Ratsastuskoulu/talli Uudeltamaalta aloittelija-aikuiselle?

Tätiratsastajaksi?

Tarkoitukseni on aloittaa ratsastaminen nyt tänä syksynä. Mitä tallia te suosittelisitte?

Olen jo yli kolmekymppinen, ja ratsastuksen olisi tarkoitus olla mukava harrastus. Kilpailemiseen en koe kiinnostusta. Minulle riittäisi mukava yhteistyön tekeminen hevosen kanssa.

Hoitaisin myös mielelläni hevoseni ennen tuntia ja tunnin jälkeenkin. Voisin myös esim. kerran viikossa käydä vaikka hevosta hoitamassa, jos jokin talli aikuisen hevoshoitajan huolisi :) Mielelläni olisin myös mukana muussakin tallin toiminnassa. Olisi mukavaa, jos talli olisi pienehkö ja tallin tunnelma rento ja avoin. Tärkeää minulle on myös, että hevoset voivat tallilla hyvin.

Mistä siis löytyisi tällainen matalan kynnyksen mukava, miel. pienehkö talli (max. 70 km:;n päästä Helsingistä), jossa tällainen tätiratsastaja pääsisi nauttimaan hevosharrastuksesta (ja vielä mukavaan hintaankin)? (Vai ovatko vaatimukseni kohtuuttomia?)

27

4547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tätiratsastajaksiko?

      Eikö kellään ole vinkkejä?

      • Talleja löytyy...

        Hyvinkäältäkin löytyy pari ihan perustallia.. Lämminhenkinen ja todella asiakkaita arvostava talli on Malluntalli sekin Hyvinkäällä. Kannattaa tutustua. Suosittelen;)
        Ps. olen ihan tavallinen tätiratsastaja itsekin. En puhu liikemielessä,


    • onea

      kannattaa kattoa hevostalli.neissä sieltä löytää kaikkia suomen talleja :) jopa samalta paikkakunnalta :) onnellisia ja ihania ratsastushetkiä !!:)

    • puolimatkantalli<3

      Tiedän juuri tuollaisen tallin! Tuusulassa on talli, jossa on todella auttavaista henkilökuntaa, hevoset hoidetaan itse tuntia ennen valmiiksi, ja tunnin jälkeen pois. Aika pieni, mutta todella mukava. Ja tallin nimi on Puolimatkan talli. Itsekkin käyn siellä, ja mielestäni se on ihana paikka. :) Ja toivottavasti löydät tallin, josta itse pidät. Tallilla on nettisivutkin: http://www.puolimatkantalli.com/

      • Ei puolimatkaa

        En suosittele Puolimatkaa. Mutta paras itse kokeilla. Ehkä sinä tykkäät. Puolimatkan Talli on yksi Suomen parjatuimmista talleista, joka kertoo ainakin tallin vakiporukasta paljon. Käy katsomassa Hevostallit.com.


    • puolimatkantalli<3

      Ja lisään vielä edelliseen viestiin. Jos ostat 10 kerran kortin, niin se maksaa 220euroa, elikkäs 22e tunti. Minusta ihan kohtuullinen hinta. Tallille toivotaan aina ihmisiä auttelemaan hevosten hoidoissa, ja tallin kunnostuksessa yms. , että sinne saa kyllä mennä auttelemaan.

    • samu

      Nurmijärveltä talli Onnenpotku tai sitten Mäntsälästä Jatilan talli, olen itse yli 30v, 8 vuotta sitten ratsastuksen uudelleen aloittanut ja käynyt näillä molemmilla. Suosittelen lämpimästi, molemmilla talleilla saa touhuta hevosten kanssa :)

      • Pihikö

        Onnenpotku vaikutti aika kivalta - mutta hintavalta... Harmi! Minusta 50 e irtotunnista on aika paljon.


    • lolllliii

      enjalan talli!

    • täti minäkin

      Uotilan Ratsastuskoulu Nurmijärvellä! Aikuisille on omat ryhmät ja tallilla käy useita 'tätiratsastajia'.

      • Puuuff

        Hmm... Lähetin Uotilaan jo muutama viikko sitten sähköpostia. Vastausta ei ole kuitenkaan kuulunut, mutta siellä on varamsti nyt syksyn aluksi kiirusta. Jään siis odottelemaan :)


    • J H

      Hei voit vielä aloittaa ratsastuksen Uotilan Tallilla :) siellä on todella hauskaa ja voit käydä sielä usein :)

      • am a

        Talli onnenpotku


    • öö,en keksi

      Ponikoulu
      www.ponikoulu.fi

    • rara5

      PUOLIMATKANTALLI

      • Memmu25

        Vanha ketju, mutta pakko kommentoida. En voi MITENKÄÄN suositella puolimatkantallia. Minulla on siitä vain huonoja kokemuksia.


    • Horsma+Tiivi

      Suosittelen Vantaanpuiston ratsutallia. Vähän vaatimattomat puitteet, mutta sitäkin mukavammat ihmiset ja hepat. Aikuisille on mielestäni omat alkeiskurssiryhmät.
      Itse olen käynyt maastoilemassa ja porukka on aina ollut tosi kiva.

      • miuku5

        Maneesia ei siis taida olla? Entä millaisia hevosia on?


    • Uotila

      Uotilan ratsastus keskus

    • knapperilainen

      Knaperbackan ratsastuskoulu Sipoon Västerskogissa :) Tallille pääsee helposti myös julkisilla :) Hevosia ja poneja on n.15 kpl, ja tallilla on mukava ilmapiiri! :)
      Kannattaa käydä tutustumassa!

    • hallakko

      Nurmijärvellä Vuonotalli Solsikke. Todella kiva omistaja, tallilla mukava henki, talli hyvinhoidettu, iso kenttä ja hyvä maneesi. Kausikortilla tunnin hinta 25€, hepat laitetaan itse tunnille ja sieltä pois.

      • Jooeimuuta

        Vuonotalli solsikkea en suosittele pienten hevosten vuoksi ja tuntioppilaiden määrän vuoksi.


    • Lisbeth123

      Vanha ketju, mutta pakko kommentoida omat kokemukseni. Ehkä niistä on jollekin tallin etsijälle hyötyä. Mäntsälässä voin suositella Vuotavan Ratsutilaa - hyvä hevoset, hyvä opetus, pienet opetusryhmät ja mukavat omistajat. Tuusulassa olevaa Puolimatkan tallia en taas voi mitenkään suositella - sotkuinen talliympäristö, erittäin omalaatuinen omistaja/opettaja ja suurehkot ratsastusryhmät.

    • Anonyymi

      Suosittelen vuono talli solsikkeä

      • Anonyymi

        Vuono talli solsikke on ihana talli Ihanat hevoset tunnilla on yhtä aikaa noin 5-8 ratsastajaa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe