sopiva meikki 12 vuotiaalle?

girl

Mitä meikkejä voisin käyttää koulussa? Kirjoita tänne meikki vinkkekä kiiitoos :D :D

76

8884

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikkaaja 654:)

      raju meikki: kajaalii vitusti,ripsarii et se menee jo yli,tumma huulipuna ja tajusi puuterii ja meikkivoijetta. keskiverto meikki (itse käytän): paljon ripsarii, meikkivoijjetta ja puuterii.. "hellämeikki": vähän ripsarii ja meikkivoijetta :) suosittelen sulle tota keskivertoo.. ite käytin sun ikäsenäs sitä ! :)

      • girl

        Kiitos vinkistä ;) ehkä se eka oli kuiteki vähä likaa kouluun! :D


      • Sopivasti meikkaava

        Kuules meikkaaja 654:) mitkään rajut meikit ei sovi yhtään 12 vuotiaalle tytölle. Näyttää todella kuvottavalta ja antaa katunaisen vaikutelman, 12 vuotiaan ei ole tarkoitus näyttääkään miltään katunaiselta tai aikuiselta naiselta, vaan ikäiseltään tytöltä. Tiedän kyllä meikistä ja meikkaamisesta enemmän kuin sinä, miten ja millä tavalla mikäkin tuote sopii kellekin riippuen iästä ja mikä on liikaa ja mikä sopivasti. Itse en meikannut 12 vuotiaana juuri ollenkaan, jos laitoin niin ripsiväri, huulikiilto ja kynsilakka riittivät ja nekin erikoistilaisuuksiin esim. juhliin. Noita rajuja meikkejä ehtii kokeilemaan vanhenpanakin, eikä se ole kaunista jos noin nuori tyttö laittaa paljon meikkiä.


      • Anonyymi
        Sopivasti meikkaava kirjoitti:

        Kuules meikkaaja 654:) mitkään rajut meikit ei sovi yhtään 12 vuotiaalle tytölle. Näyttää todella kuvottavalta ja antaa katunaisen vaikutelman, 12 vuotiaan ei ole tarkoitus näyttääkään miltään katunaiselta tai aikuiselta naiselta, vaan ikäiseltään tytöltä. Tiedän kyllä meikistä ja meikkaamisesta enemmän kuin sinä, miten ja millä tavalla mikäkin tuote sopii kellekin riippuen iästä ja mikä on liikaa ja mikä sopivasti. Itse en meikannut 12 vuotiaana juuri ollenkaan, jos laitoin niin ripsiväri, huulikiilto ja kynsilakka riittivät ja nekin erikoistilaisuuksiin esim. juhliin. Noita rajuja meikkejä ehtii kokeilemaan vanhenpanakin, eikä se ole kaunista jos noin nuori tyttö laittaa paljon meikkiä.

        Kuule minä saan käyttää minun meikkivoiteita ja full face vaik oon 12 not your business


    • Fresh and clean look

      Jos sun ihossa EI OLE epäpuhtauksia laita ripsiväriä ja huulikiiltoa/sävyttävää huulirasvaa.

      Jos sun ihossa ON epäpuhtauksia niin laita kevyesti meikkipuuteria (peittää finnejä ja tasoittaa ihon omaa sävyä) sitten kans sitä ripsaria ja huulikiiltoa/sävyttävää huulirasvaa.

      Tuo meikki riittää mun mielestä hyvin lapselle ja itseasiassa ihan useammalle aikuisellekin (esim itse käytän vaan kevyesti meikkipuuteria ja laitan sävyttävää huulirasvaa ja ripsiväriä).

      • girl

        Kiitti vinkistä :D


      • puspus

        Korostan vielä, että MEIKKIPUUTERIA ei "tavallista" puuteria, joka on tehty kiinnittämään meikkivoide!


    • meikkaaja654

      jos laitat vain puuteria nii sun finnit mollottaa paksuina sen alta, kannattaa laittaa eka meikkivoide ja sitten puuteri..

    • notässullevinkki

      itse olen suunnilleen saman ikäinen ja käytän meikkivoidetta ja puuteria, jotain luonnollllista luomiväriä esim. valkoista, joskus kajaalia esim valkoista tai ruskeata alle ja sitten ripsariii aika paljon ja huulirasvaa, et toi on niinku mun mut sulle ehk sopis esim ripsari ja jos on finnei ni meikkivoidetta ja puuterii

    • henss

      ihekki oon 12 v ja kouluun yleensä:
      - ripsari (aina)
      - aurinkopuuteri (joskus, mutta heiijj , osaan käyttää sitä oikee oppisesti)
      - jos ei oo aurinko puuterii ni tavan puuterii
      - huulikiilto
      - poskipuna

      en kehtaa laittaa meikkivoidetta : / taino, voishan sitä joskus kokeilla :-p

    • mmooi

      Mun mielestä niinku esim 11-13 vuotiaille ei sovi mitkää kirkkaanpunaset huulipunat/kiillot (paitsi esim halloweenjuhlissa ne on ok) mut luonnolliset sävyt on hyviä :) niinku jos meikkaa sillee et meikki pohja (meikkivoide,puuteri jne) riippuu oman ihon kunnosta,mut sun ikäselle sopis meikiks esim.

      -ripsiväri (ei niin että se on paakkuista,se on rumaa)
      -läpinäkyvä tai tosi vaalea huulikiilto/rasva/puna
      -jos haluaa luomiväriä niin sitten suosittelen että semmoista ihonväristä ,valkosta tai jotain muuta vaaleaa.
      -jos haluaa kajaalia nii valkosta alasisäluomelle

      :)) siinä oli mun mielipide !

    • Viisas Viisitoista

      Eli nyt ekaks... Ei mitään paineita. Sun iässä en meikannu. Alotin vasta 13 vuotiaana. Oon nyt 15. :) Mut jos haluut nii kevyesti meikkivoidetta ja vähän ripsarii, ettet näytä huoralta. Oikeesti kouluun keskittyminen varsinkin yläasteella on tärkeää ja tommoset ulkonäkö seikat on aika pieniä ku kuitenki noi vuodet kiitää ohi nopsaa ja kukaa ei ees muista miltä näytit sillon.
      Ite mul tuli lievä acne tietysti geeneistä, mutta myös meikeistä, eli tosi vähän laitat meikkivoidetta, jos ei finnei oo. Oikeesti älä laita ollenkaan, jos sun iho on hyvä. Mut tyylii ihovirheet, finnit, mustapäät ja punotukset voi peittää meikkivoiteella. Puuteri on tehty silottamaan ihoa tai siis, ettei se meikkivoide näyttäis tahmaselta tai jotain nii se niinku tasottaa sitä. Ja seki vaan virheiden päälle.
      Ite käytän meikkivoidetta, puuteria, vähän huulikiiltoa (sillon tällön) ja sitte ripsarii, mutten laita ripsarii paljon, ku mun ripset on jo tummat ja pitkät valmiiks. Oon huono tekee mitään silmänrajauksia tai luomivärejä nii siks listassa ei niitä lue ja muutenki se vie vaa liikaa aikaa aamulla :). Joskus korjailen varovasti mun kulmakarvoja kulmavärillä, jotka on huonosti, jos oon tyyliin nyppiny niitä liikaa tai jotain :D Ja tosiaan, jos käytät meikkivoidetta ja puuteria niin muista aina illalla pestä jollain ihonhoitosarjalla ne pois. Hyviä puhdistustuotteita kannattaa kysyä apteekista. Ne kaupan Clerasilit on paskaa. Muista myös pestä ripsarit käyttäen tyylii puuvillalappui ja Cils vedenkestäväää silmämeikinpuhdistajaa / ei vedenkestävää (Cils on tosi toimiva ja hyvä). :D innostuin nyt laittaa tohon paljon kaikkee

      • Anonyymi

        Oon 12 ja käytän tosi vähän poskipunaa meikkivoidetta koska mulla on finni ): ja kerran kouluun laitoin ripsiväriä


    • Veeeeeeera

      Mä neuvoisin pysymään pelkässä ripsivärissä. Jos haluat kuitenkin meikata enemmän, rajaa yläluomi. Esimerkiksi tumman ruskea tai harmaa rajauskynä on sopivan hento nuorelle tytölle. Ei tarvii sitä mustaa, kovaa väriä heti tunkea silmiin. Rajaus tehdään siis ripsien juuren, yläluomelle, jos et tiennyt. Luomiväreissä suosi maanläheisiä beigejä/ ruskeita/ harmaita värejä tai haaleita, hempeitä vaaleanpunaista/ liloja värejä. Voit käyttää pastellisävyjä tai sellaisia luomivärejä, joissa on kimalteita. Katso kuitenkin ettei kiltterit oo poskilla, kun luomivärin levität. Älä käytä luomiisi mitään räiskyviä tai tummia värejä. Niillä saat nopesti meikkisi tunkkaisen ja epäsiistin näköiseksi. Poskipunia tai aurinkopuutereita en suosittele käyttämään ollenkaan, koska monet aikuiset naisetkaan ei osaa niitä oikein käyttää, niin miten sitten sinä nuori naisen alku.... Voit harjoitella kotona poskipunan levittämistä oikeaan paikkaan. Aikuisella naisella se tulee poskiluun päälle, mutta meikkausta aloittavan kannattaa laittaa sitä hennosti siihen kohtaa poskea, joka luonnollisesti alkaa punoittaa, esim paljon nauraessa tai pakkasella yms. Huulikiilteissä suosi läpikuultavia värejä, esim roosaa. Älä käytä meikkivoidetta/ puuteria, jos niille ei ole tarvetta. Vielä vinkki, älä peitä itseäsi meikkiin vaan korosta parhaita piirteitä kasvoissasi. Luonnonkaunis on oikeesti kaunista ja less is more. Tsemppiä meikkaukseen!

      • girl

        Kiitos vinkeistä. En yleensä käytä muuta kun ripsaria ja joskus jtn vaaleta luomiväriä.


      • Anonyymi
        girl kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä. En yleensä käytä muuta kun ripsaria ja joskus jtn vaaleta luomiväriä.

        Mä käytän tosi harvoin meikkiä mutta onko vinkkejä miten käyttää huulten rajaus kynää


    • 20+

      Jos tahdot tuossa iässä meikata (itse aloin meikata 7-luokalla, ripsiväriä käytin ainoastaan) suosittelen kevyttä ripsiväriä, puuteria tarvittaessa ja huulille pientä sävyä antavaa huulivoidetta. Mikään ei ole kamalampaa kuin että nätti tyttö meikkaa itsensä piiloon! Tarkoitus on korostaa parhaita puoliansa. Olet sen ikäinen, että kerkeät myöhemminkin meikata erilaisilla luomiväreillä ja kikkailla aurinkopuuterilla ja poskipunalla. Näteimmän meikin saat olemalla luonnollinen. Pojatkin pitää enemmän luonnollisesta kuin siitä, että kasvoilla on kaikki mahdolliset maailmasta löytyvät meikit! Näin vanhemmalla iällä sitä on kyllä tullut kuultua todella monen miespuolisen suusta, että kyllä se luonnollisuus kaikessa voittaa! :-)

    • Hallelujaaa :D

      -Päivä voidetta (Garnier BB voide)
      -Valokynä (isoist kaupoist, saatavilla)
      -Ripsaria (( Luonnonllisesti))
      -Huulirasvaa ((Joku joka on vadelman värinen)

      Tadaaa! siinä saat luonnollisen, nopean ja kauniin meikin. Itse käytän näitä ja olen 12v.

    • moi oon 12v.

      oon ite12v ja käytän koulussa: hyvän naama pesun jälkeen laitan hoito voidetta tai hoitavaa kosteutus voidetta. anna hetken vaikuttaa. ja sitten laitan vähän meikkivoidetta. sitten t-alueelle hiukan puuteria. ripsari ja huulikiilto! sitten jos on juhlat niin laitan vähän kajaali ja luomivärii.

      • menen 8lk

        Ite en käytä meikkivoiteita, koska ihoni vaa paheni. Eli mulla on koulus vaa
        - ripsari
        -eyeliner (yläripsien yläpuolel)
        -kirkas huulikiilto
        -valokynä (tummiin silmänalusiin ja muihin punotuksiin)


      • 7-luokkalainen
        menen 8lk kirjoitti:

        Ite en käytä meikkivoiteita, koska ihoni vaa paheni. Eli mulla on koulus vaa
        - ripsari
        -eyeliner (yläripsien yläpuolel)
        -kirkas huulikiilto
        -valokynä (tummiin silmänalusiin ja muihin punotuksiin)

        Oon 13 ja käytän kouluun näitä: ensin pesen naaman sitten laitan vähän kosteusvoidetta sen jälkeen siirryn itsessään meikkiin 1. Laitan kevyesti BB-voidetta en tarttis mut nojaaXD 2.puuteroin kevyesti T-alueen 3.laitan hiukan aurinkopuuterii.4. Kulmat! 5.valokynää 6.taivutan ripset ripsari en käytä paljoo mut mun mielestä hyvä meikki niin ylä-kuin alaasteelaiselle:-) Toivottavasti oli apua :-)


    • _meikkaaja_

      oon 11 ja täytän iha koht 12 ja ite käytän:

      kosteusrasva annan sen hetken vaikuttaa tai niin kauan et se kuivuu sit laitan joko puuterii tai meikkivoidetta (ylensä laitan meikkivoidetta.
      Ripsarii tietenki ylä ja-alaripsii ja ehk jotai haaleet luomivärii.
      läpinäkyvä vähä kimalteleva huulikiilto.
      En ite käytä kajaalii mut laitan juhlii hiuka.

      ps:tos oli mun meikki ja mun mielest iha luonnollinen 11-12 vuotiail..

    • 22v

      Mielestäni tuossa sinun iässä ei tarvitsisi miekata ollenkaan (ehkä juhliin voi vähän). Mutta jos välttämättä haluat niin korkeintaa ripsaria ja sävyttävää huulirasvaa.

    • 12-vuotias mummeli

      Oon 12, alan meikata vasta 7-8 lk, koska meikki= huijausta, jossa näytetään, että mä oon kaunis, kun laitan seevetinmoiset kerrokset täyä puuteria.

      Mutta joo, vaan ripsaria, jos finnejä, niin BB

    • meikit

      Ite ainaki ripsarii,säväyttävää huulirasvaa huulikiilto,puuteri mut ei aina,joskus luomivärii. En kauheesti käytä,vaikka ite oon 12v. Miks näyttää kauniimmalta mitä luonnostaan on?

    • kohta 15

      mitäs ihmettä? oot 12v et sä tarvii meikkiä. Odota edes että pääset yläasteelle! Itse en sun ikäsenä meikannu ollenkaa eikä muutkaan mun luokkalaiset. Silloin vielä olin aikalailla lapsi enkä todellakaan tarvinnut meikkiä ja nykään tuon ikäiset meikkaa :o
      Tällä hetkellä käytän todella vähän meikkivoidetta tummien silmänalusien peittämiseen ja huomaamattomasti ripsiväriä. Suosittelen että kasvat vielä pikkasen vanhemmaksi ja sitten mietit uudelleen meikkaamista. Paitsi jos sulla on finnejä nii ymmärrän että haluut peittää ne mut jos sulla ei ole nii älä ihmeessä käytä!

    • dfghjkl

      voi jeesus... usko mua, meikki ei näytä hyvältä alle 13 vuotiailla. aiheuttaa vaa sääliviä katseita muilta

    • yks tyttö vaa

      Täytän 12 aika pian ja koulussa käytin kajaalii ja ripsarii ja kulmakynää tällee kesälomal en meikkaile hirveest :) siirryn seuraavaks 6.lk ja aattelin käyttää vaa ripsarii ja se o mun mielest tarpeeks :) diskoihi tai juhlii sit laitan kajaalii, ripsarii jopa ehkä luomivärii tai sit myös jopa meikki voidetta. onks se iha hyvä??

    • sweethoney1

      Ite oon 12 v ( meen 6lk ) mun aamutoimet:
      Pesen naaman, pistän joskus peitepuikkoo ja käytän sävyttävää huulirasvaa.
      Oon ajatellu että voisin käyttää ruskeeta ripsaria mutten oo viittiny :) mulla ei oo kauheesti finnejä niin en käytä meikkivoidetta tms. Mun mielestä 12-vuotiaana ei tartte kummosempaa meikkiä olla :D (jos tota meikiks ees kutsutaa)

      • Meikkii/ei meikkii

        Joos on tarpeeks "kypsä" ni joo? Oon itekki 13,ja kutosel ni ehk ite kuiteski jo kutosel käytän meikkii?


    • :)!

      Itse käytin tuolloin peiteainetta finniin ja välillä puuteri ja sitten ripsari. Yritä pitää mahdollisiman raikkaana.

    • Nipsutinnks

      Oon siis 11v. tyttö ja meikkaan näin:



      1. Erioilin naamarasvaa ( 2€ )

      2. BB - voide ( Ei ole meikkivoide vaan kosteusvoide joka antaa sävyä 11.90€ )

      3. Rimmel Londonin puuteri Sävy 006 on itselleni sopiva ( 7.90€ )

      4. kulmakynä Ruskea, Sävy 2, Blueberry ( 6,50€ )

      5. kulmavaha sävy 3, Rasberry ( 12,90€ )

      6. Peitepuikko ( vältä vetämästä silman alueella koskaa muuten vanhana tulee ryppyjä ) ( 6,90€ )

      7. Huulikiiltokynä (9,90€ )

    • täti-ihminen

      Mitä hemmettiä 12vee tarvii meikkiä?sää olet lapsi,leiki barbeilla muutama vuos ja ala sit vasta miettiin meikkejä niitä ehtii kyllä käyttää myöhemminkin

      • Anonyymi

        Okei. Voit sanoo et 12-vuotias leikkis vielä barbeille.
        Mutta kaikki ei leiki enään.
        12-vuotias on varhaisteini.
        Eli 12-vuotiasta ei minun mielestäni pitäsi sano pikkulapseksi/lapseksi.
        Vaikka hän on äidin lapsi aina).


    • huohmihinmaailmamene

      Niimpä, mitä 12v meikeillä tekee??? Itse olen 15, 9lk. Aamuisin pesen kasvot ja laitan rasvaa, koska kasvoni kuivuvat tosi pahasti pakkasella... Sitten laitan meikkivoiteen ja peitepuikolla tasoitan värierot. (Jos laitan luomiväriä, niin laitan meikinpohjustus voiteen) Käytän päivittäin eyelineria (cat eye) ja ripsaria. Vipaksi laitan puuterin (sitoo meikkipohjan) ja babylipsin peach kiss:iä. Jos näen alle ylä-aste ikäisen meikit naamalla niin pakostakin tulee säälittävät katseet.. Ja miksi edes juhliin ja diskoihin pitäis meikata?? Säälittäviä ne sellaset jutut... En ikinä olisi uskaltanut puhua äidilleni meikeistä yms ennen ylä-astetta. Kaikissa kouluissa pitäisi ottaa käytäntöön se, ettei alle 6lk saisi meikata. Ite viel kaheksannella luokalla leikin keppareilla...

      • Natuuh

        säälittävää toi sun käytös... JOOOO ymmärrän että se on sun mielipide ja saat ilmaista sen mut oikeesti joillain on esim Akne, tai muuten vaan itsetunto ongelmia!! Että nyt eletään jo 2016 herää!!!


      • lololkgggddsddgh

        Tuo viesti on kyllä kirjoitettu 2014 että herääppäs sinä :D


      • Anonyymi
        Natuuh kirjoitti:

        säälittävää toi sun käytös... JOOOO ymmärrän että se on sun mielipide ja saat ilmaista sen mut oikeesti joillain on esim Akne, tai muuten vaan itsetunto ongelmia!! Että nyt eletään jo 2016 herää!!!

        Ja nyt on 2022. Aknea ei hoideta meikeillä!!!


      • Anonyymi

        hyväku tääl 2024 mut eniveis aika säälittävää porukkaa täälnäi ja meikkaamisella EI OLE IKÄRAJAA YMMÄRTÄKÄÄ. Ja vaik on 8lk nii voi leikkii keppareil ja meikata samaa aikaa!😂 Niiku ihmisille se järki päähän kaikki saa olla omanlaisia..

        Kaikki saa meikkaa miten haluaa!!


    • 12-vuotias

      Itekii oon 12 ja alotin meikkaamisen viikko pari taaksepäin. Meikkaan näin :

      -Peitepuikkoo
      -Puuterii
      -Luomivärii, jotaa ihan ihonväristä ettei näy:/
      -Baby lips joku joka värjää vähän

      En käytä ripsarii, koska en haluu et kaikki huomais mun meikit:3

    • hhhhhhhhhhhhhhhhhhyi

      paksu meikki, ripsarii, punanen huulipunam yumma huulirajaus huulten sisäpinnalla, eöi pienentää suutasu kireöksi viiskumppiseks...sitä meikki tekee
      huorahtavannäkköistä, eiks jeem hyi

      haluutko olla nuori, tuu järkiisi, 'älä käytä

    • Nanannananabatwoman

      Itse olen nyt 13 (kahden kuukauden päästä 14) ja käytän normaalisti
      Meikkivoidetta
      T-alueelle puuteria
      Vähän luonnollista luomiväriä
      Eyeliner (en kyllä kehota tätä sinulle vielä)
      Ripsiväri
      Ja huulipunaa, mutta sinulle sopisi vaikka jotkun babylipsit, josta lähtee vähäm väriä.

    • Olen 12 ja meikkaan kyllä kouluun. Tässä perus meikkini;
      - Meikkivoide
      - Puuteri
      - Ripsiväri
      - Yleensä laitan vain huulirasvaa tai jotain Baby Lipsiä, joka värjää vain vähän kuten esim. Coral Crave. Joskus en laita huuliin mitään.

    • kkaakaoo

      Oon kans sun ikäne enkä meikkaa ku johonki juhlii (ripsari,meikkipuiterija sit vähä korostan mun kulmia .seiskalle aattelintehö ton saman :)

    • puuterinsuurinfani

      Oon kans 12 vuotta ja käytän puuteria, kulmat laitan ja yleensä jotain baby lipsejä

    • Leeboi

      Ku olin 12v nii käytin peitepuikkoa, ripsaria ja kulmageeliä kun mulla oli sillo puhdas virheetön iho, ja nyt oon 13v ja iho muuttunu tosi paljon että nyt kyl mun meikkirutiiniin kuuluu meikkivoide, ripsari, kulmakynä, kulmapaletista jonkin verran, puuteri ja joskus silloin tällöin luomivärii tai huulipunaa.

    • 5544

      Itse 14v ja käytän kahta eri meikkiä
      1. Puuteri ja kulmakynä
      2. Meikkivoide, puuteri, poskipuna, aurinkopuuteri, kulmakynä, luomiväri (luonnollinen liikkuvalle luomelle ja tummempi luomivakoon), rajaus, ripsiväri, huulipuna.
      Yleensä en edes meikkaa kouluun, taivutan ripset ja harjaan kulmat niin näytän ihmiseltä!

      • 5544

        12v. en edes käyttänyt meikkiä!


    • Natuuh

      OKeiih elis jos sulla ei oo finnejä nii ihan ekaks suosittelen olla käyttämättä meikkivoidetta... Mutta siis jos osaat laitta alle aina eka rasvan ja sit antaa kuivuu ja sit laittaa meikkivoiteen ja pestä sen illalla pois meikinpoisto aineella, niin suosittelen Lumenen CC meikkivoidetta!( olen itse saman ikäinen) Mutta sit jos sulla on fineejä ymmärrän täysin että haluat käyttää meikkivoidetta nii tässä: Estee Lauder (double wear) todella peittävää ja pysyvää,on kyllä kallis mutta kokemuksen takia osaan suositella( ei muuten näytä oranssilta luonnonvalossa) :)

      • Natuuh

        Nii luuin siis että haluut hyvän meikkivoiteen:D mutta muita voin laitta myöss! eli siis jos käytät eyelinerii nii suosittelen Maybelinen, mut jos haluut jotain mikä ei lähe ees vesisateessa, nii Double Wear (zero-smudge eyeliner. Sit varjostus paletti IsaDoram.. Ja puuteri Maybellinerilt!:))


      • Natuuh

        siis IsaDoran


    • olenmeikkiguru

      Kaikille palstan 12-14 vuotiaille joiden päivittäiseen meikkiin kuuluu minkäänlaista meikkivoidettatai edes bb/cc -voidetta, niin jättäkää vain pois sillä olette vielä niin nuoria ettei ihoa kannata tukahduttaa esimerkiksi koko koulupäivän ajan. Vaikka se hetkellisesti tekee ihosta tasaisen niin pitkällä aikavälillä se pilaa ihan ja lisää finnejä. Puuteriakaan ei kannata käyttää varsinkaan pelkkänään koska se kuivattaa ihoa ja ryppyjä tulee helpommin ja nopeammin.
      silmiin ei tarvitse laittaa minkäänlaista luomiväriä, koska luomivärin pitkäaikainen käyttä ohentaa luomia. Kajaalia tai mitään muuta rajausta ei kannata käyttää vain sen takia että se saa ihmisen näyttämään vanhemmalta ja kyllä te vielä vanhenette. Ripsaria voi ihan hyvin käyttää mutta pelkkä taivuttaminenkin riittää.
      Kulmia ei tarvitse piirtää tai rajata, pelkkä niiden siistinä pitäminen riittää. Kulmakynän käyttö jatkusvi aiheuttaa kulmakarvojen juurten heikentymisen jolloin ne tippuu melko helposti.
      huuliin riittää pelkkä huulirasva ku se pitää huulet hyvinä.

    • Opiskelija083

      Hei!
      Iän perusteella ei oikein voi sanoa mitä suositella. Kannattaa ensin tietää oma ihotyyppi ja onko epäpuhtauksia tai muita ihomuutoksia. Kuitenkin jos kasvoille haluaa jotain pientä ehostusta niin suosittelen ihan norm.puuteria ja ripsiväriä alkuun.

    • Beardependent

      Hei! Mielestäni sinun ikäisellesi nuorelle sopisi hyvin kevyt ja luonnollinen meikki. Esimerkiksi riippuen ihon kunnosta, puuteri voisi olla tarpeeksi pohjameikissä ja kevyt varjostus poskille. Silmämeikkissä voisi käyttää kevyitä ja luonnollisia sävyjä, ruskeat sävyt toimivat aina. Rajauksia en lähtisi tekemään, mutta ripsiväriä voi laittaa korostamaan silmiä ja huulin voi laittaa vaikka kiiltoa jos haluaa. :)

    • meikkibeibi

      itse olen 12 vuotta ja käytän kulmaväriä, ripsiväriä, sävyttävää huulirasva ja joskus peitepuikkoa. Loppu tulos on luonnolinen jos ei sottaa liikaa😜

    • 12.v

      Hieman meikkivoidetta ja puuteria. Ps. Minulla on mustat ja pitkät ripset joten en tarvi ripsarii

    • iyjjtrrffghjhj

      12-vuotias on vielä sen verran nuori että en suosittelis meikkaanaan ollenkaan. Jos on iho-ongelmia niin sitten voi peittää niitä meikkivoiteella ja peitevoiteella ja kiinnittää puuterilla.
      Tässä olis "ohjeet" ja muutamat edulliset tuotteet 12-vuotiaalle soveltuvaan meikkiin:
      1. puhtaalle iholle ensin omalle iholle sopiva kosteusvoide. erisanilta löytyy hyviä!
      2. sitten meikkivoide (Lumene natural codelta löytyy hyviä, mutta edullisia) ja/tai peitevoide(maybelline fit me peitevoide maksaa 10-15€). tämä ei ole pakollista jos on hyvä iho.
      Meikkivoide pitää olla oikean sävyistä ja sen voi levittää puhtain sormin tai meikkivoidesiveltimellä tai sienellä.
      3. jos käyttää meikkivoidetta tai peitevoidetta, se pitää muistaa kiinnittää puuterilla! esim, rimmel stay matte maksaa alle 10€ Levitys puuterisiveltimellä tai puuterivipalla.
      4. halutessa kulmakynä! esim. we care icon kulmakynä (saa sokokselta) hintaa n. 6€ tai Lumene kulmakynä alle 10€
      5. Silmämeikiksi noin nuorelle riittänee ripsiväri. Marketista löytyy hyviä mm. Maybellineltä hinnoin 5-20€ kaupasta riippuen
      6. Huulet! Sävyttävä huulirasva on hyvä vaihtoehto (esim. baby lips) tai huulikiilto (baby lipsiltä löytyy hyviä kiiltoja noin 5€)

      Jos läheltäsi löytyy Tokmanni, Minimani tai Halpa-Halli, sielä myydään Essence nimistä merkkiä, jolla on paljon tuotteita alle 5€! Tuotteet eivät kaikki ole kovin laadukkaita, mutta sopii varmasti nuorelle aloittelijalle! Toivottavasti tästä oli jollekin apua! :)

    • Kukkakaali123

      Oon 11 vuotta ja käytän meikkivoidetta, puuteria, poskipunaa, luomiväriä, eyelineria, taivuta ripset ja laitan ripsiväriä yleensä pelkästään yläripsiin, käytän joskus vaan huulipunaa koulussa ja vapaa ajalla

    • joku145

      Noh, minä oon nyt 13 ja käytän todella kevyesti meikkiä koska valitsin hyvän ihon meikkivoiteen sijaan, ei sitten mitään jos sulla on akne yms. Hyvä meikki ei ole naamio joka peittää sun kauniit kasvot vaan se on tarkoitettu korostamaan niitä! kaikki riippuu ihotyypistä, minulla on kuiva atooppinen iho joten käytän öljyäviä tuotteitä ja todella hellää meikinpoistajaa, älä ala käyttää meikinpoistoliinoja, ne ovat todella rajuja iholle. Yleisin asia on varmaan ripsiväri, on pidentävää, tuuheuttavaa yms.. Mä tykkään lumenen mustasta ripsiväristä. Sitten voi käyttää kulmakarvakynää jos tilanne vaatii mun lemppari on maybellinen kulmakarvakynä joka toimii mainiosti, siinä on harja mukana. sitten käytän puuteria/ihon väristä luomiväriä luomiin. Finnejä ei tästä naamataulusta löydy mutta mulla on luonnostaan super tummat silmänaluset ja niihin käytän pikkasen peitevoidetta, niitä on semmosia huulipunan näkösiä peitepuikkoja ja nestemäisiä, yksi hyvä on maybellinen fit me! concealer. siihen päälle pikkasen puuteria. Rimmelin stay matte on tosi hyvä puuteri, suosittelen. Joskus käytän poskipunaa, lempparini on myös rimmeliltä. Täydellisen poskipunan voi löytää jos nipistää vähän poskea ja kattoo millaiseksi punertavaksi väriksi se tulee. Sitten käytän huulirasvaa, punaa tai kiiltoa. Lemppari huulirasvani on ihan perus pirkan huulivoide, se on niin kermaista ja täyteläistä. Mulla on yksi kiva huulipuna rimmeliltä joka sopii nuorelle, se on semmonen nude/vaaleen ruskee. Huulikiiltoja löydät halvalla H&M:ästä, siellä on valkoisesta mustaan kaikkia värejä.

    • Kohta13

      Ite täytän kohta 13v ja meikkaan näin:
      Luomiväriä (sellasta mikä ei näy oikeestaan), valkeeta kajaalia alavesirajaan, kulmakynää koska kulmat on ku yö ja päivä, sit ripsarii vähän ja huulin jotain nudee/luonnollista huulipunaa, voidetta tai kiiltoa.

    • Beauty_

      Muistathan kuiten pestä meikit pois joka kerta kun olet käyttänyt meikkiä! Muuten ihosi menee pilelle. Ripsiväri poistetaan jos on vesiliukoista, niin puhdistusvoiteella tai puhdistusemulsiolla tai vesiliukoisen silmämeikinpoistonesteellä ja vedellä, jos vedenkestävää niin silmämeikinpoistoöljyllä joka tarkoitettu vedenkestävälle meikille.
      Kasvot puhdistetaan puhdistusemulsiolla tai vaahdolla. Lidlissä myydään edullista Cien merkkistä puhdistusvaahtoa ja Tokmannilla myydään edullista Lactoline puhdistusemulsiota tai puhdistusvaahtoa sekä kasvovettä. Myös kosteuttava ihovoide tarvitaan meikin alle eikä tungeta meikkivoiteita ja puutereita paljaalle iholle.
      https://lh-beauty.fi/product/lacto-line-hajustamaton-kasvopesu/
      https://www.helunanetti.com/fi/tuote/9140992

    • Anonyymi

      Ääääh oot jo 21vuotias??🥺

    • Anonyymi

      Äitini ei tiedä että haluaisin alkaa meikkaamaan kevyesti (ripsari ja huulikiilto ja tarvittaessa meikkivoidetta peittämään finnit) Olen jo muutaman kerran lainannut äidin ripsiväriä ja laittanut kouluun mut mun omatuntoa painaa aina kun oon tehnyt niin ni sit jossain koulus vessassa pyyhin ne pois! Miten muotoilisin asian et haluan meikata kun oon 12 vuotias ja omasta mielestä valmis kevyeeseen meikkiin. Voisiko joku vastata minulle mitä pitäisi tehdä

    • Anonyymi

      Mä lakkaan varpaankynsii vaan ja sormienkynsiä kans väliin. En oikein vielä muuta saa käyttää mut riittää mulle noikin ny.

    • Anonyymi

      Itse olen 12v tyttö ja käytän vain kulmageeliä, taivutan ripset (välillä ripsaria) sit huulikiilto ja valmis!💋mut en tiiä haluisin conceelerin mut en sit tiiä antaako mun äiti ostaa sitä:(

    • Anonyymi

      Itse käytän hieman kajaalia, ripsiväriä ja huulikiiltoa. Ja sen lisäks laitan body mistiä en hajuvettä.

    • Anonyymi

      12-vuotias ei tarvitse meikkiä, ei ainakaan koulussa!
      Akneiholle meikkivoide ja puuteri on pahinta mahdollista "hoitoa" ja pahentaa tilannetta, vaikka vähäisen näppylän saisikin hetkellisesti piiloon.
      Jonain juhlapäivänä voi olemusta juhlistaa vähäisellä ripsivärillä ja huulikiillolla. Myös kampaus ja vaatteet sitten kuntoon.

    • Anonyymi

      Ehkä herkän ihon tai luomumerkeiltä jotain kivaa huulikiiltoa :) niissä on vähemmän kemikaaleja ja silti kivaa vaihtelua

      Sävytetty huulirasva on myös kätevä vaihtoehto. Hurraw! -merkillä on esim. punertava kirsikantuoksuinen

      Välttämättä ei tietenkään tarvitse mitään 🥰 mitä vähemmän meikkejä käyttää sitä parempi iholle, silmille, luonnollekin.

    • Anonyymi

      Voin nyt laittaa oman toimivan meikkirutiinin combination skin -iholle 😍

      aluks siis laitan vähän CeraVe Moisturizing Lotionia ja vähän päälle Nivea Kids Sensitive Skin SPF 50 Ja sit, primeraan mun ihon ja laitan Lumenen Moisturizing Toner ja Essencen Watermelon Glow Serum Primer. Suosittelen tätä pohjaa. Pystyn kiinnittää asioit siihe mun ihoon ja se myös pitää ihan super hyvin.

      Sen jälkeen teen Essencen Brow Styling Soap Setillä (kaikil ei toimi) Ja jos on vaaleet kulmat ja ohuet niin ei ohjeita ku itel tosi tummat ja paksut nii en laita mitää väriä. Sitten muotoilen ne hyvin.

      Sitte laitan essencen Pretty Natural -meikkivoidetta sävyssä Warm Cashew sillee semisti mut ei liian vähän tai liikaa. Parempi aina laittaa liian vähä ku liian paljo koska jos laittaa paljo nii tulee patchy ja cakey. Noh, sen jälkeen annan sen olla hetken ja pistän essencen Stay All Day concealeria sävyssä Light Rose nii silmien alle niinku nenän lähelle, otsaa pari tippaa sinne tänne, nenän alavieruksii molempii yks tippa. Poskii pari tippaa luiden kohalle!!

      Annan sen olla hetken ja blendaan siis kaiken märällä beauty blenderillä, niin sit blendaan sen. Ku oon blendannu nii pistän reilusti essencen Hugs n Teddies huulikiiltoo poskiluille iha sikan, otsaa ylös 2 tippaa ja leukaluille kans reilusti ja sit nenän varren reunoille sillee. Annan sen olla joku 2min ja blendaan. Fr älkää blendatko heti!

      Sit pistän semmosesta tokmannin make up paletista valkosta sävyy sormella ja kirkkailla valkosilla valoilla nenän päähän ja kulmien välii mut niinku nenään sillee yk. Ja se levii herkästi nii pitää varoo, koska menee cakeyks.

      Sitten, kulmien yläpuolelle vhä concealeria.

      Ja sitten laitan essencen Fix n Last setting powderii silmien alle vähä ja jätän siihe ja siveltimel vähä ympäriinsä mut ei liiikaa ettei glowiness lähe. Sit pari min pääst blendaan beauty blenderil ne silmän aluset.

      Sit, laitan Essencen Lash Princess oranssii, ei yhtää clumpy vaa iha tosi hyvä! Laitan sitä joku 3 kerrosta ja sit harjaan ripsiharjal jos tarvii

      Sit muuten laitan täs välis ripsarien jälkee highlighterii silmän nenän puoleisiin nurkkiin.

      Lip combo

      Käytän make up paletin ruskeeta, rajaan ja vähä vahvistan sil. Sit siit punasii sävyi. Ain välil mansikka Heart Corea essenceltä ja loppuun sitä ja Crystal sävystä Lifter Glossia. Blushiks käytän PawPaw Lip n Cheek tinttiä tai essence Mansikka Heart Coree

      Siin se tais olla, en käytä setting spraytä ja lopputulos tällä rutiinilla on hot bomb glowy ja iha super cool! btw itel iso nenä nii laittaa nenä contourio nii auttaa iha siaraana

      • Anonyymi

        unohin siis mut käytän liian vaaleisiin kohtiin essencen bronzeria viel


      • Anonyymi

        unohin siis mut käytän liian vaaleisiin kohtiin essencen bronzeria vie


    • Anonyymi

      Noh, ite oon 12v ja suunnilleen 5lk puolesta välistä oon ripsaria käyttäny. Enpä tiiä voiko sitä meikkaamiseks sanoo ku pelkästään ripsari käytössä! Laitan yleensä joihinki juhliin yms jotain esim high litteria tai muuta. Vanhemmat ei siis oo koskaan meikkaamista kieltäny (eihän se nyt koskaan 3-4lk ookkaan kiinnostanu) mutta kuitenki. Saisin käyttää vaikka minkälaisia meikkejä, mutta en niistä oo kiinnostunu :) eli ite oon kutosella ja ripsari + high litter! Ite ainaki tykkään ja no en oo tuntenu mitään tarvetta käyttää luomiväriä, meikkivoiteita tai puuteria yms.

    • Anonyymi

      Eli siin iäs suosittelen ihan ripsentaivutusta ja ripsarii tietysti aina nää seerumit ja huulikiilto on iha kiva lisä ja sit peitepuikko auttaa mustissa silmän alusissa en käyttäisi ite meikkivoidetta siihen

    • Anonyymi

      No oon ite niinku käytän ripsien väri ,puuteria, poskipunaa ja läpinäkyvää hulinkiltoo et juu mut en käytä joka päivä ja oon kohta 12v

    • Anonyymi

      Ripsari on aina sopiva oon 12

    • Anonyymi

      Jos tykkäät luonnollisesta nii sit hyvät on concealer (jos haluut peittää silmän alusii tai näppyi), puuteri, ripsari ja vaikka poskipuna ja highliter. Mut jos haluut sillee vähän tuhdimpaa nii tohon voi lisätä vaik rajaukset ja bronzer.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe