Polyneuropatia

kipu, kipu

Minulla alkoi esiintyä tunnottomuutta jaloissa useita vuosia sitten. Lääkäri totesi tärinätunnottomuuden ja sanoi sen olevan polyneuropatiaa.

Muutaman vuoden ajan on jaloissa ollut hermokipua olen siihen saanut lääkkeeksi Lyrica 25 kapseleita, nykyisin 2 kapselia aamulla ja illalla. Minulla on jalkojen turvotus alkanut pahenemaan, mahdollisesti johtuu Lyricasta siillä näkyy olevan se haittavaikutus luettelossa. Täytyy yrittää olla ilman Lyricaa. Näyttää olevan niin, että kaikissa hermokipulääkkeissä on turvottava haittavaikutus,

Hermokipu tuntuu pahimpana isovarpaissa, kynsivallin ja ensimmäisen nivelen välissä siinä on hermokipupiste, ajoittain tuntuu kuin terävällä piikillä kaiverretaisiin. Siihen ei tunnu mikään lääke vaikuttavan, saattaa olla, että yöllä ei saa nukuttua ollenkaan. Jos on kohtalotovereita niin olisi hyvä saada tietää mitä ovat tehnet. Joskus olen saanut helpotusta kun olen käsisuihkulla ensin kuumaa vettä ja sitten kylmää vettä suihkuttanut varpaaseen.

Pikiöljystäkään ei ole ollut apua. Suolahappoa en ole vielä kokeillut. Eutanasia olisi kyllä varma kivun lopettaja.

3

880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+11

      Polyneuropatiasta aiheutuviin tuntemuksiin ja kipuihin "kannattaa tottua", kun niistä ei pääse kuitenkaan eroon. Lyricojen oikea paikka on roskis ta apteekkiin palautus. Yöuniin auttaa, kun käyttää jotain lämmittävää/rauhoittavaa voidetta jalkoihin. Myönnän, että aluksi taudin kanssa oli tosi hankalaa, mutta "paraneminen" alkoi siitä, että hyväksyin tosiasiat, lopetin Lyricat ja asetuin ikään kuin taudin ja vaivojen ulkopuolelle. Tosiasiassa tauti pahenee kaiken aikaa, mutta nukun erittäin hyvin 6-8 tunnin yhtäjaksoisia yöunia ilman lääkityksiä.
      Erittäin tärkeää on pitää jaloistaan huolta, mikään haava ei parane kunnolla ja kovettumat yms. kannattaa hoidattaa jakahoitolassa.

    • kipu, kipu

      Kyllähän näihin kipuihin on joutunut tottumaankin niinpitkään ovat vaivanneet. Tuo isovarpaan kipu on kaikkein pahinta se on joskus poissa jopa viikkoja mutta tulee aina takaisin, siihen ei tunnu lievitystä mikään auttavan. Lyricasta yritän päästä eroon muutaman päivän olen ollut sitä käyttämättä. Toivottavasti jalkojen turvoitus vähenee/loppuu.

      Kerroit käyttäväsi jotain lämmittävää/rauhoittavaa voidetta jalkoihin. Mitä?

      Minä käytän kipeisiin jalkoihin Ice Power kylmäkeeliä siitä on jonkin verran apua.

      Minä olen turvonneisiin nilkkoihin yöksi laittanut kylmäkeeli pussit, se kyllä turvoituksen poistaa mutta parin tunnin jälkeen turpoavat.

    • 11+10

      Ice Power on saman tyyppinen voide, mitä käytän, oma merkkini on LR Thermo Lotion. Yhteen aikaan jalat turposivat herkästi, mutta sain ne jotenkin pysymään aisoissa tukisukilla. Verenkierto on polvien alapuolella heikko ja jalat tuntuvat jääkalikoilta. Kesä menettelee, mutta talvella ne ovat tosi kylmät. Kun ne ovat pahimmillaan, käytän verenkierron parantamiseen magneettilaitetta (Bemer) joka auttaa hyvin, mutta sen käsittelyn joutuu tekemään joka päivä. Sen voi tehdä telkkaria katsellessa. Huono puoli laitteessa on sen kova hinta. yli 3000 euroa.
      Käyttämäni "konstit" tautia vastaan ovat siis: Laadukas ruoka, Thermo Lotion ja Bemer. ...mitään lääkettä en syö, mutta D, C ja B vitamiinit ja sinkki kuuluvat "purkkiruokiin"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4944
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      66
      912
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe