Voiko 12v ostaa kondomeja

Mht

Niin että voiko 12v ostaa kortsuja ärrältä tai citymarketista??

53

5350

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eseseseseses

      voi mää ostin ekaa kertaa 11v

      • es jonne

        Nii. Mun 10v poika kysy:mikä on kondomi ja milloin niitä saa ostaa. 11,10v?


    • jkhghj

      Toki voi, voidaan vähä kattoo kummasti mutta se on maallista.

    • Tavallinen isä

      Täällä on aika hurjaa tekstiä ja vapaamielisyys kukoistaa. Mutta kun olen ihan oikeasti 12v vanhempi ja rakastan lastani...jälöydän kondomipaketin hänen vuoteestaan, olen huolissani. Miten hän on ne saanut; tuskin on kehdannut ostaa niitä? Melkein puolet oli 12 kpl paketista poissa! Ja kun ne ovat ihan varmasti vielä hänelle aivan liian suuria. Moni superymmärtäväinen täällä tämän ymmärtää ja selittää asian ties millä, mutta tahtoisin että vielä Legoilla leikkivä poika saisi viettää lapsuutensa rauhassa ilman asioita, jotka eivät kuulu hänen kehitystasolleen. Poika on vielä oikealla tavalla lapsellinen ja sellaisen pitäisi saada kasvaa rauhassa. Vanhempana tiedän, että hänelle on pelottava asia tälläiset aikuisten asiat. Olen varma, että hän on kokenut huonoa omatuntoa asiasta. Onkohan koulussa ollut liberaalia "valistusta"?

      • dislike

        Voi kun minä vielä ikävöin niitä dislike nappeja..


      • Älä huoli, mä disliketin sun puolesta


      • Anonyymi

        Mitä siitä vaikka oliski käyttänyt puolet siitä mitä jos ei juuri siihen tarkoitukseen. Aivoja saa käyttää. Dumbass


    • asadfgg

      Tuskin nyt on ainakaan mitään tyttöjen kanssa touhunnut jos leikkii vielä legoilla :) Luulen että monia poikia (itse mukaan lukien) kiinnostaa tossa iässä ihan uteliaisuudesta tollaset jutut ja on saattanut vaikka kokeilla miltä tuntuu laittaa kortsu jos vaikka koulussa on siitä puhuttu..

      • Anonyymi

        Sma


    • mievaaaaan

      Muistathan että seksin suositusikäraja on 16vuotta!

      • ei liity tähän

        Voi homo sentää.. Se on suojaikäraja joka tarkottaa että yli 16 v ei saa harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa, tämäkin lähinnä pedofiilejä varten.


      • fuck me
        ei liity tähän kirjoitti:

        Voi homo sentää.. Se on suojaikäraja joka tarkottaa että yli 16 v ei saa harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa, tämäkin lähinnä pedofiilejä varten.

        sori mut se kyl menee et täysi-ikäinen (18v) ei saa harrastaa seksii alle 16v kanssa.. mut tyylii 17v ja vaiks 14v saa laillisesti harrastaa jos haluuvat.. oisit sieki noi asiat paremmi opetellu nii tietäsit


      • fuck me kirjoitti:

        sori mut se kyl menee et täysi-ikäinen (18v) ei saa harrastaa seksii alle 16v kanssa.. mut tyylii 17v ja vaiks 14v saa laillisesti harrastaa jos haluuvat.. oisit sieki noi asiat paremmi opetellu nii tietäsit

        Herra fuck me, olet väärässä. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suojaikäraja


    • jonnet?

      Kyllä voi! Olen itse citymarketissa kesätöissä kassalla, ja takaan, että kondomien ostoon ei ole mitään ikärajaa. Ei laissa, eikä varmasti mikään tietämäni kauppa ole niiden ikärajaa laittanu.
      Kyllä mun kassalle päivittäin tulee joitakin ''jonneja'' Es-juomien ja kortsupaketin kanssa. Siihen tottuu tässä työssä...

      • dddfd

        Voiko 10v ostaa korstun?


    • tietämätön pentti

      Saako kaikista citymarketeista kondomeja?

    • näinon

      Muistaakseni terkkaritäti kehotti kokeilemaan kortsuja ennen tosipaikkaa "esim. itsetyydytyksen yhteydessä."
      Jospa joku oikeesti ottaa siitä vaarin.

    • ff

      Useissa paikoissa on automaatteja vessoissa, kolikkoja vain mukaan ja se on siinä.

      • kortsu

        joo ainakin täällä helsingissä saa metroasemien automaatista 1 kortsun hintaan 1.20e


    • asdasddwd

      et voi koska kysyt....

    • jootttaaaiiii

      amarillon vessassa on semmonen kortsu kone sieltä 2 kpl 2e :D

    • TrolliaisenSuvunMies

      Heipä hei ! Olen siis 12 vuotias isovaari. Lapseni on 10 V. ES. 8v. Jonne, 6v. Vuotias
      4v. Trolli ja 2v. Face ja lapsenlapsenlapsenlapsi Roosa 0v.. Siis ES on lapsi Jonnen kanssa. Troll lapsenlapsi ja Face lapsenlapsenlapsi. Outoja nimiä. Isoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisoisäni on vain yli kolmenkymmenen. Eli siis suvun aloittaja on 2012 vuotias Pappa Trolliainen eli joudut sanomaan 1001 kertaa iso-sanan ennenkuin pääset Papasta Roosaan.

    • vittuun huorat

      NO VOI KYLLÄ VOI OSTAA.

    • lol

      ei kortsuis mitää ikärajaa oo :'D eikö se ois vähä häpiä soittaa hakijalle 'hae mulle kortonkeja' ? :D ei hyvää päivää....

    • nolopekka

      joudut vankilaa

    • Moipa moi

      Kuka 12 v kehtaa mennä ostamaa kassalta kondoomeja

      • Anonyymi


    • Interval

      Ei ole ikärajaa ja saa kaikista ruokakaupoista, huoltoasemilta yms. Kannattaa ennen käyttöö harjotella.

    • näin kävi ku olin 13
    • no jos olette vaikkapa 14-15 v ja jos ne kysyy teidän ikää (vaikka tuskin) niin sanotte vaan et ootte 16 v ja parisuhteessa. Ei ne oo teidän äitejänne tai isejänne joten ei niillä ole oikeuksia kieltää teitä ostamasta niitä! (paitsi jos isänne on siellä ärrällä kassalla töissä niin suosittelen kääntymään toiseen suuntaan ja menemään citymarkettin). Itse ostin ekaa kertaa niitä 14 v:nä eikä se ollut sen kummempaa. ei siellä ole melkein ketään aamu 8-9 joten silloin vaan sittarille tai r:älle! olen nyt 24 v ja olen aika sohvaperuna joten en kehtaa käydä kaupasta kortsui ;). vaimo tilaa e-pillereitä joten seksi on paljon nautinnollisempaa kuin kortsun kanssa. (kortsun kanssa tunnen harrastavani seksiä pehmoleluni kanssa)

    • XD bos

      ai ei oo kortsuis ikäräjaa:D Voi lol!!! ok voin siis mennä 7v ostaa niit XD

    • :DXD

      voiko10v ostaa kondomeja

    • nolottityttöä12v

      mä ainakin ostin ihan vaa huvin vuok ja ostin myös raskaus testin... se oli khyl vähä noloo mut sit mä katoin et kukaa ei ollu siinä jonossa ja menin äkkii vaa maksaa ne laitoin laukkuu ja häippäsin... :) se nainen ei ees ihmetelly tai mitää... mut mä piilotin ne mun huoneeseen jos vanhemmat löytäs nii ne tippuis arkkuihinsa :) mun mielestä on hyvä ostaa etukäteen niitä et jos tarttee ja muutenki se on vaa ittensä ja toisen hyvin voinnin huolehtimista ja oon 12v täytän 13v :) :)

    • voi huoh

      Kondomeilla ei ole mitään osto ikä rajaa niitä voii ostaa kaiken ikäiset.

      Tällänen kommentti tänne aijemin jo tullut "Kuka 12 v kehtaa mennä ostamaa kassalta kondoomeja" jos kondomien osto on noloo niin eikö se vasta ole noloo jos pitäissikin ryhtyä tositoimiin eikä olekaan siinä tilanteessa sitä kortsua :D

      Se on niin että jos on valmis harrastamaan seksi,ä niin kyllä sillon kehtaa käydä ostamassa niitä kortsujakin :)

      • Anonyymi

        Monet paljon vanhemmatkaan eivät kehtaa ostaa kortsuja vaikka pitäis.


    • hboy

      Totta kai voi ostaa kortsuja.Ei ole mitään ikärajaa niiden ostoon.

      Onneksi ei oo,silloin monelta jäis hankkimatta tosi tärkeet ehkäisy ja turvaseksi välineet.
      'Mitä koulussa opetetaan?Ihmettelen vaan.
      Ei edes yksinkertainpisii juttuja.

      Hävettää olla aikuinen,vaik oon 17v niin silti,miks ei skolessa voida ottaa niitä ASIOITA esille,joita nuorille ihan oikeesrti kiinnostav
      Olis aika tyhmää,jos ei sais ostaa,se johtais vaan pahempaan.

      Kondemojen ostoon ei ole ikärajoja..
      .Se taitaakin olla Suomessa yks parhaimpia sääntöjä.

      Esim. Sveitsissä myydään korttsuj,jotka on suunniltelru nuorten tai jopa lasten käyttöön,ne on pienempiä ja tiukempia kun normi kortsut.

      Näin maailmallaa,




















































































































































































































      eräkylässä.








      Tott

    • giiiiirrrll

      Kyllä voi. Itte olen kyllä 11.v mutta kyllä niitä ois parempi myyä vaikka 11.v ihmisille:)

    • KRISSEKRISSETTÄJÄAHMAT

      SIIS EI TODELLAKAAN VOI!!!!!
      EI SAA OSTAA ENNEN KUIN ON 18 RÄYHÄÄJÄ!!!!!1

      SAAATAAAANAAAAA

    • Panopoika69

      Minä olin 1v kun ostin elän kerran kondomeja ja oli 19v nuija mukana kellä oli tiukka pillu ja myyjä anto kortsut ja sit lähettiin muijan KAA kaupan taakse nussii niin perkeleesti et kortsutki loppu kesken
      Oli,kyllä mukavaa
      Moikka

      • Joomoikivaaoikkua

        Opettele eka kirjottaa


    • täten

      Että mistäkö? No päästä...nimittäin kuuden vuoden päästä!

    • sefg

      voit ostaa niitä päästä.....nimittäin muutaman vuoden päästä

    • Anonyymi

      Minä mietin samaa haluan mennä paneen

    • Anonyymi

      vain yhdyntäseksiin tarvii kondomia ja seksilajeja joihin sitä ei tarvi on kuitenkin kymmeniä. Eikö alaikäisen kannattas valita joku turvaseksilaji, vaikka käestäpito

    • Anonyymi

      Tottakai. Kaikenikäisiä kehotetaan käyttämään bylsiessä kondomia vaikka pimut ei yleensä halua sitä käytettävän.

    • Anonyymi

      Hmm... Kyllähän niitä pitäisi saada ostettua. Itsepalvelukassoista en tiedä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe