Kuusamolainen kateus ja häikälemättömyys

taakseni jätin

Olen entinen Kuusamolainen, ja en todellakaan ylpeä siitä. Ahdistaa edes käydä koko mestassa..ihmiset ovat niin kamalan katkeria ja ahdasmielisiä. Yrittäjäsuvut tappelevat kellä on eniten hilloo ja kulkevat nokat pystyssä! Kaupan akat juoruavat mitä kenenkin lapsi on tehnyt.. ei saatana. En ymmärrä miten ihmiset jaksavat asua siellä. Säälittää, kun lapsista kasvatetaan samanlaisia kusipäitä.
Koittakaahan opetella elämään ja ennenkaikkea opetelkaa käytöstavat!

111

8163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bostonrules

      Tekstistä päätellen muutit.... Posiolle! jihaa!

      • TaivalkoskiFuckOff

        Taivalkoskelainenko siellä vittuilee, se tuloo vielä päivä kun te ootte pakotettuja kuusamolaisiksi.


    • kätkäläinen

      Terve menoa,itsellä perheasiat kunnossa.
      Kuusamoa en vaihtaisi asuinpaikkana mihinkään.
      Hyvä on olla lapsi perheellä.

      • Pertti123456

        Sossuhan se tukee lapsiperheitä ,kun töitä on niin paljon.


      • Kätkäläinen
        Pertti123456 kirjoitti:

        Sossuhan se tukee lapsiperheitä ,kun töitä on niin paljon.

        Itse olen paluumuuttaja.Sossussa en ole ikinä käynyt,työttömänä en ole ikinä ollut,ei myöskään puolisoni.
        Valittajat menkää ihmeessä sinne kehäkolmosen sisäpuolelle,tai johonkin muualle mistä uskotte sen autuuden löytyvän,mikäli se on niin ihanaa ja Kuusamossa asuminen niin vastenmielistä,kokemusta on asumisesta muuallakin.
        Elämässä on muitakin arvoja kuin raha,esim pienten lasten vanhempana arvostan suuresti isovanhempien osuutta jokapäiväisen elämän pyörittämisessä.Heille suuri kiitos.Lapset eivät käytä kunnallista lastenhoitoa,joten siltäkin osin sossun palvelut ovat meiltä jääneet käyttämättä.


      • Pera123454321
        Kätkäläinen kirjoitti:

        Itse olen paluumuuttaja.Sossussa en ole ikinä käynyt,työttömänä en ole ikinä ollut,ei myöskään puolisoni.
        Valittajat menkää ihmeessä sinne kehäkolmosen sisäpuolelle,tai johonkin muualle mistä uskotte sen autuuden löytyvän,mikäli se on niin ihanaa ja Kuusamossa asuminen niin vastenmielistä,kokemusta on asumisesta muuallakin.
        Elämässä on muitakin arvoja kuin raha,esim pienten lasten vanhempana arvostan suuresti isovanhempien osuutta jokapäiväisen elämän pyörittämisessä.Heille suuri kiitos.Lapset eivät käytä kunnallista lastenhoitoa,joten siltäkin osin sossun palvelut ovat meiltä jääneet käyttämättä.

        Jaahas, itse olin paluumuutaja mutta lähdin, koska työsopimus pelleilyt/palkat ovat naurettavia Kuusamossa se on Fakta sanot mitä sanot.

        Eivät kaikki sossusa juokse , mutta palkkojen ja työttömyyden takia monet siellä käyvät.


      • poifhftgd
        Kätkäläinen kirjoitti:

        Itse olen paluumuuttaja.Sossussa en ole ikinä käynyt,työttömänä en ole ikinä ollut,ei myöskään puolisoni.
        Valittajat menkää ihmeessä sinne kehäkolmosen sisäpuolelle,tai johonkin muualle mistä uskotte sen autuuden löytyvän,mikäli se on niin ihanaa ja Kuusamossa asuminen niin vastenmielistä,kokemusta on asumisesta muuallakin.
        Elämässä on muitakin arvoja kuin raha,esim pienten lasten vanhempana arvostan suuresti isovanhempien osuutta jokapäiväisen elämän pyörittämisessä.Heille suuri kiitos.Lapset eivät käytä kunnallista lastenhoitoa,joten siltäkin osin sossun palvelut ovat meiltä jääneet käyttämättä.

        Onko se sossun palvelua, jos lapsi käy kunnallisessa päivähoidossa? terv. 6-vuotta korkeinta hoitomaksua maksanut!!!!!!!!!!!!


      • Pertti12344321
        poifhftgd kirjoitti:

        Onko se sossun palvelua, jos lapsi käy kunnallisessa päivähoidossa? terv. 6-vuotta korkeinta hoitomaksua maksanut!!!!!!!!!!!!

        Kaikki mitä itse et ole maksanut on muitten maskamaa!


      • J.K.rules
        Pera123454321 kirjoitti:

        Jaahas, itse olin paluumuutaja mutta lähdin, koska työsopimus pelleilyt/palkat ovat naurettavia Kuusamossa se on Fakta sanot mitä sanot.

        Eivät kaikki sossusa juokse , mutta palkkojen ja työttömyyden takia monet siellä käyvät.

        Joukamo Kortesalmi ei ole ainakaan kateellinen kenellekkään, tuleva kirkkovaltuuston puheenjohtaja ja kansanedustaja.


      • Jossullaois
        J.K.rules kirjoitti:

        Joukamo Kortesalmi ei ole ainakaan kateellinen kenellekkään, tuleva kirkkovaltuuston puheenjohtaja ja kansanedustaja.

        No Joukamolla pikkuisen kuitenkin käy kateeksi uusi gondolihissi rukalla. Ja uusi hallintojohtaja. Ja kirkkosaaren silta. Ja revontulet. Ja Hossan kansallispuisto. Ja...


      • Anonyymi

        Ei tuommoinen kuusamolaisjuntti muualle pääse töihin, kaikki nauraa jo kuusamolaisen kuultuaan et ei me tuommosta "sukurutsaa" palkata..


    • naurattaa

      Olen aloittajan kanssa 110% täysin samaa mieltä. Pari viikkoa sitten radiossa haastateltiin kuusamolaista joka toivotti kaikki tervetulleeksi kuusamoon...sanoen että "tervetuloa vitutuksen tyyssijaan". Kertoo paljon mitä kuusamolaiset itsekin ajattelevat kuusamosta ja kuusamolaisista.

      Ja eniten naurattaa kuusamolaiset peräkamarinpojat...asutaan isin ja äitin luona vielä 30v.....40v ja ehkä vieläkin vanhempina. Hah hah hah....

    • lerppahuuli

      katkero miksuko se täällä lässyttää?

    • money talk

      Olen "taakseni jätin" kanssa täysin samaa mieltä. Ja sen olen huomannut myös jos Kuusamossa käy ja ajaa sellaisella autolla kun haluaa niin ei kauaakaan kun kuulee kommentteja että nyt se leuhottaa autolla yms yms... Siitähän sen tietää että itsellä menee kohtuullisen hyvin kun kadehtijoita riittää. Mikä kumma siinä on että kun menestyy niin se ei saa näkyä esim elämisenlaadussa??

    • Lässynlää

      Hohhoijaa..Mennyt niin maku koko Kuusamo-palstasta! Mitä sitten vaikka muutitkin pois kuusamosta? Miks helvetissä siitä pitää tänne tulla kehumaan??
      Etkö jaksanut selata arkistoja sivustolta,kun samoja tarinoita löytyy kun ehtii.
      Ja hei,minäkin olen muuttanut pois Kmosta mutta enpä siitä suurta numeroa tee.

    • tulvan tuoma

      Ei haittaa vaikka rutkuttajat muuttaa pois Kuusamosta. Itse olen muuttanut etelästä tänne ja viihdyn niin ihmisten kuin maisemien puolesta.

      • Muutanmaalleasumaan

        Kokeile vaihteeksi asumista oulussa rajakylässä tervakukkatiellä. Siinä sale kaupan lähellä niin alat arvostaa enempi "kuusamolaisia" mutta elä kokeile aineita.


    • minäkin jätin

      Saahan sitä valittaa missä haluaa..olen myös aloittajan kannalla. Onneksi olen mennyt naimisiin ja sukunimi ei ole enään niin KUUSAMOLAINEN..aina niitä et " ai sä oot niitä tyttöjä" voi helvetti.

    • kauhea paikka

      Synnyin Kusamossa, olin lapsena ulkomailla 2.5 vuotta. Kun palasin, koin kulttuurishokin. Jopa lapset olivat hirvittävän pahansuopia.
      Opiskelin Helsingissä kauan, asuin Jyväskylässäkin.
      Muutin takaisin Kuusamoon, en lähtenyt-luonnon takia.
      Oli tosi vaikeaa myöntää itselleen, että aloittaja on täysin oikeassa.

      Haluan lähteä täältä pois, enkä ikinä palata takaisin.
      Kuusamolaiset ****päät, muuttakaa muualle, yksin.
      Opitte elämään muidenkin kuin toisten kuusamolaisten kanssa ja ehkä tajuatte, mikä on pielessä, tosi pahasti pielessä.

      • keba2

        muutakin on kierretty kuin tahkoa ilmeisesti.möö.


      • Realisti 5

        Olen kanssasi samaa mieltä. Kuusamolaisessa ilmapiirissä on jotakin outoa, jota ainakaan minä en pystynyt sisäistämään. Vikaa oli varmasti minussa itsessänikin, mutta samaa vieraanaolemisen tuntua en kokenut asuessani Etelä-Suomessa eri paikkakunnilla toistakymmentä vuotta. Kehottaisun ainakin miettimään Kuusamoon muuttoa, jos et satu olemaan syntyperäisiä kuusamolaisia. En ole ollenkaan katkera, joten älyttömiin kommentteihin ei kannata vaivautua.


      • Tekusa

        Olen realistin kanssa samaa mieltä. Kuusamolaisessa asenteessa on jotakin outoa, jota muualta muuttanut ei käsitä ollenkaan. Olen asunut useilla paikkakunnilla työnipuolesta, joten minkäänlaista katkeruutta en varmasti tunne kuusamolaisia kohtaan, kovasti olette kuitenkin sisäänlämpiäviä, jopa ylpeilette kyseisellä ominaisuudella.


      • Anonyymi
        Tekusa kirjoitti:

        Olen realistin kanssa samaa mieltä. Kuusamolaisessa asenteessa on jotakin outoa, jota muualta muuttanut ei käsitä ollenkaan. Olen asunut useilla paikkakunnilla työnipuolesta, joten minkäänlaista katkeruutta en varmasti tunne kuusamolaisia kohtaan, kovasti olette kuitenkin sisäänlämpiäviä, jopa ylpeilette kyseisellä ominaisuudella.

        Kuusamolaiset on idiootteja.


    • Sairautta

      Kuusamoa vaivaa se geenimuunnos,jota aivan kansanvälisesti tutkitaan.Harva kulkee tervein paperein.Ja paljon olisi tarvetta mielenterveyspalveluille.Ahneus,kateus,ilkeys ja muut luonneviat "normaalia"kuusamolaista käytöstä.Kolmensadan vuoden ristiin naimiset näkyvät.Hinta on tälläinen.

    • keba2

      Ai että tämä suoli 24:nen on hieno paikka.Lukee minkä tahansa paikkakunnan sivuja niin aina löytyy joku jonka mielestä kyseinen paikka on perseestä.Sama valitus virsi aina soipi.Kai tämä on hyvä paikka purkaa katkeruuttaan!Taitaa vaan olla niin ettei ne tyytyväiset viitsi tänne kirjoittaa!

    • Entinen Kuusamolaine

      Sanosin tähän että, ei se Aina elämä muuallakaan ole Yhtään sen Parempaa kuin kuusamossa. Kyllä se on ihminen Itse, on se joka Elämän valinnoilla ja Tyylillä Tekee Omasta elämä sellaista kuin on. Ja mitä sossun ja työkkärin palveluihin tulee, Olkaa vaan tyytyväisiä, että on joku paikka MIstä ihmiset saa rahaa, Elämiseen. muuten tämä suomi olisi aikamoinen Villilänsi, Olisi ryöstöjä ja yms kun ei Ihmisillä olisi rahaa. ja moni Joutuisi huonoille teille. Ite Oon asunu Kuusamossa ja mukava siellä on tulla Käymään Lomilla.

    • Kuusamolainen

      Kuusamolaiset ei ole ehkä katkeria mutta kateellisia kylläkin.
      Elintaso ei saisi näkyä ulospäin mutta tuon yleistyksen voi liittää varmasti kaikille
      pienille paikkakunnille.

      Huonoja puolia täällä on mutta kuitenkin enemmän niitä positiivisia.
      Arvostan, että rakkaat ystävät ja sukulaiset on lähellä.
      Joka kerta kun vaikka sen maitopurkinkin käy ostamassa niin aina tulee vastaan vähintään tervehtimisen arvoinen tuttava..voihan siitä jupista kuinka ikinä ei saa olla rauhassa mutta onhan täällä tuttua ja turvallista.

      Paljon voi sillä omalla asenteella muuttaa..jos ei muita ihmisiä niin ainakin omaa pääkoppaa.

    • katteellinen

      Minä itse olen tullut aivan toisenlaiseen käsitykseen Kuusamolaisista eli niistä, jotka tekevät muutakin kuin lapsia. Näiltä ihmisiltä saa monelaista palvelusta ja ovat heti auttamassa, jos pyydät jotain. Se mikä on pistänyt silmään on tuo nuorten naisten kotona oleminen ja lapsien pitsipuvussa paapominen aina nelikymppiseksi asti ja ei minkäänlaista kiinnostusta siitä, mitä työtä voisi joskus "aikuisena" tehdä. Vanhoja akkoja sitten koulutetaan ylioppilaaksi ja sen jälkeen johonkin ammattitutkintoon.

      Kuusamon ammattikoulukin yrittää väkisin kouluttaa näitä nuoria, mutta huonoin tuloksin - hormoonit ne hyrrää.kutsuu. Nuoria naisia näyttää kiinnostavan enemmän nuo pesäntekopuuhat jonkun kanssa ja hänelläkään ei taida olla nuo tulevaisuuden visiot kummoisia,työpaikasta ei oletietoakaan. Hyvinhän nuo näyttävät näillä perheille suunnatuilla tukimuodoilla tänäpäivänä pärjäävän, lapsetkin ovat niin pyntättyjä. Yhtä pyntättyjä, kuin herrojen lapset.

    • Kuusamonkin ongelma

      Yhteiskuntamme ylikouluttaa ihmisiään ja tuhlaa hirvittävästi veronmaksajien varoja. Koulutetaan tulevaisuutta varten, kun ei ole niitä työpaikkoja. Maahamuuttajiakin otetaan Suomeen tulevaisuutta varten, että jos joskus niillekin niitä työpaikkoja. Onkos tässä sitten mitään järkeä? Monella on ties kuinka monta ammattitutkintoa plakkarisssa, on maisterin papereita on vaikka mitä, mutta töitä vaan ei ole tarjolla. Osanneeko ne edes nuo ylikoulutetu tehdä mitään duunia, kaikki työt varmaan ovat heidän mielestä niitä "paskaduuneja"? Eihän ennen puhuttu "paskaduuneista" kaikki työt kelpasi ja töitä tehtiin jopa kolmessa vuorossa ylitöistä puhumattakaan? Verojakaan ei nykyisin juuri kukaan mielelään maksaisi, vallankin ne jotka elävät ökyelämää. Ökyeläjät eivät mielellään osallistuisi yhteiskuntamme vähäosaisten auttamiseen, ökyjen mielestä vähäosaisuus on omaa syytä.

    • että silleen

      Eipä se tuo liika kouluttautuminen kuitenkaan näy päällepäin, lienevätköhän ne nämä nykypäivän kurssit ja tutkinnot niitä "pikatutkintoja? Ainakin vanhuksille pillereitä pääsee jakamaan suoraan kadulta reväisty ja pääkopankaan ei tarivitse olla edes kunnossa. Taitaa sama juttu olla noiden pienten lastemmekin kanssa, niitäkin pääsee hoitamaan hutsu kuin hutsu. Saahan tuolta Viron puolelta jopa lääkärin papereita aika helposti ja Suomessa on ollut vakava valelääkäriongelma. On ollut myös valesairaanhoitajaongelmakin ja ihmishenkiä on menetetty pikavoitot mielessä.

      • Anonyymi

        Kateus vie kalatkin katiskosta! On kamala tauti! 🐽🐒.


    • niinikäästi

      Olen käynyt koulut Kuusamossa 1980 luvulla. Vanhempani olivat köyhiä pientilan pitäjiä ja koulussa olin kiusattu. Emme kuuluneet lesdatioilaiseen yhteisöön ja vanhempani eivät kuuluneet sosiaalihuollon piiriinkään. Koin itseni Syntyperäisenä Kuusamolaisena toisen luokan kansalaiseksi ja ilmapiirin turhauttavaksi. Koulu menestys oli yläasteella keskiverron alapuolella, koska sen piti ilmapiiristä johtuen olla, koska kuuluin alempaan sosiaaliluokkaan.

      Kävin yläasteen jälkeen Kuusamon ammattikoulun, kun se kuului alemman sosiaalioukan koulutukseen. Armeijaan asti en ollut opiskellut juurikaan, mutta opin helposti asiat. Armeijan jälkeen muutin pois Kuusamosta ja aloin opiskella ja kävin samalla töissä. 26 vuotiaana minulla oli korkeakoulututkinto ja tutkintoa vastaava työpaikka. Olen myös sen jälkeen opiskellut lisää. Vaimoni kanssa olemme keräneet satojen tuhansien eurojen omaisuuden ja lapsemme opiskelee yliopistossa.

      Yhteiskuntamme antoi köyhälle mahdollisuuden ja me käytimme sen mahdollisuuden. Emme ole katkeria ja emme välitä muiden kateiluista, koska kateilijat ovat samoja ihmistyyppejä, joilla piti nuoruudessa olla ulospäin kaikki viimeistä huutoa.

      • Mistänäitätulee

        Voi kuinka mukavaa. Toivotaan että golfkentältä ehdit purjehtimaankin ensi kesänä !


    • olette lappalaisia

      Kuusamo on todellista syrjäseutua, kaukana kaikesta ja keskellä ei mitään köyhällä, karulla ja ankealla Luojan hylkäämällä umpiperällä, jonne talvi tulee aikaisin ja kesä myöhään, joten vuotuinen kasvukausikin jää lyhyeksi.
      Kuusamolainen ilmapiiri on sisäänpäin kääntynyt ja ahdasmielinen ja kaikkea outoa kyräillään alta kulmien. Lisäksi Kuusamon vitsauksia ovat työttömyys, alkoholismi ja sisäsiittoisuudesta johtuvat monenlaiset henkiset ongelmat.

      Kuusamoa pitävät pystyssä ainoastaan eteläisemmästä Suomesta tulevat vauraat turistit, joiden lompakkoja kuusamolaiset himoitsevat ahne kiilto silmissään.
      Kuitenkin näiden elättäjiensä selän takana ja heidän poissa ollessaan kuusamolaiset puhuvat heistä pahaa koko ajan.

      Pakko todeta, että Kuusamo on vastenmielistä seutua ja kuusamolaiset sellaista väkeä, joita minä en halua tuttavapiiriini.

      • sorvankylä

        Poroposiolainen on kateellinen. Kuusamossa on paljon enemmän hyviä puolia kuin huonoja. Kuusamolaiset eivät tuijota turisteja samoin kuin joissakin pienillä paikkaunnilla. Pienillä paikkakunnilla silmäparit kyylää huoltoaseman tiskiltä vessaan ja tankauspisteelle kuin pahantekijä olisi tullut käymään.


      • anonyymi_C83

        Turpakii kuusamolainen, tiiän kuka oot.


    • kuu-ukko numero 600

      Sehän kuulostaa ihan kuin suomi pienoiskoossa. Stupsi jaHaakluntti vaan fiksuina päällysmiehinä , heidänkin viisaus karisee kun ottavat silmälasit veke .

    • maailveijijä

      Kylät ovat Kuusamossa autioituneet kokonaan. Kantavästön lapset ovat muutaneet muualle asumaan. Sama virttä on veisattu vuosikymmeniä lapsille leveämmästä leivästä muualla. Oikeassa ovat olleet, että metsätöillä ja pienviljelyllä ei ole ollut tulevaisuutta. Mitä loogiseen ajatteluun varustetuilla aivoilla olisi ollut käyttöäkään matkailussa ja nykkipajoissa? Pienen kansakunnan voimavarat pitää käyttää harkiten.

    • Ughpuhunut

      Kuusamossa osataan kyllä olla helevetin kateellisia kaikesta, paskaa jauhetaan koko ajan. Itketään kun Rukaa kehitetään, kyllähän se on Kuusamolaiset niin että jos ei olis Rukaa niin te olisitta samassa jamassa kuin naapurikunta Posio.
      Ei hääviltä näyttäisi.
      Koillissanomien meille soitettiin palstallekkin sopisi paremmin meillä valitetaan palsta nimeksi, ei koskaan mitään positiivista.

    • S-salmi

      Mehtärosvot siellä asustaa, joko ne on saanu sille uudelle puhdistamon purkuputkelle oikean paikan ?
      Siinä jos jossakin sitä on poltettu Kuusamolaisten rahaa ja paljon.
      Kannattais laittaa vesiosuuskunnan päättäjät vaihtoon niin jospa siellä sitten saatais jotakin aikaiseksi.

    • ruutanaKaatana

      ei se elämä täällä kehän lähellä ole sen parempaa. Kaipuu Kuusamoon ym.vasaraperälle.

    • sanaton

      Kyllä täällä pärjää kun elää ja antaa toistenkin elää.

    • käköne

      Kuusamoon perustettava RKP:n paikallisyhdistys.

    • 2222222

      Tällaisen "turistin" mielestä Kuusamo näyttää oikein viehkeälle paikkakunnalle. Pikkukaupungiksi siellä tuntuu olevan sekä yhteiskunnan palveluja että liikkeitä joka nimestä. Kaupunki on rakennettu viihtyisästi ja ympäristö upea.
      Olisitte onnellisia paikkakunnastanne!

    • yx.riippamuna

      Olen entinen kuusamolainen ja en todellakaan ylpeä siitä...kirjiitin tuon kuusamolaisen pienellä koolla, kun häpeän aloittajan puolesta. Mitä yrität sanoa kuusamolaisuudesta tuolla? Sananmukaisestihan sen voisi ymmärtää siten, että et ole ylpeä siitä, ettet enää ole kuusamolainen.

    • Pravdaa

      Kuusamo on hullujen kaupunki, täällä asu ku aivovammaisia ja sellaisia kusipäitä joiden elämä päättyy neljäntien risteykseen

      • näinonnnn

        Olet oikeassa. Vähintään 90% kuusamolaisista on vajaaälyisiä tai häiriintyneitä.


      • Elääpitää

        Tarkoitat varmaan: kaivosvammaisia


      • QusamonVajokit
        Elääpitää kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan: kaivosvammaisia

        Elääpitää kommentoi:
        "Tarkoitat varmaan: kaivosvammaisia "

        Sää se sanoit, sinä se taidat olla se yks kuusamon vajokkien päämies


      • Anonyymi

        Ookko käynnää tääll kassomassa.


    • exkmo

      Kuusamo satsaa sesonkiin ja mamuihin pelkästään. Kuka vittu sielä enää viihtyy. Alkaahan se samat naamat vituttamaan joka paikassa ja kun ei omassa elämässä tapahdu taroeeksi eikä lähelläkään niin kaikkien asiat tiietään ja sit lisätään puolet paskaa juttuihin

      • huhhhuijaa

        Paskanjauhamisen ne kyllä osaa,kaikkien asiat tiedetään paremmin kuin omat..ja sitten vielä keksitään vähän lisää väriä juttuun,osalla on helvetin hyvä mielikuvitus siinä..Kyllä ne ihmiset jotka on joskus muuttaneet Kuusamoon ja hoksineet minkälaisia ne ihmiset on ja älynneet lähteä sieltä pois..ne on viisaita,kuka tervejärkinen haluaa asua niin ahdasmielisessä ja kateellisessa ilmapiirissä..


      • sukuvikako
        huhhhuijaa kirjoitti:

        Paskanjauhamisen ne kyllä osaa,kaikkien asiat tiedetään paremmin kuin omat..ja sitten vielä keksitään vähän lisää väriä juttuun,osalla on helvetin hyvä mielikuvitus siinä..Kyllä ne ihmiset jotka on joskus muuttaneet Kuusamoon ja hoksineet minkälaisia ne ihmiset on ja älynneet lähteä sieltä pois..ne on viisaita,kuka tervejärkinen haluaa asua niin ahdasmielisessä ja kateellisessa ilmapiirissä..

        Juu ja jos vastaan tulee oikeen pyöreänaamainen immeinen, niin heti tulee mieleen, et se on varmaan Kuusamosta :))))))


      • Joukamonpoika

        Jaa a, miksihän nämä katkerat ihmiset roikkuvat päivittäin tällä Kuusamo-palstalla. Tervetuloa takaisin Kotiin !


      • Anonyymi
        huhhhuijaa kirjoitti:

        Paskanjauhamisen ne kyllä osaa,kaikkien asiat tiedetään paremmin kuin omat..ja sitten vielä keksitään vähän lisää väriä juttuun,osalla on helvetin hyvä mielikuvitus siinä..Kyllä ne ihmiset jotka on joskus muuttaneet Kuusamoon ja hoksineet minkälaisia ne ihmiset on ja älynneet lähteä sieltä pois..ne on viisaita,kuka tervejärkinen haluaa asua niin ahdasmielisessä ja kateellisessa ilmapiirissä..

        Koko ryhmä näitä Pohjosen kaupunkeja paikkakuntia yhtä ahdasmielistä porukkaa! Minulle kaikki heti!


    • salmenpoika

      Nooin tuleva kepulainen on onnellinen, kortepoika

    • Melkeinasuinsiellä

      Miksi ne naapurin asiat kiinnostaa niin helvetisti kuusamossa? Onko pitäjässä niin vähä elämää ihmisillä, että se sisältö pitää kaivaa muiden elämästä? Ahdistava paikka edes käydä. Jos haluat tietää mitä itelle kuuluu niin muut tietää sen varmasti paremmin.

    • Pertti_Pas

      Kuusamossa esiintyy ihan vain perus savolainen mielentila.

    • kotionlinnani

      Kuusamossa kaupungintalo haisee ajoittain navetalle ja meijärille. Kuusamosta on paljon jaloilla äänestäneitä 60 -80 luvuilla syntyneissä. On ikäpolvia, joista 70 % ovat muuttaneet pois paikkakunnalta. Yleinen mieliala oli silloin, että Kuusamoon ei kannata jäädä lehmiä lypsämään, metsätöihin tai näiden sivuelinkeinoihin. Paluumuuttajia ei juurikaan ole tullut paikkakunnalle. Kuusamon kaikille sivukylille ei aurata enää teitä talvisin. Kuusamossa ei ole juurikaan kadehtimista ja kaikille on tilaa. Jos ei pärjää muiden kanssa, voi muuttaa erakoksi syrjäkylille omaan rauhaan murehtimaan ja märehtimään asioita.

      Lapsuuden traumatisoitumista kotiseutuun voi " hoidattaa siedätyshoidoilla". Ikänsä kotiseuduilla asuneilla maailmankatsomus ei ole kovin avaraa, jos koko elämänsä on kävellyt navetan ja talon väliä. Toinen ääripää on kokoikänäsä maailmalla kulkurina juurettomana kiertäminen.

    • vilupuisttattaa

      Kuusamo on ollut rajaseutua ja Ruotsin kuningas on asuttanut alueen lupaamalla tilojen perustajille verovapauksia. Suurin osa kuninkaan asutus toimista omavaraistalouksista ovat olleet nälän pesiä. Nälkä, taudit ja kylmyys ovat tappaneet heikot pois useaan kertaan ja kantaväestöstä jäljelle jäivät kestävimmät.

      Maahanmuutajista ja kännykän räplääjistä ei selviäisi talven yli yksikään omavaraistaloudesssa Kuusamossa.

    • Ukkeli73v

      Tuohon edelliseen voin vastata,että sehän ei pidä paikkaansa. Allekirjoittanut on hallinnut omavaraistalouden vuosikymmeniä.Se ei ole estänyt sitä,että hallitsen nykyiset digilaitteet viimesen päälle.En tarvitse pölyttyviä tietosanakirjoja,en saastuta ympäristä turhia automatkoja tekemällä ,koska sillä älykännykällä hoidan tidon haun ja sähköpostilla tärkeät ja monet välttämättömät asiat.
      Siitä kännykästä ja i padista on kuule moneen apua,et uskokkaan ,jos et hallitse niitä.

    • MielipideKuusamolaisista

      On myös hyvä muistaa tosiseikka että kuusamolaiset ovat sisäsiittoisia, kaupungin vajaat kuusitoistatuhatta asukasta muodostuvat neljästäkymmenestä suvusta.

      Kuusamolainen on syntymästään alkaen siis mielisairas, sairauteen ei ole hoitokeinona muuta, kuin pysyä paikkakunnalla ja elää kuin juntti, pöllönä pelossa...

      • jönkyrä

        Sisäsiittoisia ovat olleet kaikki koko maapallolla, koska kulku yhteydet heimokulttuureisssa olivat heikot ja myöhemmin yhdyskuntien kehittyessä hallitsijat ottivat vaimoksi sukulaisia. Kuusamossa kulkutaudit, nälkä, kylmyys tappoi heikot ja jäljelle jäi vain parhaat yksilöt. Ankarissa oloissa evoluutio karsii kovalla kädellä. Eniten näyttää maapallolla olevan joutavia ja joutilaita lämpimissä maissa.


    • pirutjapalokärjet

      Niin se on sielläpäin maailmaa muuallakin, kuten nyt Rautavaaralla joka on syntymä kuntani, pilkallisia, ilkeitä ja sillä asenteella, että jokainen olettaa olevansa toista etevämpi ja se lähimmäinen yritetään tehdä, maan matosta alhaisemmaksi. Milläs ne poloiset olis mitään sivistystä oppineet siellä korvessa? Eikä näissä kunnissa paljon muita olekkaan kun vanhuksia ja eläkelläisiä, joku polttopuu yrittäjä äijä joukossa mukana.

    • KuusamonJuntit

      Kirsikkana kakun päälle, huskyyrittäjän neronleimaus mennä juoruamaan Lionel Messin lomailu, hei hei megatähdet, nyt ne ei ainakaan tänne tule. kuusamolaiset teki ittestään nyt pellen!

      Kuusamon matkailu ja koillissanomat vois pitää palaverit miten näitä megatähtien lomia pilataan kuusamossa taidokkaasti.

      Madonna kävi Levillä ja ei liikkunut muuta tietoa kuin epämääräisiä huhuja. Siellä eivät yritykset lavertele asiakkaistaan mainoksen toivossa. Toista se on Rukalla, uudella huskytarhan pitäjällä taisi kohota kusi hattuun kun maailmantähti erehtyi vierailulle. Mutta ei erehdy enää, se on varmaa että julkkikset välttelevät aivan varmasti paikkaa missä tiedot lauletaan saman tien lehdistölle.

    • loiyty

      onko tämä se sama Messi joka pitää sitä grilliä kiiminkissä.

    • Paparatsit

      Kateudesta ei ole tietokaan, mutta vaikeimman kautta asioita väännetään ja käännetään. Voiko kukaan olla kateellinen kateuden kohteelle eli kadehtia sitä, kun kukaan ei kadehdi?

      • Anonyymi

        Tämä oli hyvä heitto 😉


    • qsamolainen

      Tiedoksenne et nimeltämainitsematon kuusamolainen kansanedustaja on oikeasti vähä-älyinen, kusipää joka ei ymmärrä mistään hölkäystäkään.

    • EiKuusamolainen

      kuusamolaisille ei kannata puhelinnumeroaan antaa, se menee heti leviteltäväksi ympäri kyliä, kukaan kuusamolainen ei ole luotettava. valehtelevat ja kieroilevat kaikki

    • JodelKuusamo

      Kuusamon vähäälyisimmät taitaa olla jodelin käyttäjiä.

    • Eipaljonkiinnosta

      Kuusamolainen tapa jättää velat maksamatta ja pitää kulissia yllä!?! Hyvähän se on kun muut maksanut elämistä..

    • Anonyymi

      Kuusamolaiset, suomen tyhmimmät, pöljässä/hölmölässäkin on fiksumpaa porukkaa.

    • Anonyymi

      Materot ja määtät, kuusamon veivikaulat!

    • Anonyymi

      Avokille mainitsin juuri luettuani näitä kommetteja hermostui hän ei ole isopäinen,mutta en tiedä voisiko geeniperimä olla kyseessä itsellä ei toki ole mitään vikaa isäni oli pohjoiskarjalasta puhetta riitti kunnes sydän lopetti toimimasta.

    • Anonyymi

      Käydään Kuusamon jatkuvassa vesisateessa ja sääskien syötävänä muijan kotikylässä hänen tarpeidensa takia. Ei nappaa!

      Ihmiset ovat luotaantyöntäviä mörököllejä tai iholle asti työntyviä uteliaita toisten asioihin sekaantuvia heeboja.

      Ensimmäinen ilta menee kivasti kikatellessa ja hymyillessä, mutta pian alkaa kyttäys ja vartiointi tekemisistä.

      Niin justiisa - kyllä hymyt hyytyvät, kun arki saa!

    • Anonyymi

      Kuusamolaiset korjaavat nyt sisäsiittoisuuttaan.
      Halajavat Syyriasta asti uutta verta ja uusia sukunimiä.

      Alkaa sielunelämä virkistymään, kun kuoliolainen Abdullah Määttä nai käsmäläistä Unelma Anelma Lindgreniä ja syntyy erivärisiä lapsukaisia.

      Tulee uusia sukunimiä, uusia keskustaa äänestäviä ihmisiä ja kansanterveys paranee.

      • Anonyymi

        Miksi kuusamolaisista on iso osa eläimiin sekaantujia ?


    • Anonyymi

      Juu, eikös se yks koulun kanslisti puhunu kans hölönä kaikki asiat vaitioloa rikkoen, onko enää nilolla...

      • Anonyymi

        Älä, niinkö teki ?


    • Anonyymi

      No voi kauhia sentään.

    • Anonyymi

      Valitettavasti aloittajan kirjoituksessa on totuuden häivä. Olen asunut koko aikuiselämäni muualla, mutta lapsuuteni ja nuoruuteni Kuusamo on minulle rakas. Vietän aikani Kuusamossa yleensä mökillä ja vain pistäydyn "kylällä" muun muassa kaupoissa. Ehkä kaikista eniten silmiin pistää kuusamolainen asiakaspalvelu, se on kuin jäänne 90-luvun itäblokin palvelukulttuurista. Tämä ei koske kaikkia kaupppja - luojan kiitos. Tilasin perhejuhliin voileipäkakkuja ja kakkuja. Yhdestä paikasta minulle ei vastattu puhelinsoittoihin eikä tekstiviesteihin. Tilausta ei vain voinut tehdä. Toisesta paikasta sain tilattavat yhdelle viikonlopulle, mutta tietyjen tarjottavien laatu oli heikkoa. Kolmannesta paikasta tilasin ja sain hyvät tarjottavat, mutta huomasin, että toiselle asiakkaalle tarjottavat tuotiin autolle saakka, kun taas itse sain kantaa tarjottavani autolle itse. Lisäksi yksikään asiakaspalvelija ei katsonut haku-/maksutilanteessa kertaakaan silmiin ja asiakaspalvelija vaihtui kesken tilanteen. Tarjottavat olivat myös aika "nafteja" suhteessa tilattuun määrään. Aivan kuin oletusarvona olisi ollut, etten kykene maksamaan isommasta määrästä. Tai etten ole oikeaa sukua - perikuusamolaisesta nimestäni tehtiin johtopäätöksiä puoluetaustasta ja maksukyvystä.

      Alunperin tavoittteena oli samalla tukea kuusamolaista yrittäjyyttä. Silti koin, ettei minua ja ropojani arvostettu paskan vertaa. Ja taas sama tunnetila palasi, mikä oli vahvasi nuoruuteni ja varhaisaikuisuuteni teema Kuusamossa - et kuulu meihin, olet väärää sukua ja isääsi ei tunneta. Ei niin, koska hän on ollut haudassa jo kymmeniä vuosia. Sorsiminen liittyy keskustalaisten ylivaltaan ja luokkajakoon.

      Jatkossa ostan tarjottavani muualta ja kaiken muunkin mökin rakentamiseen ja remontointiin liittyvän, koska en vain halua enää tukea tätä kuolevaa keskustakylää. Onnea vaan kaivoshankkeeseen, pilaatte lopunkin hyvän mitä täältä löytyy.

      • Anonyymi

        Trollin kirjoitusta, on sekopää lähikunnasta tai rajalta tullut!


    • Anonyymi

      Kuusamolainen kateus ja häikälemättömyys

      taakseni jätin
      07.08.2012 17:24
      Ilmoita
      Olen entinen Kuusamolainen, ja en todellakaan ylpeä siitä. Ahdistaa edes käydä koko mestassa..ihmiset ovat niin kamalan katkeria ja ahdasmielisiä. Yrittäjäsuvut tappelevat kellä on eniten hilloo ja kulkevat nokat pystyssä! Kaupan akat juoruavat mitä kenenkin lapsi on tehnyt.. ei saatana. En ymmärrä miten ihmiset jaksavat asua siellä. Säälittää, kun lapsista kasvatetaan samanlaisia kusipäitä.
      Koittakaahan opetella elämään ja ennenkaikkea opetelkaa käytöstavat!

    • Anonyymi

      Kuusamolainen kateus ja häikälemättömyys

      taakseni jätin
      07.08.2012 17:24
      Ilmoita
      Olen entinen Kuusamolainen, ja en todellakaan ylpeä siitä. Ahdistaa edes käydä koko mestassa..ihmiset ovat niin kamalan katkeria ja ahdasmielisiä. Yrittäjäsuvut tappelevat kellä on eniten hilloo ja kulkevat nokat pystyssä! Kaupan akat juoruavat mitä kenenkin lapsi on tehnyt.. ei saatana. En ymmärrä miten ihmiset jaksavat asua siellä. Säälittää, kun lapsista kasvatetaan samanlaisia kusipäitä.
      Koittakaahan opetella elämään ja ennenkaikkea opetelkaa käytöstavat!

    • Anonyymi

      Kuusamossa kaupungintalo haisee ajoittain navetalle ja meijärille. Kuusamosta on paljon jaloilla äänestäneitä 60 -80 luvuilla syntyneissä. On ikäpolvia, joista 70 % ovat muuttaneet pois paikkakunnalta. Yleinen mieliala oli silloin, että Kuusamoon ei kannata jäädä lehmiä lypsämään, metsätöihin tai näiden sivuelinkeinoihin. Paluumuuttajia ei juurikaan ole tullut paikkakunnalle. Kuusamon kaikille sivukylille ei aurata enää teitä talvisin. Kuusamossa ei ole juurikaan kadehtimista ja kaikille on tilaa. Jos ei pärjää muiden kanssa, voi muuttaa erakoksi syrjäkylille omaan rauhaan murehtimaan ja märehtimään asioita.

      Lapsuuden traumatisoitumista kotiseutuun voi " hoidattaa siedätyshoidoilla". Ikänsä kotiseuduilla asuneilla maailmankatsomus ei ole kovin avaraa, jos koko elämänsä on kävellyt navetan ja talon väliä. Toinen ääripää on kokoikänäsä maailmalla kulkurina juurettomana kiertäminen.

    • Anonyymi

      Tiiättekös mistä tunnistaa netissä kuusamolaiset firmat ..

      Siitä et nitten sivuilla on "web by Davas" :D

    • Anonyymi

      Kuusamo, poronnussijoiden kaupunki!

    • Anonyymi

      Millä suvulla eniten hilloo? Iski uteliaisuus....

      • Anonyymi

        Ei ainakaan määttä ole se suku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan määttä ole se suku

        MÄÄTTÄ VARMANA ON KOSKA SUURIN SUKU KUUSAMOSSA..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MÄÄTTÄ VARMANA ON KOSKA SUURIN SUKU KUUSAMOSSA..

        Koramot ja Virranniemet sekä jokunen muu. Rahamiehet ja -naiset pitävät itseään tarpeettomasti erikoisina ja tärkeinä.


    • Anonyymi

      Meno on entisenlaista, siksi paikka taantuu. Kuusamoa ja sen viranhaltijoita kuvaa osuvasti Tulihta sotku ja tuomiot.

    • Anonyymi

      voi voi...olen syntynyt siellä ja kaikki lapsuuden kesät viettänyt muojärven rannallla. En tunnista tunnetta.

    • Anonyymi

      Kuulkaas kaikki kuusamolaiset ahdistuneet. Sellaista se meno on kaikilla pienillä paikkakunnilla. Arki pitää homman hallinnassa, mutta hyvä on tietenkin välillä avautua. Totisesti toivon, että näette myös sen, mitä Kuusamo on teille antanut.
      Itse saan aina työhaastatteluissa lisäpojon siitä, että juureni ovat Kuusamossa.

      • Anonyymi

        No täällä ei pääse edes haastatteluun jos ulkopaikkakuntalainen, haistatteluun pääsee kyllä.


      • Anonyymi

        Kuusamolaiset ei palkkaa muualta olevaa töihin.

        Vaikka ois osaamista. niin ei, kuusamo onki suomen pöpilä


    • Anonyymi

      Kaikki mikä Kuusamossa on vialla on keskustalaisten syy.

    • Anonyymi

      Mistä tämä kusipäisyys johtuu, onko lisäännytty sukulaisten kesken vai mikä on?

      • Anonyymi

        Jep, siitähän se kuusamolaisten sairaus johtuu, mitä serkumpi.. sitä herkumpi.. semmoisia su-ku-rut-saa-jia ovatkin!


    • Anonyymi

      Huh, huh; On se kyllä hirmu paikka tuo Kuusamo. Ei kyllä uskoisi ilman suomi24 palstaa.
      Tere vain täältä Keitele-järven rannoilta Keskisestä Suomesta. Ihan vain vahingossa eksyin näille Kuusamo-sivuille ja jopa alkoi kiinostamaan.
      No, hyvä ettei enää tartte Kuusamossa käydä, kun saitte lopetettua sen Suurpetokeskuksen.
      Se oli kiva paikka käydä kattomassa karhuja silmästä silmään. Olisi ollut kiva vielä käydä kattomassa pientä Ainaa.
      kuulema karhulan naapurit oli Sulolle kateellisia. Ei olis uskonut. Vanha taatta.
      Onhan se Karhunkierros myös kiva kohde.
      - Onhan toi kumma kun Suomen joka kylällä ei olla omaansa tyytyväisiä, haukutaan vaan kaikki. Suomi on maailman Onnellisin kansa. Tulee mieleen, kuinka onnettomia ovatkaan kaikki muut kansat?

    • Anonyymi

      Kuusamolaisethan ovat dna:ltaan eriytynyttä populaatiota muusta kansasta. Ihan yliopisto tason tutkimysta tehty.. Että siispä.

      • Anonyymi

        Niin on, mitä serkumpi sitä herkumpi kuusamolainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, mitä serkumpi sitä herkumpi kuusamolainen!

        Kuusamolaiset hässii serkkujaan, siksi se skitsofrenia on yleistä täällä :D :D


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuusamolainen kesäpukeutuminen vm 2022:

      15 - 25 asteen kelillä toppatakki päällä kesäkuussa, torilla tavataan, siellä se toppatakkiukko on usein ottamassa lämmöt takkiinsa :D

      • Anonyymi

        Ja se haju, hyih! Käyttäkää toppatakki ukot saippuaa!


    • Anonyymi

      Kyllä tämä on sellainen aivan käsittämätön paikka ,joka asiasta valitetaan jos naapuri ostaa auton niin sekin on väärän värinen ja eikun elykeskukseen valitusta.

      Täällä ei saa tehdä mitään niin kateellista porukkaa osa.

      Valitetaan joka asiasta.

      • Anonyymi

        Muuta pois ei täälöä ole pakko asua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta pois ei täälöä ole pakko asua!

        Valittajien pitäis muuttaa tuonne syrjäkylille, siellä on joutotupia joissa saa vaikka hillua päivät aataminasussa ja itkeä maailman vääryyttä.

        Valittaminen on ihmisisissä semmoinen piirre et siitä pitäisi päästä eroon, samoiten turhanpäiväinen lätiseminen, myöskin kadulla ventovieraille ihmisille, jos ei järkevää asiaa niin voisi pitää lätinät omassa mahassaan.

        Ei mulla muuta..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe