välilevypullistuma/rappeuma

olen 35.v.kävin n.kuukausi sitten lannerangan magneettikuvauksessa.sain lausunnon
presakraalidiskuksessa hiukan denegeratiivista signaalikatoa ja siihen liittyy pieni laakea sentraalinen prolapsi joka hiukan tekee impressiota duurapussiin
ventraalupinnalle mutta ei näytä aiheuttavan juurikompressiota.diskuksessa on keskiviivassa myös annulusvaurioon viittaava kirkassignaalifokus.vähän on epäselvää toi lausunto,mitä se tarkoittaa.muuten normaali öydös.olen työskennellyt porrassiivoojana reilu 10v.kipu on ollut selässä,lonkissa ja jalassa jo 3v.tavalliset särkylääkkeet ei auta mitään.tällä hetkeellä syön 6 panacodia/pv,illalla 2 klotriptyliä ei auta enää nekään.olin 2vko sairaslomalla ja kävin viime viikolla ensimmäisen kerran fysioterapeutilla..ei ainaka ekasta kerrasta ollut hyötyä.nyt viikon verran ollut töissä ja ihan järkyttävät kivut.pelkkä kävely on jo kamalaa..kipu säteilee sääreen ja jalkapohjaan asti..huomenna työterveyteen katsomaan mitä tässä pitäs tehä..oisiko jotain neuvoja.kerran kuukaudessa käyn hierojalla joka maniopuloi selän ja lonkan siitä ollut pientä apua.kivut pahentuneet keväästä..itse olen sitä mieltä etten enää kykene tähän työn saa nähä mitä mieltä huominen lekuri on..

26

4235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sign...

      Hei Mari,
      Luin epikriisisi ja mun mielestä siinä sanotaan, että sulla on kulumaa presakraali välissä pieni välilevynpullistuma keskellä samassa kohtaa, joka ei aiheuta hermopuristusta( juurikompressiota).

      Tulee mieleen omat kivut ja tilanne. Sulla voi olla sellainen tilanne, että jossain asennossa esim. istuessa se välilevynpullistuma painaa iskiashermoon vaikka röngtenlääkäri toteaa että kuvassa se ei aiheuta puristusta, mutta se on otettu makuulla.

      Mulla on leikattu presakraalivälistä pullistuma ja nyt siinä on todettu epävakautta ja nikama on siirtynyt 6mm ja joka aiheuttaa hermopuristusta. Samalla todettiin myös selkarankareuma.

      • Protruzio

        Just nuin. Makuulla otetusta kuvasta ei saa hermopinteitä analysoida!


      • Protruzio kirjoitti:

        Just nuin. Makuulla otetusta kuvasta ei saa hermopinteitä analysoida!

        no,miten se hermopinne sit näkyy,hermoratatutkimus?kävin työterveyslääkärillä..sano et jos ei parin kuukauden kuluessa alparanemaan sit vissi pitäs käydä ortopedillä..sano myös ettei pullistuma luultavasti ole ollut kovin kauaa..epäili että selkäsärkyyn on myös jotain muuta syytä koska kivut jatkunu jo 3v..tramalia vaihteeks,sitä en olekka saanu ku joskus muutama vuos sit..saikkua reilu viikko..jos pinnistän tän 2pv ja sit ens viikon saikul.


      • Prortuzio
        mari1977 kirjoitti:

        no,miten se hermopinne sit näkyy,hermoratatutkimus?kävin työterveyslääkärillä..sano et jos ei parin kuukauden kuluessa alparanemaan sit vissi pitäs käydä ortopedillä..sano myös ettei pullistuma luultavasti ole ollut kovin kauaa..epäili että selkäsärkyyn on myös jotain muuta syytä koska kivut jatkunu jo 3v..tramalia vaihteeks,sitä en olekka saanu ku joskus muutama vuos sit..saikkua reilu viikko..jos pinnistän tän 2pv ja sit ens viikon saikul.

        Ei ei ei. Siis mitään vtun Tramaleita, ne sekoittaa vaan pään ja tekee veteläksi!

        Minä sanon sinulle, että uudelleenkoulutus tulee kyseeseen. Otat yhteyttä Kelaan ja sitä kautta uutta ammattia alle. Saikkua tietenkin: ensin työantajan laskuun 60 pv ja sitten Kelan piikkiin 300 pv - sinä aikana uudelleenkoulutuspäätös ja uusi opiskelupaikka sopivalta alalta. Tulet saamaan kenkää työpaikaltasi, mutta sitten on 500 päivää liitonrahaa - kai olet liitossa? Sinulla on nyt uuden ammatin hankinta edessä, eli jos jotain positiivista tästä asiasta haluaa löytää, niin uudistusta tulossa:)

        Joku hermoratatutkimus varmaan paljastaa ne hermopinteet. Itselleni sitä ei ole tehty. Omalla kohdallani kipupiste on tuolla alaselässä kankusta n. 12cm ylöspäin ja siitä säteilee tällä hetkellä suvureiteen luumaisena kipuna. Sinulla prolapsi, eli säteily voi olla pahempaa ja ylettyä jopa pohkeeseen. Pahimmassa tapauksessa voi mennä jalka halvaukseen hetkeksiaikaa.

        Älä ala pelleilemään sen selän kanssa, vaan saikkua kehiin. Voit toki olla töissä, mutta se ei ole pitkäaikainen hyöty, koska selkäsi vaivaa ja tulee vaivaamaan aina.
        Myöskin liikuntaharrastus sinun tulee alkaa. Kuormita siis selkää ja selkälihaksia - mieluiten niitä sisempiä esim. jumppapallon avulla -hanki ohjeet fysioterapeutilta jonka työnantajasi kustantaa jka saat käydä työajalla.
        Selkäkippiä suosittelen myöskin - ihan mahtava laite kun selkä reistaa. maksaa n. 100€ tuollainen Bikesercvicen malli, ja auttaa. - paljonkos saa Dramalia satasella? - No ei paljoakaan ja se on MYRKKYÄ!
        Lääkkeistä kannattaa hankkiutua eroon liikkumalla ja just venyttämällä laitteilla ja ilman laitteita. Melkein tuo roikkuminen eli selkäkippi paras.

        Välilevyongelma voi tulla vahvaankin ja geneettisesti terveeseen selkään - niin kävi minulla


      • Prortuzio kirjoitti:

        Ei ei ei. Siis mitään vtun Tramaleita, ne sekoittaa vaan pään ja tekee veteläksi!

        Minä sanon sinulle, että uudelleenkoulutus tulee kyseeseen. Otat yhteyttä Kelaan ja sitä kautta uutta ammattia alle. Saikkua tietenkin: ensin työantajan laskuun 60 pv ja sitten Kelan piikkiin 300 pv - sinä aikana uudelleenkoulutuspäätös ja uusi opiskelupaikka sopivalta alalta. Tulet saamaan kenkää työpaikaltasi, mutta sitten on 500 päivää liitonrahaa - kai olet liitossa? Sinulla on nyt uuden ammatin hankinta edessä, eli jos jotain positiivista tästä asiasta haluaa löytää, niin uudistusta tulossa:)

        Joku hermoratatutkimus varmaan paljastaa ne hermopinteet. Itselleni sitä ei ole tehty. Omalla kohdallani kipupiste on tuolla alaselässä kankusta n. 12cm ylöspäin ja siitä säteilee tällä hetkellä suvureiteen luumaisena kipuna. Sinulla prolapsi, eli säteily voi olla pahempaa ja ylettyä jopa pohkeeseen. Pahimmassa tapauksessa voi mennä jalka halvaukseen hetkeksiaikaa.

        Älä ala pelleilemään sen selän kanssa, vaan saikkua kehiin. Voit toki olla töissä, mutta se ei ole pitkäaikainen hyöty, koska selkäsi vaivaa ja tulee vaivaamaan aina.
        Myöskin liikuntaharrastus sinun tulee alkaa. Kuormita siis selkää ja selkälihaksia - mieluiten niitä sisempiä esim. jumppapallon avulla -hanki ohjeet fysioterapeutilta jonka työnantajasi kustantaa jka saat käydä työajalla.
        Selkäkippiä suosittelen myöskin - ihan mahtava laite kun selkä reistaa. maksaa n. 100€ tuollainen Bikesercvicen malli, ja auttaa. - paljonkos saa Dramalia satasella? - No ei paljoakaan ja se on MYRKKYÄ!
        Lääkkeistä kannattaa hankkiutua eroon liikkumalla ja just venyttämällä laitteilla ja ilman laitteita. Melkein tuo roikkuminen eli selkäkippi paras.

        Välilevyongelma voi tulla vahvaankin ja geneettisesti terveeseen selkään - niin kävi minulla

        mun tietääkseen meidän työterveyteen ei kuulu yhtään mitään..varsinka fysioterapeutilla käynnit.yms.ihan perusverikokeet ja tavalliset lekurikäynnit.terveyskeskuksen kautta pääsin magneettikuvaan seki useiden kuukausien pomppimisen jälkeen..olen saanu joitankin vatsa/selkä ohjeita fysioterapeutilta jo 3v.sitten.niitä nyt yrittänyt tehä melkein päivittäin.jalkasärky on ihan hirvee vasen ulkosääri kipeä koko ajan ja kipuilee myös jalkapohjaan,pistelyä ja pientä puutumista varpaissa,lonkka kipua lähes koko ajan,selkäsärky pienempää kuin jalkakipu.tää porrassiivous ei todellakaan tee hyvää selälle,joutuu kykkimään miljoona kertaa päivässä.käveltyä tulee varmaan monta kilsaa päivässä,sitten vielä kantelet kaikenlaiset tavarat mukana..kuulun kyllä liittoon pamiin.kunto on kyllä muuten hyvä kävely vaan tekee kipeää.ei jaksas töitten jälkeen enää lähtee koiran kans lenkille,mut pakkohan se on jaksaa.ammatinvaihtohan se on edessä ihan varmasti..mut se taitaa olla aika hankala prosessi päästä uudelleen koulutukseen..


    • sign...

      Tässä hieman tietoa diskusprolapsista;

      Lannerangan diskusprolapsi
      (Prolapsus disci intervertabralis lumbalis cum radiculopathia)

      Esiintyvyys

      Yleensä L4-5 välissä (painaa L5 juurta, joka tulee ulos L5-S1 juuriaukosta) tai L5-S1 välissä (painaa S1 juurta, joka tulee ulos S1-S2 juuriaukosta). Huomattavasti yleisempi kuin kaularangan diskusprolapsi: Suomessa tehdään vuosittain noin 5000 ls-rangan diskusprolapsi leikkausta neurokirurgien ja ortopedien toimesta.

      Oireet ja kuvantaminen

      Ks. hermojuurten tasodiagnostiikka. Natiivi-CT on nykyisin ensisijaistutkimus: prolapsi näkyy yleensä hyvin. MRI-kuvausta voi käyttää primääritutkimuksena ja se näyttää intra- ja paraspinaaliset muutokset hyvin.

      Hoito

      Akuuteista prolapseista 80 - 90 % paranee itsekseen kuukauden sisällä pelkällä levolla. Akuutin diskusprolapsin fysikaalisesta hoidosta ei yleensä ole hyötyä. Jos juurioire ei korjaannu 1 - 2 kk kuluessa tai potilas haluaa eroon kivusta, on syytä harkita leikkaus-hoitoa: suositeltava toimenpide on mikrodiskektomia. Potilas on kontta-asennossa ja mikroskooppikontrollissa pienestä viillosta mennään kyseiseen väliin ja poistetaan prolapsi. Mikrodiskektomia atrofioi selän lihaksia huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmat laajemmat leikkaukset. Komplikaatiot ovat hyvin harvinaisia. Potilaat voidaan kotiuttaa seuraavana päivänä. Uusintariski on 10 % luokkaa ja sen epäily edellyttää uuden selvityksen ja tarvitessa leikkauksen.

      Sentraalinen prolapsi voi aiheuttaa cauda equinan kompression takia rakkopareesin, anaalisfinkterin löystymisen ja ratsupaikka-anestesian. Silloin leikkaus on tehtävä päivystyksenä.


      http://www.neurokirurgia.fi/fi/opetusmateriaali/spinaalikanavan_sairaudet/lannerangan_diskusprolapsi/?id=61

      • että silleen

        Tällä siivoojallahan se ei ole parantuinut parissa kuukaudessa. Ja ei se kyllä käytännöää kenelläkään parane kuin hetkellisesti!


      • että silleen kirjoitti:

        Tällä siivoojallahan se ei ole parantuinut parissa kuukaudessa. Ja ei se kyllä käytännöää kenelläkään parane kuin hetkellisesti!

        nyt on käyty 2 kertaa fysioterapeutilla.ekalla kerralla jalka ärtyi sähköhoidosta,jalkaa nyki ja kipristeli varpaita koko illan ja särky vaan jatkui.kokeilin tramaleita,mutta niistä ei ollu apua joten jatkan panacodien syöntiä6pv.tänään toinen kerta nyt ei laitettu jalkaan sähköhoitoa vaan pakaroihin ja alaselkään.taas jalkapohja tuntuu puutuvan ja säärtä nykii..huomen taas lekuriin säryt vaan jatkuu..magneettikuvauksesta on jo kohta 2kk..en usko et tähän mikää auttaa..aattelin et jos kokeilis kiropraktikolla kävis..


      • leskiäiti <3

        Joopa joo, Mun mies meni viimesyksynä välilevynpullistuman leikkaukseen ja sille tielle jäi :( Lääkäri oli tökännyt kahdesti johonkin isoon verisuoneen ja mieheni menehtyi verenvuotoon jota ei saatu tyrehdytettyä. Että sellanenkin komplikaatio on mahdollinen :(


      • Anonyymi
        leskiäiti <3 kirjoitti:

        Joopa joo, Mun mies meni viimesyksynä välilevynpullistuman leikkaukseen ja sille tielle jäi :( Lääkäri oli tökännyt kahdesti johonkin isoon verisuoneen ja mieheni menehtyi verenvuotoon jota ei saatu tyrehdytettyä. Että sellanenkin komplikaatio on mahdollinen :(

        Mikähän oli leikkaustekniikka tuolloin? Mikrodiskektomia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän oli leikkaustekniikka tuolloin? Mikrodiskektomia?

        Mulle tehtiin pari vuotta sitten joku tuollainen mikro...tai jotain sinne päin, nikamia pätkittiin, vai niiden välejä, en edes tarkkaan tiedä.
        Sen verran tiedän, että ennen leikkausta väitettiin iskias-vaivaksi 7 vuoden ajan, särkylääkettä ja kipuvoidetta, liikuntaa.

        Ortopedi sanoi ennen leikkausta, että " vaatisi luudutusleikkauksen, mutta kun on vaivannut jo niin pitkään, niin ei ole hyötyä ".
        No lähti onneksi se iskias-tyylinen kipu pois, mutta vaivaa edelleen on, jotakin näkyy magneettikuvissakin.
        Leikkauksesta vuorokausi meni, kun tuli jokin vuoto/nestehyytymä leikkausalueelle, nesteet tuli haavasta ulos.
        Sitä hoidettiin sitten vajaa viikko jollain alipaineimu-sidoksella(?).

        Jälkeenpäin sitten sanottiin, jos vaiva jatkuu ( kivut ), niin mietitään luudutusleikkausta.
        Ota nyt tästäkin sitten selvää......


    • Prortuzio

      Sulla on välilevy hermoja panamassa. Puukotushomma ja uusi ammatti, mutta alkuun saikulle!

      Miten on ylipaino ja tuleeko harrastettua liikuntaa? Jos ei tule liikuttua, niin nyt on korkea aika aloittaa liikkuminen, ihan vaan jotta verenkierto paranee! Työ ei ole liikuntaa...

      • työterveyslääkärillä kävin taas tänään.sanoi vaan et kyl se yleensä siitä ittestään paranee ja ajan kans,viikko sairalomaa.paskan marjat.töissä kun tulee juostua 17 rappuu toisina päivinä ni jaksa enää harrastaa liikuntaa..koiran kanssa lenkillä käyn vaikka selkä olis kuin kipee.kesälomalla ja nyt sairaslomalla olen melkein joka päivä jumpannut vatsa/selkälihaksia.pari kiloa vois pudottaa,en ole läski.


      • Tigi
        mari1977 kirjoitti:

        työterveyslääkärillä kävin taas tänään.sanoi vaan et kyl se yleensä siitä ittestään paranee ja ajan kans,viikko sairalomaa.paskan marjat.töissä kun tulee juostua 17 rappuu toisina päivinä ni jaksa enää harrastaa liikuntaa..koiran kanssa lenkillä käyn vaikka selkä olis kuin kipee.kesälomalla ja nyt sairaslomalla olen melkein joka päivä jumpannut vatsa/selkälihaksia.pari kiloa vois pudottaa,en ole läski.

        Olen 30v, ja n 4v sitten selkä meni ensimmäisen kerran töissä nostaessa painavempaa esinettä. Siitä alkoi kipukierre, otettiin rtg eihän siinä 26v (silloin) mitään näkynyt. Saikkua, lääkkeitä ja taas töihin. Samaa jatkui sutten 3v selkä ajoittain helvetin kipeä, ja veti aina sellaseen kipu skolioosiin eli vinoon kun oli ihan pahana. Siis sivusuunnassa. Lonkkaluut suorassa mut vyötärö meni oudoks. Lopulta menin yksityiselle, sieltä sain lähetteen magneettiin ja kappas välilevynpullistumahan siellä L4-6 välissä, lisäksi rappeumaa, kulumaa. Ortoniin pääsin kuntoutukseen, ja sieltä sain työpaikalle asialliset paperit, että työtä kevennettävä. (ammatinvaihtoa tarjosivat, mutta itse en halunnut lähteä vaihtaan alaa, vaihdan vasta jos todella on pakko) nyt oon pärjänny paljon paremmin, töissä kun onnekseni ottavat huomioon ongelmani, niin pystyn olemaan suhteellisen hyvin siellä. Tosin välillä vieläkin on huonompia vaiheita, mutta päivä kerrallaan. Ergonomia, oikea nostaminen, kumartelun saa unohtaa kokonaan! Vatsa ja selkälihaksien oltava kunnossa, jotta tukevat rankaa. Selän hermokivut on helvettiä, säästäkää itseänne, koska mikään työ ei ole terveyden menetyksen arvoista! Siivoustyössä olen ollut joskus se on rankkaa, ja jos olisin tässä tilanteessa sillä alalla, menisin väkittömästi kelan uudelleenkoulutukseen!!


      • Protruzuo
        Tigi kirjoitti:

        Olen 30v, ja n 4v sitten selkä meni ensimmäisen kerran töissä nostaessa painavempaa esinettä. Siitä alkoi kipukierre, otettiin rtg eihän siinä 26v (silloin) mitään näkynyt. Saikkua, lääkkeitä ja taas töihin. Samaa jatkui sutten 3v selkä ajoittain helvetin kipeä, ja veti aina sellaseen kipu skolioosiin eli vinoon kun oli ihan pahana. Siis sivusuunnassa. Lonkkaluut suorassa mut vyötärö meni oudoks. Lopulta menin yksityiselle, sieltä sain lähetteen magneettiin ja kappas välilevynpullistumahan siellä L4-6 välissä, lisäksi rappeumaa, kulumaa. Ortoniin pääsin kuntoutukseen, ja sieltä sain työpaikalle asialliset paperit, että työtä kevennettävä. (ammatinvaihtoa tarjosivat, mutta itse en halunnut lähteä vaihtaan alaa, vaihdan vasta jos todella on pakko) nyt oon pärjänny paljon paremmin, töissä kun onnekseni ottavat huomioon ongelmani, niin pystyn olemaan suhteellisen hyvin siellä. Tosin välillä vieläkin on huonompia vaiheita, mutta päivä kerrallaan. Ergonomia, oikea nostaminen, kumartelun saa unohtaa kokonaan! Vatsa ja selkälihaksien oltava kunnossa, jotta tukevat rankaa. Selän hermokivut on helvettiä, säästäkää itseänne, koska mikään työ ei ole terveyden menetyksen arvoista! Siivoustyössä olen ollut joskus se on rankkaa, ja jos olisin tässä tilanteessa sillä alalla, menisin väkittömästi kelan uudelleenkoulutukseen!!

        Tuollaisia ne lääkärit on - viikko saikkua jne.
        Haet viikon jälkeen lisää vaan! Joka lekurikäynti maksaa työnantajalle, eli kihta ne laittaa pitemmän saikun ja siitä alkaa uudelleenkoulutus-tappelut Kelan ym. kanssa. mutta se kannattaa!

        Todellakaan yudelleenkoulutukseen ei vain "mennä" vaan sinne taistellaan!! Se on vuosien sota omista oikeuksista!


      • Tigi
        Protruzuo kirjoitti:

        Tuollaisia ne lääkärit on - viikko saikkua jne.
        Haet viikon jälkeen lisää vaan! Joka lekurikäynti maksaa työnantajalle, eli kihta ne laittaa pitemmän saikun ja siitä alkaa uudelleenkoulutus-tappelut Kelan ym. kanssa. mutta se kannattaa!

        Todellakaan yudelleenkoulutukseen ei vain "mennä" vaan sinne taistellaan!! Se on vuosien sota omista oikeuksista!

        Kannattaa maksaa miutama kymppi ja mennä yksityiselle.. Hankkia ortoniin lähete, siellä ainakin ohjaavat ja neuvovat mitä kannattaa tehdä.


      • Protruzio
        Tigi kirjoitti:

        Kannattaa maksaa miutama kymppi ja mennä yksityiselle.. Hankkia ortoniin lähete, siellä ainakin ohjaavat ja neuvovat mitä kannattaa tehdä.

        Kyllä ne laittaa tt;stä lähetteen kun hakee saikkua vaan.


    • mietin tota sairaspäivärahalle tippumista.onko siinä joku oma vastuu aika,jollon ei saa rahaa mistää?vai saako sitä sairauspäivärahaa heti,kun työnantaja ei maksa enää palkkaa?en oo koskaan saanu sairauspäivärahaa..näin yksin asujalla on vähän vaikee maksella vuokria,lainan lyhennyksiä jne.jos sairaspäivärahoille tippuu..ei tää tilanne tästä ole miksikä muuttunut.hirvee hermosärky sääressä koko ajan ja selkää särkee jos ei popsi särkylääkkeitä..

    • kipuillaan

      Taidan olla tasan kymmenen vuotta sinua vanhempi ja menetin työkykyni tasan kymmenen vuotta sitten, selkäongelmat. Sairaslista on todella pitkä ja mutkainen, ja kaikki Kelan ja vakuutuslaitoksen jutut käyty läpi Ortonia myöten. Joten kotona oltu siis 10 vuotta ja vasta nyt olen EHKÄ pääsemässä osapäivätyöhön, Tervettä minusta ei tule millään, mutta pirusti on saanut TAISTELLA oikeuksiensa puolesta vakuutusoikeutta myöten, kaikki taistelut hävinneenä. Silti uskoa tulevaan uuteen työhön.
      Vaikka mitä tapahtuisi ja vaikka miten vaikealta tuntuisi, periksi ei saa antaa! Ennenkaikkea henkinen puoli joutuu kovalle koetukselle kaikessa pyörityksessä. Kokemuksesta voin sanoa, että ÄLÄ usko kaikkea hoitosuosituksia , vaan ajattele itse mikä on sinulle hyväksi. Neuvojia on paljon, mutta vääriä neuvoja vielä enemmän. Jopa Orton on erehtyväinen. Tsemppiä!

    • taas tuli käytyä työterveydessä hakemassa saikkua.nyt tuli 2vko ja 2vkon pääst uudestaan lekuriin.työterveyslääkäri oli sitä mieltä et kuntoutukseen pitäs varmaan hakea ja kirjottaisi ens kerralla b-lausunnon.en vaan tiiä näist kelan /kuntoutus ym jutuista mitää..enkä tiedä millon mitäki rahaa pitää hakea,koska esim.haen sairaspäivärahaa???en o kelasta saanu yli 12v edes asumistukea yms.sit kukaan ei osaa neuvoa missään asiassa.sit ku tippuu sairaspäivärahaalle,koska saa asumistukea tai saako sit vai mitä?

    • no,tänään oli sit työterveydes palaveri pomon kanssa.lääkäri totesi että olen sopimaton tähän työhön.niin et potkut tuli töistä.nyt laittamas hakemusta uudelleen koulutukseen..saas nähä sit mitä tästä tulee.työterveyslääkäri kirjotti saikkua 30.11.12 asti.haen siis saikkua vissi sit vaan lisää sillä välin ku odottelen päätöstä uudelleenkoulutus asiassa..ihan pihalla vielki näistä jutuista.koska enhän mä pysty hakea edes töitä,ku en pysty tekee tän selän takia töitä...no,ehkä ens viikol on taas viisaampi.

      • Saman kokenut

        Ei potkuja voi antaa sairaslomalla. Laitonta. Kela maksaa sinulle 300 päivää sairauspäivärahaa. Kannattaa sen jälkeen katsoa miten on terveyden laita. Asumistukea saa, jos tulot on pienet. Kela auttaa, kun sinne soittaa tai menee käymään.


      • saikku...

        Uudelleenkoulutus on rankkaa puuhaa kun on selkäkipuja ja varsinki istuminen 8 tuntia päivässä käy selänpäälle.

        Minut on irtisanottu sairauden perusteella ja silloin olin ollut yli vuoden pois työstä ja selkäni leikattiin, joka ei tullut kuntoon kuntoutuksella ja sairasloma jatkui ja jatkui, lopulta työnantaja irtisanoi terveydellisiin syihin vedoten.


    • jepulisjeejee

      Pyydä lääkäriltä lähete fyssarille ja mene yksityiselle puolelle OMT- tai maitland fyssarille. Ei nuo vaivat itsestään, tai lääkkeillä parane. Ei usein puukollakaan. Leikkaukseen tuskin joudut niin pitkään kun et alles pasko tai kuse ja jalat kantaa

    • pomo nyt peru loparit,kun ei ollu varma saako se irtisanoa mut.lääkäri kirjotti b-lausunnon.sekä lausunnon että olen kykenemätön tähän työhön.ei oo varaa käydä missää fyssaril,ku sairaspäivärahaa saa.kelaan täytyy kohta laittaa asumistukihakemus.ei oikeen rahat riitä ku vuokran maksuun.

    • jepulisjeejee

      Siinä tapauksessa omatoimista opiskelua. Vie toki aikaa ennenkuin saa mitään kuvaa lantion ja selän rytmeistä mutta samapa tuo. Jos joskus saa kuitenkin vaivan helpottamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe