Mikäs on kaikkein luotettavin toyotan auto mikä on? vai onko kaikki niin idioottivarmoja kun sanotaan?
Onko suuria eroja?
Luotettavin toyota
45
1695
Vastaukset
- Takatuupparimies
Ei ainakaan yksikään näistä uusiista Turkissa hitsatuista malleista varmaan! Olisiko se vanha kunnon karvalakki dexteri vai miä?
- dfefe
Toyotia ei valmisteta eikä ole koskaan valmistettu Turkissa.
- Ouluytyuki
Vai muka Turkista... Toyota on premiumluokan auto, ei niitä missään Turkissa tehdä.
Ave on brittiläinen, mutta muuten made in Japan. - Äimä
dfefe kirjoitti:
Toyotia ei valmisteta eikä ole koskaan valmistettu Turkissa.
Toyotaa valmistetaan turkissa. Muistaakseni Auriksia ainakin.
Toyotalla on kaikkiaan 15 autotehdasta.
Vain muutamia malleja tuodaan Suomeen.
- Toyota on
ykkösmerkki sekä maailmalla, että Suomessa. Vain hyvä tuote voi tähän yltää.
- civic 76
tekeekö se toyotasta parhaan ,kun se on eniten myyty auto suomessa. mersut on varmaan ihan romuja, sen takia kun harva ostaa sellasen .uutena ...
- sokota
Toyota on nykyajan lada. Ostetaan, koska varat ei riitä kalliimpaan.
- hjgkhjk
sokota kirjoitti:
Toyota on nykyajan lada. Ostetaan, koska varat ei riitä kalliimpaan.
Ajaa Toyotalla niin ei tarvi kaikkia rahojansa pistää vaihdelaatikkoihin ja moottoreihin toisin ku skodavolkkariaudilla.
Voi sitte ostaa ittellensä vaikka moottoripyörän ja sisäfilettä kesäksi.
- LC4,0V8
Oisko Land Cruiserin vanhemmat mallit.Ne ainakin on ikiliikkujia.
- ennen paremmin ?
Juu cruiserin vanhemmat mallit on tosi kestäviä, mutta joskus väitettiin että carina 2 ois kaikista kestävin toyota, mutta mätiähän ne on varmaan kaikki jo.
- Japsi
Ei ole mätiä, itsellä carina II vm-90 ja normaalissa ajossa eikä kertaaakaan ole paikattu helmoista tai pohjasta. Kilometrejä n. 500 000. Eipä ole kyllä muutakaan remonttia paljon tehty esim . katalysaattori edelleen alkuperäinen. Niin ja on ajettu maantie sekä kaupunki ajoa suolatuilla teillä 25 vuotta.
- The Köle
Carina II 84-87 on mielestäni kaikista luottettavin kulkuneuvo naailmassa!
-siinä ei ollut moniventtiitekniikkaa, eikä ruiskutekniikkaa, mutta jo kuitenkin huoltovapaa kärjetön sytytys
-moottorit "ikuiset", jos huolehtii öljynvaihdosta ja kunnon öljystä/suodattimista
-Polttimot perinteiset H4 edessä, takana 21/5W kestävät yhdistelmäpolttimot.
-kaikkiaan huoleton ja helppo korjata: vähän jarrun ja pakoputkiston osia
-korikin kestää, jos ruostesuojasi uutena ja paikkasi suojausta määräajoin, sekä pesi silloin tällöin
summarum: -eri aikakauden autoja on vaikea verrata keskenään, mutta em. auto voittaa suhteellisesti nykyautot, vaikka moni asia on parantunut. -uudempien tulosta heikentää huomattasti varustetasojen ja elektroniikaan lisääminen ja päästöjen vähentäminen- kiala viulu
Omistin silloin tuollaisen auton eli Carina II vm -84
Silloin Toyotat olivat kaikki Japanissa valmistettuja
japanilaisella työn laadulla ja huolellisuudella.
Kolmesataatuhatta kilometriä sillä ajelin ennen kuin
lähti vaihtoon. Kaikki katsastukset menivät eka
kerralla läpi ilman huomautuksia. Auto oli aikaisekseen
hyvä ajettava ja bensan kulutus oli alle seitsemän litran.
Maantieajossa pääsi vähän yli kuudella litralla.
Ei ollut katalysaattoria lisäämässä kulutusta silloin.
Hyvät muistot jäi autosta. Kaikista sen jälkeisistä
ei voi samaa sanoa. On ollut Eurooppa- ja japanilaista
mutta yhtä huoletonta autoa en sen jälkeen ole
omistanut. Euroopalainen laatu ei aitoon japsilaatuun
yllä. Sen todisti taannoin kun Avensista valmistettiin
Britanniassa ja Liftback mallia Japanissa.
Japanissa tehty oli paljon parempi.
- perus kuraa
80-90 luvun vaihteessa Japanissa tehdyt olivat kohtuullisen käyttövarmoja pelejä. Ominaisuudet olivat vain huomattavasti huonommat kuin esim. euooppalaisissa.
Nyky Toyotat ovat ihan samaa laatua kuin muutkin merkit, mutta ominaisuuksissa ovat vielä hieman muita jäljessä.- auton kuluttaja
Mitä ominaisuuksia oikein tarkoitat? Onko kokemusta vai mutu tietoako höpiset,niinkuin suurin osa paskan jauhajista täällä. Itsellä uusi Avensis ja auto on todella kaikin puolin mallikas. Tämän kerron 30 vuoden auto kokemuksella, useilla merkeillä ajaneena ja omistaneena. Kumminkin aina palaan Toyotaan,luotto merkkiini. Autot olen ostanut uutena viimeiset 25 vuotta.
- golfmemphis1,3
Tuolloin kat-kauden alkaessa esim. Corolla 1,3l 82 hv ja 1,6l 105hv. VW Golf samoilla kuutioilla 55 ja 75hv. Todella "jäljessä" oli Toyota joo :D
- viaton kiulu
Mitä tarkoitat,"kohtuullisen käyttövarmoja pelejä"?
Minusta ne olivat huippuvarmoja moneen
eurooppalaiseen verrattuna. Ei niitä muuten olisi
niin paljon myyty. Katsastusmieskin kerran
totesi Toyotastani: "Näissä ei kertakaikkiaan ole
mitään vikoja", vaikka autoni oli jo kahdeksan
vuotta ja 180 tuhatta kilometriä palvellut ilman
korjauksia. - silmätaukijo!!!
auton kuluttaja kirjoitti:
Mitä ominaisuuksia oikein tarkoitat? Onko kokemusta vai mutu tietoako höpiset,niinkuin suurin osa paskan jauhajista täällä. Itsellä uusi Avensis ja auto on todella kaikin puolin mallikas. Tämän kerron 30 vuoden auto kokemuksella, useilla merkeillä ajaneena ja omistaneena. Kumminkin aina palaan Toyotaan,luotto merkkiini. Autot olen ostanut uutena viimeiset 25 vuotta.
"perus kuraa" tarkoittanee mm. ajo-ominaisuuksia, ajo- ja matkustusmukavuutta äänieristys..ym. Toyotan valtti(oikeastaan ainoa) on ollut sen kestävyys. Ne ajat ovat jääneet viime vuosituhannelle, mutta tojokansa pitää sokean sitkeästi kiinni menneestä. Nykyään toyota ei ole yhtään sen kestävämpi tai luotettavampi kuin mikään muukaan merkki.
- Tehotojotisti
golfmemphis1,3 kirjoitti:
Tuolloin kat-kauden alkaessa esim. Corolla 1,3l 82 hv ja 1,6l 105hv. VW Golf samoilla kuutioilla 55 ja 75hv. Todella "jäljessä" oli Toyota joo :D
Ja vaparikoneiden hevoset on nytkin oikeita eikä turboilla kikkailtuja niin kuin volsussa. Eli tehoero Toyotan hyväksi pätee edelleen.
- EipäsHöpötetäTurhia
Tehotojotisti kirjoitti:
Ja vaparikoneiden hevoset on nytkin oikeita eikä turboilla kikkailtuja niin kuin volsussa. Eli tehoero Toyotan hyväksi pätee edelleen.
Oltakoon volsuista mitä mieltä tahansa niin täytyy sanoa että turbokoneet ovat käyttöominaisuuksiltaan selkeästi vapaastihengittäviä edellä. Varsinkin tehontuoton kannalta. Jos ottaa vertailuu VW:n 150hv TSI ja Toyotan 152hv 2.0 vaparin niin tehoeron huomaa ajossa koko ajan.
VW vääntää 250Nm jo 1500rpm kun Toyotan huippu 196 Nm löytyy vasta 4000rpm. Käytännössä VW:n kone tuottaa 30-50% enemmän tehoa 3500rpm saakka ja huipputehokin löytyy koko alueelta 5000-6000rpm kun vapari tarjoaa vain piikin hyvin korkeilla kierroksilla.
Vioista saa vittuilla mutta kunnia sille jolle kunnia kuuluu kun puhutaan käyttöominaisuuksista. - Japsi
golfmemphis1,3 kirjoitti:
Tuolloin kat-kauden alkaessa esim. Corolla 1,3l 82 hv ja 1,6l 105hv. VW Golf samoilla kuutioilla 55 ja 75hv. Todella "jäljessä" oli Toyota joo :D
Pikkuinen muistutus vielä että Gt-i corollassa 1,6 131 hv. Sitten väitän että kyllä nämä Toyotan moniventtiilikoneet ovat vielä kestävämpiä kuin niitä vanhemmat moottorit. En muista kumpi lehti TM vai tuulilasi oli vertailussa pienet perheautot eurooppalaisissa ei yhdessäkään merkissä ollut luvattuja hevosvoimia mm. saksalaiset ja ranskalaiset merkit mutta Corollan moottorissa 4a-fe oli enemmän kuin tehtaan lupaus 110 hv löytyi muistaakseni 116 hv.
- G-lader
golfmemphis1,3 kirjoitti:
Tuolloin kat-kauden alkaessa esim. Corolla 1,3l 82 hv ja 1,6l 105hv. VW Golf samoilla kuutioilla 55 ja 75hv. Todella "jäljessä" oli Toyota joo :D
Ja nuoko olivat mielestäsi ainoat saatavana olevat moottoritehot Golfiin?
Mulla oli jo 80-luvulla Jetta, jossa oli 139hp ja Golf, jossa oli 160hp. Kumpikin suoraan kaupan hyllystä. Paljonko mahtoi olla Toyotan 1,8-litraisissa niihin aikoihin?
- byääääääääääääääääää
On suuria eroja Huonosta täysin pas...n jojoon.
- kaarlokuuskuus
Hankala sanoa mikä on kestävin suhteessa ylläpitokustannuksiin, Corolla, Camry, Carina 2, E, LC, Hilux jne jne. Ylivertaista on kuitenkin katsastustilastojen lukemat vs useimmat muut merkit. Oma suosikkini on Carina E 1.6.
- KarinaE
E-Carina on huippu. Tehokas kone jopa se 1.6 ja kestää mielettömästi. Koneella ilman remonttia yli 600 000 km, vain akku ja hihnat vaihdettu. Alkuperäiset nivelet, iskarit uusittu 460 000 kohdalla. Kaaria vähän hitsattu, mutta helmat tikissä ja pohjassa alkuperäiset massat.
Matka jatkuu kohti 700 000 km.
- Ihan_tavallista_laatua
70-luvun Corona oli jokseenkin ruma auto. Ostaessani sellaisen 10 vuotta vanhana, ajoin sillä viisi vuotta. Korjaukset oli jarruliinojen vaihto ja kytkimen työsylinterin tiivisteen vaihto. Sen sai irti ratin alta muistaakseni polkimeen kiinnitettynä. Viisitoistavuotiaana ei vienyt yhtään öljyä sen ajan öljynvaihdon välin aikana 5000 km. Olisiko pakoputki mennyt, en muista varmuudella.
Myin auton kerran kovalla pakkasella, kun ovet eivät menneet lukkoon. Neljä vuotta myöhemmin ostaja vinoili olleeni tyhmä kuin myin hänelle niin hyvän auton. Hän sai kuulemani mukaan enemmän rahaa autosta kuin maksoi minulle. Ainoa vika oli ollut kaasuttimen alipainesäätimen kalvon vaihto heti ostettuaan auton. - toitaiota
Parempi on on etsiä suomi24:ä idiootti-palstaa.
- Pohjat
Minun varmin toyota oli se, joka jäi koeajon jälkeen sinne kauppaan. Kustannukset 0€.
- Luotan100
No ehkä ei nykymallit ole yhtä kestäviä kuin silloin 80-luvulla, mutta ero noihin eurooppalaisiin on kyllä huiman iso.
Ei ole nykyisinkin ihme, jos tojolla ekat korjaukset tulee vasta joskus 10 vuoden käytön jälkeen.
Ja vielä 200 000 ajettu tojo on luotettavampi kuin uusi euroauto.
Tojon laatu on tasaisen varmaa, ihan sama mikä malli, niin ajo on varmasti huoletonta.
Käytetyistä ei tartte muuta selvittää kuin ettei kolariauto ja että ainakin öljyt vaihdettu, muuten ei tartte mitään vikoja etsiä, kun niitä ei ole.
Edes ruoste ei ole harmina eikä ole ollut sitten 80 -luvun alun takavetomalliston jälkeen. Jos joku autolehti toisin kertoo, niin ei kannata uskoa.
- xdcfgb
Paras autoni oli Toyota Bluebird 1971 mallinen.
- neekeriostavatkaikkivanh
Hi ace
- hththrhrt
80-luvun Hiace tai Hilux, ei mitään ylimääräistä särkyvää ja voimalinja kestää hyvin ne alle 100hv:n tehot mitä siitä 2.4d vaparista irtoaa.
Plussana vielä omasta mielestäni: nuo vanhemmat Hiacet paljon ketterämpiä ajoltaan kuin uudemmat. Sujuvasti toimiva rattivaihde ja suht' pieni kääntösäde.- missä.eu.siellä.ongelma
Toyotan hinta-laatusuhde ennen EU-aikaa oli valovuoden edellä Eurooppalaisia.
EU-aikana kun valmistus puolipakolla piti siirtää Eurooppaan niin saatiin myös laatu lähemmäksi euromerkkien vastaavaa, Ensimmäisiä EU-lahjoja kansalaisille.
- hiluxdilux
Japanissa tehty tojota on paras. Ei siis uusi rassi.
- Aveseon
Myös ykköskopan Ave on legendaarisen vahva auto eikä se kakkoskoppa ole paljoa huonompi jos niinkuin näitä uudempia pitää arvioida. Ei oikeastaan yhtään heikkoa kohtaa, koneet kestää, laatikko kestää ja sähköosat kestää. Niveliä ei tartte vaihtaa oikeastaan koskaan niinkuin monissa etuvetoautoissa saa vähän väliä olla vaihtamassa. Ainoastaan joissakin alkupään malleissa oli kierot jarrulevyt, oli alihankkija ryssinyt. Ne nyt meni takuuseen.
Eikä taatusti ruostu, tuskin mikään muu auto on yhtä immuuni ruosteelle kuin Ave. Luultavasti tuo ykköskoppa on aikansa kestävin auto. Ajamalla ei saa millään loppuun, liikenteessä pyöri varmasti sadoittain yli 500 000 km ajettua Avensikseja, parhailla taitaa olla mittarissa jo 700 00 km, joista osa rankassa taksikäytössä. - hgheher
Kyllä muuten ne ykköskopan Avensikset ruostuu, helmat menee puhki ekana jos ei ole suojattu jälkikäteen. Ruoste tulee sisäpuolelta läpi eli näyttää hyvältä niinkauan kun se kiveniskumassa on ehjä. Vaihteistovikoja ollut myös, joku muovinen laakerinpidike vai mikä, saattaa antautua. Saattoi olla enempi VVT-i mallien ongelma.
Kohtuu kestävähän se on mutta ei mikään ylimaallisen hyvä tuote. - Aveseon
hgheher kirjoitti:
Kyllä muuten ne ykköskopan Avensikset ruostuu, helmat menee puhki ekana jos ei ole suojattu jälkikäteen. Ruoste tulee sisäpuolelta läpi eli näyttää hyvältä niinkauan kun se kiveniskumassa on ehjä. Vaihteistovikoja ollut myös, joku muovinen laakerinpidike vai mikä, saattaa antautua. Saattoi olla enempi VVT-i mallien ongelma.
Kohtuu kestävähän se on mutta ei mikään ylimaallisen hyvä tuote.No ei ole kohdalle sattunut ruostunutta Avea, vaikka on tullut altapäin noita katseltua. Eiköhän noi laatikot kanssa ole kestävimpiä mitä nyt yleensä on, joissakin sensijaan painelaakeri ääntelee mutta se ei menoa haittaa. Ei nimittäin hajoa millään.
Aven verrokiksi voi laittaa minkä tahansa muun auton ja totuus on että kestävyydessä ei ole vanhemman Avensiksen voittajaa. Ja mukavuudesssa se pesee uudetkin euroautot ja on myös niitä hiljaisempi. - Kuiva_kylmä_säilytys
hgheher kirjoitti:
Kyllä muuten ne ykköskopan Avensikset ruostuu, helmat menee puhki ekana jos ei ole suojattu jälkikäteen. Ruoste tulee sisäpuolelta läpi eli näyttää hyvältä niinkauan kun se kiveniskumassa on ehjä. Vaihteistovikoja ollut myös, joku muovinen laakerinpidike vai mikä, saattaa antautua. Saattoi olla enempi VVT-i mallien ongelma.
Kohtuu kestävähän se on mutta ei mikään ylimaallisen hyvä tuote.Mikseivät katsastusmiehet ole kuulleet sisältäpäin ruostuneista autoista? Siinä tapauksessa 12 vuoden ruostumattomuustakuu korjaa auton kuin auton. Suojasin itse uudehkon Toyotan kotelot ja pohjan. Ruostumattomuustakuu meni samalla. Katsastusmiehen mielestä viisas, juttu sillä vain sisältäpäin alkaneen läpiruostuminen korvataan. Ruoste alkaa katsastusmiehen mukaan aina kiven iskemästä ulkopuolelta, joka rikkoo maalipinnan. Arvaatte, ettei näitä korvata.
Lämpimässä autotallissa autonsa ruostuttaneiden ei kannata keskustella auton ruostumisesta. Näissä ovet ja kotelot ovat läpi talven sisäpuolelta kosteina. - fefef
Jokainen katsastaja sen tietää. Sinä et ilmeisestikään tiedä.
Kotelorakenteet kuten helmakotelot ruostuvat yleensä SISÄLTÄPÄIN läpi. Kosteus saa hautua koteloiden sisällä varsin rauhassa koska ajoviima ei niitä kuivata, kuten pohjalevyä. Siksi niitä helmoja katsastuksessa koputellaan, koska joskus päällepäin melko ehjänkin näköinen helma voi olla ihan pelkkää ruostehöttöä joka pysyy lähinnä maalin avulla kasassa. Etenkin jos siinä on joku kumimainen kiveniskumassa päällä.
- Kaksilitraa
Jos ottaa vertailuu VW:n 150hv TSI ja Toyotan 152hv 2.0 vaparin niin tehoeron huomaa ajossa koko ajan. VW vääntää 250Nm jo 1500rpm kun Toyotan huippu 196 Nm löytyy vasta 4000rpm. Käytännössä VW:n kone tuottaa 30-50% enemmän tehoa 3500rpm saakka ja huipputehokin löytyy koko alueelta 5000-6000rpm kun vapari tarjoaa vain piikin hyvin korkeilla kierroksilla.
Paperihevosia. Kaksilitrainen hyvin kiertävä kone ja oikeat välitykset ovat ylivoimainen yhdistelmä tuollaiseen pikkukoneeseen nähden. Ja kestää kolme vähintään kertaa pitempään.- Govorov
Hyvin sanottu. Juuri kestävyys on syy, ettei tojo ole turboja harrastanut, tuollaiset tsi-myllyt on remontin tarpeessa kun tojo on vasta sisäänajettu.
Kyllä koneen tulee kestää vähintään 400 000 km ilman remonttia, mutta nuo turbot on sellaisia että jo 100 000 tienoilla pitää koneen osia vaihtaa.
Ja sakujen hevoset on kyllä huijausta, Toyota ilmoittaa aina tehot alakanttiin niinkuin laatuvalmistajan kuuluukin. Tsi-koneissa on tehoissa 10-20% ilmaa. - AveToyota
Toyotan laatu on loistavan hyvä. Ja ero heikkoihin eurooppalaisiin on kasvanut uudestaan nyt 2010-luvulla, vaikka tuossa vuosituhannen alussa euromerkit paransivat laatua.
Nyt on niiden laatu laskusuunnassa.
Toyotalla ei ole ollut yhtään heikkoa mallia, ja parhaista parhaimpia ovat Ave ja Carina.
- VarmaPeli
Enttententten...ei vaan voi päättää, hyviä kaikki varsinkin aidot japsit.
- kaarlokuuskuus
Jatkona; Carina E on siinä mielessä nro 1 että vaikka 1. Avensis siihen pohjaakin tekniikaltaan, sähköviat olivat edelleen Carinassa poissa. Tietty Avensis oli muuten autona parempi. Itsekin ostin -98 uuden sellaisen, ja nyt jokunen vuosi myöhemmin, alla taas Narina E :). Joo, ei kehitystä tässä mielessä, mutta rahapussi on kiittänyt kun ei ole tarvinnut huoltaa tarpeettomasti á la VW. Niitäkin oli pino.
- toyota
hj60 4.0 ei saa oikein huollettuna edes väljäksi moottori suunniteltu alunperin 12tkg trukkiin turboversio hj61 kestää sekin jopa miljoonan jakopää näissä laitteissa toteutettu hammaspyörillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 505015
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233287Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281422Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1811275- 75967
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24888Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49857Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel219750Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35738Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt482707