JS Suomi Oy - tunnetteko?

Mikälietää

Onko kellään kokemusta kyseisen firman toiminnasta? Yrityksetä ei ainakaan ole saatavilla julkisia taloustietoja.

Sain pari viikkoa sitten päämieheltäni kirjeen, jossa kerrotaan heidän tekevän uutta esitettä yritystoiminnastaan. Kirjeessä luki, että minun olisi hyvä lähteä mukaan rahoittamaan tätä esitteen tekemistä, jotta yhteistyö jatkuisi myös tulevaisuudessa.

Soitin päämiehelleni, että pitääkö tosiaan paikkansa. Sano että ei hän ole lähettänyt kirjettä, vaan JS Suomi teki sen hänen puolestaan ja lähetti hänen nimellään. Asiakkaani kertoi, ettei todellakaan ole kyse siitä, että asiakkuusyhteistyömme olisi vaarassa, vaikka kyseinen lafka onkin näin kirjeessään ilmoittanut.

Onko jollekin muulle tullut kyseisestä yrityksestä vastaavanlaisia kirjeitä? Todella outoa lähettää tämänsävyisiä kirjeitä toisten nimissä. Allekirjoituksenkin olivat kopioineet jostakin. Selitin asiakkaalleni, että en kyllä ole lähdössä maksumieheksi mihinkään heidän esitteisiin ja se oli hänelle ok.

Mielestäni hyvin epämoraalista liiketoimintaa lähestyä toisen nimissä yritystä ja vieläpä esittää tällaisia uhkauksia liiketoiminnan lopettamisella. Jos asiakkaani haluaa mainita meidät yhteistyökumppaninaan, sopii se, mutten näe miksi siitä pitäisi maksaa taas jollekin kolmannelle osapuolelle.

118

22805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paa kirje nettiin

      >Onko kellään kokemusta kyseisen firman toiminnasta? Yrityksetä ei
      >ainakaan ole saatavilla julkisia taloustietoja.

      Mitä meinaat, näyttäähän tuolla jotakin tietoja olevan listattuna. Liikevaihtoa liki 4 miljoonaa euroa, ja hyvin näyttäisi firmalla tuon mukaan pyyhkivän.
      http://yritys.taloussanomat.fi/y/js-suomi-oy/helsingfors/1998114-4/

      >Sain pari viikkoa sitten päämieheltäni kirjeen, jossa kerrotaan heidän tekevän
      >uutta esitettä yritystoiminnastaan. Kirjeessä luki, että minun olisi hyvä lähteä
      >mukaan rahoittamaan tätä esitteen tekemistä, jotta yhteistyö jatkuisi myös
      >tulevaisuudessa

      Saatko tuosta kirjeestä kopiota jonnekin paikkaan nettiin näkyville? Vaikka kameralla otettu lukukelpoinen JPG-valokuva tms?

      Olisi mielenkiintoista nähdä minkä näköisellä kirjepaperilla, ja miten formuloituna tuota asiaa siellä esitetään. Tietää varoa jos saman näköisiä kirjeitä tulee lesän aikana vaikka tännekin.

    • tunnen firman

      Itse saan näitä JS Suomen rahastuskirjeitä kuukausittain. Ilmoitan aina asiakkaalleni, että periaatteena on, että emme lähde kenenkään kelkkaan mukaan.

      Sellaisia kirjeitä sieltä lähetään, jossa pyydetään osallistumaan asiakkaan esitteprojektiin ja myöhemmin uhataan soittaa perään. Hinnat on vielä sen verta kohtuuttomat, että paikallislehdestä saisin samalla hinnalla useamman ilmoituksen.

    • KUU-SEE-TUSTA

      Joo, on aika kusetushommaa toi politiikka.
      Suunitteluun ja esitteen painamiseen haalitaan varoja asiakkaan "tärkeimmiltä kumppaneilta".

      Laskinpa huvikseni hieman malliesitteen mainoksien arvoja yhteen.

      Esitteessä on jotakuinkin parikymmentä sivua ja mallilehdessä oli "tärkeimpien kumppanien" mainoksia noin 25000 eurolla alv-0 !
      Tämän laskin JS-Suomen esittämistä mainostilojen ohjehinnoista.
      (-20% alennuksella, jota minulle tarjottiin heti).

      Kun läsyä painetaan kolmen tuhannen kappaleen ensipainos, niin kyllä on Jumankauta katteet kohdallaan!

      Eikä ihme, että sen hintainen julkaisu pitää rahoittaa jotenkin muuten, kuin omasta pussista. Joskin JS-S on ensin joutunut höynäyttämään sopivan päämiehen kuvittelemaan, että näin suuria varoja tarvitaan yhden esitteen pränttäämiseen.

      Ärsyttävä keksintö. EN osallistu.

    • halojaah

      JS Suomi tai sen puhelinmyyjät harva se päivä soittaavat milloin tarjoovat tuotetta tai myyvät paska ilmoituksiaan. Rasittavaa, olisi muutaki tekemistä ku näitä selittää asiakkkailleen ettei kiinnosta.

    • Meille toimi

      Olen saanut muutaman samanlaisen kirjeen asiakkailtamme.
      Itse koen näkymisen tärkeän kumppanin kanssa kohdennetussa kohderyhmässä vahvistavan toimintaamme molemmin puolin.
      Sain itse asiantuntevaa palvelua ilmoituskonsultilta, ja ilmoituksen suunnetteliljalta. JS Suomi Oy suunnitteli meille uuden banneri-ilmiotuksen, jonka saimme projektin jälkeen omaan käyttöömme. Käytämme samaa banneria myös muissa markkinointiväylissä.
      Valmis esite oli korkealaatuinen ja hyvän näköinen. Itse koen saaneeni rahoilleni vastinetta.

      • Firman_edustaja

        En usko.


    • Toimiiko?

      "Olen saanut muutaman samanlaisen kirjeen asiakkailtamme.
      Itse koen näkymisen tärkeän kumppanin kanssa kohdennetussa kohderyhmässä vahvistavan toimintaamme molemmin puolin.
      Sain itse asiantuntevaa palvelua ilmoituskonsultilta, ja ilmoituksen suunnetteliljalta. JS Suomi Oy suunnitteli meille uuden banneri-ilmiotuksen, jonka saimme projektin jälkeen omaan käyttöömme. Käytämme samaa banneria myös muissa markkinointiväylissä.
      Valmis esite oli korkealaatuinen ja hyvän näköinen. Itse koen saaneeni rahoilleni vastinetta."

      Et varmaankaan ole töissä kuseissä yrityksessä?

    • Skeptikot

      Suomalaiset ovat niin vainoharhaista ja kitsasta porukkaa, että ei ihmekään että kaikkea pitää aina ihmetellä ja epäillä. JS:n kanssa kaikki on sujunut aina hyvin, olen saanut hyvää ja ammattitaitoista palvelua. Mihinkään ei pakoteta.

      • Lollero

        Suomalaiset ovat niin vainoharhaista ja kitsasta porukkaa, että ei ihmekään että kaikkea pitää aina ihmetellä ja epäillä. JS:n kanssa kaikki on sujunut aina hyvin, olen saanut hyvää ja ammattitaitoista palvelua. Mihinkään ei pakoteta.

        Äänestät varmaan myös Kokoomusta mielelläs, kun ooy halukas maksamaan toisten kuluja.


      • Tanskatuubaa

        Tää firma on ihan fiasko. Soittelevat koko ajan, tarjoavat ties mitä jotta laittaisimme nimet paperiin. Olen kuullut, ettei niistä sen jälkeen pääse eroon millään. Ensin ne myy esitteen sulle ja sitten sun esitteessä olleille partnereille. Ja ei aikaakaan kun ne on kinuamassa sulta mainosrahaa kaverisi esitteeseen. Tässä kuviossa raha virtaa JS:lle kaikista suunnista.

        Kuinka kukaan uskoo saavansa "ilmaisen" esitteen ja ne lisukkeet, jotka näyttää halvoilta leikkimainoksilta. Ilmasta ei ole olemassakaan, Js on kiskurifirma. Älkää missään nimessä laittako nimeä paperiin kun ne ilmestyy ovelle. Itse asiassa keskustelu kannattaisi lopettaa jo puhelimessa.


      • Anonyymi

        LMAO 😄 kyseessä on 99% kusetus ja jos koet sen hyväksi sekä ammattitaitoiseksi palveluksi ja koet saavasi vastinetta rahoille niin en suosittele koskaan tekemään ÄÖ testiä.


    • Ei eroa normi-ilmoon

      Vaikea käsittää miksi yhteinen näkyvyys ja ilmoitus asiakkaan lehdessä olisi kiristystä tai uhkailua?Myös minulla on vain hyviä kokemuksia kyseisestä puljusta....
      Jos ottavat meihin yhteyttä ja tarjoavat mahdollisuutta yhteistyöhön tartumme varmasti.

      • E.S.

        Vaikea käsittää miksi yhteinen näkyvyys ja ilmoitus asiakkaan lehdessä olisi kiristystä tai uhkailua?Myös minulla on vain hyviä kokemuksia kyseisestä puljusta....
        Jos ottavat meihin yhteyttä ja tarjoavat mahdollisuutta yhteistyöhön tartumme varmasti.

        Kun lähetetään kirje, jossa uhataan yhteistyön loppumisella, on se aika selkeää uhkailua. Toisekseen, mitä hyötyä on näkyä yhdessä asiakkaansa kanssa, kerran markkinointimateriaali suunnataa sellaisille tahoille, jotka eivät taas kuulu esim. meille yhteistyökumppanina? Sitä paitsi, paljon tehokkaamman hyödyn saa paikallislehdessä ilmoittamalla ja huomattavasti halvemmalla. Tuollaiset loisfirmat kuuluis kieltää lailla, samassa kun muunkin puhelinmyynnin.

        terv,
        E.S.


      • Anonyymi
        E.S. kirjoitti:

        Vaikea käsittää miksi yhteinen näkyvyys ja ilmoitus asiakkaan lehdessä olisi kiristystä tai uhkailua?Myös minulla on vain hyviä kokemuksia kyseisestä puljusta....
        Jos ottavat meihin yhteyttä ja tarjoavat mahdollisuutta yhteistyöhön tartumme varmasti.

        Kun lähetetään kirje, jossa uhataan yhteistyön loppumisella, on se aika selkeää uhkailua. Toisekseen, mitä hyötyä on näkyä yhdessä asiakkaansa kanssa, kerran markkinointimateriaali suunnataa sellaisille tahoille, jotka eivät taas kuulu esim. meille yhteistyökumppanina? Sitä paitsi, paljon tehokkaamman hyödyn saa paikallislehdessä ilmoittamalla ja huomattavasti halvemmalla. Tuollaiset loisfirmat kuuluis kieltää lailla, samassa kun muunkin puhelinmyynnin.

        terv,
        E.S.

        "Kun lähetetään kirje, jossa uhataan yhteistyön loppumisella, on se aika selkeää uhkailua"

        Niin on.

        Ja lisäksi, jos yksi yritys lähettää kirjeen toisen yrityksen nimissä, niin tuollainen on sallittua vain tapauksissa, jossa tuo toinen yritys on nimenomaisesti antanut suostumuksensa tällaiseen sekä on tietoinen nimissään lähetettävän kirjeen sisällöstä sekä on hyväksynyt tuon sisällön.

        Mikäli em. edellytykset eivät täyty, kyseessä on petos tai vähintäänkin petoksen yritys.

        Eikös laista löydy pykälä "sopimaton menettely liiketoiminnassa" ?

        Jos yritys käyttää toisen yrityksen nimeä joko kokonaan luvatta, tai "luvalla" mutta lupaehtoja rikkoen, eikö siinä täyty tuon "sopimaton menettely liiketoiminnassa" -pykälän kriteerit?

        Yhteismainonta sinänsä ei ole kiellettyä, mutta yleensä sen motiivina on jakaa kalliita mainoskustannuksia, mutta jos menettely on sellainen, että se tulee osallistujayrityksille jopa kalliimmaksi kuin esim. lehtimainonta, niin eihän osallistujayritys tuollaisesta mitään hyödy, vaan päinvastoin se on tarpeeton lisäkustannus.


    • Hujarilta vaikuttaa

      Minulle on jäänyt tästä keskusteluketjusta yksi asia mieleen ja päällimmäiseksi.

      Se, että ko. "JS Suomi Oy " vaikutata huijarifirmalta, enkä halua olla minkäänlaisissa tekemisissä heidän kaltaistensa firmojen kanssa.

      Jos soittavat JS Suomelta tai lähettävät mainospostejansa, on 100% varmaa että lyön luurin kesken myyjän lauseen kiinni, ja heitän mainoskirjeet roskiin.

      • fukup

        Juu niin tua noinniinnääs,
        ei ne soita ensin, vaan postissa tulee tunteisiin vetoava kirje, jossa asiakkaasi nimissä sinua pyydetään osallistumaan talkoisiin. Sitten tulee soitto perään.

        MUTTA, muutaman puhelinkeskustelun jälkeen myyjän kanssa, kun tinkiminen ei johda kauppaan, sanoo se mulkusti, että "jaha, no ilmoitetaan sitten näin eteenpäin"

        Eli annetaan ymmärtää, että yhteistyökumppanisi pettyy päätökseesi.


    • no joo 1

      Joku on saanut uhkailukirjeitä JSsuomelta? En ainakaan minä ikinä. Kummallista kitinää.

      • Eienääkoskaan

        Myyjät, tuotanto ja koko firma pysyvät pystyssä provisioiden avulla. Joka kohdassa tuoantoa pitää vissiin myydä, myydä ja myydä. Kohta oletkin latonut tiskiin rutkasti enemmän omaa rahaa kun oli tarkoitus ja vielä kumppanisikin ovat laittaneet omat mainosrahansa. Puhumattakaan siitä "helppoudesta" mikä luvataan. Tunti kaupalla piti esitettä tuunata, eikä siitä tullut siltikään hyvä. Senkin ajan olisi voinut tehdä oikeita töitä.

        Sisällöksi laittoivat sanasta sanaan sen, mitä itse sanoin. Kuvatkin tulivat meiltä kun kuvaajan ainoan keikkakerran sadekuvat eivät meille kelvanneet. Vi****aa oltais saatu samalla rahalla oma hieno esite suoraan painosta ilman JS silppua ja huonoa paperilaatua.


    • Hasse2

      JS-Suomi on kyllä törkeän röyhkeä ja hinnat ovat TV-mainoksen luokkaa. On lähestynyt yritystäni kahdesti kirjeitse ja useasti puhelimitse. En suosittele!

    • Raija T.

      Näköjään jakaa mielipiteet tämä firma aika tavalla. Meillä on myös vain positiivisia kokemuksia, mainoksella on tietenkin hintaa, mutta hyötyäkin olemme saaneet.
      Lisäksi yhteistyömme on parantunut yhteisen näkyvyyden myötä. Myyjät eivät uhkailleet, vaan olivat ystävällisiä ja asiansa osaavia. Tuntuu siltä, että nämä jotka eivät ole tyytyväisiä, kokevat mainonnan yleisesti riistoksi.

    • Luuria korvaan heti

      > Meillä on myös vain positiivisia kokemuksia, mainoksella on tietenkin hintaa,
      > mutta hyötyäkin olemme saaneet.

      Minä en usko että löytyy yhtään ainoata firmaa referenssiksi näyttää koko Suomesta, joka kehtaisi omalla nimellään tulla julkisuuteen ja väittää että he ovat saaneet jotakin hyötyä JS Suomi Oy:n kanssa toimimisesta.

      > Lisäksi yhteistyömme on parantunut yhteisen näkyvyyden myötä.

      Jos vaikka joku maahantuoja haluaa maksaa mainoskuluja jälleenmyyjäketjun kanssa ja osallistua yhteisiin mainoksiin ym. markkinointiin, niin tällaistahan on tehty jo vuosikymmeniä.
      Tämä on selvästi markkinointilähtöistä asiaa, jossa kustannukset ja tuotto ovat suoraan seurattavissa ja valvottavissa.

      Sen sijaan se että kolmannen osapuolen kautta painostetaan johonkin tuollaiseen epämääräiseen "yhteisesitteseen" mukaan, niiin se on aivan hanurista. Aivan silkkaa kusetusta.

      Saa tulla aivan rauhassa JS Suomi Oy tarjoamaan minulle palveluksiansa. Heti kun kuulen mistä firmasta soitetaan, niin lyön luurin saman tien kiinni.

    • Tapsa72

      Meitä on näköjään moneen lähtöön. Joku kokee kusetukseksi jostain omituisesta syystä mainostamisen ja näkymisen kumppanin kanssa, joku kokee sen bisnekseksi.
      Me koimme sen jälkimmäiseksi.

    • Humpuuki-brosareita

      > Meitä on näköjään moneen lähtöön. Joku kokee kusetukseksi jostain
      > omituisesta syystä mainostamisen ja näkymisen kumppanin kanssa,
      > joku kokee sen bisnekseksi.

      Tuossahan edellä nimenomaan sanottiin että vaikkapa maahantuojan ja kauppiaan yhteiseti maksamat lehtimainonnan mainoskulut ovat vuosikymmeniä vanhaa ja paljon käytettyä toimivaa markkinoinnin menetelmää.

      Sen sijaan JS Suomi Oy tarjoaa mainostilaa jossakin omassa painettavassa mainoslehtisessä.

      http://www.jssuomi.fi/tuote/multimediaesite/
      - 2.500 printtiesitettä jaeltavaksi
      - Perinteistä suoramarkkinointia
      - Soveltuu täydellisesti personoituun viestintään
      - Valittavana kolme eri formaattia

      Tuollainen yleismainosslipari on yrityksille suunnatussa mainonnassa todella jälkijättöinen ja vanhanaikainen menetelmä. Kukaan ei valitse tuollaista yleisluonteista kalliisti postitettavaa mainosvälinettä jos saa itse vapaasti valita TV-, lehti- ja nettimaononnan väliltä.

      Ainoa keino saada tilaus aikaiseksi on painostus. Epämääräisin puhein ja lupauksin, koukkaamalla toisen firman tärkeän asiakkaan kautta.

      Meidän yritykseen ei ole ainakaan 15 vuoteen tullut ainoatakaan tuollaista "JS Suomi Oy":n mainosesitettä. Jos tulee, niin sellaiset yleiset mainosläsyt lentää kyllä aika nopeasti suoraan paperinkeräysastiaan.

    • Huijatun häpeä.

      Tää on niin väsynyttä, ilmainen esite maksaa ihan perkeleesti.
      Hävettää välillä kun näkee ihan fiksuja ihmisiä jotka tähän tarttuu.
      "Tiiätkö saatiin ilmainen esite?"
      Edelliselle kaverille tuli pieni katumus päälle kun laskettiin yhdessä sen mediakortin kanssa kuinka ilmaista lysti oli.
      Ylläripylläri, takaisinhan jokainen kumppani sen rahan haluaa jonka muualle antaa. Paska pointti oli se että raha mitä luulivat sijoittavansa kaverin bisnekseen menikin mainosfirmamlle.
      Seuraus oli se että alennuksia oli turha pyytää kun olivat luulleet antaneensa rahaa kaverin yritykselle. Tuli sittenkin kaikkien aikojen kallein esite. Ei se oo tyhmä joka vedättää, vaan se joka uskoo ;) Onnea ja menestystä seuraavien hyväuskoisten jallittamiseen, voin kuvitella että tohon firmaan hakeutuu töihin juuri ne joille rakkaus rahaan oikeuttaa tekemään mitä tahansa. Veikkaisin että Breivik on jo rekrytoitavien listalla - me halutaan työllistää ihmisiä joilla ei ole moraalia :)

    • 990088

      Olemme olleet asiakkaina tässä firmassa.
      Ajatus oli se, että he tekevät työt ja me saamme halvalla (=ilmaiseksi) esitteen. Kirje joka lähti meidän yhteistyökumppaneille käytettiin meillä luettavana, joten siivosimme siitä kaikki outoudet. Plus tarkistimme itse mihin firmoihin/tahoihin he aikovat olla yhteyksissä.
      Ihan ok konsepti, mutta en välttämättä toiste ryhdy - esitteestä ei saa kovin hyvännäköistä kun siellä on noita mainoksia.
      Eli ei voi sanoa, että huono juttu, mutta ehkä tulevaisuudessa teemme itse esitteet oman näköisiksi ja ilman mainoksia.

      • fjy

        Sama täällä


    • Merja K.

      Todella kummastelen ihmisten negaatiota JSSuomen esitteisiin. Kaikki media toimii samalla konseptilla, kustannukset jaetaan mainostilan ja muun vastaavan kanssa.
      Olemme olleet mukana useammassa esitteessä, hyvillä mielin.

      • pk-yrittäjä

        No me ei oltu. Mitään iloa mainoksesta kumppanin esitteessä ei ole ollut, ja kun sitten tuli meidän vuoro saada yhteydenotto JS-myyjiltä, neuvoi kaveri ettei kannata rahojaan esitteeseen tuhlata. Tämä siis yhteystyökumppanin suusta, jonka esitteesä mekin olimme ilmoituksella mukana.


    • Rahat järkevämpään

      >> Todella kummastelen ihmisten negaatiota JSSuomen esitteisiin.

      No onhan toi nyt JS Suomi Oy:llä nyt ihan per..estä oleva businessidea ja painostuskeino kaiken kaikkiaan. Koettaa painostuskeinoin kupata rahaa kahden ulkopuolisen asiakkaaan välisestä asiakassuhteesta.

      Aloitusviestihän oli sisällältään tällainen:

      »» "Sain pari viikkoa sitten päämieheltäni kirjeen, jossa kerrotaan heidän tekevän uutta esitettä yritystoiminnastaan. Kirjeessä luki, että minun olisi hyvä lähteä mukaan rahoittamaan tätä esitteen tekemistä, jotta yhteistyö jatkuisi myös tulevaisuudessa.
      Soitin päämiehelleni, että pitääkö tosiaan paikkansa. Sanoi että ei hän ole lähettänyt kirjettä, vaan JS Suomi teki sen hänen puolestaan ja lähetti hänen nimellään. Asiakkaani kertoi, ettei todellakaan ole kyse siitä, että asiakkuusyhteistyömme olisi vaarassa, vaikka kyseinen lafka onkin näin kirjeessään ilmoittanut." »»

      Tosiaankin, JS Suomi Oy lähettelee tällaisia valheellisen painostuskirjeen tyyppisiä kirjeitä *kolmannen yrityksen nimissä*.

      Kirjeessä painostetaan osallistumaan kyseiseen typerään mainoslehtiseen, "...olisi hyvä lähteä mukaan, jotta yhteistyö jatkuisi myös tulevaisuudessa..."

      Ei muuta kuin kiertää kaukaa moinen JS Suomi Oy.

      Jos tällainen kirje JS Suomi Oy:ltä tulee, niin kannattaa saman tien ottaa suoraan yhteyttä siinä kirjeessä mainittuun omaan asiakkaaseensa.

      Tiedustella heiltä että onko heillä oikeasti meneillä jotakin kiinnostavaa markkinointijuttua tms kampajhaa. Vaikka että yhdessä heidän kanssaan laitetaan puoliksi maksettava mainontaa lehtiin tai nettiin tms.

      Tulee silloin se sama markkinointiaraha ja ponnistus käytettyä 10-kertaa järkevämmin kuin upottaa rahat tuollaisen järjettömän, vanhanaikaisen yhteismainosesitteen tekemiseen.

    • Topi V.

      Js:n käyttäminen on vaivatonta. Näin yrittäjän näkökannasta. Lisäksi koska olen ottanut osaa useammin kuin kerran esitteen tekemiseen, niin ryhdyin siihen myös itse. Kaikki sujui hyvin, esite on hieno ja käytännöllinen, emmekä ole saaneet keneltäkään huonoa palautetta missään vaiheessa.
      Haluan sanoa vielä tuosta "valheellisesta" kirjeestä sen verran, että minä sen kirjeen katsoin läpi, ja annoin yhteystiedot mihin sen voi lähettää. Onko siis JSSuomi tehnyt tässä kohti jotain "valheellista"?

    • Rasvaset JS-hinnat

      >>Kaikki sujui hyvin, esite on hieno ja käytännöllinen, emmekä ole saaneet keneltäkään huonoa palautetta missään vaiheessa. >>

      Totta kai nyt 4-väriesitteen tekeminen ja sen painaminen onnistuu ihan keneltä vaan. Ei rahalla ostetun brosyyrin valmistumista tarvitse ihmetellä.

      Tässä JS Suomi Oy mallikappaleenaan esittelee Autotalo Laakkoselle tekemäänsä 12-sivuista broshyyriä:
      http://www.esitteemme.fi/19014383981/WebView/#/10/

      Brosyyristä löytyy tällaiset firmanimet, omine pikkumainoksinensa.
      - Vahinkovakuutusyhtiö Oy
      - Securitas Shop.fi
      - Nordea
      - AVIS
      - Fennia

      Yllä joku laskeskeli hintaluokkaa paljonko JS Suomi Oy:n painattamaan 4-värisen esitteeseen kerätyt mainostajilta kerätyt rahat ovat. Laskeskelija päätyi siihen että 3.000 kpl painoksena painettavan brosyyriin kerätyt mainosrahat ovat 25.000€ alv luokkaa.

      Vertailun vuoksi, jos toimittaa painovalmiin PDF-aineiston painofirmalle, niin 3.000 kappaleen painoksen A4-kokoisia, 12 sivuisia 4-väriesitteitä painettuna hyvälle lle 200 g paperille, koko pumpsin saa suunnilleen hintaan.
      4400 € alv.
      http://www.adigi.fi/esitteet/esite-a4-4-sivuinen

      Mainostoimiston editointityötä kenties 3000 eurolla tuohon päälle, niin Autotalo Laakkosen brosyyri on saatu kasaan 7400€ alv hintaan. Todennäköisesti hinta olisi tätäkin alempi, kun nykyisen laman aikaan hiukan kilpailuttaisi tekijöitä.

      Minä en olisi valmis maksamaan yllä kerrotun tyyppisiä painostuskirjeitänsä lähettelevälle JS Suomi Oy:lle esiteen painamisesta liki 18.000€ välirahoja.

      Jos isoa asiakkaani, vaikka sitten ko. Laakkonen itse lähestyisi suoraan, ja pyytäsi osallistumaan mainoksellamme esitteeseensä, vaikka jonnekin alan messuille tms. niin voisin hyvinkin suostua.

      Mutta osallistumisen mainoshinta meille olisi silloin vain 1/3-osa tuosta JS Suomi Oy:n tyyppiseen ylikalliiseen hintaan nähden.

    • Monta kertaa mukana

      Marmatusta. Bisnes on isnestä.

    • Normaalia keskustelu

      > Monta kertaa mukana.

      Sama täällä, me olemme olleet mukana asiakkaidemme kanssa liki 20 v. aikana vaikka mitenkä monta kertaa. Puoliksi maksetuilla messu- ja lehti-ilmoituksilla jne. yhteismarkkinoinnin keinoilla..

      Mutta koskaan ei ole käytetty JS Suomea välikätenä, enkä usko että tulee tarvetta sellaiselle jatkossakaan.

      > Marmatusta. Bisnes on isnestä.

      Ihan normaalia erilaisten Yrityksille tajottavien palveluiden hintavertailuahan tuossa yllä vain on ollut. Sikäli en pitäisi marmatuksena.

      Jollekin ko. tarjottu palvelu voi hyvin soveltuakin, jos on firmalla kunnon, tukeva markkinointibudjetti olemassa ja sitä kautta löysää markkinointirahaa käytettävissä.
      Joku taas pitääkin toista kautta hankittua samanlaista palvelua reilusti edullisempana kuin tässä ketjussa mainittua palvelua.

    • nappe

      "Yllä joku laskeskeli hintaluokkaa paljonko JS Suomi Oy:n painattamaan 4-värisen esitteeseen kerätyt mainostajilta kerätyt rahat ovat. Laskeskelija päätyi siihen että 3.000 kpl painoksena painettavan brosyyriin kerätyt mainosrahat ovat 25.000€ alv luokkaa."

      Vaikkei tuo varmaan nyt se edullisin tapa ole, niin ei noilla ilmoitushinnoilla tosta kyllä 25.000 euron summia mitenkään vedetä, kyllä se ennemmin 10.000 paikkeilla pyörii. Mut eikös nuo mainosta siihen muutakin sisältyvän kun vaan noi printit, eli eikös tuo ole koko paketin hinta?

    • Loppukoon tällainen

      >>Mut eikös nuo mainosta siihen muutakin sisältyvän kun vaan noi printit, eli eikös tuo ole koko paketin hinta? >>

      Tuosta puolesta ei saa JS Suomen sivuja lukemalla minkäänlaista tiedontynkää. Että mitä se "koko paketti" voisi pitää sisällänsä.

      Jotakin kömpelän tuntuista, TeamViewer-etäkäyttöohjelman kautta tehtävää multimediakäyttöä siellä selostettiin.

      Kyllä olen siinä käsityksessä että kun JS Suomi niitä kolmannen osapuolen nimissä niitä kirjeitänsä lähettelee, niin juuri tuollainen esite siitä sitten saadaan kasaan. Eikä muuta asiaan kuulu.

      Sitä en tiedä tuleeko JS:n esitteen mainoshinnoiksi 10.000 € vai 25.000 €. Mitään hintatietoja tms. ei tuolla sivustolla kerrota.

      Se ainakin on varmaa että painostuskirjeen saanut asiakas ei pääse niistä hinnoista tinkimään tai päättämään. Lasku tulee, ja siihen on tyydyttävä ja se maksettava.

      Jos joku ilomielin maksaa, niin maksakoon mistä asioista kukin firma vaan haluaakin maksa.

      Mutta tällainen painostustyyppinen asia sitten? Kirjeen uhkaavalla sanamuodollaan se viittaisi jo kolmannen osapuolen nimissä tehtävään lievään kiristykseenkin.

      Sellaisen markkinoinnin ei tosiaan toivo leviävän ja laajenevan yhtään tätä enempää.

    • siiliniili

      "Se ainakin on varmaa että painostuskirjeen saanut asiakas ei pääse niistä hinnoista tinkimään tai päättämään. Lasku tulee, ja siihen on tyydyttävä ja se maksettava."

      Kyllähän tuossakin on ihan oma mahdollisuus valita ostaako mainoksen vai eikö. Ei ne mitään laskua voi lähettää jos ei mitään halua tilata.

    • Ei painosteta

      Olemme saaneet JSSuomelta lukuisia kirjeitä, joista ainoakaan ei ole "painostuskirje" tai "uhkaileva". Joskus lähdemme asiakkaan esitteeseen mukaan, joskus emme.

    • Roskakori kutsuu

      > Olemme saaneet JSSuomelta lukuisia kirjeitä, joista ainoakaan ei
      > ole "painostuskirje" tai "uhkaileva". Joskus lähdemme asiakkaan
      > esitteeseen mukaan, joskus emme.

      Meille on tullut vuosien mittaan lukuisia, lukuisia huijauslaskuja eri tahoilta. Yleensä liittyen muka johonkin Yritysluettelossa nimemme esiintymiseen, tai johonkin kannatusilmoitukseen tms. jonninjoutavaan huijaukseen liittyen.

      Meillä ei ole ikinä maksettu ainotakaan tällaista huijauslaskua. Ei edes kesäaikaan eikä kiireessä. Ja niin kauan kuin henki pihisee, niin pystyn takaamaan että ei tulla maksamaan jatkossakaan.

      Samanlainen kohtelu tulee noille JS Suomen mainoskirjeillekin, jos niitä jatkossa tulee vielä lisää. Heitän avaamattomana roskiin.

      Tai sitten ehkä haen automaatilta kupin kahvia, avaan kuoren nauran passkaset naurut päälle ja heitän kirjeen roskiin.

    • Omituista

      Uhkailua? Painostusta? Kiristystä? Nämä sanat eivät liity meidän firman kohdlla JS-Suomeen. Koen oudoksi sen, miten eri tavalla eri yritykset kokevat JS-Suomen konseptin. Se on markkinointia siinä missä muukin.

    • Hankintalain rikos

      > Uhkailua? Painostusta? Kiristystä? Nämä sanat eivät liity meidän
      > firman kohdlla JS-Suomeen.

      No tosiaan, jos suurimman asiakkaasi nimissä tulee tällainen ketjun alussa mainittu kirje, niin onhan se aikamoista painostusta silloin jo:

      "Kirjeessä luki, että minun olisi hyvä lähteä mukaan
      rahoittamaan tätä esitteen tekemistä, jotta yhteistyö
      jatkuisi myös tulevaisuudessa. "

      JS Suomi lähettelee tuon sisältöisiä kirjeitä esim. tämän tyyppisten firmojen nimissä:

      -Paraisten kaupunki
      -Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiirin kuntayhtymä
      -Sairaala Orton Oy
      -Mikkelin Puhelinyhdustys
      -Westenergy Oy
      -Tampereen Työväenteatteri
      -Stadion säätiö
      ..jne

      Tuollaisen laitoksen nimissä lähetetetään PK-yrittäjlle, jollekin pienelle tavarantoimittajalle kirje. Uhkauksena on, että ellet osallistu JS Suomen hoitamaan kalliiseen esitteen painamisen kampanjaan, niin asiakkuussopimus voi loppua.

      Monet noista ovat julkishallinnon firmoja tai muuten Valtion budjetista veronmaksajien rahaa saavia firmoja.
      Kun tällaisen julkishallinnon firman nimissä lähetetään PK-yrittäjälle tuolla tavalla muotoiltu kirje, niin onhan siinä aivan epäsuhtaisen ja epäreilun painostuksen tilanne käsillä ja olemassa.

      Tuollaisen JS Suomelta, jonkin julkishallinnon laitoksen nimissä tullut kirjekopio kannattaa lähettää suoraan Valtiontalouden tarkastusvirastolle tutkittavaksi.
      He saavat silloin arvioida onko julkishallinnon rahaa käyttävä virasto, ja sen johto toiminut oikein. Onko kyse julkisen hallinnon hankintoja säätelevän lain tai kilpailunrajoituslain rikkomuksesta.

      Tällaisten JS Suomi kirjeiden lähettäminen myöskään minkään S-ryhmään tai K-ryhmään kuuluvien firmojen nimissä on yhtä kyseenalaista. Nuo kaksi keskusliikettä on vastikään pysvästi määritelty "määräävän markkina-aseman" omaaviksi yrityksiksi.

      Mikään S-ryhmän tai K-ryhmän nimissä tällaisenaan lähetetty kirje, se on ilman muuta laissa mainittua laitonta painostusta ja määräävän markkina-aseman väärinkäyttöä.
      Siitä voi seurata isolle ketjulle, erittäin raskaita, koko maanlaajuisia maksuseuraamuksia.

    • Erja S.

      JS-Suomi ei lähetä yllämainitun kaltaisia kirjeitä. Ei painosteta yhteistyön loppumisella, eikä muullakaan. Tämä on kovin erikoista, että näköjään useat yritykset kokevat asian noin. Kirjeet ovat esitteen tilaajan tekemiä tai vähintäänkin hyväksymiä, JS laittaa ne postiin koska kyseessä on esitteen toimitus avaimet käteen periaatteella. JSSuomi ei ikinä ole painostanut yritystäni millään tavalla.

    • Ite kysyy ja vastaa

      > JS-Suomi ei lähetä yllämainitun kaltaisia kirjeitä. Tämä on kovin erikoista, että näköjään useat yritykset kokevat asian noin.
      ...
      > JSSuomi ei ikinä ole painostanut yritystäni millään tavalla.

      Kumpanakohan henkilönä tuossa oikein esiinnyt ja kirjoittelet, JS Suomen henkilönä vaiko asiakasyrityksenä?
      Minusta näyttäisi sitä että kirjoittaja on molemmissa ihan sama. Ja se kirjoittelija istuu JS Suomi Oy:n toimistolla.

      • minä

        Näitä tulee ihan rasitteeksi asti. Jos olisin lähtenyt kaikkiin JS-Suomen esitteisiin tänä vuonna mukaan, olisi yhteissumma ollut yli 100 000 euroa.


    • Maksa taikka!

      Satatonnia on ihan halpa hinta siitä että saat pitää asiakkaasi. Jos et maksa tuota rahaa JS-Syömille, niin kaikki nykyiset asiakkaasi lähtevät muualle. Ne menee sellaisiin firmoihin ja paikkoihin missä on varaa maksaa se mitä pyydetään.

    • Mr Simppeli

      Sitä niittää, mitä kylvää.

    • Myyntipäällikkö

      Tervre,
      Kirjoitin lyhyen blogikirjoituksen asiakassuhteen ja myyntityön näkökulmasta osoitteeseen myyntipaallikkoblogi.com.

    • Kieltäytyjä

      Olen saanut kokemusta ikävä kyllä. Minulle on ehdotettu heidän toimesta vastaavia hankkeita ja niitä tullut myös julkisen sektorin asiakkailta meille päin. Mielestäni jokin markkinointialan lliitoista voisi puuttua asiaan. Onhan tuo vähintään epäeettistä toimintaa.

      Varsinaisella mainoksella esitteessä ei myöskään ole mitään markkinoinnilsta arvoa vaan kuten lähestymisestä selviää toimijoita viestintätavalla lähes pakotetaan turhaan investointiin.

      Itse en lähtenyt mukaan mihinkään näistä hankkeista enkä mene. Sen verran korkea moraali on, että en hyväksy moisia toimijoita.

    • ihmettelen

      omistavat oikeudet esitteiden uusintapainoksiin. eli jos haluat lisää esitteitä, pakko tilata heiltä (et saa itse painovalmista materiaalia) ja hehän sitten määrittelevät millä hinnalla esitteet painetaan. Kiertäkää kaukaa.

    • Giggy

      Kokemusta on. Älä laita nimeä mihinkään, älä suostu mihinkään, ja ilmoita päämiehellesi henkilökohtaisesti ettet aio rahoittaa mitään. JS yrittää pitkään ja sinnikkäästi, mutta usko minua, säästyt monelta harmilta pysyessäsi kaukana tästä kuppausfirmasta.

      Laskin itse JS-hintojen perusteella, että samalla työmäärällä ja rahalla saan oman hienon esitteen ilman asiakkailleni aiheuttamaa rahankiskontaa. Kuulin myös, että eräs pienyrittäjä oli yrittänyt perua osallistumisensa, mutta uhkasivat lukitoimilla sopimusrikkomuksesta.

    • Äläsuostumihinkään

      Olen saanut useita tuollaisia JS Suomen 'tarjouksia'. En ole tarttunut yhteenkään. Bisnesmalli on kiristää alihankkijaa päämiehen nimissä. En anna kiristäjille mitään. 'Esite' on muutenkin vanhanaikainen tapa hoitaa yhtään mitään. Esitteen arvo on nykymaailmassa suunnilleen nolla. Sama juttu web-esitteillä. Ne painavat hakutuloksissa vain oman firman sivuja alemmas. Kun soittivat, niin kielsin soittamasta enää.

    • Jokapati

      Ja nyt tältä firmalta tulee kaupungin juhlanunero. Hei haloo.

      • Monske

        Keksivät kyllä vaikka mitä juhla- opas- painatuksia, aivan loputtomasti


    • Mainoshuijattu

      JS suomi laskuttaa meitä olemattomalla sopimuksella jota ei oltu tehty. Perustelevat sillä että en vastannut heidän sähköposti viestiin, jossa olisi pitänyt perua olematon tilaus. Yleensä tällaiset menee suoraan roskapostiin. jS suomi otti meidän nettisivuilta noin vain yhden sivun käyttöön. Suosittelen pysymään kaukana tälläisestä yrityksestä.

    • Monske

      Ihmettelen suuresti, miten tää kuppausfirma voi edelleen olla olemassa? Eikö kukaan tai mikään taho pistä pistettä tälle kiskonnalle? Röyhkeät "myyjät" soittelevat milloin minkäkin päämiehen nimissä, hirveetä paskaa, tekis mieli tehdä rikosilmoitus.

      • Ripad

        Olen harkinnut samaa. Rikollista toimintaa, mutta vain moraalisesti. Kai tuo on laillista kuitenkin, vaikka ei menekään omaan oikeustajuuni mitenkään.


      • Lopenkyllästynyt

        Ehkä joku yhteiskanne voisi olla mahdollinen?


      • Loppuisipapian

        Mitään laitonta toiminassa ei valitettavasti ole. Enemmänkin voisi kertoa, mutta valitettavasti tällöin voisi kosahtaa turhan rankasti omaan nilkkaan. Ainut millä tämän tyylinen toiminta sadaan loppumaan, on se ettei yhä uudet ja osa vanhoista tähän lähde. Moni näidenkin työntekijöistä joutuvat perheensä elättämään, ja minkäs teet painostuksen sekä alituisen hypetyksen uusien mahtavien tuottojen ja yrityksen mahtavuuden edessä. Osa ymmärtää lähteä ja osa taas helppo tuolla saada soittelemaan ja uskomaan, tähän vähintäänkin epäeettiseen tuotteeseen.


    • esitepelle

      Ottakaa hyvät ihmiset mainostoimiston palvelut käyttöön, saatte oikeudet omiin esitteisiinne, ja maksaa vähemmän.. Hävettää että olin tuolla töissä.

    • PohojanPoika

      Osui eteen tämä mielenkiintoinen ketju, kun etsin yrityksen yhteystietoja. Meidän firma oli mukana ilmoittajana jokunen aika sitten. Ei valittamista. Kaikki toimi, kuten oli sovittu ja olimme tyytyväisiä. Siksi hieman ihmettelen näitä kommentteja. Jos toiminta olisi rikollista niin tuskin sadat kunnat/kaupungit ja tunnetutkin firmat teettäisivät markkinointimateriaaliaan kyseisellä yrityksellä. Aika erikoistahan se olisi myös jos taho, jolle esite tehdään saisi muiden kustantaman materiaalin itselleen ja painaisi itse esitteitä. Ideahan ymmärtääkseni on, että esite ei maksa sen asiakkaalle mitään, kun rahoitus tulee mainostajilta (kuten meiltä). Kai siitä painomateriaalista voi halutessaan maksaa ja nostaa kulunsa samalla normaalin mainostoimiston tasolle?

    • totuuspaljastuu

      Kun tämän ketjun selaa niin erottaa kivasti aidot mielipiteet ja JS Suomi Oy:n toimesta laitetut "positiiviset" kommentit. Kaikki puoltavat lausunnot näyttää tulevan samalta kirjoittajalta kirjoitustyylin perusteella, vain nimimerkki vaihtuu... luuletko ihan oikeasti, että menee läpi.

    • Anonyymi

      Onpas tästä ketjusta viestejä poisteltu...

    • Anonyymi

      Yritys toimii edelleen koska idea on nerokas kaikessa mahdollisessa epäreiluudessaan ja koska ihmisille kelpaa aina ilmainen.

      Ideana on tarjota esite ja valokuvaus ilmaiseksi mutta jonka esitteen saavan yrityksen omat yhteistyökumppanit maksavat mainoksina tuossa esitteessä.

      Harmittavaa tuon toiminnan kannalta on, että nämä yhteistyökumppanit kokevat monesti tuon mainostamisen pakolliseksi. Tulee siis sosiaalinen paine olla mukana tuossa.

      Lisäksi tuossa bisneksessä mennään harmaalla alueella, että kun asiakas saa valokuvat itselleen jotka JS Suomi kuvauttaa alihankintana ja kuvaajille yritys maksaa aivan naurettavia palkkioita jotka eivät ole alan standardien mukaisia. JS Suomi teettää myös esitteitä alihankintana alihinnoiteltuna tietenkin. Tottakai jokainen kuvaaja ja graafinen suunnittelija suostuu näihin ehtoihin ja palkkioihin täysin vapaaehtoisesti mutta JS Suomi käyttää selkeästi alalla olevaa kuvaajien ja graafikoiden taloudellista ahdinkoa hyväksi ja moni ammattilainen tekeekin näitä keikkoja, että saa hieman täydennystä kalenteriin.

      Viimeisimpänä lisänä kuvaajat on valjastettu myös ottamaan videota kuvien lisäksi mutta tästä ei makseta lähellekään niitä hintoja mitä videotyöstä oikeasti ammattilaiset laskuttavat. Joten jos homma kasvaa tämä markkinahäirikkö vaikuttaa myös videoalaan.

      Moni ei myös tajua, että JS Suomi saattaa tahkota näillä esiteillä mainostuloja kymmeniä tuhansia euroja joka kaikki jää tietenkin JS Suomelle ja että esitteen todelliset kulut ovat murto-osa siitä mitä ne laskuttavat mainostuloina yhteistyökumppaneilta. Näin ollen jos julkishallinto ja yritykset jotka JS Suomen palveluita käyttävät suoraselkäisesti ostaisivat kimpassa saman palvelun suomalaisilta toimittajilta hyötyisi kaikki ja myös nuo esitteen tekevän yrityksen yhteistyökumppanit säästäisivät isosti rahaa.

      Vaikka yritys työllistää Suomessa niin kaikki ylimääräinen raha pumpataan päämiehelle ulos maasta eikä jää tänne paikallisesti kasvattamaan hyvinvointia.

    • Anonyymi

      Ihmetyttää, että nykyinen firma on enää edes olemassa. Ikäväkseni täytyy todeta, että olen ollut kyseisessä firmassa töissä aikanaan - tosin vain hyvin lyhyen ajan. Eipä jäänyt hirveästi hyvää sanottavaa... hyvän kylmäsoittokoulutuksen sain, siinäpä se.

      Eniten ihmetyttää, että porukka edes tuolloin ajatteli, että esitteet on hyvä juttu? Mihin niitä tarvitsi ~10 vuotta sitten, saatika tänäpäivänä?

      Esitteiden hinta on myös aivan järkyttävän kova - vaikkakin sen saa maksatettua sidosryhmillä. Typerä ja kallis systeemi.

      Toimari kuitenkin näyttää verotietojen mukaan vetävän yli 100 kilon vuosipalkkaa, eli jollekin tuo on ainakin kannattava bisnes! :)

      • Anonyymi

        Ehdoton punainen kortti ja EI tälle firmalle. Koskee niin asiakkuutta, palveluja kuin työskentelyä kys firmassa/firmalle.


    • Anonyymi

      > Eniten ihmetyttää, että porukka edes tuolloin ajatteli, että esitteet on hyvä juttu?

      Kyllä nuo kiiltävälle paperille painetut tuote-esitteet ovat sellaista 1990-luvun verkkaista meininkiä.

      Jos puhelimessa sanoo jollekin asiakasehdokkaalle, että mä voin postittaa sulle meidän just painetun uuden esitteen, niin vastapuoli sanoo että laita mieluummin se tulemaan sähköpostissa. Tai Whatsappilla.

      Älkää kukaan tilatko ja teettäkö firmaanne tuommoisia paperiesitteitä enää nykyaikana.

    • Anonyymi

      "Onko kellään kokemusta kyseisen firman toiminnasta? Yrityksestä ei
      ainakaan ole saatavilla julkisia taloustietoja."

      Onhan tuosta tilinpäätöstiedot löydettävissä.
      https://www.is.fi/yritys/js-suomi-oy/helsingfors/1998114-4/

      Tämän huijaustyyppisen firman liikevaihdon huippuvuosi on ollut 4 vuotta sitten, vuanna 2016, sen jälkeen laskua.

      Entistä harvempi firma on enää vaivautunut asiakkaidensa kautta kikkaillun painostuksen perästäkään enää painattamaan tarpeettomia 4-väriesitteitä omasta tai asiakkaiden toiminnasta.

    • Anonyymi

      Joku talon mankelin läpi joutunut oli kirjoittanut palkkavertailusivuille yrityksestä: "Kontrolli on sitä luokkaa, että vankilatkin häviää vertailussa." https://palkkavertailu.com/arvostelut/js suomi oy

      Esimies on juridisessa mielessä työnantajan edustaja, joka on vastuussa siitä, että työntekijän oikeudet toteutuvat ja että hän toisaalta noudattaa velvollisuuksiaan. Yrityksen kulttuuri on vinksahtanut siihen, että velvollisuudet ovat ylikorostettuina ja oikeudet tavallisiin työpaikkoihin verrattuna olemattomia.

      Työpaikoissa on puhuttu vuosia, että pelolla johtaminen on perseestä. "Pelkoon pohjautuvassa työpaikassa pelko kuluttaa valtavia määriä ihmisten energiaa. Sen sijaan terveellisessä työpaikassa taas keskinäinen luottamus antaa lisäenergiaa. Tärkeä tosiasia on se, että luottamus ja pelko eivät voi elää yhdessä samalla työpaikalla. Ihmiset jotka kuvittelevat niin, pelkäävät myöntää sen tosiasian, että pelko tukahduttaa luottamuksen joka ainoa kerta.

      Jos luottamusta ei kyetä saamaan aikaan, sen puute korvataan jollain muulla tavalla, kuten esimerkiksi pakottamisella, käskyttämisellä ja mikromanageroimalla. Tämä johtaa pelon ilmapiirin luomiseen. Tämä taas johtaa siihen, että jokainen työntekijä, jolla on selkärankaa ja ylipäänsä mahdollisuuksia vaikuttaa työtilanteeseensa ja elämäänsä eivät suostu työskentelemään pelolla johdetussa organisaatiossa." Esa Lehtinen

      Pelon syövyttämässä kulttuurissa johtajat ja esimiehet tyypillisesti keskittyvät käskyttämiseen, tulosten pikkutarkkaan mittaamiseen, virheistä rankaisemiseen sekä sääntöjen ja normien ylläpitämiseen, koska esimiesten taidot eivät riitä muuhun. Eniten säälittää ne, jotka ovat unohtuneet taloon vuosiksi kuvitellen, että tälläinen johtaminen on jotenkin ok.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olin firmassa useita vuosia ja hyvin meni. Taitaa taas elämäänsä pettyneet valittaa, kun muuta eivät voi. Esimiestyö oli hyvää ja työntekijää kannustavaa ja etenemismahdollisuuksia oli. Palkat oli läpinäkyviä. Tottahan se on että tuloksesta maksetaan ja jos sitä ei pysty tekemään, niin ei tule provisioitakaan, mutta ainakin peruspalkka on inhimillinen ja kannustimia on.

    • Anonyymi

      Näinä dataohjattujen myyntipolkujen, hakukoneoptimoinnin ja markkinoinnin automaation aikana, kuka ihme kuvittelee saavansa näillä näkyvyyttä ja kauppaa? Kysyin hakukoneoptimoinnista. Nettiesitteitä ei ole edes kunnolla hakukoneoptimoitu.

      Laitamme ilmoitukseen käytettävät sataset mieluummin Google Adsiin, että asiakkaamme löytävät hyvin tehdyille ja myyville kotisivuillemme, joista löytyy jo kaikki tarpeellinen tieto ja verkkokauppa.

    • Anonyymi

      Minua kiinnostaa näissä hankintalaki, joka koskee julkishallintoa.

      Lain tavoitteena on tehostaa julkisten varojen käyttöä, edistää laadukkaiden, innovatiivisten ja kestävien hankintojen tekemistä sekä turvata yritysten ja muiden yhteisöjen tasapuoliset mahdollisuudet tarjota tavaroita, palveluja ja rakennusurakoita julkisten hankintojen tarjouskilpailuissa.

      Se, että maksatetaan esite yrityksillä, eikä kilpailuteta tai käytetä paikallisia yrityksiä viestinnän tuottamiseen, kuulostaa hankintalakia rikkovalta toiminnalta.

      Osaako joku vastata?

    • Anonyymi

      Haksahdimme tarjoukseen, koska ajattelimme esitteen tuottamisen olevan helppoa ja halpaa. Meille myös esiteltiin yrityksen tekemiä hienoja esitteitä.

      Joka käänteessä meitä painostettiin ostamaan lisää jotain. Ensin painostettiin ostamaan minuutin mittaisia yritysvideoita reilusti alle markkinahinnan.

      Meille yritettiin myydä myös erikoispapereita vähintään viisinkertaiseen hintaan verrattuna markkinahintoihin. Jossain välissä kehtasivat vielä myöntää, että heidän painossa käytetään vielä painolaattoja näin pienillä määrillä.

      Esite oli huonosti taitettu ja sisältö roiskaistu kasaan, vaikka meille myyntivaiheessa luvattiin hyvännäköinen esite ja oivaltavat tekstit. Nettisivuilta oli otettu vähän tekstiä, muokattu sitä vähän uudestaan ja tuotteet joista olemme ylpeitä oli listattu ranskalaisilla viivoilla yhdelle sivulle.

      Emme jaksaneet edes yrittää selittää tekijälle minkä tasoista markkinointia yleensä teemme, koska oltiin niin kaukana tavoitteistamme. Heitimme painetut esitteet kierrätykseen saman tien, ja veimme ilmoitukset ostaneet asiakkaat illalliselle, jolla selitimme tilanteen. Hekään eivät olisi halunneet esiintyä niin huonosti tehdyssä esitteessä.

      Kun kyse on kohtuullisesti menestyneistä yrityksistä, he ovat onnistuneet myös tekemään jossain välissä onnistunutta markkinointia, eivätkä halua sotkeutua tälläiseen nopeasti tehtyyn räpellykseen, jossa on maineriski.

      Yrityksessämme otetuista kuvista teimme valituksen ja saimme vastineeksi onnettomia selittelyitä. Odotimme uusinta kuvauksia. Valokuvia ei oltu edes käsitelty tai asemoitu hyvin.

      Samalla vaivalla ja pienellä lisäkululla, olisimme saaneet ammattimaisen esitteen, jonka voisi ylpeänä esitellä. Sellaisen, jolla olisi jotain viestinnällistä tai markkinoinnillista arvoa.

      Meidän kohdallamme kävi näin. Lopulta jäi todella ryöstetty olo ja jäljelle monta kiloa kierrätyspaperia. samalla vaivalla olisi voinut oikeasti tehdä jonkun myyntiä lisäävän markkinointitoimenpiteen. Esitteet eivät ole enää ihan tätä päivää., vaikka niissä vähän internetissä kuvat liikkuisivatkin.




      Mainostoimistossa laskivat, että jokaisesta esitteestä asiakkaamme maksoivat vitosen. Silloin näkyvyydellä on hinta, mitä kukaan järkevä toimija ei maksa. Nyt me hyvittelemme alihankkijoita tästä linssiin viilauksesta vieläkin.

      Huonon esitteen ROI ei ole vitosta vaikka myisi mitä.


      Jälkikäteen mietin, että millaisen kuvan antaa yritys, jolla ei ole varaa omaan esitteeseen,vaan se maksattaa esitteensä muilla? Eikö heillä ole enää kassassa sen vertaa, että voi maksaa itse oman markkinointinsa?

      • Anonyymi

        Aamen. Paremmin JS Suomen (ja koko tanskalaisen konsernin) olemassaolon tarpeettomuutta tuskin voi perustella.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näköjään linkki ei toimi, mutta sivu löytyy kyllä, jos haluaa tietää kuinka työntekijät kokevat talossa työskentelyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään linkki ei toimi, mutta sivu löytyy kyllä, jos haluaa tietää kuinka työntekijät kokevat talossa työskentelyn.

        Keskusteluja näköjään löytyy kaksikin. Toinen on vielä jyrkempi ja kovasanaisempi kuin toinen. Kun lukee näitä, on pakko tulla johtopäätökseen, että eikö ihmisillä ole oikeasti muita vaihtoehtoja pääkaupungissamme?


    • Anonyymi

      Pakko heittää tänne väliin jotain positiivistakin ettei joku luule, että näistä pääosin negatiivisista näkemyksistä muodostuu ainoa totuus JS:stä. (Harmillisesti näillä keskustelupalstoilla näkyy yleensä eniten ne katkeralla värikynällä höystetyt kokemukset, joissa varmasti on totuuttakin mukana, mutta pääosin tarkoitettu loan nakkaamiseksi yrityksen niskaan.)

      Itse viihdyn JS:llä tosi hyvin. Porukka on mahtava ja työntekijöiden urakehityspotentiaali tunnistetaan nopeasti ja hyvästä työskentelymoraalista sekä onnistumisista palkitaan. Osaamisen kehittämiseen panostetaan aktiivisesti ja enpä voi jättää mainitsematta myöskään sitä että tän porukan kanssa viihtyy myös työaikojen ulkopuolella.

      Harvempi työpaikka on täydellinen, mutta itse koen JS:n olevan just oikea paikka mulle ja on äärimmäisen helppoa olla lojaali työnantajaa kohtaan.

      • Anonyymi

        Jos sinulle riittää "urakehityspotentiaaliksi" se, että tekee paljon rahaa ala-arvoisilla esitteillä, varmaan moraali kestää hyvinkin talon höykytyksen ja jatkuvat "success is a choice" pelleilyt. Tiimipäälikkö on korkein talossa tavoiteltava pesti. Tiimipäälikön ainoita tehtäviä on pitää jatkuvia myyntikuumotuksia ja käydä jatkuvalla syötöllä läpi myyntejä.

        Jos kuitenkin haluaa tehdä työtä, jolla on oikeaa merkitystä ja joka aidosti lisää suomalaisten yritysten myyntiä tai parantaa niiden viestintää, on vaikea viihtyä talossa kyykytettävänä loputtomilla vaatimuksilla, joista yksikään ei sisällä ajatusta markkinoinnin laadusta tai hyödyllisyydestä.

        Mitä enemmän esitteitä, joissa on lyhyet nopeasti tempastut tekstit ja nopeasti räpsityt kuvat, sitä enemmän sitä rahaa tienaa. Myymällä ylihintaisia mainoksia, erikoispapereita ja ala-arvoisia videoita voi tienata suhteettoman paljon.

        Joillakin meillä on moraali ja tavoitteena tehdä oikeasti tarkoituksenmukaisia ja merkityksellisiä töitä. Ei pelkästään tienata mahdollisimman paljon rahaa huijaamalla jokaisessa käänteessä. Minulle onnistuminen merkitsee luultavasti jotain ihan muuta kuin sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulle riittää "urakehityspotentiaaliksi" se, että tekee paljon rahaa ala-arvoisilla esitteillä, varmaan moraali kestää hyvinkin talon höykytyksen ja jatkuvat "success is a choice" pelleilyt. Tiimipäälikkö on korkein talossa tavoiteltava pesti. Tiimipäälikön ainoita tehtäviä on pitää jatkuvia myyntikuumotuksia ja käydä jatkuvalla syötöllä läpi myyntejä.

        Jos kuitenkin haluaa tehdä työtä, jolla on oikeaa merkitystä ja joka aidosti lisää suomalaisten yritysten myyntiä tai parantaa niiden viestintää, on vaikea viihtyä talossa kyykytettävänä loputtomilla vaatimuksilla, joista yksikään ei sisällä ajatusta markkinoinnin laadusta tai hyödyllisyydestä.

        Mitä enemmän esitteitä, joissa on lyhyet nopeasti tempastut tekstit ja nopeasti räpsityt kuvat, sitä enemmän sitä rahaa tienaa. Myymällä ylihintaisia mainoksia, erikoispapereita ja ala-arvoisia videoita voi tienata suhteettoman paljon.

        Joillakin meillä on moraali ja tavoitteena tehdä oikeasti tarkoituksenmukaisia ja merkityksellisiä töitä. Ei pelkästään tienata mahdollisimman paljon rahaa huijaamalla jokaisessa käänteessä. Minulle onnistuminen merkitsee luultavasti jotain ihan muuta kuin sinulle.

        Moni kärsii häpeästä, kun on ymmärtänyt mitä on ollut tekemässä. Niin minäkin.
        https://palkkavertailu.com/arvostelut/js suomi


      • Anonyymi

        Komppaan kyllä tätä kommenttia. Ite viihdyn JS:llä ihan hyvin. Vaikka tosiaan harva työpaikka on täydellinen, niin tykkään JS:llä siitä että mulla on selkeät tavoitteet mitä tiedän lähteä tavoittelemaan ja työkavereiden kanssa voi jutella tosi avoimesti. Mun mielestä itse itse työ on kans kivaa, enkä nää siinä mitään pahaa että ollaan myyntiorganisaatio. Aika harva firma pysyy pystyssä ilman tulosta.

        Ja oikeestikko joku on sitä mieltä että meidän esitteet on huonon näköisiä? Itse en oo ainakaan kertaakaan hävennyt meidän tuottamaa materiaalia vaan on kiva kun meidän esitteen bongaa jostain. Tuotannolle kyllä pisteet siitä kuinka hyvää jälkeä he saa aikaan.

        Ärsyttävä lukea omasta työnantajasta näin paljon kuraa kun itse kuitenkin viihdyn firmassa. Ei tosiaan Suomi 24 anna ihan totuuden mukaista kuvaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan kyllä tätä kommenttia. Ite viihdyn JS:llä ihan hyvin. Vaikka tosiaan harva työpaikka on täydellinen, niin tykkään JS:llä siitä että mulla on selkeät tavoitteet mitä tiedän lähteä tavoittelemaan ja työkavereiden kanssa voi jutella tosi avoimesti. Mun mielestä itse itse työ on kans kivaa, enkä nää siinä mitään pahaa että ollaan myyntiorganisaatio. Aika harva firma pysyy pystyssä ilman tulosta.

        Ja oikeestikko joku on sitä mieltä että meidän esitteet on huonon näköisiä? Itse en oo ainakaan kertaakaan hävennyt meidän tuottamaa materiaalia vaan on kiva kun meidän esitteen bongaa jostain. Tuotannolle kyllä pisteet siitä kuinka hyvää jälkeä he saa aikaan.

        Ärsyttävä lukea omasta työnantajasta näin paljon kuraa kun itse kuitenkin viihdyn firmassa. Ei tosiaan Suomi 24 anna ihan totuuden mukaista kuvaa...

        Sepä se. Jos ei ymmärrä viestintää ja markkinointia, voi kuvitella osan esitteistä olevan hyvää viestintää ja markkinointia. Hyvää markkinointia mietitään ja rakennetaan järjestelmällisesti, ei vaan väännetä mahdollisimman monta nopeaa esitettä liukuhihnalta.

        Jos joskus vaivaudut katsomaan kuinka paljon tuotannossa nautitaan työstä, ymmärrät myös että esitteiden laatu revitään tuotannon selkänahasta irti jatkuvalla painostuksella.

        Puhua ei työssä saa tai kehittää sitä mitenkään. Ainoa vaihtoehto on alistua, tehdä lisämyyntiä naurettavilla paperikikkailuilla tai huonoilla videoilla, olla hiljaa ja totella. Kaikki kritisointi on kiellettyä.

        Päästyäni talosta, minullehan kukaan ei enää ikinä sano töissä, että pää kiinni tai kommentoi, että sinulla ei ole oikeutta kysyä työstäsi. En ole ikinä tullut kohdelluksi niin ala-arvoisesti. Minulla on vuosien esimieskoulutus plakkarissa.

        Hyvä esimies on suunnannäyttäjä, motivoija, kehittäjä, tuloksentekijä, organisoija, päätöksentekijä, tukija ja yhteistoiminnan rakentaja, ei pelkkä häijy orjapiiskuri, käskyttäjä ja kuumottaja, jonka ainoa tehtävä on käydä myyntejä läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Komppaan kyllä tätä kommenttia. Ite viihdyn JS:llä ihan hyvin. Vaikka tosiaan harva työpaikka on täydellinen, niin tykkään JS:llä siitä että mulla on selkeät tavoitteet mitä tiedän lähteä tavoittelemaan ja työkavereiden kanssa voi jutella tosi avoimesti. Mun mielestä itse itse työ on kans kivaa, enkä nää siinä mitään pahaa että ollaan myyntiorganisaatio. Aika harva firma pysyy pystyssä ilman tulosta.

        Ja oikeestikko joku on sitä mieltä että meidän esitteet on huonon näköisiä? Itse en oo ainakaan kertaakaan hävennyt meidän tuottamaa materiaalia vaan on kiva kun meidän esitteen bongaa jostain. Tuotannolle kyllä pisteet siitä kuinka hyvää jälkeä he saa aikaan.

        Ärsyttävä lukea omasta työnantajasta näin paljon kuraa kun itse kuitenkin viihdyn firmassa. Ei tosiaan Suomi 24 anna ihan totuuden mukaista kuvaa...

        Onko Govenius käskenyt sua kirjoittaa tänne nää kehut omasta duunipaikastasi? 😂


    • Anonyymi

      > Onko kellään kokemusta kyseisen firman toiminnasta?
      > Yrityksetä ei ainakaan ole saatavilla julkisia taloustietoja.

      Onhan tuosta huijaamalla businesstansa tekevästä firmasta taloustietoja saatavilla.
      https://www.finder.fi/Multimedia hypermedia/JS Suomi Oy/Helsinki/yhteystiedot/897061

      Liikevaihtoa on 4,2 miljoonaa, henkilöstömääräksi sanotaan 41 henkeä.

      Noista puolet on erilaisissa myynnillisissä konnailutehtävissä, teettämässä ja maksattamassa asiakkailla nykyaikana täys-tarpeettomia paperisia tuote-esitteitä.

      • Anonyymi

        Meille tehtiin kyllä interaktiivinen verkkoesite...


      • Anonyymi

        Voisitkos lähettää nettiosoitteen joko teidän firman, tai jonkun muun firman interaktiiviseen verkkoesitteeseen?

        Nuohan on tarkoitettu mahdollisimman laajan lukijakunnan luettavaksi, joten ei luulisi ujostuttavan kertoa omista sivuista ja oman firman tuotteista.


    • Anonyymi

      " Meille tehtiin kyllä interaktiivinen verkkoesite... "

      Tuolle J.S. Suomen referenssisivulla ei ole yhtään esimerkkiä tuollaisesta mainitsemastasi interaktiivisesta verkkoesitteestä.
      https://www.jssuomi.fi/asiakasesimerkit/

      Yhden J.S. Suomen pakkoasiakkaan esitteen sivulta saattoi näköjään klikata firman mainosfilmin pyörimään. Mutta eihän sellainen tavallisen Youtube-videon käynnistäminen mitään interaktiivisuutta ole.

      Kyllä oikean interaktiiviosuuden, eli käyttäjän kanssa vuorovaikutuksen, pitäisi olla jotain hiukan pidemmälle vietyä juttua.

    • Anonyymi

      Kymmenessä vuodessa jo 6287 lukijaa on käynyt lukemassa kommentit täältä. Paljon on kiinnostusta tätä koijarifirma J.S Suomi Oy:tä kohtaan.

      Tuohan soittelee isojen firmojen, kuten vaikka Nokia, YIT, Kunnat jne. kumppanuusfirmoille. Sitten pyytää näitä osallistumaan tuon ison firman nimiin painettavan "yritysesitteen" kustannuksiin.

      Tukea ja osallisuutta osoitetaan vaikka 5.000....10.000 eurolla, ostamalla 'mainostilaa' tuosta esitteestä. Kumppani tuntee painostusta ja jonkinlaista velvollisuutta, osallistua mukaan tällaisiin pääasiakkaansa hankkeisiin.

      Sekä kyseinen 'yritysesite' että varsinkin sen loppuosaan ostettu 'mainostila' ovat täysin nollan arvoista ja tehotonta toimintaa. Ei ole kellekään muulle hyötyä noista, rahankäytöistä, muuta kuin J.S. Suomi Oy:lle.

      • Anonyymi

        Aika moni alihankkija on kieltäytynyt yhteistyöstä luettuaan tämän ketjun. Talon ulkopuolisia valokuvaajia, sisällöntuottajia ja taittajia yritys käyttää härskisti hyväkseen. Heille maksettavat korvaukset ovat aivan naurettavia ja tekijänoikeudet ala-arvoisia.

        Ihmettelen, että kunnat saavat käyttää yritystä. Yritys ei täytä hankintadirektiivien vaatimuksia missään muodossa.


      • Anonyymi

        > Kymmenessä vuodessa jo 6287 lukijaa on käynyt lukemassa kommentit täältä.

        Lukijamäärä sen kuin kasvaa. Nyt mennään jo 11689 jutut lukeneiden lukijamäärissä.

        Yksinään on PK-yrtyksen usein vaikea kieltyä tällä tavalla rakennetusta ja esitetystä, puolittaisen "pakko-ostamisen" tarjouksesta. Mutta kun näkee, että eivät muutkaan haaskaa rahojaan tuohon jonninjoutavuuteen, niin itsekin saa rohkeutta kieltäytyä.
        '-Me ei lähdetä nyt tällä kertaa mukaan'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Kymmenessä vuodessa jo 6287 lukijaa on käynyt lukemassa kommentit täältä.

        Lukijamäärä sen kuin kasvaa. Nyt mennään jo 11689 jutut lukeneiden lukijamäärissä.

        Yksinään on PK-yrtyksen usein vaikea kieltyä tällä tavalla rakennetusta ja esitetystä, puolittaisen "pakko-ostamisen" tarjouksesta. Mutta kun näkee, että eivät muutkaan haaskaa rahojaan tuohon jonninjoutavuuteen, niin itsekin saa rohkeutta kieltäytyä.
        '-Me ei lähdetä nyt tällä kertaa mukaan'.

        Mainetta pidetään organisaation tärkeimpänä strategisena omaisuutena.

        Hyvä maine on yrityksen tukipilari. Se lisää arvostusta, luottamusta ja suosittelua sekä auttaa selviämään kriiseistä. Hyvin rakennettu maine voi jopa pelastaa tilanteen, jos jotain ennakoimatonta tapahtuu.

        Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas. Yli 11 000 lukijaa tarkoittaa sitä, että JS alkaa olemaan jo todella tunnettu tämän kokoisessa maassa ja päättäjien keskuudessa.


    • Anonyymi

      Nyt JS Suomi on ruvennut tekemään myös todella upeita mainosfilmejä. Esimerkin voi käydä katsoa heidän sivuiltaan. Jos tämä video on parasta mahdollista esittelylaatua, olisi kiva tietää millaisia ne keskitasoiset ovat.

      Kun katsoo JS:n omia sivuja, on vaikea ymmärtää, että talossa on oikeasti ammattimaisia sisällöntuottajia!!!

      https://www.jssuomi.fi/produkt/js-profilm/

    • Anonyymi

      Haluaisitko olla töissä yrityksessä, joka kirjoittaa työntekijöistään näin?

      Arvot – johto

      Tärkein JS:n esimiehiä motivoiva tekijä on se, että he varmistavat työkavereidemme menestyksen. JS:n esimiehet johtavat omalla esimerkillään: he johtavat tiimejä niiden osaamistason, sitoutumisen, persoonallisuuden ja mieltymysten mukaisesti, he tekevät lujasti töitä ja luovat tuloksia ja he kantavat henkilökohtaista vastuuta omasta ja tiimiensä myönteisestä kehityksestä.

      Vain arvostamalla, kouluttamalla, haastamalla ja palkitsemalla työkavereitamme pystymme ylläpitämään ”voittajamentaliteettiamme”.

      Arvot – talous

      Olemme suorituskeskeinen yritys, joka on sitoutunut rakentamaan omaa menestystään ja kasvattamaan liiketoimintaansa, ja me teemme erinomaista ja kestävää taloudellista tulosta.

      Noudatamme strategisia priorisointejamme, jotta saavuttaisimme taloudelliset tavoitteemme ja siivittäisimme JS:n entistäkin suurempaan menestykseen. Erinomaiset ja kestävät taloudelliset tulokset auttavat meitä toimimaan tulevaisuudessa entistä joustavammin. Tämä mahdollistaa terveen kasvun pitkällä aikavälillä ja hyödyttää asiakkaitamme, yritystämme ja työkavereitamme.

      Taloudelliset arvomme vaikuttavat päätöksiin, jotka koskevat investointeja, henkilöstöä, strategioita, tiimityötämme ja monia muita päivittäisen toimintamme osa-alueita.

      Eikö tämä nyt ollut old school jo ysärillä? Olisivat edes vähän yrittäneet himmata, että talossa on orjapiiskurimentaliteetti ja yrityksen ainoa motiivi on raha.

      Ei kiitos enää ikinä.

      • Anonyymi

        Tämän paremmin yritystä ei voi enää kuvailla. Älkää hyvät ihmiset missään olosuhteissa hairahtuko tänne töihin. Työttömyyskin on parempi vaihtoehto kuin elämä orjana JS esite-tehtaassa.


    • Anonyymi

      Kannattaa kyseinen firma kiertää kaukaa sekä asiakkaana että työpaikkana. Täysin ala-arvoista toimintaa. Eri ihmiset soittelee heiltä jatkuvasti milloin minkäkin superhienon ylihinnoitellun esitteen asialla, jopa samasta esitteestä soittaa usea myyjä (!) Olen kieltänyt yhteydenotot, silti pommittavat. Hohhoijaa.

    • Anonyymi

      Joko JS työntekijöillä päivän rutiineihin kuuluu kirjoittaa kommentteja netin palstoille tai sitten suomessa on hävyttämän paljon äärettömän pöljää porukkaa.

      • Anonyymi

        Jos firma palkkaa ja irtisanoo yhden tyypin viikossa, aika moni noista pyöröovista on kulkenut. Kun minut palkattiin, luvattiin kymmenen kaunista ja yksitoista hyvää. Aika vihaiseksi siellä tulee, kun mitään omaa järkeä ei saa käyttää ja pomo sanoo, että pää kiinni tai kun yrittää kysyä jotain, sanotaan, että tämä on sulle jo selitetty. Missään muualla minua ei ole kyykytetty niin paljon.

        Jokainen joutuu myymään jotain ja myynneistä puhutaan jatkuvasti. Sillä millainen esite firmalle tehdään, ei ole firman sisäisesti mitään väliä. Kunhan se tehdään nopeasti ja mahdollisimman kovilla lisämyynneillä ja mahdollisimman pienellä vaivalla.

        Tehtyäni muutaman aivan järkyttävän läpyskän, minut irtisanottiin. Hävettää vieläkin, että olin mukana edes hetken koko touhussa kusettamassa asiakkaita. Niiden hienojen "erikoispapereiden" hinta, jota pyydetään asiakkailta on ehkä hätäisesti kymmenesosan siitä mitä ne maksaa painossa.

        Ettäs kehtaavat!


    • Anonyymi

      Mikromanagerointi on heidän lempilajinsa. Jokaista liikettäsi tarkkaillaan. Pakko olla esim. videokamera päällä koko työpäivän. Tappaa kaiken luovuuden. Luulin, että ollaan tasa-arvoisia asiantuntijoita.

      Janni H

      • Anonyymi

        Tuohan on laitonta. Kukaan työntekijöistä ei ole kykeneväinen huolehtimaan itsestään ja mukisematta vaan myöntyy?


    • Anonyymi

      " Pakko olla esim. videokamera päällä koko työpäivän. "

      Aika kovalta kuulostaa, minkämoinen videokuvauksen järjestely mahtaa olla kyseessä? Onko kamera kunkin työpisteen yöpuolella katossa?
      Vai pitääkö JS Suomella työntekijäiden kantaa omaa kehon yläosaan, rinnuksiin kiinnitettäväåä kameraa?

    • Anonyymi

      Yrityksen oman interaktiivisen esitteen voi käydä katsomassa osoitteessa

      https://www.esitteemme.fi/jssuomi/WebView



      Jos tiedät jonkun yrityksen, joka on tehnyt esitteen, voit kaivaa sen esille kirjoittamalla yrityksen nimen osoitteeseen:

      https://www.esitteemme.fi/

      firmannimi

      /WebView


      Olen pyytänyt Hanselilta eli julkisten hankintojen järjestäjältä kommenttia julkishallinnon hankintadirektiivien soveltumisesta mainosrahoitteisiin läpyköihin, joita ei kilpailuteta tai hankita Hanselin sopimustoimittajilta.

    • Anonyymi

      Kammottavin työpaikka ikinä, en kauaa viihtynyt kun irtisanouduin. Porukka vaihtuu tiuhaan ihan syystä. Ei, ei ja ei.

    • Anonyymi

      Suomen työturvallisuus laki velvoittaa työnantajaa jo nyt ehkäisemään henkistä työuupumusta. Terkkuja vaan sinne tuotantoon.

    • Anonyymi

      Tässä firmassa työntekijät ei kauaa viihdy. Muutama ollut pitempään kuin vuoden. Siitä pitää mikä lie maajohtaja/tj huolen. Esim. HR-ihmisen koulutus maskeeraaja. Koko ajan yrittävät rekrytoida porukkaa, onneksi lie sana kiirinyt kun eivät ketään kunnon tekijöitä saa tai lähtevät hyvin pian kun tajuavat mikä ala-arvoinen meno tuolla on. Kiertäkää kaukaa, sekä työntekijänä että potentiaalisena asiakkaana jos pommittavat.

    • Anonyymi

      Talossa on 47 ihmistä töissä vuoden 2021 tietojen mukaan ja sivuilla auki 8 työpaikkaa. Eipä paljon talossa viihdytä.

    • Anonyymi

      >>Nythän JS rikkoo suunnilleen jokaista lakia mitä kuvitella saattaa! Voisin
      kirjoittaa pitkän listan lakeja mitä talossa rikotaan.>>

      Soita nimetön ilmiantopuhelu SAK:lle. Niiden lakimiehet kyllä kuurnii kaikenlaiset, suomalaista työoikeutta rikkovat firmat.

    • Anonyymi

      Polkee työntekijöiden oikeuksia esim. Antaa potkuja ilman perusteita. Jos tekee etätöitä videokamerat pitää olla päällä koko ajan. Nauhottaa kaikki puhelut joita pitää kuunnella jälkikäteen. En ymmärrä miksi kukaan järkevä yritys suostuu ostamaan mitään tuosta puljusta.

    • Anonyymi

      Olen useampaan kertaan pyytänyt, että heiltä ei otettaisi enää yhteyttä yritykseen, johon siirryin JS Suomelta. Kuvittelevat, että sen jälkeen kun olin töissä 9 viikkoa ja sain potkut "herkkyyden" takia, olisin valmis teettämään nykyään edustamalle yritykselle oman esitteensä. Pommitus on jatkuvaa.

      Herkkyydellä tässä tarkoitetaan sitä, että en ollut valmis sietämään työpaikkaa, jossa ihmisiä kohdellaan nurjasti ja minulle puhutaan rumasti.

      Vähintään kerran viikossa joku irtisanotaan tai irtisanoutuu.

      Kiitos ilmeisesti mm. tämän ketjun ja markkinoinnin automaation, yrityksen tulos oli viime vuonna huonompi kuin edellisenä.

      Nyt olen töissä työpaikassa, jossa ei enää käytetä paperiesitteitä tai tehdä multimediaversioita verkkosivujen sisällöistä.

      https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/js+suomi+oy/19981144

    • Anonyymi

      >>Nyt olen töissä työpaikassa, jossa ei enää käytetä paperiesitteitä >>

      Tuollainen on aika ikävään suuntaan menevää klehiotystä tällaiselle suurelle paperintuottajamaalle kuten Suomelle.

      >>tai tehdä multimediaversioita verkkosivujen sisällöistä.>>

      Tämäkin silkkaa huononnusta. Jos joku yritys haluaa vaikka jotakin tuotteita tai palveluita ostaa, niin multimediaesityuksestähän sellaiset parhaiten löytää.

      Nettisivut on ikäviä, kukaan ei enää hae nettisivuilta mitään. Hyvin tehdystä JS Suomen tekemästä multimediatuotannosta kaikki sen sijaan löytyy helposti.

      • Anonyymi

        Nettisivut on ikäviä? Hakukoneoptimoidut nettisivut on myynnin kannalta huomattavasti tehokkaammat kuin jo multimediasivut, joita ei edes näy hakutuloksissa. Googlaan paljon, en ole eläissäni törmännyt yhteenkään esitteeseen!!!

        Moderni digimarkkinointi toimii moninkertaisesti paremmin, kuin multimedia, jota ei edes löydä.

        Milläköhän ne paperiesitteet saa niille potentiaalisille asiakkaille lähetettyä? Postitus on pirun kallista ja epävarmaa.

        Vähän epäilen, että JS on tipahtanut modernin kehityksen kelkasta reilut 15 vuotta sitten.


    • Anonyymi

      > Vähän epäilen, että JS on tipahtanut modernin kehityksen
      > kelkasta reilut 15 vuotta sitten.

      Jos on tipahtaneet, niin ainakaan niiden puhelinmyyjät ei sitä tiedä. Ne soittelee tämän tästä, ja tarjoaa tehtäväksi 10...20 sivuisen paperiesitteen tuon asiakkaan suurimman asiakasyrityksen hyväksi.
      Sitä asiakasyrityksen nimeä käytetään härskisti painostuskeinona, että osallistutteko te tähän vai ette.

      Tai sitten ehdotetaan, että tehdään Multimediavideo, asiakkaan omien nettisivujen siällöstä.

      • Anonyymi

        Ei ne myyjät päätä mistään. Kaikki käskyt tulee Tanskasta pääkonttorilta. Tätä samaa konseptia on nyt pyöritetty ymmärtääkseni lähemmäs 20 vuotta, eikä olla ymmärretty, että paperinen viestintä ja ilmoitukset toisten esitteissä sekä multimediaesitteet, joita kukaan ei edes löydä, ei ole enää se juttu, vaan markkinoinnin automaatio ja liidit, jotka tulevat inboundina.

        Tekoäly mahdollistaa jatkuvasti yhä ketterämmän myyntifunneleiden tehostamisen. Nämä myyjät eivät ole mitään markkinoinnin ammattilaisia vaan sekalainen sakki myyntihenkisiä ihmisiä. Osa todella fiksuja, jotka käyvät vain käännähtämässä firman pyöröovista, pieni osa jää taloon, koska eivät ole ihan sormi modernin teknologian pulssilla.

        Itse olin puoli vuotta ja tajusin kuinka takapajuisesti asiat tehdäänkään, joten lähdin asiantuntijatehtäviin.


    • Anonyymi

      4 kk olin. Oikeastaan tajusin jo ekalla viikolla ja soitin sillon työkkäriin tuleeko karenssi jos irtisanoudun. Vastaus oli myöntävä niin ajattelin että kokeilen nyt kuitenkin ja laitoin aika pian verkot vesille kunnes löysin kunnollisen duunipaikan. Ihmeellistä miten tämmönen lafka edes pyörii nykypäivänä.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe