Kalliit ja halvat

toivottavastivastaat

Hei te kaikki kosmetologit ym. ihonhoidon asiantuntijat! Kysyisin, että ovatko kaikki ihonhoitotuotteet hinnasta riippumatta aikalailla yhtä tehoavia? On hieman kauhistuttavaa ajatella, että 30 täyttäessää joutuisi ostamaan nuorena pysyäkseen sadoilla euroilla ihonhoitotuotteita! Toivon vain niin että nuo halvemmatkin tepsisivät. Plus siihen vielä hiusten hoito! On se vaan rahan menoa... mutta kyllä mää sen olisin kauneuden eteen valmis vanhempana maksamaan. Kysyn vielä että mitä 15- vuotiaan usein meikkaavan tulisi käyttää päivittäin kasvoille, vartalolle ja hiuksille?

Kiitos :)

17

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • of_triin..

      Kyllä se vaan on niin, että jos haluaa tuotteiden tehoavan niin ei sellaisia tuotteita parilla eurolla saa. Tietenkään pakko ei ole käyttää satojen eurojen voiteitakaan. Vanhempana iho vaan vaatii hoitavampia ja tehokkaampia tuotteita kuin nuorena.

      Ensinnäkin iho pitäisi kuoria 1-2kertaa viikossa, jos on herkkä iho niin ei kannata käyttää rakeita tms. sisältäviä kuorinta-aineita. Lisäksi toki aamuin illoin pitää puhdistaa kasvot. Jos käyttää meikkiä niin silmänympärysvoide on ehdoton ja sitähän käytetään vain silmien alapuolelle luun päälle eli ei laiteta yläluomelle ollenkaan eikä myöskään suoraan silmän alle ja pienen pieni tippa riittää.

      Kasvonaamiot ovat myös erittäin hyviä käyttää silloin tällöin.

      Paljon riippuu ihonhoito siitä millainen ihosi on, on täysin eri ohjeet hoitaa ihoa jos on rasvainen ja finninen iho kuin esimerkiksi kuivalle iholle.

      • Diibadaabaduu!

        Ja mitähän täsmälleen on tämä tuotteiden hoitavuus ja tehokkuus? Yleisin lässytyshän "tuotteista" on, että vanhemmalle iholle pitää olle "ravitsevammat" tuotteet. Kukaan ei tiedä, mitä tuo ravitsevuus tuotteessa on, mutta jonkinlainen aavistuksen tapainen on, että tuote on rasvaisempaa töhnää. Sitten luetellaan "tehoaineita", jotka yleensä ovat puhtaasta luonnosta, jotain marjojen siemenuutteita ja muita Noita Nokinenän keitoksiin verrattavia hokkuspokkus litkuja. Iho raikastuu jo tästä sanasta - luonto - enemmän kuin itse aineesta.

        Mitään faktaa ihonhoidon asiantuntijat eivät osaa totunnaisten pälpätystensä tueksi esittää, koska kosmetologia ei ole varsinaisesti akateeminen oppiaine, jossa tehtäisiin tieteelliset kriteerit täyttävää tutkimusta. Kosmetologien suositukset eivät ole juuri kosmetiikkafirmojen mainontaa ja markkinointia kummoisempia sisällöltään. (Mehän tiedämme, kuinka rypyt silottuvat niin ja niin monta prosenttia siinä ja siinä ajassa ynnä muuta hölynpölyä).


      • fyrkdam
        Diibadaabaduu! kirjoitti:

        Ja mitähän täsmälleen on tämä tuotteiden hoitavuus ja tehokkuus? Yleisin lässytyshän "tuotteista" on, että vanhemmalle iholle pitää olle "ravitsevammat" tuotteet. Kukaan ei tiedä, mitä tuo ravitsevuus tuotteessa on, mutta jonkinlainen aavistuksen tapainen on, että tuote on rasvaisempaa töhnää. Sitten luetellaan "tehoaineita", jotka yleensä ovat puhtaasta luonnosta, jotain marjojen siemenuutteita ja muita Noita Nokinenän keitoksiin verrattavia hokkuspokkus litkuja. Iho raikastuu jo tästä sanasta - luonto - enemmän kuin itse aineesta.

        Mitään faktaa ihonhoidon asiantuntijat eivät osaa totunnaisten pälpätystensä tueksi esittää, koska kosmetologia ei ole varsinaisesti akateeminen oppiaine, jossa tehtäisiin tieteelliset kriteerit täyttävää tutkimusta. Kosmetologien suositukset eivät ole juuri kosmetiikkafirmojen mainontaa ja markkinointia kummoisempia sisällöltään. (Mehän tiedämme, kuinka rypyt silottuvat niin ja niin monta prosenttia siinä ja siinä ajassa ynnä muuta hölynpölyä).

        Hieno purkki ja kova hinta ravitsevat kypsän naisen ihoa.


      • eimullamuutamoi
        Diibadaabaduu! kirjoitti:

        Ja mitähän täsmälleen on tämä tuotteiden hoitavuus ja tehokkuus? Yleisin lässytyshän "tuotteista" on, että vanhemmalle iholle pitää olle "ravitsevammat" tuotteet. Kukaan ei tiedä, mitä tuo ravitsevuus tuotteessa on, mutta jonkinlainen aavistuksen tapainen on, että tuote on rasvaisempaa töhnää. Sitten luetellaan "tehoaineita", jotka yleensä ovat puhtaasta luonnosta, jotain marjojen siemenuutteita ja muita Noita Nokinenän keitoksiin verrattavia hokkuspokkus litkuja. Iho raikastuu jo tästä sanasta - luonto - enemmän kuin itse aineesta.

        Mitään faktaa ihonhoidon asiantuntijat eivät osaa totunnaisten pälpätystensä tueksi esittää, koska kosmetologia ei ole varsinaisesti akateeminen oppiaine, jossa tehtäisiin tieteelliset kriteerit täyttävää tutkimusta. Kosmetologien suositukset eivät ole juuri kosmetiikkafirmojen mainontaa ja markkinointia kummoisempia sisällöltään. (Mehän tiedämme, kuinka rypyt silottuvat niin ja niin monta prosenttia siinä ja siinä ajassa ynnä muuta hölynpölyä).

        Kosmetologia ei ole akateeminen oppiaine, mutta kemia on. Ja jos vähääkään osaa kemiaa, niin ymmärtää jo jotain kosmetiikan kemiasta. Silloin myös tajuaa sen, että samat aineet niissä kaikissa tuotteissa on. Vain tyhmä maksaa kalliista merkistä, hienosta purkista ja brändistä kun apteekista saa ihan yhtä hyvää, ellei jopa parempaa (koska ei ole hajusteita) ja paljon halvemmalla. Ja tämä ei ole minun mielipiteeni, vaan tieteellinen fakta. Jos ette usko, tarkistakaa asia. Luotettavista lähteistä.


    • moikkaolenutelias

      Ovatko nämä tehoavia: Biotherm, dior, lancome ja esim. clarins?

      • ei kiitos ei

        Niissä kaikissa on ihoa vanhentavia parabeenejä, TEA:ia, SLS:ia, formaldehydiä muodostavia säilöntäaineita, silikoneja (näissä tosin teen joskus poikkeuksen ja katson sormien läpi) ja muita mukavia ja elimistölle käypiä aineita :). Minä en suostu tuollaisia enää iholle laittamaan. Käytä luonnonmukaista mahdollisimman säilöntäaineetonta kosmetiikkaa.


    • of_triin..

      Totta toinen puoli. Toki luonnonkosmetiikka on hyvä juttu ja totta on, että osa parabeeneista on huonoksi iholle.

      Mutta parabeeneilta ei oikein voi välttyä, monet ihan tavalliset ruoka-aineet kuten mansikat sisältävät parabeeneja. Niillä myös säilötään ruokia ja monet lääkkeet sisältävät parabeeneja.

      Luonnonkosmetiikkaakin on montaa erilaista eli kannattaa olla tarkkana tässäkin suhteessa ja mieluiten luottaa niihin sertifioituihin luonnonkosmetiikoihin.

    • kampaaja75

      Luonnonkosmetiikkaa käytän minäkin ja nyt olen muutaman kuukaude ajan käyttänyt sitä pääasiassa ja ihon kutina ja punoitus ovat vähentyneet. Alussa kun siirryin käyttäjäksi iho hieman kuoriutui ja regoi, mielestäni puhdistui :)
      Nyt ihoni on kuulaampi ja pehmeämpi kuin koskaan.

      Kannattaa kuitenkin tosiaan aloittaa sertifioidulla kosmetiikalla niin tietää mitä saa, mutta jotkut ovat hyviä vaikkeivat olekaan sertifioituja. Monimutkaisia juttuja, kalliita ja joka maassa omat käytäntönsä...

      Itse suosin Laveraa - joka on sertifioitua ja myö suht edukasta.

      Olen kokeillut kalliita "tavallisia" merkkejä sekä myös edullisia, mutta lieneekä osa asioista silmänlumetta, ei ihoon meneviä, ja taitaa olla hyväkin etteivät imeydy verenkietoon...
      Isot brandit taitaa maksaa markkinointikulujenkin takia maltaita....

    • Hyvät kasvojenhoitotuotteet löytää vain itse kokeilemalla, ja joskus hyviä vinkkejä saamalla;)

      Toinen sopii jollekin tosi hyvin, mutta ei toiselle lainkaan.

      Minä esimerkiksi olen kahteen otteeseen kokeillut siirtymistä luonnonkosmetiikkaan, koska ajatuksena se on minusta ihana. Ensimmäisellä kerralla käytin Dr. Hauschkaa puolisen vuotta, mutta ihoni muuttui vain sameaksi ja kuivaksi, sillä Dr. Hauschkan ideologiassa ei käytetä yövoidetta. Toisella kerralla aloitin ystäväni suosittelemana Estelle et Thild- sarjan, joka toimi paremmin kuin Hauschka, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi hyvin. Kokeilujani vaikeutti se, että en pidä lainkaan luonnonkosmetiikan meikeistä. Ja voi olla, että nämä luontaiset putsarit eivät ole sitten "jaksaneet" puhdistaa ihoani synteettisistä meikeistä. Kannattaa siis vaihtaa meikitkin luonnonkosmetiikkaan jos sille tielle lähtee, mutta niin :) ei ne vaan ole yhtä
      hyviä.

      Itse olen kaksikymppisestä alkaen satsannut vähän hintavampaan kosmetiikkaan (käytin Lumenea koko nuoruuteni, ja mielestäni se sopii hinta/laatu-suhteeltaan nuorelle tytölle erinomaisesti). Monet merkit on tullut kokeiltua. Lancomea ja Biothermeä en suosittele. Ne ovat kalliita ja hienoissa purkeissa, mutta eivät ole sisällöltään mielestäni Lorealia peruspurkkeja kummempia. Nehän ovatkin samaa puljua kuin Loreal. Cliniquen voiteista pidän kovasti, mutta putsarit on liian rajuja iholleni, kenties rasvaiselle iholle voisivat mennä. Estee Lauderista en pidä, mutta Clarinsista pidän. Vaan yksi on suosikkini yli muiden: Sensai!

    • melkoluomusti

      Eikös tästä aiheesta ole tehty sokkokokeita? Koekäyttäjät eivät ole tienneet, mitä tuotteita käyttävät. Mahdollisesti heille on annettu (vääriä) ennakkotietoja tuotteen hinnoista. Ymmärrykseni mukaan hinta ei automaattisesti korreloi laatuun ja vaikuttavuuteen. Ja toisaalta jos koehenkilöillä on käsitys tuotteen hinnasta, he pitävät automaattisesti kallista parempana tuotteena.

      Ihon kunnolle on merkitystä myös muilla elämäntavoilla (ravitsemuksen laatu, auringolle altistuminen, tupakointi, stressi, levon määrä jne.). Millään huipputuotteella ei poisteta äärimmäisen huonojen elämäntapojen vaikutusta.

      Itse vältän kaikkea ylimääräistä, tosin olen varsin allerginenkin. En ole pahemmin koskaan meikannut, ja minua pidetään ikäistäni nuoremman näköisenä. Itse suosittelisin käyttämään mahdollisimman luonnonmukaisia ja yksinkertaisia tuotteita (lyhyt sisällysluettelo on jo hyvä mittari), ja välttämään tarpeetonta ihon rasitusta (liika aurinko, halvat meikit jne.). Ihon hoidon ei ole pakko olla kallista!!!

      Samoin hiusten hoidossa on luomulinjaa. Äärimmillään hiukset pestään pelkällä vedellä. Nyt olen lyhythiuksinen, ja useinmiten käytän vain lämmintä vettä. Myös hiusten pesussa luonnonmukaisiin pesuaineisiin siirtyminen vaatii totuttelua (aluksi eivät tunnu vaahtoavan, pesevän hyvin tms). Ja pelkällä vedellä pesu ei välttämättä onnistu kaikilta koskaan. Totuttelu on rasittavaa ja vie aikaa.

    • aaaaaaaavaaaaa

      Mua alkaa jo vähän ärsyttään nää "pystymetsäkosmetiikan" puolestahurraajat. Tuntuu ettei täällä kauneuspalstoilla enää muita olekaan. Sopii oikein kyllä varmasti suomalaiselle naiselle, ettei tarvitse iholle tehdä mitään, eikä hiuksiakaan pestä, kun eivät ennenkään ole jaksaneet ihoa kummemmin hoitaa. Kai ne sitten elää vähän pidempään luomuna. Minä en kyllä meikeistäni ja hyväntuoksuisista hiuksista luovu!

    • Filorgafani

      Filorga - aivan ihana ja toimivat dermokosmetiikkasarja. Ei edes kallis sarja.

      • voiteet_humpuukia

        Ihoakatemian sivuilla faq-osuudessa suositellaan FIlorgan ja Dermahealin tuotteita. Kuitenkin tuotteet ovat ihan yhtä lailla humpuukia kuin tavallisetkin sokosen ym. voiteet, vaikka niitä olisi suosittelemassa rivi ihotautilääkäreitä ja plastiikkakirurgeja.

        Esim. Filorgan kallein ja paras, Skin Absolute Night cream, ultimaalinen anti-age tuote. Kun lukee arvosteluita (beaute-test.com, jossa on 107 ranskankielistä ko. tuotteen arvostelua joita voi lukea kääntäjän avulla), aika monet kirjoittavat ettei se vaikuta millään tavoin eikä vähennä ryppyjä. Osa on saanut allergisen reaktion. Yksi kirjoittaa että edes kosmetologi ei huomaa ihossa minkäänlaista parannusta tuotteen käytön seurauksena. Toinen kirjoittaa, että tämä voide osoittaa, ettei ole olemassa mitään ihmevoiteita jotka vähentäisivät ryppyjä.

        Anti-age hoidoksi riittää pestä kasvot vedellä, eikä haksahda törsäämään suuria rahoja humpuukivoiteisiin jotka pahimmassa tapauksessa ärsyttävät ihoa ja edistävät ikääntymistä. Parhaimmassa tapauksessa ne eivät vaikuta mitenkään jolloin niistä ei ole haittaakaan.


    • 13+16
    • ljkhjkh

      Itselläni tutkittiin allergioita ammattitautina. Loppupäätelmä oli, että allergiat ovat kosmetiikka-allergioita, vaikka samoja kemikaaleja käytetään teollisuudessakin (kuten liimoissa). Jotenkin ei enää houkuttele käyttämään mitään muuta kuin oikeasti luonnollista kosmetiikkaa. Halvoissa ja kalleissa saattaa olla ihan samoja myrkkyjä. Ja joskus jopa nk. luonnollisissa tuotteissakin.

      Ihon vanhenemista ei voi ehkäistä sen enempää kuin ikääntymistä muutenkaan. Jos välttää pahimmat epäterveelliset elämäntavat (tupakka, auringonotto, yksipuolinen ravinto, suuret painon vaihtelut), on jo hyvät mahdollisuudet vanheta kunnialla.

      Tärkeintä liene, että hoitaa ihoaan, ja kuuntelee ihon viestejä. Eli huomioi ihotyypin ja ei käytä tuotetta, joka selkeästi ärsyttää omaa ihoa. Myrkkyjä tulee monesta lähteestä (sisäilma, juomavesi, ruoka, palontorjunta-aineet tekstiileissä ja elektroniikassa...), joten jokainen tekee oman kompromissinsa, minkä verran niitä kosmetiikasta haluaa kehoonsa.

    • KMT

      Suosin ihonhoidossa seuraavia merkkejä: Biotherm, Clinique, Clarins ja Lancome. Ikää on nyt 46 vuotta ja olen huomannut, etteivät halvat merkit toimi. Myöskään luonnonkosmetiikka ei ole tehnyt vaikutusta.

      • voiteet_eivät_toimi

        Kannattaa käydä kosmetologilla todentamassa käyttämänsä voiteen teho. Minulle viime käynnillä kosmetologi sanoi, että kasvojen iho on kuiva ja rasvainen. Olin siis ihan turhaan käyttänyt hyväksi luulemaani ja aika kallista hydro moisturizer kosteuttajaa, jota tälle ihotyypille suositellaan mutta joka silti on yhtä tyhjän kanssa.
        Muut elämäntavat ratkaisevat (kahvin välttäminen ja veden juonti), voide sen sijaan on turhake.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe