Porin Eläinlääkäri laiminlyönnit

Pienen Koiransa

Hei!

Asiani koskee porin kaupungin eläinläk.päivystystä..

Onko tosiaan lainmukaista että Porin kaupunkilaisilla ei ole muuta vaihtoehtoa kun yksi päivystävä Eläinlääkäri siis aina sama Aminoff...jolle en ainakaan itse kotieläintäni antaisi hoidettavaksi...vuosia sitten jo pilannut yhden koiramme...kalliiseen hintaan...

Tässä esim.joka tapahtui nyt aivan tässä elokuussa 2012....Porin eläinpäivystyksestä...

Kävimme tiistaina 21.8.2012 Ell Jussi Kankaan vast.otolla alunperin kynsienleikkuuseen eli koiramme oli täysin vilkas ja iloinen..ja ilmoitin ko.vast.oton hoitajalle että koiramme on juonut paljon enemmän kuin yleensä...joten Ell Kangas otti myös ultran pienen koiramme kohdusta josta selvisi märkäkohtu diag..lääkäri Kankaalla ei ollut leikkausaikaa viikolle joten hän sanoi että yritetään lääkehoidolla..eli koiramme sai hormoni piikityksen ti 21.8 ja to. 23.8 toisen..tiistaina tosin jo huonovointinen heti pistoksen jälkeen johon haimme pahoinvointiestolääkityksen..Koiramme kunto heikkeni ja soitin perjantaina 24.8.2012 vast,otolle mutta Kangas ei paikalla...Hoitajat kehoittivat menemään suoraan päivystykseen..kuitenkaan en uskaltanut viedä koska en luota Ell Aminoffin taitoihin ja koiramme jo tosi huonona tuolloin..pieni koiramme lakkasi vallan juomasta ja nukkui yhä vaan..Soitin taas pe. 24.8.illalla ellpäiv.ja he kehottivat tulemaan leikkaukseen. sanoi että pieni koiramme niin heikkona paino 3800kg. ettei voi tuoda enkä muutenkaan uskaltanut Ell Aminoffin kykyihin luottaa..
Launataina 25.8. tila vain heikkeni ja lähetin hoitavalle Ell viestiä hänen tilastaan niin sain takaisin viestin " tilanne tosi paha..luulen että Rita nukkuu pois yöllä" !!?? Ei tuntunut kyllä kivalta moinen viesti..siis ihan hirveältä...sitten soitin Porin päiv. ja kysyin että jos Ell antaisi sitten lopetuspiikin ettei ainakaan kärsisi koiramme..Hoitaja vastasi:he eivät voineet ottaa vastaan meitä kun me ei oltu perjantaina menneet leikkaukseen heille...Selitin että koiramme oli niin heikko ettei voitu leikata...ps.(puhelut Porin Ell.päiv.arkena 0,96 centtiä min...ja yöllä 2.95 centtiä min.)...en saanut mitään apua heiltä..puhelut maksoivat varmaan 70€....Onko tuollaiset puhelusummat todella edes lainmukaisia ??? Ja että ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun hätä on suurin pienten ja isompienkin eläintensä kanssa että käytetään noin häikäilemättömästi hyväksi...ja ainoana Ell tämä Aminoff aina...ja mielestäni päiv.Ell täytyy ottaa hädässsä oleva eläin hoitoon ellei muuta paikkaa ole mahdollista saada...

Maanantaina klo..9.00 pääsimme pienen koiramme kanssa Ell Naukkariselle joka joutui lopettamaan koiramme..märkäkohdun lisäksi ..tulehdus levinnyt vatsaan....kaikki tämä tapahtui 6 päivän aikana...

Koiramme kunto oli aivan erinomainen...

Päivi Mäkipää


.......................................................

121

7418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oisit vain vieny koiras Aminoffil, hän o hyvä eläinlääkäri. Pelastanu 2 kertaa tuttunu koiran. Toinen oli märkäkohtutapaus kanssa ja hän leikkasi sen keskellä yötä.

      Kaiken lisäksi, mitä eläinlääkäri laiminlöi sun tapauksessas? Hehän NEUVOIVAT sinua menemään päivystykseen! Mutta sinä et ottanu neuvosta vaaria...

      Mutta koirasi on jo paremmas paikkaa, osanottoni!

    • Vetkun ketku

      On niitä muitakin eläimiä kuin aloittajan piskit. Mikä helevatin etuoikeutettu oikein luulee olevansa? Ja tuon vuodatuksen jälkeen ei pitäisi yhdenkään eläinlääkärin reagoida millään tavalla hänen yhteydenottoihinsa.

      • aloittaja kirj.

        Siis koirani ei ollut enää leikkauskunnossa ...niiden hormoonipistosten jälkeen.....ja tolle seuraavalle painu helvettiin....ja kirjoita omalla nimelläsi...


      • huiko pala
        aloittaja kirj. kirjoitti:

        Siis koirani ei ollut enää leikkauskunnossa ...niiden hormoonipistosten jälkeen.....ja tolle seuraavalle painu helvettiin....ja kirjoita omalla nimelläsi...

        Kolmen koiran omistajana en voi olla pistämättä lusikkaani tähän soppaan.
        Koirasi ei ollut leikkauskunnossa? Eikö tämä diagnoosi olisi pitänyt tehdä eläinlääkärin toimesta? Mitä apua halusit, kun päivystävälle soitit? Sinulle ei kelvannut kehoitus ´viedä koirasi päivystävälle mutta mitä toivoit heidän tekevän? Minä en oikein ymmärrä mikä on kritiikkisi aihe??



        Koiran menetys on surullinen tapaus. Tiedän tuon kokemuksesta.


      • En ymmärrä!
        aloittaja kirj. kirjoitti:

        Siis koirani ei ollut enää leikkauskunnossa ...niiden hormoonipistosten jälkeen.....ja tolle seuraavalle painu helvettiin....ja kirjoita omalla nimelläsi...

        "Soitin taas pe. 24.8.illalla ellpäiv.ja he kehottivat tulemaan leikkaukseen. sanoi että pieni koiramme niin heikkona paino 3800kg. ettei voi tuoda enkä muutenkaan uskaltanut Ell Aminoffin kykyihin luottaa."
        Kuka sanoi, että koira oli liian huonossa kunnossa leikattavaksi?
        Kun leikkaus olisi ollut ainoa hoitokeino, niin mitä muuta hoitoa olisit perjantaina halunnut?
        Miksi et alkanut jo keskiviikkona tai torstaina viimeistään kysellä leikkausaikaa muilta paikkakunnilta?
        Jol ell Kankaalla ei ollut leikkausaikoja viikolla, niin ei hän voi silloin oletettavasti leikata. Soititko heti tiistaina muille eläinlääkäriasemille ja kysyit leikkausmahdollisuutta?


      • Koiran omistaja
        En ymmärrä! kirjoitti:

        "Soitin taas pe. 24.8.illalla ellpäiv.ja he kehottivat tulemaan leikkaukseen. sanoi että pieni koiramme niin heikkona paino 3800kg. ettei voi tuoda enkä muutenkaan uskaltanut Ell Aminoffin kykyihin luottaa."
        Kuka sanoi, että koira oli liian huonossa kunnossa leikattavaksi?
        Kun leikkaus olisi ollut ainoa hoitokeino, niin mitä muuta hoitoa olisit perjantaina halunnut?
        Miksi et alkanut jo keskiviikkona tai torstaina viimeistään kysellä leikkausaikaa muilta paikkakunnilta?
        Jol ell Kankaalla ei ollut leikkausaikoja viikolla, niin ei hän voi silloin oletettavasti leikata. Soititko heti tiistaina muille eläinlääkäriasemille ja kysyit leikkausmahdollisuutta?

        Oma koirani leikattiin märkäkohdun takia päivystyksenä pari vuotta sitten Aminoffilla. Suuri koira meni todella nopeasti heikkoon kuntoon.
        Hinta oli TÖRKEÄ!!!!!!, mutta koira tuli kuntoon.

        En Aminoffista pidä, rahastus on kova, moni haukkuu (varmaan aiheestakin, en kiellä, kuullut monta tarinaa, ilmeisesti ihan tosia), mutta jos se nyt on ainoa vaihtoehto eläimen pelastamiseksi, niin en ala nirsota tai pitää eläintä sairaana.


      • Mattiooli

        meidän kultainennoutaja Bella leikattiin täällä! Kaikki oli hyvin,ei ollut ongelmia! Ymmärrän kovan hinnan kun se on päivystyspaikka! Mutta meillä ei ole valittamista! Bella piti leikata heti muuten olisi kuollut! Kaikki sujui hyvin,


    • aloit.kirj..

      Siis hän vain nukkui ja aivan poisssaoleva näiden piikkien jälkeen....neuvoja toivoin...ja olisi varmaan kannattanut silti ottaa se riski kun kuitenkin hän menehtyi...ja hoitava Ell myös sanoi lauantaina ettei enää leikkauskunnossa...
      Ja tällöin yöllä pyysin päiv.lopetuspiikkiä ettei koiramme kärsi...mutta he aivät ottaneet vastaan edes koska emme menneet silloin perjantaina leikkaukseen...joko ymmärsit...

      • tukkahyvinkaikkihyv

        Tympii, että eläimistä käytetään ihmisille kuuluvaa persoonapronominia "hän"

        Eikös koira tai muu eläin ole lopetettava jos on niin heikkona että ei oleleikkauskunnossa.


    • huiko pala

      En tiedä mikä olisi ollut paras vaihtoehto mutta itse olisin vienyt koiran päivystävälle - siellä kuitenkin olisi ollut ammatti-ihminen paikalla. Ja näin teinkin muutama vuosi sitten, kun oma koirani sairastui tai oikeastaan sairasu paheni odottamatta., Koska en itse ole alan ammattilainen, en alkanut tehdä diagnooseja itse vaan luotin lääkäriin.

      • alkpkirj..

        Luotin niin tähän ko.hoitavaan lääkäriinkin....olisi kannattanut silloin tiistaina ennen niitä piikkejä lähteä viemään ihan eri kaupunkiin leikkaukseen..kun olisi tiennyt...


    • Docktor Death

      Ko. päivystävä lääkäri totesi kerran:"Koiranne on sokeutunut äkisti, voitte opetella elämään sen kanssa, tai lopettaa sen."
      Kahden päivän päästä koiran kunto aivan kamala, toisen lääkäri diagnoosi aivokalvontulehdus ja hoidoksi antibiootit ym. Näkö palautui.
      Päivystävä totesi sokeutumisen, jonka jo tiesimmekin, ei muuta tutkimusta, ei liioin hoitoa hinta 170 e.
      Ikinä koskaan milloinkaan en tälle päivystävälle mene, päästän vaikka itse lemmikkini kärsimyksistään, ennekuin annan hänen koskea edes mummoni vaarin hamsteriin.

    • ebbaz

      Aika sekava tää aloittajan kirjoitus..... Kyllä nyt olisi myös peiliinkatsomisen paikka ennen kuin toisia syyttelet!!!! Ei sitä kaikkea vastuuta voi pelkästään eläinlääkärin kontolle laittaa. Kyllä omistajallakin on vastuunsa.

      • aloitkirj...

        EBBAZILLE vastaus....Voit kuule uskoa että kannan kyllä vastuuni koirastani jonka olen ottanut itselleni..... mutta eläinlääkärin sanaan täytyisi ja voida luottaa.....sitä varten sinne varmaan mennään...mitä kohtaa et kirjoituksessani ymmärtänyt???
        Kun nim.merk.päätellen olet IHAN ulkomaalainen...ole huoli ei sinua kukaan täältä tunnista....ja kannan vastuuni myös kirjoituksestani....


    • ebbaz

      Voi apua!! XD Ymmärsin kyllä kirjoituksesi, vaikkakin se oli tehty haastavaksi ymmärtää. Ja ei, en "ole huoli" , sillä ikäni olen suomessa asunut ja nimeni on Eeva. :D
      Kyllä mä tekstistä uskoin sen pääpointin löytäneeni, ja vastasinkin siihen OMAN mielipiteeni koirien omistajana.
      Ikävä vain, että sitten kun tänne kirjoitellaan ja niitä mielipiteitä asioista vaihdetaan, niin sitten suututaan ja pitää lähteä tuollaisiin epätoivoisiin henkilökohtaisuuksiin. Ihan oli tarkoitus asiassa pysyä, mutta tuollainen ala-arvoinen kommentti vastaajan mahdollisesta kansallisuudesta kertoo mielestäni enemmän ketjun aloittajasta. Et sitten mitään muuta keksinyt?
      Jos oikein alentuisin ap:n tasolle, niin saattaisin jopa arvailla hänen kansalaisuuttaan. (kirjoitustaidosta johtuen, EI NIMIMERKISTÄ)

      Mutta joo, itse aiheeseen mulla ei ole lisättävää.

      • Epäselvä ulosanti

        Aloittaja taitaa olla hullu.


    • esko piunpaun

      Jos lääkäri sanoo että tuo leikkaukseen, ja sinä kieltäydyt koska luulet tietäväsi jotenki paremmin kuin lääkäri,joka tekee tuota työkseen, olet itse tunaroinut asiasi.Vika on sinun.Sinä teit päätöksen.

      • alkp.kirj...

        Ei varmaan mennyt perille...koiramme oli niin huonona niistä pistoksista ettei voinut ajatellakkaa leikkausta enää siinä vaiheessa...eikä ollut lääkäri joka käski mennä ja hän ei ollut nähnyt koiraamme.... hoitavakin lääkäri sanoi että oli jo liian huonona leikkausta ajatellen.....ja tolle yhdelle...juu olen HULLU....ihan laitoin tämän tänne ettei kovin monelle muulle hädässä olevälle rakkaan koiransa tai kissansa kanssa käy samalla tavalla....
        Ja mielestäni olisi ihan hyvä jos kaikki ketä tänne laittaa kirjoituksensa laittaisi perään ihan oman nimensä....


      • nti näpsä
        alkp.kirj... kirjoitti:

        Ei varmaan mennyt perille...koiramme oli niin huonona niistä pistoksista ettei voinut ajatellakkaa leikkausta enää siinä vaiheessa...eikä ollut lääkäri joka käski mennä ja hän ei ollut nähnyt koiraamme.... hoitavakin lääkäri sanoi että oli jo liian huonona leikkausta ajatellen.....ja tolle yhdelle...juu olen HULLU....ihan laitoin tämän tänne ettei kovin monelle muulle hädässä olevälle rakkaan koiransa tai kissansa kanssa käy samalla tavalla....
        Ja mielestäni olisi ihan hyvä jos kaikki ketä tänne laittaa kirjoituksensa laittaisi perään ihan oman nimensä....

        tällä sivustolla ei tarvi kirjoittaa omalla nimellään... ja harvat niin tekeevät. että siitä sulle pointsit. en ota kantaa teitkö oikein vai väärin vai miten mutta sen sanon etten kuunaan kullan valkeana veisi omaa lemmikkiäni kys lekurille, edes suuressa hädässäkään.
        niinhän se menee että huonot kellot kantaa kauemmas kuin hyvät, ja jos en ole yhtään positiivista kommenttia hänestä kuullut niin en tarvitse henk.kohtaista ( huonoa ) kokemusta.
        ja tiedän, isot kirjaimet kuuluu lauseen alkuun....


    • ..........

      Ehkä se koira oli huonona sen märkäkohdun ja kipujen vuoksi. Sinähän tässä olet omaa koiraasi rääkännyt kun et ole vienyt leikkaukseen.

      • alkuperkirj.

        Lues vähän tarkemmin...Koiramme oli iloinen , reipas mennessämme kynsienleikkuulle....ainoa oire oli lisääntynyt veden juominen......


      • raisa huhtalainen
        alkuperkirj. kirjoitti:

        Lues vähän tarkemmin...Koiramme oli iloinen , reipas mennessämme kynsienleikkuulle....ainoa oire oli lisääntynyt veden juominen......

        "Lues vähän tarkemmin...Koiramme oli iloinen , reipas mennessämme kynsienleikkuulle....ainoa oire oli lisääntynyt veden juominen...."

        Sinä kirjoitit näin:

        "alunperin kynsienleikkuuseen eli koiramme oli täysin vilkas ja iloinen..ja ilmoitin ko.vast.oton hoitajalle että koiramme on juonut paljon enemmän kuin yleensä...joten Ell Kangas otti myös ultran pienen koiramme kohdusta josta selvisi märkäkohtu diag"

        Jep, ja sitten todettiin tuo märkäkohtu samalla käynnillä, ja sinä kuvittelet että koira jotenkin maagisesti säilyy reippaana ja iloisena päiväkausia märkakohtunsa kanssa?Tottakai se koiran vointi huononee jos sinä et anna viedä otusta leikkaukseen ajoissa koska itse et luota lääkärin taitoihin.

        Vika on kyllä täysin sinun kun et antanut leikata koiraasi ajoissa.En käsitä luuletko pyhän hengen parantavan koiran kotona jos vaan istut siellä ja et luota lääkärin taitoihin?

        Kiesus... eläimiä ei tietylle väelle saisi antaa ollenkaan.Jonkinlainen selvitys aivotoiminnasta pitäisi tehdä ennenkuin eläimen hyvinvointi luotetaan ihmiselle.

        Mielestäsi oli parempi ratkaisu antaa koiran tulla huonoon kuntoon kotona ja kuolla sitten tautiinsa jonka tiesit sillä olevan, kuin että ottaa riski lääkärin kanssa joka mahdollisesti olisi pelastanut koirasi hengen.. Tämä kertoikin sinusta aivan kaiken tarpeellisen.


    • Kiälioppia pliis

      JA jumanklavita! Koira tai muu kotieläin on SE. Ihminen on HÄN. Ei mikään piski tai katti.

    • Maapii

      No minun mielestäni aloittaja itse on tehnyt virheen. Se nyt vaan tarvii hyväksyä.

    • 19+3=22

      Ja se sinun suurin virheesi (koiran hoidon lisäksi), on se että arvostelet täällä nimeltä henkilöitä, jotka ovat auttamassa sairaita eläimiä, kukin voimiensa mukaan.

      t.Maapii

      • Vaikeeta on

        vaikeeta jokusien käsittää eläimien olevan ihmisten ravintoa. Jos nyt on pakko saada sosiaaliavustuksia eläintenhoitoon, niin no. Minä vaadin sitten paskapapreia tehtäväksi silkkiperhosten silkistä eläinlääkärin valvonnassa.


      • typy

        Kukin voimiensa mukaan ????? Oletko kenties ko.päivystyksen hoitaja ????
        Ei sil sitten mitään voi jos et jaksa töitä tehdä kerrotko nyt itsestäs?? menee nyt vähän asian vierestä nuo sun juttus.....tämä oli Nim.merk. Maapii.


    • ammattitaitoa?

      Järkyttävää että menetit rakkaan perheenjäsenen.Omia koiriani en vie Aminoffille ikinä koska aikoinaan teki todella pahoja hoitovirheitä. Asiaa setvittiin ihan Helsingissä asti.Ja kun olen seurannut kyseisen lääkärin touhuja vuosien varrella niin ei ainakaan ammattitaito näytä kehittyneen. Hän on haalinut itselleen päivystykset mutta toivotavasti vuoden vaihteen jälkeen saadaan jotain tolkkua asiaan ja päivystys palautuu ammattitaitoisille eläinlääkäreille.
      Olen seurannut e.m herran touhuja siitä asti kun hän Itävallasta tuli Ruotsin kautta Suomeen ja aloitti vastaanoton Rosenlewin takapihalla puurakennuksessa.Eli en puhu parin viime vuoden kokemuksista .

    • on se nyt jumalauta

      Järkyttävintä tässä on se, että koiran omistaja ei tottele lääkärin kehotusta tuoda koira leikattavaksi, vaan antaa sen kitua.
      Miksi tuollaisille ihmisille ylipäätänsä annetaan eläimiä?

      Pitäisi olla jokin laki joka pakottaa ihmiset psykiatrin juttusille mikäli tekee mieli ottaa lemmikki, jotta varmistutaan siitä, että eläin saa kunnon huolenpitoa, eikä rääkkääjää omistajaksi.

    • levollisin mielin?

      no empä ihmettele ettei vienyt sille lääkärille "hoidettavaksi"! se kun joko lopettaa koiran tai ei tee mitään, kun ei tunnu osaavan! miksei Vaajakari voisi hoitaa joskus yöpäivystyksiä, uskaltaisi viedäkin koiran sinne.. nykyään lähden myös muualle ja äkkiä, jos päivystystä tarvitaan!

      edellä mainitusta lääkäristä on USEITA huonoja kokemuksia, viimeksi kesän aikana:

      ystäväni olisi vienyt kipeän kaninsa päivystykseen, se ei papanoinut, ei juonut yms. (kanihan ei kauhea kauaa saa olla syömättä/ulostamatta). oli sitten soittanut herra A:lle, ja hän oli sanonut ettei asialle voi tehdä mitään, kun ei tiedä kaneista?!?!? miten voi olla päivystävä PIENeläinlääkäri silloin?! siinä sitten ystävä katseli yli viikonlopun josko kani selviäisi hengissä! onneksi selvisi!

      paras oli että hän soitti Tampereelle asti ell. päivystykseen, kun halusi toisen lääkärin mielipiteen asiasta. puhelimessa nainen ihmetteli Porin ell:n touhua, kun ei kania käsketty HETI tuomaan päivystykseen, nesteytykseen vähintään. he sanoivat että tuollaisissa tapauksissa itse käskevät aina tuomaan kanin hoitoon! että sellaista.. ei kannata kania tai marsua omistaa, muista pieneläimistä puhumattakaan, hoitoa kun ei täällä tipu!

      • alkperkirj...

        Kiitos Teille ihmiset jotka annatte norm. kommentteja...ikävä on kova koiraamme jo nyt.. Ihmetyttää vain näiden muutamien onnettomien ihmisten kommentit ...


      • eläimen puolesta
        alkperkirj... kirjoitti:

        Kiitos Teille ihmiset jotka annatte norm. kommentteja...ikävä on kova koiraamme jo nyt.. Ihmetyttää vain näiden muutamien onnettomien ihmisten kommentit ...

        Olen katsonut nyt noita kirjoituksia Porin eläinlääkäreistä vuosien varrelta niin molemmat Aminoff ja Jussi Kangas aika tavalla pääosissa.
        Miten on mahdollista että heillä lääkärin oikeudet hoitaa työtään.


      • alkuperkirjoittaja
        eläimen puolesta kirjoitti:

        Olen katsonut nyt noita kirjoituksia Porin eläinlääkäreistä vuosien varrelta niin molemmat Aminoff ja Jussi Kangas aika tavalla pääosissa.
        Miten on mahdollista että heillä lääkärin oikeudet hoitaa työtään.

        Täällä joku kirjoitti että olen rääkännyt koiraani ??
        Pieni koiramme oli jo 9-vuotias ja nämä Jussi Kankaan antamat hormonipiikit ja antibiootti olivat koiramme ensimmäiset lääkkeet....ei HÄNELLÄ koko 9-vuoden aikana ollut mitään...täysin iloinen terve koira...
        Ja voitte loukata niin paljon kuin tykkäätte...se ei paljon hetkauta...tiedän itse että rakastimme koiraamme perheeni kanssa...ja teimme hänen puolestaan kaikkemme.


      • vika on sinun
        alkuperkirjoittaja kirjoitti:

        Täällä joku kirjoitti että olen rääkännyt koiraani ??
        Pieni koiramme oli jo 9-vuotias ja nämä Jussi Kankaan antamat hormonipiikit ja antibiootti olivat koiramme ensimmäiset lääkkeet....ei HÄNELLÄ koko 9-vuoden aikana ollut mitään...täysin iloinen terve koira...
        Ja voitte loukata niin paljon kuin tykkäätte...se ei paljon hetkauta...tiedän itse että rakastimme koiraamme perheeni kanssa...ja teimme hänen puolestaan kaikkemme.

        ".ja teimme hänen puolestaan kaikkemme."

        Ette tehneet, kun ette antanut leikata.

        Yksinkertaisemmin ei asiaa voi sanoa.


    • 17+5= 22

      En käsitä mikä aloittajalla oikein mättää.. ihan normaalia että koira kuolee märkäkohtuun ja varsinkin jos sitä ei anneta hoitaa.

      Suuri virhe on se, että koiralla oli väärä omistaja, joka ei hoidattanut koiraansa.
      Ei se kerro mitään, ettei ole koko yhdeksän vuoden aikana ollut yhtään mitään. Olisit steriloinut koirasi ajoissa, ei olisi tätä ongelmaa sulla.

      • alkuperkirj

        Aloittaja ....."norm.että koira kuolee märkäkohtuun" ?????
        Mieti nyt vähän mitä kirjoitat...
        Oletko sitä mieltä että kaikki narttu koirat leikataan kun on sinusta niin normaalia että koira kuolee märkäkohtuun...???
        Siis tämä koiramme sairaus oli 6 päivää pitkä kohtalokkain seurauksin...!!!
        Ja annoin tosiaan hoitaa mutta täysin väärän lääkärin....
        Varmaan olisin antanut leikata tuolloin tiistaina kun diagnoosi tehtiin....lääkäri teki hoitopäätöksen johon luotin....ja se hoitopäätös oli väärä...
        Ja voisit ihan laittaa oman nimesi kun niin tietävästi muutenkin kirjoitat...


    • 14+6=20

      "Koiramme kunto heikkeni ja soitin perjantaina 24.8.2012 vast,otolle mutta Kangas ei paikalla...Hoitajat kehoittivat menemään suoraan päivystykseen..kuitenkaan en uskaltanut viedä koska en luota Ell Aminoffin taitoihin ja koiramme jo tosi huonona tuolloin..pieni koiramme lakkasi vallan juomasta ja nukkui yhä vaan..Soitin taas pe. 24.8.illalla ellpäiv.ja he kehottivat tulemaan leikkaukseen. sanoi että pieni koiramme niin heikkona paino 3800kg. ettei voi tuoda enkä muutenkaan uskaltanut Ell Aminoffin kykyihin luottaa..
      Launataina 25.8. tila vain heikkeni ja lähetin hoitavalle Ell viestiä hänen tilastaan niin sain takaisin viestin " tilanne tosi paha..luulen että Rita nukkuu pois yöllä" !!?? Ei tuntunut kyllä kivalta moinen viesti..siis ihan hirveältä...sitten soitin Porin päiv. ja kysyin että jos Ell antaisi sitten lopetuspiikin ettei ainakaan kärsisi koiramme..Hoitaja vastasi:he eivät voineet ottaa vastaan meitä kun me ei oltu perjantaina menneet leikkaukseen heille...Selitin että koiramme oli niin heikko ettei voitu leikata...ps.(puhelut Porin Ell.päiv.arkena 0,96 centtiä min...ja yöllä 2.95 centtiä min.)...en saanut mitään apua heiltä..puhelut maksoivat varmaan 70€....Onko tuollaiset puhelusummat todella edes lainmukaisia ??? Ja että ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun hätä on suurin pienten ja isompienkin eläintensä kanssa että käytetään noin häikäilemättömästi hyväksi...ja ainoana Ell tämä Aminoff aina...ja mielestäni päiv.Ell täytyy ottaa hädässsä oleva eläin hoitoon ellei muuta paikkaa ole mahdollista saada..."


      Ole ystävällinen ja lue tuo kirjoittamasi teksti. Aivan turhaan täällä keräät sympatiaa.

      Koirallesi sympatiaa ei voi enää osoittaa, koska se on kuollut.

      • alkuperäinen...

        Sinulta puuttuu yhä oma nimesi...laita nyt vaan nimesi jos kanttisi riittää...


      • seljanka
        alkuperäinen... kirjoitti:

        Sinulta puuttuu yhä oma nimesi...laita nyt vaan nimesi jos kanttisi riittää...

        hei sitä voi mennä toisen kaupungin ell päivystykseen.vielä tuosta märkäkohdusta,on kokemusta oma narttuni sairastui siihen alle 2 vuotiaana ja sai 5päivää peräkkäin hormonipiikkejä ja aina piikin jälkeen oli tosi huonokuntoinen oksenteli ja hakeutui piiloon koko päiväksi.mutta tuli kuitenkin kuntoon ja on nyt 10 vuotias vanha rouva äiti ja isoäiti,leikkautin kohdun pois pari vuotta sitten kun silloin kun oli märkäkohtu sanottiin että suuririski on uusiutumiseen vanhana.
        otan osaa suruunne pikkuisen poismenon johdosta.


      • tässä sulle nimeä
        alkuperäinen... kirjoitti:

        Sinulta puuttuu yhä oma nimesi...laita nyt vaan nimesi jos kanttisi riittää...

        "Sinulta puuttuu yhä oma nimesi...laita nyt vaan nimesi jos kanttisi riittää..."

        Mitä sinä nimiä tivaat, keskittyisit pitämään huolta eläimistäsi ja osta jostain aivot.


    • 6+8=14

      Ei tällaiseen paskanjauhantaan voi millään osallistua omalla nimellä :)
      Onneksi on asiallisiakin viestialoituksia

      • alkuperkirj.

        Kantti ei kestänyt paskahousu.....mene sitten muihin viesteihin mitä vastaat sit lainkaan...


    • Topi Affena

      Tämä alkuperkirj. osoittautuu kyllä nt oikein varsinaiseksi idiootiksi. Muuta ei voi todeta.
      Tuossa ruudun yläpuolella lukee selvällä Suomenkielellä: Nimimerkki. Vain idiootti ei ymmärrä mitä se tarkoittaa.

      • alkuper.kirj..

        Eipä löydy Topi Affena nimeä....paskahousu kun olet...ei mene kun hetki oikean nimen sanottuasi niin sanon onko oikea nimesi.. jatka vaan kirjoituksiasi...


      • alkp.kirj.
        alkuper.kirj.. kirjoitti:

        Eipä löydy Topi Affena nimeä....paskahousu kun olet...ei mene kun hetki oikean nimen sanottuasi niin sanon onko oikea nimesi.. jatka vaan kirjoituksiasi...

        Ja naispuolinen....ja sama ihminen jolla nämä numeroyhdistelmät ...


      • pöyristyttävä tapaus
        alkuper.kirj.. kirjoitti:

        Eipä löydy Topi Affena nimeä....paskahousu kun olet...ei mene kun hetki oikean nimen sanottuasi niin sanon onko oikea nimesi.. jatka vaan kirjoituksiasi...

        En minäkään veisi koiraani Aminoffille leikattavaksi, VAAN VISSIIN SITTEN RÄÄKKÄISIN KUN ODOTTAISIN SEURAAVAA ARKIPÄIVÄÄ JA PÄÄSYÄ OIKEALLE ELÄINLÄÄKÄRILLE. Ootte te porilaiset tolloja, jos tuota päivystystä käytätte!!!
        Yhtään hyvää sanottavaa en tästä muka lääkäristä ole koskaan kuullut ja meillä on koiraystäviä ja niiden huoltojoukkoja runsaasti ystävä ja tuttavapiirissä.


      • 12345678910
        alkp.kirj. kirjoitti:

        Ja naispuolinen....ja sama ihminen jolla nämä numeroyhdistelmät ...

        Nyt on kyllä joku kussut pahasti tuon alkukirjoittajan murokippaan. Olisikohan syytä mennä ihan itse päivystävälle. Osoite on Maistraatin talo ja mielenterveyskeskuksen poliklinikka. Sieltä voisi saada avun kun on noin paha angsti.


      • pikkupahis angsti
        alkuper.kirj.. kirjoitti:

        Eipä löydy Topi Affena nimeä....paskahousu kun olet...ei mene kun hetki oikean nimen sanottuasi niin sanon onko oikea nimesi.. jatka vaan kirjoituksiasi...

        Mitä sinä teet toisten nimillä? Tuletko oven taa messuamaan pahaa oloasi vai mikä ahdistaa? Pitää saada purkaa paha olosi johonkin? Psykiatri on aika hyvä vaihtoehto.


    • jfhnwue

      Siis mikä se sun asias oli?!?!?!?! Jumankauta nimien tivaaminen vai?!?!?! Toi sun kirjottelus kuulostaa jo hyvin typerältä!!!!

      • lohi.

        samaa mieltä


      • zeytjukliö
        lohi. kirjoitti:

        samaa mieltä

        Juuh, mä kadotin kans jo koko asian ytimen.......;)


      • hattivatti
        zeytjukliö kirjoitti:

        Juuh, mä kadotin kans jo koko asian ytimen.......;)

        Minäkään en mene enää koskaan viinalle haisevalle ell päivystykseen.
        Jossa saimme törkeää kohtelua.


    • Järki päässä

      Minäkään en Poriin lähde päivystykseen, kerran menin.. chihutytön kanssa, joka aristi vatsaansa. Tämä herra siellä otti koiran tutkimatta sylistäni heti huoneeseen tullessani ja sanoi, että pitää leikata!! En onneksi jättänyt koiraa sinne, vaan herran huutaessa perääni uhkauksia (koira kuolee ym) lähdin pois ja menin toiseen kaupunkiin. Todettiin ummetus!! Vanhempi koira, joka selvisi suolihuuhtelulla. Että näin teillä Porissa asiat :/.

    • .........

      siis miten v*tussa se saa jatkaa töissään, EDELLEEN?!?!? siksi ettei ole muita? laittakoot saman tien sitten lapun luukulle! kun ei kerran hoitoakaan saa, rahat pois vaan! käsittämätöntä!!! ei taas päättäjiä kiinnosta, kunnes jonkun oma lemmikki sairastuu. aina on jotain "tärkeämpää"!!

    • Aminoff oikeuteen!

      Pakko myös vastata...Jos Aminoff olisi saanut tahtonsa läpi meidän koiran kanssa, koiramme olisi kuollut jo kaksi vuotta sitten. LUOJAN KIITOS, matkustimme koiramme kanssa Tampereelle päivystävään Tuhatjalkaan. Se reissu oli rahansa väärtti.

      Koiramme tuli äkillisesti todella sairaaksi. Kurkku täynnä verta, kova kuume, ei syönyt, juonut ja okseni vain. Koiramme oli silloin kaksi vuotias, joten ei ihan viitsisi taistelematta lopettaa. Menimme päivystävälle eläinlääkärille koska oli viikonloppu. Kohtu ultrattiin ja kaikki mahd. kokeet otettii. Mitään ei löytynyt. Aminoff ei suostunut antamaan kipulääkettä koirallemme vaikka koira oli pyörtyä kivusta, eikä myöskään suostunut ottamaan tiputukseen vaikka koiramme oli yli 40 asteen kuumeessa ollut jo jonkin aikaa ja ei suostunut juomaan mitään. Koirat ei kuulemma tunne kipua. Ja näin on! Sitten hän yhtäkkiä keksi että koirallamme on märkäkohtu vaikka kohtu oli puhdas ja ei aristanut yhtään vatsaa. Aminoff huusi puhelimeen, että jos emme tuo koiraamme heti leikkaukseen (keskellä la. yötä) niin hän pitää huolen ettei kukaan lääkäri auta koiraamme. Emme vieneet koiraamme Aminoffille. Mutta meitä ei suostunut kukaan Satakunnan eläinlääkäreistä auttamaankaan, koska Aminoff soitteli pitkin maita ja mantuja ja lupasi haastaa ne lääkärit oikeuteen jotka meitä auttaisivat. Että näin. lähdimme Tampereelle yksityiselle päivystävälle eläinlääkäriasemalle, jossa koiramme tutkittiin perusteellisesti, laitettiin tiputukseen ja annettiin kipulääkettä. Koiramme selvisi ja loppujen lopuksi saimme diagnoosin Helsingin ylopistollisesta eläinsairaalasta että koirallamme oli erittäin harvinainen autoimmuunisairaus, joka vaatii jatkuvaa lääkintää.

      En ikinä tule asioimaan Aminoffin kanssa. Jos Aminoff olisi päättänyt, koirani olisi kuollut nuorena ja koviin kipuihin. Eihän pieni koira joka oli aivan kuivunut olisi kestänyt leikkausta enää. Varsinkaan turhaa. Luojan kiitos omille vaistoilleni. Ja asiantunteville eläinlääkäreille Tampereella ja Helsingissä. Sieltä sitä apua saa, ei Porista. Nimim. Porin eläinlääkärit tulleet tutuiksi tässä vuosien varrella.

      • puppua

        Höpö, höpö!!! Eivät muut porilaiset eläinlääkärit jätä kenenkään lemmikkiä hoitamatta, jos ell A heitä uhkailisi. Ihan naurettavaa soopaa!


    • ElukkaElli

      Taitaa olla melko harhaista porukkaa liikenteessä? :))

    • haukkujat kuulkaa

      "koiramme on juonut paljon enemmän kuin yleensä... ..kuitenkaan en uskaltanut viedä koska en luota"

      Pitäisi kellojen soida siinä vaiheessa kun koira alkaa juoda paljon. Samoin totta on se, että aika tavallinen kuolinsyy nartuilla on märkäkohtu.

    • ....

      Mulla ainakin hyvä kokemus aminoffista, yöllä soitin päivystykseen kun pienen narttuni synnytys pitkittyi ja käskivät heti tulla, meni 20min kun aminof oli paikalla, hän tutki koiran ja päätti leikata pennut ulos. Operaatio meni hyvin, pennut ja emo selvisi, ja saimme hyvät hoito ohjeet ja seuraavana päivänä vielä maidontuotantoon piikin ilmaiseksi sisältyen leikkauksen hintaan. Mutta se vain yksi kokemus, mutta meillä se oli hyvä..

      • järjenkäyttösallittu

        Kokemuksia on useampia ja jopa päivystykseen voi olla vaikeaa saada aikaa.
        Tässä kaupungissa ei vaan kukaan muu eläinlääkäri hoida akuutteja tapauksia, kuin kaupungin vastaanotto. Kaikilla kun ei ole mahdollisuutta lähteä lähikaupunkeihin.

        Kissan synnytys meni vaikeaksi ja ajan sain puolen tunnin kuluttua päivystykseen. A tutki kissan ja sanoi leikataan. Kehoitin ennen leikkauksen aloittamista steriloimaan kissan samalla, koska toinen pari päivää aiemmin synnyttänyt kissani voisi imettää pennut. Pyysin hoitajaa varmistamaan, että sterilointi tehtäisiin. Pennut saatiin hengissä leikattua ja emo oli kunnossa. Ei muuten A steriloinut emoa, koska kohtu oli kuulemma hyväkuntoinen. Oli vielä antanut herätyspiikin kissalle, että voisi heti imettää. Kotiinmenomatkalla emo oli ihan sekaisin, ripuloi kuljetuslaatikkonsa täyteen ja voin sanoa, että oli hajussa kestämistä. Kissa ihan paskassa ja kävi ylikierroksilla. Ei muuten imettänyt vuorokauteen. Kissallehan ei herätyspiikkiä saisi antaa, kun sen elimistö ei sitä kestä. Sektioleikkaus maksoi kuluineen parisataa ja eniten harmitti, että jouduin kissan steriloimaan myöhemmin 120e hinnalla, kun A ei voinut sitä samalla tehdä. Nyt kissa pelkää kaikkia vieraita ihmisiä.
        Elukat onneksi säilyi hengissä, lompakko vain keveni turhaan.


    • dcnsn

      Se on kyllä totta, että Aminoffilla ei juurikaan ihmissuhdetaitoja tai sosiaalisia taitoja ole, mutta erittäin hyvä eläinlääkäri hän kuitenkin on. Taitaapi olla Satakunnassa edelleen ainoa jolla on esim. silmäpeilausoikeudet. Ja Aminoffi ei varmasti kovinkaan mielellään ala toisten mokia paikkailemaan, koska saa kuitenkin syyt omille niskoilleen jos yrittää toisten mokaamisia paikkailla. Kai ilmoitit perjantaina, että et viekään koiraasi leikkaukseen vai jätitkö vaan menemättä??

      Ja ihan sellainenkin tieto, että Aminoff ei ole Porin kaupungin ainoa eläinlääkäri vaan arkisin virka-aikaan ottaa vastaan toinen eläinlääkäri.

      • onko pätevyyttä?

        Niinpä virka-aikana mutta yöpäivystykset, viikonloput ym Aminof on kahminut itselleen.Toivottavasti muutkin alkavat päivystää jotta lemmikit saisivat apua kun tarvetta tulee. Turussa on kuulemma joku uusi eläinsairaala joka ottaa viikonloppuisinkin vastaan.
        Hämeenlinnassa on 24/7 päivystys ja Tampereella päivystää kans viikonlopulla muutaman tunnin joku eläinlääkäriasema.
        Onkohan kukaan tarkistuttanut Aminoffineläinlääkäripätevyyden. Sehän on valmistunut Itävallassa ja tuli Ruotsin kautta Suomeen.


      • sakjfaiosf
        onko pätevyyttä? kirjoitti:

        Niinpä virka-aikana mutta yöpäivystykset, viikonloput ym Aminof on kahminut itselleen.Toivottavasti muutkin alkavat päivystää jotta lemmikit saisivat apua kun tarvetta tulee. Turussa on kuulemma joku uusi eläinsairaala joka ottaa viikonloppuisinkin vastaan.
        Hämeenlinnassa on 24/7 päivystys ja Tampereella päivystää kans viikonlopulla muutaman tunnin joku eläinlääkäriasema.
        Onkohan kukaan tarkistuttanut Aminoffineläinlääkäripätevyyden. Sehän on valmistunut Itävallassa ja tuli Ruotsin kautta Suomeen.

        Yhtälailla Ell Vaajakari ei oppinut Suomessa.....


      • hmm..

    • korkee aika!

      se on hyvä kysymys. valvirasta tai jostain olis kiva selvitellä!

    • keimokx

      juu ei kans viety koiraamme selkävamman takia Herra A:lle vaan ajettiin Euraan. Koira sai kunnon lääkkeet vammaansa ja Iso A jäi nuolemaan näppejään. Erikoista että asiakkaita riittä hänelläkin vaikka taidot on mitä on, ainakin ihmesten kanssa...

    • Millä oikeudella tri

      Omistan 6 metrin pituisen krokotiilin ja pitovaikeuksien vuoksi olisin halunnut hänen hännän typistää ja maalata huonekalujen sävyyn sopivan siniseksi.
      Tri A kieltäytyi kiireisiin vedoten.
      Voisiko Valvira tutkia, millä oikeudella tri A kieltäytyi.

      • Koiraton

        Kyseisestä eläinlääkäristä kuulee puhuttavan paljon pahaa....mutta onkohan kaikki aina näin?


      • Maski
        Koiraton kirjoitti:

        Kyseisestä eläinlääkäristä kuulee puhuttavan paljon pahaa....mutta onkohan kaikki aina näin?

        Näillä palstoilla kirjoitellaan niin paljon valheita ja pahaa, että suodattimet päälle hyvät ihmiset?


      • Koiruudet
        Maski kirjoitti:

        Näillä palstoilla kirjoitellaan niin paljon valheita ja pahaa, että suodattimet päälle hyvät ihmiset?

        Kyseinen lääkäri on ollut perheemme eläimille aina hyvä. Kai niitä huonojakin päiviä voi joukkoon sattua ja virhearviointeja tapahtuu kaikille.


      • Hoiliis
        Koiruudet kirjoitti:

        Kyseinen lääkäri on ollut perheemme eläimille aina hyvä. Kai niitä huonojakin päiviä voi joukkoon sattua ja virhearviointeja tapahtuu kaikille.

        Ymmärrän nuo virheet ihminen on erehtyväinen, mutta tosi kurja tapaus.


      • ei savua ilman tulta
        Koiraton kirjoitti:

        Kyseisestä eläinlääkäristä kuulee puhuttavan paljon pahaa....mutta onkohan kaikki aina näin?

        Omasta kokemuksestani voin sanoa että harvemmin on tainnut diagnoosi osua oikeaan. Aikoinaan oli vakiotavaraa oikeudessa mm. yksi edesmennyt cockerikasvattaja käräjöitsi useamman kerran kun esim keisarinleikkauksessa kuoli sekä emä että pennut. Kuolleet koirat tutkittiin ja todettiin liiallisen nukutusaineen aiheuttaneen kuoleman. Tää on vain jäävuorenhuippu. Hyvä jos joku joskus saa apua. Toivottavasti tolta otetaan päivystykset pois vuodenvaihteessa!


    • tyytyväinennn

      Hei! Olisit vain vienyt Aminoffille, erittäin taidokas ja aina luotettava! Itse, jos vain saisin päättää/valita, antaisin Aminoffille omat tilat takaisin, joten vain hänen vastaanotolleen pääsisi milloin haluaisi. Ketään muuta Ell en suosittele Porin Kaupungilta.. en todellakaan. Kokemuksia löytyy useita, ja puheet kiertää, jos tiedätte mitä tarkoitan.. Naukkarinen nyt myös hyvä ja itse pidän Aittaluodon Ell.

      • kukas se kirjottelee

        Aminoffin lasipalatsin omistaa tällähetkellä Naukkarinen. Eikö Aminoff joutunut luopumaan siitä finanssivaikeuksien vuoksi. Vai tarkoititko että Bernd palaisi puutaloon puuvillatehtaan luokse?
        Kiva että Aminoffilla on yksi kanta-asiakas-vai kätkeytyykö niminerkin taakse el.lekuri itse?


      • kokemuksia juu

        Se on tosiasia, että naukkarinen ammattitaitoisin, sen jälkeen kangas ja aminof on listan viimeinen. Aittaluodon ell ei tee edes leikkauksia ja hieman suppeampi tietämys, eli ei voi mitenkään verrata osaavaan ell. Asiakaspalvelusta ja hinnoista en nyt kirjoita mitään.


    • nojustjoo3

      Tyypillistä päivystystoimintaa. Lopulta kaikki omistajan syytä.

      Koskahan tilanne muuttuu?

    • Paskaa,Kaksikertaa

      Mä en käsitä tätä saatanan eläinlääkärien syyllistämistä ja tätä eläintenomistajien rahan haaskaamista johonkin helvetin karvaseen märkään koiraan mikä elää sen kesk.m 12-20 vuotta.

      Se on koira. Sillä on pingispallosta tennispalloon kokoiset aivot. Sitten joku vielä kuvittelee, että se huoraksi ja tottelevaiseksi koulutettu paskalta haiseva räksyttävä terrieri on ihmisen paras ystävä ja sille kusimulkulle pitää saada lääkärihoitoa samalla tavalla kuin ihmiselle.

      Kuinka monta tuhatta euroa rahaa se sinun koirasi sinun talouteesi tuo, kun sen pelastat:
      0€!
      Mutta sehän onkin tärkeintä, että oma olo pysyy hyvänä, kun saa sateessa kusettaa koiraa ja yömyöhään nousta ripuloimaan pitkin piennarta.

      Mun mielipiteeni on se, että joka ikinen elukka kun sairastuu niin päivystävälle lääkärille lopetettavaksi jotta se eläin kulta ei kärsi yhtään enempää.

      Kotieläimet on kulutustavaraa.

      Samalla tavalla ihminen kiintyy playstationiin, tietokoneeseen, facebookkiin ja aaseihin.

      Joissain maissa on laillistettua harrastaa seksiä eläimen kanssa.
      Minusta se on mielenvikaisuus, jos haluaa panna eläimiä.
      Minusta se on aristavaa mielenvikaisuutta, että jaksaa vaahdota eläimien "tunteista", "ajatuksista" samalla tavalla kuin ihmisistä.

      IHMINEN ja ELÄIN on kuin YÖ ja PÄIVÄ

      • Paskaa, kaksikertaa

        Niin ja parasta on mielestäni se, että nämä "rakastetut" eläimet on juuri niitä joille huudetaan kitarisat metrin ulos kurkusta tottelemaan sitä mitä sanoo. Aivan järkyttävää mielenvikaista huutamista kuulee tuola. Sitten sitä koiraa kiskotaan, kun jotain helvetin kivisäkkiä.

        Ja vielä kehdataan väittää, että koira on ihmisen paras ystävä.

        Kuten joku Kassan tissityttö eräässä keskustelussa sanoi "give me a break!"


      • Epäkohdat julki

        Nyt kyllä ylireagoit ja manailet eläinten pitäjistä kaikkein pahinta mahdollista mielikuvaa. Viestistäsi paistaa läpi, että vihaat koiria. No, jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä.
        Tosiasia on, että eläinlääkärit ja ihmistenlääkärit tekee virheitä. Se kun osuu omalle kohdalle, niin ihmisillä on oikeus edelleen mielipiteisiinsä. Epäkohdat pitää tuoda julki, myös positiiviset tapaukset. Luulen kuitenkin, että enemmän on niitä positiivisia tapauksia kuin negatiivisia, mutta niistä vain kerrotaan vähemmän.
        On olemassa laki, joka velvoittaa kunnat järjestämään eläinlääkäripäivystyksen. Se taas on eri asia, onko lekuri ammattitaitoinen vai ei. Siitä voi olla montaa mieltä, kuten yleensäkin eläinlääkärien asiakaspalvelutaodoista. Ei ole uusi asia, että monessa eläinlääkärissä itse lääkäri murahtaa kerran pari sanaa, jos jotain kysyy, tai voi olla sanomatta sanaakaan koko käynnin aikana. Päälimmäinen syy on rahastus ja tehdä töitä liukuhihnaperiaatteella.

        Kyllähän kaikki sen tietävät, ettei kotieläimet elä ikuisesti. Jokaisella on kuitenkin lakiin perustuva oikeus lemmikki ottaasyitä sen kummemmin muille perustelematta ja saada lemmikilleen lääkärin apua korvausta vastaan.
        Suomen pitäisi ottaa mallia muista osavaltioista esim australiasta tai jenkeistä, miten osaavaa hoitoa annetaan, on sitä varten erilaisia organisaatioita ja jopa palokunta auttaa hätätilanteessa.

        Mitä se sinua liikuttaa, mitä lemmikin elättäminen ja hoito tulee sen omistajalle maksamaan. Jokainen käyttää rahansa mihin haluaa, ei kuule käärinliinoissa ole taskuja. Monelle lemmikki on tärkeä, esim kun ei saa lapsia. Myös mielenterveydellisesti piristävä ja kuntoilun puolesta hyvä apuväline, kuten palveluskoiratkin.
        Ihan kuin kaikki koirat olisi jatkuvasti räksyttäviä ja haisisivat paskalta. Koiraa voi kouluttaa myös ilman alistamista ja ei sitä tarvitse repiä hihnasta jatkuvasti.


      • Kuin oma lapsi

        Toivon totisesti ettei sinulla ole, tai tule olemaan minkäänlaista lemmikkiä!! Itse käytin oman rakkaan koirani pelastamiseen 2000€ kahdessa viikossa. Koira tuli terveeksi ja sillä on noin kymmenisen vuotta vielä elämää edessäpäin.
        Kun ottaa itselleen lemmikin niin sinulla on vastuu sen terveydestä! Ellei tuollaista vastuuntuntoa ole, niin jättäkää ihmiset lemmikki hankkimatta.
        Sitten joskus sanotaan ettei ole varaa, joo maksoihan tuo pirusti, muttei ole se ihmislapsenkaan hoitaminen ja elättäminen halpaa. Eikä sitä voi vain lopettaa, eikä sekään kyllä tuo taloon euroja :)


    • Kakkaa, Kaksikertaa

      Minä en vihaa koiria, minä en heittele myrkytettyjä lihapullia pitkin nurmikkoa siksi, että jokin asia ottaa koirissa päähän.

      Minä pidän koirista, kun koirat eivät vain ole minun omassa taloudessani, viemässä aikaa, rahaa ja "palvelemassa" minua.

      Minä taas vihaan sitä, että ihmiset haalivat näitä kotieläimiä sen tarkoituksen vuoksi, että se oma mieliala sieltä masennuksen ja itsesäälin kanavasta nousee.
      Sitten, kun se oma tarve on tyydytetty, laiminlyödään tätä eläintä minkä ehditään. Koiraa ei viedä ulos, sille huudetaan ja sitä mahdollisesti vielä kuritetaan, koska se meni ja väänsi ne paskat juuri siihen uudelle 500€ karvamatolle. Vaikkei eläin sitä tarkoituksella ole tehnyt vaan ei muuta paikkaa keksinyt.

      Koira, joka ikinen minkä olen elämässäni nähnyt, omistajansa orja. Se tulee talutushihnassa perässä ja huomaa jo pitkältä, että se koira kärsii, kun haluaisi mennä pitemmälle nurmikolle nuuskimaan, mutta ei, kun tämä saatanan eläimenrakastaja haluaa kävellä suoraan ja vain asfaltilla, koira kiskaistaan, kun paskakasa likemmäs katua.

      Minä en täällä Porissa ole paljon muuta nähnyt, kun sitä koiralle karjumista, kiljumista, tuuppimista polvella ja talutushihnan kiskomista.

      Mikä helevetin järki on hankkia koira lapsen korvikkeeksi tai joksikin mielihyvän täyttäjäksi, jos sitä pitää kohdella kuin paskaa.

      Minä haluaisin kyllä henkilökohtaisesti joskus nähdä sen, kun koira toimii samalla tavalla tälle omistajalleen kuin omistaja pahimmillaan sille koiralle.

      Ostakaa saatana kissa, jos haluatte kaverin. Se ei vaadi paljon huomiota, riiitää, kun ostaa hiekkalaatikon ja täyttää kerran päivässä ruokakupin. Sitten, kun huvittaa niin voi mennä silittelemään ja lässyttämään sille paskaa.
      Yhtä paljon se ymmärtää, kun koirakin.

      • Kakkaa, Kaksikertaa

        Hyvä esimerkki tästä pienestä ongelmasta näiden koirien kanssa on tämä, että ne saattavat joskus purra.

        Koira puree kerran, on se lähtökohtaisesti aina lopetusuhan alla tai se määrätään lopetettavaksi mikäli se on purrut ulkopuolista tai poliisi on puuttunut asiaan.

        Miksi?

        Eikö se ihminen koskaan tee virheitä? Tästä maailmasta ei löydy yhtään ihmistä jolta ei olisi joksus palanut totaalisesti "päreet". Yksiryhmä kiehuu sisällä, toinen annattaa huutamalla ja kolmas ääripää repii vastapuolelta tukan päästä ja vetää turpaan.

        Miksi ihmisiä ei lopeteta niin helposti kuin koiraa, kun koiralle kuitenkin pitää antaa samat arvot ja oikeudet sun muut härpäkkeet, kuin ihmisillekkin?

        Eikös joku saatanan valopää apina pukenut koirille sukkahousutkin, nyt viimeiseksi villitykseksi? Otteli niistä kuvia ja tuuppasi nettiin?
        Puhumattkaan tästä koiran pukemisesta, parturista, plaaplaaplaa.

        Eläinlääkäristä ja niiden palveluista vielä:

        - Eläinlääkäri hoitaa eläintä, jotta sen on hyvä olla.
        MIelestäni eläin tulee hoitaa, kun sillä on jokin yleinen ongelma: Kynnet, korvat, silmät, ruvet, punkit, rasvapatit/rasvakasvaimet jne. Ne on ihan perus juttuja mitkä pitää vaan hoitaa, jotta se eläin ei kärsi.

        MUTTA, kun eläin saa suolisolmun, sillä on syöpä tai sillä on kasvain joka vaatii isompaa leikkausta. Tulisi se koira lopettaa. tai jos sen polvet on niin huonot, että ne ei kestä. Tulisi se lopettaa.

        Minusta on kaukana eläimen arvostuksesta se, että sen jalat katkotaan ja sille istutetaan jokin vitun proteesi vain siksi,e ttä se tyydyttää ihmisen pahan mielen.

        Joksus on vaan parempi mennä, kun korjata ja tyydyttää omia haluja.

        Tästä päästään aika liki ihmisen lopettamista koskevaa keskustelua, kun ihmenen sairastuu kuollettavasti tai sitä pidetään hengissä laitteilla. MUTTA se onkin eri juttunsa. Mutta mielipiteeni lähentelee samaa, kuin eläimen kohdalla.

        Ennen korjasi luonto. Ei enää.


      • Epäkohdat julki

        "Koira, joka ikinen minkä olen elämässäni nähnyt, omistajansa orja. Se tulee talutushihnassa perässä ja huomaa jo pitkältä, että se koira kärsii, kun haluaisi mennä pitemmälle nurmikolle nuuskimaan, mutta ei, kun tämä saatanan eläimenrakastaja haluaa kävellä suoraan ja vain asfaltilla, koira kiskaistaan, kun paskakasa likemmäs katua."

        Meidän perheessä koirat kulkee yleensä edellä 5-8m taluttimessa ja ei sitä kiskota. Tästähän koira pitää, mutta lyhyemmässä hihnassa viedään teiden ylitykset ja keskustan ahtailla kaduilla. Maalla ne kulkee vierellä tai edellä vapaana ja kytketään jos tilanne vaatii. Taas yleistit, että jokainen vie koiraansa 1-0,5m hihnassa jatkuvasti repien.

        Kissoja löytyy meiltäkin useampia, jokainen leikattu hiirenpyydystäjä. Luonnollisempi vaihtoehto, kuin myrkkyjen kanssa pelaaminen. Kaupungin keskustassakin 5km säteellä hiiret ja rotat on lisääntynyt lintujen ruokinnan yms vuoksi ja kissoja, jotka pääsee ulos on siellä aivan liian vähän.
        Osaa kissoista rapsutetaan, kun kissa niin haluaa. Tulee kyllä itse vierelle, kun niin haluaa. Tuo on paskapuhetta, että kissa ei vaadi paljon huomiota ja ruokaa on parempi antaa kaksi- kolme kertaa päivässä aina tarpeen vaatiessa, jos ei pelkällä kuivamuonalla elä, joka taas aiheuttaa virtsa- ja munuaiskiviä.
        Väitän, että kissa on kalliimpi pitää kuin koira. Kun laskee ruuat,tarvikkeet, ell kulut ja eliniän, mutta voisi sitä rahaa turhuuksiinkin laittaa, esim tupakkaan tai alkoholiin jos elukoita ei olisi.


      • Kaukaa haettu
        Kakkaa, Kaksikertaa kirjoitti:

        Hyvä esimerkki tästä pienestä ongelmasta näiden koirien kanssa on tämä, että ne saattavat joskus purra.

        Koira puree kerran, on se lähtökohtaisesti aina lopetusuhan alla tai se määrätään lopetettavaksi mikäli se on purrut ulkopuolista tai poliisi on puuttunut asiaan.

        Miksi?

        Eikö se ihminen koskaan tee virheitä? Tästä maailmasta ei löydy yhtään ihmistä jolta ei olisi joksus palanut totaalisesti "päreet". Yksiryhmä kiehuu sisällä, toinen annattaa huutamalla ja kolmas ääripää repii vastapuolelta tukan päästä ja vetää turpaan.

        Miksi ihmisiä ei lopeteta niin helposti kuin koiraa, kun koiralle kuitenkin pitää antaa samat arvot ja oikeudet sun muut härpäkkeet, kuin ihmisillekkin?

        Eikös joku saatanan valopää apina pukenut koirille sukkahousutkin, nyt viimeiseksi villitykseksi? Otteli niistä kuvia ja tuuppasi nettiin?
        Puhumattkaan tästä koiran pukemisesta, parturista, plaaplaaplaa.

        Eläinlääkäristä ja niiden palveluista vielä:

        - Eläinlääkäri hoitaa eläintä, jotta sen on hyvä olla.
        MIelestäni eläin tulee hoitaa, kun sillä on jokin yleinen ongelma: Kynnet, korvat, silmät, ruvet, punkit, rasvapatit/rasvakasvaimet jne. Ne on ihan perus juttuja mitkä pitää vaan hoitaa, jotta se eläin ei kärsi.

        MUTTA, kun eläin saa suolisolmun, sillä on syöpä tai sillä on kasvain joka vaatii isompaa leikkausta. Tulisi se koira lopettaa. tai jos sen polvet on niin huonot, että ne ei kestä. Tulisi se lopettaa.

        Minusta on kaukana eläimen arvostuksesta se, että sen jalat katkotaan ja sille istutetaan jokin vitun proteesi vain siksi,e ttä se tyydyttää ihmisen pahan mielen.

        Joksus on vaan parempi mennä, kun korjata ja tyydyttää omia haluja.

        Tästä päästään aika liki ihmisen lopettamista koskevaa keskustelua, kun ihmenen sairastuu kuollettavasti tai sitä pidetään hengissä laitteilla. MUTTA se onkin eri juttunsa. Mutta mielipiteeni lähentelee samaa, kuin eläimen kohdalla.

        Ennen korjasi luonto. Ei enää.

        Nyt kyllä vedät juttusi liian kaukaa, kun vertaat koiraa ihmisen armomurhaan.
        Enempää en asiasta kirjoita, mutta armomurhassa on aina ollut kiistanalainen juttu se, että kuka sen voisi virallisesti määrätä, onko diagnoosi sairaan kohdalla varmasti oikea ja haluaako hän sitä/ onko kyseisellä hetkellä täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Mitä siihen taas sanoo omaiset, viranomaiset ja mikä estää tekemästä laillista murhaa esim papereita väärentämällä. Liian monta kysymystä ja liian vähän kaiken huomioon ottavaa vastausta.

        Toki eläin pitää lopettaa mahdollisimman vähäistä kärsimystä aiheuttaen, jos eläimen terveydentila sitä edellyttää sairauden tai onnettomuuden vuoksi. Nyt jätän asian ulkopuolelle eläinten lopetukset, jotka tehdään löytöeläimille tai, kun halutaan eroon lemmikistä esim kyllästymisen vuoksi.
        Kun eläin on parantumattomasti sairas tai onnettomuuden uhri, niin on osattava luopua siitä. Se kuuluu lemmikin omistajan velvollisuuksiin, eikä pitkittää sen elämää, jos se ei ole elämisen arvoista. Itse olen useamman kerran joutunut kyseiseen tilanteeseen ja kyllä eläimen pitää antaa kuolla arvokkaasti, jos mitään ei ole enää tehtävissä sen elinolojen parantamiseksi.

        Ennen luonto kidutti, kun ei ollut lääkkeitä tai hoitoa saatavissa ja joutui olemaan oman onnensa varassa. Ihminen osaa puhua ja tarvittaessa löytää keinot päästä pois kärsimästä. Eläin ei osaa vaivojaan kertoa ja harvemmin keksii keinoja päästä pois kärsimästä. Näissä on iso ero ja niitä ei voi mitenkään verrata keskenään.


    • kjhagsfddaryui

      Noin yleisesti ottaen sanon, että huonosta palvelusta on oikeus valittaa. Ja melkeinpä velvollisuus valittaa, että muutkin asiasta tietäisivät.
      Mitä tahansa ei tule hyväksyä, vaikka onkin kyseessä "vain koira".

      Rahalle on saatava vastine.

      • ettästiedät

        Jos minun koirilleni tulee jotain että täytyy viedä päivystykseen niin lähden turkuun, on niitä muitakin päivystäviä kuin aminof..


      • Tervemenoa vaan
        ettästiedät kirjoitti:

        Jos minun koirilleni tulee jotain että täytyy viedä päivystykseen niin lähden turkuun, on niitä muitakin päivystäviä kuin aminof..

        "Jos minun koirilleni tulee jotain että täytyy viedä päivystykseen niin lähden turkuun,"

        ihan vitun sama, ketään ei kiinnosta.Jää samalla sinne asumaan niin on lyhyempi matka ensi kerralla tohtorille.


    • Missä laissa ???

      Ei kait Porin Kaupungilla ole mitään lakivelvoitetta pitää verovaroin yllä mitään lemmikkilääkäriä.

      • asdert23

        Tottakai on. Samalla tavalla, kun kaupunki kustantaa paikan juopoille, narkkareille ja muille käsidesin kanssa läträäville.

        Sinne menee jokaisen meidän työssäkäyvän palkasta pikku investointi.


    • heh3

      Tämän ketjun aloittaja sitä lääkäriä vailla on! Eikä taida päivystys riittää!

      • Pihalla ku käkikello

        Aloitus tiivistettynä:

        (TIISTAI) 21.8.2012 Jussi Kankaan vast.otolla...josta selvisi märkäkohtu diag..lääkäri Kankaalla ei ollut leikkausaikaa viikolle joten hän sanoi että yritetään lääkehoidolla

        (TIISTAI) 21.8.2012 koiramme sai hormoni piikityksen

        (TORSTAI) 23.8.2012 toisen..tiistaina tosin jo huonovointinen heti pistoksen jälkeen johon haimme pahoinvointiestolääkityksen..Koiramme kunto heikkeni ja...

        (PERJANTAI) 24.8.2012 soitin perjantaina vast,otolle mutta Kangas ei paikalla...Hoitajat kehoittivat menemään suoraan päivystykseen..kuitenkaan en uskaltanut viedä koska en luota Ell Aminoffin taitoihin ja koiramme jo tosi
        huonona tuolloin..pieni koiramme lakkasi vallan juomasta ja nukkui yhä vaan.

        (PERJANTAI) Soitin taas pe. 24.8.illalla ellpäiv.ja he kehottivat tulemaan leikkaukseen. sanoi että pieni koiramme niin heikkona paino 3800kg. ettei voi tuoda enkä muutenkaan uskaltanut Ell Aminoffin kykyihin luottaa..

        (LAUANTAI) 25.8.2012 tila vain heikkeni ja lähetin hoitavalle Ell viestiä hänen tilastaan niin sain takaisin viestin " tilanne tosi paha..luulen että Rita nukkuu pois yöllä" !!??
        Ei tuntunut kyllä kivalta moinen viesti..siis ihan hirveältä...sitten soitin Porin päiv. ja kysyin että jos Ell antaisi sitten lopetuspiikin ettei ainakaan kärsisi koiramme..
        Hoitaja vastasi:he eivät voineet ottaa vastaan meitä kun me ei oltu perjantaina menneet leikkaukseen heille...
        Selitin että koiramme oli niin heikko ettei voitu leikata...ps.(puhelut Porin Ell.päiv.arkena 0,96 centtiä min...ja yöllä 2.95 centtiä min.)...en saanut mitään apua heiltä..puhelut maksoivat varmaan 70€....
        Onko tuollaiset puhelusummat todella edes lainmukaisia ???
        Ja että ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun hätä on suurin pienten ja isompienkin eläintensä kanssa että käytetään noin häikäilemättömästi hyväksi...ja ainoana Ell tämä Aminoff aina...ja mielestäni päiv.Ell täytyy ottaa hädässsä oleva eläin hoitoon ellei muuta paikkaa ole mahdollista saada...

        (MAANANTAI) klo..9.00 pääsimme pienen koiramme kanssa Ell Naukkariselle joka joutui lopettamaan koiramme..märkäkohdun lisäksi ..tulehdus levinnyt vatsaan....kaikki tämä tapahtui 6 päivän aikana...

        Koiramme kunto oli aivan erinomainen

        - Pieniä kysymyksiä hiipii mieleen:

        1. Miksi et vienyt koiraa naukkariselle jo tiistaina jos kerran tiesit, että koira on leikattava?

        2. Miksi et vienyt koiraa leikattavaksi Perjantaina, kun sitä ?kahdesti? tarjottiin ja suositeltiin? Periaatteen vuoksiko? Huhujen vuoksiko?

        3. Ketä yrität tällä viestilläsi syyllistää? Eläinlääkäri Aminoffia??? Miksi? Ei hän koiraasi tappanut.
        Eläinlääkäreitä? He toimivat miten pystyivät?
        Ell päivystystä? Hekin toimivat miten kykenivät?


      • maksjagav
        Pihalla ku käkikello kirjoitti:

        Aloitus tiivistettynä:

        (TIISTAI) 21.8.2012 Jussi Kankaan vast.otolla...josta selvisi märkäkohtu diag..lääkäri Kankaalla ei ollut leikkausaikaa viikolle joten hän sanoi että yritetään lääkehoidolla

        (TIISTAI) 21.8.2012 koiramme sai hormoni piikityksen

        (TORSTAI) 23.8.2012 toisen..tiistaina tosin jo huonovointinen heti pistoksen jälkeen johon haimme pahoinvointiestolääkityksen..Koiramme kunto heikkeni ja...

        (PERJANTAI) 24.8.2012 soitin perjantaina vast,otolle mutta Kangas ei paikalla...Hoitajat kehoittivat menemään suoraan päivystykseen..kuitenkaan en uskaltanut viedä koska en luota Ell Aminoffin taitoihin ja koiramme jo tosi
        huonona tuolloin..pieni koiramme lakkasi vallan juomasta ja nukkui yhä vaan.

        (PERJANTAI) Soitin taas pe. 24.8.illalla ellpäiv.ja he kehottivat tulemaan leikkaukseen. sanoi että pieni koiramme niin heikkona paino 3800kg. ettei voi tuoda enkä muutenkaan uskaltanut Ell Aminoffin kykyihin luottaa..

        (LAUANTAI) 25.8.2012 tila vain heikkeni ja lähetin hoitavalle Ell viestiä hänen tilastaan niin sain takaisin viestin " tilanne tosi paha..luulen että Rita nukkuu pois yöllä" !!??
        Ei tuntunut kyllä kivalta moinen viesti..siis ihan hirveältä...sitten soitin Porin päiv. ja kysyin että jos Ell antaisi sitten lopetuspiikin ettei ainakaan kärsisi koiramme..
        Hoitaja vastasi:he eivät voineet ottaa vastaan meitä kun me ei oltu perjantaina menneet leikkaukseen heille...
        Selitin että koiramme oli niin heikko ettei voitu leikata...ps.(puhelut Porin Ell.päiv.arkena 0,96 centtiä min...ja yöllä 2.95 centtiä min.)...en saanut mitään apua heiltä..puhelut maksoivat varmaan 70€....
        Onko tuollaiset puhelusummat todella edes lainmukaisia ???
        Ja että ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun hätä on suurin pienten ja isompienkin eläintensä kanssa että käytetään noin häikäilemättömästi hyväksi...ja ainoana Ell tämä Aminoff aina...ja mielestäni päiv.Ell täytyy ottaa hädässsä oleva eläin hoitoon ellei muuta paikkaa ole mahdollista saada...

        (MAANANTAI) klo..9.00 pääsimme pienen koiramme kanssa Ell Naukkariselle joka joutui lopettamaan koiramme..märkäkohdun lisäksi ..tulehdus levinnyt vatsaan....kaikki tämä tapahtui 6 päivän aikana...

        Koiramme kunto oli aivan erinomainen

        - Pieniä kysymyksiä hiipii mieleen:

        1. Miksi et vienyt koiraa naukkariselle jo tiistaina jos kerran tiesit, että koira on leikattava?

        2. Miksi et vienyt koiraa leikattavaksi Perjantaina, kun sitä ?kahdesti? tarjottiin ja suositeltiin? Periaatteen vuoksiko? Huhujen vuoksiko?

        3. Ketä yrität tällä viestilläsi syyllistää? Eläinlääkäri Aminoffia??? Miksi? Ei hän koiraasi tappanut.
        Eläinlääkäreitä? He toimivat miten pystyivät?
        Ell päivystystä? Hekin toimivat miten kykenivät?

        Mielestäni päivystävän olisi pitänyt lopettaa koira, kun omistaja sitä tahtoi. Ei eläinlääkäri päätä sitä, mitä omistaja maksaa - normaali ell toimii omistajan kanssa yhteistyössä eläimen hyväksi.

        Jokainen eläimen omistaja/omistanut tietää, että rahapussissa saa olla aika vahvasti täytettä, että leikkaus on yöpäivystyksessä edes rahallisesti mahdollista. Eikä koiran/kissan edes tarvitse olla sairas, että omistaja saa päättää eutanasiasta. Mutta varsinkin todella sairaan eläimen lopettaminen päivystyksessä on täysin perusteltua.

        Jos noin on toimittu kuten aloituksessa kerrotaan, en ymmärrä ollenkaan, että ell voisi päättää että kärsivää koiraa ei lopeteta. Sekin on mielestäni hoitamatta jättämistä.
        Mistä tässä sitten maksellaan sinne Poriin? Siitä, ettei hoideta vai siitä, että hoidetaan mitä itse halutaan? Osataan?


    • Horazy

      "Jos noin on toimittu kuten aloituksessa kerrotaan, en ymmärrä ollenkaan, että ell voisi päättää että kärsivää koiraa ei lopeteta. Sekin on mielestäni hoitamatta jättämistä."

      Missä näin luki?

      Ei missään.

      Aloituksessa manattiin sitä, kun Aminoffiin ei voi luottaa tai ei uskalla luottaa sen kykyihin.

      Aloituksessa mainittiin, että perjantaina käskettiin mennä päivystykseen mutta ei mennyt, kun sielä on Aminoff.

      • joko välähti?

        Oletko sokea vai lukutaidoton? Tässä:

        "sitten soitin Porin päiv. ja kysyin että jos Ell antaisi sitten lopetuspiikin ettei ainakaan kärsisi koiramme..
        Hoitaja vastasi:he eivät voineet ottaa vastaan meitä kun me ei oltu perjantaina menneet leikkaukseen heille..."


      • derty
        joko välähti? kirjoitti:

        Oletko sokea vai lukutaidoton? Tässä:

        "sitten soitin Porin päiv. ja kysyin että jos Ell antaisi sitten lopetuspiikin ettei ainakaan kärsisi koiramme..
        Hoitaja vastasi:he eivät voineet ottaa vastaan meitä kun me ei oltu perjantaina menneet leikkaukseen heille..."

        Niin joko välähti?

        Olet ilmeisesti lukutaidoton sekä sokea, että tyhmä

        EI otettu vastaan, KUN ME EI OLTU PERJANTAINA MENNEET LEIKKAUKSEEN HEILLE!!!!

        NÄIN SIINÄ TOSIAAN SANOTTIIN.


      • ei sanottu
        derty kirjoitti:

        Niin joko välähti?

        Olet ilmeisesti lukutaidoton sekä sokea, että tyhmä

        EI otettu vastaan, KUN ME EI OLTU PERJANTAINA MENNEET LEIKKAUKSEEN HEILLE!!!!

        NÄIN SIINÄ TOSIAAN SANOTTIIN.

        Sinä nyt ainakin olet sekä lukutaidoton, sokea että TYHMÄ. Ei PÄIVYSTÄVÄ kaupungin/kunnanell saa valita potilaitaan tai työtehtäviään!

        Olin just oman koiran kanssa ellillä ja vaihtoehdot olivat leikkaus (jonka onnistuminen oli todella epävarma) ja toipuminen vielä epävarmempaa, vaikka leikkaus olisikin onnistunut, niin ell antoi vaihtoehdoiksi leikkaus tai eutanasia. Ell EI TOSIAAN PÄÄTTÄNYT, kumman MINÄ halusin - vaan sanoi valinnan olevan MINUN tehtäväni.

        Ilmeisesti sitten Porin päivystys noudattaa jotain muuta linjaa, koska siellä näyttää ell päättävän, mitä tehdään tai muuten ei tehdä mitään.....


      • Moro!
        ei sanottu kirjoitti:

        Sinä nyt ainakin olet sekä lukutaidoton, sokea että TYHMÄ. Ei PÄIVYSTÄVÄ kaupungin/kunnanell saa valita potilaitaan tai työtehtäviään!

        Olin just oman koiran kanssa ellillä ja vaihtoehdot olivat leikkaus (jonka onnistuminen oli todella epävarma) ja toipuminen vielä epävarmempaa, vaikka leikkaus olisikin onnistunut, niin ell antoi vaihtoehdoiksi leikkaus tai eutanasia. Ell EI TOSIAAN PÄÄTTÄNYT, kumman MINÄ halusin - vaan sanoi valinnan olevan MINUN tehtäväni.

        Ilmeisesti sitten Porin päivystys noudattaa jotain muuta linjaa, koska siellä näyttää ell päättävän, mitä tehdään tai muuten ei tehdä mitään.....

        Ja lässyti lää lää

        Mitähän sinä ajat nyt takaa?

        Istu oikein alas, lue aloitus ja sen jälkeen kirjoittamasi viesti sekä yllä oleva avauksesi.

        Joko huomaat?


      • käkätikä
        Moro! kirjoitti:

        Ja lässyti lää lää

        Mitähän sinä ajat nyt takaa?

        Istu oikein alas, lue aloitus ja sen jälkeen kirjoittamasi viesti sekä yllä oleva avauksesi.

        Joko huomaat?

        "EI otettu vastaan, KUN ME EI OLTU PERJANTAINA MENNEET LEIKKAUKSEEN HEILLE!!!!

        NÄIN SIINÄ TOSIAAN SANOTTIIN."

        Mitäs tässä sun mielestä nyt kerrotaan? Kerro ihan omin sanoin. Jos sitten minäkin "huomaisin" millä tyylillä Porin päivystys toimii.


    • pelle hermannin nenä

      Aloittaja on pelle.

    • TEKNINEN HÄIRIÖ

      Varsinkin pienten kuntien eläinlääkäripäivystys on tosi huteralla pohjalla .Pieneläinten kohdalla esim.kissat ,koirat.Ymmärrän,että lehmät ym.on etusijalla,raha,raha..mutta päivystys ei oo mielestäni hoidettu,jos sinne ei edes pääse.Samanlaisella pohjalla alkaa olla ihmisenkin avunsaanti,ambulanssit ym..Eilen viimeksi soitin lääkäripäivystykseen,ja sieltä vastasi TILAPÄINEN..

    • porist4

      Ihan tuohon alkuperäiseen viestiin semmonen palaute, että ymmärrän kantasi kunnallista eläinlääkärihoitoa kohtaan. En lähde kohdistamaan keneenkään osoittavaa sormea.. Mutta kyllä Porin kaupungin eläinlääkäri/ lääkärit pelastivat meidän koiranpennun, kun se oli niellyt myrkyllisen sienen pihasta.. Olemme myös rokottaneet koiramme siellä... Mutta kyllä tuo ko. eläinlääkäri siis koko pulju.. ON erittäin innokas kertomaan jo puhelimessa ennenkuin kuulee edes mitään infoa koirasta. Niin ehkä sille voisi antaa piikin... Ihan sama mikä vaiva.. Viimeksi tarjosivat heti sitä viimeistä piikkiä, kun vatsa vaivasi.. No menimme toiselle eläinlääkärille porissa (yksityiselle) Siellä todettiin että bakteeri tai matoja... wuhuu.. Koira selvisi.. Nyt on taas vattassa joku pöpö... Kaupungin osasto tarjosi puhelimessa jälleen piikkiä.. Soitin sinne koska siellä on vkl päivystys... Nyt odotin siis viikonlopun ohi ja menemme toiselle vastaanotolle.. Ainakin he haluavat edes tutkia.. Eikä kyse ole pelkästään kyllä rahasta... Kyllä kaupungineläinlääkärikin maksaa se pelkkä peruskäynti.. Kun he ottavat siitä (perusmaksun koirantutkintamaksun) Perusmaksu siis vielä erikseen mikä otetaan ihmiseltäkin kun menee kunnalliseen terveyskeskukseen.. Hinnaksi tulee vähintään jotain 40-50€

      • ooo18

        Kahden kissan omistajana en voi muuta kuin suositelle Aminoffia. Hoitanut meidät kissat aina kuntoon, tutkinut perusteellisesti ja myös omistajaa on kohdeltu hyvin ymmärtäväisesti. Itse vien Aminoffiille aina kun mahdollista. Hinnasta sen verran, että mielestäni hoito ei todellakaan ole kallista, ottaen huomioon että se tapahtuu ilta/yö aikaan. Voin suositella.


    • voi yhden kerran

      jos oma eläin olisi kipeä ja tarvitsisi välitöntä hoitoa veisin sen vaikka ouluun lääkäriin... mitä hemmettiä eläinten omistajan päässä liikkuu??? SINÄ OLET OMISTAJANA VASTUUSSA JA SINUN ON TEHTÄVÄ KAIKKESI ELÄIMESI HYVIN VOINNIN ETEEN!!!

      • kita kiinni pelle

        Pidä sinä riidankylväjä kitasi ummessa vuosia vanhasta viestistä.
        Saat jotain värinöitä ilmeisesti siitä kun saat toiset keskenään riitelemään.

        Menehän vaikkapa niitä teinejäsi ihailemaan jonnekin sivustolle tai mene kuolaamaan toisten omaisuutta, sinä neitsyt,säälittävä ihmisjäte.


    • Fidolle apua

      Hieman kohtuutonta tämä parjaus.
      Saimme eilen apua el. Aminoffilta. Me ja koira olimme tyytyväisiä, ei mitään valittamista. Saimme jopa hyviä hoitovinkkejä.
      Avustajakin oli ripeä ja asiallinen. Kiitos.
      Ajan sai nopeasti eikä hintakaan kohtuuton ollut.
      Niin on asia, että Porissa hommat hoituvat.

    • Porin Kaupunki

      "Hei!

      Asiani koskee porin kaupungin eläinläk.päivystystä.."

      Porin kaupunki tässä hei, kiva että otit tänne meidän Porin kaupungin keskustelupalstalle yhteyttä.Kyllä täällä asiat hoidetaan ja sitä vartenhan tämä palsta on.

      Onneksi et sentään soittanut porin kaupungin palvelunumeroihin,ne kun eivät ole kaikenlaista soittelua ja kyselyä varten kuten tämä palsta.

    • Toejoelta

      Aminoff pelasti meidän koiran hengen kiitos siitä!Käydään jatkossakin jos tarvitsee.

      • emävalelääkäri

        Ette käy kauan,äijä on haastettu oikeuteen.


      • viina_vie

        Hyvä,on jo korkea aika päästä eläinrääkkääjästä eroon.Toivottavasti
        ryyppää itsensä hengiltä.


    • MeneHoitoon

      Tällä aloittajalla (Päivi Mäkipää) ei todellakaan ole kaikki kävyt latvassa. Noin huonoa kirjallista ulosantia en ole tavannut edes ala-aste ikäisillä.

      Ei noteeraa muiden kommentteja siitä, että on omilla päätöksillään aiheuttanut koiransa kivuliaan kuoleman. Vaan tivaa anonyymillä keskustelupalstalla ihmisten nimiä? Menisitkö henkilökohtaisuuksiin, alkaisitko soitella häirintä/pilapuheluita vai tulisitko hulluttelemaan oven taakse? Vai mihin ihmisten nimiä tarvitset?

      Suosittelen hakemaan jotain hoitoa noihin päänsisäisiin ongelmiisi.

    • alastämäaloitus

      Kyllä minunkin koirani kunto on ollut joskus erinomainen. Nyt vaan pukkaa kaikenlaista ongelmaa. Pyrin kuitenkin niihin puuttumaan ajoissa. Kuten olisi aloittajankin silloin vuonna viis pitänyt.

      • ei_auta_hoito

        Vie Aminoffille,tulee lopetuspäätös.


    • Ihmettelennnnnn

      Alkuviikosta soitimme kyseiseen eläinlääkäriin yöllä päivystykseen. Avustaja vastasi ja sanoi että heti täytyy tuoda sinne. Mentiin, ja aminoff sanoi että vain hätätilanteissa että ei muuten saa tuoda, se on päivystys. No, kissallammehan oli hengitysvaikeuksia, ei syönyt, ei juonut, ei mitään. Ei edes kävellyt. Sitten hän sanoi " kissa jää tänne, tulkaa huomenna 17:30." pääsimme autolle, puhelin soi että pääsemmekö takaisin. Mentiin, tutkinta-alusta vai mikä onkaan oli veressä. Aminoff tuli luoksemme ja kertoi että kissamme on juuri menehtynyt, ei kestänyt röntgen kuvauksia, oli saanut paniikkikohtauksen. Kuvista kyllä näkyi että ei olisi selvinnyt aamuun. Ja syykin selvisi, mutta eniten ihmetyttää, lopuksi vielä hän sanoi, että hyvä että tuotiin vaikka ensin melkein raivosi ettei tulla kuin hätätilanteessa. Ja että miksi oli niin paljon verta kun ei löydetty kissasta mitään että olisi kokeitakaan otettu.

      • silkkikuono

        Jouduimme viemään rakkaan 12-vuotiaan koiramme viikonloppuna lopetettavaksi. Aminoffin ensimmäinen kommentti oli "nostakaa koira pöydälle". Rupesi törkkimään neulaa suoneen, löytyi vasta kolmannella kerralla. Tunsin, miten rakkaaseen koiraamme sattui ja miten se pelkäsi viimeisinä hetkinään. Niin tunnekylmää ja empaatitonta eläinlääkäriä on uskonut olevan olemassakaan. Toisenlaisella , eläintä kunnioittavalla käytöksellä tilanteesta olisi voinut tehdä koiralle paljon rauhallisemman. Kotona löysin vielä koiran rintakarvojen seasta verisen injektioneulan, joka oli tahrinut valkoiset rintakarvat punaisiksi. Kyllä jäi ahdistava muisto. Roope oli paljon enemmän kuin pelkkä koira, se oli meidän pieni rakkaamme, joka puolestaan antoi meille pyyteettömän kiintymyksensä ja luottamuksensa yli vuosikymmenen ajan.


    • leo-matti

      otan osaa

    • Minun_kokemukseni

      Minun kissani loukkaantui kesällä ja pääsimme heti sunnuntaina Aminoffille. Kohtelu oli todella lempeää ja ymmärtäväistä. Tajusin itsekin, että kissa täytyy lopettaa, mutta sain rauhassa itkeä ja viettää viimeiset hetket rakkaan kisuni kanssa. Tassusta pitelin, kun nukutettiin. En olisi voinut ymmärtäväisempää kohtelua saada. Maksua en ehtinyt edes ajatella ja kun sitä lähtiessäni aloin miettimään, sanottiin vain, että tule maksamaan, kun ehdit.

    • HalpaaHoitoa
      • Porilainen99

        Jep ja tekee monen ihmisen työn...joka ilta/yö 365vrk vuodessa plus joka ainut vkonloppu ja pyhä. Kuinka moni muu ois valmis tekemään vastaavaa työtä..


      • EiOleMikäänLaupiasSamari

        Tuolla 190 000€ vuosipalkalla, ihan jokainen porilainen tulisi laittamaan rakeille öisin lopetuspiikkejä. Siitä voit olla aivan varma.


      • loppu_tulee
        Porilainen99 kirjoitti:

        Jep ja tekee monen ihmisen työn...joka ilta/yö 365vrk vuodessa plus joka ainut vkonloppu ja pyhä. Kuinka moni muu ois valmis tekemään vastaavaa työtä..

        Ihan vain tiedoksi, että kyseinen järjestely on laiton.Asian voi tarkastaa
        netistä.Tarvitaan vähintään kaksi hoitamaan hommia.Kukaan ei vain
        puutu tuohon touhuun.Onneksi ikä alkaa painaa ja alkoholismi.
        Asiaan on tulossa muutos lähiaikoina.Saavat eläimet arvoisensa
        kohtelun.Tämän touhun on vuosikausia varmistanut kaupungin
        hallituksessa oleva Aminohapon kaveri.Onneksi tälläkin ikä ja
        alkoholi tekee tehtävänsä.


      • voi_veli_hyvä

        On se hyvä palkka kotona nukkumisesta ja asiakkaille vittuilusta.
        Jouduin kerran soittamaan ja isäntä kysyy ensimmäisenä onko rahaa?
        Rahaa oli,mutta vein koiran mielummin turkuun saamaan kunnon
        hoitoa ja oikeita lääkkeitä.Kerran lupansa menettäneelle ei luulisi
        niitä enää annettavan.Vaikuttaa valelääkäriltä.Hyväveli järjestelmä
        toimii ja voi hyvin porissakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe