Miten opetatte lapselle alapään nimitykset?

hthththth

Pöyristyin törmättyäni tähän keskusteluun: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10771185

Kuinka moni vielä nykypäivänä opettaa lapsilleen, että koko alapää on pylly? Onko teille lapsena opetettu noin? Itselleni tuntuu todella kummalliselta.

39

3596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääääh!

      Voimia sinulle törmäyksen aiheuttamasta traumasta selvitäksesi.

      • hththht

        hahah! Kiitos. Vastauksia kysymyksiini silti odotan, josko toipuisin nopeammin.


    • 17+19

      Empä ole ikinä kuullut kenenkään puhuvan koko alapäästä pyllynä.

      Meillä on tytöllä peppu/pylly jolla istutaan ja sieltä tulee kakka ja pierut. Sitten on pimppi mistä tulee pissa. Ei tämäkään anatomisesti tietenkään oikein ole (eikä sanatkaan kovin aikuismaisia) mutta eipä meillä silti tarkempiin erittelyihin olla menty.

      Pojalla taas on ne samat peppu/pylly josta tulee samat asiat kuin tytöltäkin, ja sitten on pippeli josta tulee pissa. Itse heille tullut jälkimmäisenä mainitulle lisänimiä iän mukana kuten munat, vehje ja herkät paikat. Myös esim sana penis tuttu mutta ei käytössä.

      • Näin meilläkin

        sekä lisäksi pojat puhuvat kiveksiään pähkinöiksi. Jenkkilän meininkiä...


    • Alapään Eränkävijät
    • Ikävä kyllä

      Meillä kotona ei muistaakseni ollut tyttöjen "värkille" mitään nimitystä. Pyllystä puhuttiin. Taisin olla jo aika iso ennenkun minulle ylipäätään selvisi, että tytöllä on olemassa sukupuolielimet ja emätin eikä vain jotain paikkaa, mistä pissa tulee. Kovasti ihmettelin kyllä mistä vauvat tulevat. Kuukautisistakin kuulin ensimmäistä kertaa vasta koulussa biologian tunnilla.
      Myönnän olleeni pitkään todella tietämätön mistään asioista, kun kotona ei sukupuoliasioita käsitelty mitenkään.
      Toivottavasti nykyvanhemmat opettavat lapsensa vähän eri tavalla. Vaiennettu seksuaalisuus voi olla ihmiselle taakka vielä aikuisenakin ja vaikeuttaa ihmissuhteita. Enkä minäkään ole mikään 60-luvulla kasvanut vaan 25-vuotias.

      • äiti-76

        Pippeli on pojan ja pimppi tytön sukupuolielimestä käytetty.
        Pylly on pylly eli takapuoli,joskus pelleillään taunus-nimellä.
        Miehillä myös puhutaan munista:)

        Tyttöä meillä ei olekaan.
        Mutta siis äitillä ja muilla naisimmeisillä pimppi.
        Poika 7v. tietää mistä vauvat syntyy ja kuukautisista jne. lapselle sopivalla
        tavalla puhuttu aina näistäkin asioista avoimesti,
        kuten myös omassa perheessäni aikanaan ja olen 70-luvulla syntynyt.

        Olen ollut tyytyväinen että kotini oli avoin näissäkin asioissa ja sama kasvatus
        siirtynyt luonnollisesti omalle pojalle.


      • 65643

        WTF??? Tota lukiessa oletin koko ajan, että nyt on kyse jostain 40-luvulla syntyneestä mummosta, mutta että 25-vuotias? Mitä helvettiä?


    • Sasa-

      Pojalla pippeli ja tytöllä etupeppu. Näin meillä =)

      • Tiukka_Peppu

        Aattele tarhassa se kysyy mä en osaa pyyhkiä etupeppua itse kyllä kai se on ok mutt mulle se ei kuullosta oikeelta aattelin vaan sen takii ku se ei oo mikään pylly se on pimppi, kyllähän se vähän pyllyltä näyttä ett on rako ja sille mutta äh se ei ole peppu


    • )))))(((((

      Tytöllä etupeppu??? Mikä peppu se naisen "värkki" oikein on??

      Meillä on 2 tyttöä. Esikoinen alkoi alle 2-vuotiaana kiinnostumaan tyttöjen ja poikien eroista, ja hänelle on aina puhuttu pippelistä ja pimpasta. Äidillä on pimppa kuten kaikilla tytöillä, ja isillä on pippeli. Tytön mielestä isin pippeli on hassu. Nyt 4-vuotiaana hän on vähän ihmetellyt miksi äidillä on karvoja, ja ollaan vaan puhuttu, että sitten isompana kaikille tytöille kasvaa karvoja. Ei siinä sen kummempaa. Kerrotaan sitä mukaa kun tyttö on kiinnostunut. Eipä tuo juuri enempää vielä ole kysellyt.
      Meillä puhutaan yleensä pepusta, ei pyllystä. Mutta sama asia siis.

    • njettas

      Meillä on 4v tytöllä etupylly ja takapylly :D
      Itse päättänyt että asia on näin vaikka olen monta kertaa selittänyt että ei ole olemassa mitään etupyllyä vaan se on pimppi.
      sen kyllä tyttö tietää että pojilla ja isillä on taka pylly ja pippeli.

    • äiskä muistelee...

      Minulla on kaksi tyttöä, nyt jo isoja, toinen jo aikuinenkin.

      Kun olivat pieniä, meillä käytettiin noita etupylly ja takapylly -nimityksiä. Itse inhoan sanaa pimppi, yäk.

      Semmoisina ehkä neljä-viisivuotiaina katseltiin lapsille tarkoitettua seksuaalisuuskirjaa, katseltiin sitä joskus ihan niinkuin mitä kirjaa tahansa. (Olisin laittanut kirjan tiedot tähän, mutta tyttö on tainnut viedä sen mukanaan muuttaessaan. ) Ja lapset tulevat emättimen kautta, eivät mistään pimpistä :)

      Kuukautisista lapset tiesivät reilusti ennen kouluunmenoa, ja kun kuukautiset sitten alkoivat yksitoistavuotiaina, se oli juhlapäivä, mäkkäriin syömään juhlan kunniaksi. Kerroin molemmille, että kun kuukautiset tulee, siitä tietää, että on terve. Kuukautisvuotokin tulee emättimestä, ei pimpistä.

      Etupyllyn yksityiskohtia ei ihan pienelle tarvitse kertoa, se liittyy sitten siihen, kun oikeasti keskustellaan seksuaalisuudesta ja yhdynnöistä ja sen sellaisista.

      • Pikku_Pippeli

        Oon kuullu ton että juhlitaan kun tytölle alkaa kuukautiset, mitä pojalle juhlitaan kun se kastelee eka kerran bokserit spermalla yöllä? Vai? :D kyllähän tytöillekin tuo kuukauttiset tulee pimpistä jos ei oo suojaa niin pikkuhoust kastuu tavallaan ja pippeli tyhjenee yöllä niin kastuu bokserit myös eli tavallaan kun alushousut kastellaan niin juhlitaan onko se liian ällöä se kun bokserit lastuu ett sitä ei juhlita


    • ihan oikeesti :)

      ihan oikeesti, mitä ihmeen etupyllyjä :D

      tytöllä on pimppi ja pojalla pippeli. pimpissä on 2 reikää, toisesta tulee pissi ja toisesta voi aikuisena tulla vauva.
      lisäksi kaikilla on peppu ja sieltä tulee kakka.

      keep it simple people :)

      Lapset 4v ja 12v tytöt. Esikoisen kanssa on tästä ytimekkäämmästä versiosta syvennetty keskusteluja kyllä :) sen mukaan mitä lapsi kysyy, siihen on valmis kuulemaan vastauksenkin :)

    • kåkåq

      Minusta oli uskomatonta että lastenosaston sairaanhoitaja puhui pissapyllystä kun siis tarkoitti pimpsaa. Ammatti-ihminen.
      Meillä tytär 5 vuotta ja hänen kanssaan puhutaan pimpsasta ja pepusta. Lisäksi puhuttu,että tytöillä vauvareikä josta vauvat sit isona voi tulla.

    • äiskä muistelee...

      Itse olen sairaanhoitaja, enkä kyllä ikinä käyttäisi sanaa pimpsa. Minulla se assosioituu jotenkin seksuaalisena ("antaa pimpsaa").

      Eri sanat saavat eri ihmisillä aikaan erityyppisiä mielikuvia. Hyvin pärjättiin etupylly -käsitteellä...

      Mutta pääasia, että ollaan avoimia, ja että lapset saavat asiallista tietoa iän mukaisella tasolla.

      Ja ollaan me lasten kanssa naurettukin jälkeenpäin tuolle etupyllylle. Se nyt oli vaan meidän tyyli.

    • ,khjglkg

      Takana on kaikilla peppu/pylly ja edessä (biologisesta) sukupuolesta riippuen joko pimppi tai pippeli. Pienen tyttölapsen äitinä en vielä ole kiveksille joutunut miettimään nimityksiä, ei ole tullut puheeksi.

      Ajattelin kyllä aikanaan opettaa lapselle myös nämä penis/siitin, emätin, häpyhuulet ja niin edelleen mutta niiden aika ei ole vielä.

      • Transu_karvakuono

        Hmm kivekset ehkä öööm pähkinät (nuts) yks sanoi täällä aiemmin kommentissa


    • duni-

      Äitini puhuu vieläkin pyllystä (etupuoli) ja pepusta, vaikka nuorin lapsensa on jo 19. En varmaan koskaan unohda kuinka äiti selitti että ollaan kaikki tultu hänen pyllystään. Olin silloin jo itse käsittänyt eron joten tämä selitys tuntui todella kummalliselta.

      Pari viikkoa sitten oli äidin kanssa puhetta alapään karvoista, telkkarissa taidettiin puhua mirristä. Äiti kutsui näitä punastellen "naisen hiukset siellä". NAISEN HIUKSET SIELLÄ?! Äimisteltyämme siskoni kanssa tätä häveliäisyyden määrää, äiti puolusteli ettei halua edes aikuisille lapsilleen puhua tuollaisista asioista.

      Kuitenkin pippelistä hän voi puhua, tuntuu kuin hän pitäisi naisen sukupuolielimiä jotenkin hävettävinä kun ei voi edes ääneen sanoa.

      Itselleni kohtapuoliin tyttö tulossa, hänelle puhumme pimpeistä ja pippeleistä. Lapsen kysyessä kerromme rehellisesti syventävämmin.

      • Transu_karvakuono

        En oo ikinä kuullu niasten hiukset siellä "siellä!!!" Ok joo mutta ite en sanois noin sanoisin pimppi karvat


      • Transu_karvakuono

        Lisään vielä mä puhun siskoni kanssa snippasta "snippa" ja murrella mä kutsun sitä snippuksi "snippu" se on ruotsalainen lasten sana pimpille.

        Pienenä vaikka puhuttiin ruotsia niin emätin oli aina pimpsa eli te jotka tykkäätte että pimppi sana on liian rough kutsukaa sitä vaikka snippaksi "äiti tuu pyyhkimään snippani" tai hmmm joo ehkä ok mun korvissa kuullostaa oudolta kun äidinkieleni on ruotsi snippani


    • julia-aurora

      no tietysti pojalla on pippeli ja tytöllä pimppa :)

    • huvittunut mies

      Pylly, penis ja pimppi. Mikä noissa sitten niin traumaattista on lapsille. Vähänkö lasta tullaan kiusaamaan jos hän menee möläytteleen jossain ekalla luokalla etupyllystä jotain. Se vasta olisi traumaattista :)

      • utelias aatu

        Kaikki kelpo nimiä, mutta miksi penis ja pimppi? Miksei pippeli ja vagina? Tai pippeli ja pimppi tai penis ja vagina tai siitin ja emätin?

        Toinen on tuollainen "aikuissana" ja toinen "lapsisana", why so?


    • Mirkku

      Meillä on ollu toki peppu sille takaosalle ja pippeli tai pyppy etuosalle. En tiedä mistä vanhempani sen ovat keksineet, pitää kysyä joku kerta. Mutta siihen ei asossioidu mitään "aikuismaista": pimppa, pimpsa, pimppi ovat silti kaikki ihan hyviä sanoja.
      Etupeppu tai pylly ovat naisen sukupuolielimiä ja aika paljon myös naisellisuutta, naiseutta ja sukupuolisuutta alistavia, jollei väheksyviä termejä, minulle.
      Ja minä teen työtäni eskareiden kanssa.

      • hämmennnnnyys

        Mun mielestä pylly on siellä takapuolella. Hämmentävää, ettei kaikilla ole näin.


    • rivoloogi

      Lapsuuden kodissa äiti sekä mummu käyttivät tyttöjen sukupuolielimestä nimeä piisu ja pojalla oli muna. Itse en ole niitä käyttänyt (minusta kuullostivat rumilta) omille lapsilleni, olen sanonut että ne on pippeli ja pimppa. Yksi tuttani käytti sanaa pillu tytöilleen ja päiväkoti huomautti hänelle (tytöt puhuivat pillusta päiväkodissa) että eikö voisi käyttää kauniimpaa nimitystä. Hän ei tiennyt muutakun pillu ja vittu sanat naisten sukupuolielimille, oli ihmeissään kun sanoin että voisi käyttää sanaa pimppa. Poikia ei hänellä ollut joten jäi tietämättä olisiko se ollut mulkku.....

    • lhwgh

      Ihan sama millä nimellä lasten alapäätä kutsuu. Oli se sitten pimppi tai pippeli /etu tai takareikä tmv. kyllä he oppivat oikeat anatomiset sanat. Kuulevat jo useat hyvin nyuorena sanat vi... ja kyr. .Meillä käytetty pimppiä ja pippeliä sekä kerrottu sopivassa kohdassa oikeat nimet kuten häpyhuulet, se kuitenkin kuulosti ihan esimerkkinä niin hassulta lapsen korvaan. Tää taitaa olla enemmän aikuisen ongelma kun se miten lapsi asian kohtaa. Sanoisin kuitenkin että tärkeintä olisi olla jokin neutraali ja yleinen nimitys eikä asiasta tehtäis niin suurta numeroa!

    • kysyjälle vastataan

      no jep, meillä on aina puhuttu pimpistä ja pippelistä ja pyllystä/pepusta. En kyllä oikeestaan tiiä onko siitä sitte haittaa jos puhuu "etupyllystä", eiköhän sen oikeen nimityksenkin jossain vaiheessa lapsi opi. Ite päätin sillon kun ekaa lasta odotin, että en rupee ressaa noista sukupuoliasioista kun ne on normaaleja kuitenki. Tytöillä on pimppi ja pojilla pippeli.

      nyt esikoinen on kohta neljä ja ootan kolmatta lasta. Tyttöä kiehtoo kauheesti se että äitin mahassa on vauva. tottakai se oli odotettavissa että kun aikansa asiaa miettii niin haluu tietää enemmän. Eräänä kauniina päivänä tyttö sitten kysyi että mistä se vauva pääsee ulos sitten kun se syntyy. Olin eka ku puulla päähän lyöty, mut sit muistin pitää linjani ja vastasin että pimpistä tulee. Tyttöä se nauratti kovasti ja on monta kertaa varmistellu jälkikäteen että SIELTÄKÖ se vauva oikeesti tulee. :D

      Nyt sitte ootas vaan että millon se älyää kysyy, miten se vauva on JOUTUNU sinne äitin mahaan. aijon sillonki olla rehellinen, mut en tietenkään liian yksityiskohtanen ;) muistan että oma äitini kerto asioista totuudenmukasesti mut niin että selitys oli aina sopiva kysyjän ikää miettien.

      • 51v mies vaan(:

        Olen 51v ja en tiedä mikä on pimppa? En ole koskaan saanut etupyllyä..


    • KahdelleÄippä

      Meillä on tytöllä pimpukka ja pojalla pippeli. Molemmilla on sitten takana pylly, jota vanhempi, eli poika, sanoo joskus myös peffaksi, koska se on kuulema kiltimpi sana.

      Lisäksi pojalla on munat, ja 5-vuotiaalle olen kyllä selittänyt, että sitten kun pojasta kasvaa aikuinen mies, niin sinne muniin tulee vauvansiemeniä. Ja poika tietää, että sieltä pitää sitten antaa vauvansiemen naiselle, niin saa vauvan. Siten hän ja pikkusiskokin on maailmaan tullut.

      Poika myös tietää, että naisen masussa on kohtu, jossa vauvat kasvavat. Mutta hänen käsityksensä mukaan vauvat tulevat jaloista ulos, vaikka on sanottu että jalkojen välistä.;) (Kyseli asioita kovasti, kun oli 3 ja odoteltiin pikkusiskoa.)

      Tarhassa poikalaumalla on "viehättävä" rallatus: "Kädet ylös, housut alas, täältä tulee munavaras!" Heh heh...

      • depopulation rules

        Eikä! Juuri niin ei pitäisi pojalle kertoa, vaan päinvastoin opettaa, että niitä muniin tulevia vauvasiemeniä ei pidä antaa kenellekään, vaan aina pitää käyttää varmuuskumia, ruiskia ulkopuolelle tai vain hakata handuun. Tämä maailma on jo muutenkin ylikansoitettu. Syntyvyys alas.


    • typerääkö?

      Jokainen tavallaan. Mutta kyllä omaan korvaani kuulostaa typerältä puhuttaessa sukupuolielimistä pyllyinä. Minulla on tytär,jolle olen sanonut niinkuin asiat ovat; Hänellä on pimppi ja pojilla pippeli ja jokaisella on normaalisti peppu/pylly.. Ja näitä nimityksiä itsekin käyttää ihan normaalisti.

    • hyvä vai paha?

      PYHÄ - HÄPY - PYHÄ

      http://org.utu.fi/tyyala/nirvana/wp-content/Samsarat/yksit/pyha.html

      Naisen fyysisyys ja siihen liittyvä voima on ollut merkittävä, yhteisöllinen tekijä suomalaisessa agraarikulttuurissa. 1800- luvulla kerätyissä seksuaalirunoissa naisen seksuaalisuus saa sekä vastenmielisiä että juhlallisen ylistettäviä piirteitä. Naisen voima on ollut sekä uhka että suoja, hyvä ja paha.

      Suomen kielessä naisen vulvaa tarkoittava sana "häpy" on antiteettisessa suhteessa pyhä-sanaan. Kun todetaan, että jollakin ei ole häpyä, tarkoitetaan, että hän ei pidä mitään pyhänä. Etymologista riippuvuutta sanojen välille ei kuitenkaan voida osoittaa, molemmille sanoille on nimittäin osoitettu oma germaaninen kantasanansa. Naisen sukuelin liittyy kansanomaisen pyhä-sanan semanttiseen kenttään, mutta kristillisessä yhteydessä pyhä-sana on deseksualisoitu kuten kirkolliset ajat ja tilatkin.

      Agraarikulttuurien kansanomaisessa "yhteisöuskonnossa" naista on pidetty kasvun ja sen rajojen metaforana. Naisen sukuelin on saanut erityisen merkityslatauksen sosiaalisten arvojen representaationa. Naisen ruumiillisuudella on ollut merkitystä koko yhteisöelämälle - tästä todisteena ovat muun muassa lähes yleismaailmalliset välttämissäännöt ja rituaaliset epäpuhtausluokitukset. Naiseen on liitetty käsitys rajalla olosta ja samalla ajatus "pahasta" tai "epäpuhtaasta", "saastaisesta", joka voi suojaamattomana olla vaaraksi niin viljan kasvulle, lehmän tuottavuudelle kuin lapsen terveydellekin. Tämä tapahtui etenkin silloin, kun naisen ruumiin rajat olivat havaittavasti auki kuten menstruaation ja synnytyksen aikana.

      Hyvä paha vittu

      1800-luvulla Itä-Suomesta kerätyissä seksuaalirunoissa naisen seksuaalisuus esitetään joko häpäisevässä ja negatiivisessa valossa tai voimakkaan ylistävässä. "Pojat kaikki polvillah vittuakumartamah.Vatsallah miehet vanhat vittuakumartamah, tuota tervehyttämäh. Pappi nosti partoah, kuningas kypäriäh tuota tervehyttämäh." (J. Fr. Cajan 347. Uhtua 1836)

      Seksuaalirunot ovat lähes poikkeuksetta miesten sepittämiä, miesten näkökulmasta. Seksuaalisuudella ja seksillä oli tärkeä rooli miehen ja naisen välisessä suhteessa. Miehen halu naiseen eli "kiima" sitoi heidät yhteen. Miesten fantasioissa sukupuolielimet on irrotettu uhmisruumiiin kokonaisuudesta ja ne on elollistettu. Yhdyntä kuvataan usein taisteluksi, jossa vagina nähdään ylivertaisena miehen elimeen verrattuna. Sitäpaitsi vaginalle ei riittänyt useinkaan vain yksi mies: "Hulivililikan" elimellä saattoi olla yksi miehen elin suussa poikittain, kaksi sauvana kädessä, kolme kontissa selässä jne. 
      Nainen saattoi ruumiillaan sitoa eli "maanittaa" haluamansa miehen itselleen.
      Apunaan hänellä oli lemmentaiat, joissa nainen käytti hyväkseen alaruumistaan ja eritteitään kuten hikeään ja vertaan. Yhteisön kannalta lemmentaiat olivat kuitenkin kiellettyä tai ainakin paheksuttua magiaa. "Nouse, lempi, liehumaan,kunnia, kupahumaan tämän piian pillun päälle, tämän lapsen lantehille! Jos et tänä kesänä, niin elä sinä ilmoisna ikinä!" (Lemmennostatusloitsu, Kaavi 1910)

      Hyi vittu

      Kaikkien seksuaalirunojen taustalla on käsitys naisesta piilevästä voimasta eli "väestä", joka viittaa yliluonnolliseen. Ruumiissaan sijaitsevan voiman avulla nainen saattoi vaikuttaa muihin ihmisiin ja ympäristöönsä. "Naisen vihat" saattoivat aiheuttaa muun muassa sukupuolitauteja, silmätulehduksia ja haavatulehduksia. "vitun vihat" olivat tietäjän käyttämiä loitsuja sairauksien parantamiseksi. "Hyivittu nyt vihasa syököön, lattero latistukoon." (Päätössanat "naisten vihain poistamisloitsusta", Tohmajärvi 1889) 

      Koska naisessa oli reikä mihin tunkeutua sisään ja tulla ulos, ajateltiin, että hänen kehoaan ja vaginaansa voitiin käyttää väylänä matkatessa eri maailmojen välillä. Näitä matkoja nimitettiin "reissuiksi". Tietäjä saattoi siis tehdä "reissun" selvittääkseen "vitunvihojen" syntyä ja taltuttaakseen taudin aiheuttajan. "Lapsen reissu" kuvasi puolestaan lapsen matkaa tuonpuoleisesta tähän maailmaan. Vaginasta saatettiin myös mennä tuonpuoleiseen tai Tuonela-Pohjolaan.

      • osa 2/2

        PYHÄ - HÄPY - PYHÄ 

        http://org.utu.fi/tyyala/nirvana/wp-content/Samsarat/yksit/pyha.html 

        vitun lykky

        "vitun vihojen" lisäksi nainen kykeni käyttämään voimaansa myös hyvään tarkoitukseen. Hän saattoi antaa maagisen suojauksensa niin lapsilleen, miehelleen kuin karjalleenkin. Suojaus annettiin onnen, lykyn, takaamiseksi. Suojausta tarvittiin esimerkiksi naapurikateutta ja pahaa silmää vastaan. Nainen saattoi käyttää "väkeään" myös kamppaillessaan suorassa kontaktissa vastustajansa kanssa. Kamppailussa voima välittyi naisen paljastaessa alaruumiinsa. Nainen saattoi käyttää sukupuolielintensä voimaa myös sitoessaan lehmän itseensä syöttämällä sille jalkovälissään pitämiään leivänmuruja tai antamalla lehmän nuolla alaruumistaan. 

        Voi vittu

        "Väekkyydestään" huolimatta nainen ei kuitenkaan ollut mitenkään ylivertainen tai edes tasavertainen mieheen verrattuna. Miksei voima siis tuonutkaan valtaa? Syynä siihen voidaan pitää esimerkiksi sitä, että nainen nähtiin osana luontoa - jollakin tavoin eläimellisenä olentona. Naista ohjaavat vietit täytyi siis alistaa rationalisuutta edustavan miehen alaisuuteen. Nainen oli sekä kulttuuria että luontoa - voimakas ja heikko, hyvä ja paha. 

        "Mistee on vittu tehty?
        Ei oo vittu hyvistä tehty,
        eikä varsin pahoistakaan.
        vittu on sysistä tehty,
        pärerauvan raiskioista.
        Siihen pani susi suumalonsa,
        karhu kaks kämmentänsä,
        repo kielensä repäsi keskelle terälihaksi."

        (Maaninka. Otto Räsänen KRK 118:302. 1935)

        Kirsi Lamminpää ja Kati Mikkola seuraavien artikkeleiden pohjalta:
        Satu Apo: "Ex cunno väki tulee". Fyysiseen naiseuteen liittyvä ajattelu suomalais-karjalaisessa perinteessä.
        Veikko Anttonen: Pihlaja, naisen kiima ja kasvuvoiman pyhä locus.


    • Etymologiaa

      Kerrotaan asiat asiallisin nimityksin. Tytöillä on pimppi tai pimppa, joillakin on pillu. Synnyttäneillä naisilla on vittu.

      Pojilla on pippeli tai kikkeli, saattaapa olla pilikin. Ja sen juurella on munat tai pallit. Isommilla pojilla on jo kalukin ja mulkustakin puhutaan. Mulkut kyllä monikkona tarkoittanee kiveksiä.

      Aikamiehillä onkin jo kyrpä.

      • kalu pihalla

        ***** ei kyllä paljon kertonut, mutta tulkitsin että mulukku on teinillä ja aikamiehellä k
        k*lli tai k*rpä. Pippeli on ihan naurettava nimi, niin kuin kikkelikin. Miksei voi sanoa penis?

        Pimppi, pimppa ja pimpukka ovat yhtä typerää lässytystä. Entä mikä on aikuisilla naisilla, jotka eivät ole synnyttäneet? Kaikki eivä synnytä ikinä. Mikä se synnyttäneen naisen värkki on nimeltään? ***** V*ttuko? Vai olikse se synnyttämätön nainen?


    • tarkkaan katsovat

      Ehe ehe, mulla onkin iso vehe.

      Vehkeestä puhutaan, ja miehillä on etupuolella häntä. Naisilla ei ole häntää. Tytär kommentoi kerran äitinsä kanssa suihkussa käydessään, että äidillä näkyy kieli pepusta. Tarkoitti että äidillä on ulkonevat pienet häpyhuulet, jotka näkyvät sieltä välistä, ja lapsen mielestä se oli kuin kieli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe