Kun karppaus ei sovi...

7 0 4

...mietin millainen dieetti olisi paras vaihtoehto?

Liikuntaa harrastan lenkkeilemällä 3 - 4,5 km päivittäin, kesällä meressä uiden hieman pidempiä matkoja.

Ongelmana on erityisesti vatsan ja reisien seutu, mukavasti selluliittiä, josta haluaisin eroon, jos se vain olisi mahdollsita.

Vatsarutistukset eivät nyt onnistu, koska minulla on todella paha refluksi-tauti, jopa juokseminen saa hapot nousemaan.

Go fat go -diettiä kokeilin keväällä, mutta elimistöni ei kestä eläinvalkuaista niin isoja määriä, tulen tosi sairaaksi ja kyse nyt ei ole ketoosista, vaan yksinkertaisesti minussa on jokin vika, jota ei ole saatu selvitettyä. Voisin tietysti vaihtaa eläinvalkuiaisen esim. tofuun ja pähkinöihin.

Eli jos tiedät jonkun hyvän dieetin, jossa syntyy pysyviä tuloksia ja ei perustu karppaukseen, laita vinkkejä tulemaan.

Mikä selluliitti tuote on mielestäsi toiminut?

8

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laihduttaja myöskin

      Kokeile juoda vettä ainakin 2 litraa päivässä, tutkimuksen mukaan silloin palaa 150 kaloria enemmän ! Lisäksi jatkat juoksemista ja syöt vaan normaalisti, herkut ja roskaruoka vähemmälle. Ja itselläni tuo Yves Rocherin selluliitti voide on toiminut :)

    • veganism

      Riippuu todella paljon siitä minkälaista dieettiä itse haluaisit.

      Voisin tottakai sanoa itse vegaanina että kokeile vegaanisuutta. Itselläni ainakin on selluliitti kadonnut/vähentynyt vegaanisuuden myötä. Aikoinaan olin ihan sitä mieltä että kun oli ihan hirmuiset selluliitti-reidet että se on perinnöllistä, ettei mitkään rasvat ja hieronnat auta, mutta nyt olen onnekseni sen huomannut olevan väärin.

      Myös ennen tuli käytettyä hirveästi rasvaa kuivalle iholleni, varsinkin naamaan piti ostaa kallista, apteekin herkälle iholle olevaa.. nykyään ei tarvitse niitäkään käyttää, kun kasvot eivät kuivu.

      Mutta vegaanisuus on sellaista mitä pitää itse haluta ja mihin pitää itse panostaa. Se ei ole dieetti jota pidetään yllä 6kk ja sitten palataan takaisin normaaliin, sen tulisi olla jotain sellaista mitä haluat pitää yllä koko loppuelämäsi jos tahdot kaikki ne positiiviset vaikutukset säilyttää, mitä vegaanisuus tuo (minulle esim. hiusten kasvu, kynsien vahvistuminen, aikuisiän aknen katoaminen, pirteämpi ja energisempi olotila, jne... )

      Muita, vegaanista poikkeavia ideoita on tottakai tuo veden juominen. Ja tosiaankin puhtaan veden, ei veden juominen esim. mehun muodossa. Sitten on kanssa yksinkertaisesti tuoreitten hedelmien, vihannesten/kasvien ja marjojen lisääminen ruokavalioon.

      Myös suolan käyttöä kannattaa vähentää niin paljon kuin pystyy.

    • 7 0 4

      Periaatteessa olen ollut kasvisruualla jo monta kuukautta refluksin takia, joten siirtyminen ja pysyminen ei ole kovin vaikeata. Joskin hedelmiä en pysty syömään, enkä kaikkia kasviksia, refluksi oireiden vuoksi.

      • veganism

        Etkö pysty syömään mitään hedelmiä? Loppujen lopuksi kun kaikille ruokavalioille, oli ne sitten liha tai kasvisruokavalioita, ovat hedelmät todella tärkeitä.

        Mitä ylipäätänsä syöt päivittäin ruuaksi?


      • 7 0 4
        veganism kirjoitti:

        Etkö pysty syömään mitään hedelmiä? Loppujen lopuksi kun kaikille ruokavalioille, oli ne sitten liha tai kasvisruokavalioita, ovat hedelmät todella tärkeitä.

        Mitä ylipäätänsä syöt päivittäin ruuaksi?

        Pahassa refluksi-taudissa ei ainakaan omenoita tai sitrus-hedelmiä syödä, eikä esim. tomaattia, kaalia, kurkkua. Jos syön, tuntuu samalta, kun suolaa laitettaisin avohaavaan, vaikka happosalpaaja lääkkeet ovat käytössä.


      • veganism
        7 0 4 kirjoitti:

        Pahassa refluksi-taudissa ei ainakaan omenoita tai sitrus-hedelmiä syödä, eikä esim. tomaattia, kaalia, kurkkua. Jos syön, tuntuu samalta, kun suolaa laitettaisin avohaavaan, vaikka happosalpaaja lääkkeet ovat käytössä.

        Etkö pysty syömään kaalia edes kun se on keitetty?

        Ja voisitko tosiaan antaa muutaman päivän ruokalistan mitä syöt ja millaisia määriä niin ymmärtäisin enemmän mitä pystyt syömään.


    • Käytä mielikuvitusta

      Tässä itse hyväksi koettua ruokavaliota, joka myös laihduttaa, kun pidät määrät kohtuullisina eli järkevinä. :)

      Kananmunia paistettuna omeletiksi, keitettynä salaatin sekaan tai aamaiseksi lettu;
      1 muna, 1 banaani, maapähkinävoita lusikallinen. Paistamiseen hiukan voita. Nam! Päälle voi laittaa hieman hunajaa tai maapähkinävoita tai vaikka marjoja tai hedelmäpaloja (melonia).

      Salaatteja! Kastikkeeksi oliiviöljyä.

      Pähkinöitä välipalaksi.

      Kreikkalaista maustamatonta jogurttia, banaaninpaloja tai marjoja, pähkinärouhetta ja hunajaa.

      Juureksia uunissa paahdettuna, vuohenjuustoa ja pinjansiemeniä.

      Uusia perunoita, voita ja jos tykkäät sillistä tai sesamnuggeteista, niin niitä. Salaattia ja fetaa.

      Kaurapuuroa! Joskus laitan voisilmän, joskus pähkinävoita.

      Niitä hedelmiä joita voit syödä.

      Ei ruokaa tarvitse niin kauheasti syödä....itse en syö lihaa, enkä kalaa. Kananmunia ja maitotuotteita kyllä. Tsemppiä!

    • adfadfasdf

      Kirjaudu Kiloklubiin, se on toiminut mulla. Paras vaihtoehto on siis laskea kalorit, siihen jokainen ruokavalio loppujen lopuksi perustuu! Mulle ei käy mikään dieetti missä mennään ketoosiin, koska mun kroppa vain lakkaa toimimasta silloin ja laihtuminen tyssää siihen ja voin tosi huonosti.
      Runsaasti kasviksia, niitä joita voit syödä! Ja juo paljon vettä. Lenkkeily on hyvää liikuntaa, mutta ota lisäksi joku lihaskuntotreeni, käy vaikka 1-2 kertaa viikossa kuntosalilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe