Ihana kesä ja hyttysiä.... ;)))

Sikra

Voi mikä ihana kesäpäivä tänäänkin saatiin viettää koirienkanssa nyppiessä rikkaruohoja tuolla pikkupihalla, minä nypin rikkaruohoja ja koirat levitti mun rikkaruohokasat, hauskaa oli....koirilla ;)))
Aurinko on paistanut kokopäivän ja oikein mukava lämmin tuuli on pitänyt hyttyset tänään loitolla.

Onko kellään hyvää vinkkiä hyttysten karkoittamiseen ?
Täälä ainakin on hyttysiä ihan tuhottomasti.

Tuossa taas muutama kesäinen kuva...

http://youtu.be/IGXfm9zoXUw


.

22

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon ihania poikaskuvia. Siis tää on nyt just sitä mitä on odotettu.Lämmintä ja aurinkoa. Minä taidan huomenna hoitaa rikkaruoho-operaation, tänään oon askarrellut pihakaluston penkkiä.

      Viime kesänä saatiin aika hyviä kokemuksia finnmarin citronella-ulkotulista. Ei haise yhtä karmealta kuin ne savukiehkurat ja yllättävän hyvin pitää hyttyset vähän kauempana.

      • Mä olen noita Finmarin citronella tulia kokeillu, mut ei ne oikeen tehokkaita ollu, tai sitte täällä on niin verenhimoisia hyttysiä ettei ne ihan vähällä säikähdä...


      • Sikra kirjoitti:

        Mä olen noita Finmarin citronella tulia kokeillu, mut ei ne oikeen tehokkaita ollu, tai sitte täällä on niin verenhimoisia hyttysiä ettei ne ihan vähällä säikähdä...

        Ootko niitä soihtuja testannut? Meillä on ollut vaan niitä pyöreissä purkeissa olevia ja kun on istuttu terassilla niin pari citronellaa on pelannut aika hyvin.


      • Haukullinen kirjoitti:

        Ootko niitä soihtuja testannut? Meillä on ollut vaan niitä pyöreissä purkeissa olevia ja kun on istuttu terassilla niin pari citronellaa on pelannut aika hyvin.

        Soihtuja ei olla testattu, muuta kun noita varmaan samoja joita säkin olet käyttänyt, pyöreissä reikäpurkeissa...


      • Sikra kirjoitti:

        Soihtuja ei olla testattu, muuta kun noita varmaan samoja joita säkin olet käyttänyt, pyöreissä reikäpurkeissa...

        No nyt! Tästä puhuttiin aamulla radiossa, toimittaja oli testannut ja sanoi että ihan tosissaan toimii:

        http://www.digimesta.com/tuote/hyttyskarkotin-thermacell-oliivinvihreä-suojaa-hyttysiltä-ja-hirvikärpäsiltä/843654020136/?jsh_id=4vkaafuo3l0n4r9r30rogfln03


      • Haukullinen kirjoitti:

        No nyt! Tästä puhuttiin aamulla radiossa, toimittaja oli testannut ja sanoi että ihan tosissaan toimii:

        http://www.digimesta.com/tuote/hyttyskarkotin-thermacell-oliivinvihreä-suojaa-hyttysiltä-ja-hirvikärpäsiltä/843654020136/?jsh_id=4vkaafuo3l0n4r9r30rogfln03

        No totahan pitää kokeilla, muistan että olisin joskus nähnyt noita Terrassa...


    • V.2012

      Sisällön saatavuutta ei ole annettu katseltavaksi, mobiililaitteilla.
      Olisin katsonut sen tabletillani.

      • Ai jaa....no sille ei sitte mahda mitään...Kyllä toi ihan julkinen kooste kuitenkin on...


    • Hyttysiä on aivan törkeesti Lahessa, asemantausta kuittaa, oltiin sitten millä alueella tahansa jossa vähänkin kasvillisuutta ja puita, joita voi kutsua edes metsiköksi...Iitissä taas huomattavasti vähemmän, vaikka keskellä mettää.

      • Jos se Iitin metsä on jotain kuivaa kangasta, niin ei hyttyset taida oikein tykätä...


      • Sikra kirjoitti:

        Jos se Iitin metsä on jotain kuivaa kangasta, niin ei hyttyset taida oikein tykätä...

        Varmaan jotain tollasta siinä on, en tiedä vaikka tosiaan tää paikka on ihan keskellä metsää. No, pääasia on, että on hyvät ajomaastot! :)


    • Myy-Pikkuinen

      Voi jessus niitä poikasia, ne on kyllä söpöjä. =)

      Hyttysiä jonkin verran mut lapissa tottunut että enemmän. :D

      • Tääl on ihan hirveesti hyttysiä etenkin iltaisin...


    • issu56

      Ne on niin vietävän suloisia nuo linnunpoikaset, ettei rajaakaan.
      Hyttysiä on täälläkin ihan hirvittävästi, mutta niitäkin enemmän mua risoo kusiaiset, joita tuntuu olevan vieläkin enemmän ja kyllä on Baygonia kulunut niiden lopettamiseen. Jokaisen penkkienreunuskiven kun olen kääntänyt, niin siellähän niitä on vilistellyt sadoittain...hetken.

      • Meillä ei tänäkesänä ihme kyllä ole muurahaisia isommalti näkynyt.
        Huomasitko tossa koosteessa, aloitti antamasi juhannusmorsian kukintaa, oli jo yksi kukka melkein auki...


      • issu56
        Sikra kirjoitti:

        Meillä ei tänäkesänä ihme kyllä ole muurahaisia isommalti näkynyt.
        Huomasitko tossa koosteessa, aloitti antamasi juhannusmorsian kukintaa, oli jo yksi kukka melkein auki...

        No ei meilläkään niitä kusiaisia muuten näkyisi, jos en olisi niitä kiviä käännellyt.
        Toisaalta kyllä jos pikkupuut/kasvit ei jaksa elää, niin melkoisen varmasti taustalla on nuo hiton kusiaiset.

        Juu, huomasin kyllä, että saattaisi olla kyseessä juhannusmorsian, mutta eikös se kukkinutkin sulla jo viime kesänäkin?

        Emokasvissa on nyt niin julmetusti nuppuja, ettei milloinkaan aiemmin ja edelliskesänä istuttamani pikkuplanttukin nuputtaa..siinä on peräti 5 nuppua heh.


      • issu56 kirjoitti:

        No ei meilläkään niitä kusiaisia muuten näkyisi, jos en olisi niitä kiviä käännellyt.
        Toisaalta kyllä jos pikkupuut/kasvit ei jaksa elää, niin melkoisen varmasti taustalla on nuo hiton kusiaiset.

        Juu, huomasin kyllä, että saattaisi olla kyseessä juhannusmorsian, mutta eikös se kukkinutkin sulla jo viime kesänäkin?

        Emokasvissa on nyt niin julmetusti nuppuja, ettei milloinkaan aiemmin ja edelliskesänä istuttamani pikkuplanttukin nuputtaa..siinä on peräti 5 nuppua heh.

        Teki se juhannusmorsian viimekesänäkin pari kukkaa, mutta nyt on paljon nuppuja.


    • kylmyys kangistaa

      Hallelujaa! Mikä ihana kesä se ois ilman itikoita? Musta ei kesä ollenkaan, mutta ei oo kyllä tämäkään. Nytkin juuri mittari vaikuttaa kymmenessä asteessa ja tuuli vie läskitki mukanaan.

      • Kyllä mulle kesä on ihana kesä ilman itikoitakin...kohtuus vois olla noiden itikoidenkin suhteen, niitä on useampi kymmenen heti kimpussa kun menee ovesta ulos, paitsi nyt kun tuulee kunnolla, niin saa olla niiltä rauhassa.

        Aamulla oli tääläkin tosi kylmä piti laittaa oikeen lämmintä päälle kun lähettiin lenkille, asteita oli vaan 10...nyt on jo ihan hyvä kun aurinko yrittää paistaa ja mittari näyttää jo 16.8


      • ........
        Sikra kirjoitti:

        Kyllä mulle kesä on ihana kesä ilman itikoitakin...kohtuus vois olla noiden itikoidenkin suhteen, niitä on useampi kymmenen heti kimpussa kun menee ovesta ulos, paitsi nyt kun tuulee kunnolla, niin saa olla niiltä rauhassa.

        Aamulla oli tääläkin tosi kylmä piti laittaa oikeen lämmintä päälle kun lähettiin lenkille, asteita oli vaan 10...nyt on jo ihan hyvä kun aurinko yrittää paistaa ja mittari näyttää jo 16.8

        Ei ole kovin ihana kesä ilman itikoita, ne on tärkeetä ravintoa monelle eläinlajille....on tietysti suuri vääryys että ne tulee sun pihalle häiritsemään..et oo harkinnu muuttoa jonnekin meren rannalle missä yleensä aina tuulee?


      • ........ kirjoitti:

        Ei ole kovin ihana kesä ilman itikoita, ne on tärkeetä ravintoa monelle eläinlajille....on tietysti suuri vääryys että ne tulee sun pihalle häiritsemään..et oo harkinnu muuttoa jonnekin meren rannalle missä yleensä aina tuulee?

        Kyllä...oikeassa olet...on suuri vääryys ja röyhkeys tulla mun pihalle ja iskeä vielä piikkinsä mun ihoon...ihan törkeetä...

        No...en ole harkinnut muuttoa mihinkään, mutta jotain hyvää karkotetta noille hyttysille olen kyllä harkinnut...


    • kuuluu kesään

      Hyttyshattu on käytössä meillä mökillä ja kalastusreissuilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe