Häätö!

inget

Onko enää mitään tehtävissä kun on saanut häädön asunnosta? Päivämäärä on jo tiedossa koska pitää olla pois.
Jos nyt saisin esim. jostain sen rästisumman kasaan, niin voikohan asuntoon jäädä, jos vuokranantajan kanssa sopii asiasta?

Minulla on kolme ala-ikäistä lasta, enkä oikein nyt tiedä mihin mennä! Ei ole asuntoja ja jos on niin nyt en enää saa mistään, kun luottotiedoissa merkintä.

Osaako joku neuvoa, järkevä ihminen. Mitään paskan jauhantaa en nyt tarvi tähän.

262

18550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietenkin vuokranantajalla on mahdollisuus tehdä kanssasi uusi vuokrasopimus, jolloin asumisesi asunnossa voi jatkua. Mutta rästivuokrien maksaminen ei häätöä peruuta ja koska vuokranantaja on joutunut jo menenään noin pitkälle kanssasi maksamattomien vuokrien vuoksi, niin lienee itsestään selvää ettei hän halua jatkaa vuokrasuhdetta kanssasi vaan haluaa tilalle luotettavan ja maksukykyisen vuokralaisen.

      • vekki.soili

        Hei! Se riippuu vuokranatajasta kuinka pitkään vuokrasopimuksen jatkolle tekee


      • KONTROLLOITU TALOUS

        ETSI UUSI ASUNTO JA MAKSA VUOKRASI AJOISSA


        TARKKAILE MENOJASI


      • suomem laki
        vekki.soili kirjoitti:

        Hei! Se riippuu vuokranatajasta kuinka pitkään vuokrasopimuksen jatkolle tekee

        jos on kolme ala ikäistä lasta niin suomen lain mukaan lapsilla täytyy olla asunto. lapset ei saa suomen lain mukaan asua talvella ulkona pakkasessa talvella. joten mene heti sosiaalitoimistoon juttelemaan tilanteestasi.


      • jpe jpe
        suomem laki kirjoitti:

        jos on kolme ala ikäistä lasta niin suomen lain mukaan lapsilla täytyy olla asunto. lapset ei saa suomen lain mukaan asua talvella ulkona pakkasessa talvella. joten mene heti sosiaalitoimistoon juttelemaan tilanteestasi.

        Juu, mene sossuun, jos haluat, että lapset huostaanotetaan.

        Lapset eivät voi asua kadulla, mutta sinä voit. Joten lapset saavat uuden kodin ja sinä joudut kodittomien majapaikaan, minne lapsia ei saa viedä


      • näin suomessa
        vekki.soili kirjoitti:

        Hei! Se riippuu vuokranatajasta kuinka pitkään vuokrasopimuksen jatkolle tekee

        Sosku hommaa kämpän ja maksaa vuokran ja vuokra rästitkin vielä. Ja jolei maksa niin uhkaa ryöstää pankki nii varmaan maksaa. mä kun jäin kodittomaksi niin uhkasin ryöstää jonkun jollen saa asuntoa. Mun työnantaja teki konkans ja jätti palkan maksamatta joten jouduin kadulle kun en voinut vuokraa maksaa. Sosku maksoi rästi vuokrat ja hommasi uuden kämpän. Selalsta tääl suomes.


      • Äiti myös

        Olen itse ollut kolmen lapsen yksinhuoltaja,eikä mies maksanut yhtään elatusmaksua.
        Jos raha on ollut tiukilla niin olen ottanut heti yhteyttä sosiaalitoimistoon ja he ovat kyllä auttaneet.
        Olen käynyt työssä ja joskus kahdessakin ,että olen saanut ne rahat kasaan.
        Olen myös rehellisesti kertonut aina vuokranantajalle jos vuokra on myöhässä vaikkapa lapsen sairauden vuoksi ja rahaa on ollut vähän.
        Minulle on sattunut kohdalle todella mukavia vuokranantajia,enkä koskaan ole tuntenut olevani huono ihminen ,kun olen joutunut kertomaan ,että rahat on tiukassa,aina on ymmärretty.
        Itse en kylläkään ole ihmeemmin "juhlinut" enkä rellestänyt,mikä tietysti on säästänyt rahojakin.
        Minä uskon edelleen ,että jos avoimesti kertoo vaikeuksistaan ja tekee itse myös kaikkensa ,ettei tahallaan jätä maksamatta mitään ,niin kyllä ihmiset ymmärtää.
        En sitten tiedä onko maailma muuttunut jotenkin raaemmaksi ja ihmiset kovemmiksi jos ei asioita saa selvitettyä puhumalla .


      • muuta nettiin
        jpe jpe kirjoitti:

        Juu, mene sossuun, jos haluat, että lapset huostaanotetaan.

        Lapset eivät voi asua kadulla, mutta sinä voit. Joten lapset saavat uuden kodin ja sinä joudut kodittomien majapaikaan, minne lapsia ei saa viedä

        "Osaako joku neuvoa, järkevä ihminen. Mitään paskan jauhantaa en nyt tarvi tähän."

        LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOlololololololollololololo

        trololololololololololo

        LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOlolololololololololololo

        trololololololololololo

        Olet provo.

        Kuka "järkevä ihminen" tämmöistä ihan oikeaa tosielämän ongelmaa muka yrittää ratkoa jossain suomi24 keskustelupalstalla?


      • 10+8
        jpe jpe kirjoitti:

        Juu, mene sossuun, jos haluat, että lapset huostaanotetaan.

        Lapset eivät voi asua kadulla, mutta sinä voit. Joten lapset saavat uuden kodin ja sinä joudut kodittomien majapaikaan, minne lapsia ei saa viedä

        Eipä o ensimmäinen sossun tukea hakeva Yh. Jos tästä syystä käytäisiin huostaanottamaan, niin sosiaali budjetti suomessa pitäisi vähintään tuplata. Ei nimittäin ole mitään imaista hommaa lapsien sijoittaminen sijaiskoteihin. Kyllä ne siellä sossussa osaa laskea, että mikä maksaa mitäkin.


      • yäk.
        muuta nettiin kirjoitti:

        "Osaako joku neuvoa, järkevä ihminen. Mitään paskan jauhantaa en nyt tarvi tähän."

        LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOlololololololollololololo

        trololololololololololo

        LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOlolololololololololololo

        trololololololololololo

        Olet provo.

        Kuka "järkevä ihminen" tämmöistä ihan oikeaa tosielämän ongelmaa muka yrittää ratkoa jossain suomi24 keskustelupalstalla?

        ei muut kuin sinä.


      • sori vaan
        10+8 kirjoitti:

        Eipä o ensimmäinen sossun tukea hakeva Yh. Jos tästä syystä käytäisiin huostaanottamaan, niin sosiaali budjetti suomessa pitäisi vähintään tuplata. Ei nimittäin ole mitään imaista hommaa lapsien sijoittaminen sijaiskoteihin. Kyllä ne siellä sossussa osaa laskea, että mikä maksaa mitäkin.

        Jos siellä osattaisiin laskea, niin eivät pakottaisi ihmisiä asuman mieluummin erillään kuin yhdessä. Onko järkevämpää maksaa pari kymppiä enemmän tukea avoparille joka asuu yhdessä, vai sitten kummallekin täydet tuet kahden asunnon vuokrat?


      • Ota selvää pelle
        10+8 kirjoitti:

        Eipä o ensimmäinen sossun tukea hakeva Yh. Jos tästä syystä käytäisiin huostaanottamaan, niin sosiaali budjetti suomessa pitäisi vähintään tuplata. Ei nimittäin ole mitään imaista hommaa lapsien sijoittaminen sijaiskoteihin. Kyllä ne siellä sossussa osaa laskea, että mikä maksaa mitäkin.

        Kyllä avio- ja avoliitossakin olevat ihmiset, jopa lapsiperheet hakevat sossusta toimeentulotukea jos tilanne sellainen sattuu heidän elämässään olemaan. Joskus joltakin menee duunipaikka alta tai joutuu sairauseläkkeelle.

        Ei ole mitenkään tavatonta että muutkin kuin VAIN NE YH:t saavat tukea yhteiskunnalta.

        Ja ainiin, myös LAPSILISÄT OVAT ILMAISTA RAHALLISTA TUKEA kaikille vanhemmille!!! Ei pelkille YH:lle!

        Toimeentulotuella ja yksinhuoltajuudella ei ole mitään tekemistä keskenään sen enempää kuin avio- tai avoparillakaan, toimeentulotuki kuuluu kaikille suomalaisille mikäli siihen on tarvetta.


      • kjh
        jpe jpe kirjoitti:

        Juu, mene sossuun, jos haluat, että lapset huostaanotetaan.

        Lapset eivät voi asua kadulla, mutta sinä voit. Joten lapset saavat uuden kodin ja sinä joudut kodittomien majapaikaan, minne lapsia ei saa viedä

        Ja VITUT!!!!!

        Mistä teitä kamalia ihmisiä riittää!? Ettekö te tajua että sosiaalityön tarkoitus on ensisijaisesti TUKEA vanhemman ja lapsen suhdetta, ei todellakaan olla paskan tärkeänä ensimmäisenä viemässä lapsia vanhemmiltaan pois. Jos lapsella on muuten turvallinen olla (ei pahoinpidellä, laiminlyödä...) niin taloudellinen ahdinko ei TODELLAKAAN (!!!) ole mikään syy viedä lasta äidiltä pois.

        Jpe jpe, sinunlaistesi tyhjäpäitten takia vanhemmatt kärvistelee ahdingossaan eivätkä uskalla hakea apua kun tuollaista paskaa levitetään. H.Ä.P.E.Ä!!!!!


      • maaruukka
        suomem laki kirjoitti:

        jos on kolme ala ikäistä lasta niin suomen lain mukaan lapsilla täytyy olla asunto. lapset ei saa suomen lain mukaan asua talvella ulkona pakkasessa talvella. joten mene heti sosiaalitoimistoon juttelemaan tilanteestasi.

        Jaa, että pakkasella? Tukien saaja on törvännuyt rahansa keskellä kauneinta kesää ja ties mihin humpuukiin! Muistakaa, että Suomessa kuolee joka vuosi todella vanhuksia ja kodittoimIA PAKKASESSA. Tähän on jo tultava muutos ja tukien jakoon. Ei enään lisääntymisestä monya. Sorry. Kondomit ja elatusmaksut rangtaistukseen.


      • äiti 70
        kjh kirjoitti:

        Ja VITUT!!!!!

        Mistä teitä kamalia ihmisiä riittää!? Ettekö te tajua että sosiaalityön tarkoitus on ensisijaisesti TUKEA vanhemman ja lapsen suhdetta, ei todellakaan olla paskan tärkeänä ensimmäisenä viemässä lapsia vanhemmiltaan pois. Jos lapsella on muuten turvallinen olla (ei pahoinpidellä, laiminlyödä...) niin taloudellinen ahdinko ei TODELLAKAAN (!!!) ole mikään syy viedä lasta äidiltä pois.

        Jpe jpe, sinunlaistesi tyhjäpäitten takia vanhemmatt kärvistelee ahdingossaan eivätkä uskalla hakea apua kun tuollaista paskaa levitetään. H.Ä.P.E.Ä!!!!!

        Ei sosiaalityö nykyään enää tue vanhempia tiedän kun itselle tehtiin niin että vietiin nuorin lapsi isälle ja toinen jäi mulle mutta nyt tuli häätö lappu ja tämä toinen lapseni on ala ikäinen ja olen pyytänyt apua kyseiseltä toimelta sitä saamatta että sellaisia on nyky sosiaali toimi suomessa


      • Anonyymi
        Äiti myös kirjoitti:

        Olen itse ollut kolmen lapsen yksinhuoltaja,eikä mies maksanut yhtään elatusmaksua.
        Jos raha on ollut tiukilla niin olen ottanut heti yhteyttä sosiaalitoimistoon ja he ovat kyllä auttaneet.
        Olen käynyt työssä ja joskus kahdessakin ,että olen saanut ne rahat kasaan.
        Olen myös rehellisesti kertonut aina vuokranantajalle jos vuokra on myöhässä vaikkapa lapsen sairauden vuoksi ja rahaa on ollut vähän.
        Minulle on sattunut kohdalle todella mukavia vuokranantajia,enkä koskaan ole tuntenut olevani huono ihminen ,kun olen joutunut kertomaan ,että rahat on tiukassa,aina on ymmärretty.
        Itse en kylläkään ole ihmeemmin "juhlinut" enkä rellestänyt,mikä tietysti on säästänyt rahojakin.
        Minä uskon edelleen ,että jos avoimesti kertoo vaikeuksistaan ja tekee itse myös kaikkensa ,ettei tahallaan jätä maksamatta mitään ,niin kyllä ihmiset ymmärtää.
        En sitten tiedä onko maailma muuttunut jotenkin raaemmaksi ja ihmiset kovemmiksi jos ei asioita saa selvitettyä puhumalla .

        Maailma on nykyään kovempi ja tylympi.
        Mun edellinen vuokrasopimus purettiin heti kun olin pyytänyt vuokran alennusta, koska kylppärissä oli kosteusvaurio enkä saanut käyttää sitä.
        Taloyhtiö oli vetkutellut putkirempan kanssa melkein 20 vuotta ja kun vuotoja tapahtui, vuokralaiset saivat kärsiä.
        Tässä talossa oli LVI-saneeraus tulossa 2018, mutta 29 vuoden jälkeen 2017, vuokrasopparini purettiin, koska asunto-osakeyhtiö tarvitsi asuntoa omaan käyttöönsä. Tämä oli luonnollisesti tekosyy. Eihän kukaan täyspäinen laita vuokralaista pihalle ja seisota asuntoa tyhjillään vuoden ajan ennen putkisaneerausta. Eivätkä nämäkään seisottaneet. Muutin ulos syyskuun viimeinen päivä ja lokakuussa asunnossa oli jo uusi tyyppi sisällä.

        Kun olin saanut puhuttua itselleni 20% vuokran alennuksen, koska en saanut käyttää suihkua, kului vain 2 viikkoa, kun sain kirjeen vuokrasopimuksen purkamisesta. Olin menossa selkäleikkaukseen, mutta jouduinkin pakkaamaan tavaroita, vaikka podin ankaria kipuja.
        Jouduin käymään näytöissä, vaikka en voinut kipujen takia matkustaa julkisilla. Taloyhtiössä tiedettiin tilanteeni, mutta ei siellä välitetty.
        Leikkurin jälkeen en olisi saanut liikkua ja käydä näytöissä, mutta jouduin silti etsimään asuntoa.
        En saanut sosiaaliohjaajalta mitään apua. Hän sanoi, jos sinulla olisi lapsia, saisit heti asunnon. Idioottimaista puhetta ihmiselle, joka ei ole koskaan voinut saada lapsia.
        En saanut myöskään mitään pakkausapua. Podin leikkauksen jälkeen edelleen kipuja, koska minulle oli jäänyt hermovaurio eli leikkaus poisti pinteen, mutta en toipunut ja jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Luin lakia, kun olin saanut asuntosihteerin avulla vuokra-asunnon. Olisin voinut hakea oikeutta vuokrasopimuksen purkuun, koska sairasta ihmistä ei saisi häätää asunnosta, mutta valitus pitää tehdä 6 kk sisällä vuokrasopparin purkamisesta. Se on sama aika kuin mitä minulle annettiin aikaa etsiä uusi asunto. Jos olisin tiennyt, että asuntoon muuttaa uusi tyyppi sisälle, olisin tietysti valittanut asiasta. Isännöitsijä sanoi, ettei asuntoon tule ketään lokakuussa. Valehteli kuten oli tehnyt ennenkin.

        Kyllä maailma on nykyään tyly. On monia syitä, miksi ihmiset velkaantuvat, sairaus on yksi syy ja hyvin yleinen. Silti yhteiskunta ei tue sairasta ihmistä tällaisessa tilanteessa, tai missään muussakaan tilanteessa. Ei auta, vaikka olisi pyytänyt apua monelta suunnalta, sitä ei vaan saa. Hankalinta on yksin elävillä miehillä ja naisilla. Perheellisillä tai yksinhuoltajilla tilanne on vähän parempi, lapsen etu ajaa kaiken muun edelle.
        En ymmärrä kenen edun mukaista on heittää ihminen pihalle, kun veloista tai vaikka puuttuvista vuokrista voisi tehdä maksusopimuksen. Esim. Heka ei lähetä maksuhuomautuksia rästivuokrista, vaan hakee käräjäoikeuden päätöstä vuokrasopimuksen purkuun. Yksityisten vuokranantajien kanssa on usein helpompi neuvotella asioista.


      • Anonyymi
        Ota selvää pelle kirjoitti:

        Kyllä avio- ja avoliitossakin olevat ihmiset, jopa lapsiperheet hakevat sossusta toimeentulotukea jos tilanne sellainen sattuu heidän elämässään olemaan. Joskus joltakin menee duunipaikka alta tai joutuu sairauseläkkeelle.

        Ei ole mitenkään tavatonta että muutkin kuin VAIN NE YH:t saavat tukea yhteiskunnalta.

        Ja ainiin, myös LAPSILISÄT OVAT ILMAISTA RAHALLISTA TUKEA kaikille vanhemmille!!! Ei pelkille YH:lle!

        Toimeentulotuella ja yksinhuoltajuudella ei ole mitään tekemistä keskenään sen enempää kuin avio- tai avoparillakaan, toimeentulotuki kuuluu kaikille suomalaisille mikäli siihen on tarvetta.

        Lapsilisät eivät ole ilmaisia kenellekään. Maailmassa ei ole mitään ilmaista, korkeintaan maksutonta. Me kaikki maksamme veroissamme nämä palvelut. Tosin mieluummin maksaisin vain niille, jotka niitä tarvitsevat, mutta tokihan suurituloiset maksavat omat lapsilisänsä moninkertaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on nykyään kovempi ja tylympi.
        Mun edellinen vuokrasopimus purettiin heti kun olin pyytänyt vuokran alennusta, koska kylppärissä oli kosteusvaurio enkä saanut käyttää sitä.
        Taloyhtiö oli vetkutellut putkirempan kanssa melkein 20 vuotta ja kun vuotoja tapahtui, vuokralaiset saivat kärsiä.
        Tässä talossa oli LVI-saneeraus tulossa 2018, mutta 29 vuoden jälkeen 2017, vuokrasopparini purettiin, koska asunto-osakeyhtiö tarvitsi asuntoa omaan käyttöönsä. Tämä oli luonnollisesti tekosyy. Eihän kukaan täyspäinen laita vuokralaista pihalle ja seisota asuntoa tyhjillään vuoden ajan ennen putkisaneerausta. Eivätkä nämäkään seisottaneet. Muutin ulos syyskuun viimeinen päivä ja lokakuussa asunnossa oli jo uusi tyyppi sisällä.

        Kun olin saanut puhuttua itselleni 20% vuokran alennuksen, koska en saanut käyttää suihkua, kului vain 2 viikkoa, kun sain kirjeen vuokrasopimuksen purkamisesta. Olin menossa selkäleikkaukseen, mutta jouduinkin pakkaamaan tavaroita, vaikka podin ankaria kipuja.
        Jouduin käymään näytöissä, vaikka en voinut kipujen takia matkustaa julkisilla. Taloyhtiössä tiedettiin tilanteeni, mutta ei siellä välitetty.
        Leikkurin jälkeen en olisi saanut liikkua ja käydä näytöissä, mutta jouduin silti etsimään asuntoa.
        En saanut sosiaaliohjaajalta mitään apua. Hän sanoi, jos sinulla olisi lapsia, saisit heti asunnon. Idioottimaista puhetta ihmiselle, joka ei ole koskaan voinut saada lapsia.
        En saanut myöskään mitään pakkausapua. Podin leikkauksen jälkeen edelleen kipuja, koska minulle oli jäänyt hermovaurio eli leikkaus poisti pinteen, mutta en toipunut ja jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Luin lakia, kun olin saanut asuntosihteerin avulla vuokra-asunnon. Olisin voinut hakea oikeutta vuokrasopimuksen purkuun, koska sairasta ihmistä ei saisi häätää asunnosta, mutta valitus pitää tehdä 6 kk sisällä vuokrasopparin purkamisesta. Se on sama aika kuin mitä minulle annettiin aikaa etsiä uusi asunto. Jos olisin tiennyt, että asuntoon muuttaa uusi tyyppi sisälle, olisin tietysti valittanut asiasta. Isännöitsijä sanoi, ettei asuntoon tule ketään lokakuussa. Valehteli kuten oli tehnyt ennenkin.

        Kyllä maailma on nykyään tyly. On monia syitä, miksi ihmiset velkaantuvat, sairaus on yksi syy ja hyvin yleinen. Silti yhteiskunta ei tue sairasta ihmistä tällaisessa tilanteessa, tai missään muussakaan tilanteessa. Ei auta, vaikka olisi pyytänyt apua monelta suunnalta, sitä ei vaan saa. Hankalinta on yksin elävillä miehillä ja naisilla. Perheellisillä tai yksinhuoltajilla tilanne on vähän parempi, lapsen etu ajaa kaiken muun edelle.
        En ymmärrä kenen edun mukaista on heittää ihminen pihalle, kun veloista tai vaikka puuttuvista vuokrista voisi tehdä maksusopimuksen. Esim. Heka ei lähetä maksuhuomautuksia rästivuokrista, vaan hakee käräjäoikeuden päätöstä vuokrasopimuksen purkuun. Yksityisten vuokranantajien kanssa on usein helpompi neuvotella asioista.

        Vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus seuraavin edellytyksin:

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481#L8P61


      • Anonyymi
        näin suomessa kirjoitti:

        Sosku hommaa kämpän ja maksaa vuokran ja vuokra rästitkin vielä. Ja jolei maksa niin uhkaa ryöstää pankki nii varmaan maksaa. mä kun jäin kodittomaksi niin uhkasin ryöstää jonkun jollen saa asuntoa. Mun työnantaja teki konkans ja jätti palkan maksamatta joten jouduin kadulle kun en voinut vuokraa maksaa. Sosku maksoi rästi vuokrat ja hommasi uuden kämpän. Selalsta tääl suomes.

        Palkkaturva maksaa, jos työnantaja menee konkurssiin. Ei siihen sossuja tarvita.


    • vinkki vitonen

      Kunnan / kaupungin juttusille MARS ! Ne järkkää kyllä kämpän tuossa tilanteessa hyvinkin äkkiä.

      • Harhakuvitelmaa. Häädön vuoksi kodittomaksi jääminen ei synnytä kunnalle mitään lakisääteistä velvollisuutta asunnon osoittamiseksi koko perheelle. Lasten osalta tilanne on toki toinen.

        Aiheesta lisää esim. Takuu-Säätiön nettisivulta http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/haato/


      • skunkki kuutonen

        Tuskin on ainut asunnoton joten sinne vaan jonon jatkoksi.


      • iuqrye iouqerg
        kriittinen kirjoitti:

        Harhakuvitelmaa. Häädön vuoksi kodittomaksi jääminen ei synnytä kunnalle mitään lakisääteistä velvollisuutta asunnon osoittamiseksi koko perheelle. Lasten osalta tilanne on toki toinen.

        Aiheesta lisää esim. Takuu-Säätiön nettisivulta http://www.takuu-saatio.fi/tietoa_veloista/haato/

        Harhakuvitelmaa. Häädön vuoksi kodittomaksi jääminen ei synnytä kunnalle mitään lakisääteistä velvollisuutta asunnon osoittamiseksi koko perheelle. Lasten osalta tilanne on toki toinen.


        Joo joo ei ainakaan jos on suomalainen ja valkoinen.....


      • anitha
        skunkki kuutonen kirjoitti:

        Tuskin on ainut asunnoton joten sinne vaan jonon jatkoksi.

        Skunkki kuutoselle: Kyllä aika skunkki oletkin!!!!


      • 8+2
        iuqrye iouqerg kirjoitti:

        Harhakuvitelmaa. Häädön vuoksi kodittomaksi jääminen ei synnytä kunnalle mitään lakisääteistä velvollisuutta asunnon osoittamiseksi koko perheelle. Lasten osalta tilanne on toki toinen.


        Joo joo ei ainakaan jos on suomalainen ja valkoinen.....

        Sinulla on todella harhainen kuvitelma jos luulet, että sossulle tulee halvemmaksi majoittaa kolme kakaraa ja järjestää niille hoito 24/7, kun jakaa sen verran käkkyä äitille että saa hoidettua kakaransa.


      • 8+2 kirjoitti:

        Sinulla on todella harhainen kuvitelma jos luulet, että sossulle tulee halvemmaksi majoittaa kolme kakaraa ja järjestää niille hoito 24/7, kun jakaa sen verran käkkyä äitille että saa hoidettua kakaransa.

        Eräässäkin tapauksessa yksinhuoltaja sai häädön maksamattomien vuokrien takia ja lapset huostaanotettiin.

        Yksinhuoltaja valitti asiasta ja lopulta KHO kumosi huostaanoton.

        Kaiketi kunta sai siitäkin huostaanotosta sievoiset summat valtionosuuksia.

        On toki olemassa ihmisiä jotka eivät osaa hoitaa raha-asioitaan. Vaikka asunto oli sossun järjestämä(?) vuokraa ei välitetty asumistuesta/työttömyyskorvauksesta.


    • ei paskanjauhantaa

      Itse en ainakaan moisen vuokralaisen kanssa jatkaisi sopimusta vaan etsisin kunnollisen maksavan vuokralaisen.
      Mitä olet ap tehnyt vuokrarahoilla? Toivottavasti lapsesi saavat katon päänsä päällensä.

      • jauha vaan paskaasi

        Vuokrarahoilla? Ostanut ehkä lapsille ruokaa. Ei minullakaan ole erikseen vuokrarahaa vaan maksan vuokran samalta tililtä mistä ruuankin. Joskus koko tilin summa voi olla niin pieni että ostetaan ruokaa. Itse käyn töissä ja raha riittää molempiin.


      • ei paskanjauhantaa
        jauha vaan paskaasi kirjoitti:

        Vuokrarahoilla? Ostanut ehkä lapsille ruokaa. Ei minullakaan ole erikseen vuokrarahaa vaan maksan vuokran samalta tililtä mistä ruuankin. Joskus koko tilin summa voi olla niin pieni että ostetaan ruokaa. Itse käyn töissä ja raha riittää molempiin.

        Selityksiähän aina riittää sitten kun on jo myöhäistä :)
        Kuitenkaan mikään vuokralaisen asia ei pidä tulla vuokranantajan ongelmaksi.
        Ei se kauppakaan anna ruokaa jos et sitä maksa.


      • elämä on...
        ei paskanjauhantaa kirjoitti:

        Selityksiähän aina riittää sitten kun on jo myöhäistä :)
        Kuitenkaan mikään vuokralaisen asia ei pidä tulla vuokranantajan ongelmaksi.
        Ei se kauppakaan anna ruokaa jos et sitä maksa.

        Parempi kun ei uhittele koska mitä vaan voi sattua kenelle vaan. Tänä päivänä kaikki hyvin.. huomenna voi YLLÄTTÄEN olla kaikki toisin. Jokaisella.
        Siksi yritän ymmärtää jokaista.


      • tellttanaapuri
        ei paskanjauhantaa kirjoitti:

        Selityksiähän aina riittää sitten kun on jo myöhäistä :)
        Kuitenkaan mikään vuokralaisen asia ei pidä tulla vuokranantajan ongelmaksi.
        Ei se kauppakaan anna ruokaa jos et sitä maksa.

        nii suomessa vuokrakämppien tai lukkujen hinnat o pilvissä ahneiden tai lähinnä vuokralaisten siivelläeläjien takia...


      • ?
        tellttanaapuri kirjoitti:

        nii suomessa vuokrakämppien tai lukkujen hinnat o pilvissä ahneiden tai lähinnä vuokralaisten siivelläeläjien takia...

        Mitä tarkoittaa "vuokralaisten siivelläeläjien" takia?


      • et näin
        elämä on... kirjoitti:

        Parempi kun ei uhittele koska mitä vaan voi sattua kenelle vaan. Tänä päivänä kaikki hyvin.. huomenna voi YLLÄTTÄEN olla kaikki toisin. Jokaisella.
        Siksi yritän ymmärtää jokaista.

        YLLÄTTÄEN, jos sairastuu tai joutuu yllättäen työttömäksi, maksut sovitaan sitten vaikka vuokranantajan kanssa. YLLÄTYS YLLÄTYS, aina on helpoin tapa ottaa yhteyttä siihen, kenelle pitäisi maksaa ja sopia ne myöhemmin maksettavaksi, jos ei ole millä maksaa. Myös vuokranantajaan voi olla yhteydessä ja sopia myöhemmäksi, YLLÄTTÄEN TULEVISTA MAKSUONGELMISTA. Mutta epäilen, että aloittaja ei ole ollut yhteydessä ja vuokrat on säännöllisesti jäänyt maksamatta, ei muuten häätöä tule.


      • et näinkin
        et näin kirjoitti:

        YLLÄTTÄEN, jos sairastuu tai joutuu yllättäen työttömäksi, maksut sovitaan sitten vaikka vuokranantajan kanssa. YLLÄTYS YLLÄTYS, aina on helpoin tapa ottaa yhteyttä siihen, kenelle pitäisi maksaa ja sopia ne myöhemmin maksettavaksi, jos ei ole millä maksaa. Myös vuokranantajaan voi olla yhteydessä ja sopia myöhemmäksi, YLLÄTTÄEN TULEVISTA MAKSUONGELMISTA. Mutta epäilen, että aloittaja ei ole ollut yhteydessä ja vuokrat on säännöllisesti jäänyt maksamatta, ei muuten häätöä tule.

        Häätö voi tulla jo kuukauden maksamattomasta vuokrasta. Jopa kaupungin asunnoissa on sama käytäntö. Työttömäksi kun jää niin menee yleensä kuukausia ennenkuin mistään saa rahaa. Työttömyyspäivät on ensin kerrytettävä ennenkuin edes hakemuksen voi laittaa. Sossu voi antaa LAINAKSI joka sitten maksetaan takaisin kun saadaan rahaa. Täälläpäin ainakin käytetään lainasysteemiä. Kierre on valmis.. maksa sossulle velat pienistä tuloista.


      • Ei vielä myöhäistä
        jauha vaan paskaasi kirjoitti:

        Vuokrarahoilla? Ostanut ehkä lapsille ruokaa. Ei minullakaan ole erikseen vuokrarahaa vaan maksan vuokran samalta tililtä mistä ruuankin. Joskus koko tilin summa voi olla niin pieni että ostetaan ruokaa. Itse käyn töissä ja raha riittää molempiin.

        Sosiaalitoimistosta saa toimeentulotukea jos on siihen oikeutettu.Rahaa he ei vät suoranaisesti anna,vaan maksavat esim.vuokran ja ruuan ja sairaskulut ainakin.
        Jos he laskevat ,että sinun rahasi pitäisi riittää näihin kaikkeen ,niin et saa mitään.
        Silloin on vaan itse laskettava mihin se raha riittää ,silloin ei osteta mitään ns.ylimääräistä,vaan asetetaan ensisijaisesti vuokra ja ruoka etusijalle.Sekä muut laskut.Sitten jos jotain jää ,niin voi ostaa jotain ns.ylimääräistä.
        Ilmeisesti alottaja ei ole ollut oikeutettu toimeentulotukeen,jos vuokratkin on jääneet maksamatta.
        Nyt pitää vaan uskaltaa katsoa siihen peiliin ja pitää sille joka sieltä näkyy se puhuttelu.
        Koita korjata asiasi ihan lasten takia,sillä niinkuin joku täällä kirjoitti,edessä on lasten huostaanotto,pahemassa tapauksessa.
        Sitä asiaa on sitten vaikeampi korjata jos et nyt ryhditäydy.


      • oikeus??
        Ei vielä myöhäistä kirjoitti:

        Sosiaalitoimistosta saa toimeentulotukea jos on siihen oikeutettu.Rahaa he ei vät suoranaisesti anna,vaan maksavat esim.vuokran ja ruuan ja sairaskulut ainakin.
        Jos he laskevat ,että sinun rahasi pitäisi riittää näihin kaikkeen ,niin et saa mitään.
        Silloin on vaan itse laskettava mihin se raha riittää ,silloin ei osteta mitään ns.ylimääräistä,vaan asetetaan ensisijaisesti vuokra ja ruoka etusijalle.Sekä muut laskut.Sitten jos jotain jää ,niin voi ostaa jotain ns.ylimääräistä.
        Ilmeisesti alottaja ei ole ollut oikeutettu toimeentulotukeen,jos vuokratkin on jääneet maksamatta.
        Nyt pitää vaan uskaltaa katsoa siihen peiliin ja pitää sille joka sieltä näkyy se puhuttelu.
        Koita korjata asiasi ihan lasten takia,sillä niinkuin joku täällä kirjoitti,edessä on lasten huostaanotto,pahemassa tapauksessa.
        Sitä asiaa on sitten vaikeampi korjata jos et nyt ryhditäydy.

        Taitaa olla nykyään muotia uhkailla huostaanotoilla.
        Kaikenlaisille alkoholisteiila ja vastaaville järjestetään tukipalveluja yms. ettei lapsia tarvitse huostaanottaa.
        Tavallista vähävaraista perhettä kyllä uhkaillaan vaikka viina ja huumeet ei kuulu elämään.


      • keijo.

        Jos olisin diktaattori niin laittaisin sinut ja kaltaisesi ketjuun kiinni ja syömään koiranruokaa. Ja hakkaamaan vasaralla kiviä murskaksi raipalla hakkaamisen uhalla.

        Olet varmasti oikeassa, mutta se ei tee sinusta sellaista ihmistä, jonka perseeseen en työntäisi vasaraa ihan huvin ja ilon vuoksi.

        Tässä maassa riittää varmasti juoppoja, narkkareita ym- sosiaalipummeja. kolmen lapsen yh.n syyllistäminen paskasta taloustilanteesta menee kuitenkin minun ymmärrykseni yli. Varsinkin kun aloittaja selkeästi ei ole edes aiemmin ollut sossun asiakas.


      • pienten lasten äiti
        jauha vaan paskaasi kirjoitti:

        Vuokrarahoilla? Ostanut ehkä lapsille ruokaa. Ei minullakaan ole erikseen vuokrarahaa vaan maksan vuokran samalta tililtä mistä ruuankin. Joskus koko tilin summa voi olla niin pieni että ostetaan ruokaa. Itse käyn töissä ja raha riittää molempiin.

        Itse saan toimeentulotukea, kun ei kotihoidontuella ja lapsilisillä ja asumistuella elä!
        Sossu vaatii ennen toimeentulotuen myöntämistä kutiin vuokrasta, eli ensin maksat vuokran sitten laput sossuun ja sit saat rahaa, riippuen tuloista..
        Mut siis miulla on aina ollu se käytäntö et ens maksetaan vuokra, sitten vasta muut laskut..Muusta voi tinkiä, mut katto on oltava päänpäällä...


      • et näin
        et näinkin kirjoitti:

        Häätö voi tulla jo kuukauden maksamattomasta vuokrasta. Jopa kaupungin asunnoissa on sama käytäntö. Työttömäksi kun jää niin menee yleensä kuukausia ennenkuin mistään saa rahaa. Työttömyyspäivät on ensin kerrytettävä ennenkuin edes hakemuksen voi laittaa. Sossu voi antaa LAINAKSI joka sitten maksetaan takaisin kun saadaan rahaa. Täälläpäin ainakin käytetään lainasysteemiä. Kierre on valmis.. maksa sossulle velat pienistä tuloista.

        Että siis kun jäät työttömäksi, mikset käytä lopputiliä ja lomarahoja vuokran maksuun ? Ja mitä ihmettä sää oikein keräilet ? Liiton rahoissa menee parikuukautta, mutta sitten tuleekin parin kuukauden rahat. Kelalle täytetään kahden viikon lappu ensin, siitä voikin jo lyhentää, JOS ON SIIS JÄTTÄNYT LOPPUTILISTÄ VUOKRAN MAKSAMATTA.

        KYLLÄ ME PÄTKÄTYÖLÄISET TIEDETÄÄN, MITEN NE RAHAT KÄYTETÄÄN.


      • ET NÄINKIN
        et näin kirjoitti:

        Että siis kun jäät työttömäksi, mikset käytä lopputiliä ja lomarahoja vuokran maksuun ? Ja mitä ihmettä sää oikein keräilet ? Liiton rahoissa menee parikuukautta, mutta sitten tuleekin parin kuukauden rahat. Kelalle täytetään kahden viikon lappu ensin, siitä voikin jo lyhentää, JOS ON SIIS JÄTTÄNYT LOPPUTILISTÄ VUOKRAN MAKSAMATTA.

        KYLLÄ ME PÄTKÄTYÖLÄISET TIEDETÄÄN, MITEN NE RAHAT KÄYTETÄÄN.

        TAITAA OLLA PÄTKÄTYÖLÄISETKIN ERI ASEMASSA ERI PUOLELLA MAATA! ON KOKEMUSTA PÄTKÄTYÖLÄISYYDESTÄ! KUULUUKO??


      • voi jestas
        ET NÄINKIN kirjoitti:

        TAITAA OLLA PÄTKÄTYÖLÄISETKIN ERI ASEMASSA ERI PUOLELLA MAATA! ON KOKEMUSTA PÄTKÄTYÖLÄISYYDESTÄ! KUULUUKO??

        Niinkö. Kuule pätkätyöläinen saa lopputilin ja lomarahat, siinä missä muutkin. Ja jos on niin tampio ettei älyä asumistaan noista hoitaa, niin joutaakin veneen alle. Ja jos tuet myöhästyy niin pitää olla edelleen tamio ettei älyä vuokranantajaan ottaa yhteyttä.


      • et näinkin
        voi jestas kirjoitti:

        Niinkö. Kuule pätkätyöläinen saa lopputilin ja lomarahat, siinä missä muutkin. Ja jos on niin tampio ettei älyä asumistaan noista hoitaa, niin joutaakin veneen alle. Ja jos tuet myöhästyy niin pitää olla edelleen tamio ettei älyä vuokranantajaan ottaa yhteyttä.

        Mikä on tamio ja tampio?
        Joo. Olen maksanut asuntolainaa yms. pätkätöissä ollessa. Kaikki ei ehkä osaa niin tehdä. Annettakoon se heille anteeksi ja toivotettakoon vähälumisi talvia veneen alla.


      • Vuokranantaja
        et näinkin kirjoitti:

        Häätö voi tulla jo kuukauden maksamattomasta vuokrasta. Jopa kaupungin asunnoissa on sama käytäntö. Työttömäksi kun jää niin menee yleensä kuukausia ennenkuin mistään saa rahaa. Työttömyyspäivät on ensin kerrytettävä ennenkuin edes hakemuksen voi laittaa. Sossu voi antaa LAINAKSI joka sitten maksetaan takaisin kun saadaan rahaa. Täälläpäin ainakin käytetään lainasysteemiä. Kierre on valmis.. maksa sossulle velat pienistä tuloista.

        Ei pidä paikkaansa. Häädön voi antaa vasta KAHDEN KUUKAUDEN vuokrien ollessa rästissä.


      • silviastone
        Ei vielä myöhäistä kirjoitti:

        Sosiaalitoimistosta saa toimeentulotukea jos on siihen oikeutettu.Rahaa he ei vät suoranaisesti anna,vaan maksavat esim.vuokran ja ruuan ja sairaskulut ainakin.
        Jos he laskevat ,että sinun rahasi pitäisi riittää näihin kaikkeen ,niin et saa mitään.
        Silloin on vaan itse laskettava mihin se raha riittää ,silloin ei osteta mitään ns.ylimääräistä,vaan asetetaan ensisijaisesti vuokra ja ruoka etusijalle.Sekä muut laskut.Sitten jos jotain jää ,niin voi ostaa jotain ns.ylimääräistä.
        Ilmeisesti alottaja ei ole ollut oikeutettu toimeentulotukeen,jos vuokratkin on jääneet maksamatta.
        Nyt pitää vaan uskaltaa katsoa siihen peiliin ja pitää sille joka sieltä näkyy se puhuttelu.
        Koita korjata asiasi ihan lasten takia,sillä niinkuin joku täällä kirjoitti,edessä on lasten huostaanotto,pahemassa tapauksessa.
        Sitä asiaa on sitten vaikeampi korjata jos et nyt ryhditäydy.

        Jep. Mistä tämä huostaanotto -into? Lapsia ei Suomessa huostaanoteta vanhempien taloudellisen tilanteen takia vaan silloin yhteiskkunta antaa taloudellista tukea. Jos tukikaan ei riitä menoihin niin sitten voi olla hieman hankalaa.., mutta yllätys yllätys lapsia ei huostaanoteta. Kyllä ne huostaanottosyyt ovat ihan toista maata!

        Ei köyhyys ole häpeä!


      • Mikko Mallikas
        pienten lasten äiti kirjoitti:

        Itse saan toimeentulotukea, kun ei kotihoidontuella ja lapsilisillä ja asumistuella elä!
        Sossu vaatii ennen toimeentulotuen myöntämistä kutiin vuokrasta, eli ensin maksat vuokran sitten laput sossuun ja sit saat rahaa, riippuen tuloista..
        Mut siis miulla on aina ollu se käytäntö et ens maksetaan vuokra, sitten vasta muut laskut..Muusta voi tinkiä, mut katto on oltava päänpäällä...

        Kyllä se ruoka menee vuokran edelle. Aina. Se ei katto pään päällä lämmitä pätkääkään jos lapsilla on kuukauden vatsa tyhjä. (Kouluaikana tietty saa ruuan).

        Siis ensin ruoka, sitten vuokra ja sitten jos jää muut menot.


      • Anonyymi
        et näinkin kirjoitti:

        Häätö voi tulla jo kuukauden maksamattomasta vuokrasta. Jopa kaupungin asunnoissa on sama käytäntö. Työttömäksi kun jää niin menee yleensä kuukausia ennenkuin mistään saa rahaa. Työttömyyspäivät on ensin kerrytettävä ennenkuin edes hakemuksen voi laittaa. Sossu voi antaa LAINAKSI joka sitten maksetaan takaisin kun saadaan rahaa. Täälläpäin ainakin käytetään lainasysteemiä. Kierre on valmis.. maksa sossulle velat pienistä tuloista.

        Kyllä yleensä jos heti kipasee kelaan, niin pitäisi vuokranmaksu onnistua ja kirkko voi myös auttaa..mutta asia pitää heti hoitaa ennen vuokran eräpäivää, olla vuokranantajan yhteydessä ym. Eikä vasta kun on häätölappu kädessä. Kerran auttaa sossukin, jos on ollut aidosti tyhmä ja laskenut rahansa väärin. Mieluiten niin että on näyttää kuitit ruokakauppaan, lasten vaatteisiin. Nykyäänhän noista etukorteistakin löytyy saldoja jos maitokuitit on heittänyt menemään.


    • Telttaan vaan

      Olet tainnut jo tehdä aivan tarpeeksi. Häätö on melko pitkä prosessi, jonka aikana on aikaa korjata laiminlyöntinsä. Jossain vaiheessa mitta tulee täyteen isännälläkin, kun vuokralainen ei kerta kaikkiaan hoida omaa puoltaan sopimuksesta.

      • vitsivitsi

        Vastaavia tapauksia on varmaan olemassa. Tämä aloitus on jonkun mielikuvituksen tuotetta. Ihminen ottaa kyllä muualta selvää mitä tehdä eikä täällä kirjoittele. Aloittajan on varmaan hauskaa lukea haukkumisia mitä yleensä tällaisesta esimerkistä seuraa.


    • ...

      Ei ole. Se oli sit siinä.

    • otayhteys

      Luultavasti vuokranantaja ei jatka enää sopimusta :/ ! Toisaalta ymmärtäähän sen jos vuokranmaksu jo pitkään 'reistannut'. Ota kuitenkin yhteys Sos.toimistoon ja kirkon diakoniaan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta järjestää asuntoa, mutta koska sinulla lapsia niin saattavat jollakin tavalla voida auttaa saamaan kattoa päänpäälle tai neuvoa.

      • vekki.soili

        Jyväskylässä ei ainakaan sossu autannut mua tuli kielteinen päätös laitoin sossun häätö asiasta


      • viime hätä

        ota yhteys kirkon diakoniin, he auttavat viimeisessä hädässä. tiedän tapauksen jossa ovat auttaneet.


      • röh röh
        viime hätä kirjoitti:

        ota yhteys kirkon diakoniin, he auttavat viimeisessä hädässä. tiedän tapauksen jossa ovat auttaneet.

        Diakoniatyön kauttakin saatavien avustusten saamiseen vaikuttaa se, mihin ne vuokrarahat on laitettu kun ei ole vuokria maksettu. Ei sieltäkään avustusta saa jos vuokrarahat on pantu vaikka pikavippien maksuun tai ostettu hölpönpölppöä. Ja sen avun saa vain kerran elämän aikana. Olen itse saanut kerran avustusta puolen vuoden vuokrarästeihin elämäntilanteen vuoksi, ei siis rahoja ollut hukattu huvituksiin vaan ei vaan rahat riittäneet vuokraan. Silloin oli vielä systeemi kaupungin vuokra-asunnoissa että ei alettu heti toimiin kun ensimmäinen rästi syntyy. Nykysysteemi on parempi, että heti ensimmäisestä vuokrarästistä alkaa toimet.

        Ja olen näitä häätöjuttuja seurannut sen verran mitä kavereille on tapahtunut, että mahdollisuuksia hoitaa asiat kuntoon on annettu kaikille monen kuukauden aikana. Jos ei hoida niin sitten tulee lopuksi se häätö. Yksityiset vuokranantajat toimii jokainen miten parhaaksi näkee, mutta omat kokemukset ja läheltä seuraamiset on koskeneet kunnallisia ja diakoniasäätiön asuntoja.


      • kaikkesitäkuulee
        röh röh kirjoitti:

        Diakoniatyön kauttakin saatavien avustusten saamiseen vaikuttaa se, mihin ne vuokrarahat on laitettu kun ei ole vuokria maksettu. Ei sieltäkään avustusta saa jos vuokrarahat on pantu vaikka pikavippien maksuun tai ostettu hölpönpölppöä. Ja sen avun saa vain kerran elämän aikana. Olen itse saanut kerran avustusta puolen vuoden vuokrarästeihin elämäntilanteen vuoksi, ei siis rahoja ollut hukattu huvituksiin vaan ei vaan rahat riittäneet vuokraan. Silloin oli vielä systeemi kaupungin vuokra-asunnoissa että ei alettu heti toimiin kun ensimmäinen rästi syntyy. Nykysysteemi on parempi, että heti ensimmäisestä vuokrarästistä alkaa toimet.

        Ja olen näitä häätöjuttuja seurannut sen verran mitä kavereille on tapahtunut, että mahdollisuuksia hoitaa asiat kuntoon on annettu kaikille monen kuukauden aikana. Jos ei hoida niin sitten tulee lopuksi se häätö. Yksityiset vuokranantajat toimii jokainen miten parhaaksi näkee, mutta omat kokemukset ja läheltä seuraamiset on koskeneet kunnallisia ja diakoniasäätiön asuntoja.

        Ei rahat riittäneet vuokraan??

        Vuokra maksetaan AINA ensimmäisenä! Käsittämätöntä ettei tätä käsitetä.....


      • kuulee-
        kaikkesitäkuulee kirjoitti:

        Ei rahat riittäneet vuokraan??

        Vuokra maksetaan AINA ensimmäisenä! Käsittämätöntä ettei tätä käsitetä.....

        Niin. Haetaan sitten diakoniasta ruokaan rahaa. Siellä kysellään sitten mihin on ruokaraha mennyt......
        Joskus on valittava syökö vai maksaako vuokran. Jos ei syö jää vuokrakin jossain vaiheessa maksamatta.
        Elämässä voi tulla yllätyksiä hyväosaisillekin. Varmaan jokainen ymmärtää..?


      • sori vaan
        kuulee- kirjoitti:

        Niin. Haetaan sitten diakoniasta ruokaan rahaa. Siellä kysellään sitten mihin on ruokaraha mennyt......
        Joskus on valittava syökö vai maksaako vuokran. Jos ei syö jää vuokrakin jossain vaiheessa maksamatta.
        Elämässä voi tulla yllätyksiä hyväosaisillekin. Varmaan jokainen ymmärtää..?

        Syömättä voi olla parikin päivä,, tai syödä vain makaroneja. Mutta jos asunto lähtee, niin se on lopullista.

        On niitäkin nähnyt, että palkan saatuaan menevät stocmannille ostamaan 50€ pihvit ja sitten vielä ravintolaan syömään, ja sitten viikon päästä ihmetellään, että rahat ovat kaikki menneet. Eikä ole ostettu kuin "ruokaa"...


      • elämän_kokemusta
        sori vaan kirjoitti:

        Syömättä voi olla parikin päivä,, tai syödä vain makaroneja. Mutta jos asunto lähtee, niin se on lopullista.

        On niitäkin nähnyt, että palkan saatuaan menevät stocmannille ostamaan 50€ pihvit ja sitten vielä ravintolaan syömään, ja sitten viikon päästä ihmetellään, että rahat ovat kaikki menneet. Eikä ole ostettu kuin "ruokaa"...

        On monenlaista nähty. Myös niitä joilla ei ole varaa siihen stoccan pihviin.
        Lapselle pari päivää ilman ruokaa on pitkä aika.
        ON todella huolimatonta rahan käyttöä olemassa mutta on myös tilanteita ettei rahaa oikeasti ole. Rahaa on voinut olla lasten haluamisen aikaan mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Työpaikka voi mennä alta.. rahaa tulee milloin tulee. Laskut menee rästiin.. Elämä näyttää ihan YLLÄTTÄEN toiset kasvonsa.
        Asiaako auttaa se kun ruvetaan syyllistämään ihmisiä ja puhumaan lasten huostaanotosta yms.?


      • Kait tiesit?
        elämän_kokemusta kirjoitti:

        On monenlaista nähty. Myös niitä joilla ei ole varaa siihen stoccan pihviin.
        Lapselle pari päivää ilman ruokaa on pitkä aika.
        ON todella huolimatonta rahan käyttöä olemassa mutta on myös tilanteita ettei rahaa oikeasti ole. Rahaa on voinut olla lasten haluamisen aikaan mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Työpaikka voi mennä alta.. rahaa tulee milloin tulee. Laskut menee rästiin.. Elämä näyttää ihan YLLÄTTÄEN toiset kasvonsa.
        Asiaako auttaa se kun ruvetaan syyllistämään ihmisiä ja puhumaan lasten huostaanotosta yms.?

        Ette sitten tajua mennä leipäjonoon tai eu ruoka avustuksia hakemaan!??
        Ainanki täällä on eu:n ruoka apu paketti sisältäny usemman paketin puurohiutaleita, näkkileipää, hapankorppua, makaronia, jauhoja ja maitojauhetta, joskus on valmisruoka pussejaki..
        Niitä itse hain ja hyvin lapsetkin elää jos yhden lämpimän ruuan puurolla korvaa...


      • elämän_kokemusta
        Kait tiesit? kirjoitti:

        Ette sitten tajua mennä leipäjonoon tai eu ruoka avustuksia hakemaan!??
        Ainanki täällä on eu:n ruoka apu paketti sisältäny usemman paketin puurohiutaleita, näkkileipää, hapankorppua, makaronia, jauhoja ja maitojauhetta, joskus on valmisruoka pussejaki..
        Niitä itse hain ja hyvin lapsetkin elää jos yhden lämpimän ruuan puurolla korvaa...

        Ei varmaan kaikki mene leipäjonoon. Itse pärjään palkallani. Nuorena kun oli tiukkaa ei leipäjonoja ollut.
        Voisin mennä varmaan nytkin, ei siellä palkkatodistuksia kysellä. Jätän kuitenkin enemmän tarvitseville.


      • tyhmä ämmä
        elämän_kokemusta kirjoitti:

        On monenlaista nähty. Myös niitä joilla ei ole varaa siihen stoccan pihviin.
        Lapselle pari päivää ilman ruokaa on pitkä aika.
        ON todella huolimatonta rahan käyttöä olemassa mutta on myös tilanteita ettei rahaa oikeasti ole. Rahaa on voinut olla lasten haluamisen aikaan mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma. Työpaikka voi mennä alta.. rahaa tulee milloin tulee. Laskut menee rästiin.. Elämä näyttää ihan YLLÄTTÄEN toiset kasvonsa.
        Asiaako auttaa se kun ruvetaan syyllistämään ihmisiä ja puhumaan lasten huostaanotosta yms.?

        lapisisat ja elatusmaksut tulee joka kuukausi. Varmana! Aloittelijan oma vika täysin. Omaa tyhmyyttään. On se vaan niin mukavaa shoppailla ja bilettää , vaikka lapisilisillä?


    • Toivoa on

      Itse olen kahdesti saman vuokranantajan kanssa saanut sovituksi, kun on jo häätöpäivä jo lyöty lukkoon. On se sillekin parempi, että rahat saa heti, kuin että niitä joutus odotteleen ties kuinka kauan. Äkkiä vaan vuokranantajaan, ja sit sossuun yhteyttä. Sossusta saa "bailoutin", jos oot ekaa kertaa kys. asialla. Ja tulevaisuudessa kantsii jo heti maksuvaikeuksien ilmettyä marssia sossuun, menee kaikki mukavammin :)

      • Vaatii vuokranantajalta aika masokistista luonnetta sietää moista maksuvetkuttelua ja vielä useampaan kertaan. Asunnon vuokraukseen järkevästi sijoitustoimintana suhtautuva vuokranantaja ei tuollaista katsele, kun tiedossa on että vuokralaisen maksuluotettavuus on heikolla kantimilla ja rästien periminen onnistuu parhaimmillaankin vain pakkotoimien kautta.


    • Inget

      Kiitos sinulle "Toivoa on" =)

      Muille oikein hyvää kesää =))

    • Aanaalibanaali

      Lapset otetaan todennäköisesti huostaan ja sinulle ehdotetaan asuntolaa. Parempi varmaan kaikille, lapset saavat ainakin pysyvän kodin ja lämmintä ruokaa.

      • Surkeaaa

        Tosi on, lastensuojelulain perusteella alaikäiset otetaan tuossa tapauksessa huostaan, naapuriperheelle kävi niin :( Äiti jäi työttömäksi ja taloudenhallinta oli vähän niin ja näin. Lapset otettiin huostaan, äiti asuu nut jossain asuntolassa tms.


      • JTikka
        Surkeaaa kirjoitti:

        Tosi on, lastensuojelulain perusteella alaikäiset otetaan tuossa tapauksessa huostaan, naapuriperheelle kävi niin :( Äiti jäi työttömäksi ja taloudenhallinta oli vähän niin ja näin. Lapset otettiin huostaan, äiti asuu nut jossain asuntolassa tms.

        Kunnalle lasten sijoittaminen tulee paljon kalliimmaksi kuin koko vuokran maksaminen.


      • tiedän..
        JTikka kirjoitti:

        Kunnalle lasten sijoittaminen tulee paljon kalliimmaksi kuin koko vuokran maksaminen.

        Huostaanottohan on bisnestä nykyään. Ei siinä inhimillisyys paina vaan parempiosaisten tyytyväisyys. Käsittäköön jokainen tavallaan tai ottakoon selvää.


    • vekki.soili

      Hei! Minulla on vastava tilanne kanssa olen nyt yritännyt sopia vuokrananatajannkanssa jatkosopimuksen jos saadan rahat kasan vuokrarästeistä maksettua siten he voi jatkaa vuokrasopimusta.Hae Käräjäoikeuden kautta vastine lausunto lakimiehen kautta tuohon häätö asiasi.Sama on mulla meitä on minun lisäksi miesystävä ja mun aikouinen poika me joudutaan taivas alle

      • ei paskanjauhantaa

        Olisko kaikki päässy helpommalla kun olisitte maksaneet vuokran sovitusti ja ajoissa?
        En ymmärrä että mikään asia menee vuokranmaksun edelle.

        Juuri näiden tapausten takia päätin sijoittaa ylimääräisiä rahoja pörssiin enkä ostanut sijoitusasuntoa kuten ensin meinasin.


      • Haista hoo
        ei paskanjauhantaa kirjoitti:

        Olisko kaikki päässy helpommalla kun olisitte maksaneet vuokran sovitusti ja ajoissa?
        En ymmärrä että mikään asia menee vuokranmaksun edelle.

        Juuri näiden tapausten takia päätin sijoittaa ylimääräisiä rahoja pörssiin enkä ostanut sijoitusasuntoa kuten ensin meinasin.

        Se asia menee vuokran maksun edelle, ettei ole rahaa... Mutta tuommoisten kultalusikka persiissä syntyneiden sitä on hankala ymmärtää


      • haista ite
        Haista hoo kirjoitti:

        Se asia menee vuokran maksun edelle, ettei ole rahaa... Mutta tuommoisten kultalusikka persiissä syntyneiden sitä on hankala ymmärtää

        Miten niin ei ole rahaa vuokranmaksuun? Espoossa ainakin sossun ja asumistuen jälkeen maksat itse vuokraa olikohan 7 prosenttia. Esim. 600 euron vuokrasta se on 42 euroa. Kenellä ei ole tuollaista rahasummaa laittaa (tai tiedän yhden tyypin joka ryyppäs nekin rahat ja asuu nyt asuntolassa).


      • OU JEES
        ei paskanjauhantaa kirjoitti:

        Olisko kaikki päässy helpommalla kun olisitte maksaneet vuokran sovitusti ja ajoissa?
        En ymmärrä että mikään asia menee vuokranmaksun edelle.

        Juuri näiden tapausten takia päätin sijoittaa ylimääräisiä rahoja pörssiin enkä ostanut sijoitusasuntoa kuten ensin meinasin.

        JEP OSTIT NOKIAN OSAKKEITA


      • työ auttaa!

        vekki.soili
        Onkos kenelläkään käynyt mielessä että miesystävä ja aikuinen poika voisivat kokeilla työssäkäyntiä vuokrarahan saamiseksi?


      • ota selvää..
        haista ite kirjoitti:

        Miten niin ei ole rahaa vuokranmaksuun? Espoossa ainakin sossun ja asumistuen jälkeen maksat itse vuokraa olikohan 7 prosenttia. Esim. 600 euron vuokrasta se on 42 euroa. Kenellä ei ole tuollaista rahasummaa laittaa (tai tiedän yhden tyypin joka ryyppäs nekin rahat ja asuu nyt asuntolassa).

        Sori vaan ei se summa oel 7 %, sen haluaisin kyllä nähdä! Itse maksan puolet vuokrasta ja saan asumistukea.


      • Vuokrantaja8

        Sinä, miesystävä ja aikuinen poika - siis kolme aikuista, ettekä ole saaneet vuokrarahoja kasaan. Mitä mahdatte tehdä. Tervemenoa taivasalle.


      • läheinennn
        haista ite kirjoitti:

        Miten niin ei ole rahaa vuokranmaksuun? Espoossa ainakin sossun ja asumistuen jälkeen maksat itse vuokraa olikohan 7 prosenttia. Esim. 600 euron vuokrasta se on 42 euroa. Kenellä ei ole tuollaista rahasummaa laittaa (tai tiedän yhden tyypin joka ryyppäs nekin rahat ja asuu nyt asuntolassa).

        Pienellä kansaneläkkeelläkin olevat maksaa oman osuuden eli suunnilleen puolet vuokrasta itse. Mikään ei vähennä osuutta.. ei suuret lääkemenot eikä muut pakolliset menot. Sossu ei osallistu vuokraan.


      • sori vaan
        läheinennn kirjoitti:

        Pienellä kansaneläkkeelläkin olevat maksaa oman osuuden eli suunnilleen puolet vuokrasta itse. Mikään ei vähennä osuutta.. ei suuret lääkemenot eikä muut pakolliset menot. Sossu ei osallistu vuokraan.

        Kaikkien laskujen jälkeen käteen pitäisi kuitenkin jäädä 460€/kk, mikä on toimeentulotuen minimiraha elämiseen.

        Itse saan 300€/kk asumistukea, sossu maksaa loput vuokrasta 200€/kk antaa elämiseen 460€/kk.

        Jos tuo ei riitä "ruokaan" niin voi syytä vain itseän


      • sori vaan
        työ auttaa! kirjoitti:

        vekki.soili
        Onkos kenelläkään käynyt mielessä että miesystävä ja aikuinen poika voisivat kokeilla työssäkäyntiä vuokrarahan saamiseksi?

        Luuletko että töitä on?

        Minulla on korkeakoulututkinto, osaan 4 kieltä, ja olen lähettänyt satoja työhakemuksia, mutta ei oteta töihin edes bussikuskiksi tai vahtimestariksi!

        Jokaiseen paikkaan on vähintään 60-140 hakijaa!


      • ---
        OU JEES kirjoitti:

        JEP OSTIT NOKIAN OSAKKEITA

        tai iFöönit koko perheelle.


      • läheinennn
        sori vaan kirjoitti:

        Kaikkien laskujen jälkeen käteen pitäisi kuitenkin jäädä 460€/kk, mikä on toimeentulotuen minimiraha elämiseen.

        Itse saan 300€/kk asumistukea, sossu maksaa loput vuokrasta 200€/kk antaa elämiseen 460€/kk.

        Jos tuo ei riitä "ruokaan" niin voi syytä vain itseän

        Pitäisi jäädä! Eläkeläisellä ei läheskään aina jää.
        Miten jotkut ihmiset saa tuosta noin sossusta kaiken rahan elämiseen? Ei senttiäkään omaa tuloa. Itse käyn ennemmin nykyisessä pienipalkkaisessa työssä kun maksatan kaiken sossulla.


      • Nokia lähtee
        OU JEES kirjoitti:

        JEP OSTIT NOKIAN OSAKKEITA

        vielä nousuun kuin, miten sen nyt sanoisin, hauki rannasta. Tulette näkemään. Me varakkaathan siitäkin eniten hyödymme.


      • Vaikutat enemmänkin
        sori vaan kirjoitti:

        Luuletko että töitä on?

        Minulla on korkeakoulututkinto, osaan 4 kieltä, ja olen lähettänyt satoja työhakemuksia, mutta ei oteta töihin edes bussikuskiksi tai vahtimestariksi!

        Jokaiseen paikkaan on vähintään 60-140 hakijaa!

        totaaliluuserilta. Samoin miesystäväsi ja aikuinen poikasi. Pskasakkia kaikki tyynni.


      • Hmmmmmm
        ota selvää.. kirjoitti:

        Sori vaan ei se summa oel 7 %, sen haluaisin kyllä nähdä! Itse maksan puolet vuokrasta ja saan asumistukea.

        Itäses suomes kyl oon saanu joka puuttuvan sentin sossusta, ei oo mitää prosentteja vuokrasta mitä sossu ei maksas...(kuten toi tein 7 prossaa)

        Katsoppas kuule kaupunkis sivuilta toimeentulotuen myöntämisen perusteet, netistä löytyy laskukaavakin, sossu katsoo asumismenoihin ainanki, sähkön ja vuokran ja veden, kotivakuutuksen...
        Töissä käyvät jotka on oikeutettuja toimeentulotukeen saa jopa km korvauksiakin sossusta...
        Et meilläkin nelihenkiselle perheelle pitää jäädä 1341,65e kk, vuokran, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen..
        sil sit ostat ruuat, vaatteet ,maksat puhelin laskut ym laskut jne..


      • Soilina
        työ auttaa! kirjoitti:

        vekki.soili
        Onkos kenelläkään käynyt mielessä että miesystävä ja aikuinen poika voisivat kokeilla työssäkäyntiä vuokrarahan saamiseksi?

        Hei! Ei oma poikani saanut edes kesätöitä, mies tekee palkatonta työtä osuuskunnassa, itse opiskellen täyspäiväisesti en saa toimeentulotukea


      • Yksinhuoktaja85
        sori vaan kirjoitti:

        Luuletko että töitä on?

        Minulla on korkeakoulututkinto, osaan 4 kieltä, ja olen lähettänyt satoja työhakemuksia, mutta ei oteta töihin edes bussikuskiksi tai vahtimestariksi!

        Jokaiseen paikkaan on vähintään 60-140 hakijaa!

        Kyllä niitä töitä löytyy kunhan vain viitsii tehdä! Itse olen yksinhuoltaja, eron jälkeen tein puhelinmyyntihommia jotta sain edes jonkun verran rahaa! En ymmärrä aloittajaa, minulle vuokranmaksu on ollut aina etusijalla sillä olen aina tiennyt että jos tästä asunnosta lennän pihalle, minulla ei ole mitään paikkaa mihin mennä! Ruoka-avustuksia olen sitten joskus joutunut hakemaan diagoniasta jne jos on ollut huono kuukausi myynnin suhteen...


      • Hymyileeeeeee
        Nokia lähtee kirjoitti:

        vielä nousuun kuin, miten sen nyt sanoisin, hauki rannasta. Tulette näkemään. Me varakkaathan siitäkin eniten hyödymme.

        Joka nokiaan uskoo, on lompsa ollut tyhjä jo ajat sitten. ;)


      • Mara
        läheinennn kirjoitti:

        Pitäisi jäädä! Eläkeläisellä ei läheskään aina jää.
        Miten jotkut ihmiset saa tuosta noin sossusta kaiken rahan elämiseen? Ei senttiäkään omaa tuloa. Itse käyn ennemmin nykyisessä pienipalkkaisessa työssä kun maksatan kaiken sossulla.

        Missä kaupungissa jää elämiseen 460 euroo kuukaudessa ei ainakaan meillä päin


      • läheinennn
        Mara kirjoitti:

        Missä kaupungissa jää elämiseen 460 euroo kuukaudessa ei ainakaan meillä päin

        Niin juuri. Ei jää vaikka pykälät niin sanoo.


      • entinen siivooja
        sori vaan kirjoitti:

        Luuletko että töitä on?

        Minulla on korkeakoulututkinto, osaan 4 kieltä, ja olen lähettänyt satoja työhakemuksia, mutta ei oteta töihin edes bussikuskiksi tai vahtimestariksi!

        Jokaiseen paikkaan on vähintään 60-140 hakijaa!

        Siivoojista on hirveä pula mutta kukaan ei hae niitä kahtasataa paikkaa mitkä mollin sivuilla on auki. Siihen asti kun ne siivoojanpaikat (niin ja puhelinmyyjien paikat) siellä pysyvät auki niin ei voi valittaa etteikö ole töitä.


      • Kurinalainen luonne
        sori vaan kirjoitti:

        Luuletko että töitä on?

        Minulla on korkeakoulututkinto, osaan 4 kieltä, ja olen lähettänyt satoja työhakemuksia, mutta ei oteta töihin edes bussikuskiksi tai vahtimestariksi!

        Jokaiseen paikkaan on vähintään 60-140 hakijaa!

        Pieni vinkki teille nuoret aikuiset! Kyllä työtä riittää, jollei ole kovin ronkeli eka paikkansa suhteen. Korkeakoulututkinnolla ei välttämättä teekään mitään, jollei se takaa minkäänlaista käytännön osaamista. Arkeologi tuskin on sen parempi bussikuski kuin kuka tahansa.

        Ihmettelen sitäkin, ettei ole mitään käsitystä raha-asioiden hoitamisesta. Pienestäkin palkasta pitäisi saada hiukan säästöön ns. pahan päivän varalle. Mutta hyvinkin tienaavat törsäävät kaiken saman tien. Kuluttaminenhan on niin tärkeää, viis tulevaisuudesta. Hyvätuloisen ei pitäisi olla heti työttömäksi jouduttuaan persaukinen.

        Kaikki täällä ovat niin hanakoita menemään sossun luukulle. Eikö ole tullut mieleen, mistä se sossu saa ne rahat, jotka annetaan pudokkaille. Luulenpa, että ainakin ouolet sossun asiakkaista on niitä, jotka ovat vastuuttomia toisten kustannuksella eläjiä. Heidän mielestään toisten on heidät elätettävä.

        Miksi muuten tehdä kolme lasta ajattelematta, miten heidät elättää ja kasvattaa? Lyhytnäköistä! Ensin pitää olla jokin taloudellinen pohja turvattuna, ennen kuin alkaa lisääntyä. Kyllähän nykyään jokainen tietää, mitä ikäviä yllätyksiä voi tulla, mutta niihin ei viitsitä ennalta varautua. Sitten kitistään, kun omat resurssit ei riitä. Yhteiskunta eli muut ihmiset auttavat, oletetaan. Lasten kannalta tosi ikävää. Osaamattomuuden kierre jatkuu sukupolvesta toiseen.


      • Haistapa vaan hoo
        haista ite kirjoitti:

        Miten niin ei ole rahaa vuokranmaksuun? Espoossa ainakin sossun ja asumistuen jälkeen maksat itse vuokraa olikohan 7 prosenttia. Esim. 600 euron vuokrasta se on 42 euroa. Kenellä ei ole tuollaista rahasummaa laittaa (tai tiedän yhden tyypin joka ryyppäs nekin rahat ja asuu nyt asuntolassa).

        No tietty voihan sitä tehdä niinkin, että maksaa vuokran ja menee sitten kerjuulle muksujen kanssa, jotta sais ruokaa... Tokihan muksuja voi tietty ruokkia sen kuukauden verran makaroonilla.

        No ehkä jotkut ihmiset vaan kävelee sinne sossuun ja nostaa rahaa ilman sen kummempia kielteisiä päätöksiä ja selvityksen selvityksen selvityksiä


      • Anonyymi
        Vaikutat enemmänkin kirjoitti:

        totaaliluuserilta. Samoin miesystäväsi ja aikuinen poikasi. Pskasakkia kaikki tyynni.

        Itse et vaikuta edes luuserilta. Olit jonon hännillä, kun älyä ja ymmärrystä jaettiin. Sun tilanne näyttää erittäin huonolta.
        Odotan mielenkiinnolla, kun nämä keskenkasvuiset päänaukojat ovat viisikymppisiä ja ovat saaneet elämän aikana turpaansa sieltä sun täältä, onko heissä mitään kehitystä tapahtunut, vai vieläkö sama moukkamaisuus paistaa läpi. Edellyttäen tietysti, että edes elävät sinne asti, kuten henkisesti vahvemmat yksilöt.
        Teinien syvät ja ontuvat viisaudet voivat jonkun mielestä kuulostaa komealta uholta, mutta niissä ei ole mitään kaikupohjaa.
        Moni täällä päätään aukovista eivät maksa edes ruokarahaa kotiin, saatikka, että maksaisivat mitään vuokria. Vanhempien elättejä ja hyvin todennäköisesti köyhän ilmaisun perusteella kouluttamattomia tulevaisuuden sosiaalipummeja.

        Sinuna olisin todella hiljaa.


    • takata

      Koska juttuun liittyy lapsia niin uskon että kaupunki auttaisi sinua edes jotenkin.

    • YX ÄISKÄ

      Hei inget,yritä sopia maksusuunnitelma rästivuokrille ja jatkossa maksat vuokrasi aina ajallaan. Rohkeasti vaan soittelemaan,uskon että onnistuu.Hyvää kesän jatkoa sinulle ja lapsillesi!

      • nauranko tälle

        Häh? Oliskohan tuo maksusuunnitelma pitänyt sopia ENNEN HÄÄTÖÄ? Mistä teitä sikiää? Ai niin, sikiäähän teitä. Ei tätäkään ketjua olis jos asiat olis hoidettu ajoissa niinkuin kuuluu, eli sopia rästien maksusta vaikka pienissä erissä. Tiedän tapauksia joissa katsotaan vaan rästilappuja ja heitetään roskiin ja sitten aletaan itkemään kun on häätölappu tullut ja ulosottomies viemässä kamoja pihalle.


    • Soilina

      Hei! Maksamattomista rästivuokrista ei tarvitse ihmisä haukkua, minun kohdalla pitäänyt tinkiä kaikesta asioista, meillä oli muutto kesken kun tultiin remonttia tekemään vuokra-asunton siitä ei etukäteen sovittu ajoissa siitä meidän kaikkien terveys kärsii 2 asukkasta astmasairatavia ja yksi allerginen oltiin tosi kipeinä ja isöännöitsijä ei otannut koko remontti asian kantaa että ois voinut vuokrista saada hyvitystä.Ja me muutettin Helmikuun puolessa välissä tehtiin puolen vuoden määräaikainen vuokrasopimus kesäkuun lopun joka ei ole des 6 kk:ta otin asiasta selvä omalta juristiltani siinä asiassa vuokranataja ja isännöitsijä rikkoivat lakia .Saimme isännöitsijältä spostia saamme asua jatkossa jatkosopimus syntymäässä.

      • djk81min

        Varmaan oli hyvä viesti ja täyttä asiaa, mutta kun toi oikeinkirjoitus on mitä on niin eipä tuosta juuri selvää saanut... Ei vaadi paljoa jos sen viestin lukee läpi ennen ku painaa lähetä nappia!!


    • Yleensä

      Yleensä viivytän häätöä oikeusasteissa viimeiseen asti ja sillä välin remontoin koko asunnon paskaksi. Siitähän oppivat!

      • ???

        oppivat olemaan ottamatta liian köyhiä vuokralaisiksi?


      • hyväuskoinen minäkin

        Vuokranantaja n. 80v mummo ihmetteli rapussa avoinna olevan huoneistonsa oven edessä...vuokralainen remontoinut asunnon paskaksi....virtsannut vielä ympäriinsä rikkinäisten huonekalujen päälle. Kämppä täynnä lasinsiruja, tupakantumppeja, roskia ym. Missä kunnioitus vanhempia ihmisiä kohtaan, jotka yleensä vielä hyväuskoisia? Oman asuntoni vuokralainen ei ensin maksanut edes 1 kk takuuvuokraa, vasta mainitessani ettei vuokrasopimus ole voimassa ennen sitä. Avaimet minäkin annoin jo 2 vkoa ennen vuokrasopimuksen alkua. Yksinhuoltajaisä 5 v poikansa kanssa. Sen jälkeen ei ainuttakaan vuokranmaksua, kännykkään ei yhteyttä, ovikellon soittoon ei vastattu, kirjeisiini ei vastattu. Ikkunoissa aina verhot edessä päiväaikaankin, vaikka III krs. Olisin ehkä voinut "ymmärtää" jnk verran ja maksuaikatauluilla yritetty tilannetta selvittää. Lopulta sain häätämällä kämpästä ulos, tosin jätti tavaroitansa vielä asuntoon. Maistraatista sain tietää, ettei kyseisessä asunnossa ole kirjoilla enää ketään, joten "sain luvan" mennä asuntoon, uutta osoitetta eivät kertoneet. Vaihdatin lukot ja kerroin isännöitsijälle ja huoltomiehelle, että yhdessä vuokralaisen kanssa voivat mennä asuntoon, jotta saa loput tavaransa pois. Kelasta vuokralainen sai asuntotukea, jonka käytti johonkin muuhun (ruokaan?). Soitin sos.tmstoon ja kerroin tilanteen, samoin Kelaan. He voivat kuunnella, vaikka eivät "tietäisikään" kenestä minä puhun. Ajattelin, että näin asiat ainakin lapsen kannalta lähtisivät parempaan suuntaan.


    • järkevä ihminenee

      "Onko enää mitään tehtävissä kun on saanut häädön asunnosta? "


      Osaako kukaan järkevä ihminen kertoa, että kuinka pitkään pitää olla vuokrat rästissä, että saa häähön, kauan siinä menee aikaa ?

      Eka tulee maksumuistutus 1 , maksumuistutus 2, huomautus, kehoitus, perintään ilmoitus tms..?

      Meinasin vaan että voiko kukaan olla niin vastuuntunnoton äiti että jättää vuokrat maksamatta, ei pitäisi olla hirveen nuorikaan jos on 3 lasta ?
      Mutta kauan tollasessa vetkuttelussa menee aikaa....

    • 13xxxxl

      Kun saat summan kokoon niin häätö peruutuu näin ainakin kaupunkien ja kuntien tapauksissa on. Eräs tuttuni kävi samaa läpi. Velka meni ulosottoon ja sieltä kautta tuli häätö sitten muistaakseni kuukauden päähän. Jos asian ois hoitanut suoraan vuokraajalle ennen uo:n menoa niin ois jäänyt isot ulosottomaksut loppusummasta pois. Mutta siis kaiken jären mukaan kun maksat maksut niin häätö peruuntuu.
      Oletkos tietoinen, että koska sinulla on alaikäisiä lapsia ja häätöilmoitus tulee niin sossu etsii kyllä lapsille asunnon eli paikan mutta sinulle ei. Näin ainakin tuttuni tapauksessa. Sossu otti yhteyttä ja sanoi ettei lapsia jätetä asunnotta. Siitä vaan sitten sukulaisien apua kehiin ja voin sanoa ettei tää tuttu ole sen jälkeen vuokriaan rästiin jättänyt. Oli hällä semmonen hätä silloin. Ja jos joku nyt alkaa kirjoittaan jotta eihän kukaan vuokria jätä maksamatta, niin jättää ne hyvätuloisetkin niin miten sitten vähätuloisemmatkin ei ja aina voi elämässä olla sellaista sattunut että rahat menee johonkin muuhun tai ei vain tuu maksettua. Tsemppia aloittajalle.

      • voi aikoja voi tapoj

        'Ei vaan tuu maksettua'.....

        Kyllä vain pitää tulla maksetuksi! Johonkin se raha joka tapauksessa menee. Kuinka voi kayttää rahaa tietäen että vuokrat on maksamatta?

        Ihan itse aiheutettu tilanne ap:llä, siksi ei kauheasti voi sympatiseerata. Sääliksi käy kyllä lapset kun ei äiti ole ymmärtänyt huolehtia heidän perusasioistaan....


    • m'kaya

      Maksa velkas ajoissa. Raha on aina rahaa, joten ihan oikein sulle.

      • tarkka talous

        joo kyllä vuokra on numero yksi ja senjälkeen muu. mutta kyllä suomalaiset on laitettu liian tiukalle rahallisesti. ei olisi vara kyllä tukiaisia maksaa muille maille.


      • kokemusta on
        tarkka talous kirjoitti:

        joo kyllä vuokra on numero yksi ja senjälkeen muu. mutta kyllä suomalaiset on laitettu liian tiukalle rahallisesti. ei olisi vara kyllä tukiaisia maksaa muille maille.

        Kyllä suomalaiset on laitettu tiukoille totta. Mietin olisiko noilla viime aikojen surullisilla epätoivoisilla tapahtumilla yritetty kertoa jotain yhteiskunnalle ja hallitukselle pahanolosta.
        Mutta sinä ap ota elämäsi ohjat käsiisi ja laita asiat kuntoon. Katso lastesi parasta ennen omaa parastasi ja marssi sinne diakoniatoimistoon tai sossuun, tai molempiin.
        Tiukkoja tilanteita voi tulla eri syistä kaikille mutta niistä selviytyy jos haluaa yrittää parantaa asioitaan ja tilannettaan.
        Toimintaa eikä ihmettelyä. Kyllä jossain vaiheessa aurinko paistaa risukasaan jossa joudut yksin ehkä asumaan vähän aikaa. Lapsille on oltava katto pään päälle.


    • sixteen

      Kyllähän tässä maassa hyysätään kaikenlaista porukkaa, jopa ulkomailta tulleita pakolaisia. Ihmettelen, että oman maan peruskansalaiset heitetään kylmästi kadulle, eikä kukaan välitä. Kait sitä sossusta saa apua tällaisessa tilanteessa, jos ei muuten niin heittäytyy vaikka pakolaiseksi.

      • katkera mummo

        kyllä minäkin ihmetelen mistä noilla pakolaisilla riittää rahaa joka lapsella on uuden uutukaiset polkupyörät ja kännykät viimeisen päälle lapsia viisi ja kuudes tulossa ja ukko kulkee pipo päässä ja pitkä mekko rukoushuoneeseen.
        ,ei ainakaan työhön kaksi vuotta sivusta seurannut että näin meillä pidetään huoli muista mutta ei omista.


      • Irwin2
        katkera mummo kirjoitti:

        kyllä minäkin ihmetelen mistä noilla pakolaisilla riittää rahaa joka lapsella on uuden uutukaiset polkupyörät ja kännykät viimeisen päälle lapsia viisi ja kuudes tulossa ja ukko kulkee pipo päässä ja pitkä mekko rukoushuoneeseen.
        ,ei ainakaan työhön kaksi vuotta sivusta seurannut että näin meillä pidetään huoli muista mutta ei omista.

        Hei katkera mummo, meitä supisuomalaisia juntteja löysäilijöitä riittää kyllä ihan riittävästi. Voisit sinäkin vipata mulle pienestä eläkkeestäsi pari hunttia kun niin janottaa. Mitäs sä enää rahalla teet kun et enää jaksa missään kulkea.

        Mä oon ihan aitoa suomirotua, pellavapää. Pitäisi mua jo sen takia sympatiseerata ja auttaa, vaikken mä viitti työssä käydä. Enkä kyllä kykeniskään kun ei ole tullu noita kouluja käytyä. Ei ole ollu koskaan hinkua uraputkeen. Pärjäähän sitä näinkin. Iskee naisen baarista, jos huvitella haluaa. Tummemmille pärjää jos supliikki on kunnossa.


    • sossu

      Eräpäivään mennessä, kun olet maksanut rästi vuokran. Vuokranantaja peruu häädön. Varaa kirkon Diakonille aika, keskustele taloudestasi. Itsellänikin on merkintä luottotiedoissa, Satolta saa nopeasti asunnon, kun olet laittanut hakemuksen sinne. Heille käy sossun vakuus.

      • Täällä yksityinen

        vuokranantaja. Jos asiat ovat päässeet siihen pisteeseen että häätöä on haettu, mikään ei auta omalla kohdallani. Tilannehan kertoo selvästi ettei ole edes yritetty maksaa vuokravelkoja pois. Ei mitään armoa venkuloille tietyn pisteen jälkeen.


    • Hei

      Ihmiset voivat ana tehdä sopimuksia ja uusia sopimuksia.

      Sinun pitä puhua vuokranantajan kanssa vuokran järjestelyistä.

      Kaikissa vastikkeen maksuun liittyvissä asioissa pitää lisäksi olla ensin pakollinen todistettavasti toimitettu häätövaroitus jonka tarkoituksena on korjata virheellinen menettely.

      Minä olen lukenut Isännöitsijän Käsikirjat 1992 ja 2008 ja olen niistä tutkinut asunnon haltijoita ja vuokranantajan väliset suhteet ja olen omin sanoin kirjoittanut asumista koskevat sivuni;
      http://jarinhotelli.blogspot.fi/p/asumisasioista.html

      Olen kirjoittanut siis omin sanoin miten näen ko. alan opuksien ja käsikirjojen mukaan asiat. Kirjoja voi lainata kirjastosta jos kiinnostaa enemmän.

      yst. jari

    • netistä tietoa

      19 §
      Oikeus sosiaaliturvaan

      Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

      Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

      Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.

      Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Eipä tässä varmaankaan tarvi enempiä asiasta keskustella, tosin aloittaja olisi hyvin voinut etsiä tuon netistä itsekkin, koska netti ilmiselvästi on.

      Vuokra tulee maksaa ajoissa, ja itsekkin työttömänä mietin miten ne vuokrarästit on kertymällä kertyneet tolleen.

      Voisi hiukan kurkkia sitä elämäntyyliä, monesta asiasta pystyy karsimaan jos vain haluaa.

      Sossun "pitäisi" auttaa kerran, tosin ne sitten syynää tilitapahtumat hyvin hienon kamman kanssa, joten kannattaa odottaa kylmää kritiikkiä ja voi olla, että jos omasta syystä on talous päin metsää, et tule saamaan apua yhtään.

    • ksdfjoasd

      Minkälainen lie asunnnon vuokra? Mutta aloittaja saa tuloina ainakin lapsilisää 511,88e/kk, työtön lisäksi asumistukea vuokraan kun on noin monta lasta. Peruspäiväraha sis.lapsikor. 818e/20pv – verot, bruttoarvio siitä 550e/kk
      elatustuki Kelan minimi yhteensä 3 lapselta 443,88e/kk = on bruttona 1500e/kk ( asumistuki? Eihän se paljon ole mutta pitäisi selvitä, kun priorisoi menot. Ensin välttämättömät eli asunto ja ruuat, sitten vasta muut menot. Kierrätyskeskukset ja kirpparit on täynnä hyviä vaatteita lapsille ja nuorille.

      Niin minäkin olen selvinnyt yksinhuoltajana tuolla rahalla ja jopa säästänyt omistusasuntoon. En toki polta tupakkaa enkä juo alkoholia, joten niihin ei ole mennyt senttiäkään rahaa.

      Harmi sinun tilanne, mutta jospa ne asiat järjestyvät.

      • ex masentunut

        Sinulle ksdfjoasd, olet pärjännyt hyvin kun olet vielä pystynyt säästämään omistusasuntoon.
        Tilanteesi onnistuu vain jos et polta ja juo alkohoolia.
        Mutta luulen että useimmat ainakin joskus ottavat drinksuja. Mutta jotkut ottavat vielä useammin niitä drinksuja jollainen elämäntyyli ei oikein luonnistu pienillä tuloilla. Saattavat jättää lapsien ruokinnankin toisarvoiseksi että rahaa riittäää satavarmasti ryyppäämiseen.
        Ja tupakointi nyt on aivan tyhmä opittu tapa josta pääsee kyllä irti jos hauaa. Minä ainakin pääsin. Ja otan kuppia vain silloin kun siihen on varaa, eli aika harvoin, max 4 annosta/viikko.

        Herää kysymys onko yhteiskunta velvollinen kustantamaan juopottelua. Eikö elämänhallinta pitäisi olla jokaisella itsellään. Jos vielä lapsia laitetaan maailmaan pitäisi heidän parasta pystyä ajattelemaan ja tinkiä omista tarpeistaan.


      • TäH
        ex masentunut kirjoitti:

        Sinulle ksdfjoasd, olet pärjännyt hyvin kun olet vielä pystynyt säästämään omistusasuntoon.
        Tilanteesi onnistuu vain jos et polta ja juo alkohoolia.
        Mutta luulen että useimmat ainakin joskus ottavat drinksuja. Mutta jotkut ottavat vielä useammin niitä drinksuja jollainen elämäntyyli ei oikein luonnistu pienillä tuloilla. Saattavat jättää lapsien ruokinnankin toisarvoiseksi että rahaa riittäää satavarmasti ryyppäämiseen.
        Ja tupakointi nyt on aivan tyhmä opittu tapa josta pääsee kyllä irti jos hauaa. Minä ainakin pääsin. Ja otan kuppia vain silloin kun siihen on varaa, eli aika harvoin, max 4 annosta/viikko.

        Herää kysymys onko yhteiskunta velvollinen kustantamaan juopottelua. Eikö elämänhallinta pitäisi olla jokaisella itsellään. Jos vielä lapsia laitetaan maailmaan pitäisi heidän parasta pystyä ajattelemaan ja tinkiä omista tarpeistaan.

        "Ja otan kuppia vain silloin kun siihen on varaa, eli aika harvoin, max 4 annosta/viikko."

        Onko 16 annosta kuukaudessa sun mielestä vähän/harvoin?


      • *********

        Siltä varalta, et se mun edellinen viesti katos bittiavaruuteen niin tässä ois yks esimerkki:

        3 h k vuokra-asunto Helsingistä 900 €/kk
        vesimaksu 10 €/henkilö 40 €/kk
        sähkö 15 €/kk
        puhelin (äiti 1 lapsi) 12 €/kk
        ruoka taloustavarat pesuaineet 350 €/kk
        bussikortti 44 €/kk
        vaatteet kengät harrastukset ylimääräiset menot 80 €/kk

        Jos saa 1500 €/kk niin ei siitä montaa euroa yli jää.....


    • 1123uuhh

      Tässä tapuksessa sopii ihmetellä, miksi vuokralainen ei ole kääntynyt sosiaalitoimiston puoleen heti kun vuokranmaksu rupesi aiheuttamaan vaikeuksia.
      Siihen on olemassa kaiketi pari kolme selitystä.

      1. Vuokralaisella on riittävät tulot, eikä hän näin ollen saisi sosiaaliavustusta vaikka hakisikin.
      2. Hän on niin saamaton, välinpitämätön jne... ettei vaan ole hoitanut asioitaan (myös masentunut ihminen voi olla sellainen).
      3. Hän on tietämätön... (tyhmäkin voi olla)
      No, huhhuh.. niin tyhmä ei saa ollakaan ettei neuvoa osaa ajoissa kysyä, vaikkapa sitten täältä Suoli24:stä, jos mikään muu taho ei juolahda mieleen vieläkään.
      Turha sitä nyt on parkua.

    • KVG :)
    • paska vuokranantaja

      sama juttu ulla! paitsi et se paskapää ite tarvii sen asunnon! ei paikkaa minne mennä ja tää pieni paikkakunta! ei todellakaan kuukaudessa mitään mahiksia saada asunotoa!

      • mk

        Kyllä asunnon saa noepasti kun menee ja ostaa sen kämpän ja muistaa maksaa lyhennykset ja vastikkeen niin on varma asunto loppuiäksi. Pikkukylissä yksiön voi saada 30000€ ja siitä ylöspäin.


    • tutuuyt

      Ei naista ja lapsia voi kadulle heittää.... ei se noin mene!

    • somalit odottaa

      ULOS VAAN JA ÄKKIÄ !!!! somalit ovat jo Kelan maksamilla muuttomiehillä/kuormalla ulkona ODOTTAMASSA

      • et niin

        Anteeksi vaan kaupunki maksaa heidän muutot, ja erään nimeltämainitsemattoman muuttofirman joka toinen on pakolaismuutto. Tämä smainen yhtiö on kirjautuneena pörssiin


    • Asuminen maksaa aina

      Kaupunki ja kaupungin sisiaalityötekijät voivat auttaa, mutta vuokra on maksettava myös kaupungin asunnossa.

      Jos ei halua tai jos ei pyty maksamaan vukraa, voi mennä veneen alle, tai voi asua kesällä teltassa.

    • Kaikki muut maksavat

      Mikäs vapaa matkustaja te olette, kun vuokraa ette maksa?

    • asiat tärk. järj.

      eihän kukaan hullu pidä vuokralaisia jotka ei maksa vuokraa,asunnon omistajalle tulee asunnosta kaikki kulut yhtiövastikkkeet ym . ja nekin on maksettava vaikka ´vuokraa ei tulis sehän on sama asia kun alkais maksamaan selvää rahaa kiristäjälle jos pitää vuokralaista joka ei vuokraa maksa.
      vuokran maksu on aina kaikista tärkein maksu seuraavana tulee ruoka ym.

      se että saatko jäädä asuntoon vaika saisit summan kasaan on sun ja vuokranantajan välinen asia jos sen luotto ei ole mennyt lopullisesti niin asiaa voi yrittää neuvotella.

    • sosiaali tantta

      Lapset otetaan huostaan ja itse saat mennä veneen alle asumaan.

      • vuokralainenoli

        nyt sossun tantta valehtelee asuminen pitää turvatta eikun vaan kärjäoikeuteen vuokran antaja jos ei odotta saat jatko aikaa


    • lkhbgliughkjhblhkvbo

      Aika valitettavaa varsinkin tuossa tilanteessa, jossa vielä alaikäisiä lapsia elätettävänä ja vastuu niiden kasvamisesta. Pitää kuitenkin muistaa myös se, että on se vastuu itsestäänkin.

      On varmasti todella raskasta joutua tuohon tilanteeseen. Perhettä perustaessa voisi useampi miettiä myös seuraavaa päivää, kuukautta, vuotta.. Moni joutuu samaan tilanteeseen vain siksi, ettei ole viitsinyt rakentaa elämälleen pientä perusturvaa, jossa olisi hankkinut itselleen koulutuksen, työpaikan sekä työkokemusta että mahdollisen työn loppumisen takia saisi myös uuden työpaikan. Ei voi heittäytyä vain siihen, että kyllä muu yhteiskunta pitää huolen.

      Toivon todella, että saat itsellesi ja varsinkin lapsillesi asiat kuntoon. Eiköhän aina löydy joku sukulainen tai kaveri joka auttavaa kättä tarjoaa väliaikaisesti.

      On surullista, miten kaikesta huolimatta tässä meidän muita valtioita elättävässä hyvinvointiyhteiskunnassa voi olla kodittomia suomalaisia perheitä. MUTTA, miettikääpä vastausta siihen, kuinka monta maahanmuuttajaa elää kadulla vailla rahaa?

    • pallosydän

      Tampereen kaupungilla on tiukennettu kovasti vuokranmaksu asioita. Kolmesta varoituksesta tulee häätö. Eli kannattaa sopia eikä kannata lykätä maksupiviä, koska ne eivät auta. Kolme varoitusta saa maksamattomasta vuokrasta. Kannattaa kahea toimeentyulotukea sos. toimistosta.

    • Ei rahaa????

      Turha valittaa. Kyllä rahaa vuokraan on aina ja kaikilla. Yhteiskunta pitää siitä huolen. Ainoa mitä puuttuu on asioista huolehtimisen halu. Ei viinaa/kaljaa eikä tupakkaa. Ei roskaruokaa, tehdään itse perusraakaaineista jne. Ja kuten edellä sanottiin ensin ruoka ja vuokra, sitten katsotaan mitä jää jäljelle.

      Typerysten turha valittaa,

    • lakitoimistosta ohje

      Häätö ei täsäs tapauksessa ole yksinkertainen juttu, mikäli vuokrat on maksettu. Häätöön tarvitaan tuomioistuimen päätös, eli sitä ei esim. taloyhtiö tai vuokranantaja voi tehdä noin vain.

      Jos kysymyksessä on sairaus, se on nk. sosiaalinen peruste sille, ettei häätöä täytäntöönpanna.

      Prosessi menee näin: ellei varoituksia saanut vuokralainen muuta pois, pitää vuokrantajan tehdä haastehakemus käräjäoikeudelle, jossa hakee häätöä em. syihin vedoten. Haastettu voi sitten antaa oman vastineensa jne.

      Ennen käräjäoikeuden päätöstä ei tarvitse liikahtaa yhtään mihinkään.

      Mikäli haaste tulee, kannattaa välittömästi ottaa yhteyttä kunnan sosiaalitoimeen ja selvittää tilanne. Sosiaaliviranomaiset voivat lain mukaan estää myös käräjäoikeuden antaman päätöksen toteuttamisen, mikäli sille on riittävät sosiaaliset perusteet. Edelleen häätöä ei saa lainvoimaiseksi jos kysymyksessä on vuokralaisen tilapäinen sairastuminen eli vuokralaista ei voi häätää asunnosta.

      • Vuokra aina ensin

        Ei pidä paikkaansa. Sairaus ei ole syy häädön toimeenpanemiselle. Yh-kaverillani (kaksi alaikäistä lasta) oli häätöuhka vuokrarästien (3 kuukautta) takia päällä ja lääkärintodistus (syvä laskimoveritulppa), ettei hän saisi liikkua, mutta vuokranantaja sanoi, että hanki sitten muuttoapua, mutta asunto on oltava tyhjillään tiettyyn päivämäärään mennessa tai muuten he pyytävät poliisilta virka-apua asunnon tyhjentämiseen. Kyseessä oli kunnan vuokra-asunto.

        Totuus on se, että vuokra on aina maksettava ensimmäisenä ja vaikeuksien tullen pitää uskaltaa pyytää apua.


    • mie vaan

      Kunnan sosiaalitoimistoon yhteyttä. N autaa heti koska sulla on lapsia.

    • Voimia sinulle...

      Häätö on mahdollista perua jos ehdit maksamaan kaikki rästit ennen häätöpäivää ja toimitat maksuista kuitit vuokranantajalle sekä ulosottoon. Asioista voidaan aina neuvotella. Ensi arvoisen tärkeää on, että saat taloutesi järjestykseen jatkossa. Varaa aika kotikuntasi velkaneuvojalle ja tehkää yhdessä suunnitelma miten selviät veloistasi.
      Ohjeita kannattaa noudattaa ja kaikesta ylimääräisestä on luovuttava, tilanteesi ei kuitenkaan ole toivoton. On paljon ihmisiä, jotka ovat samassa tilanteessa ja ovat niistä selvinneet, se vaatti tosin tiukkaa itsekuria, mutta kannattaa.
      Voit ottaa yhteyttä myös sos.toimistoon sekä kotiseurakuntasi diakoniatyöntekijään.
      Hyvää kesää sinulle ja lapsillesi. Älä luovuta, aina löytyy joku joka osaa auttaa.

    • uudeltamaalta

      oliskohan kannattanut hoitaa vuokranmaksut ajallaan.on oikein että sellaiset jotka jättää maksut maksamatta nakataan pihalle,,,sääli on sairautta. osaatpahan jatkossa kesän metsässä tai paperiroskiksessa viettäessäsi maksaa laskut ajallaan. ja vielä täältähän niitä vastauksia kannattaa etsiä,ei suinkaan vuokran antajan kanssa kannata keskustella.vai odotatko että joku kenties säälistä maksaisi laskusi..

    • Kippaliini

      Moikka. Häätöä on vaikea toimeenpanna silloin, kun perheessä on alaikäisiä lapsia. Ei teitä ulos heitetä. Ja nuo joissain viesteissä vilahtavat uhittelut huostaanotosta eivät kyllä ole perusteltuja, jos muuten olet hyvä huoltaja. Köyhyys ei saa olla syynä huostaanotossa, vaan näihin asioihin on annettava taloudellista apua perheelle. Kyllä mukana on silloin muitakin ongelmia ja turvattomuutta. Jos sen sijaan toistuvasti käytät vuokrarahat johonkin tyhjänpäiväiseen, onkin asia eri.

      • Soilina

        Heti tuli vuokranantajan perintätoimistosta häätö kirje siinä ei kauan mennyt ,Jyväskylässä sosiaalitoimisto ei ota koko asian kantaa laitoin heille asiasta valituksen ja oma lakimies tietää kanssa asiasta


      • näin on

        kyllä häätö vaan toimeenpannaan, huolimatta lapsista. ja totta, köyhyys ei ole syy huostaanottoon, mutta asunnottomuus on =(


      • Hämmästelen?
        Soilina kirjoitti:

        Heti tuli vuokranantajan perintätoimistosta häätö kirje siinä ei kauan mennyt ,Jyväskylässä sosiaalitoimisto ei ota koko asian kantaa laitoin heille asiasta valituksen ja oma lakimies tietää kanssa asiasta

        Miten sinulla voi olla varaa palkata oma lakimies, jos et kerran pysty edes vuokranmaksuvelvollisuudestasi selviämään?


    • mölö

      Tåå sun juttus on vähän outo. Jos ihminen hoitaa asiansa oikein ei näin voi tapahtua. Jokainen varaton saa sossusta vuokrarahaa leipäjonoista saa ruokaa, lapsista saa lapsilisää. Olet varmaan itse hassanu rahas johonkin muuhun, sori vaan vaikutaa siltä. Ei muuten noin voi käydä. Et varmaan joudu kodittomaksi, lapset otetaan vaan väliaikaisesti huostaan ja pääset asuntolaan asumaan. Ei ainakaan kadulla tarvii olla. voit saada vielä uuden mahdollisuuden. Sekin tapahtuu meidän veronmaksajien, ja työssäkäyvien kustannuksella.

      • Soilina

        Ei ole mennyt mihinkään ylimääräisen rahat .Pienellä päivärahalla pitää maksaa vuokrat ruoat, lapsilisä ei saada, avomieheni ei saa mistän mitään.Asuminen ja ruoat kalliita Suomessa


      • fly me to the moon
        Soilina kirjoitti:

        Ei ole mennyt mihinkään ylimääräisen rahat .Pienellä päivärahalla pitää maksaa vuokrat ruoat, lapsilisä ei saada, avomieheni ei saa mistän mitään.Asuminen ja ruoat kalliita Suomessa

        Tämähän on provo koko juttu, mutta laitanpa silti:
        ensinmäiseksi se avoukko sieltä pihalle loisimasta ja syömästä.
        Töitä on - 200 siivoojan paikkaa tälläkin hetkellä avoinna.

        Miten muka et saa lapsilisiä?

        Suomenkieli ei oikein hallussa, eli olet jostainpäin maailmaa, lähde sinne takaisin.
        Siellä varmaan halvempa ruokaa ja lämmintä ympärivuorokautta, joten ulkosallakin pärjää,


    • sosiaalista apua

      Kunnan sosiaalitoimisto on velvollinen auttamaan sinua. Kesäaikaankin sinua pitää auttaa pian, koska häätö uhkaa lapsiakin.
      Muutto kunnan osoittamaan asuntoon on todennäköisesti edessä.
      Jos rahattomuus ja varattomuus ovat ainoat ongelmat, niin ei kunta lapsia huostaanota. Se olisi liian kova isku lapsille. Mahdollisuuksien mukaan tuetaan aina koko perhettä.

    • Hädässä ollut

      Mene oman paikkakuntasi seurakunna diakonia toimistoon ja pyydä sieltä apua tilanteeseesi. Kerro siellä kaikki asiasi. Saat varmasti apua, koska sitä nyt tarvitset kiireellä. Kävele sinne rohkeasti jo tänään. Seurakuntien Diakoniatyö on varautunut lyhyt aikaiseen auttamiseen hätätulanteissa. Ei haittaa vaikka et kuuluisi seurakuntaan, sinne voit mennä. Saat apua varmasti.

    • uuden alun saanut

      Kyllä saa avun!!! Itse ollut samaisessa tilanteessa, kiitos ex mieheni. Nyt asiat paremmassa jamassa kiitos kunnan =)

    • Duunari

      Maksakaa vuokranne ajoissa! Sillä vältytte ongelmilta. Kyllä nyky suomessa rahaa saa riittämään vuokraan. Sossut autta aina. Ja sitten jos vuokra tuntuu isolta, muuttakaa pienempään. Tartteeko sitä asua sellaisessa linnassa???
      Ja niille inisiöille tiedoksi. En ole syntynyt kultalusikka suussa, ammattikoulun käynyt. Eri alalla työskentelevä, joka maksaa joka kuukausi pankkiin 1100€ lainaa, jotta saa asua omassa rakentamassa asunnossaan. Kovalla työllä tähän pisteeseen olen päässyt, niin joten vittu lopettakaa se valittaminen ettei raha riitä! Kyllä työtä löytyy niille jotka haluaa sitä tehdä. UGH olen puhunut.

    • jk

      ennosaa neuvoa

    • kiinnostaa

      Miksi et ole maksanut vuokraasi?

    • kyylämummo

      Me emme jatkaneet sopparia oman vuokralaisen kanssa vaan haimme häädön ja muutti minne muutti koska se ei kiinnostanut.lapsesi kait huostaanotetaan jos et pysty hankkimaan kattoa pään päälle.
      Seuraavan vuokralaisemme maksuhistorian katsomme tarkkaan plus vuokraennakko.Niin se vain on.Jos 2 kk:n vuokrat maksamatta niin sopparin saa sanoa irti ja hakeä häätö.piste.

    • ok

      Kysy paikkakuntasi asuntoloita, jos on mahdollista johonkin asuntolaan sinulla muuttaa ja jos et itse kykene lapsiasi elättämään, suosittelen heille sijaiskotia väliaikaiseksi tueksi.

    • Missä isukit

      Missä lasten isä / isät? Kai hän / he voivat ottaa omat lapsesa luokseen, jos tilanne on noin hankala? Jos ei ole isiä maksamassa elatusmaksuja niin sossu maksaa, eli kyllä rahaa tulee yksinhuoltajalle, joten siitä ei saa säälipisteitä.

      Oiskokohan kannattanut ihan ekana niistä rahoista maksaa vuokra ?

    • Annemanna

      Kunnan tai kaupungin sosiaalitoimistolla on velvollisuus (laki) hankkia teille asuminen, joko uusi asunto tai vastaava. Myös heillä on velvollisuus varastoida tavaranne siksi aikaa, kunnes uusi asunto on järjestetty. Myös he joutuvat maksamaan muuttokustannukset ja takuuvuokra uuteen asuntoon.

      Halvempaa olisi sosiaalitoimistolle maksaa rästinne ja auttaa neuvotteluissa vuokranantajan kanssa.

      Siis, sossuun siitä ja nopeasti!

      • UllapullaLla

        höpö höpö Annemanna! Vanhemmilla on velvollisuus huolehtia niin että lapsilla on turvallinen ja pysyvä koti. Olet lukenut lakisi nurin kurin. Kunta on velvotettu huolehtimaan lasten elämän tilanteen tutkimisen ja jollei se ole lapsille turvallinen niin laki velvoittaa kuntaa huostaanottamaan lapset.

        Kaikkein halvinta on sossulle että jokainen meistä huolehtii lapsistaan hyvin ja maksaa laskunsa ajallaan!


    • apua todella saa

      Ensinnäkin jos et ole sosiaalipalveluun tutustunut nyt olisi aika sillä he maksavat kerran rästit vuokrista ja lastensuojelu voi maksaa muitakin menoja sekin sosiaalipalvelukeskuksen asiaa.

      Toiseksi Kelalta haetaan asumistukea ja jos olet yh ei vuokran pitäisi jäädä ylivoimaisen suureksi enää maksaa lapsilisistä,elatusm. ja kai itsekkin jotain etuutta saat?

      Sitten jos ei sieltä apua saa joka on harvinaista niin evkl. kirkontoimiston Diakoni työ ym. kirkot voi auttaa myös tiukkoina kuina ruoka avustusta saa niistä.Tilaa aika.

      Viimeisenä on pelastusarmeija josta saa lahjakortteja ja jopa ruokaa kauppaliikkeisiin eli apua saa jos osaa ja haluaa pyytää.

      Minä tekisin järjestyksessä niin että ottaisin ensin sosiaalitoimistoon yhtyettä ja ei ole häpeä ottaa myös lastensuojeluun ynteyttä tiukalla hetkellä jos omat voimat ovat vähissä.

      Vuokrista sitten ainakin vvo vuokra asunnon saa jos maksaa takuut ja yhden kuun vuokran ja näitä voi kysyä sosiaalitoimistosta.

    • sellattis

      lapset sossun huostaan ja sää teet mitä tähänki asti oot tehny... jumalavita ku on vastuuttomia ihmisiä. nykyään kuule on niin vaikea saada yhtään mitään jos on luottotiedot menny! huhhu

    • LAKIMIES TIETÄÄ

      KYLLÄ TÄÄLLÄ ON TAAS AVUTTOMIA NEUVOMASSA JOTKA EIVÄT TIEDÄ ASIASTA HÖLYNPÖLÄYSTÄ ASIA MENEE LAIN MUKAAN NÄIN KUN VUOKRAN ANTAJA LAITTAA VIREILLE HÄÄDÖN NIIN SIITÄ TULEE KIRJALLINEN ILMOITUS SINULLE JONKA TOIMITTAA HENKILÖ KOHTASESTI HAASTEMIES JA SINULLA ON AIKAA 14 PÄIVÄÄ ANTAA OMA VASTINE PAIKKAKUNTASI KÄRÄJÄ OIKEUTEEN JOSSA SINÄ SELVITÄT KUINKA MEINAAT HOITAA RÄSTIVUKRAT AJALLAAN VUOKRAN ANTAJALLE MUT JOS ET TÄTÄ ANNA KÄRÄJAOIKEUDELLE NIIN KÄRÄJÄ OIKEUS TEKEE YKSIPUOLISEN PÄÄTÖKSEN JA SE ON AINA HÄÄTÖ SEN JÄLKEEN ASIA MENEE ULOSOTTO MIEHEN TIETOON HÄN PÄÄTTÄÄ HÄÄTÖPÄIVÄN JA SITÄ EI ENÄÄN VOI PERUU VAIKKA MAKSAIS HÄÄTÖTILAISUUDESSA RÄSTIVUOKRAT POIS VAAN KAMAT KANNETAAN PIHALLE TURHA TÄÄLLÄ SUN RUIKUTTAA KUN ET OLE ASIOITAS HOITANUT NIIN KUN OLIS PITÄNYT LAPSET LÄHTEE HUOSTAAN SINÄ JOKO MEET ASUNTOLAAN TAIKKA ASUSTELET KADULLA

      • Caps lock

        Sinä se avuton olet, olet kuin joku kakara tikkukirjoitusesi kanssa. Caps lock.


      • soumi taittuu hjuvin

        Terveisin äidin kilen ope


    • Talous kuntoon!

      Meet kunnan/ kelan juttusille! Tässä maassa ei ketään varsinkaan perheellistä jätetä kodittomaksi...

      Ensi kerralla et sitten vaan tuhlaile yli varojesi, niin ei tarvii enää jatkossa murehtia tällaisia... Suomessa on muutenkin suorastaan liian hyvät toimeentulo-/ työttömyystuet. Ainoastaan opiskelijoilla ja omaishoitajilla on niin pienet tuet, että elämä voi olla oikeesti joskus hankalaa... Toisaalta opiskelijatkin voi tehdä muita töitä... Näin ollen ainoastaan omaishoitajien elämä on OIKEESTI rankkaa.

      Monet ihmiset eivät Suomessa edes viitsi mennä töihin, kun saavat niin hyviä tukia, että on vaan kivempaa bilettää kotona vastuullisten ihmisten verorahoilla...

    • Kylmää kyytiä

      Siinä käy pahimmassa tapauksessa niin että lapset joutuu laitokseen ja sinä jäät taivasalle josset löydä perheellesi asuntoa. Kunnalla ei ole mitään velvoitetta hommata asuntoa, asia on valitettavasti näin. Tuskin vuokranantajakaan rupeaa tuossa tilanteessa uutta vuokrasopimusta tekemään, varsinkin jos hän ei ymmärrä/halua ymmärtää teidän tilannetta.

      Olisiko mitään sukulaista/tuttua jonka luokse voisitte mennä?

    • NYKYSUOMEA!!!!

      Soita sosiaalitoimistoon pikaisesti ja kerro rehellisesti mikä on tilanne. Nykyään on paljon vastaavia tilanteita ja ei nykysuomessa mikään ihme tapaus. Sosiaalitoimisto auttaa,mutta kovin moneen kertaan ne ei maksele,joten aloita lasten kanssa puhtaalta pöydältä ja toki voit mainita,että maksat rästit vaikka osissa tulevista lapsilisistä ja sosiaalitoimi perii sen kelan kautta. Muista jatkossa aikaisemmin olla yhteydessä aikaisemmin sosiaalitoimistoon jos ongelmia ilmenee. Tiettyjen ihmisten kommentit kannattaa jättää omaan arvoon ja jälkiviisaus puheet ei auta vaan nyt toimit ja kipin kapin sinne sossuun! Jaksamista ja toimi pikaisesti lasten takia!

    • Tee NÄIN

      Mene vuokranantajan ovikelloa soittamaan ja huuda isoon ääneen, että tulit nyt sitten luonnossa maksamaan sitä vuokraa, kuten olet jo vuosia vaatinut minua tekemään, ja huolehdi siitä että naapurit varmasti kuulee. Ja jos sen muija tulee ovelle, niin sano, että tulit maksamaan sitä vuokraa mitä ukkos on vaatinut maksamaan luonnossa, kun sun pil.... on kai levähtänyt.

    • ei paskanjauhantaa

      On se mielenkiintoista että ensin ollaan niin saamattomia että jätetään vuokrat maksamatta ties miten pitkään kun ollaan niin raukkoja ja masentuneita ja ties mitä. Mutta annas olla kun tulee häätöuhkaus loisimisesta niin jopas sitä tulee virtaa kun jaksaa kirjoitella tänne palstalle jatkuvasti ja valittaa elämän kurjuutta.

      Nimimerkillä Soilina on ihan asianajakin hoitamassa häätöasiaa? Oletko sama kuin ap? Samoin kirjoitit että pienellä päivärahalla pitää maksaa vuokrat ja ruoka ja muut. No edelleen ihmetyttää että mihin ne rahat on menneet kun et ole vuokriasi maksanut ja olet häädön saanut?

      Olisit avannut suusi silloin kun huomasit että alkaa olla maksuvaikeuksia.
      Tässä sen taas näkee että itse sitä jokainen aiheuttaa nämä tilanteet. Ajoissa olisit saanut asiat varmasti sovittua ja apua haettua. Nyt se on myöhäistä ja ihan oikein.

      Sosiaalitoimiston tuki pitäisi olla hätäapua, ei elämäntapa.

    • isäännöittijä

      ei se häätö hetkessä tule.asiaa on voinut hoitaa kuukausia.itse aiheutettu juttu josta sinä ja lapsesi kärsivät eniten.en kuitenkaan minäkään anna kenenkään asua asunnossani ilmaiseksi.

    • banooikeus

      Käy tarjoomassa vuokranantajalle bersettä, sitä ne kaipaa, ja on varmaan vihjaissut sulle että kannataisi jakaa sitä rasiaa, niin saat sitten asua siinä ja isänät käy välillä höyläämässä. Tämä oli aikoinaan isäntien oikeus, ne sai paneskella alustalaisten ämmiä niin kuin tykkäs.

    • Saman kokenut

      Neuvoisin menemään kunnan asuntotoimistoon ja ota kovat keinot käyttöön (ota tyyny mukaan ja elä lähde pois ennenkuin asunto järjestyy).
      Lapsille sosiaalihuolto järjestää asunnon .

    • älääläälämunatuleee

      Nait vissiin väärässä paikassa

    • ingengöör

      mixi et sopinut vuokranmaksusta ajoissa? jos asia on jo käynyt oikeudessa ja sut ipanat häädetään et todellakaan voi olla tietämätön näistä asioista!!! Voi kyr_pä miten ihmiset sikiää ja sitten vongutaan omista typeristä tempuista sekä luullaan että maailma kantaa. mihinkäs ne vuokraan tarkotetut rahat meni? Kurkusta alas? no, meillä oli juoppo vuokralainen. Oli todella vaikeeta saada se häiriintynyt pariskunta ulos. asunto-oikeus järkkää ulos kun 3 kuukautta on vuokrat maksamatta ja syystä. että näin.

    • laki sanoo

      Puoli vuotta jos vuokraisäntä antaa häädön.
      Jos ei vuokrasopimuksessa ole muuta.

    • vuokrakirjanpitäjä

      Häädön voi aina perua jos rästit maksetaan,eikä ole aiheuttanut muuta häiriötä asunnossa,häiriöönki tuottamiseen pitää hakea oikeuden päätös,samoin kuin häätöönki.Ja häädön toimittaa ulosottomies oikeuden päätöksellä.Lapsiperheitä ei hevillä häädetä.Mene hakeen toimeentulotukea ,kyllä häätöuhan alla sieltä autetaan,jos tulot ylittää normit ,voi silti saada harkinnan varasta tukea.Tämä on varma tieto.Vuokralaisella on hyvä irtisanomissuoja ei niin vain häädetä.Myös vuokranantajan kanssa voi tehdä maksusuunnitelman,ei silloin pysty häätämään jos maksusuunnitelmaa noudatetaan.Jos haluat tietää lisää kirjoita postiini [email protected]

    • 1+1

      Minulla on myös pieni lapsi ja olin ilman asuntoa lähinnä omien töppäilyjen takia.
      Sain sosiaalitoimelta maksusitoumuksen takuuvuokraa varten kaupungin vuokra-asuntoon ja sitten hoidan itse vuokrat. Ja tietenkin asumistuen saan.

      Sosiaalitoimeen siis nopeasti yhteys. Lapsia ei oteta huostaan, jos ainoa syy on vuokrarästit.

    • PrOvOsovo

      Typeriä nämä keksityt aloitukset....

    • Kaupungilta varmaan kannattaisi kysyä asuntoa, ja kun häätö tulossa, niin voi saada nopestikkin, ne ei tietenkään mitään mukavuuslaitoksia aina ole, mutta siihen asti kun saa raha-asiansa kuntoon, niin kyllä niissä majailee. Tokihan voit käydä myös konsultoimassa kaupungin lakimieheltä, mitä tehdä. He eivät yleensä pienestä tapaamisesta välttämättä ota edes maksua, kun kysyy yleisellä tasolla - jos suoraan kysyt mitä pitäisi tehdä, he vastaavat, etteivät voi antaa neuvoa, koska toinen osapuoli voi myös riitatapauksessa palkata hänet, mutta neuvoa antavaa, mistä ja mitä kautta lähteä etenemään, joten sovi aika sinne, ja selitä tilanne ja sovi tapaaminen =)

      • Oikeusapua.

        Valtion oikeusputomistot ovat edullisia, joita löytyy useilla paikkakunnilla.

        Tällä sivustolla lisää tietoa.

        http://www.oikeus.fi/9361.htm
        ----------


    • Kiitos linkistä. Itse en huomannut hakea sellaista tuohon =P

    • finlexjesh

      En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta lain mukaan irtisanominen vuokranantajan puolelta tulee toimittaa kirjallisesti (!) ja siitä asti kun vuokralainen on ilmoituksen saanut on 6 kk aikaa muuttaa.

      • justiinsa joo

        Älä jauha paskaa, oikeus sen häädön päättää, juurikin maksamattomista vuokrista, kukaan ei ilmaiseksi asu. Tarkasteleppa lakipykäliä, ei tässä enää vuokranantaja ole irtisanonut, vaan on vienyt oikeuteen, ja vouti tulee auttamaan muutossa, tarvittaessa. Opettele lukemaan !
        HÄÄTÖ ON LAINVOIMAINEN, JOS OIKEUS ON NIIN PÄÄTTÄNYT, JA KUKAAN MUU EI HÄÄTÖÄ VOI ANTAA.


    • itse kokenut

      Kuulkaa paskan jauhajat...te ette tiedä toisen elämästä mitään joten älkää antako tyhmiä neuvoja toiselle,toivon että joskus teidänkin elämässä tapahtuisi jotain että olette samassa tilanteessa vaikka sanotte että maksatte vuokranne AINA...INGET,sinun kannatta olla omaa sosiaalitoimistoon yhteydessä,koska voivat siellä harkinnan varaisesti antaa sulle vuokrarahat kun sinulla ala-ikäisiä lapsia,vaikka olisit työssä käyvä...Jos olet kunnan asunnossa, kun häätö on mennyt käräjäoikeuteen on sinulla 2viikkoa aikaa maksaa vuokrarästit niin saat pitää asunnon,jos ei ole mennyt sinne saakka on sinulla mahdollisuus tehdä maksusopimus vuokranantajan kanssa oli kunnallinen tai yksityinen et menetä silloinkaan asuntoa jos yksityinen vuokranantaja on suostuvainen siihen,kunnann vuokraantajat suostuvat yleensä siihen jos ei ole hirveästi vuokria rästissä...kysele myös oman seurakunnan diakonialta miten he voivat auttaa sinua vuokran maksussa,hekin avustavat sellaisessa..

    • kiestus12

      Hei! Niinkuin petaa saa myös makaa! Et ole ainoa nainen ja 3 lasta kun ei ole ole asuntoa. Kannattaa pitää kirjaa kaikista menoista ja tuloista, ensin pitää maksaa vuokrat ja sitten muuta. Opi jo nainen.

    • asuminen ensin

      1. Kysy vuokranantajaltasi, ei me täällä netissä tiedetä vuokranantajan mielipidettä.
      2. Käy miten käy, muista aina tästälähtien maksaa ensimmäisenä asuminen, vaikka siihen menisi kaikki rahat
      3. Soskulla on hätämajoitus tiloja, mikset ole soskun puoleen kääntynyt ?
      4. Soskusta saa lapsiperheet ruokalappuja kauppaan, joten ette olisi nälkään kuollut, vaikka vuokran olisit hoitanut

      • 4g545hg4

        aikuinen voi mennä vähäx aikaa metsään telttaan nukkumaan järven rannalle, tehdä nuotion ja asua siinä.Lapset lastenkotiin!


    • SELVÄ PROVO

      Kaikki saavat suomessa lapsilisän. Ja sossusta saa rahaa, tyhmä kuin saapas pitää olla että näkee nälkää eikä hae toimeentulotukea. Vielä tyhmempi pitää olla että jättää vuokrat maksamatta (kun voisi vain mennä sinne soskaan tai hankkia töitä) ja uikuttaa kun häätö on jo tullut. Eli eiköhän ole aika selvää että paskapuhetta tämä on, aloittaja vain leikkii.

      • Soilina

        Hei! Vuokrat on ajallaan maksettu siitä huolimatta tuli häätö vuokrananatjan vuokravalvonnassa ei ole ajantasalla laskutus on heill ristiriidassa vaikka tositeet laitoin heille maksuista.


      • no just
        Soilina kirjoitti:

        Hei! Vuokrat on ajallaan maksettu siitä huolimatta tuli häätö vuokrananatjan vuokravalvonnassa ei ole ajantasalla laskutus on heill ristiriidassa vaikka tositeet laitoin heille maksuista.

        No näkyyhän ne maksut sullakin tiliotteissa, kai sulla pankkitili on. Ja asumistuki aina vuokranantajan tilille. Oikeus ei häädä jos on tositteet maksusta, vuokranantaja ei voi häätää ilman oikeuden päätöstä, mutta voi irtisanoa vuokrasopimuksen.


      • inget
        Soilina kirjoitti:

        Hei! Vuokrat on ajallaan maksettu siitä huolimatta tuli häätö vuokrananatjan vuokravalvonnassa ei ole ajantasalla laskutus on heill ristiriidassa vaikka tositeet laitoin heille maksuista.

        Huora Solina päässäsi kuuluu vain kolina, olet nyt hiljaa jooko, kun asiantuntijat kuten minä puhuu..


      • Hämmästelen?
        Soilina kirjoitti:

        Hei! Vuokrat on ajallaan maksettu siitä huolimatta tuli häätö vuokrananatjan vuokravalvonnassa ei ole ajantasalla laskutus on heill ristiriidassa vaikka tositeet laitoin heille maksuista.

        Älä nyt hyvä ihminen jauha sitä itteään. Kun haastemies on saapunut ovellesi, niin sinulle on annettu mahdollisuus todistaa maksusuorituksesi vuokranantajalle. Viimeistään käräjillä sinulle on annettu mahdollisuus puhua puolestasi. Kävitkö edes käräjillä, vai annettiinko tapauksessasi sinun saamattomuudestasi johtuen yksipuolinen riidaton tuomio? Miksi niin et menetellyt? No tietenkin siksi, että sinulla niitä tositteita ei ollut esittää. Olisit lyönyt pankin tiliotteesi haastemiehille käteen, niin juttu olisi ratkennut sillä.

        Älä luule, että kukaan vuokranantaja on niin hullu, että lähtisi peräämään oikeudesta sellaisia saatavia, mistä vastapuolella on tositteet lyödä pöytään.


    • inget

      Paljollako Mafia vaimentaisi isännöisijän?

      Tuossa avauksessa on omakuvani... 100e - sisäänotto, jos tiedätte :D

      Mailia peliin..

    • PROVOHAN TÄMÄ OLI

      Meinaatko Soilina että KÄRÄJÄOIKEUS antaa häädön vaikka olet vuokrasi maksanut? Käräjäoikeushan ei mistään saa tietää onko maksettu vai ei, sana sanaa vastaan vai, niinkö luulet? HEHHEH. Kakarahan sinä olet. Tiedät niin vähän asioista jotka kaikki aikuiset tietävät.

      • Soilina

        Aika loukkava kirjoitus olen aikuinen ja hoidan yksin perheeni puolesta vuokra asiat


      • Hämmästelen edelleen
        Soilina kirjoitti:

        Aika loukkava kirjoitus olen aikuinen ja hoidan yksin perheeni puolesta vuokra asiat

        Mihin olet vuokrarahat törsännyt, kun et ole niitä vuokranmaksuunkaan laittanut?


      • avaaja.
        Soilina kirjoitti:

        Aika loukkava kirjoitus olen aikuinen ja hoidan yksin perheeni puolesta vuokra asiat

        Solina on persettää myymällä rahat ansainnut :D

        Kiukkuinen lutka..


    • saman kokenut

      kerron oman kokemukseni kun olin perheeni kanssa samassa tilanteessa. nämä konstit nyt käyttöön,niin häätö saadaan estettyä viime hetkellä..niinkun itselle meinasi käydä.

      soita vaikka joka päivä vuokranantajalle uutta tietoa vuokrien rahan saamisen edistymisestä,vaikka ei olisi edistynytkään, v.a rauhottaa tieto että teet kaikenaikaa asian eteen jotain.

      sillä välillä otat alueesi kirkon (vaikka et kuuluisi uskontokuntaan tai kuuluisit eri,palvelut on käytettävissä) diakonissaan ja selität REHELLISESTI tilanteen ja miksi olet siinä, hän voi auttaa saamaan vuokrarahat kirkolta ja suorittaa ne vuokranantajalle. kerro vuokranantajalle ja ulosottomiehelle ym. tahoille viipymättä, että olet ottanut diakoniaan yhteyttä rahojen saamiseksi.sain rahallisen avun häädön estämiseksi.

      voit ottaa yhteyttä myös paikalliseen punaisen ristin konttoriin,mikäli alueella sellainen on tai mll:n toimistoon ja kertoa sama tarina, kysyä tukea,vaikka vähäistäkin rahamäärää tai tukihlöä häätöä estämään/viivyttämään.
      käytin tämän väylän itsekkin ja rehellisyydellä sain apua.

      älä arkaile ottaa yhteyttä lastensuojeluun,jos et ole asiakas vielä. he on teitä varten ja apunsa näissä merkittävä. kun hakee apua ja on rehellinen,ei tarvitse myöskään lasten sijoitusta pelätä.

      sossun kanssa oli suurimmat väännöt rahojen saamisesta,mutta taipuivat lopulta ja lastensuojelun asiakkuus tuli myös,se oli pakkorako.

      TIEDOTA JOKA SOITOSTA JA ASIAN EDISTÄMISESTÄ ASIANOMAISILLE!!

      vuokranantaja sai rahansa monelta taholta siis ja erityisehdoilla häätö purettiin ja v.sopimus jatku alkuun pienissä erissä,kunnes luottamus palautui ja sopimus toistaiseksi voimassa.

      sossu valvoi vuokranmaksuja ja vastuuta asiaan palautu meille sen avulla.
      tukea on runsaasti saatavilla.

      jos nämä konstit ei auta,niin seuraavat on ensi-ja turvakodit ja lasten väliaikainen asuminen muualla,jotta uusi asunto löytyy. en usko että sinun täytyy näihin edetä,kun laitat hihat heilumaan ja pelaat rehdisti. kaikki julkiset avuntarjoajat kannattaa käyttää sekä puolestapuhujat,sitäkin käytin. ulkopuolinen hlö soitti sossuun ja ilmaisi huolensa häädöstä.

      kaikki tämä apu auttoi.


      kaikki menee hyvin ja tule kertomaan kuinka asia selvisi!!

      • huoh!!

        saman kokenut: Kukaan vuokranantaja ei halua vuokralaisesta vainoojaa. Käsket soitella va:lle joka päivä. Ensin jätät monen kuukauden vuokrat hoitamatta, sitten vielä vainotaan. Ei sinuakaan ole järjellä siunattu.


      • saman kokenut
        huoh!! kirjoitti:

        saman kokenut: Kukaan vuokranantaja ei halua vuokralaisesta vainoojaa. Käsket soitella va:lle joka päivä. Ensin jätät monen kuukauden vuokrat hoitamatta, sitten vielä vainotaan. Ei sinuakaan ole järjellä siunattu.

        Houh!! haista itikka paska..


    • onni vaihtelee

      en jaksa kaikkia lukea

      ap, soita nyt kuitenkin oman alueesi sossuvirkailijalle ja pyydä käytännön ohjeet. He varmaan tietävät faktat. Yleensä soittoaika aamulla klo 9-10 ja eka soittaja kärppänä klo 9 linjalla ja sitten on varattua koko tunnin. Ole huomenna aamulla valmiina.

      Lisäksi soita alueesi seurakunnan diakonille ja kysy, voivatko he tehdä jotain. Ainakin maksusitoumuksia ruokakauppaan varmaan saat, ehkä jotain apua laskuihin.

      Tärkeintä on toimia nopeasti.

    • Voi pyhä yrjänä.....

      Ei kellekkään täysijärkiselle voi tulla yllätyksenä ,että vuokra ja laskut pitää makssa ?? Eihän ???

    • uiuiu.ui.ui.u

      Saatanan köyhälistö. Akat etunenässä kakaroineen....Perkeleen korkeaa työnverotusta Suomessa teidän takia!!!!

      Älkää pulauttako toukkia, jos ette pysty niitä elättämään. Luonnon lakikin sen jo niin sanoo.

      Tukiviidakko kattaa vaikka 5 vuoden teikäläisten kotona maleksemisen.

      Milloin tätä "hyvinvointivaltiota" (parasiittivaltio) ruvetaan purkamaan??

    • 6+15

      Olenkohan ainoa yksin elävä mies, jonka mielestä on käsittämätöntä miten vähän lasten kasvattamista arvostetaan.

      Ihan kun 3 kakaraa olisi joku PALKINTO, jota sitten ei olla ansaittu, kun mies elättäjänä on päättänyt lähteä muualle huitelemaan.

      Minä en halua pentuja riesoikseni, mutta jonkun niitä pitää kasvattaa, jos haluaa että sitten vanhainkodissakin on viellä joku vaippoja vaihtamassa, kun ei itse tajua että on paskat housuissa. Todellakin vihaan veronmaksamista, mutta jos noita valtion varastamia rahoja johonkin järkevään pitää käyttää, niin ainakin siihen että jokaisella lapsella pitää olla oikeus ihmisarvoiseen mahdollisuuteen kasvaa aikuiseksi.

      • Äityli vaan

        Sinä yksin elävä mies. Tuli tippa linssiin luettuani kirjoituksesi.

        Hienoa, että Suomessa on kaltaisiasi miehiä :)


    • äo miinuksen puolell

      Et ole Soilina vastannut vielä yhteenkään sinulle osoitettuun kysymykseen. Joko olet niin kakara ettet yksinkertaisesti tiedä mitä vastata (eihän lapsi aikuisten asioista voi tietääkkään) tai sitten olet niin tyhmä ettet tiedä mitä vastata. Jos jälkimmäinen, niin miten noin säälittävä yksilö on voinut edes elää niinkin pitkään. Luonto kun yleensä heikoimmat korjaa pois, ja ilmeisesti on vahingossa hypännyt ylitsesi. Tietämättäsi kirjoitat jatkuvasti tekstiä joka paljastaa sinut provoksi. Nolohan sinä olet. Nolo ja tyhmä. Mahdat olla ilmainen koomikko sinut tunteville. Meitäkin naurattaa sinun olemassaolosi, joten miksei myös sinua tuntevia.

      "Meinaatko Soilina että KÄRÄJÄOIKEUS antaa häädön vaikka olet vuokrasi maksanut? Käräjäoikeushan ei mistään saa tietää onko maksettu vai ei, sana sanaa vastaan vai, niinkö luulet? HEHHEH. Kakarahan sinä olet. Tiedät niin vähän asioista jotka kaikki aikuiset tietävät. "

      • 14+7

        Surullista, miten joidenkin kirjoituksista paistaa läpi, että rintaruokinta vieroitus on tapahtunut aivan liian aikaisin. Johtaa myöhemmällä iällä kyvyttömyyteen tuntea empatiaa, ja myös valitettavasti päinvastoin, sitä et ehkä itse osaa huikean älykkyytesi sokaisemana osaa arvostaa. Mutta mikäs siinä jos sinulle riittää itserakkautesi ja olet sinut sen kanssa, etkä muuta kaipaa, niin onnea vaan.


      • Vanha vuokranantaja.
        14+7 kirjoitti:

        Surullista, miten joidenkin kirjoituksista paistaa läpi, että rintaruokinta vieroitus on tapahtunut aivan liian aikaisin. Johtaa myöhemmällä iällä kyvyttömyyteen tuntea empatiaa, ja myös valitettavasti päinvastoin, sitä et ehkä itse osaa huikean älykkyytesi sokaisemana osaa arvostaa. Mutta mikäs siinä jos sinulle riittää itserakkautesi ja olet sinut sen kanssa, etkä muuta kaipaa, niin onnea vaan.

        Eipähän raha-asioihin pidä sotkea empatioita.

        Jos on sotkenut asiansa, kuuluukin joutua kadulle tai mielenterveyden hoiviin.

        Ei kukaan jätä vuokriaan noin pitkäksi aikaa maksamatta että saa häädön.

        Jos asioita ei ole jokaisesta mahdollisesa luukusta yrittänyt hoitaa, on se tyhmyyttä.

        Ihan turha itkeä empatian puutteesta, kadulle vaan.


      • Soilina

        Tuo oli loukkava vastaus.Vuokranantajan perintätoimistosta häätö kirjee tuli vaikka on maksannut vuokrat vastineen tehnyt käräjäoikeuteen. Olen siinä missä siinäkiin aikuinen, raha ei ole aina ylimääräistä huvittelun .sairasta astman´ja allergia tiedät mitä kulut on lääkkeeisiin menee.henkistä kipun ei ole hoitoa


      • Hämmästystä riittää
        Soilina kirjoitti:

        Tuo oli loukkava vastaus.Vuokranantajan perintätoimistosta häätö kirjee tuli vaikka on maksannut vuokrat vastineen tehnyt käräjäoikeuteen. Olen siinä missä siinäkiin aikuinen, raha ei ole aina ylimääräistä huvittelun .sairasta astman´ja allergia tiedät mitä kulut on lääkkeeisiin menee.henkistä kipun ei ole hoitoa

        Älä oikeesti jauha jaskaa. Lääkemenoihinkin, mikäli niihin on lääkärin lääkemääräys saa tukea yhteiskunnalta. Lisäksi Suomen maassa on lääkemenoille määrätty katto (€uroa/vuosi). Turhaan yrität selitellä holtitonta rahojen käyttöäsi.


    • eimeetasan

      Sulla ei oo mitään hätää kun sulla on lapsia. Sossuun vaan niin kyllä alkaa kämppä löytymään ja sapuskaan saat rahaa. Sen kun olla öllötät vaan. Toista se on meillä lapsettomilla.

    • Rikas porvari

      Paskanjauhanta on aina paikallaan. Sen siitä saa kun ei maksa laskujaan ajoissa. Osta teltta ja muuttakaa metsään. Tulee halvaksi. Talveksi sitten hommaat halvan yksiön mamulähiöstä.

    • velat sossusta

      Ainot toivosi on sossu, mutta se taas saatko tukea ehkäisevänä tukena riippuu täysin siitä kuka sun sossusi on..Haet toiselta tulee hylky, vaihtuu sossu myöntää jne.. Jos sinnulle suodaan kunnia ja saat tapaamisajan, lupaat ettei enään ikinä toistu, kyyneleet kehiin jne..pidän sulle peukkui!

    • assasaas

      Olisit elänyt ihmisiksi niin ei tuollaista tilannetta olisi edessä.
      Vittu miten hankalaa aikuisella ihmisellä on pitää luottotiedot kunnossa?

      • pöö.

        kirjoituksista paistaa läpi että keskustelet itsesi kanssa.


    • Kylmät kädet

      Miksi päästää asiat tuohon kuntoon? Kyllä se on itsessä vika, mitä Suomeen tulee.

    • voimia :(

      itse olin samassa tilanteessa viime marraskuussa poikani kanssa. sain rästivuokrat maksamalla vain 2vkoa lisä aikaa tyhjentää asunto. Asuntoa ei mistään saanut, soskusta sanoivat että aina lapselle paikka löytyy eli lastenkoti.
      sanoivat se suoraan.
      Omalla aktiivisuudellani sain järjestettyä yksityiseltä asunnon, helppoa se ei ollut. ei todellakaa.

      Mutta älä laske sen varaan että saisit apua sosiaalitoimistosta, tarjoavat korkeintaan paikkaa ensikotiin/alkoholisteille tarkoitettua asuntoa ja lapselle lastenkoti paikkaa.

      Yritä puhua vuokranatajalta aikaa edes siihen saakka että löytäisitte uuden asunnon, voit kokeilla sosiaalitoimistoon menoa mutta sillä riskillä että lapset huostaanotetaan. Tiedän että tämä on vihoviimeisin asia mitä haluat nyt kuulla, muistan hyvin kauhean epätoivon mitä tilanteessa koin mutta nämä ovat faktat , niiden avulla sinun on helpompi toimia kun ei ole turhoja luuloja sosiaalitoimiston avuista yms..

      voimia tilanteeseen ja taistele!!! ole aktiivinen ja ota mikä tahansa asunto mitä voit saada! soita yksityisten asunnoista!

    • Sinun tulee mennä sosiaalitoimistoon pulminesi. minunkin ystäväni joutui kodittomaksi, kun hänen firmansa teki konkurssin, hän oli yksinäinen ihminen, niin
      hän oli noin puoli vuotta kodittomana ja majaili mm. minun luonani, niin sosiaalitoimisto yhdessä kaupungin kanssa järjestivät lopulta hänelle kaupunginasunnon. Ja muista ettet ole pulminesi yksin täällä suomessa on ikävä kyllä
      liian monta joilla on ongelmia asumisen kanssa.

      • öööh

        Hattu kiertämään, osallistun 10:llä. Jos vaikka joka toinenkin kirjoittaja osallistuisi, ap saisi edes yhden rästiosan maksettua.
        On ihan kunnollisia raittiita ihmisiä, jotka ovat maksaneet rästejä osina. Ettei ole uutta.


    • maarukka

      Ulos vaan ja telttaan.Tukia olet saanut. Mihin menneet?
      Joudumme me maksamaan sinkutkin ja vanhuksetkin vuokramme ja seimmiten ilman mitään vuokratukia ja elatuksia. KYLLÄÄSTYTTÄÄ JO TEIDÄN ELÄTTÄMINEN.

    • Jotkut sairaita

      Jos on 3 lasta, kämppä menossa alta ja luottotiedoissa merkintä, kertoo se siitä ettei AP:lla ole rahan käyttö hanskassa. Jotain vikaa on siinä että olennaiset kulut jätetään maksamatta. Lapsille saa ruokaa edullisesti kun kotona kokkaa, ja AP:lla pitäisi siihen olla aikaa kun kerta työtön on.

      Ei tosin olisi ensimmäinen tapaus tämäkään. Tunnen yhden 3 lapsen huoltajan joka saa kaikki lapsilisät, elatusavut, käy töissä, sai perintöjä kymmeniä tuhansia euroja, mälläsi ex-ukkonsa rahoja niin että tämä joutui konkurssiin sekä talot ja kaikki lähti alta ja pisti sitten pihalle kun rahat loppui. Tämän sortin äidit voivat käyttää yhdellä shoppailukierroksella helposti kymppitonnin, kun pitää olla merkkivaatteita. Rahan holtiton käyttö on sairaus. Jos on lapsia, pitää sellaisesta hakeutua oma-aloitteisesti hoitoon.

    • Vuokralainen

      Käyppä kysäsemässä seurakunnaltasi apua,saatat heidän kautta löytää uuden asunnon piankin.

    • ....................

      Joo se on pitka prosessi, ne ei voi jattaa sua asunnottomaksi. Lapset varmasti otetaan huostaan, jos joudut kadulle. Se on pitka tie, ennenkuin ne saa sut siita ulos. Olen tosin nahnyt, kun joidenkin tavarat viedaan suoraan kaatopaikalle ilman mitaan ilmoitusta, mutta niin ei saa tehda!

    • Varma tieto

      Tämä on alan ammattilaisen vastaus eli vuokranantaja voi halutessaan kyllä perua häädön. Uskon kuitenkin että hän haluaa rästisaatavansa ennenkuin peruu hää-
      dön. Eli velkoja voi perua häädön ihan missä vaiheessa tahansa ennen varsinaista häätöhetkeä. Pakko hänen ei tietenkää ole, ei edes siinä tapauksessa että maksat rästit pois. Koska sinulla on lapsia, niin sosiaalitoimisto kyllä järjestää teille asun-
      non tai parhaassa tapauksessa jopa maksaa rästivuokrat. Mikäli häätö on hänen itsensä antama, niin silloinhan teidän ei edes tarvitse lähteä, mutta jos häätöpää- tös on annettu käräjäoikeudelta eikä velkoja sitä peru, niin ei muuta kuin pakkaa-
      maan.

    • Kesäää

      Itse olen jäänyt ilman vanhempien rahallista tukea 16-17 v. Töihin vaan ja kodomi käyttöön niin hyvin pärjää.

    • Soilina

      En tahtoisi maksaa mitään vuokranantajalle.

      • Anonyymi

        En minäkään tahtoisi maksaa yhtiövastiketta taloyhtiölle silloin kun rahaa ei ole kun sinä olet jättänyt vuokrasi maksamatta.
        Tiesitkös, ettei koko vuokra ole vuokranantajan käyttörahaa vaan siitä menee iso osa hoito ja huoltotöihin, jotka koskevat taloa jossa asut?
        Verokin tietty.


    • wsgwehwenher

      Tykkään vain syödä popcornin jyviä kaiket päivät ja tukkia liikennettä kärryineni.
      Lastenhoidon ulkoistan naapureille. Röh-röh, olen pieni possutyttö.s

    • onnea matkaan

      Sulle on jo täällä ehdotettu sosiaalitoimistoa seurakuntasi diakonissaa, joten yhteyytä mitä pikimmin molempiin. Mikäli sosiaalitoimisto on jo maksanut sulle avustusta eli toimeentulotukea ja olet siitä huolimatta jättänyt vuokrasi maksamatta et heiltä apuja rästeihisi saa.
      On nyt sinusta itsestäsi kiinni että löydätte lasten kanssa uuden asunnon.

      Et sinä niitä rahoja tuosta vain tempaa yhtäkkiä, kun tähänkään asti et ole niitä onnistunut saamaan.
      Nyt vain positiivinen asenne ja eikun liikkeelle. Saat varmasti akuuttiajan sosiaalitoimistoon ja diakonissalle. He neuvovat eteenpäin.

    • yksi vaan

      kyllä saat jatkaa asumista kun olet maksanut rästi vuokran ja jos asunto on kaupugin asunto.hanki raha ja menevaan maksamaa .

    • Koettu

      Viddu mitä lässynlässyn "parempia" ihmisiä tääkin palsta on täynnä! Toisella on hätä, syystä riippumatta ja varsinkin lasten vuoksi ja täällä vaan elvistellään isin kukkaron maksujen tai sen kustantaman koulutuksen voimilla??? Ettekö te vidun ääliöt osaa empatiaa tai auttamisen halua!!!? Jos lapsella on nälkä, YKSIKÄÄN oikea vanhempi ei jätä ruokaa pois edes päiväksi vaan tekee ratkaisunsa parhaaksi katsomallaan tavalla, joskus ne vain johtavat ongelmiin mutta kaikesta voi selvitä. HYI HÄVETKÄÄ ARVOSTELIJAT!!!

      • häpeä itse

        Viestistäsi nyt puuttui se apu.

        Missä oli neuvosi aloittajalle?

        Missä oli se empatia aloittajalle?

        No ainakin aloittajalla on nyt anonyymi vihainen ystävä, vaikka taitaa hänellä niitä olla jo useampia entuudestaan kun on tuossa tilassa.

        ingetille olet todella tärkeä empaattinen räksyttäjä.

        Ratkaisu?


    • Entinen vuokraemäntä

      Suomessa vuokralaisella on niin hyvä turva, että täytyy olla todella positiivinen luonne, että viitsii antaa kämppänsä vuokralle. Perin isältäni pikkuisen yksiön ja ajattelin, että siitä saa joku asunnon ja minä vähän rahaa joka kuukausi. Mutta eihän se niin mennyt. Vuokra 350, vastike melkein 200 euroa, voitostakin menee kolmannes veroa. Jos vuokralainen päättää, ettei maksa vuokraa, kestää ainakin puoli vuotta ennen kuin on toivoakaan saada häntä pois. Ja vaikka on virallinen häätöpäätöskin, kenenkään tavaroita ei kuulemma voi noin vain heittää ulos hankeen, eli jos ei ole uutta asuntoa tiedossa, niin sielläpähän sitten asuu ilmaiseksi kämpässäni, ja minä maksan vastikkeen joka kuukausi. Sitten kun tämä ilmainen hyyryläinen vielä paskoi paikat, niin eipä tehnyt mieli kustantaa kämppään remppaa ja ottaa jotain samanlaista vapaamatkustajaa. Sitä saa mitä tilaa, eli on ihan vuokralaisten oma vika, jos asuntoja ei ole. Kuka täysipäinen majoittaa ventovieraan ihmisen ilmaiseksi! Ilomielin olisin antanut asunnon jollekin asiansa hoitavalle kunnolliselle vuokralaiselle, mutta kun sellaisia ei tunnu olevan. Kaikilla on ajatuksena vain hyötyä toisesta. Mitä aloittajaan tulee, niin tuossa vaiheessa, kun häätö on edessä, ihminen on jo pitkään elänyt holtittomasti. Ja sitten vielä pitäisi tuntea myötätuntoa, voi hyvä ihme tätä maailmaa. Eikö edes hävetä elää toisten siivellä. Olen sitä mieltä, että psyykkisesti terve ihminen haluaa elää omillaan eikä toisten kustannuksella. Sellainen on sairasta.

    • inget

      Oho, juomasin hust , että mulla onkin 4 ala-ikäistä lasta, Hups, miten nyt näin kävi.
      Hikk.

    • sosiaalitäti

      Ilmoita sosiaalitoimistoon heti huomenna. he maksavat sen sinulle ja maksat sinne takaisin. tämä on tieto.

    • YKSINHUOLTAJAMINÄKIN

      KYLLÄ SAAT ASUNNON KAUPUNGIN VUOKRA-ASUNNOISTA.
      ITSELLÄ LUOTTOTIEDOT OIKEASTI PÄIN VITTUA JA SAIN ASUNNON JA VAIN 1KK TAKUUN.
      KAUPUNGIN VUOKRA-ASUNTO,TODELLA SIISTI.
      TOKI NE JOS ON RÄSTISSÄ VUOKRIA,VAIKUTTAA.ITSELLÄ EI OLE VUOKRAVELKOJA.VUOKRAN JA SÄHKÖN JA SEN SELLAISET HOIDAN AINA,MUUT LASKUT ON SITTEN JÄÄNEET:(
      MUTTA EI OIKEASTI KUKAAN JOUDU ASUNNOTTAA,AINAKAAN LASTEN KANSSA.

    • 2h + kk, 53m2

      Suosittelen yhteyden ottamista KIIREESTI (HETI) sosiaalivirastoon ja siellä rehellisesti kerrot miten asiat on (jo siis aikaa tilatessasi kerro että häätö on päällä), suomessa on sellainen käytäntö että lapsi perheitä autetaan ja sossut voi asian junailla niin että sitä häätöä ei tulekkaan.
      Edellyttäen että sinun rästi vuokria ei ole ennen maksettu.

      Lapsia ei laiteta kadulle ja lasten on paras asua omien vanhempien kanssa.

      Nyt härkää sarvista, älä jää odottelemaan.....

    • Minä itse vuokrasin oman asuntoni`hyvälle kaverille` kun se tarvi asuntoa...ja nyt tämmösessä tilanteessa olen itse jos en löydä 1800e viikon aikana , niin taloyhtiö ottaaa sen asunnon haltuunsa. Rupesin kattomaan sen jälkeen kun sain ilmoituksen , niin ns. kAVERI OLI MAKSANUT MULLE VUOKRATULOJA 6KK AIKANA 170e. että revitään siitä...

    • Mistäpäin haet asuntoa?

    • jepjep

      Sossun, ensi- ja turvakodin ja lastensuojelun pitäs auttaa tälläsessä tilanteessa. Ja ei pitäs tarkottaa että äiti ja lapset erotetaan toisistaan, ellei vanhempi sitten ole deeku tai nisti tai jotenkin muuten huono vanhempi. Mutta hae apua nyt, ennen kuin olette ilman kämppää. Sossunkin pitäisin käsitellä tälläisiä asioita kiireellisinä.

    • Juttuun kyllästynyt

      Pääsisi kohtalaisen helpolla, kun pakoittaisi nämä horot syömään pillereitä, etteivät tekisi näitä "riita kapuloita" tänne !

    • Häädön saanut yksinhuoltaja on sossun edessä heikoilla. Sossu saattaa yrittää saada yksinhuoltajaa hullun kirjoihin, eräässä tapauksessa se kaatui tukityöllistämispaikan työnjohtajan positiiviseen lausuntoon. Hullun paperit saanut on sossun edessä heikoilla.

      En osaa sanoa onko tässä tapauksessa tarkkaan ottaen kyseessä häätö vai pelkkä vuokrasuhteen irtisanominen. Joka tapauksessa kyseessä on varma lähtö asunnosta.

    • sopimus( o ) ( o )

      "Jos nyt saisin esim. jostain sen rästisumman kasaan, niin voikohan asuntoon jäädä, jos vuokranantajan kanssa sopii asiasta? "


      Lähes kaikesta voi sopia.
      Eli jos pääsette sopimukseen, niin kaikki hyvin.

    • nolo nainen olet

      Soilina EI VIELÄKÄÄN OLE VASTANNUT YHTEENKÄÄN kysymykseen. Mene hullujenhuoneelle, ei noin tyhmät täällä maailmassa pärjää. Päässähän sinulla on vikaa.

    • :)

      huono tilanne kyllä. Mutta niinku moni muukin täällä on sanonu et mene sossuun ja ne tarjoaa sulle jotain seurakunnan kämppää koska luottotiedottomana asunnon saaminen on erittäin hankalaa. Ja soita vuokranantajalle ja pyydä häätöaikaan lisäpituutta. onnistuu hyvin perustein. sillä saat vähän lisää toiminta-aikaa. et jää kodittomaksi. se on varma. ja sitten niskasta itteäs kiinni ja laitat asiasi reilaan lapsiesi takia. U CAN DO IT! päivän sana; Seurakunta.

    • Elliespoosta

      Ota yhteyttä kuntasi lastensuojeluun. Auttavat sinua saamaan asunnon ja maksamaan rästit pois. Myös takuusummassa uuden asunnon kanssa auttavat. Kokemusta on ja kaikki hyviä!

    • 21

      oleppa joku s..tanan somali tai rättipää niin rahaa löytyy uusiin lastenrattaisiin ja isoihin asuntoihin eli niille savimajassa ennen asuneille jotka eivät ole maksaneneet senttiäkään veroja suomeen .Mutta kun tulee suomalainen 4 LAPSEN YKSINHUOLTAJAÄITI joka on töissä ja koittaa pärjätä kahden murkun ja kahden nuoremman pienemmän lapsen kanssa ja pitää perheen koossa NIIN TURUN KAUPUNKIA PASKAN VERTAA KIINNOSTA ,ULOS VAAN EIHÄN SITÄ MILLÄÄN VOI SOPIA KUN OLEN SUOMALAIINEN [Kari Tapion sanoin ] KIITOS TAAS TURKULAISELLE SOSSULLE ETTÄ SE OLISI OMIENSA PUOLELLA MAKSANEET VERONSA SUOMEEN V....TAA KATSELLA TÄLLAISTA EPISODIA KUN TUNTEE IHMISEN JOKA TODELLA YRITTÄÄ PÄRJÄTÄ VOIMIENSA RAJOILLA..TERV JYRKKÄLÄN HUOLLOLE.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!10

    • KKHS

      Jos kerran saat sen rästisumman kasaan, maksa sillä uuden asunnon vuokrat. Parin kukauden vuokrat menetettävästä asunnosta kattavat kelvolisesti seuraavan asuntosi takuuvuokran, sillä loogisesti sen pitää olla halvempi, jos ei edelliseen ollut varaa.

    • didulii

      Eipä Oulun Sivakallekaan kelvannut maksusuunnitelma, eivät irtisanomista ja häätöä peruuttaneet, sanoivat vaan että myöhäistä, kun ovat jo häätöilmoituksen "tulostaneet" ja lähettäneet käräjäoikeudelle. Yhteydenotto isännöitsijään turhaan, ei edes vastannut puhelimeen. Onneksi apuun tuli sukulainen ja jo 5 vuotta asunut hänen omistamassaan yksiössä ja aina vuokrat ajallaan.Ai, niin olisin saanut avaralta asunnon, mutta takuuvuokra olisi ollyt 2:kkta.

    • majoitus

      hihi...Osta teltta....

    • ....................

      Kyllä voi jäädä, itse maksoin rästit kerralla ja sain jäädä.

    • työssäkäyvä

      Jos ei maksa ja elää työssä käyvien verorahoilla oikea paikka sinulle on veneen alla.Ymmärsikkö ääliö.

    • Anonyymi

      itse sain häädön kesäkuun lopulla ja sossu hommas viikossa uuden kämpän, näin landella

    • Anonyymi

      Tulossa vuosisadan kylmin talvi! kannattaa ne vuokrat hoitaa.

    • Anonyymi

      Jauhajat tulevat muualta. Laita kädet ristiin ja pysy terveenä, jos mahdollista. Otan osaa.
      Suomensivusta

    • Anonyymi

      Ensin laskut, sitten muut, jos rahaa jää.

      • Anonyymi

        Ei vaan ensin vuokra, sähkö, lääkkeet ja ruokaraha, sitten vasta muut laskut jos rahaa jää. Ei uutta velkaa!


    • Anonyymi

      Menet johonkin ravintolaan,pokaat sieltä varakkaan miehen,yönseudun kun pidät hyvänä,eiköhän rästivuokrarahat ole kasassa. Mikäli ei ole työelämässä,ei oikein muuta keinoa ole. Tsi sitten lainaat tältä varakkaslta mieheltä,maksat kuuksusierät luonnossa. Omavalinta miten on elämänsä järkänny,ilmaista rahaa ei ole olemassa.

    • Anonyymi

      Niinhän ne missit ,julkkikset ja mallitkin tekee. Rikas elättäjä pitää löytää hyvin nopeasti tai muuten tulee se häätö . Joutuu olemaan kontillaan monta kertaa, että saa kulunsa maksatettua, mutta niistä ei puhuta mitään 7-lehdessä.

    • Anonyymi

      Itse olen osatyökykyinen mies. Tuon aloitus todistaa vain sen että köyhällä ei ole varaa tai asiaa perustaa perhettä, parisuhdetta tai saada lapsia.

      Tuolla joku on laittanut linkin 1994 vuoden huoneenvuokralakiin. Olen joutunut käyttämään sitä vuokra-asunnossa olleen ongelman selvittämiseen, eli minun ei tarvitse avainsanoja alkaa lukemaan. Mutta laissa on kohta, että vuokran maksun päivä on kuukauden 2. kalenteripäivän ja jos se ei ole arki, niin stä seuraava ensimmäinen arkipäivä. Samassa myös on pykälä kohtuullisesta viivästymisestä, mikä se sitten on eri asia. Onko 2-3 pv tai viikko kohtuullinen viivästys? Mutta jos esim. joulukuun vuokra on maksamatta helmikuussa ja tammikuu huhtikuussa ja helmikuu vielä toukokuussa, niin vuokravelka voi olla jo syy vuokrasopimuksen purkuun. Jos saat vuokraan asumistukea ja vuokran omavastuu on hoitamatta toistuvasti, niin asumistuki loppuu! Siis oikeasti ne rästit pitää selvittää heti kun uhka alkaa leijumaan. Jos saa Kelasta perustoimeentuloturvan niin voi saada kunnasta ennaltaehkäisevää! Ja kannattaa antaa kunnan tietää tilanteesta.

    • Anonyymi

      Prioriteettikysymyksiä. 3:n lapsen yh saa jo lapsiin liittyviä tukia yleensä yli tonnin. Siihen työttömyystuet/palkka päälle. Jos ei arvosta asuntoa
      niin paljoa, että haluaisi maksaa siitä, niin sitten ei. Rahattomuudella häätöä ei kuitenkaan voi selittää.

    • Anonyymi

      Silloin kun tiesit jo ensimäistä vuokraasi et pystynyt maksaa.Miksi et mennyt sosiaalivirasto keskustelee asiasta? Vuokran antaja on enää tuossa vaihessa ainoa joka pysty estää häädön!Tuskin haluaa estää asiaa?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe