Käytetty MF 3060?

Millaisia kokemuksia MF 3000-sarjasta, lähinnä 3060?

Onko ollut ongelmia?

Mitä eroa 3060 E -mallilla on perusmalliin?
Ilmianna
Jaa

19 Vastausta



ei ihan henkilökohtaista kokemusta oo mut tutuilla on noita 3000 sarjalaisia ollu.vikoja vikoja vikoja.varsinki 4-veto laitteiden ja sähköjen kans.niisähän on e sähköset nostolaitteet jne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
on aina niitä viallisia koneita,varsinkin erimerkkisiä,kuin itsellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Massikka kirjoitti:
on aina niitä viallisia koneita,varsinkin erimerkkisiä,kuin itsellä.
Tottahan tuo on, eri merkeistä liikkuu mitä ihmeellisempiä juttuja, jotka juorun tapaan lisääntyvät suusta suuhun kulkiessaan.
Kaikissa merkeissä on ongelmia ja jos edellinen käyttäjä on vaan antanut kovaa kättä ja huoltanut miten sattuu, niin ongelmia uudella omistajalla riittää.
Riippuu mihin käyttöön koneen ostaa, mutta jos konen käyttö 0-200 h/v ja hyvin satunnaista, ostaisin kyllä karvalakkimallin ilman hienoja pikavaihteita ja elektronisia systeemeitä, vanhemmiten ovat juuri nuo asioita, jotka aiheuttavat harmaita hiuksia.
Sinänsä fercu on ihan laatumerkki ja varaosasaatavuus hyvä(Agri-market myy tarvikeosia), joten jos tuo 3060 näyttää päälisinpuolin ja koeajon perusteella hyvältä eikä tarvitse hevosten tapaan kuivikkeita, niin kannatava ostos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Massikka kirjoitti:
on aina niitä viallisia koneita,varsinkin erimerkkisiä,kuin itsellä.
niin ei mul mitään massikoita vastaan oo ku itelläki niitä on eniten ollu.3000 sarjasa on vaan niitä vikoja ollu tavallista enemmän etenki eka vuosmalleis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
voorti kirjoitti:
niin ei mul mitään massikoita vastaan oo ku itelläki niitä on eniten ollu.3000 sarjasa on vaan niitä vikoja ollu tavallista enemmän etenki eka vuosmalleis.
Yksi vika tuli mieleen noissa ensimmäisissä: vetovastuksen tunnustelu tapahtuu työntövarren tapin kautta, jonka taipumaa mitataan venymäliuska-anturilla. Tästä ko. tapista aiheutui häiriötä radioon ja niitä vaihdettiin takuuna.

Ainahan viat lisääntyy, kun elektroniikkakin, vaikka työkoneissa on sentään kunnolliset liittimet ja kytkimien ja antureiden suojaukset toisin kuin autoissa.
Toisaalta vian diagnosoiminen lokia lukemalla on taas helpompaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mörkö kirjoitti:
Yksi vika tuli mieleen noissa ensimmäisissä: vetovastuksen tunnustelu tapahtuu työntövarren tapin kautta, jonka taipumaa mitataan venymäliuska-anturilla. Tästä ko. tapista aiheutui häiriötä radioon ja niitä vaihdettiin takuuna.

Ainahan viat lisääntyy, kun elektroniikkakin, vaikka työkoneissa on sentään kunnolliset liittimet ja kytkimien ja antureiden suojaukset toisin kuin autoissa.
Toisaalta vian diagnosoiminen lokia lukemalla on taas helpompaa.
...3000-sarjan Massikoissa vetovastuksen tunnustelu tapahdu vetovarsien kautta. Ainakin 3070 ja 3080: ssä johdotus menee vetovarsien päissä oleviin "antureihin", työntövarren tappikiinnityksen ollen täysin "jäykkä".
Niin niistä vioista. Pienpaineen tunnistava anturi n.250€ mennyt kerran(3070) ja jänis/kilpikonna magneettikytkin n.200€ mennyt kerran(3080). Aika simppeleitä juttuja. Eipä juuri kummempia vikoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MF 3070 kirjoitti:
...3000-sarjan Massikoissa vetovastuksen tunnustelu tapahdu vetovarsien kautta. Ainakin 3070 ja 3080: ssä johdotus menee vetovarsien päissä oleviin "antureihin", työntövarren tappikiinnityksen ollen täysin "jäykkä".
Niin niistä vioista. Pienpaineen tunnistava anturi n.250€ mennyt kerran(3070) ja jänis/kilpikonna magneettikytkin n.200€ mennyt kerran(3080). Aika simppeleitä juttuja. Eipä juuri kummempia vikoja.
Tuollainen vika oli jäänyt mieleen, mutta tiedä sitten häntä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
E-malli on hieman riisutumpi, esimerkiksi vaihteita on 16 16 perusmallien 32 32 sijasta. Pikavaihde löytyy mutta yksi kertoja on jätetty pois. 16 16 kuulemma kestää 32:sta paremmin.

Ns. ajorobottia ei ole, se huolehtii ulosoton pakan luistosta, nelivedon ja lukon (pois)kytkennästä paremmissa varustetasoissa. Sähkönostolaite on E:ssäkin.

Ulosotto on muistaakseni yksinopeuksinen (540), kun muissa on 540/1000. Lisäksi jotain pientä, virtauksenjakoventtiili puuttuu hydraulilohkoilta ja ratin asento on kiinteä.
Ilmianna
Jaa
A-B aluevaihteiston rattaita menee tyyliin kerran vuodes, pahimmassa tapauksessa remontti maksaa ylitte 10000 egeä.(36-vaihteistos) Sitte se "tietokoneen" boksi v*ttuilee, seki maksaa pari tonnia... Muutenki aivan paska romu! Ei mitää muuta hyvää ku etuaksila! Osta viiatti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Fiiattia en huolisi edes pihaani rumentamaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kuka olis semmonen seppä,joka osais korjata tinaukset laatikossa.
Ilmianna
Jaa
3060 niinkuin muutkin tuolla perkinsillä varustetut fergut huonoja talvi käynnistymään.Sähköt sohlaa mm nostolaitteessa.kytkimen ilmausta joutuu tekemään,liekö se yksilö vika?
Ilmianna
Jaa
Noissa 3000 sarjan ferkuissa on kuulemma sähkövikoja vanhana paljon. Itsellä ei kokemusta ole mutta niiltä joilla niitä on ole kuullut semmosta. Itse ostaisin jos ostaisin nytten jonkun 80-90luvun traktorin niin ostaisin mahdollisimman mekaanisen vaikka vähän ergonomia kärsii mutta luetettavempia vanhana.
Ilmianna
Jaa
Onhan tuo massikka aikansa parhaimpia traktoreita. Tyyppiviat löytyvät vaihdelaatikon puolelta ja kytkimestä.
Ilmianna
Jaa
Mulla ol 3060 autotronicv.1992.vaihteet toiminu ongelmitta.minusta syy hajoamiseen ratin ja penkin välissä.boxi ongelma on ollut. mutta ei enää,kun ohitettiin boxi ja laitettiin kulkemaan virta releitten kautta.toimii varmasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Verkut savuttaa ja haisee pahalle,naapurista tuuli tuo usein niistä niin pahaa kitkua että on mentävä sisälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Moro

Miten toi ohitus releillä toteutetaan.
Kytkentäkaava jossakin???
Napilta ohjaus ja ylös alas erillis releet??
Kiinnostais?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itsellä 3070E malli ja nuo E-mallit kestää hyvin,ei kannata muuta minun mielestä ottaa, jos haluu päästä halvalla remonteis. Sähkönostolaitteet toimii hyvin, pari nosto-lasku katkasijaa menny ihan kuluman takia, ei muuta remonttia.
Ilmianna
Jaa
Muutama nosto-lasku katkasija, aluevaihtajan jänis/kilpikonna kytkin, starttimoottori, päävirtakytkin laitettu jälkeenpäin. Akkutila vaatii vuosittaista huoltoa kahden akun kanssa. Käyntiin lähtö talvella, vaatii lähes aina lohkolämmitintä. Kytkin raskas käyttää. Perusvarma käyttötraktori, jossa vääntöä ei ole paljoa, moottoriteho heikko.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Käytetty MF 3060?

Millaisia kokemuksia MF 3000-sarjasta, lähinnä 3060?

Onko ollut ongelmia?

Mitä eroa 3060 E -mallilla on perusmalliin?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta