Muutto Pattayalle.....

supinasuoratin

...nih näin 50v eläkeläisenä sain O-A viisumin ja ostin ok-talon, mulle aivan so vot mitä puhutaan arvostellaan ym; sääntö nro 1 = kummiskin kaikille kantsii sanoo "oon täällä vain viikon enään"!

23

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kell' onni on

      Ainakin mitä kuulin tuttujen sanovan, niin ylpeästi kertovat viettävänsä talvet PARATIISISSA, Thaimaan Pattayalla.

      Miksi olla vaatimaton, kun tuollaisen onnen on kohdannut ?

      • vaatimaton ?

        Sehän häpee. Harvan tiedän kehtaavan myöntää edes käyneensä Thaimaassa.


      • lkjnhde
        vaatimaton ? kirjoitti:

        Sehän häpee. Harvan tiedän kehtaavan myöntää edes käyneensä Thaimaassa.

        Tuttusi eivät kehtaa paljastaa juuri sinulle käyneensä Thaimaassa, koska tietävät sinun sekoavan siitä täysin.


    • Manne-eläkkeelläkö?

      Eiköhän ole, supinasuratin niin, että mahdollinen eläkkeesi (mielenterveys) al-
      koi silloin, kun lapsilisä loppui. Kukaan yli 20-vuotias ei noin lapsllisia kirjoittele.

    • tyhjän päällä

      Ostit talon joka seisoo tyhjän päällä. Ulkomaalainen kun ei saa omistaa maata thaimaassa. Talosi on heikoilla kantimilla. Mutta onnea nyt kuitenkin, sama täälläkin edessä muutto thaimaahan lähiaikoina mutta en osta enkä rakenna taloa, koska järvenrannat thaimaassa vähissä.

    • penavaari

      En yhtään jaksa ymmärtää miksi OSTETAAN asuntoja Thaimaassa, kun voisi helposti vuokrata! Voisitko selittää tai voisko joku selittää mitä etuja ostamisella saavutetaan?

      • ....

        Kesät kun olet suomessa niin voit tehdä rahaa vuokraamalla asuntoasi ja tienata.


      • HÖPÖ HÖPÖ
        .... kirjoitti:

        Kesät kun olet suomessa niin voit tehdä rahaa vuokraamalla asuntoasi ja tienata.

        Loukkarina ei käy kauppa, mikään ei myy, edes sitloora


      • vai tehdä rahaa...
        .... kirjoitti:

        Kesät kun olet suomessa niin voit tehdä rahaa vuokraamalla asuntoasi ja tienata.

        Kenelleköhän meinaat vuokrata yksiötäs ? Sille suomalaiselle työttömälle ja sairaseläkeläiselle vai ?


      • yrjö 11

        Että taipuis kakalle


    • Tönö

      Täällä myös Ok-talon omistaja. Ensin kaksi kerrostaloasuntoa ja nyt Ok-.talo. Vaikea selittää että miksi, mutta jos vaikka sikis että ehkä muutaman vuoden päästä jos luoja suo ja elossa ollaan vosi viettä talvet siellä. Ei ole järvenrantoja mutta merenranta on ja tooooodella pitkä ja vähäväkinen, ei mikään turistiähkylä ja talokin rakennettu vasta 2010. Mitä tulee asunnon vuokraamiseen, niin ei voi moittia, hyvin on mennyt kaupaksi. Miksi ostaa suomestakaan sitten asuntoa, voihan täälläkin asua vuokralla ??? Kukin taaplaa tyylillään.

      • Ostosta

        Kerro vähän lisää tuosta ostoprosessista, olen toki asiaan perehtynyt muutenkin, mutta mistä ostit ? Paljonko sait tingittyä ? Minkälaiset ylläpitokulut talossa ? Onko allas ? Onko tullut mitään yllätyksiä ?

        Ollaan 20 kertaa Thaikussa matkailtu ja tultu siihen lopputulokseen, että oma talo olisi hyvä vaihtoehto. Käyttöastetta sille kyllä saisi tuttavien, sukulaisten jne. kautta vuokraamalla silloin kun sinne itse ei ehdi. Pohdinnassa sijainnit Pattaya, Phuket tai Krabi. Huan Hin ei vaan nappannut meillä yhtään.

        Ja toden totta, tuo omistamisen ja vuokraamisen älykkyys/älyttömyys on sellainen iäisyyskysymys, jokainen tylillään.


    • condoomiin

      Taas yks kusetettu.Olisit ostanut condon,niin erotilanteessa saisit sen pitää.OK-talo menee että pamahtaa erossa muijalle ja suvulleen

      • Voitko valistaa lisää, miksi condo ei mene thaimaalaiselle. kiitos.


      • taivahan tosi
        seppis kirjoitti:

        Voitko valistaa lisää, miksi condo ei mene thaimaalaiselle. kiitos.

        sen takia condo ei mene thaikulle,kun condon asuinpinta-alasta thaikut omistaa 51% niin voit ostaa condon omiin nimiisi.


      • taikku
        taivahan tosi kirjoitti:

        sen takia condo ei mene thaikulle,kun condon asuinpinta-alasta thaikut omistaa 51% niin voit ostaa condon omiin nimiisi.

        siis voin ostaa 49% omiin nimiin.Ja taikut omistaa sen 51%.Tosi hyvä homma.


      • Musclemac
        seppis kirjoitti:

        Voitko valistaa lisää, miksi condo ei mene thaimaalaiselle. kiitos.

        Niin, tietysti riippuu onko puoliso thaimaalainen vai ei. Ymmärtääkseni tässä avauksessa asiaa ei ole mainittu, mutta jos sotketaan mukaan tilanne, jossa rakennetaan talo siten, että thaimaalainen vaimo ja muunmaalainen mies saavan vaimon kansalaisuuden kautta myös maapohjan omistukseen (=vaimon omistukseen), ei siis liisattuna kuten länkkärin on muuten pakko toimia. Silloinhan miehelle toki jää erotilanteessa pääsääntöisesti hopealusikka käteen, eittämättä.

        Yhtiössä=condossa tuo 51/49 järjestely on rakennettu yhtiön kautta, vaikka 100 asuntoa, joista 51 % omistaa thaimaalaiset, se riittää. Eli sellaisessa yhtiössä omistat ulkomaisena itse osuutesi yhtiöstä, ellet sitten halua laittaa puolisosi nimiin. Osuus oikeuttaa hallitsemaan asuntoasi. Näin se nähdäkseni menee, pitkälti samoin kuin kotona Suomessa.


      • JessMies
        taikku kirjoitti:

        siis voin ostaa 49% omiin nimiin.Ja taikut omistaa sen 51%.Tosi hyvä homma.

        No ei se ihan noin mene. Jos taloyhtiössä (condonium) on 1000 asuntoa voi ulkomaalaisia omistajia siinä yhtiössä olla 490 kpl ja loput 510 asuntoa Thaimaalaisten omistuksessa.


    • Antonionio

      Ei kuitenkaan tullut selväksi: Saako kerrostalosta ostaa condo omalla nimellä, ilman riskiä, vai mielummin thaimaalaisen vaimon nimellä, mutta meidän keskenämme sopimuksella, että rahat ovat minun ja avioeron tilanteessa, hän ei saa myydä se condo ilman minun suostumusta?

      • Hoh hoijaa...

        Kuule Antonionio, jos tämä ei tuosta Musclemacin vastauksesta tullut selväksi, niin on parempi unohtaa koko asia. Jos kynttilä ei vaan syty, niin turha odottaa että joku tulee tuomaan zipon valmiiksi käteen ja raapimaan sen tulille.


      • Hoijaa hoh
        Hoh hoijaa... kirjoitti:

        Kuule Antonionio, jos tämä ei tuosta Musclemacin vastauksesta tullut selväksi, niin on parempi unohtaa koko asia. Jos kynttilä ei vaan syty, niin turha odottaa että joku tulee tuomaan zipon valmiiksi käteen ja raapimaan sen tulille.

        Just näin. EIköhän se riipu ihan omasta vaimosta mikä on turvallisinta ja mikä ei. Ainahan tietysti on turvallisinta ostaa omiin nimiin, Suomessa tai Thaimaassa. Thaimaassa condon pystyy farangi ostamaan omiin nimiin, taloissa tulee maapohja "vuokrattavaksi" jos et ole "alkuasukas" tai esim. vaimosi ole sellainen. Tästä syystä moni ostaa talon vaimon nimiin, jos vaimo on thaikku, erotilanteessa se on sitten lähes aina "hopealusikka kädessä", kuten tossa yllä jo sanottiin.


      • Ei enään monta vuott
        Hoijaa hoh kirjoitti:

        Just näin. EIköhän se riipu ihan omasta vaimosta mikä on turvallisinta ja mikä ei. Ainahan tietysti on turvallisinta ostaa omiin nimiin, Suomessa tai Thaimaassa. Thaimaassa condon pystyy farangi ostamaan omiin nimiin, taloissa tulee maapohja "vuokrattavaksi" jos et ole "alkuasukas" tai esim. vaimosi ole sellainen. Tästä syystä moni ostaa talon vaimon nimiin, jos vaimo on thaikku, erotilanteessa se on sitten lähes aina "hopealusikka kädessä", kuten tossa yllä jo sanottiin.

        Minä ostin condon taikku vaimon nimiin . Ja samalla tehtiin minulle 30v vuokra sopimus.Eli eron sattuessa minä asun siinä.Kun minä delaan niin sitten on ihan sama kuka sen omistaa.


    • falang kii nok

      Muistanko oikein?Ulkomaalainen voi omistaa talon mutta ei maata.Jos näin on,kannattaa talo ostaa helposti palavista aineksista.Sen talonhan voi laittaa palamaan tarpeen tullen,silloin ei jää taikuille mitään.
      Vuosia sitten yksi jenkki poltti talonsa ja siinä ei taikuilla ollut mitään sanomista.
      En muutenkaan ostaisi kuin pienen talon maaseudulta,hinta maksimissaan 15 000e!
      Itsella on ollut onnea:saan asua sukulaisten luona,kukaan ei pyydä mitään!Tottakai annan tarpeen mukaan "ruokarahaa" ja yritän pienistä rahoista auttaa mutta en anna eläkeläisenä paljoakaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3648
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1766
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1354
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1240
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      850
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      48
      803
    Aihe