi hitto... Taisit juuri ratkaista minulle yhden pienen ihmetyksen aiheen, nimittäin eräässä Freukkareiden biisissä mainitaan Pasi Kuikka. Olen sitä aina joskus levyä kuunnellessani vähän ihmetellyt, kun en ole tunnistanut moista Pasia bändiin tai taustaryhmiin kuuluvaksi :)


      • NäinOnAsia
        9+16 kirjoitti:

        No voi hitto... Taisit juuri ratkaista minulle yhden pienen ihmetyksen aiheen, nimittäin eräässä Freukkareiden biisissä mainitaan Pasi Kuikka. Olen sitä aina joskus levyä kuunnellessani vähän ihmetellyt, kun en ole tunnistanut moista Pasia bändiin tai taustaryhmiin kuuluvaksi :)

        http://www.pasikuikka.fi/

        Minulla on ollut työkaverina jo parikymmentä vuotta mies, jonka oikea nimi todellakin on Pasi Kuikka, hänellä tosin ei ole tekemistä tuon firman kanssa.


    • paha maha...?

      Minun pääni läväyttää tahtomattani Bajamajan kohteliaaseen ja tervetulleeksi toivottavaan muotoon "matala maja".

      Se ei tietenkään liity etymologiaan eikä totuuteen millään tavalla, mutta ihmettelenpä minäkin joka kerta, mikä mahtaa olla taustatarina.

    • webastohiab

      Pidän hieman yksinkertaisina ihmisiä, jotka kutsuvat kaikkia siirrettäviä käymälöitä bajamajoiksi. Vähän samanlaista kuin yhdyssanojen kirjoittaminen erilleen.

    • kankirautaa

      Bajamajasta tulee tietysti mieleen "paja-maja", jossa kovalla aherruksella taotaan raudasta kettinkiä.

    • ineksesä

      ikinä kuullutkaan moisista bajamaja sanasta, piti ihan kuukkeloida ja vastaushan on paskahuussi:D
      nää on jotain helsingin ines sanastoa vissiin.

      • Anonyymi

        Missä vitun tynnyrissä sinäki asut josset oo bajamajasta kuullu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä vitun tynnyrissä sinäki asut josset oo bajamajasta kuullu?

        Semmoista sattuu, jos ei ole koskaan käynyt esimerkiksi festareilla tai muissa tilaisuuksissa, mihin kokoontuu suuri määrä ihmisiä väliaikaisesti.

        Amerikoissa on tuotemerkistä Porta-Potty tullut vastaava yleisnimi siirrettävälle käymälälle kuin Ruotsin Bajamaja.


    • Anonyymi

      Se on vähän sama kuin paskamaki

    • Anonyymi

      Kiss och bajs = puss och kram.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe