Varasijat ja jonottaminen..

tympii jo

On kyllä melkoinen käytäntö tämä jonottaminen ainakin amk:ssa johon hain..Haluamaani koulutusohjelmaan vapautui 2 paikkaa ja vasta nyt koulu oli tarjonnut niitä eka varasijoilla oleville. Nämä kaksi oli saaneet vielä 16.8 asti aikaa miettiä ottavatko paikat, jos he eivät ota sitten taas siirrytään kyselemään muilta..eikös nyt elellä jo aikoja että suurimmalla osalla paikat jo vastaanotettuna. koulu kuitenkin kirjeitse kyselee vielä kaikilta.. eikö tässä vaiheessa hitto vieköön jo vois puhelimitse kysellä ja vastaus pitäs antaa heti ! itse oon jonossa 10. sijalla ja hulluna haluaisn paikan mut menee kuulema elokuun loppuun ennenku mulle voidaan edes tarjota mikäli sattus niin että kaikki välissä olevat hylkäis paikan..onpahan hidasta.parempi unhohtaa koko homma :(

12

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leeni

      Onko Laurean hoitsujen varasijapaikkoja ilmoteltu kellekkään ???

    • jeshhhh

      Itse sain tänään tiedon että 9. varasijalta pääsin HAMK:n :) olis ollu muutenki paikka kyllä SEAMK:ssa, mutta parempi näin!

    • maisis

      Mua alkaa masentaa, ku luen näitä, että kaikki on päässy kouluun, ku ite junnaan viel varasijalla :( Mut hyvä että ees joku pääsee kouluun :) Jos ens vuonna sit pääsisin mäkin :D

    • Hakija

      Kevään haussa opiskelupaikan saaneilla on ollut 31.7.12, klo 16:15 asti aikaa ilmoittaa, ottavatko he opiskelupaikkansa nyt vastaan vai siirtävätkö opintojen aloitusta. Koulu voi ilmoittaa varasijalla olevalle paikasta, jos paikkoja vapautuu. Koulun hyväksymiskirje varasijoilla oleville kulkee Postin ykköspostissa ainakin yhden arkipäivän.

      Varasijalla olevalla on 16.8.12, klo 16:15 asti aikaa ilmoittaa, ottaako nyt opiskelupaikkansa vastaan tai siirtääkö opintojen aloittamista. Peruutuspaikkaa jonottava, varasijalla oleva voi siis saada hyväksymisilmoituksen koulusta 16.8.12 jälkeen, opintojen jo alettua.

    • Hakija kans

      Älkää nyt hyvät ihmiset jääkö odottamaan jollain 10.varasijalla mahdollista opiskelupaikkaa, vaan etsikää aktiivisesti esim. kansanopistoista, työväenopistoista jne jotain oman mielenkiinnon kohdetta. Niissähän on mielinmäärin erilaisia vuodenkin linjoja.

    • viestin aloittaja

      Joo siis kyllä mulla opiskelupaikka jo on. Odotan vaan viimeseen asti että saisin tämän ekahakutoive paikan koska se omalla kotipaikkakunnalla, pääsin kouluun joka 80 km päässä eli pitkä matka kulkea..

    • VARASIJA

      Olin 2 varasijana laurean liiketalouteen. Olin jo menttänyt kaikki toiveeni, koska sotiin 4 kertaa ja joka kerta minulle sanottiin, että ensi viikolla ja ensi viikolla. MUTTA äsken tapahtuikin ihme ja sain sähköpostiviestin, jossa lukee että olen päässyt varasijalta sisään :)

      Yrittäkää vaan jaksaa vielä ens viikonki!

      Ei maailma kaadu, jos ei pääse varasijoilta sisäänn... Onnea viellä kaikille, jotka odottavat sisäänpääsyä!

    • varasijaltasisään

      Itse jäin varasijalle 11 SeAMKissa ja epätoivoisena etsin netistä keskustelua "monenneltako varasijalta päässyt sisään".. Ja nyt kun pääsin kuin pääsinkin 11. varasijalta sisälle, tahdoin tulla kirjoittamaan siitä, josko joku ensikesän epätoivoinen etsii samanmoista keskustelua :)

    • kerropas

      miten sait tietää että pääsit Seinäjoelle varasijalta? Tuliko viestiä vai soititko tms? Mille alalle hait? Itse hain sosiaalialalle ja varasijalla 5, ja jännitän tärppääkö.

      • Niin se vaan on että

        On maailmankirjat sekaisin jos sosiaalialalle pääsee 5. varasijalta


      • dfhfgjh fytg tr
        Niin se vaan on että kirjoitti:

        On maailmankirjat sekaisin jos sosiaalialalle pääsee 5. varasijalta

        Vuosi sitten pääsi kahdeksannelta varasijalta sosiaalialalle.


      • lemmin_sittenkin_Kai
        dfhfgjh fytg tr kirjoitti:

        Vuosi sitten pääsi kahdeksannelta varasijalta sosiaalialalle.

        Eniten maailmankirjat on sekaisin silloin joka yrittää SEAMKKIIN opiskelemaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3391
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      169
      1431
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      784
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      729
    Aihe