Jucheck.exe

Ei atk-nero

Kuka osaisi sanoa mikä on otsikossa mainittu ohjelma? Se tyrkyttää itseään joka aamu kun avaan koneen.....??
Senverran tutkailin netistä, että olisi joku Javan päivitysohjelma, liekö näin?
Nythän tästä Javasta kirjoitellaan kaikenlaista, olisi jopa vaarallinen. Miten tässä pitäisi toimia, että saisi tuon tyrkkyttäjän poistettua?

11

24216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

      Kyseessä on Sunin Java-paketin päivitystä tarkkaileva ohjelma, josta ei ole haittaa. Jos periaatteessa ei vain halua hukata koneensa resursseja, voi Ohjauspaneelin (Control panel) Java-osion Update-välilehdeltä käydä ottamassa ruksin pois kohdasta ”Check for Updates Automatically”. Nykyisissä koneissa ohjelman tuoma muisti- ja prosessoritehohukka on käytännössä mitätön, joten viisaampaa on antaa Javan huolehtia itse päivityksistään, esimerkiksi mahdollisten tietoturvariskien vuoksi.

    • hphphphphplle

      Itse olen kannettavan antanut päivittää tuo jucheckin ja silti vain aina tulee sama päivitys kehoitus kun avaan koneen.

      • Kaasinen

        Laiton päivityksen kuukauden välein. Ohjauspaneeli-ohjelmat-javan auki ja välilehdeltä update-advanced ja siellä rukseja valintasi mukaan.


    • niimpäniin

      Haitta ohjelma se on, kun siitä on oikeasti haittaa. Kyselee turhia lähes päivittäin. Ja jos esim koneessa on asetukset niin, että vain admin saa päivittää niin tulee lisäongelmia. Ja vielä ohjelm kyselee turhia, kun antaa luvan, niin tulee ilmoitus, että viimeinen päivitys on jo olemassa. msconfigista vain pois.

    • Petro770

      Selvää haittaa tästä on windowsin käyttäjiä taas kiusataan käyttöjärjestelmän vaikeudella :/

    • Hilu2

      Miten minä saan poistettua tuon ko. ohjelman kun pöhkö otin sen käyttöön,se on häiriö ohjelma tyrkyttää kaikenlaista törkyä. Auttakaa miten saan tuon jucheck exen pois??

    • Tabel

      !HUOMIO!
      Annoin tuolle Jucheck.exe -ohjelmalle oikeuden tietokoneella, jonka jälkeen hiiren ajurit ja virtuaaliaseman ajurit katos. En tiedä mitä muuta tuhoa ohjelma aiheuttaa, mutta en suosittele asentamaan. Eli on ihan varmasti haittaohjelma.
      En suosittele asentamaan sitä, vaikka olis tälle mun kommentille annettu 1000 miinus-ääntä.
      Jos kuitenkin päätit ohjelman asentaa, niin kokeile windowsin palautusta. mulla se auttoi Jucheck.exe -ohjelman aiheuttamaan ongelmaan.

    • HU4L

      Mullakin toi jucheck.exe tyrkyttää itteään n. tunnin välein. Alko pikkuhiljaa ärsyttämään se niin paljon, että aloin ettiä netistä mikä se on.

      Muutama viikko sitten isäni kanssa päätettiin hyväksyä se, ja kuinkas siinä sitten kävikään, koko kone pimeänä. Ilmeisesti se siis on jonkinlainen haittaohjelma, joka on "naamioitu" Javan päivitysten tarkkailijaksi.

      Älkää siis missään nimessä antako jucheck.exelle lupaa tietokoneeseenne, ellette halua koneenne kärsivän.

    • yritys koneet

      Kyseinen ohjelma päivitys tunkeutui toimistoommekin ja kaatoi kaikki koneet jotka oli samassa netissä.

    • lossuaania

      juu mulla oli joka aamuinen riesa kun joka aamu tyrkytti sitä päivitystä, vaikka uusin java päivitys olisi. Pääsin ongelmasta eroon sillä, että poistin koko helvetin javan. Ei tosiaankaa voi käyttää joitakin java-pohjaisia sivuja nyt, mutta mielummin se kun joka aamu vilkkuvia ilmoituksia. Kakkeni yritin ongelman ratkaisemiseksi mm. tuon asetuksista rukstannut automaattiset ilmoitukset pois, eikä tehonnut. Selvä haittaohjelma tää Java!

    • Eroon jucheckista

      Miten siitä pääsee eroon?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1817
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1119
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe