pyhä henki = Jumalan vaikuttava voima

Joonatan24

Raamatun pyhä henki ei ole persoona vaan Jumalan ja Jeesuksen vaikuttava rakkaudellinen ja ihmeellinen VOIMA.

Sitä ei ole raamatussa personoitu, sillä ei ole persoonanimeä ja kaista ramatussa saa sen käsityksen, että pyhä henki on nimenomaan voima, ei persoona.

opetus sen jumalallisesta persoonasta on tuotu kristinoppiin pakanauskonnoista miellyttämään silloisia Rooman kansalaisia.

18

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä eksy

      Raamatun mukaan Pyhä Henki on persoona:

      Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

      Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

      Ap.t. 5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?

      Room. 8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

      • raamatunpuolustaja

        Nämä kohdat eivät todista Pyhän Hengen olevan persoona. Vaan kuten tuolla lukee: Totuuden Henki.

        Jos Pyhä Henki olisi persoona, niin mitä sitten olisivat Jumalan 7 henkeä - eri persooniako?!

        Lukekaa raamattua!


      • Älä eksy
        raamatunpuolustaja kirjoitti:

        Nämä kohdat eivät todista Pyhän Hengen olevan persoona. Vaan kuten tuolla lukee: Totuuden Henki.

        Jos Pyhä Henki olisi persoona, niin mitä sitten olisivat Jumalan 7 henkeä - eri persooniako?!

        Lukekaa raamattua!

        Kun Pyhä Henki ajattelee, on tunteellinen, valitsee, opettaa, lohduttaa, käskee ja puhuu, Hän on ilman muuta persoona.

        Esimerkiksi torontolaisuudessa ja uuden viinin ympyröissä Pyhä Henki vääristellään Jumalan voimaksi, joka muka saa aikaan outoja ilmiöitä. Raamatun mukaan Jumalan voima on evankeliumi, ristiinnaulittu Kristus.


      • Olet jo itse eksynyt
        Älä eksy kirjoitti:

        Kun Pyhä Henki ajattelee, on tunteellinen, valitsee, opettaa, lohduttaa, käskee ja puhuu, Hän on ilman muuta persoona.

        Esimerkiksi torontolaisuudessa ja uuden viinin ympyröissä Pyhä Henki vääristellään Jumalan voimaksi, joka muka saa aikaan outoja ilmiöitä. Raamatun mukaan Jumalan voima on evankeliumi, ristiinnaulittu Kristus.

        Kun pyhä henki vuodatettiin opetuslapsiin se jakautui kuin tulenlieskoina heidän ylleen. mikä persoona tekee tällaista?

        Kun se saapui sen piti opettaa opetuslapsia, mutta mitään sellaista persoonaa ei raamatun mukaan koskaan saapunut mikä olisi näin tehnyt vaan opetuslapset saivat pyhän hengen vuodatuksen ja sitä kautta tulivat totuuden tuntemukseen ja vahvistuivat uskossa.

        Kun Maria sai kuulla enkeli Gaprielilta tulevansa raskaaksi pyhän hengen vaikutuksesta, sanottiin pyhä henki eli korkeimman VOIMA peittää sinut. Tuossa edellä aivan selkeästi kerrotaan mikä pyhä henki on.

        Lisäksi kolmiyhteiseen jumalaan uskovat todistavat myös teoillaan olevansa täydellisen eksytettyjä, osallistuvat fyysisiin sotiin ja useaan otteeseen historian saatossa ovat kiduttaneet, tappaneet ja hyväksikäyttäneet kokonaisia kansakuntia.

        Tämä kaikki siksi, että ovat paholaisen valheen eli Kolminaisuusopin pauloissa.

        Unitaarikristityt eivät hyväksy sotaa ja ihmisten tappamista missään muodossa, koska heillä on "rakkaus keskuudessaan "..merkki josta tosiuskovan tuntee kuten Jeesus raamatussa opettaa.


      • Ala alusta
        Olet jo itse eksynyt kirjoitti:

        Kun pyhä henki vuodatettiin opetuslapsiin se jakautui kuin tulenlieskoina heidän ylleen. mikä persoona tekee tällaista?

        Kun se saapui sen piti opettaa opetuslapsia, mutta mitään sellaista persoonaa ei raamatun mukaan koskaan saapunut mikä olisi näin tehnyt vaan opetuslapset saivat pyhän hengen vuodatuksen ja sitä kautta tulivat totuuden tuntemukseen ja vahvistuivat uskossa.

        Kun Maria sai kuulla enkeli Gaprielilta tulevansa raskaaksi pyhän hengen vaikutuksesta, sanottiin pyhä henki eli korkeimman VOIMA peittää sinut. Tuossa edellä aivan selkeästi kerrotaan mikä pyhä henki on.

        Lisäksi kolmiyhteiseen jumalaan uskovat todistavat myös teoillaan olevansa täydellisen eksytettyjä, osallistuvat fyysisiin sotiin ja useaan otteeseen historian saatossa ovat kiduttaneet, tappaneet ja hyväksikäyttäneet kokonaisia kansakuntia.

        Tämä kaikki siksi, että ovat paholaisen valheen eli Kolminaisuusopin pauloissa.

        Unitaarikristityt eivät hyväksy sotaa ja ihmisten tappamista missään muodossa, koska heillä on "rakkaus keskuudessaan "..merkki josta tosiuskovan tuntee kuten Jeesus raamatussa opettaa.

        Lähtökohtana tulisi aina olla se että om olemassa vain yksi Jumalauus. Se on Raamatun opetus jota ei käy kieltäminen. Siinä elävät niin Isä kuin Poika ja siihen kuuluu myös Pyhä Henki. Ne kaikki ovat Jumalasta ja siis samaa Jumalaluutta. Vasta kun tämä asia on selvinnyt ihmiselle voi alkaa miettimään onko Pyhä Henki persoona vai Jumalan tahdon täyttävä voima.


      • Hei. Tässä on hyvin seikkaperäisesti ja tyhjentävästi selitetty, mikä ja millainen on Pyhä Henki ja kuinka Pyhä Henki toimii ihmisessä. Harvinaista opetusta Pyhästä Hengestä, jota ei juurikaan kuule tänä päivänä. Tää onkin vähän vanhempi opetus, jonka monet on kyllä kuunnelleet, mutta laitan sen nyt taas tähän. Monet on varmaan uskon alkutaipaleella miettineet Pyhän Hengen olemusta ja saaneet varmuuden. (1. Korinttolaiskirje 2)

        http://www.saarna.net/saarna.php?id=258


      • jari-pek-ka kirjoitti:

        Hei. Tässä on hyvin seikkaperäisesti ja tyhjentävästi selitetty, mikä ja millainen on Pyhä Henki ja kuinka Pyhä Henki toimii ihmisessä. Harvinaista opetusta Pyhästä Hengestä, jota ei juurikaan kuule tänä päivänä. Tää onkin vähän vanhempi opetus, jonka monet on kyllä kuunnelleet, mutta laitan sen nyt taas tähän. Monet on varmaan uskon alkutaipaleella miettineet Pyhän Hengen olemusta ja saaneet varmuuden. (1. Korinttolaiskirje 2)

        http://www.saarna.net/saarna.php?id=258

        Kuuluu tänän päivään kuten kaikkumuukin,sanakin kuuluu tänän päivään.


      • oness of god
        Älä eksy kirjoitti:

        Kun Pyhä Henki ajattelee, on tunteellinen, valitsee, opettaa, lohduttaa, käskee ja puhuu, Hän on ilman muuta persoona.

        Esimerkiksi torontolaisuudessa ja uuden viinin ympyröissä Pyhä Henki vääristellään Jumalan voimaksi, joka muka saa aikaan outoja ilmiöitä. Raamatun mukaan Jumalan voima on evankeliumi, ristiinnaulittu Kristus.

        Ei pyhä henki ole Jumalan persoona. Jumala toimii henkensä kautta, kun on kirjoitettu "pyhä henki sitä sun tätä". Kun pyhä henki puhuu, niin Jumala puhuu henkensä kautta. Kun pyhä henki jakaa armolahjoja, niin Jumala jakaa niitä henkensä kautta. Jne.

        Sitä paitsi Jumala jakaa pyhää henkeä tahtonsa mukaan ... ei persoonaa... Hb 2:4


      • oneness of god
        oness of god kirjoitti:

        Ei pyhä henki ole Jumalan persoona. Jumala toimii henkensä kautta, kun on kirjoitettu "pyhä henki sitä sun tätä". Kun pyhä henki puhuu, niin Jumala puhuu henkensä kautta. Kun pyhä henki jakaa armolahjoja, niin Jumala jakaa niitä henkensä kautta. Jne.

        Sitä paitsi Jumala jakaa pyhää henkeä tahtonsa mukaan ... ei persoonaa... Hb 2:4

        oneness of god... (hups)


      • oneness of god
        Olet jo itse eksynyt kirjoitti:

        Kun pyhä henki vuodatettiin opetuslapsiin se jakautui kuin tulenlieskoina heidän ylleen. mikä persoona tekee tällaista?

        Kun se saapui sen piti opettaa opetuslapsia, mutta mitään sellaista persoonaa ei raamatun mukaan koskaan saapunut mikä olisi näin tehnyt vaan opetuslapset saivat pyhän hengen vuodatuksen ja sitä kautta tulivat totuuden tuntemukseen ja vahvistuivat uskossa.

        Kun Maria sai kuulla enkeli Gaprielilta tulevansa raskaaksi pyhän hengen vaikutuksesta, sanottiin pyhä henki eli korkeimman VOIMA peittää sinut. Tuossa edellä aivan selkeästi kerrotaan mikä pyhä henki on.

        Lisäksi kolmiyhteiseen jumalaan uskovat todistavat myös teoillaan olevansa täydellisen eksytettyjä, osallistuvat fyysisiin sotiin ja useaan otteeseen historian saatossa ovat kiduttaneet, tappaneet ja hyväksikäyttäneet kokonaisia kansakuntia.

        Tämä kaikki siksi, että ovat paholaisen valheen eli Kolminaisuusopin pauloissa.

        Unitaarikristityt eivät hyväksy sotaa ja ihmisten tappamista missään muodossa, koska heillä on "rakkaus keskuudessaan "..merkki josta tosiuskovan tuntee kuten Jeesus raamatussa opettaa.

        Järjestäytyneet unitaarikristityt yhteisöt eivät hyväksy sotaa, mutta yksittäiset voivat hyväksyä. Jumala on itse tappanut ja sotinut Israelin puolesta menneinä aikoina Vt:ssa, ja käskenyt Israelia tappamaan viholliskansoja, mutta uuden liiton aikakaudella on sotiminen eri armeijoissa omantunnon kysymys.

        Aseen käyttöä poliisivoimissa ja esivallan palveluksessa ei ole Ut:ssa kielletty, mutta kristityn on kyseenalaista palvella esivaltaa aseellisesti, koska se saattaa käskeä käyttämään asetta väärämielisesti ja jopa kristittyjä vastaan. Useat kristityt (unitaarit ja trinitaarit) ovatkin valinneet aseettoman palveluksen ja kieltäytyvät käyttämästä asetta esivallan palveluksessa.


      • paljon lukenut
        raamatunpuolustaja kirjoitti:

        Nämä kohdat eivät todista Pyhän Hengen olevan persoona. Vaan kuten tuolla lukee: Totuuden Henki.

        Jos Pyhä Henki olisi persoona, niin mitä sitten olisivat Jumalan 7 henkeä - eri persooniako?!

        Lukekaa raamattua!

        En ole Raamatun asiantuntija, mutta olen joskus lukenut selvitykset noista
        7:stä hengestä.Siinä on ymmärtääkseni kyse ihan muusta. Jumalahan on
        luonut valltavasti erilaisia enkeleitä, jotka mielletään henkiolennoiksi. Pyhä
        Henki on samaa jumaluutta Jeesuksen ja Isän kanssa, joka kuitenkin on oma
        persoona. Kolminaisuuteen löytyy useita hyvin perusteltuja kohtia. Näitä esim.
        jt:t ovat tietoisesti vääristelleet oppikirjoissaan sekä useissa UM:n jakeissa.
        Tarkoin tutkittu juttu! (hyvästä raamatuntuntemuksesta huolimatta jostain syystä...
        olisiko "opettajissa" vuosikymmenien aikana ollut osansa). Jumalaa ei
        ihmisjärjellä koskaan pysty ymmärtämään kuin osittain. Pyhän Hengen avulla
        myös Raamatun kohdat aukeavat..ihmisjärki on vienyt monet metsään.


    • Saatana numero 2

      Se Se Pyhä Henki On.

    • Joonatan 24
      >Jumala on kolme eri persoonaa

    • nvgrvugnvi

      Raamattu opettaa että pyhä henki on persoona? mun mielestä näin ei ole.

      Jokaisessa ihmisessä asuu pyhä henki,se on se osa joka on täysin puhdas,sitä osaa ei voi satuttaa tai pilata millään tavalla,se on jumala! Kuuntelemalla omaa sydantä.voi päästä kuuntelemaan pyhää sieluaan.

      Niin pahalta ku tämä kuullostaaki joidenki mielestä niin mun mielestä raamattua ei olis koskaan pitäny kirjottaa.

    • jaikal.se
      • jaikal.se

        Jumala on Herra
        Herra on Henki
        Jeesus on Herra
        Yksi Herra ja yksi Jumala
        Jeesus on Henki Jumala, ilmoitettu lihassa


    • Älkää murehduttako

      Kun näin tämän ketjun otsakkeen, oletin, että täällä ridellään - kuten useimmissa ketjuissa näillä "hengellisillä" sivuilla tehdään. Ja niinhän täällä kinastellaan ja väännetään. Kun ketjun avaaja itse ottaa Pyhään Henkeen voimakkaan kannanoton, hän tuntuu tekevän sen vaikkapa alitajuisesti siksi, että pääsee kinastelamaan. Eikö hänelle tullut mieleen, ettei tullaisesta avauksesta voi kehkeytyä rakentavaa keskustelua?

      Pyhään Henkeen Jumalan kolmantena persoonana viitataan muutaman kerran ja Urho Muroman jykevään saarnaankin on linkki. "Älkää murehduttako Jumalan Pyhää Henkeä", varoittaa Raamattu - vain persoonaa voidaan murehduttaa, ei voima mistään murehdi, eikä iloitse. Jatkakaa kinastelua, jos haluatte. Jumalan Pyhä Henki ei ainakaan riemuitse siitä.

    • Kolmiyhteinen333

      Olethan sinäkin, pelkkä ihminen, 3-osainen, eli ruumis, sielu ja henki.
      Ja sinulla on voimaa.
      Jumaluuden 3. persoona eli Pyhä Henki on hyvin vahvasti persoona ja hyvin vahvasti voimallinen.
      Tutustu Häneen!
      Joh. 15:26 Kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän luota, niin hän, Totuuden Henki, joka lähtee Isän luota, todistaa minusta.
      Johannes 14:17 Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
      Apt. 13:2 Heidän palvellessaan Herraa ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut." (Tekstit Raamattu kansalle-käännöksestä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1771
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1112
    Aihe