munankuoret irti???

muna vai kana

MIksi ihmeessä nykymunista ei irtoa kuori enää keitettynä? Oon sentään jo 30 vuotta keitelly samalla tyylillä, kylmään veteen suoraan kattilasta ja ennen on toiminu

8

383

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen täällä

      Ehkä sormesi eivät enää ole niin näppäriä kuin ennen? ; )

    • 13

      Oon miettinyt samaa. Ja olen keitellyt kananmunia vasta n. 10 vuotta. Viime vuosina len huomannut että kuoret eivät enää irtoa yhtä hyvin (eli parissa kolmessa osassa). Kuri lohkeilee helpommin ja munaan jää runsas määrä pienenpieniä kuorenpaloja :(

      Ei auta vaikka kuinka pitäisi kylmässä vedessä keittämisen jälkeen...

    • vaikeako elämä?

      Kannattaa syödä munat paistettuina. Ei ole ongelmaa.

    • munamieskö

      ota kukko huuleen.

    • mummeli 59v

      Minä saan kananmunista kuoret hyvin irti, viimeeksi viisi minuuttia sitten. Kun munat ovat kiehuneet tarpeeksi kaadan kuuman veden pois ja anna kuorien kuivahtaa ennenkuin kaadan kattilaan kylmää vettä. Huuhteln munakattilaa kaksi kertaa kylmällä vedellä, että kattilakin jäähtyy, viimeeksi sitten jätän munat kylmään veteen. Hyvin ovat kuoret irronneet. Ainoastaan maalla asuessa, kun oli omia kanoja, niin tuoreista munista (siis samana päivänä munituista) ei kuori ironnut hyvin. Nämä kaupan munathan eivät ole samanpäivän munia, eli aivan tuoreita. Kokeileppa saatko kuoret irti.

    • Mummo kirjoittaa

      lapsille oikean ohjeen.

    • munallinen

      minäkin teen niin että kaadan keitinveden pois ja annan kuivahtaa viitisen m
      inuuttia ja sitten kylmään veteen vähäksi aikaa jäähtymään.Näin onnistun aina.

    • muna vai kana

      Kiitos,pitääpäs kokeilla tuota kuivahtamiskikkaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe