Raskaana :/

Tyttö 97

Täs n. 4viikkoo sit olin mun poikaystäväl ekan kerran yötä, Noh sit ku mentii nukkumaa ni mun poikaystävä sano mulle et se haluu mua, sit vastasin et nii määki sitä ja sit tapahtui se mitä ei olisi vältämättä tarvinnut tapahtua ainakaan jälki seurauksien mukaan. Nyt pari päivää sit huomasin et mun vatta on ruvennu kasvaa ja mulla on ollu välillä paha oloki kerroin tänään äidille ja tehtiin raskaus testi ni sepä tietty näytti positiivistä. Äiti lupas olla mun tukena ja mä puhuin tästä mun poikaystävän kanssa ni se sano että sille on ihan sama teenkö abortin vai enkö tee et se lupaa myös olla mun tukena. Kun oon aatellu itte tässä ni kyl mä varmaan teen abortin ku ei mun elämä vielä oikeen kestäis sellasta muutosta ku oon kummiski vasta 15. Mut mitä te muut tekisitte mun tilanteessa kun oon kummiski vielä vähä epävärmä että teenko abortin :) kiitos jo etukäteen vatsauksista :)

61

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistänäitätrolleja

      Trolli???? 4 viikkoa ja masu kasvaa.. älä nyt viitti. ja raskaustesi ja kaikki, just joo

    • lollielkki it back

      mina ole palempi lolli

    • thetrollman

      Trololololololollloololoooloo

    • vain vuotta nuorempi

      No teempä ekan asiallisen :D suna kyll tekisisin Abortin.. Jos se poikakaveri jättää ja sit oot tavallaa YKSIN mut tee abortti lääkkeillä kuorinta sattuu vitusti OIKEESTI! mä kyll suna tekisisin sen abortin!

      • Usko pois

        Abortti ainut oikea ratkaisu!


      • hyväpähyvä
        Usko pois kirjoitti:

        Abortti ainut oikea ratkaisu!

        Asialliset vastaukset varmaan sopivia asialliseen kysymykseen. Mutta eikös teidän koulussa opetata enään ihmisen biologista kehitystä ollenkaan. Ensinnäkin maha alkaa kasvaa vasta n 3 kk:n jälkeen.


      • niinpäniinjajuu
        hyväpähyvä kirjoitti:

        Asialliset vastaukset varmaan sopivia asialliseen kysymykseen. Mutta eikös teidän koulussa opetata enään ihmisen biologista kehitystä ollenkaan. Ensinnäkin maha alkaa kasvaa vasta n 3 kk:n jälkeen.

        Ei se maha välttämättä ole vielä varsinaisesti kasvanut. Eikös raskauden alku aikana (ja muulloinkin) voi olla paljonkin turvotusta, joten ehkäpä aloittajalla on vain ollu turvotusta.

        Itse varmaan tekisin tuossa tilanteessa abortin. Sinulla on vielä koulut kesken ja elämä vasta alussa, joten ei kannata uhrata sitä kaikkea noin nuorena.
        Toivottavasti päädyt omasta mielestäsi oikeaan ratkaisuun mahdollisimman pian, koska abortti täytyisi tehdä heti kun mahdollista jos sitä olet tekemässä.


    • tyttönen_pieni

      itse oon kans 15v tyttö ja oon miettinyt mitä tekisin jos olisin raskaana. ensinnäkään olen aina ollut jotenkin sitä mieltä etten halua aikuisena lapsia (no vähän liian aikaista sanoo nyt mut kuitenkin) niin mun mielestä abortti on näin nuorena oikea vaihtoehto, pitää ensin olla nuori, käydä koulut ja kasvaa :)

      tsemii sulle :)

    • Tyttö 97

      Noille ekille kommille en oo trolli kui tekisin tällässeen? Ja joo meen äiti sano et se on turvotusta vaan koska ei sitä ees sillee huomannu mut kun rupesin itte oikee kattoo ni sit jotenki rupesin näkee et se olis hirveesti pulskistunu.. Teen varmaan abortin koska mun elämä menee ihan sekasin ja joo sit ittekki pelkäsin et jos mun poika ystävä jättää

      • trollierkki

        Olet lolli lopeta heti lollaaminen täällä äs kakskytneljässä. muista mina olla paras lolli


    • urpokunooon:DDDDDDD

      mä en tiä mitä ite tekisin ku varmaa haluisin pitää sen koska katuisin sitä isona ehkä sillee..:) mut sinä oot sinä ! tsemppii:))

    • isomaha(ko)?

      EEEEEEIIIKKAAII no päätä ite

    • huohh

      siinä taas nähtiin. Aina nää nuoret tytöt panemassa ja tässä seuraukset, eiköhän jätetä ne ekat kerrat vasta sinne 17v tienoihin....

      • huohhhhh

        eiköhän jokanen itse tiedä koska on valmis ? ja jotkus 15 vuotiaat on paljon fiksumpia ja henkisesti kehittyneempiä kun nää 17 vuotiaat. iha yhtälailla samat seuraukset ne voi olla 17 ku 15 vuotiaalla jos ei oo ehkäsyä tai ehkäsy on pettänyt, ei se iästä ole kiinni.


    • rakastunu -97

      Mä oon sitä mieltä, et on tavallaan väärin "tappaa" oma lapsi!!! Mut toi nyt on mun oma mielipide. Ja jos sul on poikaystävä joka rakastaa sua ja äiti joka välittää niin sinuna en tekis aborttia.

      • ap: tee abortti

        Onko jokanen mies sit murhaaja ku jokakertaku ne itsetyydyttää jaa saa orgasmin, ni ne tappaa yhen "lapsen"
        Mieti ny vähän. Ite oisin tappanu sit jo ainaki 1000 lasta


      • .:.

        Entäs naisten menkat? Jokaisesta olis voinut tulla lapsi? ;)


      • aborttia vastaan
        ap: tee abortti kirjoitti:

        Onko jokanen mies sit murhaaja ku jokakertaku ne itsetyydyttää jaa saa orgasmin, ni ne tappaa yhen "lapsen"
        Mieti ny vähän. Ite oisin tappanu sit jo ainaki 1000 lasta

        ..sulla on pikkusen väärää tietoa.. ..ei sperman heittäminen seinään tapa yhtään lasta.. ..mutta abortissa tapetaan usein melkein kolme kuukautinen ihmisen alku.. ..kattokaapa nyt lapsen kehitys raskaus aikana.. ..että ei muka oo tappamista ja allekirjoittaneelle tiedoks pidä vaan se lapsesi onhan sulla jo tuki joukkojakin ja jos jaksamisen kans ongelmia niin sosiaali huollon on järjestettävä hoito apua.


    • tyttö 97

      Nii.. Eikä haluun ehkä itää lapsen mut sit taas ku mul on kaikki koulut viel kesken ni en tie

      • aborttia vastaan

        vaikka kenellä lapsi perheellä on koulut kesken..pidät pienen vauvan hoito breikin ja jatkat koulujasi kun lapsi on vuoden vanha..


    • ei pahalla

      tee abortti. sul menee kaikki sekasi ja et välttämättä jaksa viel sitä elämää. ei oo 15v ikästen hommaa viel toi lapsen pitämine. eri asia sit ku oot 17 tai enemmä

      iha sama ootko trolli vai et mut täs nyt neuvo kuitenki

    • mietivielä

      ja ota huomioon et jos äiti on saanut nuorena lapsen niin lapselle tuleee helpommin huonoja tapoja jos käyt esim juomassa koska aika usein lapsi saadaan vasta kun elämä on rauhoittunut. olipa typerä kommentti mutta sanoinpa silti

    • katseet tänne

      Montako vuotiaina teillä alko kuukautiset, mulla alko n. 11-vuotiaana. En kehtaa sanoo äidillein, eli ostan kaikki siteet itse. Mitä mun pitäis tehä....?.?

    • swdfhjkllkjhfdz

      haha xd jo seuraavana päivänä masu kasvanu .. ?
      Omg yrittäisit s
      edes

      • ottakkaa vastuuta

        älä tee aborttia,se on vaan väärin tappaa oma lapsi. Ensinnäkään se ei ole sille lapselle kivutonta eikä se sen vika ole. Oletko ajatellut adoptiota? Sekin olisi parempi vaihtoehto mielestäni, ja kuitenkaan ei menisi oma elämä "sekaisin". Useampaa kaduttaa abortti eikä se että piti lapsen tai antoi adoptipon.


    • Tyttö 97

      swdfhjkllkjhfdz en oo missään vaiheessa sanonut että mun maha olis kasvanut seuraavana päivänä. Joo oon ajateluu myös adoptiota mut sit en pystykkää luopumaan siitä vauvasta kun nään sen :( Ps mun vatsa oli vaan ns. turvonnut :)

    • surullinen 96

      mä tulin kans vuos sitte raskaaks eli samanikäsenä ku sä! mun poikkis sano iha samaa, mut sit ku kerroin mun äitille ni sen painostusest tein sit abortin. Se oli varmaan mun elämän vaikein päätös ja todella kadun sitä. Se oli henkisesti tosi vaikeeta... no sit abortin seurauksesta en enää välttämättä voi saada lapsia:( jos saisin siis päättää uudestaan nii pitäisin vauvan :) eli mieti tarkkaan ja paljon voimia! :)

    • Yökko1

      Juu, no onneksi olet saanut muutaman asiallisen vastauksen: tytöt osaa kyllä olla susia toisille sillon, kun joku on pulassa!
      Niin, en suosittele aborttia: useat katuvat sitä ja se on henkisesti todella raskas, eikä se ole ohi sitten, kun se on tehty vaan seuraa mukana koko elämän ihan niinkuin sekin, jos synnytät lapsen. Mutta oletko tullut ajatelleeksi, että naisen hormonitoiminta on siitä jännä, että samaa vauhtia kun se lapsi kasvaa masussasi, sinä kasvat äitiyteen (isällähän tämä kasvu alkaa vasta paljon myöhemmin, kun hän ei ole niin kosketuksissa lapseen). Olet onnellisessa asemassa, kun sinulla on äiti joka tukee ja vielä poikakaveri. Onko poikakaverisi muuten alaikäinen? Minä olen sitä mieltä, että jos olet valmis aikuisten hommiin (seksiin) on sinun oltava valmis kantamaan seuraukset (lapsi voi saada alkunsa vaikka kaikki lääketiede olisi sitä vastaan. No viestistäsi näkyy, ettet ollut valmis. Mutta tilanne on tämä ja siitä voi mennä eteenpäin. Usein käy niin, että jos n. 15-v tyttö saa lapsen niin suurin huoltovastuu jää lapsen mummille, mutta ei se ole niin paha (minun mummini kasvatti omien lastensa lisäksi pojanpoikansa ja kukaan ei kanna tilanteesta kaunaa). Ja kahden lapsen äitinä voin taata, että äitiys antaa enemmän kuin ottaa. Minäkään en ollut mikään vauvakuumeihminen, mutta oma lapsi valtasi sydämeni täysin. Ennen lapsen syntymää oli vaikea kuvitella millaista elämä sitten olisi, mutta heti kun lapsi oli syntynyt tuntui, että näinhän se on aina ollut: ei voi enää kuvitella elämäänsä ilman lasta.
      Niin vielä lisään, että siinä osoitit kyllä kypsyyttä, että uskalsit kertoa äidillesi. Ja kyllä adoptiokin olisi vaihtoehto: meidän maassa on paljon lapsettomia pareja, jotka antaisivat hyvän kodin lapselle (nimimerkillä serkkuni on adoptoitu).

    • Tyttö 97

      Yökkö1 Mun poikakaveri täytti just 16 eli on seki alaikänen :) Puhuin tänäää mun äidin kanssa ja se sano että se on valmis attaa mua hoitamaan lasta niin kauan kun tarviin vaan apuu :) Mun äiti ei haluis et teen aborttia. Itkin eilen koska ajattelin että jos mun poikaystävä jättääki mut kun vauva on syntynyt :(

      • mies kertoo mielipiteens

        Sillon hän on sika. Hän ei ansaitse sinua. Hos oma naiseni tulisi paksuksi minusta en TODELLAKAAN jättäisi häntä ellei hän pettäisi minua.


    • :9 moi

      Mä tänään ajattelin etten itse tietäisi mitä tehdä jos olisin raskaana, olin harrastanun seksiä poikaystävän kanssa (kondoomi oli!) ja kuukautiset olisi pitänyt alkaa eilen ja olin ihan paniikissa että entä jos ne ei ala, mitän sanoisin äitille jne., mut onneks ne alkoi tänään illalla, tuli helpottunut olo. Itse kyllä 16-vuotiaana en olisi valmis pitämään lasta koska vielä 3 vuotta opiskelua jne. Mutta toisaalta en malta odottaa sitä kun olen yli 22 vuotias ja saisin lapsen poikaystäväni kanssa :-) (olemme siitä jo puhuneetkin) MUTTA
      Voimia!!

    • tee abortti. Onhan se surullista mutta oot vielä nuori :/
      Et välttämättä pysty huolehtimaan lapsesta ja sossu ei välttämättä anna sun edes pitää sitä kersaa... ja nuoruus pitää kumminkin elää ;)

    • enkannata

      ei aborttia. vaikka oot nuori nii älä tapa pientä lasta :/

    • tödööö

      Onkohan sun kehos ees kehittyny nii paljoo et lapsen puskeminen luonnollisella synnytyksellä ulos onnistuu? Että kannattais ottaa selvää onko siitä synnytyksestä riskiä myös sun terveydelle.

      Jos pidät sen muksun ni katoki sit et annat sille parhaan mahdollisen elämän. Vituttaa nää nuoret ja vanhemmatkin vanhemmat, jotka kohtelee omia lapsiaan kuin paskaa. Varsinkin jos kyseessä on vahinkolapsi.

    • Eikai liian myöhään?

      Kyllä pidät lapsen! :) Itse oon nyt 24 ja sain mun pikku Eetun 16 vuotiaana, eli Eetu on kohta 8 ja on iloinen ja terve lapsi. Kun tulin raskaaksi kerroin asiasta ensin poikaystävälleni, joka lupasi olla tukenani, ja niin olikin! Olemme nyt onnellisesti naimisissa.
      Kun kerroin asiasta vanhemmilleni niin isäni oli iloinen asiasta ja äitikin otti asian ihan hyvänä uutisena ja he molemmat lupasivat olla myös tukenani!

      Toivotan sinulle onnea ja toivon että pidät lapsen! :) Uskon että hän saisi mahtavan äidin ja mahtavan elämän!
      TSEMIÄ :)

    • Jhemösaömjå

      Tilanteesi on hankala . Sinähän saat täyden vapauden päättää omasta kehostasi ja sitä myöten lapsesta . Sinun ei tarvitse pitää lasta jos sinun äitisi niin tahtoisi. Asemassasi pitäisin lapsen tai antaisin adoptioon . En pystyisi lopettamaan niin pienen ihmisen elämää .

    • LOLLERO6468

      Todellisuus:
      Mahdollisuus 1: Olet paska trolli
      Mahdollisuus 2: Raskaustesti oli väärässä ja olet läski

    • 2 vuotta nuorempi

      ^ Nauroin ääneen.

      En välitä vaikka olisikki trolli, tää aihe on jotenki nii syndäntä koskettava. Vaikka en olekkaan (vielä ainakaan) mikään lapsi-ihailia, enkä pidä lapsista, silti haluan hankkia lapsia isona mahdollisen tulevan mieheni kanssa. :)

      Äitiyteen ei olla valmiita, siihen kasvetaan raskauden aikana. Jos ajattelet olevasi valmis kantamaan äidin vastuun niin älä tee aborttia. Jos et, abortti voi olla sulle parempi vaihtoehto, vaikka ei sekään hyvä ole.

      Pysy vahvana ja keskustele äitis kanssa !

      • (:

        Älä tee aborttia,oikeesti. Lapset on niin hellyyttäviä kun ne oppii kaikkee. Ja jos sä nyt päätät sen lapses,nii ku sä näät sen ekan kerran sä rakastut siihe(: niin vaan käy.


      • Olet säälittävä

        Ootko ihan vittu tosissas? Neljässä viikossa alkaa maha kasvamaan?? Vittu mistä lähtien on ollut tälläisiä pikaraskauksia :D?


      • hyppää ojaan
        (: kirjoitti:

        Älä tee aborttia,oikeesti. Lapset on niin hellyyttäviä kun ne oppii kaikkee. Ja jos sä nyt päätät sen lapses,nii ku sä näät sen ekan kerran sä rakastut siihe(: niin vaan käy.

        Tässäkin on esimerkki yksitoista vuotta vanhasta pikkulikasta joka luulee että elämässä jotenkin pärjää viisitoista vuotiaana lapsen kanssa..


    • Alottaja :))

      Kiitos kaikista HYVISTÄ kommenteista. Minä en oo trolli enkä myöskään oo mun mieestä mikään läski.

      • Huohhhh

        Vitut sä mitään raskaana ole


    • onionman

      Olen kyllä poika, mutta jos itselle olisi käynyt noin jonkun tytön kanssa niin kallistuisin aborttiin. Lapsesta huolehtiminen on vaikeaa kun tuloja ei ole ja se sitten maksaisi aika reilusti vanhemmille. Koulut jäis kesken ja muuta. Voihan siinä hyvinkin käydä, mutta jos kaikki menee mönkään niin siinä on sitten pieni lapsi ja köyhyys.En ainakaan itse haluaisi että lapsellani olisi mitenkään kurjaa haluaisin itse maksaa, ja huolehtia kanssa lapsesta. Etten itse jäisi mitenkään veljen asemaan. (you know lapsi pitäis isöisäänsä enemmän isänä.

      Itsehän sinä sen päätät, mutta kuuntele poikaystävääsikin. Jos hän ei oikeasti halua lasta voi hän tumpata sut kun lapsi syntyy. Tädille kävi näin, sai lapsen 17v. Sillä jäi koulut kesken, mutta on sillä nyt ihan hyvä työ myöhemmin saatu ja uusi mies. Ja ihan kool serkku kyllä on se sen lapsi. Raha oli kummiskin tädillä vähissä ja pientä huonetta sen piti vuokrata/opiskella ja työskennellä samalla. Mut kyl se selvis siitä, ja sai se apua sen äidiltä ja siskoilta.

    • Alottaja :)

      :)

    • kysynvain.

      Mitä aijot tehdä??

    • aborttivastainen

      Tee niinkuin sinusta itseltä parhaasta tuntuu, mutta muista että on aina mahdollisuus antaa laspia adoptioon jos et sitä halua pitää. Älä tee mitään mitä tulet katumaan myöhemmin!!

    • Nuori aikuinen

      Päivän naurut :D Varmaan edes tiedät miten raskaustesti tehdään? :D Sillon kun sun kuukautiset pitäis alkaa, niin siitä päivästä eteenpäin pitää oottaa raskaustestistä riippuen vähintään se pari päivää ennenkä sen voi tehdä. Oot varmaan keksiny koko tarinan, koska äitiski ku sai sut, niin kai se nyt ties miten testi tehdään. Ei se masu siitä kuukaudessa kasva, saati sitten yhdynnän jälkeen näytä heti positiivista. Mullakin oli joskus kun olin vielä paljon nuorempi, niin jotkut tollaiset luulot.
      Turhaa on siis sun ''luulos'', ellei tää oo joku trolli.

    • Alottelija

      Edelleenkään mun vatsa ei ollut vielä kasvanut vaan se oli turvotusta mutta en oikeen ymmärtänyt kommentiasi? Ps. sain sun kommentista päivän naurut :D

      • Ikätoveri neuvoo

        Ainahan voit antaa lapsen adoptioon. Näin sinun ei itse tarvitse pitää sitä, mutta ei tappaakkaan sitä tekemällä aborttia.


      • Nuori aikuinen

        Mä saan päivän naurut sit ku sulla alkaa taas menkat :D Meinaan raskaustesti ei anna tulosta parin päivän jälkeen yhdynnästä! :D Hyvin keksitty pro!


      • Nuori aikuinen
        Nuori aikuinen kirjoitti:

        Mä saan päivän naurut sit ku sulla alkaa taas menkat :D Meinaan raskaustesti ei anna tulosta parin päivän jälkeen yhdynnästä! :D Hyvin keksitty pro!

        Milloin raskaustestin voi tehdä?

        Raskaushormonin eli HCG:n tuottaminen elimistössä alkaa silloin kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun. Tämä yleensä tapahtuu noin 6 päivää irroneen munasolun hedelmöittymisen jälkeen. Toisilla aikaa saattaa mennä kaueminkin. HCG:n taso kaksinkertaistuu noin 48 tunnin välein aina huippuunsa saakka, joka on 50-70 raskauspäivän kohdalla. Noin 10 päivän kohdalla hedelmöittymisestä eli pari päivää ennen kuukautisten odotettua alkamasajankohtaa HCG:n eritys voi alkaa kohota voimakkaasti ja raskaus jo tällöin saattaa näkyä raskaustestillä positiivisena tuloksena.

        Raskaustesti kuitenkin kannattaa tehdä vasta kuukautisten poisjäännin jälkeen. Luotettavimman tuloksen raskaustestillä saa kun tekee sen noin viikko kuukautisten poisjäännistä. Aikaisessa vaiheessa raskautta testit eivät ole niin luotettavia, sillä hormonitaso ei välttämättä ehtinyt nousta niin, että sen havaitsisi raskaustestillä luotettavasti. HCG:n nousu on kaikilla yksilöllistä, toisilla taso nousee hitaammin ja toisilla nopeammin, joten testit eivät anna kaikille oikeita tuloksia samoihin aikoihin.


        ELI EI VOI TEHDÄ PARII PÄIVÄÄ YHDYNNÄN JÄLKEEN. Jos et ymmärtäny tuota niin huomaa kyllä että oot selkeesti vain typerä 15-vuotias, joka ei tiedä mistään mitään. Eli teeppä testi uudelleen ja jos vieläkin näyttää muka positiivista niin mee sen jälkeen gynekologille!
        Näiden sun tekstien perusteella oot kaukana siitä että olisit valmis vielä lapseen!


      • Nuori aikuinen
        Nuori aikuinen kirjoitti:

        Milloin raskaustestin voi tehdä?

        Raskaushormonin eli HCG:n tuottaminen elimistössä alkaa silloin kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun. Tämä yleensä tapahtuu noin 6 päivää irroneen munasolun hedelmöittymisen jälkeen. Toisilla aikaa saattaa mennä kaueminkin. HCG:n taso kaksinkertaistuu noin 48 tunnin välein aina huippuunsa saakka, joka on 50-70 raskauspäivän kohdalla. Noin 10 päivän kohdalla hedelmöittymisestä eli pari päivää ennen kuukautisten odotettua alkamasajankohtaa HCG:n eritys voi alkaa kohota voimakkaasti ja raskaus jo tällöin saattaa näkyä raskaustestillä positiivisena tuloksena.

        Raskaustesti kuitenkin kannattaa tehdä vasta kuukautisten poisjäännin jälkeen. Luotettavimman tuloksen raskaustestillä saa kun tekee sen noin viikko kuukautisten poisjäännistä. Aikaisessa vaiheessa raskautta testit eivät ole niin luotettavia, sillä hormonitaso ei välttämättä ehtinyt nousta niin, että sen havaitsisi raskaustestillä luotettavasti. HCG:n nousu on kaikilla yksilöllistä, toisilla taso nousee hitaammin ja toisilla nopeammin, joten testit eivät anna kaikille oikeita tuloksia samoihin aikoihin.


        ELI EI VOI TEHDÄ PARII PÄIVÄÄ YHDYNNÄN JÄLKEEN. Jos et ymmärtäny tuota niin huomaa kyllä että oot selkeesti vain typerä 15-vuotias, joka ei tiedä mistään mitään. Eli teeppä testi uudelleen ja jos vieläkin näyttää muka positiivista niin mee sen jälkeen gynekologille!
        Näiden sun tekstien perusteella oot kaukana siitä että olisit valmis vielä lapseen!

        Kahdessa kuukaudessa maha vasta alkaa turpoamaan, ei vielä ensimmäisen kuukauden aikana. Harhaluuloja nuori neiti!


    • Iha varmaa joo

      Juu totta kai jo päivän aika alkaa tapahtuu! Oikeesti ooks noi tyhmä? Kaverin äiti on nyt jollai ekalla kuulla eikä näy mitää!

      • looooooooooooool

        ÄLÄ! :D Tää on kattonu liikaa twilight aamunkoita :D


    • silokallio

      toihan kirjotti että 4 viikkoa sen jälkeen kun ne oli ollut yhdynnässä hänelle oli tullut plää plää plää ja hän oli kaksi päivää sitten tehnyt raskaus testin kun oli ollut 4 viikkoa sitten yhdynnässä ei pari päivää sitten et enne ku tuutte kommailee ni opetelkaa lukee!!!!!!!

    • Itse olin 16 kun tulin raskaaksi. Ja ei, en häpeile sitä ollenkaan. Onneksi en tehnyt aikanaan aborttia, vaan nyt olen onnellisesti 4-kuisen tytön äiti. Ja täytän ihan pian 18 itse. Jos joskus tulen uudelleen raskaaksi, oli se sitten vahinko tai ei, olen aborttia vastaan. Ajattelen sen pienen ihmisen alun elämän riistämisenä. Vaikkei alkio ehkä tunnekkaan tai tajua mitään, niin minä tajuan.

      Olen kihloissa miesystäväni kanssa. Meillä on 6 vuotta ikäeroa, tämä ei haittaa minua ollenkaan. Hyvin meillä on mennyt siitä huolimatta.

      • raskaana.

        Olen kannassasi aivan samaa mieltä tosta abortista... Se on murha ainakin minun mielestäi. Minä sain tossa pari päivää sitten tietää että olen raskaana ja täytin juuri 16 vuotta. Kaverit yrittivät saada minua tekemään aborttia mutta en pysty tekemään sitä..


    • Joo no mäkään en pystyny tekemään aborttia, tai siis en ois halunnukkaa, kun ei ollut vahinkolapsi. Kaikki sanoi että olisin liian nuori äidiksi, mut ite koin että olisin valmis äidiksi. Ja kaikki on mennyt hyvin :) Pari "tuntematonta" samanikäistä, olen heidän kanssaan s-postissa ja/tai mesessä jutellut "vertaistukena" ja toisen kanssa sovimme tapaamisen kun hänen lapsella on määrä syntyä alle kuukauden kuluttua. Itse asiassa on mukava auttaa ja tukea ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa kuin itse olin ja olen yhä, eli nuori äiti :P

      • raskaana.

        Eihän sillä iällä periaatteessa mitään merkitystä ole jos vaan pystyy huolehtimaan itsestään ja lapsestaan :) Ja varsinki jos on mies rinnalla. Kyllähän joittenki mielestä on outoa ruveta äidiksi näin nuorena mutta en jaksa välittää muitten mielipiteistä :)


    • moioonponi

      Josvaan oot valmis synnyttämään, suosittelen. Mutta muista, saattaa tulla kaiken maailman raskausmyrkytyksiä, ja se saattaa olla tosi raskasta synnyttämisen jälkeen. Jos joutuu esim tekeen jonku keisarileikkauksen tai hätä sektion, mitä näitä nyt on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe