Miten eroon Babylon toolbarista??

ärtynyt täti

En käsitä miten se on tullut koneelleni.

En halua sitä kotisivuksi, olkoot ihan mikä vain.

win7
chrome

Yritin jo poistaa sen lisää/poista toiminnolla, mutta mitä vielä. Näytti kuin se oliskin asentanut jotain lisää?? Tuli joku popuppi siinä jossain välissä.
Käynnistin uudelleen ja siinä se oli taas.

19

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ärtynyt täti

      Mä en tajua noista oikein mitään.. siinä linkissä joka avautuu tuosta.. Lisää/poista toiminnolla ohjauspaneelista sen saa kyllä 'näkymättömiin', mutta se ei ole poistunut. Vaan se tunkee itsensä kotisivuksi joka kerta kun käynnistän koneen uudelleen.

      Mistä mä löydän tästä mun koneesta kotain lisäosa-adds luetteloita? En ole IE:tä käyttänyt vuosiin, vaan chromea..

      voi helmetti..

      ja sehän ilmaantui mun koneelle samana päivänä kun elisan tuesta sain neuvoja ja se asensi mulle jonkun 'any file mover' ohjelman'. Näin kun se tuli koneelleni (etätuen toimia seurasin) - luulin että se 'Babylon Search oli vain jokin tilapäisjuttu. Helv.. se tyyppi laitto sen mun koneelle! Ja nyt mun pitää maksaa taas, siitä että poistaa ton roskan minkä itse laittoi.

      Roistot.

      saisinkohan sen poistettua sillä 'any file moverilla'?? Kun siis osaisin sitäkään käyttää..

      • ärtynyt täti

        Joo, mun koneelta ei löydy enää mitään Babylon hakusanalla, mutta se paska on edelleen jossakin. Käynnistäessäni se tulee aina ensin nenän eteen, babylon search.. johan nyt on markkinat. Any file removerilla en löydä mitään minkä uskaltaisin poistaa.


        Apua.. eikö ole olemassa suomenkielllä mitään ohjeita, mä en jaksa englantia tankata, kun ei näitä ohjeita aina ymmärrä edes suomeksi.


    • !

      Jos osaat poistaa sen lisää/poista sovelluksen kautta, vaihda chromen asetuksista myös kotisivuksi joku muu!

      Ei se silloin enää väkisin sinne tule.

      • ent ärtynyt täti

        Kiitos. Se olikin ihan helppoa.. hitsi kun sitä ärtyy näitten koneitten kanssa niin helposti. Löysin vaikka mitä ohjeita ympäri maailmaa miten sen saa pois, youtubessakin jopa15 minuutin ohjepulinoita. Kuka jaksaa.

        Jos se ei kerran ole haittaohjelma, niin mitäs tuosta. Laittaa piiloon.


    • Miten..

      **ssa saatte tuon babylonin ?? Miettikkää ensin netti-käyttäytimistänne ja millä oikeuksilla käytätte konettanne ja kysykää sen jälkeen neuvoja.

      • Joo. Babylon ei ole mikään haittaohjelmia levittävä taho vaan ihan laillinen firma joka tarjoaa palveluksiaan mainostuloja vastaan. Kyllä siitä Babylonista on täytynyt olla joku maininta ennenkuin on asentanut jonkun ohjelman joka sisältää jotain Babylonin tuotteita.

        Babylonin kotisivu jossa tietoa firmasta ja sen tuotteista:
        http://www.babylon.com/


      • uninen täti
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Joo. Babylon ei ole mikään haittaohjelmia levittävä taho vaan ihan laillinen firma joka tarjoaa palveluksiaan mainostuloja vastaan. Kyllä siitä Babylonista on täytynyt olla joku maininta ennenkuin on asentanut jonkun ohjelman joka sisältää jotain Babylonin tuotteita.

        Babylonin kotisivu jossa tietoa firmasta ja sen tuotteista:
        http://www.babylon.com/

        f.e.dzerzhinsky.

        Hyvä tietää. Kiitti. Ehkä se kaveri, siis se guru, ei tajunnut, että joku ei tiedä että tuon babyloonian voi ihan helposti itse laittaa pois näkyvistä.

        Hämmästyin vain kun aikasemmin illalla konetta sulkiessa ilmaantui eteen turvallisuusvaroitus, että joku Babylontoolbar yrittää saada yhteyttä tms.. 'Salli vain turvalliset'.. höh..mistä noista tietää mitkä on turvallisia ja mitkä ties mitä..?? Sillä hetkellä en saanut mitään sivua auki, että olisin voinut haulla katsoa mikä ihmeen babylontoolbar, pelkkää blankoa ja babyloniaa.

        Mutta eiköhän tämä tästä.

        huh.. :)


      • tohtorille tiedoksi
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Joo. Babylon ei ole mikään haittaohjelmia levittävä taho vaan ihan laillinen firma joka tarjoaa palveluksiaan mainostuloja vastaan. Kyllä siitä Babylonista on täytynyt olla joku maininta ennenkuin on asentanut jonkun ohjelman joka sisältää jotain Babylonin tuotteita.

        Babylonin kotisivu jossa tietoa firmasta ja sen tuotteista:
        http://www.babylon.com/

        Malware issues

        On 7 August 2010, Microsoft antivirus products identified the software application as malware (identified as "Adware: Win32/Babylon") due to potentially intrusive behavior.[16] Sixteen days later, on 23 August 2010, Microsoft announced that Babylon Ltd. had modified the program and that it was no longer categorized as malware.[17]

        Babylon toolbar, a browser plugin for Internet Explorer, Firefox and Chrome, is installed with various ad-supported software packages on an opt-out basis[examples needed]. This toolbar overrides default browser settings, does not provide an option to automatically revert to previous settings[18] and is infamous for the complicated uninstallation process[19] . This behaviour qualifies the software as malware in many users opinions.[20]

        http://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_(software)#Malware_issues


    • kiltti täti

      Minä sain papuloonin kun elisan etäguru asensi koneelleni yhden ohjelman, etätuki. Silloin se tuli koneelleni. Seurasín omin silmin mitä se koneellani teki. Luulin että se papulooni oli jokin tilapäinen haku jota se käytti kun se haki koneelleni jotain apuohjelmaa.


      Edellisellä kerralla sain etätuen 'avulla' jonkin funmoodin, jotain ihme popuppeja etusivulla.. ihan sekopelleilyä. Sitten jouduin soittelemaan kyselemääm miten saisin sen pois.. Ja sehän olisi ollut ihan yksinkertainen juttu tehdä itse. Mutta mistä olisin sen voinut tietää.

      Käyttäydyn ihan normaalisti, enkä harrasta mitään epäilyttävää koneellani - joskus vain tulee jotain häikkää..

      Mutta se siitä. Sain nyt vaihdettua googlen asetukista kotisivuksi sen mikä siinä on ollutkin, googlen haun... siellähän se funmoodikin näytti olevan listassa.

      Monet ongelmat on ihan pikkujuttuja, tietenkin, mutta kun ei vain tiedä niin ei tiedä..

    • järjestelmän

      palautuksella lähtee ja sitten vielä haku babylon ja poistat mitä siitä löytyy näin olen tehnyt kun änkee uusimmassa camstudiossa väkisin vaikka koittaisi estää sitä

    • ärtynyt täti

      Palautus ei poistanut search-babuloonia. Se avautuu yhä kotisivukseni. windowsin hakutoiminto ei löydä mitään hakusanalla babylon. Silti babylooni on koneellani kuin tauti.

      Vai ei ole haittaohjelma. No onhan se nyt haitta jos ei siitä pääse eroon muuten kuin asentamalla koneensa uudelleen??

      kyseinen sivusto asettui koneelleni kun elisan guru teki jotain toimenpiteitä koneellani kaksi päivää sitten - poisti yhden videotiedoston jota en osannut itse poistaa . se oli tallentunut jotenkin oudosti

      samaan aikaan koneelleni ilmaantui lisäksi jokin hotspot shield ohjelma. Yritin poistaa myös sen, en tiedä vielä onnistuinko. En tiedä mikä se edes on.

      etäguru meni ensitöikseen IE:lle, sitten ilmaantui näytölle search.babylon haku - sen avulla guru haki ohjelman 'any file remover'. Pitäisiköhän poistaa sekin.Tätä babylon-ongelmaa en sen avulla ainakaan osaa poistaa.

      Kiitos elisa! Minä maksan elisalle kymmeniä euroja siitä, että he ujuttavat ja sotkevat koneelleni mitä sattuu

      Olen tehnyt palautuksen kolme kertaa, käyttänyt lisää-poista toimintoa, tehnyt hakuja koneelleni, poistanut mitä olen babylonia-sanalla löytänyt. ccleaner tehty, reg cleaner tehty.

      Käynnistäessäni koneen on edessäni search.babylon.com

      Siitä ei pääse eroon!

    • ent ärt täti

      babylonia search ja kaikki mitä se oli lisäillyt (siellä oli varmaan 10 kansiota sitä sun tätä mun nimelle coocie tehtynä ym ym) mun koneelle on nyt poissa.pari sähköpostia, muutama puhelu jne.

      Elisa guru hyvittää harmin, sain opastuksen ilmaiseksi myös. Pikkujuttuhan se niille oli- sieltä se IE:n asetuksista jotenkin valittiin pois mun konetta koskevista valikoimista jne.

      saakutin tungettelija

    • Varma keino.

      Lataa ensin ilmainen CCleaner netistä. Sen jälkeen katkaise nettiyhteys. EHDOTTOMASTI! Koska Babylon majailee myös prosesseissa ja Windows ei voi poistaa käynnissä olevia prosesseja.

      Sen jälkeen mene Käynnistä/etsi valikkoon ja kirjoita hakusanaksi "Babylon". Poista manuaalisesti kaikki Babyloniin viittaavat kansiot ja tiedostot. Niitä saattaa olla kymmeniä.

      Sitten avaa CCleaner ja aja "Puhdistaja" ja sen jälkeen "Rekisterin puhdistus".

      Tämän jälkeen sinulla ei ole enää hajuakaan koko Babylonista. Se on häipynyt kuin pieru Saharaan.

      • surullinen tyhmä

        Voi kuulosta tosi tyhmältä, mutta en tiedä miten katkaisen verkkoyhteyden (heh... vedän piuhan irti vai??)

        windowsin ohjeissa puhutaan jotain off-line tiedostoista, ym..

        en vaan ymmärrä näistä mitään! :((

        "Lisätietoja on ohjeaiheessa Tietoja offline-tiedostoista.

        Näytä kaikki

        Tiedostojen ja kansioiden määrittäminen offline-käyttöön


        Offline-tiedostojen ottaminen käyttöön

        Ota offline-tiedostot käyttöön, jos haluat käsitellä verkkokansion tiedostoja. Järjestelmä synkronoi kiintolevylläsi oleva tiedoston kopion verkkokopion kanssa heti, kun muodostat taas yhteyden verkkoon.

        Avaa Offline-tiedostot napsauttamalla Käynnistä-painiketta ja valitsemalla Ohjauspaneeli, Verkko ja Internet sekä Offline-tiedostot.

        Valitse Yleiset-välilehti ja sitten Ota offline-tiedostot käyttöön.


        Offline-tilassa työskenteleminen

        Voit halutessasi käsitellä tietokoneeseesi tallennettuja offline-tiedostoja verkkoon tallennettujen sijasta. Niin kannattaa tehdä esimerkiksi silloin, kun verkkoyhteys on hidas.

        Avaa verkkokansio, jossa olevat tiedostot olet ottanut offline-käyttöön, ja napsauta sitten työkalurivin Offline-tila-painiketta. Painike tulee näkyviin vain, jos kansio on jo otettu offline-käyttöön..." jne jne


        Mulla on ccleaner ja eusing free registry cleaner.

        Jos en osaa laittaa verkkoyhteyttä takaisin?? helvetti sentään, miten tää on tällaista että yksinäisen vanhan ihmisen pitäisi ymmärtää kaikkea tällaista.. masentavaa, niin masentavaa- Joka ikisessä käänteessa tulee eteen joku 'uusi asia ja uusia linkkejä ja huomioonotettavaa, ja aina jotain mistä en ymmärrä mitään, eikä ole keltä kysyä yhtään mitään. haluan kuolla!


      • että näin vaan
        surullinen tyhmä kirjoitti:

        Voi kuulosta tosi tyhmältä, mutta en tiedä miten katkaisen verkkoyhteyden (heh... vedän piuhan irti vai??)

        windowsin ohjeissa puhutaan jotain off-line tiedostoista, ym..

        en vaan ymmärrä näistä mitään! :((

        "Lisätietoja on ohjeaiheessa Tietoja offline-tiedostoista.

        Näytä kaikki

        Tiedostojen ja kansioiden määrittäminen offline-käyttöön


        Offline-tiedostojen ottaminen käyttöön

        Ota offline-tiedostot käyttöön, jos haluat käsitellä verkkokansion tiedostoja. Järjestelmä synkronoi kiintolevylläsi oleva tiedoston kopion verkkokopion kanssa heti, kun muodostat taas yhteyden verkkoon.

        Avaa Offline-tiedostot napsauttamalla Käynnistä-painiketta ja valitsemalla Ohjauspaneeli, Verkko ja Internet sekä Offline-tiedostot.

        Valitse Yleiset-välilehti ja sitten Ota offline-tiedostot käyttöön.


        Offline-tilassa työskenteleminen

        Voit halutessasi käsitellä tietokoneeseesi tallennettuja offline-tiedostoja verkkoon tallennettujen sijasta. Niin kannattaa tehdä esimerkiksi silloin, kun verkkoyhteys on hidas.

        Avaa verkkokansio, jossa olevat tiedostot olet ottanut offline-käyttöön, ja napsauta sitten työkalurivin Offline-tila-painiketta. Painike tulee näkyviin vain, jos kansio on jo otettu offline-käyttöön..." jne jne


        Mulla on ccleaner ja eusing free registry cleaner.

        Jos en osaa laittaa verkkoyhteyttä takaisin?? helvetti sentään, miten tää on tällaista että yksinäisen vanhan ihmisen pitäisi ymmärtää kaikkea tällaista.. masentavaa, niin masentavaa- Joka ikisessä käänteessa tulee eteen joku 'uusi asia ja uusia linkkejä ja huomioonotettavaa, ja aina jotain mistä en ymmärrä mitään, eikä ole keltä kysyä yhtään mitään. haluan kuolla!

        Heh! No älä nyt sentään kuole. Jos haluat katkaista nettiyhteyden niin kiskaise piuha vain irti modeemista tai sitten jos modeemissa on virtapainike niin siitä virta pois. Ja kun haluat saada taas yhteyden niin piuha kiinni tai paina uudelleen virtakytkimestä. Erittäin yksinkertaista,. Odota hetkiaikaa, että yhteys muodostuu.


    • Huuruz

      Asenna selaimesi uudelleen

    • 8888888888

      eipä auta selaimen uudelleen asentaminen

    • annchi

      Ei tarvi asentaa selainta uudestaan. Mene jakoavain Muokkaa google cromea/asetukset/Haku-hallinnoi hakukoneita/Oletushakuasetukset ja ruksaa sieltä kaikki joita et halua käyttää ja aseta esim google oletusselaimeksi. Sen jälkeen paina ok, siirry Asetukset/Käynnistyksessä/Avaa tietty sivu ta isivujoukko sininen teksti/valitse sivut sieltä deletoi kyseisen Babylon Search. Pitäisi lähteä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe