3kk Puerto DELA cruzissa

ex-max-mix

Kannattaako vuokrata asunto lukaali.comin kautta ja mitä kannattaa otta etukäteen huomioon ennen 3kk matkaa?

Mitäs jos matkalla sairastuu, niin kuinka toimin?

36

2027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex.mix-max

      etkö keksi itsellesi omaa nimimerkkiä? minulla on tämä merkki jo kohta vuoden.
      vai onko asialla L.A.V-A taas? tai hänen lapsensa A. tai S.
      L.A.V-A. on ollut minun elämässäni oikea stalker ja sitä 12-vuotiaasta lähtien.

      • mix-ex-max

        panee vaan rekisteröityen jos nimimerkin omia halunnee


      • rokotettu
        mix-ex-max kirjoitti:

        panee vaan rekisteröityen jos nimimerkin omia halunnee

        Miksi tällä palstalla rekisteröityminen tai kirjautuneena kirjoittaminen on niin ylivoimaista kun monella on kuitenkin rekattu nimimerkki plazalla?


      • pox-pix-pax
        rokotettu kirjoitti:

        Miksi tällä palstalla rekisteröityminen tai kirjautuneena kirjoittaminen on niin ylivoimaista kun monella on kuitenkin rekattu nimimerkki plazalla?

        Näistä sivuista ei tule siistejä ilman yleistä rekisteröimispakkoa.
        Yhden rekisteröiminen tyydyttää ehkä joittenkin uteliaisuutta.


      • ex-mic-mac
        pox-pix-pax kirjoitti:

        Näistä sivuista ei tule siistejä ilman yleistä rekisteröimispakkoa.
        Yhden rekisteröiminen tyydyttää ehkä joittenkin uteliaisuutta.

        Plazalla siistiytyminen meni liiankin pitkälle kun yleinen kanaria keskustelu väheni ja käytännössä loppui. Nyt siellä kaverit höpisee keskenään niitä ja näitä, mitä on tullut syötyä, mitä katottua televisiosta ja väliin urputetaan politiikkaa siitä mitään ymmärtämättä.


      • Sotavento (ei kirj.)
        ex-mic-mac kirjoitti:

        Plazalla siistiytyminen meni liiankin pitkälle kun yleinen kanaria keskustelu väheni ja käytännössä loppui. Nyt siellä kaverit höpisee keskenään niitä ja näitä, mitä on tullut syötyä, mitä katottua televisiosta ja väliin urputetaan politiikkaa siitä mitään ymmärtämättä.

        Plazalla on Kanariaosion alla eri ketjuja. Nimimerkki All Marino on aikanaan perustanut sinne sen "höpinäketjun", jossa on myös Kanaria-aihetta, mutta sitten on erikseen muitakin Kanaria-aiheisia ketjuja. Minä kirjoittelen siellä, täällä ja muualla, eikä minua yleisesti ottaen ärsytä mikään tai juuri mikään. Ja kun tulen kirjoittamaan, otan hetken happea, enkä sylkäise sieluani netissä maailmalle, koska se saattaa pahimmillaan käydä kalliiksi.

        Rekisteröitymispakon osalta olen täysin samaa mieltä yhden edellisistä kirjoittajista kanssa. Sen lisäksi keskustelualustojen ylläpitäjien on hyvä aika ajoin tsekata, mitä skeidaa eri osioissa liikkuu. Plazan höpinät on sen osion luetuin palsta, siitä on tullut varsinainen juorukalenteri ja takana pyörii vielä yksityisviestit.

        Useilla henkilöillä, jotka risteilevät näillä palstoilla on lisäksi vielä omia blogeja, joihin saa kivasti kerättyä oman fanclubin, Plazan höpinät ovat kevyttä kamaa sen kanssa.


    • maxmax-max

      Asialliseen kysymykseen vois vastata, eikä itsekkäästi riidellä nimimerkeistä.

      • Y. Helkama

        Ilmeisesti liian tyhmä kysymys vakkareille. Aloittajan kannattaisi kysyä plaza matkalaukusta koska siellä on enemmän Puerto de la Crusin tietäjiä jotka aina auliisti vastaavat.


      • Takkutukka*
        Y. Helkama kirjoitti:

        Ilmeisesti liian tyhmä kysymys vakkareille. Aloittajan kannattaisi kysyä plaza matkalaukusta koska siellä on enemmän Puerto de la Crusin tietäjiä jotka aina auliisti vastaavat.

        Kysymys on sen verran laaja, että lähtökohtia tuntematta siihen on hankalaa tyhjentävästi vastata, mutta: asunnonvuokrauksesta lukaali com:in kautta on hyviä kokemuksia, sairastumisen varalta eurooppalainen kelakortti ja matkavakuutus takaavat hyvän hoidon. Noinkin pitkäksi aikaa kannattaa matkan ajaksi katkaista lehtitilaukset ja tv-lupa, laittaa auto seisontaan yms.

        Pakatessa on hyvä muistaa, että useimmissa asunnoissa ja hotelleissa on laattalattiat, viileät ja liukkaat sekä illoiksi on pusakka kelpo asuste. Mainioita matkanriittailuja!


    • ex-pix-pox

      lukaalista saa hyvän asunnon, jos saa kerättyä 1. vuokran, vuokratakuun ja välitysmaksun kokoon. Sitten voi ottaa sinne rauhassa koko afganistanilaisen ja seurakunnan bummit. Lattialla on tilaa n.15 hengelle kaksiossa. Ruokaa saa kun lirputtaa jokaiselle suomalaiselle, minkä näkee. Ja penskat voi aina panna mankumaan rahaa niinkuin ennenkin. Mutta suomalaisten haukkumisen voi jättää siihen hetkeen, kun he lopettavat tarjoilun. Sitten voi mennä makaamaan heidän oven taakse, ihan niinkuin ennenkin.
      Tervetuloa Teneriffalle!

      • ex-pix-pox

        Ja vielä, kyseinen henkilö ei ole sen köyhempi kuin normaalit kansalaiset, mutta on vaan sitä mieltä, että muut saavat kustantaa kaiken hänelle. Onko Suomessa ilmaiset lomapaikat loppuneet?
        Kauan ne tätä persoonaa ja hänen pesuettaan kestivätkin. tosi kauan.


    • ex-max-mix (ei kirj)

      mitä teen jos sairastun?

      entä hammassairaus?

      kiitos avustanne

      • ex-pax-pix

        Voit tehdä ihan mitä haluat, ota hampaat lasiin, kiitos ittelles. Ei siellä sairaita tarvita.


      • Sotavento (ei kirj.)

        Puerto de la Cruzissa on useita lääkäriasemia. Itse olen käyttänyt tarvittaessa
        Tenequia-hotellin kyljessä olevaa saman nimistä paikkaa.
        Hammaslääkärin apuun jouduin turvautumaan viime talvena, suomalainen Heli Cingari. Noiden tiedot löytyvät myös retket.infon sivuilta.


      • Takkutukka*
        Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:

        Puerto de la Cruzissa on useita lääkäriasemia. Itse olen käyttänyt tarvittaessa
        Tenequia-hotellin kyljessä olevaa saman nimistä paikkaa.
        Hammaslääkärin apuun jouduin turvautumaan viime talvena, suomalainen Heli Cingari. Noiden tiedot löytyvät myös retket.infon sivuilta.

        Lääkäriasemien palveluista ja lääkinnän tehokkuudesta on pelkkiä hyviä kokemuksia itselläkin. Kun hammaslääkäripalveluja toistaiseksi ei olla tarvittu, ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka suhtautuvat niiden hinnat suomalaisiin verrattuna?

        Aurikoista viikonloppua & komeita kuutamoiltoja!


      • Sotavento (ei kirj.)
        Takkutukka* kirjoitti:

        Lääkäriasemien palveluista ja lääkinnän tehokkuudesta on pelkkiä hyviä kokemuksia itselläkin. Kun hammaslääkäripalveluja toistaiseksi ei olla tarvittu, ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka suhtautuvat niiden hinnat suomalaisiin verrattuna?

        Aurikoista viikonloppua & komeita kuutamoiltoja!

        Hintavertailu on hankalaa siitä syystä, että moni on käyttänyt kunnallisia palveluja, itse käytin Helsingissä yksityistä palvelua. Mutta siihen verrattuna hinnat ovat merkittävästi edullisemmat, sanoisin että n. -50 %. Noistahan saa sitten vielä Kelan korvauksen ja akuuttihoidoista, kuten jotkut lohkeamat tai muut myös korvauksen matkavakuutuksen puitteissa. Ei hammashoito ole ilmaista missään. Omaan piikkiin se suurelta osin jää.

        Mutta jos on matkavakuutus, ei kannata jättää asioita Suomessa hoidettaviksi minkään matkalla sattuneen vaivan, liittyy se sitten hampaisiin tai mihin tahansa fysiikkaan, koska jos vaiva on aikanaan diagnosoitu matkakohteessa ja hoidon tarve kenties jatkuu kotimaassa, se menee matkavakuutuksen piikkiin, jos sellainen on, mutta moni valitettavasti pihtaa sen osalta, kun viikon tai parin matkalle, joita useimmat tekevät, saa vakuutuksen muutaman stoben hinnalla.


    • Takkutukka*

      Kiitokset tiedosta, yksityispuolen vertailu juuri kiinnostikin! Ollaan myös samoin todettu, että vaikka se lisävakuutus yli kolmen kuukauden turneelta ei ihan ilmainen olekaan, eipä ilmankaan tulisi mieleen startata reissuun.

      Henkisellä tasolla alkavakin kirsut kummasti kääntyä kohti etelää...

    • ex-max-mix

      jos on matkavakuutus niin eikös sen avulla voi hakea hoitoa vasta suomessa?

      eli jos sairastun niin PDC:ssä pitää käydä aina yksityisellä?

      Kiitos

      • vilperi571

        Hoito aloitetaan siinä maassa missä ollaan kun jotain tapahtuu syystä tai toisesta ja lääkärinpalveluita tarvitaan; sitä varten ne matkavakuutukset on otettu!
        Voit joutua maksamaan homman paikanpäällä, mutta korvaukset saat kuitenkin matkavakuutuksen kautta viimeistään palattuasi suomeen.
        Nykyään tosin monella vakuutusyhtiöllä on kortti jota vilauttamalla itse lääkärinpalveluista ei veloiteta, mutta mikäli resepti lykätään kouraan, niin paikallinen apteekki vaatii selvää rahaa ja ne saat takaisin sitten kuittia vastaan suomenpäästä.
        Jos hoitoa tarvitaan lisää sitten suomenpäässä, niin sekin menee matkavakuutuksen piikkiin määrättyyn rajaan asti.

        Nm. Joskus joutunut käyttämään.


      • Sotavento (ei kirj.)
        vilperi571 kirjoitti:

        Hoito aloitetaan siinä maassa missä ollaan kun jotain tapahtuu syystä tai toisesta ja lääkärinpalveluita tarvitaan; sitä varten ne matkavakuutukset on otettu!
        Voit joutua maksamaan homman paikanpäällä, mutta korvaukset saat kuitenkin matkavakuutuksen kautta viimeistään palattuasi suomeen.
        Nykyään tosin monella vakuutusyhtiöllä on kortti jota vilauttamalla itse lääkärinpalveluista ei veloiteta, mutta mikäli resepti lykätään kouraan, niin paikallinen apteekki vaatii selvää rahaa ja ne saat takaisin sitten kuittia vastaan suomenpäästä.
        Jos hoitoa tarvitaan lisää sitten suomenpäässä, niin sekin menee matkavakuutuksen piikkiin määrättyyn rajaan asti.

        Nm. Joskus joutunut käyttämään.

        Juuri näin, Vilperi.
        Olen nähnyt useita tilanteita, missä ihmiset jänkkäävät lääkäriin menoa. Ei ole matkavakuutusta, ei Eurooppalaista sairausvakuutukorttia, ei mitään turvaa. Ihmiset pihtaavat tärkeimmissä asioissa. Sen kun vielä saisi taottua noiden tupajäärien kaaliin, että Kanarialta(kin) tiukassa paikassa roudaaminen maksaa hunajaa. On sitten vaikeasti vammautunut tai jopa ruumis. Se on kallista lystiä. Itse maksan iloisesti sen muutaman kuukauden turvan, joku pihtaa viikkovakuutuksesta ja se vahinko voi sattua ihan missä tahansa. Mutta siinä keltaisessa nesteessä on hyvin pian, ellei selustaa ole turvattu.


    • Mun ympärivuotinen matkavakuutus maksaa jotain 36EUR ja kattaa kaikki terveyskulut - matkatavarat kuuluvat kotivakuutuksen piiriin. Ei ole kallista, sanoisin.

      • Sotavento (ei kirj.)

        Kerrotko, mistä saat 36 egellä ympärivuotisen vakuutuksen. Kuullostaa uskomattomalta. Tiedän toki kotivakuutuksen roolin, mutta täyttä terveyteen liittyvää turvaa ei hitsivie saa tuolla hinnalla. Tai sitten ole asioinut väärässä paikassa.


      • vakuutus
        Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:

        Kerrotko, mistä saat 36 egellä ympärivuotisen vakuutuksen. Kuullostaa uskomattomalta. Tiedän toki kotivakuutuksen roolin, mutta täyttä terveyteen liittyvää turvaa ei hitsivie saa tuolla hinnalla. Tai sitten ole asioinut väärässä paikassa.

        Minulla on ympärivuotinen vakuutus, ei ihan noin halpa, mutta niin halpa kuitenkin että voittaa viikkovakuutukset, mutta niissäkin on rajoitus niin, että yhdestä matkasta korvataan 90 vrk. Jos pidempään haluaa niin menee lisämaksu..
        Olen ollut sairaalassa siellä teneriffalla ja oli lähellä ettei haettu kotiin, silloin kyllä olsisi ollut iso ilo vakuutuksesta. Mutta kaikki maksettiin kun oli vakuutusyhtiön kortti. On myös tuo Eurooppalainen.
        Olen ehdottomasti vakuutuksen kannalla. kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu.


      • Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:

        Kerrotko, mistä saat 36 egellä ympärivuotisen vakuutuksen. Kuullostaa uskomattomalta. Tiedän toki kotivakuutuksen roolin, mutta täyttä terveyteen liittyvää turvaa ei hitsivie saa tuolla hinnalla. Tai sitten ole asioinut väärässä paikassa.

        IFistä

        Laskuista ei ole tarvinnut tapella tai edes keskustella koskaan - 2 kertaa olen vakuutusta tarvinnut viimeisen 10v. aikana - taidan olla hetkellisesti plussalla.

        "Listahinta" näyttäisi olevan nyt n.50EUR/v, joten kai mulla jotain alennusta on...toistaiseksi ainakin. Joka tapauksessa erittäin edullinen verrattuna per/wk vakuutuksiin, kun reissuja tulee yleensä useampi per vuosi.


      • vakuutettu
        Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:

        Kerrotko, mistä saat 36 egellä ympärivuotisen vakuutuksen. Kuullostaa uskomattomalta. Tiedän toki kotivakuutuksen roolin, mutta täyttä terveyteen liittyvää turvaa ei hitsivie saa tuolla hinnalla. Tai sitten ole asioinut väärässä paikassa.

        Ei ihan tuolla hinnalla ole jatkuva vakuutus (36€) mutta edullinen kumminkin, vajaa 47,00 € per vuosi. turva on voimassa 45 vrk yhtä matkaa kohden, puolisolla vakuutus on 62.00€ vuosi ja turva on yhtä matkaa kohden voimassa 3kk.
        Vakuutus on ollut todella hyvä, käy myös kotimaan matkoilla. Ulkomailla kortti käy suurimmaksi osaksi eri hoitopaikoissa maksuvälineenä, kuten Vilperi kirjoitti ainoastaan apteekkikulut maksetaan itse ja vakuutusyhtiöstä saa ne sitten takaisin.
        Jos joutuu syystä tai toisesta kunnalliseen sairaanhoito laitokseen on hyvä olla Eurooppalainen vakuutuskortti.
        Sairaalahoito on kallista samoin ihan noissa yksityisissä klinikoilla käynnit ovat hintavia, jatkuva matkavakuutus on siis edullinen turva.
        Sairaalakäyntejä on valitettavasti vaan tullut matkoilla eteen ja jatkohoitoa vielä kotimaassa joten ehdottomasti ilman yksityistä vakuutusta ei kannata matkaan lähteä. Samaa mieltä Sotaventon kanssa turvan maksamisesta joka on pieni osa matkan hinnasta.


    • ex-max-mix

      jos otan eurooppalaisen matkavakuutuksen, onko pdc:ssä omalääkäriä, vai onko lähin manner espanjassa?

      • 17+5

        Älä ex-max-mix heittäydy tyhmäksi!


    • Millä hinnoilla olette saaneet asuntoja puertosta lukaalin kautta? Onko muita vaihtoehtoja kuin lukaali? Olisi tarkoitus mennä ensi kesänä 2 kuukaudeksi.

    • Takkutukka*

      Olemme käyttäneet useamman talven Lukaalia, ihan netissä näkyvillä hinnoilla ja kaikki on toiminut mainiosti.
      Retket.info silvustoilta löytyy myös vaihtoehtoja. Mukavia reissunriittailuja!

    • LZX

      Matkavakuutus kannattaa ottaa. Hyvä asunnon välittäjä on myös Kaisa. Finnsun Travel.com. Sairaalassa ja lääkäriasemilla on yleensä tulkki , joka osaa suomea.

    • vastaanotolla

      Tulkki sairaalassa ja lääkäriasemilla? Eipä ole sattunut vastaan. Mutta kyllä: sairaalassa ja lääkäriasemalla on vaadittu, että seuraavalla kerralla on laillistettu tulkki mukana ja asiaa koskevat entiset paperit kotimaasta virallisesti käännettynä. Olisi kallis juttu.

      • vakuutettu

        On esim. Puerto de la Cruzissa jossa on sairaalakäyntejä vuosien saatossa ollut pari kertaa, siellä on pari tai kolme suomenkielistä tulkkia. Homma hoituu ovat ammattilaisia. Sitten myös se että Suomalaiset vakuutusyhtiöt kuuluvat SOS palveluun josta saa myös apua tarvittaessa jos tulee jotain ongelmia ja tarvitsee asiantuntijan tulkkausta esim. lääkärin kanssa.
        Minulle soitettiin SOS palvelusta kun olin kirjautunut vakuutusyhtiön kortilla sairaalaan ja kyseltiin vointiani, hyvä palvelu!
        Lääkäriasemilla on Suomenkielistä henkilökuntaa yleensä paikalla ja jos ei satu olemaan vuorossa niin puhelimen avulla asiat selviävät.
        Sairaalassa henkilökunta puhuu useimmiten vain Espanjaa.


    • ex-max-mix (ei kirj)

      Onko kokemusta eurooppalaisen yhteistyöhoitoloista PDC:ssä?

      Ne ovat seuraavat:

      Hospiten Bellevue

      Hospiten Bellevue - Consultorio Médico

      Hospiten Tamaragua

    • hoitsusi Kangasalta

      ex-max-mix=Jaana K, kissasi Unimaija ym, ym Parempi pysyä täällä Suomen hoitolassa.

    • ex-max-mix

      onko kellään kokemusta noista kolmesta eurooppalaisen matkavakuutuksen yhteistyökumppanista tenerifalla?

      Kiitos

      • hospitenB.

        Hospiten Bellevue tuntui ainakin viime keväänä hyvältä, asiantuntevalta sairaalalta. Henkilökunta puhui pääosin espanjaa, mutta suomenkielinen tulkki oli mukana aina lääkärikierrolla. Leikkaus sujui hyvin, jopa niin hyvin että Suomessa lääkärit ihmettelivät leikkauksen jälkeisten kipujen puuttumisen!
        Voin siis suositella, mutta toivotaan ettei sinne tarvitse päätyä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe