Mikä on Sinun puolueesi?

Tuohon ei varmaan saa montakaa vastausta. Voitaisiin kuitenkin ihmetellä eri puolueiden päämääriä

Demarit ovat tehneet paljon hyvää Suomessa, työaikalait, lomaedut ym. Pieleen on menty sosiaalihuollossa kun työttömyys ja epäsosiaalisuus tuovat puolueelle kannatusta

Kokoomus on suuren rahan ja suuryritysten puolue. Pienyritysten asioita hoitaa parhaiten RKP, joka klelipuolueena joutuu hoitamaan kaikkien asioita

Keskustalaiset ovat menetäneet kannatuksensa kun suurtilalliset äänestävät kokoomusta.

Perustustuslailliset ovat aatteettomia hanttiinpanijoita, jotka menestyvät vain oppositiossa.

Kristillisiä ei tarvita kun heidän Jumalansa osaa paremmin. Vihteät ovat ekofasisteja, etisiä kommunisteja.

Vasemmistoliitto on tarpeen kun ei enää voda olla kommunisteja

Onhan meillä oikeistodemareitakin, jotka valekaavussa pyyhkivät kokoomuksenkin ohi..

51

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makriina ek

      Ruune hei.
      Pitää muistaa tässä sekin, että nykyisessä hallituksessa on 6 puolueen edustus. Luin juuri joistain, että se on ennätys. Viiden puolueen hallituksia on ollut aikaisemmin, mutta että Katainen joutuu luotsaamaan 6 puolueen porukkaa, on ainutkertainen taakka. Siis tähän mennessä.

      Ihmeen hyvin siellä kuitenkin on pärjätty, vaikka välillä kummastelee, miksi joku asia on nostettu niin etureunaan, että kaikki muu unohtuu.

      Nyt tämä vanhuslaki ja toisena Liikkuvan Poliisin tappotuomio. Talvella oli takuudet ja vakuudet.
      Siinä voi sitten muina miehinä ja naisina saada läpi monia asioita, joihin media ei huomaa iskeä. Ja kansa (me ) ei edes tiedä.

      • Tuollainen ylienemmistö on sekä hyöty, että haitta.

        Hallitus pystyy ratkaisemaan vaikeitakin asioita ekä oppositio sitä vaalikautena kaada.
        Pienet puolueetkin saattavat saada läpi tärkeitäkin asioita - joskus. Kristillisten mukanaoloa en politiikassa ymmärrä.

        RKP kuuluu osana politiikkaa koska heillä on tavallista suurempi taludellinen asiantuntemus.Ruotsi on toinen virallinen kieli ja muutakin kuin jäänne. On turha haaveilla suoen muuttamisesta yksikieliseksi koska enemmistön voimat eivät riitä perustuslain muuttamiseen.


      • Makriina ek
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tuollainen ylienemmistö on sekä hyöty, että haitta.

        Hallitus pystyy ratkaisemaan vaikeitakin asioita ekä oppositio sitä vaalikautena kaada.
        Pienet puolueetkin saattavat saada läpi tärkeitäkin asioita - joskus. Kristillisten mukanaoloa en politiikassa ymmärrä.

        RKP kuuluu osana politiikkaa koska heillä on tavallista suurempi taludellinen asiantuntemus.Ruotsi on toinen virallinen kieli ja muutakin kuin jäänne. On turha haaveilla suoen muuttamisesta yksikieliseksi koska enemmistön voimat eivät riitä perustuslain muuttamiseen.

        Kuuntelitko jälkiviisaita aamulla?
        Moni asia on minulle kirkastunut tai antanut uutta näkökulmaa, kun kolme sanaseppoa käsittelee muutamassa minuutissa isoja asioita, joiden vatkaamiseen hallitukslla ja kaikilla politiikan ammattilaisilla menee monta kuukautta.

        Nytkin taas Isokallio varoitti velan kasvattamisesta. Veroja ei voi enää nostaa, vaan todella on nyt katsottava menojen vähentämismahdollisuuksia.
        Millaisia säästöjä hallitus on sisällyttänyt uuteen budjettiin?


      • Isokallio olisi
        Makriina ek kirjoitti:

        Kuuntelitko jälkiviisaita aamulla?
        Moni asia on minulle kirkastunut tai antanut uutta näkökulmaa, kun kolme sanaseppoa käsittelee muutamassa minuutissa isoja asioita, joiden vatkaamiseen hallitukslla ja kaikilla politiikan ammattilaisilla menee monta kuukautta.

        Nytkin taas Isokallio varoitti velan kasvattamisesta. Veroja ei voi enää nostaa, vaan todella on nyt katsottava menojen vähentämismahdollisuuksia.
        Millaisia säästöjä hallitus on sisällyttänyt uuteen budjettiin?

        parempi pääministeri kuin oku muu, sillä hän pystyy laskemaan.
        Ja hän ymmärtää talouspolitiikkaa!
        Kuuntelin tarkkaan hänen puheenvuoronsa, joita nyt kyllä komppasivat muutkin.
        Pirkko Ruohonen-Lerner puhui myös asiaa.


    • Saatuani äänioikeuden olen äänestänyt kaikissa vaaleissa ja, tilanteiden ja henkilöiden mukaan, olen vaihtanut puoluekantaa laskujeni mukaan 7 kertaa.
      Muutama puolue on ollut ja on vaihtoehtojeni ulkopuolella.

      Nyt, jo useamman vuoden ajan olen ollut rividemari.
      En katso puolueen jäsenyyden velvoittavan minua mihinkään muuhun kuin eläkeläisen jäsenmaksun maksamiseen.
      Olen kuitenkin käynyt paikallisosaston kuukausikouksissa.

      Kunnallis- ja valtiollisen politiikan äänestysperusteeni ovat täysin erilaiset.
      Paikallisesa korostuu henkilön merkitys.
      Valtiollisissa vaaleissa on henkilölläkin merkitystä kuten nyt eduskunnassa istuva demarituttavani.
      Ko. henkilön tukkiryhmään menei nimenomaan ehdokkaan henkilökohtaisten ominaisuuksien ja mielipiteiden vuoksi.

      RKP on kuvaannollisesti sanoan valmis vaikka myymään eukkonsa huoraksi Herbertstrasselle turvatakseen kielelliset etuoikeutensa!

      • Viimeinen virkkeesi

        on totta, nuo etuoikeudet aiheuttavat paljon pahaa Suomessa.

        Muihin en ole nyt juuri valmis ottamaan kantaa.


      • Soini saa äänet
        Viimeinen virkkeesi kirjoitti:

        on totta, nuo etuoikeudet aiheuttavat paljon pahaa Suomessa.

        Muihin en ole nyt juuri valmis ottamaan kantaa.

        Kuuleppas arvon Ruune. Minä olen sitä mieltä, että perus suomalaiset on ainoita rehellisiä politikkoja koko eduskunnassa. Sinä tietenkin huutelet vastaan, mutta kun se ei auta, kun se ääni on minulla!


      • Soini saa äänet kirjoitti:

        Kuuleppas arvon Ruune. Minä olen sitä mieltä, että perus suomalaiset on ainoita rehellisiä politikkoja koko eduskunnassa. Sinä tietenkin huutelet vastaan, mutta kun se ei auta, kun se ääni on minulla!

        Onhan minullakin ääneni, ei kuitenkaan perussuomalaisille


    • aina vihreä

      En ole ekofasisti enkä kommunisti vaikka vihreä olenkin.

      Kannattaa lukea puolueohjelma

    • Olen ollut vihreä ja

      liberaali, mutta kyllä nykyisin on pakko valita toisin.

      Suomalaisista 2/3 vastustaa eteläeurooppalaisten tukemista.

      Niin minäkin.

      Se määrää myös kunnallisvaaliäänestykseni kohteen.

      • Tepposet

        itä yhteyttä on hulttiomaiden tukemisella ja oman kaupungin / kunnan asioiden hoitamisella?

        Minusta ne ovat toisistaan täysin riippumattomia asioita!


      • tepposet puhuu
        Tepposet kirjoitti:

        itä yhteyttä on hulttiomaiden tukemisella ja oman kaupungin / kunnan asioiden hoitamisella?

        Minusta ne ovat toisistaan täysin riippumattomia asioita!

        potaskaa, totta kai ne liittyy yhteen. Kunnat saa valtiolta apua, valtion rahat menee yhä enemmän muihin maihin.


      • Tepposet
        tepposet puhuu kirjoitti:

        potaskaa, totta kai ne liittyy yhteen. Kunnat saa valtiolta apua, valtion rahat menee yhä enemmän muihin maihin.

        Oletko aivan varma, että hulttiomaiden avustuksiintulevaisuudessa todennäköisesti menevät rahat ovat juuri niitä kuntien euroja?

        Kyllä minua kiinnostaa se miten kotikaupunkini budejttirahat käytetään ja mitä niillä saadaan aikaan.
        Se on vallassamme.

        Yhteys hulttiomaihin on teoreettinen ja sillä perusteella ei kuntavaaleissa kannattaisi äänestää lainkaan koska vaikutusta EU-politiikkaan, saati EMUun ei ole teoriassakaan.

        Mihinkäs se mietintämyssy onkaan kadonnut?


    • Olen sen puolueen puolesta, joka sai ihmisen edut toteutettua, ainakin jokseenkin.
      Olen sen puolella, josta työväki sai muunkin, kuin orjan osan.
      Olen sen puolella, jolloin jokainen ihminen sai olla nimitetty ihmiseksi.

      Jokainen älyävä voinee osata arvata, mikä se on.

      • Vielä jatkan pätkän.

        Suomen siveys

        Valhetta sietäen,
        totuuden tietäen,
        parhaansa peittäen,
        haaveensa heittäen,
        itsensä uhraten,
        tunteensa tuhraten
        tinkien, taipuen,
        laumahan vaipuen
        sutten kera ulvoen
        puoluetta palvoen,
        kansan ääntä kuullen,
        Luojan ääneks luullen -
        voi olla Suomessakin siveellinen,
        hyvä, kaunis, kirkas, hyveellinen.

        Eino Leino

        .


    • minä pidän

      Pidän ruiskukista,
      sinisestä taivaastan
      vapaasta maasta
      vapaudesta.

      • siinä on syytä

        Ja minä tykkään Timo Soinista, vaikka onkin kuudenneksi pelätyin mies maailmassa, Heti Obaman jälkeen.


      • Kyllä minä Timo Soi-
        siinä on syytä kirjoitti:

        Ja minä tykkään Timo Soinista, vaikka onkin kuudenneksi pelätyin mies maailmassa, Heti Obaman jälkeen.

        nia äänestän, kuuluuhan hän sentään selkärankaisiin
        kuten minäkin.

        Miten Englanti voi sanoa heti kirkkaalla äänellä: ME EMME maksa!
        Miksi Suomi ei voi sanoa samoin?
        Ei Englantiakaan EU:sta erotettu tuon lausuman takia.
        Kuningatar Elisabeth saa maailman suurimmat EU-tuet,
        miljardiluokkaa, suurille hehtaarimäärilleen, viljelyksilleen, edelleenkin.
        Jos Suomi EMU:sta erotettaisiin, niin so what?


    • hevat

      Minulla mummolla on ollut aina sama,ei hyödytä vaihtaa.Periaatteesta koska sitä on aikoinaan sanoneet se on työväen puolue.. TUNNEN olevani työläinen,vaikka pien yrittäjä olin HESINGISSÄj noin 20v ,työtä siinä on tehtävä,kun työläinenkin
      SEKÄ NOIN 5V TÄÄLLÄ POHJOISKARJALASSA..Uskon sama työmäärä on työläisenkin tehtävä,vaikka toisen palvelukseesa onkin.Joskus yrittäjän ehkä enemmän. Paremmin ei noista puolueta pärjää kukaan ,se on vain miel-kuvitusta.
      Niille paikoille ,kun pääsevät yritthään He sopia vaikka miten,kun varma palkka
      tulee.
      Tunnetko piston Sydämessäsi,kun sanon,Nilaiset ylpeytesi..se ei lihota kiloja
      eikä raha kukkaroasi.

    • itsenäisyys takasi !

      Kaikki fiksut äänetää nykyään perusuomalaisia, jopa kokoomuksesta on lokkareita tiedossa, ym puolueista,
      tervetuloa perussuomalaisiin, se on suomen p a r a s tulevaisuuden puolue !

      turha olla toista mieltä !

    • ;..;..;

      Koskaan en voisi äänestää kepua......kaikki muut kävis hätätilanteessa

    • TIMO SOINI johtoon

      Perussuomalaiset on suomen tuleva suurin puolue !

      Ainoa joka oikeasti pitää omanmaan menestystä ja asioita tärkeinä !

      • Makriina ek

        Katsotaan nyt, kuinka paljon perusässät saavat aikaan kunnissa, kun heistä tietenkin tulee enemmistö lähes kaikkialla.
        Vanhustenhoito on tietysti ensisijainen, sitten koulut, koulumatkat, terveyspalvelut, iäkkäiden hammashoito, kunnallinen liikenne. Kuntauudistukset pannaan.

        Oi kuinka onnellinen maa Suomesta tulee!


      • Makriina ek kirjoitti:

        Katsotaan nyt, kuinka paljon perusässät saavat aikaan kunnissa, kun heistä tietenkin tulee enemmistö lähes kaikkialla.
        Vanhustenhoito on tietysti ensisijainen, sitten koulut, koulumatkat, terveyspalvelut, iäkkäiden hammashoito, kunnallinen liikenne. Kuntauudistukset pannaan.

        Oi kuinka onnellinen maa Suomesta tulee!

        Tuskin Perussuomslaiset yhdessäkään kunnassa saa enemmistöä, voi olla, että saavat lisäpaikkoja, tuskin vielä menettäneet kovinkaan paljon ääniä eduskuntavaaleihin verrattuna. Onhan se niin, ei ne kunnissakaan saa mitään aikaiseksi, ei kukaan halua olla yhteistyössä sellaisten kanssa jotka aina vain räksyttää. Aina olen ollut työväenpuolueen takan, mitä nyt Kekkosta olen äänestänyt.
        Puoluetta en vaihda Late Vaan


      • Suomen parasta aja-
        Makriina ek kirjoitti:

        Katsotaan nyt, kuinka paljon perusässät saavat aikaan kunnissa, kun heistä tietenkin tulee enemmistö lähes kaikkialla.
        Vanhustenhoito on tietysti ensisijainen, sitten koulut, koulumatkat, terveyspalvelut, iäkkäiden hammashoito, kunnallinen liikenne. Kuntauudistukset pannaan.

        Oi kuinka onnellinen maa Suomesta tulee!

        massa ovat perusSuomalaiset.


      • hurraaa !!
        Suomen parasta aja- kirjoitti:

        massa ovat perusSuomalaiset.

        perussuomalaisten kannatus nousussa.


    • Tabu aihe! Puoluevärin tunnustaminen.

      Vain persut näyttävät tulevan kaapista ulos.

      Pikaisesti lukaistessani en havainnut yhdenkään ilmoittautuvan minkään puolueen jäseneksi, puhumattakaan aktiivisesta toiminnasta.

      • En ole pyytänyt tunnustamaan. Osin otsikko antaa väärän kuvan kun kysyn kirjoittajienpuolueita.

        Puoiuluden jäsenyydet ovat hyvin harvinasia.


    • itsenäisyys takasi -

      se on väistämätön tapahtuma tulevaisuudessa.




      Kaikki järkevät äänestää perussuomalaisia,

      uusi Kekkonen suomeen, se on Timo Soini !

    • pelinhenki

      Tulkoon nyt vain PerusSuomalaisista se suurin puolue. Odotan jännityksellä, kuinka tyytyväinen on kansa sen jälkeen. Ei kuulu murinaa netissä, vain ylistyslauluja täällä lauletaan kuin Stalinille ennen Neuvostoliitossa.

      P.S. Pelkään vaan, että Soinille menee hätäpissit housuun, tuli vastuunkanto eteen.

    • harkitseva°

      En usko, Soinilla tuntuu olevan itseluottamus kohdillaan, vitsaillen hän osuu usein asian ytimeen, joskaan en näe hänessä diplomatian piirteitä D
      Ihan Maukka perusjätkä tyyppi. aika näyttää mihinkä miehestä olisi.
      Jossakin yhteydessä olen ollut huomaavinani, pientä kehitystä laajakatseisuuteen!

      • anja koivistoinen

        Minun puolueeni on vuonna 2006 eläkeläisiä ja ikäihmisiä varten perustettu Suomen Senioripuolue.

        Valitettavasti Eduskunnan ulkopuolella olevat puolueet eivät saa puoluetukea, joten näkyvyys ja tietoisuus on olematonta. Varsinkin, kun työtä tehdään talkoovoimin ja talkoolaisten omin kustannuksin.
        Eläkeläisiä on lähes 1.5 miljoonaa. Meillä on peiliin katsomisen paikka.

        Tulevissa vaaleissa äänestän Itsenäisyyspuoluetta, joka on tavallisen suomalaisen ihmisen asialla. Lisäksi ainoa puolue, joka ajaa selkeästi EU:sta eroa.
        Perussuomalaisten Soinihan ei halua eroa vaan parempaa EU:ta.


    • puolueeton.

      Hyvä on ettette saa puoluetukea. Velkarahalla nykyään nuo muutkin puoluetuet maksetaan. Kaikki veronmaksajien piikkiin menevät.

    • Makriina ek

      Joidenkin kirjoittajien mielipiteet alkavat olla samaa luokkaa kuin Pohjois-Koreassa.
      Yksi ja ainoa henkilö tekee kaikki kirjoittajien toivomat uudistukset, kunhan hän vaan saa tarpeeksi ääniä vaaleissa.
      On mielenkiintoista havaita, että kaikki kirjoittajat uskovat, että rahaa on, kunhan erotaan eurosta, lopetetaan korruptio ja muiden maiden velkojen maksu, ulkomaalaisten hyysääminen ja työttömien tukeminen. Ja jos ei raha riitä nostetaan rikkaiden veroja.
      Luottamus päättäjiin on säilynyt, kunhan valitaan ne oikeat päättäjät.

      Vaalit tulevat olemaan hyvin mielenkiintoiset.

    • Minä ainakin taidan unohtaa seuraavissa kuntavaaleissa puolueet ja katsella itselleni sellaista ehdokasta, jolla on samanlainen näkemys minusta tärkeissä kunnan asioissa ja taustat sellaiset, että osaa toimia oikein ja että hänellä on jonkinlainen mahdollisuus päästä läpi. Sitten katson sitä puoluetta ja toivon, että ehdokkaani voi toteuttaa toiveemme joutumatta heti eroamaan valtuustoryhmästään.

      Sellaisen hylkään heti, joka yrittää kalastella ääntäni EU- tai euroasioilla.

    • Mielenkiintoa riittää, totta Kai!

      Saammehan jonkinlaisen käsityksen siitä, mikä tai mitkä puolueet ovat suosittuja.

      Kyllä minäkin henkilöä äänestän, koska vaadin, että hanellä on tietoa, taitoa, näkemystä ja kokemustakin, mielellään muusta(kin) kuin politiikasta.

      Seurasin perussuomalaisten ehdokasetsintää:

      Me etsimme ihan tavallisi suomalaisia ehdokkaiksi. Kyvyistä, tiedoidta ja taidoista ei uskallettu mainita mitään. mihinkähän taidot riittävät politikoinnissa?

      • semmosta, tämmöstä

        No ei ne kummosia tarte taidot, ja tiedot olla.. Joku tytönhupakko, on alaasteella opettanut lapsille aata ja iitä. Niin kohta se on suomessa MINISTERINÄ, ETTÄ SILLEE
        Ja minä äänestän perus ässiä, se on se nouseva puolue!


      • perus suomalainen
        semmosta, tämmöstä kirjoitti:

        No ei ne kummosia tarte taidot, ja tiedot olla.. Joku tytönhupakko, on alaasteella opettanut lapsille aata ja iitä. Niin kohta se on suomessa MINISTERINÄ, ETTÄ SILLEE
        Ja minä äänestän perus ässiä, se on se nouseva puolue!

        Kaikki viisaat äänestää niin, noista tyhmistä en vielä tiedä.


      • Saha soi
        semmosta, tämmöstä kirjoitti:

        No ei ne kummosia tarte taidot, ja tiedot olla.. Joku tytönhupakko, on alaasteella opettanut lapsille aata ja iitä. Niin kohta se on suomessa MINISTERINÄ, ETTÄ SILLEE
        Ja minä äänestän perus ässiä, se on se nouseva puolue!

        Oikeen. Siellä on mm. kunnon sahanomistaja, hän voi ruveta kulttuuriministeriksi. Sosiaaliset taidot ainakin on.


    • av

      Järki olisi minun puolue.

      Kenelläkään sitä ei ole!

      • av

        kuka on persu---? Hän on apina.

        Miksi hän on apina-- näkyy.


        Todessa hän on apina ja kaikki muut... te muut...


    • §§§§§§§§§

      Persut on puolue jota äänestän, suomeen on saata muutos moniin asioihin,
      kokoomus on syrjäytettävä, saa liikaa pahaa aikaan suomen kansakunalle, ja sen hyvinvoinille !

    • *Kukkahame*

      Helsingin alueen persut ovat ilmiriidassa Juha Väätäinen myrskyn silmässä, ilmankos täällä on niin paljon persukannatusta, täällä sivuilla saa oppia tuonne persujen äänestämiseen ja taistelurintamaan lisävoimaa.

    • Laritsa M

      Minun puolueeni on ilman Persut. Pienistä täipuolueista ja niiden tarpeellisuudesta olen hyvin pitkälle samaa mieltä Ruuneperin kanssa.

      Demarit ovat kieltämättä saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Työajat, vuosilomat sekä palkka- ja työehtosopimukset. Puoluetuet ovat demari Rafael Paasion arveluttava saavutus.

      Kekkosen aikana jotakin meni pieleen. Hän kehitti uskomattomaksi paisuneen ja maalaisia hyödyttäneen tukiaisjärjestelmän.

      Koko sodanjälkeisen ajan ovat Demarit, Kepu ja Kokoomus pitäneet valtaa Suomessa. Välillä erikseen ja nyt taas yhdessä. Paperiteollisuus on siirtynyt muualle Suomesta, Kreikkaa tuetaan EU-tukiaisilla, jota muut Pohjois-Eurooppalaiset tee.

      En ole Persujen kannattaja siksi, että puolueella olisi tekoja, joita voisi ihastella. Se nyt on kuitenkin puolue, joka hallitusneuvotteluissa ilmoitti ettei se voi olla mukana tukemassa Etelä-Euroopan maita eikä sen takia suostunut menemään hallitukseen. Persut on protestipuolue ja kannatan sitä sen takia, että olen tyytymätön vanhojen puolueiden sodanjälkeisiin saavutuksiin.

      • anja koivistoinen

        Kannattaa tarkastella mitä puolueet ja ehdokkaat ovat saaneet aikaan viimeisten kahdenkymmenvuoden aikana.
        Demaripäällikkö "MOOSES" Lipposen leikuri oli terävänä eläkeläisten kimpussa, kun maata laitettiin EU kuntoon. Yrittäjät menettivät konkursseissa omaisuutensa ja hyvin moni myös henkensä. Ihmisiä joutui ikuiseen velkavankeuteen ilman omaa syytään.

        Täällä monet hehkuttavat perussuomalaisia ja Timo Soinia, toivoa sopii, että hän saa muutokset aikaan ja kansa on tyytyväinen.


      • Mooses tosiaan joh
        anja koivistoinen kirjoitti:

        Kannattaa tarkastella mitä puolueet ja ehdokkaat ovat saaneet aikaan viimeisten kahdenkymmenvuoden aikana.
        Demaripäällikkö "MOOSES" Lipposen leikuri oli terävänä eläkeläisten kimpussa, kun maata laitettiin EU kuntoon. Yrittäjät menettivät konkursseissa omaisuutensa ja hyvin moni myös henkensä. Ihmisiä joutui ikuiseen velkavankeuteen ilman omaa syytään.

        Täällä monet hehkuttavat perussuomalaisia ja Timo Soinia, toivoa sopii, että hän saa muutokset aikaan ja kansa on tyytyväinen.

        datti Suomen kansan erämaahan köyhtymään ja sairastumaan.
        Inhottava itsevaltias, diktaattorin otteita. Mönkäre ja Mooses laittoivat pomoille optiot ja bonukset, kymmenet miljoonat rahaa tileilleen ylisuurten palkkojensa lisäksi.


      • Makriina ek

        Olemme mittareitten mukaan AAA:n maa. Eipä ole ylentävää sanoa, ettei ole tyytyväinen sodanjälkeisiin saavutuksiin, sillä sodan loputtua olimme todellakin köyhiä kuin kolmannen maailman valtiot..
        Saavutukset ovat suomalaisten saavutuksia.

        On lähdettävä siitä, että joka puolue etsii parhaimmilta tuntuvia ratkaisuja yhteisen hyvinvoinnin aikaansaamiseksi. Joka puolue haluaa koulutuksen, terveydenhuollon ja työllisyyden säilyvän hyvänä ja paranevan aikaa myöden. Millään puolueellamme ei ole pyrkimyksenä hävittää tai tuhota muita puolueita. Samaa porukkaahan me kuitenkin olemme.

        Mitä tulee teollisuuden siirtymiseen ulkomaille, niin se ei ole puolueiden syy tai ansio. Miksi mikään puolue ajaisi työllisyyttä täältä pois. Maailman tilanne nyt vain on tällainen. Jokainen puolue suree Nokian alamäkeä. Valtioilla ei ole mahdollisuutta sekaantua tuotantolaitosten päätöksiin.
        EU toi tullessaan hyvää ja huonoa. Nyt on vain hoidettava omat asiat parhain päin näissä olosuhteissa.

        Persut tuovat toisinajattelua keskusteluun. Se pakottaa osallistujat miettimään asioita eri kanteilta. Ei ole koskaan pahaksi tuulettaa käsityksiään.

        Katsoitteko MOT:in eilen?


    • Onhan tuo Tyytymättömyys-ja Erimielisyyspuolue melkoinen puolueilmiö.

      Alkoholipolitiikka vapautuu kun tehtävään ehdotettu Hakkarainen valitaan kulttuuriministeriksi. Tehtävät hoidetaan selvin päin, humalassa tai vierihoidossa.

      Edellisessä kuvailin persujen Suomea tulevaisuudessa. Jos nuo kansanrupunomit pääsevät valtaan, ei heitä ainakaan voi sanoa enää vallattomiksi, yhtään ei naurata Soiniakaan vaikka hauskaa pitäisi olla.

    • Ramoona*

      Puolue on jo sanana kammottava, siitähän seuraa puolueellisuus. Perheessä, kouluissa ja työpaikoilla on ihanteena tasapuolisuus, oikeudenmukaisuus ja puolueettomuus. Miten politiikka voi muka toimia puolueettomasti kaikkien parasta ajatellen, kun se perustuu puoluejärjestelmään.Kun vielä isot puolueet saavat tukea enemmän kuin pienet, vääryys senkun kasvaa.

      Ennen sentään erottui selvästi konservatiivisuus ja uudistushaluisuus, nyt kaikki lupaavat kaikkea kaikille. En voisi kuuna kullan valkeana liittyä mihinkään puolueeseen , saati esiintyä minkään puolueen nimissä . Joka kerta äänestän, mutta kaipa enemmän tunteella ja velvollisuudesta. Koetan etsiä ehdokkaiden joukosta jonkun, joka ei polkisi muita omien tavoitteiden takia. En pidä yhtään siitä ajatuksesta, että eläkeläiset liittyisivät kaikki yhteen puolueeseen ikään kuin nuorempia polvia vastaan. Kaikissa ikäluokissa on niitä, jotka ovat joissakin elämäntilanteissa heikoilla. Kaikkia pitää yhteiskunnan yhteisillä varoilla auttaa aikanaan, se tulee lopulta halvemmaksikin - kaikelle kun lasketaan hinta.

      Minä haluaisin siis puolueettomuuspuolueen.

      • Eri puolueet pyrkivät ajamaan asioita niin, että "omasta yhteiskuntaluokasta" oleville saataisiin hyvät olot.

        Asiat pitäisi hoitaa asioina ja kaikki maksimaaliseen hyvään pyrkien.

        Otetaan asiat asioina niin hyvää tulee.

        Hoidetaan kaikki asiat hyvään kuntoon.


    • totta onkin

      meissä eläkeläisissä niin monenlaista, hajontaa tuloissa saman verran kuin työssä olevilla. On myös kunnon puolesta erilaisia, ei kaikki halua satsata vain vanhusten hoitoon. Rikkaat eläkeläiset voi maksaa itse oman hoitonsa niin köyhille jää enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3414
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3210
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2822
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2072
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1835
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      140
      1460
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1260
    Aihe