Mahdottomuus muuttui mahdolliseksi

noora

Haluaisin kertoa oman tarinani ja toivon että se antaisi toivon pilkahduksen edes joillekkin. Meillä yritystä takana reilut 3 vuotta. Mies testattu.kaikki hänen kohdalla ok. Minulla ollut todella suuri ja kivulias kysta ala vatsassa. sisäistä verenvuotoa ja syövän esiasteita (jotka saatu hoidettua kuitenkin ajoissa pois) ja TODELLA epäsäännölliset menkat. saattavat olla jopa 8kk pois. syytä ei olla saatu selville. Olen polttanut 11 vuottta tupakkaa ja viihteellä käyn ehkä enemmän kuin pitäisi. Vauva kuumeeni oli aivan järkyttävä,en nähnyt kun vauvoja,vauva masuja,rattaita...kaikkialla. masennuin hiukan...en tosin kertonut sitä kellekkään..lihoin 20 kiloa. Yritin ajatella/ nähdä millainen olisin raskaana mutta en nähnyt.... ajattelin että minä en voi tulla raskaaksi. luovutin. luulin että jotain syöpäsoluja taas kun paha olo JA MITÄ IHMETTÄ! positiivinen testi! tein niitä 6! heh. Nyt mennään viikolla 12. eli alussa vielä mutta toivoa täynnä. Tämä on raskasta ja turhauttavaa. ja ehkä se maaginen lause on totta " älä ajattele koko asiaa,niin se tapahtuu" Mutta....miten se onnistuu? Nyt sitten stressaan...kestääkö raskaus,onko lapsi terve,kestääkö suhde. huoh. voiko ihminen olla täysin onnellinen ja helpottunut koskaan?

15

1195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

      Hei, onnea :)

      Tapahtuisipa joskus meilläkin, meilläkään ei miehessä vikaa vaan minussa.
      Terveelliset elämäntavat on ja Clomifenia olen käyttänyt parantaakseni mahdollisuutta tulla raskaaksi, mutta ei.. En vaan ovuloi kunnolla, mistään muualta ei ole löydetty vikaa.

      • noora

        ja sitä piti vielä sanoa että sehän on todella iso ja hyvä juttu jos ei muuta vikaa ole löytynyt!! :) Meillä minun osaltani en pystynyt edes seksistä enään nauttimaan aina vaan ajattelin et tärppääköhän nyt... siinähän tulee ihminen ihan hulluksi. minkä ikäinen olet? jos saa kysyä :)


    • noora

      Kiitos. Kyllä aivan varmasti tärppää! Paljonko teillä yritystä takana? joo mullakin ovuloinnissa vikaa..
      se on kyllä niin epäreilua ku jotku 15 vuotiaat pamahtelee paksuksi pelkästä ajattelusta. ja sit sellaset ihmiset jotka eivät edes halua/toivo.
      mutta aivan varmasti tärppää! vaikka ei välttämättä nyt tuntuisikaan siltä. mä tein kaikkea "hölmöä" join greippi mehua kun sen sanottiin parantavan,sit söin jotain kalavitamiineja,sit "jalat ylös" tekniikka..soittelin ennustajalle ynm..

    • lumikki

      onnee...me yritettiin kolmosta kaksi vuotta..välillä olin raskaana mutta viikolla 8 koski mahaan ja henki meenasi lähteä..oli ulkoinen raskaus...siitä sit yli vuosi yritystä ja nyt onnellisesti viikko 17 alkaa...sen verran takaraivossa pelko etten ole hehkuttanut kenellekkään iloani..katotaan sitte viikon 20 jälkeen ja rakenneultran:)onnee paljon ja täytyy ottaa rennosti.

      • Kulli pystys

        Se yritys koko hommassa on parasta


      • noora

        Kai tää on yhtä stressaamista alusta loppuun asti. kokoajan jonkun lainen huoli. mutta kyllä mä uskon että kaikki hyvin menee.noin pitkällä jo olette! itse alussa viellä,mutta mutta. kyllä mä uskon että kaikki hyvin sujuu kun ultrassakin näkyi että kehittynyt niiinkuin pitääkin :) Kauheesti zempppiä sinne!! :)


    • .....,

      Hurjasti onnea!

      Nyt lopeta stressaaminen ja nauti raskaudesta! Ja kyllä, se tapahtuu kun sitä ei ajattele. Me yritimme 2vuotta tuloksetta. Meillä on jo kaksi lasta, 8- ja 9-vuotiaat, joten vikaa ei alettu edes etsimään. Kahden vuoden yrittämisen jälkeen luovutin. Tulee jos on tullakseen. Ja kolme kuukautta eteenpäin; Kaksi viivaa raskaustestissä :)

    • Näin on !

      EI KANNATA ENÄÄN LAPSIA TEHDÄ TÄHÄN KURJAAN MAAILMAAN !

      • noora

        voi että... miksi ihmeessä vaivaudut eksymään näille keskustelu palstoille? voi voi sentäään.


    • hk,,

      onnea,,, lopeta kuiteskii tupakan poltto jos voit ja muutenkin raittiit elämän tavat nyt,,ohn tää sen arvoinen asia vai mitä,,

      • noora

        no enhän mä nyt tietenkään polta jos raskaana olen


    • Hohhoijakkaa...

      Haukotus.... :-)

    • haikara tuli kylään

      Toivottavasti myös minun tarinani auttaa jotakuta viellä uskomaan että kaikki ei ole menetetty vaikka itelläni hoitojen keskellä usko meinasi totaallisesti loppua!
      Eli meillä 6 vuotta lapsettomuutta takana joista neljä lapsettomuushoidoissa. Lukuisia lääkkeellisiä kiertoja milloin milläkin tabuilla tai pistoksilla, näistä seurasi kolme keskenmenoa. Jatkuvasti toivoa ja suuria pettymyksiä!!!
      sitten viellä kolme inseminaatiota jotka ei myöskään auttanu, oli ihan tyhjän kanssa. sen jälkeen saatiin tietään että päästään ivf:ään, iloinen asia että eteenpäin päästään mutta melkein vuoden jonotus ja sillä aikaa ei mitään hoitoja tehty. Noh, sitten tuli hoitotauolla päivä jolloin sain neljännen keskenmenon ja taas suuri pettymys! Päätin että mitään taukoja en keskenmenon jälkeen pidä vaan heti uutta yrittämään jotta mieli paranis. Huomasin seuraavasta kierrosta olevani taas raskaana ja odotin milloin vuoto taas alkaisi mutta tämä raskaus jatkuu edelleen; pelko menettämisestä alussa kuitenkin todella suuri ja usko loppunut että joskus sais edes jonkun pitää matkassa. Nyt kuitenkin kaikki mennyt hyvin ja menossa rv21 :) ja onnellisesti raskaana! Toivon kaikille teille todella paljon onnea että saisitte oman nyyttinne kainaloon jota varmasti te kaikki niin kovasti toivotte!!

      • noora

        Voi että,onnea kauheasti!!! :)


    • Kirsi

      En tiedä yhtään että mitä tänne pitäisi kirjoittaa, mieli on maassa niinkuin varmaan muillakin lapsettomilla ja tuntuu että lähipiirissä ei ole yhtään kelle puhua ja kukaan ei ymmärrä miltä se tuntuu kun sitä niin kauan toivottua lasta ei näy eikä kuulu. Mut ihanaa lukea näistä keskustelupalstoista ihania vauvauutisia, tuntuu että toivoa on ja ehkä se haikara tännekin eksyy vielä joku päivä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe