QQ kytkin huono, ei kestä käyttöä.

yeahh jaappani

QQ kytkin huono.

QQ vm -10 kytkin hajosi Kuopiossa. Autolla ajettu 70tkm. Nissanin mukaan normaalia kulumista ja näitä on useampiakian. Ovat kuulemma valmistaneet heikoista osista jolloin ei tule kestämään pitkään.

Korjaus, hinaus, vuokra-auton kulut ja muut kulut yhteensä tuli hintaa 3500euroa. Auto joutui olemaan pajalla kaksi viikkoa. Jämerää nissan laatua. Kuukautta aiemmin olisin saanut vaihtaa pienellä välillä uuteen qq. Olkaa viisaampia ja vaihtakaa te muut aikaisemmin.
Ensimmäinen kytkinvika ja 30 autoa omistanut.

38

11387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nisukki

      Huomattu on qassun surkee kytkin koska noin kymppitonnin ajettuani alkoi ravistamaan ja nyt liki kolmen kympitonnin ajoilla luistaa aina kylmänä.

      Kytkin ei myöskään siedä yhtään liirottamista savuttamatta ja katku pääsee kabiiniin.

      Huollossa pyöritellään päätä. Qashqain tyyppivika, sanovat.

      Tuskin ostan enää vahdossa Nissania.

    • Petetty Takuu korvaa

      Ei kytkimen kuulu loppua 70000km kahdessa vuodessa. Siinä autossa on takuu voimassa. Kuuluu mennä takuuseen. Ota äkkiä yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen, tai kuluttajaneuvojaan, niin hän hoitaa asian ja saat rahasi pois. Vaikka takuu olisi luppunutkin myyjä korvaa, et sinä.

    • viimeinen nissan

      Qashqai 2011 oli juuri toisessa vuosihuollossa mittarissa 29tkm, valitin kytkimen ravistamisesta. Mekaanikko oli sitä mieltä, että kytkinpaketti vaihtoon.

      Maahantuojan vastaus oli, että ei mene takuuseen, koska on normaalia kulumista. Jännä, että jarrupalatkin kestävät kauemmin kuin kytkin.

      Taloudessa ollut 7 autoa uudesta yli 200tkm ajettuun ilman ongelmia kytkinten kanssa.

      Reklamaatio maahantuojalle nyt menossa ja sen jälkeen lienee valitus kuluttaja-asiamiehelle.

    • ex nissan

      TÄSSÄ PUHUU EX NISSAN OMISTAJA.

      Ei kytkimet kuulu takuuseen. Saan henkilökohtaisesti mistä autosta tahansa kytkimen rikki päivässä.

      Muutenkin nissan on nykyään huonosti toimiva kampe.
      Sillä rahalla kannattaa ostaa vaikka Rellu tai romöno auto.

    • nissan vaihtoon

      Sama vika täällä, Qashqai 2 Acenta(vm 2011) ja kytkinlevyt kuluneet jo 30000km:ssä eikä taatusti ole ajotavasta kiinni. Olen ajanut manuaalivaihteisilla autoilla jo yli 800000 km(7 eri autolla) eikä missään ole aikaisemmin ollut kytkinremonttia. Maahantuoja ei suostunut korjaamaan takuuna, vaan väittti että olen luistattanut kytkintä, mikä ei pidä paikkansa.

    • hyvin pelaa

      Mulla on qashqain kytkin kestänyt aivan hyvin. Niin kuin on toiminut hyvin koko auto muutenkin.
      Mutta ajamalla kaiken saa kyllä rikki. Tiedän sen.
      Olen tässä muutenkin olut tyytyväinen nissan QQ ominaisuuksiin ja hinta/laatu suhteeseen.

    • ei mikään kestä !

      Tuttavalla on asuntoauto. Ja se ihmettelee kun ei pakettiuto käyttöön tehty luja kytkin siinä autossa kestä.
      - olin tässä nyt kerran sen kyydissä ja en enää yhtään ihmettele - kun ajotyylistä ja tavasta se kulutus johtuu, jotkut vaan pilaa ja polttaa kytkimen itse ajamalla !
      - itse olen ajellut vastaavalla pakettiautolla ilman kytkinremonttia yli 250 000 km...huoletta.
      Sama kokemus on oman nissanin q kanssa, se toimii aivan hyvin.

      • nisukki

        Sitten et ole ottanut mäkilähtöjä takaperin kun noin kehut.

        Qassun pakki kun on välitetty liian nopeaksi, minkä huollossakin huomanneet ja haukkuneet huonoksi. Eteenpäin jos vain ajelee, qassulla pärjää eikä kytkin lemahtele yhtään.

        Kumma kun valmistaja ei reakoi yhtään valituksiin?


      • turaamalla se kuluu
        nisukki kirjoitti:

        Sitten et ole ottanut mäkilähtöjä takaperin kun noin kehut.

        Qassun pakki kun on välitetty liian nopeaksi, minkä huollossakin huomanneet ja haukkuneet huonoksi. Eteenpäin jos vain ajelee, qassulla pärjää eikä kytkin lemahtele yhtään.

        Kumma kun valmistaja ei reakoi yhtään valituksiin?

        Eikös erilaisiet ajo turaajat voisi laittaa siihen kytkimeen kulutusta enmmän kestävän kovemman pinnnan, niin saisi sitten turata ja savutta kytkintä aivan rauhassa edestaa.


    • hyökkää

      Kytlin ei kestä kun 1. vaihde on liian nopea.

    • 1.6 bensakoneen kytkin on myös kohtalaisen pieni noinkin painavaan autoon.

      • Anonyymi

        Minulla vastaava Qaskai siitä meni kytkin alle 50000metta aikaa 3vutta ja 6kuukautta kaupanteko päivästä. nyt kuluttaja suoja lautakunnan käsittelyssä Varmasti viimeinen " Paskai!


    • onneksi.kesä

      Älkää vaan vetäkö tyhjää peräkärryä painavampaa qashqailla. Vetoakselit korkkasi toissa talvena eikä tätä saa talvella toimimaan nokkapeiton kanssakaaan prkl!

      • enostakkaa

        Aika rimbuloita!


      • Anonyymi

        Miten siis ei toimi talvella? Eikö lämpene kunnolla vai eikö lähdeä käyntiin?


    • hyvä-luisto

      Ihmettelen tuota kytkinremontin hintaa, tutulla alkoi kytkin luistaa Nissan Notesta kun ajeli puita peräkärryllä metsästä, remontti maksoi noin 800€ ja samalla vaihdettiin vaihdelaatikon öljyt.

    • no-nissan

      Nykyisten Nissanien teknikka on peräisin Renaultilta, eipä ihme jos ei kestä, viimeiset kunnon Nissanit valmistettiin 90-luvulla Sunnyt ja Bluebirdit eipä nuihin juuri tarvinnut remonttia tehdä.

      • teeseitse11

        No lootan mahtuu pudottaa auton alle, varmaan? Niin on iisi hommeli!


      • Pelittänny

        Mulla 240tuhatta mittarissa Qashqailla 2009 1,5d.On rellun moottori/voimansiirto.Ja edelleen sama kytkin.Oli vähän heräte ostos aikoinaan ja kun selvitin mitä tuli ostettua ja huomasin että Rellun tekniikkaa niin meinasin purkaa kaupan.No tähän asti toiminnu ilman mitään isompia remppoja.Miten lie pitkään vielä menee kun alkaa olen ns.kypsä tapaus???!!!


      • selvitys

        Kiisseliin on laitettuu kestävämpää, komponenttia,


    • Kassanniskai

      Täällä myös 1,5 dci vm. -08. Ajettu 248000, ja sama kytkin edelleen. Tiedä sitten onko tuossa kasksoismassavauhtipyörä, eli onkohan kovinkin kallis kytkinremppa ku kohdalle osuu ?

    • Viimeinennissan

      Qq 1.5 dci ajettu 67tkm. Vm.2016. Kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä uusiksi, ilmeni ravistamisena lähdöissä. Takuuseen meni, ja huoltopäällikön mukaan näitä on vaihdettu kymmeniä.

    • nimimerkkionjokäytös

      Vika tuntuu koskevan muitakin Nissanin malleja, esim Nissan Microbe .
      Kytkimiä pasahdellut ihan kivasti Briteissäkin ja Nissan ei ole ilmeisesti takuuseen halukas korjaamaan vikoja. hallelujaa Ranskalaiset tekivät palveluksen Nismolle !!

      www.honestjohn.co.uk/carbycar/nissan/micra-k13-2010/?section=good

    • entinen-nissanisti

      Onneksi pääsin qashqaista eroon, ja sain kohtuuhyvityksen toiseen merkkiin vaihtaessa,,eli nyt vahinko kiertää, mutta sääliksi käy kuka sen qashqain ostaa, koska siinä ei kestä mikään!

    • Pissan

      Meillä kesti 109000 2011 paskai

      • hehhehhee

        Automaatti, karvalakki mallin tilalle on suositeltavaa!


      • paskai-1.6

        Melkein samaa, olisko tuhat km enemmän. Ei tosin muuta kuin työsylinteri mutta merkkikorjaamo vaihtoi koko paketin.


    • Tekniikantoopet

      Kyllä näistäkin kytkinvalituksista havaitsee, etä osalle omistajille ei kannata antaa kuulantyöntäjän rautapalloa teknisempää laitetta käyttöön.
      Jos tekniikan toimimisesta ei ymmärrä mitään, niin hajoaa se laatumerkkikin.

      Täällä Turussa on jyrkkiä mäkiä keskikaupungilla. Jalankulkijana usein näkee, kuinka jotkut estävät auton valumista takaperin pitämällä kytkintä luistattamalla auton paikallaan.
      Joo varmaan se auto pysyy minuutin niinkin paikallaan. Mutta ymmärtääkö kuljettaja yhtään, mitä siellä konepellin alla silloin oikeasti tapahtuu?

      Veikkaukseni on: ei mitään hajuakaan.

    • Killjoe

      Ravistaa qq uusikorinen tekele.

    • 32wqd

      Onneksi et hankkinut cvt-vaihteistolla. Sekin olisi jo rikki ja se maksaa vielä enemmän. Onko takaoven kahva kestänyt?

    • Gables

      QQ 2014 diesel 1,6 ajettu 60000 km kytkin ravistaa......, ei muita vikoja.

    • Anonyymi

      08-vuosimallin kytkin hajosi, 67 tkm ajettu. Nelivetomalliin ei löydy tarvikevaraosia. Uusi kaksoismassavauhtipyörä maksaa 1100 euroa. Koko remontti pitkästi yli 2000 euroa. Kannattaa varoa tätä autoa.

    • Anonyymi

      kohta 300,000km 1.6 pensa ei ongelmia kytkimen kans

      • Anonyymi

        1,5dci -08 pian 400 000 mittarissa. Kytkin kestänyt ainakin tuon 180 000 km minkä olen sillä ajanut. Ja turbo on alkuperäinen.


    • Anonyymi

      HYvin kestää kytkin! Nyt 20t km ajettu ja kytkin vielä ehjä!

      • Anonyymi

        Kaverilla QQ:sta meni kytkin Virossa turistikäynnillä. Sinne jäi remonttiin, piti olla helppo ja nopea homma. Sitten alkoi puhelinrumba, pitikin korjata enemmän, pikavipillä maksaen sai auton takaisin Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverilla QQ:sta meni kytkin Virossa turistikäynnillä. Sinne jäi remonttiin, piti olla helppo ja nopea homma. Sitten alkoi puhelinrumba, pitikin korjata enemmän, pikavipillä maksaen sai auton takaisin Suomeen.

        liikaa kaljaa kyydissä ja kytkin petti


    • Anonyymi

      Ei Autokeskukselta kannata ostaa yhtään mitään, eivät ole "omasta mielestään" vastuussa edes takuuseen kuuluvista vioista. Asiat pitää järjestäeen hoittaa aina ensin kuluttaja- ja kilpailuluviraston kautta, tämän jälkeen Autokeskus vastaa vasta heille kuuluvista vastuistaan. Ei tällaista yritystä kannata kulutuksellaan tukea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe