Biodieseltehdas Kemiin

Ex-kemiläinen

Kemin Ajokseen kaavaillaan biodieseltehdasta. Nyt odotellaan jopa EU:n rahoitusta. Nissin Terskan mukaan tehtaalla olisi suuria taloudellisia vaikutuksia Kemille. Kemiläiset saavat lisää työpaikkoja. Tonttien hinnatkin voivat nousta rajusti. Ei kannata vielä myydä, jos on vapaita tontteja.

29

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vappulan Regina

      Mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät, niin ryssivät tämänkin hankkeen.
      Tosi on.

      • Ajoslainen

        Oletko Regina ennustajaeukko vai mistä tiedät jo nyt, mikä on tosi ja mikä ei? Onko sinulla vahva tunto? Etkö halua Kemiin lisää työpaikkoja?


      • Vappulan Regina
        Ajoslainen kirjoitti:

        Oletko Regina ennustajaeukko vai mistä tiedät jo nyt, mikä on tosi ja mikä ei? Onko sinulla vahva tunto? Etkö halua Kemiin lisää työpaikkoja?

        No, kaikki muutkin isommat rahaa tuovat hankkeet on menny jonnekkin muualle.
        Tänne ei oo jääny ku lumilinna ja Sampo?
        Toi Sampokaan ei oo se raha sampo, vaan kulutussampo.

        PS. Ajoslaisena olet varsin optimistinen mahdollisesti tulevalle saastuttajalle?
        Jos itse asuisin Ajoksessa, niin vastustaisin lujasti moisen tehdashankkeen edessä ja takana.
        Siinä ilma haisee ja noki lentää. Asunnonarvo laskee sekä naapurusto rapistuu.
        Toivotaan parasta ja peljätään pahinta.


      • ästeeteekoo
        Vappulan Regina kirjoitti:

        No, kaikki muutkin isommat rahaa tuovat hankkeet on menny jonnekkin muualle.
        Tänne ei oo jääny ku lumilinna ja Sampo?
        Toi Sampokaan ei oo se raha sampo, vaan kulutussampo.

        PS. Ajoslaisena olet varsin optimistinen mahdollisesti tulevalle saastuttajalle?
        Jos itse asuisin Ajoksessa, niin vastustaisin lujasti moisen tehdashankkeen edessä ja takana.
        Siinä ilma haisee ja noki lentää. Asunnonarvo laskee sekä naapurusto rapistuu.
        Toivotaan parasta ja peljätään pahinta.

        Taitaapi talojen arvot Ajoksessa nousta vaan. Lyhyt matka työpaikalle. Hyvähyvä!


      • Houkka Timo
        ästeeteekoo kirjoitti:

        Taitaapi talojen arvot Ajoksessa nousta vaan. Lyhyt matka työpaikalle. Hyvähyvä!

        Se on sellane myrkkypilvi koko Kemin alueella jotta tän nykysen ja lisäksi tulevan paskan hajun sekaan kukaan halua tulla.
        No Kemiläiset itse ovat tottuneet moiseen, mutta ketä muita kiinnostaa?
        Ajatteleppa (jos osaat) miten kuivaat pyykkisi tai ulkoilet ympärilläsi leijuvan hajun ja nokipölyn keskellä?
        Kyllä tehdas työpaikkoja tuo ja lisääntyvää työterveyshuoltoa, mutta ne ulkopuolelle jäävät saavat kärsiä nahoissaan.
        Kaikki lähiseudun asunnot ja lomakiinteistöt tulevat menettämään arvonsa liki puoleen jos biodieseltehdas lähiympäristöömme tulee.
        Korkeintaan laitoksen rakennusvaiheen alussa kiinteistöjen hinnat väliaikaisesti nousee, mut sen jälkeen tulee melkoinen romahdus.


      • klyyveri
        Houkka Timo kirjoitti:

        Se on sellane myrkkypilvi koko Kemin alueella jotta tän nykysen ja lisäksi tulevan paskan hajun sekaan kukaan halua tulla.
        No Kemiläiset itse ovat tottuneet moiseen, mutta ketä muita kiinnostaa?
        Ajatteleppa (jos osaat) miten kuivaat pyykkisi tai ulkoilet ympärilläsi leijuvan hajun ja nokipölyn keskellä?
        Kyllä tehdas työpaikkoja tuo ja lisääntyvää työterveyshuoltoa, mutta ne ulkopuolelle jäävät saavat kärsiä nahoissaan.
        Kaikki lähiseudun asunnot ja lomakiinteistöt tulevat menettämään arvonsa liki puoleen jos biodieseltehdas lähiympäristöömme tulee.
        Korkeintaan laitoksen rakennusvaiheen alussa kiinteistöjen hinnat väliaikaisesti nousee, mut sen jälkeen tulee melkoinen romahdus.

        Ikävä tuottaa houkalle pettymys, mutta se siellä loiskunnissa pellolle ja jokiin levitetty p@sk@ ei haise kemissä. On ihan teidän ominaishaju..


      • Xbxnnxkxkn

        Ihanko itte löysit pari kuukautta vanhan uutisen? Hienoa! Jonain päivänä opit vielä lukemaan tuoreempiakin uutisia!


      • Terska ahtaalla...
        Xbxnnxkxkn kirjoitti:

        Ihanko itte löysit pari kuukautta vanhan uutisen? Hienoa! Jonain päivänä opit vielä lukemaan tuoreempiakin uutisia!

        Luulitko että pääset sinne töihin? Joudut ikävä kyllä jatkamaan monitarmossa.


      • Ex-kemiläinen
        Terska ahtaalla... kirjoitti:

        Luulitko että pääset sinne töihin? Joudut ikävä kyllä jatkamaan monitarmossa.

        En ole töissä Monitarmossa. Olen kyllä nähnyt rakennuksen, jossa lukee Monitoimitarmo. En tiedä mitä siellä tehdään, mutta aikaisemmin siinä luki muistaakseni Valio. Korjatkaa, jos muistan väärin.


    • APINA

      Jaa,että Kemiin biodieseltehdas.Katsotaan kunnallisvaalien jälkeen mitä tulee.Olen liki varma,että hankkeelle käy kuten aiemmillekkin mm,ydinvoimalalle.

      • Voimaa auringosta

        Hyvä, että ydinvoimalaa ei tule Kemiin. Ydinvoimalasta lähtee säteilyä, joka pilaa ihmisen terveyden. Kaikki ydinvoimalat pitäisi kieltää lailla kaikkialla maailmassa ja rakentaa lisää tuulivoimaloita ja auringolla toimivia voimaloita. Aurinkovoimala on mahdollista rakentaa jokaisen talon katolle. Toimii auringonvalolla ja tuottaa sähköä.


      • VAStarannan kiiski

        No ei ne vaalit siihen mitään vaikuta. Ellei jostain ihmeen syystä valtuustoon tule 22 vastarannan kiiskeä, jotka haluavat pysäyttää viimeisenkin kehityksen Kemissä.


      • 3-5=konkurssi

        Tehtaan rakentamiseen vaikuttaa nyt enää se, saako tehdas sen 400 miljoonan rahoituksen joltain yhtiöltä. Metsä Group ei lähtenytkään mukaan, koska yhtiö ei saa mistään lainaa enää tuollaisia määriä, on jo niin huonossa jamassa.


      • Hesassa kallis asua
        Voimaa auringosta kirjoitti:

        Hyvä, että ydinvoimalaa ei tule Kemiin. Ydinvoimalasta lähtee säteilyä, joka pilaa ihmisen terveyden. Kaikki ydinvoimalat pitäisi kieltää lailla kaikkialla maailmassa ja rakentaa lisää tuulivoimaloita ja auringolla toimivia voimaloita. Aurinkovoimala on mahdollista rakentaa jokaisen talon katolle. Toimii auringonvalolla ja tuottaa sähköä.

        Jäipähän ne 6-10 miljardin ( 000 000 000 ) investoinnit alueelle tulematta. Olisi siitä rahaa riittänyt jaettavaksi yrityksille ja veroina kunnille... Toivottavasti nyt edes tämä hanke toteutuu, muuten saadaan pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä Helsingin sossun elätettäviksi.


      • juswshshayewiw

        APINA on torniolainen h.inuri.


      • Hesassa kallis asua kirjoitti:

        Jäipähän ne 6-10 miljardin ( 000 000 000 ) investoinnit alueelle tulematta. Olisi siitä rahaa riittänyt jaettavaksi yrityksille ja veroina kunnille... Toivottavasti nyt edes tämä hanke toteutuu, muuten saadaan pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä Helsingin sossun elätettäviksi.

        Uusiutuvat energiat toisivat enemmän työllisyyttä - ja erikoisesti suomalaisille Suomessa. Kehityskin kääntyisi kestävämpään suuntaan, energiaomavaraisuus kohoaisi, ja vähintäänkin alitajuinen ydinnonnettomuuden pelko alkaisi pikkuhiljaa vähenemään. Ja kaikkein parasta: kammottavan ydin-Suomi-skenaarion toteuma voitaisiin estää: http://fifi.voima.fi/artikkeli/2009/elokuu/mita-se-lounatuuli-tietaa


      • antti penaali
        juswshshayewiw kirjoitti:

        APINA on torniolainen h.inuri.

        mikäli ootte vähänkään seuranneet muutakin kuin tätä palstaa niin oisitte huomannu uutisissa tekstitv-ssä että kyllä se tehdas melko varmaan tulee ja hyvä niin,mua ei ainakaan kiinnosta enää ravata työkkärissä kuuntelemassa jos joutuisin taas monitarmoon hajotteleen huonekaluja ja seisoon kädet taskussa oottaen et pääsee kotia.vittu ja vielä ruhtinaallisella 9 egen päivärahalla nii et mun puolesta tervetuloa vaan.vai katoaako taas kemistä liki 10 000 ihimistä kuten on käyny sitten -80 luvun?


      • Slippery Slope
        antti penaali kirjoitti:

        mikäli ootte vähänkään seuranneet muutakin kuin tätä palstaa niin oisitte huomannu uutisissa tekstitv-ssä että kyllä se tehdas melko varmaan tulee ja hyvä niin,mua ei ainakaan kiinnosta enää ravata työkkärissä kuuntelemassa jos joutuisin taas monitarmoon hajotteleen huonekaluja ja seisoon kädet taskussa oottaen et pääsee kotia.vittu ja vielä ruhtinaallisella 9 egen päivärahalla nii et mun puolesta tervetuloa vaan.vai katoaako taas kemistä liki 10 000 ihimistä kuten on käyny sitten -80 luvun?

        Kuulehan pentti anaali. Kemi on valitettavasti ryssiny jo niin monta hanketta jotka jollain tavalla liittyis paikkakunnan työllisyys tilaanteeseen ettei tähänkään kukaan oikein jaksa uskoa.
        Pian lakkaa lentoliikennekkin vallan kokonaan. Kaupunki myy tuskissaan alehintaan tontteja uudisrakentamista varten jotta talous näyttäisi jotenkikaan kelvolliselta, mutta hankkeet menee aina ohi?
        Pois mekin joudumme lähteen työn puutteen vuoksi. Asunto on myynnissä joten lähtölaskenta on alkanu. Tosin eukko on jo menny edeltä, ku sai työpaikan toisesta kaupungista minä sit perässä asunnonmyynnin jälkeen.
        Askel eteenpäin on otettava vaikkei niin hirveesti haluaisikaan, mutta jospa huominen olis parempi.


      • työpaikkaonmuualta

        Etkä oo ainoa. Ei tänne kannata jäädä kenenkään roikkumaan, ellei ole työpaikkaa. Velkapesä ja vekkuleilla kassaa pyörittävä kaupunki visioineen. Kaidi olis hyvä juttu mutta ei se Kemin taloutta pelasta. Näköjään taas sorvattu kunnallisvaaleja varten budjetti jossa velkaa otetaan maltillisesti ja luvataan tietysti yhtä sun toista. Luottamus on mennyt joten heippa.


      • muistiOikkuilee

        Milloin Kemiin on luvattu ydinvoimala?


    • VarokaaKepulia
    • Faktatieto

      Ei tule eikä kemijärvelle sellutehdasta.

    • piotehas

      Ennustan, ei tule kemiin biotehdasta. Kaidi tämä kiinalainen sijoitusyhtiö, penää käsittäkseni eu:lta rahaa investointiin. Hmm... Vapohan aikanaan teki selvityksiä, tulos oli ettei kannattanut.

      • ouu

        Saas nähdä. toivomus olis että tulis mutta aina vaan päätös siirtyy. Ei oo hyvä merkki.


      • hyväVuosi2016-
        ouu kirjoitti:

        Saas nähdä. toivomus olis että tulis mutta aina vaan päätös siirtyy. Ei oo hyvä merkki.

        Niin mutta on kumminkin mukavampi elää silloin kun on toivoa kuin silloin, jolloin ei ole mitään toivoa annettukaan.


      • Pölhöjä

        Yli 88milj eurahaa kuulema oli jo hankkeelle luvattu. Kaikkia Suomen kaupunkeja ja kuntia vaivaa näköalattomuus, menetetään rahaa kun ei tajuta bisneksien kieroiluja. Rahahanat auki ja menoksi silmät kiinni, jälkeen päin ihmetellään kuinkas tässä näin kävi. Etukäteen tarvitsisi ottaa asioista tarkemmin selvää ja miettiä lopputuloksetkin jo valmiiksi.


    • Lumimies

      No mihinkäs se tuo 88 miljoonan apu nyt laitetaan.

      Lumilinnojen rakentamiseenko köh.

      • Kulttuuriin vaan tuo summa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe