Kun opiskelu ja eläminen ei onnistu

-M-

Mitähän helvettiä pitäis tehdä ihmisen joka ei pysty mihinkään siksi että on jotenkin saatanan jumissa, ei vaan pysty luottamaan muihin niin että pystyisi antamaan itestään mitään. Ei tehoa terapiat ei lääkitykset. Aivotkaan ei toimi normaalisti, ei opi asioita. On kuin olis joku aivovamma.

46

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ap3

      Apua! Ollaan samassa jamassa... Toivon TODELLA suuresti että ainakin sinä saat elämäsi raiteilleen, uskon sinun kuitenkin olevan sisimmissäsi hyvä ihminen jota elämä vain potkii päähän, tällaisessa mielentilassa opiskelukin on yhtä stressihelvettiä kun ei mihinkään kykene

    • kun ei jää mieleen..

      Ootkos sanonu lääkärilles tuosta oppimisvaikeudesta? Minut otti tosissaan vasta neurologi ja pääsin tutkimuksiin, koska takana vaikea masennus ym. Tosin jollei kroppa ois täs muuten ruvennu reistailee, tuskin olisin terveyskeskuslääkärin kautta päässy neurologille eli jotain hyvää niistäkin vaivoista. Nukuttehan tarpeeksi! Ilman kunnollisia yöunia on turha odottaa, et aivotkaan täysillä pelittäis.....

    • ap

      Eihän mulla ole lääkäriä kun mä lopetin terapian tuloksettomana. Kovasti ne yritti korostaa sitä miten mun kurjuuteni on loputon jos en jatka tuota hommaa, mutta ikävä tosiasia on se että se on loputon ihan riippumatta siitä kuljenko viikottain tapaamassa jotain akkaa vai en. Jotenkin mä en hyväksy sitä että kaikki vika on aina itsessä, kaikki mitä muut ihmiset tekevät on aina omaa syytä; kyllä muiltakin ihmisiltä pitäis mun mielestäni voida edellyttää jotain eikä aina vain vaatia multa "oikeanlaiseksi" muuttumista, varsinkin kun mä en pysty muuttumaan mitenkään millään keinolla.

      • kun ei jää mieleen..

        No edelleen kysyisin sitä miten nukut? Syöthän tarpeeksi ja terveellisesti. Aivot tarvitsevat ravintoaineitakin toimiakseen. Tiedän, ettei masentuneena saata ruoka maistua, mutta silloin jos ei syö, on turha odottaa, et aivotkaan toimii..... Jos noilla keinoilla ei ala muutosta syntymään nii eikun vaan lääkärin juttusille. Jollei terveyskeskuslääkäri ota tarpeeksi vakavasti nii sit yksityiselle. Ei siinä mikään jutustelu auta jollei syö terveellisesti ja nuku riittävästi. Muutos lähtee itestä. Toivottavasti jostain löydät apua tilanteeseesi!!


      • ap
        kun ei jää mieleen.. kirjoitti:

        No edelleen kysyisin sitä miten nukut? Syöthän tarpeeksi ja terveellisesti. Aivot tarvitsevat ravintoaineitakin toimiakseen. Tiedän, ettei masentuneena saata ruoka maistua, mutta silloin jos ei syö, on turha odottaa, et aivotkaan toimii..... Jos noilla keinoilla ei ala muutosta syntymään nii eikun vaan lääkärin juttusille. Jollei terveyskeskuslääkäri ota tarpeeksi vakavasti nii sit yksityiselle. Ei siinä mikään jutustelu auta jollei syö terveellisesti ja nuku riittävästi. Muutos lähtee itestä. Toivottavasti jostain löydät apua tilanteeseesi!!

        Ei nukkumiset ja syömiset vaikuta masennukseen. Nukun vähintään liikaa kun ei ole mitään muutakaan, ja jos söisin "riittävästi ja terveellisesti", olisin yli satakiloinen.


      • kun ei jää mieleen..
        ap kirjoitti:

        Ei nukkumiset ja syömiset vaikuta masennukseen. Nukun vähintään liikaa kun ei ole mitään muutakaan, ja jos söisin "riittävästi ja terveellisesti", olisin yli satakiloinen.

        No jollet nukkuisi ja söisi nii oisit sit vielä huonommassa kunnossa! Hyvä, että niiden kaa ei sit oo ongelmaa! Eli syöt kalaa, kasviksia ym..... Kyllä sillä on väliä mitä suuhunsa laittaa....

        Lääkärille sua kehottaisin sit menemään. Masennus vaikuttaa aivotoimintaan ja saas nähä mitä jännää omista kuvistani löytyy. Voi kyl olla vaikeaa saada terveyskeskuslääkäriä ottamaan tosissaan vaivat, mut sanot että kärsit niin pahoista muisti- ja keskittymiskykyongelmista ettet enää pärjää. Piste. Tosiaan omalla kohdal oli muitakin syitä miks pääsin tarkempiin tutkimuksiin.


    • 17

      Assi?

      • ymmärrän-haukkukaa

        mä en käsitä miten jotkut on niin saatanen tyhmiä että valittaa täällä vaikka voisi kirjoittaa vaikka eduskuntaan viestiä täällä ruikuttamisen sijaan kuten esim. assit tekevät. lisäksi en ymmärrä kuinka voit olla niin saatanan tyhmä ettet tiedä sitä tosiasiaa, ettei asperger ole vamma vaan voimavara josta normiväestön tulisi ottaa kaikilla sektoreilla mallia.

        tyhmyydestä myös kertoo oletus, ettei esim. asperger voi olla lapsuudessa saadun F84.5 -diagnoosin lisäksi traumatisoitunut tai kärsiä masennuksesta.


      • fmpoweåt

        kuka sinulle on tyrkyttänyt diagnooseja, joku lääkärikö?


    • 16+9

      Olen menossa neurologisiin tutkimuksiin. Mitä siellä sitten tarkalleen ottaen tehdään ja mitä siellä voidaan saada selville?

      • kun ei jää mieleen..

        Mä ainakin pääsin pään magneettikuvaukseen neurologilla käynnin jälkeen. Riippuu varmaanki oireista miten tutkitaan. Reilu kaks viikkoo ite joudun venaa magneettikuvaan pääsyä. MRI:llähän saadaan hyvä kuvaus aivoista, onko surkastumaa jollain alueella, kasvainta ym ei niin kivaa....


      • taas masentunut
        kun ei jää mieleen.. kirjoitti:

        Mä ainakin pääsin pään magneettikuvaukseen neurologilla käynnin jälkeen. Riippuu varmaanki oireista miten tutkitaan. Reilu kaks viikkoo ite joudun venaa magneettikuvaan pääsyä. MRI:llähän saadaan hyvä kuvaus aivoista, onko surkastumaa jollain alueella, kasvainta ym ei niin kivaa....

        hei, mitä kautta pääsit siihen? Oma terveyskeskuslääkärini ei antanut edes lähetettä psykiatrille, koska sen kuulemma saa vaan jos terapia ja lääkkeet ei auttanut!? Olin kerran käynyt työterveyshuollon kautta. Nytkin pääsisin mutta en kehtaa kun olen käyttänyt jo ihan liikaa niitä palveluja ja tuo varmaan maksaa ihan hirveästi jos ruvetaan tutkimaan onko jotain vialla...


      • kun ei jää mieleen..
        taas masentunut kirjoitti:

        hei, mitä kautta pääsit siihen? Oma terveyskeskuslääkärini ei antanut edes lähetettä psykiatrille, koska sen kuulemma saa vaan jos terapia ja lääkkeet ei auttanut!? Olin kerran käynyt työterveyshuollon kautta. Nytkin pääsisin mutta en kehtaa kun olen käyttänyt jo ihan liikaa niitä palveluja ja tuo varmaan maksaa ihan hirveästi jos ruvetaan tutkimaan onko jotain vialla...

        Oman terveyskeskuslääkärin kautta pääsin neurologille, mut tosiaan mulla oli muita oireitakin, jotka sitten vaikuttivat siihen, että pääsin tutkimuksiin.... Ilman niitä tuskin olisi terveyskeskuslääkäri ottanut minua vakavissaan. :/ Menneisyydessäni oon myös käyny läpi muutamat rankat psykoosit, jotka sit kai myös vaikuttivat mri-tutkimukseen pääsyyn.... Valitettavasti terveyskeskuksen kautta voi olla vaikeaa päästä jatkotutkimuksiin ja mri on aikas kallis tutkimus.... Nuoria muistiongelmaisia ei kyllä oteta vakavissaan. Tiedän, että masennukseen kuuluu muistihäiriöt, mutta miksi hitossa muistiongelmien vakavuutta ei mitenkään testata terveyskeskuksessa?! Masennus ym. lisäävät riskiä sairastua myöhemmin dementiaan.....

        Tottakai vaan työterveyshuollon kautta jollei terveyskeskuksen omalääkäri ota tosissaan!!

        Netistä voi kattoa vähä tuota minkä hintainen toi magneettitutkimus on jos yksityisen kautta siihen hakee. Kela korvaa osan hinnasta.


      • taas masentunut
        kun ei jää mieleen.. kirjoitti:

        Oman terveyskeskuslääkärin kautta pääsin neurologille, mut tosiaan mulla oli muita oireitakin, jotka sitten vaikuttivat siihen, että pääsin tutkimuksiin.... Ilman niitä tuskin olisi terveyskeskuslääkäri ottanut minua vakavissaan. :/ Menneisyydessäni oon myös käyny läpi muutamat rankat psykoosit, jotka sit kai myös vaikuttivat mri-tutkimukseen pääsyyn.... Valitettavasti terveyskeskuksen kautta voi olla vaikeaa päästä jatkotutkimuksiin ja mri on aikas kallis tutkimus.... Nuoria muistiongelmaisia ei kyllä oteta vakavissaan. Tiedän, että masennukseen kuuluu muistihäiriöt, mutta miksi hitossa muistiongelmien vakavuutta ei mitenkään testata terveyskeskuksessa?! Masennus ym. lisäävät riskiä sairastua myöhemmin dementiaan.....

        Tottakai vaan työterveyshuollon kautta jollei terveyskeskuksen omalääkäri ota tosissaan!!

        Netistä voi kattoa vähä tuota minkä hintainen toi magneettitutkimus on jos yksityisen kautta siihen hakee. Kela korvaa osan hinnasta.

        Ok, kiitti tiedosta! Itselläni on kans ollut muistiongelmia nyt viimeisten 3 masennusvuoden aikana, en muista paljon asioita mitä on tapahtunut sen aikana ja nyt kun masennus on uusiutunut niin en muista tyyliin mitä tein eilen illalla mikä on pelottavaa. Pää ei toimi ollenkaan ja kun jostain pitää kertoa sekin on vaikeaa. On kyl käsittämätöntä et tyrkytetään vaan lääkkeitä tutkimatta enempää. Onneks pääsen sentään terapiaan mutta pelkään onko aivoihin tullut jotain vaurioita, tässä vuosien varrella ollut kaikenlaista stressiä, paniikkihäiriötä, alkoholin ja kofeiinin liikaa käyttöä ja masennuslääkkeitä nyt kolmatta kertaa käytössä. Ei se psykiatrikaan jolla oon siis käynyt vaan kerran tehnyt muuta ku kyselly elämästä jotain ja vaihtoi lääkkeen, teki lausunnon terapiaa varten ja se oli siinä. Kerran puhuin muistiongelmista edelliselle työterveyslääkärille, että johtuuko masennuksesta mutta ei myöntänyt siitä voivan johtua, tuo lääkäri vaikutti vielä erittäin pätevältä. Tuntuu välillä et on mustia aukkoja päässä ja ei muista jostain tapahtumasta mitään. Pelottavaa kun oon kuitenkin vielä nuori ja muutama vuosi sitten työelämässä aloittanut. Töissä käyn puolikuntoisena, tiedän että oon sairasloman tarpeessa ja olis pitäny olla jo koko viime kuukauden kun oon ollu aivan loppu ja just ja just jaksanu hoitaa yksinkertaisia asioita ja töissä tulee hädin tuskin tehtyä mtn mutta kun on pieni firma niin ei kukaan noida niitä hommia ja asiakkaat kärsii ja läheiset koko ajan käskee vaan jaksaa, ei ne ymmärrä miten huono olo mulla on, kun on aivan rikki ja väsynyt, kun ei oo itse kokenut masennusta, ja en kehtaa koko ajan käyttää niitä työterveyspalveluita kun tiedän ettei niillä oo välttämättä varaa maksaa niitä koko ajan. Kai pitää ajatella itseään ja mennä sitä kautta tutkimuksiin.


      • kun ei jää mieleen..
        taas masentunut kirjoitti:

        Ok, kiitti tiedosta! Itselläni on kans ollut muistiongelmia nyt viimeisten 3 masennusvuoden aikana, en muista paljon asioita mitä on tapahtunut sen aikana ja nyt kun masennus on uusiutunut niin en muista tyyliin mitä tein eilen illalla mikä on pelottavaa. Pää ei toimi ollenkaan ja kun jostain pitää kertoa sekin on vaikeaa. On kyl käsittämätöntä et tyrkytetään vaan lääkkeitä tutkimatta enempää. Onneks pääsen sentään terapiaan mutta pelkään onko aivoihin tullut jotain vaurioita, tässä vuosien varrella ollut kaikenlaista stressiä, paniikkihäiriötä, alkoholin ja kofeiinin liikaa käyttöä ja masennuslääkkeitä nyt kolmatta kertaa käytössä. Ei se psykiatrikaan jolla oon siis käynyt vaan kerran tehnyt muuta ku kyselly elämästä jotain ja vaihtoi lääkkeen, teki lausunnon terapiaa varten ja se oli siinä. Kerran puhuin muistiongelmista edelliselle työterveyslääkärille, että johtuuko masennuksesta mutta ei myöntänyt siitä voivan johtua, tuo lääkäri vaikutti vielä erittäin pätevältä. Tuntuu välillä et on mustia aukkoja päässä ja ei muista jostain tapahtumasta mitään. Pelottavaa kun oon kuitenkin vielä nuori ja muutama vuosi sitten työelämässä aloittanut. Töissä käyn puolikuntoisena, tiedän että oon sairasloman tarpeessa ja olis pitäny olla jo koko viime kuukauden kun oon ollu aivan loppu ja just ja just jaksanu hoitaa yksinkertaisia asioita ja töissä tulee hädin tuskin tehtyä mtn mutta kun on pieni firma niin ei kukaan noida niitä hommia ja asiakkaat kärsii ja läheiset koko ajan käskee vaan jaksaa, ei ne ymmärrä miten huono olo mulla on, kun on aivan rikki ja väsynyt, kun ei oo itse kokenut masennusta, ja en kehtaa koko ajan käyttää niitä työterveyspalveluita kun tiedän ettei niillä oo välttämättä varaa maksaa niitä koko ajan. Kai pitää ajatella itseään ja mennä sitä kautta tutkimuksiin.

        Joo mee ihmeessä tutkimuksiin! Itellä vieläkin hankaluuksia muistin kaa, vaik pari vuotta menny paremmin. Tutulta kuulostaa just toi, ku sanoit, ettei meinaa muistaa mitä on eilen tehny... Oon myös unohtanu todella paljon asioita elämäni varrelta, opettelen tavallaan elämään ihan uudestaan, mulla rankka masennus kesti yli kymmenen vuotta ja masennuin hyvin nuorena. Olenkin jo kauan tahtonu päästää magneetikuvaan ja nyt ihan kauhulla odotan tuloksia... :/

        Toivottavasti saat asiasi kuntoon! Stressaavaahan se on sullakin varmasti, ku ite tajuaa, ettei kaikki oo kunnossa, mut kukaan ei ota tosissaan.


      • taas masentunut
        kun ei jää mieleen.. kirjoitti:

        Joo mee ihmeessä tutkimuksiin! Itellä vieläkin hankaluuksia muistin kaa, vaik pari vuotta menny paremmin. Tutulta kuulostaa just toi, ku sanoit, ettei meinaa muistaa mitä on eilen tehny... Oon myös unohtanu todella paljon asioita elämäni varrelta, opettelen tavallaan elämään ihan uudestaan, mulla rankka masennus kesti yli kymmenen vuotta ja masennuin hyvin nuorena. Olenkin jo kauan tahtonu päästää magneetikuvaan ja nyt ihan kauhulla odotan tuloksia... :/

        Toivottavasti saat asiasi kuntoon! Stressaavaahan se on sullakin varmasti, ku ite tajuaa, ettei kaikki oo kunnossa, mut kukaan ei ota tosissaan.

        Niinpä. Kerro sitten miten kävi, kun saat ne tulokset. Täytyy nyt kattoa mitä täs tekee, en kyl ihan heti kehtaa mennä sinne tutkimuksiin, yritän nyt vielä puhua sille omalle lääkärille jos se vaikka uskoisi. Mietin että jos joskus paranee niin voiko muisti sitten kanssa palautua ja parantua, koska pahimman masennusjakson aikana muisti on huonommillaan kun miettii hirveästi kaikkia asioita.


      • kun ei jää mieleen..
        taas masentunut kirjoitti:

        Niinpä. Kerro sitten miten kävi, kun saat ne tulokset. Täytyy nyt kattoa mitä täs tekee, en kyl ihan heti kehtaa mennä sinne tutkimuksiin, yritän nyt vielä puhua sille omalle lääkärille jos se vaikka uskoisi. Mietin että jos joskus paranee niin voiko muisti sitten kanssa palautua ja parantua, koska pahimman masennusjakson aikana muisti on huonommillaan kun miettii hirveästi kaikkia asioita.

        "Mietin että jos joskus paranee niin voiko muisti sitten kanssa palautua ja parantua, koska pahimman masennusjakson aikana muisti on huonommillaan kun miettii hirveästi kaikkia asioita."

        Kyllä muistin voi saada paremmaks.!! Nyt kun oon saanu mielialan vähä paremmaks nii yritän päivittäin opetella jotain uusia asioita ja huomaan taas oppivani eli ei kai täs viel ihan aivokuollut oo... Opettelen vaik jotain lyhyitä tekstinpätkiä, biisien sanoja, mitä lukee saippuapurkin kyljessä ym. ;D Sillon tosi masentuneena ei ees saattanu muistaa oliko jo pessy hampaat jne, :/ mut nyt jo keskittymiskyky ja muisti ovat huomattavasti paremmat, ei viel ihan kunnos, mut suunta ainaki ollu parempaan.... Alkoholia en nykyään käytä ollenkaan ja voi olla, että olen raitis koko loppuikäni...

        Eli kyl sullaki on varmasti mahdollisuus saada muistia paremmaks! I hope so! :) Sulla kestäny toi masennuski paljon vähemmän aikaa ja oot vielä nuori, joten hyvät mahdollisuudet sulla on tulla terveeksi. Toivottavasti se omalääkäris nyt sit kuuntelis sua! Kerrohan säkin saatko tilanteeseesi apua. Onko sulla nyt keskittymiskyky ihan nolla vai pystyisitkö pikkuhiljaa ruveta treenaa muistia? Mites sä saat nukuttua, syötkö terveellisesti ja harrastatko liikuntaa?


      • taas masentunut
        kun ei jää mieleen.. kirjoitti:

        "Mietin että jos joskus paranee niin voiko muisti sitten kanssa palautua ja parantua, koska pahimman masennusjakson aikana muisti on huonommillaan kun miettii hirveästi kaikkia asioita."

        Kyllä muistin voi saada paremmaks.!! Nyt kun oon saanu mielialan vähä paremmaks nii yritän päivittäin opetella jotain uusia asioita ja huomaan taas oppivani eli ei kai täs viel ihan aivokuollut oo... Opettelen vaik jotain lyhyitä tekstinpätkiä, biisien sanoja, mitä lukee saippuapurkin kyljessä ym. ;D Sillon tosi masentuneena ei ees saattanu muistaa oliko jo pessy hampaat jne, :/ mut nyt jo keskittymiskyky ja muisti ovat huomattavasti paremmat, ei viel ihan kunnos, mut suunta ainaki ollu parempaan.... Alkoholia en nykyään käytä ollenkaan ja voi olla, että olen raitis koko loppuikäni...

        Eli kyl sullaki on varmasti mahdollisuus saada muistia paremmaks! I hope so! :) Sulla kestäny toi masennuski paljon vähemmän aikaa ja oot vielä nuori, joten hyvät mahdollisuudet sulla on tulla terveeksi. Toivottavasti se omalääkäris nyt sit kuuntelis sua! Kerrohan säkin saatko tilanteeseesi apua. Onko sulla nyt keskittymiskyky ihan nolla vai pystyisitkö pikkuhiljaa ruveta treenaa muistia? Mites sä saat nukuttua, syötkö terveellisesti ja harrastatko liikuntaa?

        Ok, no viimeks kun söin lääkkeitä niin kyllä muisti taas toimi, viimeksi olin suht normaali ilman lääkkeitä yli 5v sitten, silloin alkoi paniikkihäiriö ja sitä kestin 1,5v ennen kuin sain siihen lääkkeet, en tajunnut silloin että piti mennä lääkäriin, kun puhuin jollekin niin käskettiin vaan ottamaan rennommin yms heh, silloin ei kyl ollut vielä muistiongelmia, vaan sen ekan lääkekuurin lopettamisen jälkeen kun töissä oli rankkaa ja aloin masentua niin silloin ne alkoi..Poikaystäväni kanssa alettiin silloin ekan kuurin aikana seurustelee ja en muistanut jossain vaiheessa suhteen alkuajoilta jotain juttuja mitä tehtiin, se oikein ihmetteli.. silloin rupesin miettii että paniikkihäiriö ja siitä johtunut masennus vaikutti jo silloin muistiin..

        Nyt aloitin taas lääkkeet 3kk tauon jälkeen jolloin masennus palasi erittäin pahana takaisin, söin sitä 3. tta kuuria siis vähän yli vuoden, lääkärin mielestä lopetin liian aikaisin ja kun masennus uusiutunut jo 3 krtaa niin luultavasti tulen syömään lääkkeitä muutaman vuoden ellei loppuelämän!? Itse en sitä halua koska ei tiedä mitä ne lääkkeetkin tekee aivoille/elimistölle ja haluaisin oppia pärjäämään ilman.. Aloitin ne siis 3 vkoa sitten ja keskittymiskyky aika huono ja töissä ei tule tehtyä oikein mtn, oon todella hidas..

        Ens vkolla meen käymään lääkärissä uudestaan, masennus ehkä alkanut vähän helpottamaan mutta en saa öisin kunnolla nukuttua vaan heräilen jatkuvasti niin sekin varmaan vaikuttaa keskittymiskykyyn ja tähän oloon muutenkin.. En ole nyt jaksanut urheillakaan kuukauteen kun on ollut ihan hirveä olo ja nyt sika väsynyt koko ajan, ennen urheilin silloin tällöin, syön kyllä terveellisesti, välillä herkuttelen, nyt taas tekee mieli koko ajan syödä sokeria tähän oloon mutta se vaan pahentaa sitä ja samoin alkoholi, joten sitäkään ei tullut juotua vähään aikaan.. Ihan hirveä tauti tää on, pääseköhän tästä ikinä eroon, koko elämä kärsii tästä..


      • yghjklö
        taas masentunut kirjoitti:

        Ok, no viimeks kun söin lääkkeitä niin kyllä muisti taas toimi, viimeksi olin suht normaali ilman lääkkeitä yli 5v sitten, silloin alkoi paniikkihäiriö ja sitä kestin 1,5v ennen kuin sain siihen lääkkeet, en tajunnut silloin että piti mennä lääkäriin, kun puhuin jollekin niin käskettiin vaan ottamaan rennommin yms heh, silloin ei kyl ollut vielä muistiongelmia, vaan sen ekan lääkekuurin lopettamisen jälkeen kun töissä oli rankkaa ja aloin masentua niin silloin ne alkoi..Poikaystäväni kanssa alettiin silloin ekan kuurin aikana seurustelee ja en muistanut jossain vaiheessa suhteen alkuajoilta jotain juttuja mitä tehtiin, se oikein ihmetteli.. silloin rupesin miettii että paniikkihäiriö ja siitä johtunut masennus vaikutti jo silloin muistiin..

        Nyt aloitin taas lääkkeet 3kk tauon jälkeen jolloin masennus palasi erittäin pahana takaisin, söin sitä 3. tta kuuria siis vähän yli vuoden, lääkärin mielestä lopetin liian aikaisin ja kun masennus uusiutunut jo 3 krtaa niin luultavasti tulen syömään lääkkeitä muutaman vuoden ellei loppuelämän!? Itse en sitä halua koska ei tiedä mitä ne lääkkeetkin tekee aivoille/elimistölle ja haluaisin oppia pärjäämään ilman.. Aloitin ne siis 3 vkoa sitten ja keskittymiskyky aika huono ja töissä ei tule tehtyä oikein mtn, oon todella hidas..

        Ens vkolla meen käymään lääkärissä uudestaan, masennus ehkä alkanut vähän helpottamaan mutta en saa öisin kunnolla nukuttua vaan heräilen jatkuvasti niin sekin varmaan vaikuttaa keskittymiskykyyn ja tähän oloon muutenkin.. En ole nyt jaksanut urheillakaan kuukauteen kun on ollut ihan hirveä olo ja nyt sika väsynyt koko ajan, ennen urheilin silloin tällöin, syön kyllä terveellisesti, välillä herkuttelen, nyt taas tekee mieli koko ajan syödä sokeria tähän oloon mutta se vaan pahentaa sitä ja samoin alkoholi, joten sitäkään ei tullut juotua vähään aikaan.. Ihan hirveä tauti tää on, pääseköhän tästä ikinä eroon, koko elämä kärsii tästä..

        "Poikaystäväni kanssa alettiin seurustelee", vitun kusipää, tommoset joutais tappaa itsensä, ihan niinkuin minäkin...


      • kokenut kaikki
        taas masentunut kirjoitti:

        Ok, no viimeks kun söin lääkkeitä niin kyllä muisti taas toimi, viimeksi olin suht normaali ilman lääkkeitä yli 5v sitten, silloin alkoi paniikkihäiriö ja sitä kestin 1,5v ennen kuin sain siihen lääkkeet, en tajunnut silloin että piti mennä lääkäriin, kun puhuin jollekin niin käskettiin vaan ottamaan rennommin yms heh, silloin ei kyl ollut vielä muistiongelmia, vaan sen ekan lääkekuurin lopettamisen jälkeen kun töissä oli rankkaa ja aloin masentua niin silloin ne alkoi..Poikaystäväni kanssa alettiin silloin ekan kuurin aikana seurustelee ja en muistanut jossain vaiheessa suhteen alkuajoilta jotain juttuja mitä tehtiin, se oikein ihmetteli.. silloin rupesin miettii että paniikkihäiriö ja siitä johtunut masennus vaikutti jo silloin muistiin..

        Nyt aloitin taas lääkkeet 3kk tauon jälkeen jolloin masennus palasi erittäin pahana takaisin, söin sitä 3. tta kuuria siis vähän yli vuoden, lääkärin mielestä lopetin liian aikaisin ja kun masennus uusiutunut jo 3 krtaa niin luultavasti tulen syömään lääkkeitä muutaman vuoden ellei loppuelämän!? Itse en sitä halua koska ei tiedä mitä ne lääkkeetkin tekee aivoille/elimistölle ja haluaisin oppia pärjäämään ilman.. Aloitin ne siis 3 vkoa sitten ja keskittymiskyky aika huono ja töissä ei tule tehtyä oikein mtn, oon todella hidas..

        Ens vkolla meen käymään lääkärissä uudestaan, masennus ehkä alkanut vähän helpottamaan mutta en saa öisin kunnolla nukuttua vaan heräilen jatkuvasti niin sekin varmaan vaikuttaa keskittymiskykyyn ja tähän oloon muutenkin.. En ole nyt jaksanut urheillakaan kuukauteen kun on ollut ihan hirveä olo ja nyt sika väsynyt koko ajan, ennen urheilin silloin tällöin, syön kyllä terveellisesti, välillä herkuttelen, nyt taas tekee mieli koko ajan syödä sokeria tähän oloon mutta se vaan pahentaa sitä ja samoin alkoholi, joten sitäkään ei tullut juotua vähään aikaan.. Ihan hirveä tauti tää on, pääseköhän tästä ikinä eroon, koko elämä kärsii tästä..

        heippa
        oletko pyytänyt että kilpirauhasesi tutkitaan.kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa myöskin masennusta ja saamattomuutta,sekä keskittymiskyvyn puutetta.
        vaikka arvot olisikin viitearvojen sisällä saattaa silti olla vajausta.
        suomessa harvoin tutkitaan eikä osata puuttua,vaikka vaiva on aika yleinen.
        herkästi määrätään vaan masennuslääkkeitä


      • taas masentunut
        kokenut kaikki kirjoitti:

        heippa
        oletko pyytänyt että kilpirauhasesi tutkitaan.kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa myöskin masennusta ja saamattomuutta,sekä keskittymiskyvyn puutetta.
        vaikka arvot olisikin viitearvojen sisällä saattaa silti olla vajausta.
        suomessa harvoin tutkitaan eikä osata puuttua,vaikka vaiva on aika yleinen.
        herkästi määrätään vaan masennuslääkkeitä

        on tutkittu ja kuulemma arvot kunnossa, eli mitä mä tuohon voin enää puuttua? voihan niitä varmaan nyt mitata uudelleen kun masennuin taas, vuosi sitten oli ainakin kunnossa, söin silloin lääkkeitä.. ja mistä tietää onko vajausta jos on viitearvojen sisällä? jos lääkäri sanoo et kaikki ok.. tutkittu rauta-arvoja,d-vitamiiniarvoja yms, kaikki kunnossa.. viitearvojen sisällä siis.. miten tuota vajausta siis hoidetaan jos sitä on? Luulen kyllä että masennun elämäntilanteestani enemmän ja sitten sitä kautta tulee uupumusta, en tiedä..


      • kun ei jää mieleen..
        taas masentunut kirjoitti:

        Niinpä. Kerro sitten miten kävi, kun saat ne tulokset. Täytyy nyt kattoa mitä täs tekee, en kyl ihan heti kehtaa mennä sinne tutkimuksiin, yritän nyt vielä puhua sille omalle lääkärille jos se vaikka uskoisi. Mietin että jos joskus paranee niin voiko muisti sitten kanssa palautua ja parantua, koska pahimman masennusjakson aikana muisti on huonommillaan kun miettii hirveästi kaikkia asioita.

        Mulla ei kuvis näkyny mitään vikaa. :) Helpotuksen huokaus. Tosin, en enää tunnekaan itseäni samalla tavalla sairaaksi kun pari vuotta sitten. En oo psykoottinen jne.


    • örkki mörkki

      Siltä vähän kyllä tuntuukin, että jotain surkastumaa taitaa aivoissa olla. Mikään ei onnistu, ja elämä lipuu ohitse. Nice.

    • ap

      Suurin osa ihmisistä toivoo että tappaisin itseni.

      • A F

        Etköhän kuvittele?


      • ap
        A F kirjoitti:

        Etköhän kuvittele?

        En.


      • A F
        ap kirjoitti:

        En.

        Miksi suuri osa toivoisi tällaista, jos yksi vihamies on niin siinä riittävästi, ja jos kiltti ihminen olet niin kukaan ei ole vihamiehesi. Vai?


      • ap
        A F kirjoitti:

        Miksi suuri osa toivoisi tällaista, jos yksi vihamies on niin siinä riittävästi, ja jos kiltti ihminen olet niin kukaan ei ole vihamiehesi. Vai?

        Ei kiltteys auta mitenkään. Ihmiset vihaavat joka tapauksessa.


      • A F
        ap kirjoitti:

        Ei kiltteys auta mitenkään. Ihmiset vihaavat joka tapauksessa.

        Kuvittelet.


    • kattjjaaa

      Itse kärsin aivan saman asian takia:( Harkitsen tällähetkellä koulun lopettamista... Tsemppiä sinulle:)

      • ap

        Entäs sitten kun sen lopettaa? Mitä sitten?


      • rtyuiopdfghj
        ap kirjoitti:

        Entäs sitten kun sen lopettaa? Mitä sitten?

        Mun pitäisi tappaa itseni.


    • ap

      Oikeasti mä vain toivon että joku puhuisi mulle vähän järkeä. Joku muu kuin joku sosiaalitantta virkansa puolesta. En mä jaksa ite puhua itelleni järkeä, varsinkaan kun ei mulla välttämättä edes ole sitä.

    • samassa jamasssa 91

      Tuttua tavaraa. Lopetin opiskelut yli vuosi sitten ja oln elänyt sossun tuella. Lopetin myös hoidon koska lääkkeet ja terapia oli jatkunut vuosia ilman mitään hyötyä ja tuntui muutenkin aivan lässynlää ajanhukalta.
      Olen ollut masentunut niin kauan kuin voin muistaa ja olen hyväksynyt, että tämä ei tule muuttumaan. Masennus on osa minua, en osaa enkä jaksa muuttaa tätä asiaa.
      Olen 21 ei mitään hajua mitä tulen tekemään elämälläni. Aika toivottomalta näyttää kun en edes saa toisen asteen koulutusta hankittua. Ystäviä ei ole, ei juuri harrastuksia, seurustellut en ole koskaan. Elämä on tyhjää. Itsemurhaa en voi tehdä omaisten takia joten nyt sitten odottelen että kuolisin luonnollisista syistä.

      Muistiongelmat olivat yksi syy miksi lopetin koulun. Mikään oppi ei jääny päähän, tunsin itseni jatkuvasti vähä-älyiseksi kun en ymmärtänyt edes yksinkertaisia ohjeita. Keskittymiskyky on surkea. En muista juuri mitään vuoden takaisia asioita.
      Tällainen idioottimaisuus tietenkin pahensi jo entisestään surkeaa itsetuntontoani ja pahentaa jatkuvaa ahdistusta ja masennusta ja väsymystä.

      Mitä tapahtuu kun koulun lopettaa? Jos et ole käynyt toisen asteen koulua, et saa työttömille kuuluvaa rahaa vaan jäät toimeentulotuen varaan. Työkkäriin ilmoitettuasi ne tunkevat johonkin suuntaan - hoitoon, koulutukseen (ehkä erikoisräätälöityyn siis hieman helpompaan jos et tavallista jaksa) tai työhön/työharjoitteluun. Itse olin hoidossa, kursseille ja muualle eivät ole tässä vuoden aikan vielä tunkeneet, lähinnä koska en edes käy työkkärissä säännöllisesti. Varmaan pitäisi käydä etteivät leikkaa tukia...

      Mitään ihmepelastusta ei ole. Jos lääkkeet ja terapia ei toimi niin mitä vaihtoehtoja on? Ei mitään, siinä vaiheessa moderni lääketiede nostaa kädet pystyyn.

      • ap

        No mä en saa sitä toimeentulotukeakaan.


      • prceestähän se on...

        "Mitään ihmepelastusta ei ole. Jos lääkkeet ja terapia ei toimi niin mitä vaihtoehtoja on? Ei mitään, siinä vaiheessa moderni lääketiede nostaa kädet pystyyn."

        Johtusko siitä, että nämä taikajim-psykiatrit odottavat, että mieli ja ihminen muuttuisi hetkessä ts ainakin merkkejä muutoksesta alkaisi näkyä esim jo kuukaudessa. Ja jos niin ei tapahdu, he luovuttavat. Oikeesti kukaan ei voi toipua/parantua/muuttua tms niin nopeasti! Jos he paneutuis kerrankin kunnolla, eikä leikkis taikajimiä, ihmiset sais apua, eivätkä vaan teeskentelis saaneensa apua...


    • ewtrtyhgfsds

      Ei ketään kiinnosta.

      • derftgyhujik

        No eihän ketään kiinnosta, miksi miinuksia siis?


    • -

      Hyvin useilla on varmasti sama ongelma. Minullakin on ollut sama ongelma. Kyse on siitä että yhteiskuntarakenteet asettavat meille johtajia ja olemme tottuneet siihen että meitä johdetaan. Tämä on kuitenkin erittäin petollinen rakenne joka ei toimi. Miksi sitten elämme tällaisessa yhteiskuntarakenteessa? Siksi että harva uskaltaa lähteä muuttamaan rakennetta. Yhteiskunnan muuttaminen ei tuo ihmiselle itselleen helppoa elämää eivätkä tästä muutoksesta hyötyisi kuin tulevat sukupolvet. Tosin jos jatkamme samaa rataa niin tulevaisuus on sellainen millainen historia ihmiskunnalla on ollut.

      Psykologit tai psykiatrit harvemmin kykenevät auttamaan potilasta koska usein potilas kaipaa ymmärrystä yhteiskunnallisten asioiden suhteen. Yhteiskunta määrää hyvin pitkälti sen mitä ihminen saa yhteiskunnassa tehdä ja mitä yhteiskunta haluaa ihmisen tekevän yhteiskunnassa. Käytännössä yhteiskunnallisilla johtajilla on suurin määräysvalta. Psykologit, psykiatrit tai terapeutit tuskin ovat niin tarkasti keskittyneet yhteiskunnallisiin asioihin, mutta he ymmärtävät ihmispsyykkeen.

      Suosittelen etsimään sitä tietoa mikä teitä kiinnostaa. Jos olette hukassa sen suhteen mitä voisitte tehdä elämällänne, ryhtykää korjaamaan yhteiskunnallisia ongelmia. Jos haluatte löytää yhteiskunnallisia ongelmia, lukekaa iltapäivälehtiä. Lehdistö kertoo melko tarkkaan mitä maailmassa tapahtuu. Myös muunlaiset tiedonlähteet tarjoavat hyvää tietoa kuten vaikkapa Youtube.

      Uskoisin että saan näiden puheiden perusteella hyvin paljon miinuksia. Tämä johtuu siitä että teitä ei kiinnosta yhteiskunnalliset asiat kuten politiikka ja ihmisten johtaminen tai muiden ihmisten ongelmien ratkaiseminen koska teillä itsellänne on riittävästi omiakin ongelmia. Teidän ongelmat johtuvat huonoista yhteiskuntarakenteista mitkä eivät välttämättä tarjoa teille sitä tietoa mitä tarvitsisitte. Tehkää muutos yhteiskuntarakenteisiin tai etsikää sitä tietoa itsenäisesti mitä kaipaatte.

      Väitän että psykologit, psykiatrit tai terapeutit ovat hyvin pitkälti tarpeettomia yhteiskunnissa ellei heillä ole laaja-alaista näkemystä yhteiskuntien rakenteista. He voivat antaa ohjeita, mutta heidän ohjeet tuskin auttavat niitä ihmisiä jotka haluavat ymmärtää ihmisten välisten kanssakäymisen päälle. Usein psyykkiset ongelmat johtuvat siitä että ihminen ei tule toimeen muiden ihmisten kanssa. Tällöin syyllisiä on vähintään 2 kappaletta. Vastaanotolle tulisi tulla myös toinen henkilö jotta näiden kahden välistä kommunikointia voitaisiin parantaa. Jos kyse on siitä että 1 ihminen ei tule toimeen 100 ihmisen kanssa yhteiskunnassa, on kyse yleensä kilpailukyvyn puutteesta. Nykypäivän yhteiskunta perustuu eliminointijärjestelmään joka vastaa muinaista eugeniikka-ohjelmaa millä tuhottiin USA:ssa ja Saksassa tiettyjä ei-haluttuja ihmisiä. Kilpailu on kovaa, mutta tietoa kyllä löytyy jos haluaa parantaa omaa kilpailukykyä yhteiskunnassa.

      • |

        Hienoa huomata, että sukulaissieluja voi tältäkin foorumilta joskus löytyä.

        Itse olen tehnyt tässä jokusen vuoden töitä sen eteen, että ihmiset alkaisivat ymmärtää juuri tuon yhteiskuntarakenteen sairaalloisuuteen liittyvän pointin yhtenä suurimmista tekijöistä koskien psyykkisten sairauksien syntymekanismeja.
        Sairas yhteiskunta synnyttää sairaita yksilöitä, jotka sairastuvat lisää luullessaan heissä itsessään olevan vikaa kun eivät jaksa eivätkä pärjää.

        Toimitko nimimerkki "-" jossain järjestössä tai yhdistyksessä, jonka kautta on mahdollista saada äänensä kuuluviin vai kirjoitteletko vain netissä?


      • -
        | kirjoitti:

        Hienoa huomata, että sukulaissieluja voi tältäkin foorumilta joskus löytyä.

        Itse olen tehnyt tässä jokusen vuoden töitä sen eteen, että ihmiset alkaisivat ymmärtää juuri tuon yhteiskuntarakenteen sairaalloisuuteen liittyvän pointin yhtenä suurimmista tekijöistä koskien psyykkisten sairauksien syntymekanismeja.
        Sairas yhteiskunta synnyttää sairaita yksilöitä, jotka sairastuvat lisää luullessaan heissä itsessään olevan vikaa kun eivät jaksa eivätkä pärjää.

        Toimitko nimimerkki "-" jossain järjestössä tai yhdistyksessä, jonka kautta on mahdollista saada äänensä kuuluviin vai kirjoitteletko vain netissä?

        En vielä, mutta tuolta löytyy lisätietoa aiheesta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10907012


      • -
        - kirjoitti:

        En vielä, mutta tuolta löytyy lisätietoa aiheesta

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10907012

        heh.. tämä "-" joka vastasi oli eri henkilö kuin minä joka kirjoitin tuon aiemman tekstin.

        Minäkään en kyllä kuulu mihinkään järjestöön tai yhdistykseen. Kunhan kirjoittelen netissä ja etsin tietoa netistä.

        "jonka kautta on mahdollista saada äänensä kuuluviin"

        Mielestäni järjestöt tai muunlainen kuin anonyymi keskustelu ovat keino jolla ihmisen ääni saadaan tukahdutettua. Tämäkään keskustelu sinänsä ei ole hirveän anonyymiä muille kuin tavalliselle kansalle, mutta ne jotka hallitsevat järjestelmää, heille ei ole vaikea temppu ottaa selvää kuka olen ja mistä kirjoittelen. Luotan kuitenkin siihen ettei minun toimiin puututa koska siitä ei välttämättä olisi järjestelmän hallitsijoille hirveästi hyötyä. Se mihin ihmiset uskovat, sillä on järjestelmän hallitsijoille merkitystä. Jos tavallinen kansa ei luota anonyymeihin nimettömiin ihmisiin, ei minusta ole uhkaa järjestelmälle. Jos tavallinen kansa luottaa nimellisiin puhujiin (tutkikaa millainen henkilö Hitler oli ennen valtaan pääsyä), ovat nimelliset ihmiset uhka järjestelmän hallitsijoille. Jos ihmiset uskovat rahan olevan arvokas valuutta, luottavat ihmiset siihen että jakelemalla näitä paperinpalasia, järjestelmä toimii. Jos ihmiset menettävät uskon rahaan eikä kukaan enää halua näitä paperinpalasia, tulee ihmisten etsiä usko ja luottamus toisenlaiseen järjestelmään. Se mihin ihmiset uskovat, sillä on suuri merkitys yhteiskunnan rakenteiden kannalta. Järjestelmää on helppo muuttaa jos ihmisten käsityksiä muutetaan. Järjestelmää on vaikea muuttaa jos ihmisten käsitteet eivät muutu ja ihmiset uskovat vanhoihin perinteisiin ja vanhoihin käsitteisiin.

        Tässä muutama mielenkiintoinen video jos yhteiskunnalliset rakenteet kiinnostavat:
        http://www.youtube.com/watch?v=uBuVU2IBHcE
        http://www.youtube.com/watch?v=uc6vsmyQzXc

        Näiden videoiden sanoman luotettavuudesta ei ole takeita, mutta jos tutkii riittävästi historiaa, politiikkaa ja miettii mitä itse tekisi jos olisi hallitsevassa asemassa maailmassa, niin tuskin on mitään syytä luopua omasta asemasta. Näiden videoiden sanomaa on hyvin vaikea uskoa jos ei ole riittävästi tutkinut historiaa, politiikkaa ja uutisia.


      • -
        - kirjoitti:

        heh.. tämä "-" joka vastasi oli eri henkilö kuin minä joka kirjoitin tuon aiemman tekstin.

        Minäkään en kyllä kuulu mihinkään järjestöön tai yhdistykseen. Kunhan kirjoittelen netissä ja etsin tietoa netistä.

        "jonka kautta on mahdollista saada äänensä kuuluviin"

        Mielestäni järjestöt tai muunlainen kuin anonyymi keskustelu ovat keino jolla ihmisen ääni saadaan tukahdutettua. Tämäkään keskustelu sinänsä ei ole hirveän anonyymiä muille kuin tavalliselle kansalle, mutta ne jotka hallitsevat järjestelmää, heille ei ole vaikea temppu ottaa selvää kuka olen ja mistä kirjoittelen. Luotan kuitenkin siihen ettei minun toimiin puututa koska siitä ei välttämättä olisi järjestelmän hallitsijoille hirveästi hyötyä. Se mihin ihmiset uskovat, sillä on järjestelmän hallitsijoille merkitystä. Jos tavallinen kansa ei luota anonyymeihin nimettömiin ihmisiin, ei minusta ole uhkaa järjestelmälle. Jos tavallinen kansa luottaa nimellisiin puhujiin (tutkikaa millainen henkilö Hitler oli ennen valtaan pääsyä), ovat nimelliset ihmiset uhka järjestelmän hallitsijoille. Jos ihmiset uskovat rahan olevan arvokas valuutta, luottavat ihmiset siihen että jakelemalla näitä paperinpalasia, järjestelmä toimii. Jos ihmiset menettävät uskon rahaan eikä kukaan enää halua näitä paperinpalasia, tulee ihmisten etsiä usko ja luottamus toisenlaiseen järjestelmään. Se mihin ihmiset uskovat, sillä on suuri merkitys yhteiskunnan rakenteiden kannalta. Järjestelmää on helppo muuttaa jos ihmisten käsityksiä muutetaan. Järjestelmää on vaikea muuttaa jos ihmisten käsitteet eivät muutu ja ihmiset uskovat vanhoihin perinteisiin ja vanhoihin käsitteisiin.

        Tässä muutama mielenkiintoinen video jos yhteiskunnalliset rakenteet kiinnostavat:
        http://www.youtube.com/watch?v=uBuVU2IBHcE
        http://www.youtube.com/watch?v=uc6vsmyQzXc

        Näiden videoiden sanoman luotettavuudesta ei ole takeita, mutta jos tutkii riittävästi historiaa, politiikkaa ja miettii mitä itse tekisi jos olisi hallitsevassa asemassa maailmassa, niin tuskin on mitään syytä luopua omasta asemasta. Näiden videoiden sanomaa on hyvin vaikea uskoa jos ei ole riittävästi tutkinut historiaa, politiikkaa ja uutisia.

        heh vaan..


    • ap

      No noissa kahdessa ei ainakaan ole järkeä.

    • jhgfdsa

      Haluaisin tappaa itseni.

      • R I O

        Lykkää huomiseen. Tule ja huomenna lue tämä viesti.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe