A-mersun tyyppivikoja?

Kysyjä

- onko sellaisia tullut vastaan? Mitä pienempiä vikoja on ollut?

167

65995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-GTI

      Tyyppivikoja? En tiedä oliko ne niitä mutta vikoja mitä eukon Aaassa oli (vm99 A140/80tkm):

      Takapäässä kolinaa ja erikoisia ääniä
      Kuskin oven lukko pyöri tyhjää
      Moottorin "väylä" hajosi

      Nämä olivat selviä hajoamisia. Muita koomisia piirteitä olivat pelottavat ajo-ominaisuudet (moottoritiellä kaistan vaihdossa kori tuntui menevän eri suuntaan kuin renkaat = heinäkasa efekti), sisällä nitinää ja natinaa, kitkarenkaat Aaa = raivostuttava yhdistelmä (luistonesto ottaa kokoajan kiinni ja ajaminen on yhtä nykimistä), kytkimen toiminta / liikerata ikävin mitä vastaan on tullut, kuskin penkki tuntui olevan irti (huolto ilmoitti sen olevan tyyppivika eikä saanut pientä klappia pois), jne... Auto myytiin 1,5 vuotta sitten joten kaikkea en muista. Ikävä ei ole ollut ; )

      Älkää hyvät ihmiset ostako ensimmäisen sukupolven Aaata. Se EI ole Mersu.

      • TurboTiisseli

        Mikä siinä oli ja mitä osia vaihdettiin? Muistatko mitä maksoi?


      • Ex-GTI
        TurboTiisseli kirjoitti:

        Mikä siinä oli ja mitä osia vaihdettiin? Muistatko mitä maksoi?

        Koska vehkeestä oli siinä vaiheessä päätetty päästä eroon teimme halvan ratkaisun: tuttu autonkorjaaja vaihtoi pelkäänjän puolelta ehjän lukkopesän kuskille ja toisinpäin.

        Vikaa en tiedä mutta avain pyöri tyhjää / ympäri lukkopesässä.


      • KP75

        Hajosi v. 2000 186.000 km jakoketju...eli se /jopa uusi moottori tarvitaan...hajua mistä uusimaa-alueella löytyisi korjaajaa osaajaa moiseen että kannattaisi ??


      • W124

        Kyllähän se on Mersu siinä missä S-, C-, tai E-mallikin. Tosin Mersut ei enää ole laatuautoja (kuten olettaisi hinnan ja vaikutelman perusteella.


      • AAA140
        KP75 kirjoitti:

        Hajosi v. 2000 186.000 km jakoketju...eli se /jopa uusi moottori tarvitaan...hajua mistä uusimaa-alueella löytyisi korjaajaa osaajaa moiseen että kannattaisi ??

        Jakoketju hyppäs, A140 2001 aj 140tkm, ei ihan helppo korjata, moottori pitää irrottaa kun on jossain lattianvälissä koko murikka eli A140 malli vähä vaarallinen


      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä että ohjauskulmat ja camberit päin seiniä. Oma vastaava menee tasaisesti kuin juna.


    • Kaikki alkoi Aasta

      Alustan nivelet on kovilla. Vaihdeltu sinne tänne milloin mitäkin puslaa jne.

      Kuskin penkki nitisee sopivassa lämpötilassa.

      Lukkovika ovessa.

      Jonkin verran ohimeneviä sähkövikoja, jotka oikeastaan vain säikäyttävät.

      Veho on pahin vika! Seuraava auto ei ole heidän edustamansa.

      Ei ole iso eikä pieni Mersu ihan viaton. Niissä suurimmissa niitä kuulemma vasta onkin, lähinnä sähköpuolella.

      En aivan allekirjoita edellisen valittelua ajamisesta, koska oma autoni kulkee hyvin ja suhteellisen vakaasti. Hyvät renkaat oikeilla paineilla ja ei väljiä niveliä!!!

      Ei voi verrata kaksikertaa painavampaan ja pidempään isoon Mersuun tai vastaavaan. Verratkaa muihin samankokoisiin.

      • pikkuauto

        Omistetaan -99 A140 aj.90 tkm. Niveliä ei vaihdettu, kuskin penkissä ei vielä ollut vikaa.

        Mutta kuskin lukko meni myös. Se oli kuitenkin suht. helppo korjata: lähtee helposti pois (muutamalla ruuvilla kiinni), sisältä murtunut yksi pieni rauta, joten laitoin oman version rautasahalla leikaten tilalle ja toimii hyvin. Vialla ei ole avaimen kanssa mitään tekemistä.

        Ei sähkövikoja.

        Kolinoita on vähän mutta ne näyttäisivät johtuvan irtonaisista/löysistä muovisisälokasuojista, jotka kolisevat etu- ja takapuskureita vasten; helppo korjata.

        Hyvä ja varma pikkuauto.


      • pox
        pikkuauto kirjoitti:

        Omistetaan -99 A140 aj.90 tkm. Niveliä ei vaihdettu, kuskin penkissä ei vielä ollut vikaa.

        Mutta kuskin lukko meni myös. Se oli kuitenkin suht. helppo korjata: lähtee helposti pois (muutamalla ruuvilla kiinni), sisältä murtunut yksi pieni rauta, joten laitoin oman version rautasahalla leikaten tilalle ja toimii hyvin. Vialla ei ole avaimen kanssa mitään tekemistä.

        Ei sähkövikoja.

        Kolinoita on vähän mutta ne näyttäisivät johtuvan irtonaisista/löysistä muovisisälokasuojista, jotka kolisevat etu- ja takapuskureita vasten; helppo korjata.

        Hyvä ja varma pikkuauto.

        Kun kurkkaa myytävänä olevia käytettyjä A-mersuja, niin lähes kaikissa on joko erittäin kuluneet jarrulevyt (edessä, takanahan on vain rummut!) tai juuri vaihdetut...!?


      • TurboTiisseli
        pikkuauto kirjoitti:

        Omistetaan -99 A140 aj.90 tkm. Niveliä ei vaihdettu, kuskin penkissä ei vielä ollut vikaa.

        Mutta kuskin lukko meni myös. Se oli kuitenkin suht. helppo korjata: lähtee helposti pois (muutamalla ruuvilla kiinni), sisältä murtunut yksi pieni rauta, joten laitoin oman version rautasahalla leikaten tilalle ja toimii hyvin. Vialla ei ole avaimen kanssa mitään tekemistä.

        Ei sähkövikoja.

        Kolinoita on vähän mutta ne näyttäisivät johtuvan irtonaisista/löysistä muovisisälokasuojista, jotka kolisevat etu- ja takapuskureita vasten; helppo korjata.

        Hyvä ja varma pikkuauto.

        Veho yrittää myydä mulle koko lukkoa, vaikka aluksi sanoivat vian olevan pienessä ja halvassa osassa, jonka vaihtaa hetkessä. Yrittävät ilmeisesti kusettaa. Missähän sais oikeaa tietoa tilattavista osista?

        Ne on ennenkin yrittäneet vaihdattaa enemmän kuin olisi välttämätöntä. Kalliimmassa osassa saa enemmän katetta ja ylipitkillä työajoilla lisää.

        Kolinoista on sen verran kommentoitava, että muuten suht hiljainen auto saa vainoharhaiseksi, koska pienikin kiven osuminen alustaan erottuu hiljaisuudessa. Silloin, kun oli kauttaaltaan ääntelevä auto, niin mikään ei kuulostanut vialliselta ;-)


      • Petev71
        pikkuauto kirjoitti:

        Omistetaan -99 A140 aj.90 tkm. Niveliä ei vaihdettu, kuskin penkissä ei vielä ollut vikaa.

        Mutta kuskin lukko meni myös. Se oli kuitenkin suht. helppo korjata: lähtee helposti pois (muutamalla ruuvilla kiinni), sisältä murtunut yksi pieni rauta, joten laitoin oman version rautasahalla leikaten tilalle ja toimii hyvin. Vialla ei ole avaimen kanssa mitään tekemistä.

        Ei sähkövikoja.

        Kolinoita on vähän mutta ne näyttäisivät johtuvan irtonaisista/löysistä muovisisälokasuojista, jotka kolisevat etu- ja takapuskureita vasten; helppo korjata.

        Hyvä ja varma pikkuauto.

        MB -99 A140 kuskin lukossa myös vikaa, pyörii mukana kun avaimella vääntää. Tarviiko siis oviverhoilu purkaa ennenkuin pääsee lukkoon käsiksi vai saako lukkopesän muuten pois? Uskaltaako oviverhoilua itse purkaa ja miten kun ovessa on airbag???


      • hipusp
        Petev71 kirjoitti:

        MB -99 A140 kuskin lukossa myös vikaa, pyörii mukana kun avaimella vääntää. Tarviiko siis oviverhoilu purkaa ennenkuin pääsee lukkoon käsiksi vai saako lukkopesän muuten pois? Uskaltaako oviverhoilua itse purkaa ja miten kun ovessa on airbag???

        korjasin pikku a mersuni kuskin lukon,,,,tuossa juuri vappuna 2010
        löysin jostai 124 mersukeskustelusta miten irroitetaan lukkopesä, löytyy se pikkuruuvi sen mustan pienen muovisuojan alta ja tähtipäällä auki.... ja ei kun keittiön pöydälle, purin palasiksi, pesin, ja liikuttelin ne pikkuhaitat mitä lie onkaan,,, ja kokosin ja ai ihku, pelaa paremmin kuin ikinä.
        Kiitos näistä keskusteluista,
        ei vaikea koska 45 vuotias sihteerinainenkin osasi korjata :)))))))))))))))))))))))))
        en ole syntynyt peukalo keskellä kämmentä - kiitos perintötekijöiden


      • A140
        pikkuauto kirjoitti:

        Omistetaan -99 A140 aj.90 tkm. Niveliä ei vaihdettu, kuskin penkissä ei vielä ollut vikaa.

        Mutta kuskin lukko meni myös. Se oli kuitenkin suht. helppo korjata: lähtee helposti pois (muutamalla ruuvilla kiinni), sisältä murtunut yksi pieni rauta, joten laitoin oman version rautasahalla leikaten tilalle ja toimii hyvin. Vialla ei ole avaimen kanssa mitään tekemistä.

        Ei sähkövikoja.

        Kolinoita on vähän mutta ne näyttäisivät johtuvan irtonaisista/löysistä muovisisälokasuojista, jotka kolisevat etu- ja takapuskureita vasten; helppo korjata.

        Hyvä ja varma pikkuauto.

        Minkälaisenoman version mahdoit tehdä ?


      • jusanen1
        hipusp kirjoitti:

        korjasin pikku a mersuni kuskin lukon,,,,tuossa juuri vappuna 2010
        löysin jostai 124 mersukeskustelusta miten irroitetaan lukkopesä, löytyy se pikkuruuvi sen mustan pienen muovisuojan alta ja tähtipäällä auki.... ja ei kun keittiön pöydälle, purin palasiksi, pesin, ja liikuttelin ne pikkuhaitat mitä lie onkaan,,, ja kokosin ja ai ihku, pelaa paremmin kuin ikinä.
        Kiitos näistä keskusteluista,
        ei vaikea koska 45 vuotias sihteerinainenkin osasi korjata :)))))))))))))))))))))))))
        en ole syntynyt peukalo keskellä kämmentä - kiitos perintötekijöiden

        Kuinkas minä sen korjaisin? Minulla on kaksi vasenta kättä ja molemmat täynnä peukaloita!


      • zäcknäppärä
        jusanen1 kirjoitti:

        Kuinkas minä sen korjaisin? Minulla on kaksi vasenta kättä ja molemmat täynnä peukaloita!

        No teitä varten on sitten se VEHO.. kai nyt jokaisella työkalut pysyy kädessä ja pari pulttia saa auki. ihmiset tekee itsestään avuttoman..


      • osta

        minulla on mb 220 e vuosimalli 1993. olen omistanut tämän mersun 11 vuotta, ei mitään ongelmia tai suurempia remontteja. raidetangonpäät uusin,pensafiltterin ja kiilahihnan, SIINÄ KAIKKI 11 vuoden aikana. NYT MITTARISSA LUKEMAT 241 500 KM. ehdottomasti paras auto mitä ikinä ollut. jos ostat mersun niin osta vanhempimalli ja jos löydät siistin vähänajetun,niin osta ihmeessä niin saat kunnon ja luotettavan pelin. tässä autossa on kattoluukku toimii sähköllä ja ulkopeilit myös sähköllä, ei mitään turhia lisäjuttuja joitten kanssa vois tulla ongelmia myöhemmin.
        niin kun näissä uusimmissa malleissa joissa on ihan liikaa sähköllä toimivia vimpaimia ja sitten tikiboksi joka voi kaikenlisäksi simahtaa,niin tuleepa varmasti kallislasku. huh,huh!


      • samialanko69
        osta kirjoitti:

        minulla on mb 220 e vuosimalli 1993. olen omistanut tämän mersun 11 vuotta, ei mitään ongelmia tai suurempia remontteja. raidetangonpäät uusin,pensafiltterin ja kiilahihnan, SIINÄ KAIKKI 11 vuoden aikana. NYT MITTARISSA LUKEMAT 241 500 KM. ehdottomasti paras auto mitä ikinä ollut. jos ostat mersun niin osta vanhempimalli ja jos löydät siistin vähänajetun,niin osta ihmeessä niin saat kunnon ja luotettavan pelin. tässä autossa on kattoluukku toimii sähköllä ja ulkopeilit myös sähköllä, ei mitään turhia lisäjuttuja joitten kanssa vois tulla ongelmia myöhemmin.
        niin kun näissä uusimmissa malleissa joissa on ihan liikaa sähköllä toimivia vimpaimia ja sitten tikiboksi joka voi kaikenlisäksi simahtaa,niin tuleepa varmasti kallislasku. huh,huh!

        paras auto mitä on ikinä rakenettu !


      • Aamivirkku
        pox kirjoitti:

        Kun kurkkaa myytävänä olevia käytettyjä A-mersuja, niin lähes kaikissa on joko erittäin kuluneet jarrulevyt (edessä, takanahan on vain rummut!) tai juuri vaihdetut...!?

        Takapään rumpujarrut ei taida jäätyä jumiin pakkasyönä? B- mallin jarrupalat jäätyy.


    • Tumppi-Mese

      170 CDI automaatti -00 mallia. Kilsoja nyt 135 000. Havaittuja vikoja ja ongelmia:

      - Konepelti kukkii monesta kohtaa kiveniskemien seurauksena. Ilmeisesti huono maali.

      - Automaatti laatikko levisi n. 80.000 kilsan kohdalla. Kovalla tappelulla Veho/tehdas maksoi uuden lootan, mutta työn kulut jäi itselle. Veholla 2.500 euroa, muualla olisi saanut 1.300 eurolla.

      - Uusikin automaatti loota on satunnaisesti oikutellut. Joskus vaihtaa liian myöhään pienelle. Pari kertaa vaihtanut kesken ajon vapaalle.

      - Kuskin penkki nitisee. Tyyppivika.

      - Etupään kallistuksenvakaajan muoviset "koiranluut" kuluvat nopeasti. Tyyppivika. Myöhemmissä vahvemmat "luut", jotka vaihdetaan myös vanhempiin jos ne ovat kuluneet.

      - Etujarrulevyt kuluvat nopeasti.

      - Etupään muovihelman muovit heppoiset. Hajoavat helposti talven kinoksissa yms.

      Muuten auto on koriltaan jämäkkä, kohtalainen ajaa ja hyvin varusteltu. Kulutus on pikku dieseliksi aika suuri. Esim. VW:n TDI:t on taloudellisempia, tehokkaampia ja hiljaisempia.

    • paska auto!

      Minulla vuoden 2001 A140. Paska alkoi hajoamaan 30tkm:n kohdalla.. Nyt ajettu 80tkm. Löytynyt seuraavia vikoja:
      -Etujarrupalat 25tkm.
      -Takajousi 31tkm.
      -Tukivarret edestä 40tkm.
      -Pohjan muoviosia 40tkm.
      -Bensapumppu 50tkm.
      -Konepelti maalattu ruostumisen takia 50tkm.
      -Jäähdytin 53tkm.
      -Huohotin jäätynyt useita kertoja.
      Alkuviikosta taas korjaamolle, Öljyt ja vedet sekaisin..
      Täytyy laittaa paska kiertoon.. En voi suositella! Entinen diesel toimi 200tkm eikä mainittavia vikoja.

      • A170

        Omat kokemukset vm.00 A170CDI
        Ajettu 230 tuhatta automaatti laatikko alkaa olla loppu vaihtaa välillä miten sattuu ja syöttää F-Koodia välillä. Lukoissa ongelmia välillä aukee ja välillä ei varsinkin takaluukun lukko. Muutenkin autoo alkanut ilmestyä paljon pikkuvikoja tuossa 200 tuhannnen jälkeen. En suosittele mallisarjaa kenellekkään. Ja itekin aion vaihtaa mahdollisimman pian auton pois.


      • A

        Mulla on A 140 v. 1999 Huohotin on jäätynyt, siitä johtuen öljyt pihalle. Vaihtomoottori laitettu. Kuskin puol. oven lukko rikki (pyöriii). Bensapumppu vaihtoon. Kalliit osat muutenkin. Joo, että tämmästä :/


      • A-sarja
        A kirjoitti:

        Mulla on A 140 v. 1999 Huohotin on jäätynyt, siitä johtuen öljyt pihalle. Vaihtomoottori laitettu. Kuskin puol. oven lukko rikki (pyöriii). Bensapumppu vaihtoon. Kalliit osat muutenkin. Joo, että tämmästä :/

        Takatukivarsien laakeroinnit hajoaa. Erittäin tyypillinen vika A-mersulle.


      • A
        A kirjoitti:

        Mulla on A 140 v. 1999 Huohotin on jäätynyt, siitä johtuen öljyt pihalle. Vaihtomoottori laitettu. Kuskin puol. oven lukko rikki (pyöriii). Bensapumppu vaihtoon. Kalliit osat muutenkin. Joo, että tämmästä :/

        ... moottorinvaihdon ja nyt bensapumpun ym. vikojen lisäksi heltisi vaihdekepin vaijeri, eikä vaihteet sitten toimineet. Hinurilla taas korjaamolle.


    • A_

      Jaahans, onpas täällä kovin huonoja kokemuksia. Omat kokemukset 2003 A140:stä ovat erittäin positiiviset. 70 tkm aikana normaalien huoltojen lisäksi yksi ainoa vika: sähköikkunan nappula rikki.

      Nyt on menossa 2006 A170 30 tkm ilman vikoja.

      Ehkäpä nuo vanhimmat mallit (isoilla ajokilometreillä) sitten ovat heikompia.

      • A

        Nyt ajettu n. 150.000 km. ja vm. siis -99. Bensapumppu töineen tuli maksamaan merkkikorjaamossa 760 €, murrr!


      • hinta kaikella
        A kirjoitti:

        Nyt ajettu n. 150.000 km. ja vm. siis -99. Bensapumppu töineen tuli maksamaan merkkikorjaamossa 760 €, murrr!

        Meillä mersuja kaksi: vm 2004 C-farkku 200CDI aj. 310 000 km, ja toinen on tämä A-sarjalainen A140 vm -99, jolla ajettu 137 000 km (meillä 20 000).

        Meillä ei muuta vikaa ole kuin kuluvissa osissa. Jarrupalat olen vaihtanut kerran eteen. Vehon hintoja en ole pitänyt kalliina, kun vertaan sitä aiemmin uutena ostamani Opelin tai Mondeon merkkiliikekuluihin. Pitää muistaa, että mersussa kuitenkin esim Mobilo pysyy voimassa kun auto on huollettu merkkikorjaamossa. Omalla ajomäärälläni on jo merkitystä sillä, että saa mm. sijaisauton jos oma sattuisi jättämään tielle.

        A-mersu on sinänsä mielenkiintoinen... halpismalli. Ihmettelen että esim sähköikkunan nappi on erilainen (vaikka samannäköinen) kuin oikeassakin mersussa. Samoin monitoimikatkaisin (vilkun vipu). Kuitenkin sähköikkunasta puuttuu sulkemismuisti ja vilkusta kaistanvaihto-toiminto. Pieniä asioita, mutta säästömalli on tarttenut tehdä kuitenkin :)

        Ja kuten tuossa edellä joku muistutti, niin pikkuautoon pitää A-sarjalaista vertailla. Että kuluja ja kestävyyttä vertailtaessa rinnalle otetaan saman verran ajettu Micra tai Corsa. Minulla on aikomus tuo A-mersu pitää vielä pitkään - C-sarjalaiseen kartutan vielä satkun lisää.


    • Vono-Olli

      A170 CDI, man, 1998. 258tkm, ollut uudesta asti. 220tkm saakka merkkihuollettu.

      Tyyppivikoja: - Uutena etujarrut jäivät joskus laahaamaan. Vika loppui itsestään parin vuoden jälkeen eikä satuloita ei tarvinnut vaihtaa. Kallistuksenvakaajan koiranluut (olen uusinut itse 4-5 kertaa), H7 polttimot (ikävästi ja usein pyöräkotelon sisäpuolelta vaihdettavat) takajousia katkennut 3, etuovien saranat haljenneet(!) kolme kertaa, konepellin kiveniskemät. Takaoven painike jäätyy helposti ja jää likaisena pohjaan.

      Auto on parantunut vanhetessaan. Uutena Mobiloa tarvittiin kahdesti: 1) rumpujarrun hihna irtosi ja kiilasi pyörän jumiin, 2) vaihteensiirron vipu irtosi kupistaan. Vajaan kolmen vuoden ikäisenä Veho uusi takuuna taka-akseliston vääntölaakeroinnin, joka oli selkeästi ensimmäisen A-painoksen tyyppivika.

      Muut Vehon korjaukset: Ruiskusuuttimen tiivisteiden vaihto 560 euroa. Hukkaportin anturin vaihto 96 euroa. Laturin vaihto 280 euroa. Mikään vika ei jättänyt tielle. Moniurahihnaa on vaihdettu huollon yhteydessä.

      Huonon tuurin vuoksi tuulilaseja on vaihdettu kolmesti (240-340 euroa). Toisen avaimen kauko-ohjaus oli yli 4 vuotta toimimaton, mutta se korjaantui itsestään.

      A on yhtä kertaa lukuunottamatta mennyt kerralla katsastuksesta läpi. Takaiskarin vuodon ja vilkkupolttimoiden haalistumisen vuoksi tuli yksi hylky (n. 140 tkm), jolloin vaihdatin kaikki tolpat, etulevyt ja takajouset. Hintaa en muista, mutta ei se kallista ollut.

      Moottori on mainio. Päästöraja on 3,00 (viimeisin katsastusmittaus oli 0,55). Nokkaketju ei rallata yhtään. Öljynvaihtoväleillä öljyn hävikkiä ei ole ollut lainkaan. 127 tkm asti seurasin dieselkulutukset erittäin tarkasti. Kokonaiskulutus oli vain 4,72 l/100km, vaikka jouduin vetämään jonkun verran jarrutonta kärryäkin. Nykyään kuluttaa litran verran enemmän. Webasto on toiminut yli 11 vuotta ongelmitta, usein turhaankin, koska käyttönappula kääntyy vahingossa ON-asentoon.

      Auto olisi kannattanut alustasuojata uutena, mutta 30-v takuu hämäsi. Saumoissa on ruostetta, mutta ei mitään hälyttävää. Maalipinta kukkii vasemmassa kyljessä. Pakoputki on edelleen alkuperäinen ja akkukin kesti kymmenen vuotta.

      Auto on näköisensä ajaa, semmoinen töppyrä. Liukkailla ESP aktivoituu aika usein. Ilman sitä ajettavuus olisi varmaankin vaarallisen surkea. 55 sarjan rengas on kesälläkin mukavavampi. Kokonaisuutena olemme olleet autoon tyytyväisiä - ajamme sitä vielä pitkään. Kulut ja päästöt ovat olleet ikään ja kilometreihin nähden pienet.

      • kaketus

        Huhut kertovat jostain vaihteiston rohinasta?Esiintyy manuaalivaihteistossa ,jotkut laakerit pitäisi vaihtaa?


      • tenavat.
        kaketus kirjoitti:

        Huhut kertovat jostain vaihteiston rohinasta?Esiintyy manuaalivaihteistossa ,jotkut laakerit pitäisi vaihtaa?

        2000.v. 152000km ajettu. Ei ongelmia. Ei ainakaan mitään minusta mainittavaa. Keulanmalli ottaa kyllä kivet hyvin vastaan joka tekee pientä kolhua maaliin ja herkästi osumaa tuulilasiin. 30 asteen pakkasella oli hetkittäistä sähkövikaa joka korjaantu kun autoa vähän lämmitteli. Tein myös liukkaankelin radan tenavatähdellä ja kulki kuin unelma. Ei mitään mitä voisi ruotsalais testeihin verratakkaan. Ei ajonvakuttimen kanssa eikä ilman. Suosittelen lämpimästi.


      • A
        tenavat. kirjoitti:

        2000.v. 152000km ajettu. Ei ongelmia. Ei ainakaan mitään minusta mainittavaa. Keulanmalli ottaa kyllä kivet hyvin vastaan joka tekee pientä kolhua maaliin ja herkästi osumaa tuulilasiin. 30 asteen pakkasella oli hetkittäistä sähkövikaa joka korjaantu kun autoa vähän lämmitteli. Tein myös liukkaankelin radan tenavatähdellä ja kulki kuin unelma. Ei mitään mitä voisi ruotsalais testeihin verratakkaan. Ei ajonvakuttimen kanssa eikä ilman. Suosittelen lämpimästi.

        Tuolla aikaisemmin nikillä A ilmoittaa tässä, että olen vaihtanut 140:sen 190: seen. Tykkään A-mallin sisätiloista, mutta.....taas jotain vikaa. Ei lähde kylmänä käyntiin, joka ilmeni nyt syksyllä. Kesällä ja a-tallista kyllä lähtee, mutta ulkona ei. Jos tästä jotenkin vielä selviän, niin seuraava autoni onkin varmasti joku muu, kuin A-mersu. Nyt sitten neuvotellaan liikkeen kanssa, mitä tehdään ja kuka maksaa?


      • A
        A kirjoitti:

        Tuolla aikaisemmin nikillä A ilmoittaa tässä, että olen vaihtanut 140:sen 190: seen. Tykkään A-mallin sisätiloista, mutta.....taas jotain vikaa. Ei lähde kylmänä käyntiin, joka ilmeni nyt syksyllä. Kesällä ja a-tallista kyllä lähtee, mutta ulkona ei. Jos tästä jotenkin vielä selviän, niin seuraava autoni onkin varmasti joku muu, kuin A-mersu. Nyt sitten neuvotellaan liikkeen kanssa, mitä tehdään ja kuka maksaa?

        jatkoa edelliseen... Nyt vaihdettiin starttimoottori merkkiliikkeessä ja pantiin lasku puoliksi. 600€ jouduin pulittamaan, mutta nyt KAI toimii. Akun räpläyksen yhteydessä lakkasi myös sähköikkunat toimimasta, mutta se vika korjattiin samalla. Saapi sitten nähdä .....?


      • Tenava-190D vm-86
        tenavat. kirjoitti:

        2000.v. 152000km ajettu. Ei ongelmia. Ei ainakaan mitään minusta mainittavaa. Keulanmalli ottaa kyllä kivet hyvin vastaan joka tekee pientä kolhua maaliin ja herkästi osumaa tuulilasiin. 30 asteen pakkasella oli hetkittäistä sähkövikaa joka korjaantu kun autoa vähän lämmitteli. Tein myös liukkaankelin radan tenavatähdellä ja kulki kuin unelma. Ei mitään mitä voisi ruotsalais testeihin verratakkaan. Ei ajonvakuttimen kanssa eikä ilman. Suosittelen lämpimästi.

        Ymmärsinkö oikein että tässä puhutaan A-"mersusta" tenavana? Ensinnäkään en pitäisi edes mersuna ja suurin virhe että tenava-tähti on w201 korinen mersu! Itsellä löytyy kumpaistakin pihalta ja ajelen erittäin paljon miellelläni oikella Tenavalla. Pieni täsmennys vain :)


    • minähän täällä

      Meikeläisellä A170 TDI -03 noin 90tkm
      itse ajanut 40tkm
      Akunlaturi meni pieniksi (ei kestänyt tämän talven pakkasia ja kylmäkäynnistystä), mikä iski ylijännitteen ja hajotti ohjaustehostimen. Ohjaustehostimen hajoaminen oli puolittain oma vika joska en tajunnut ettei olisi saanut ajaa metriäkään tämän jälkeen (korjaamolle oli matkaa vähän yli 600 m)
      Vietii laturi korjattavaksi, johon ei ollut asennettu alkuperäistä siimapyörää.
      Siimapyörä ei päässyt pyörimään vapaasti ja ylikuumeni, joka hajotti tuulettajan remmin... Onneksi tämä rulianssi menee sitten hyvityksen puolelle mutta ottaa päähän. Ku hajuaa aina just silloin ku ei pitäis.

    • täällähmn minä

      A140 170tkm ja rupes leviimää..

      Laatikko vaihtelee miten sattuu, pakille kun laittaa on viive jotain 5sek ja sitten kauhea rykäisy. Isompaa ei myöskään tahdo löytyä.

      Jakoketju katkesi ja vei mukanaan 5 venttiiliä..

    • tyytymätön

      A-mersu vm -05 ovet ruostuva käsiin ja autolla ajettu vasta 50000 km. Laadukas saksalainen ei ainakaan tässä tapauksessa.

      • Norbert H

        Vaimolla kanssa -05 A-mallin Mersu. Ruostetta takaluukun saumoissa kaikissa ovissa. Vaimo kiikutti auton Veholle jossa kosla tarkastettiin ja sanoivat, että tehtaalta tulee kommentit korjauksesta. Kuukausi odoteltiin ja nyt tuli vaimolle vastaus. Korjaus maksaa n.17000 €, josta hänen pitäisi maksaa 2200 €. Heh, heh unen näki Mersu kauppias... No, katsotaan miten homma asettuu kun soittelen sinne alkuviikosta.


      • A-mersusta
        Norbert H kirjoitti:

        Vaimolla kanssa -05 A-mallin Mersu. Ruostetta takaluukun saumoissa kaikissa ovissa. Vaimo kiikutti auton Veholle jossa kosla tarkastettiin ja sanoivat, että tehtaalta tulee kommentit korjauksesta. Kuukausi odoteltiin ja nyt tuli vaimolle vastaus. Korjaus maksaa n.17000 €, josta hänen pitäisi maksaa 2200 €. Heh, heh unen näki Mersu kauppias... No, katsotaan miten homma asettuu kun soittelen sinne alkuviikosta.

        Miten ruoste asia on edennyt? Itsellä sama ongelma -05 A-mallin Mersussa... kuvattu on noin 3 viikkoa sitten ja syys-lokakuussa luvattu lisätietoa. Alustava arvio 8000€ josta oma osuus 1500€ (koska yksi ovi on kuulema maalattu, sitä ei tehdas korvaa... Auto ostettu 3v sitten Veholta eikä oven maalamisesta minulle kerrottu).


      • Norbert H
        A-mersusta kirjoitti:

        Miten ruoste asia on edennyt? Itsellä sama ongelma -05 A-mallin Mersussa... kuvattu on noin 3 viikkoa sitten ja syys-lokakuussa luvattu lisätietoa. Alustava arvio 8000€ josta oma osuus 1500€ (koska yksi ovi on kuulema maalattu, sitä ei tehdas korvaa... Auto ostettu 3v sitten Veholta eikä oven maalamisesta minulle kerrottu).

        Homma meni niin, että ilmoitin etten maksa tuota täysin järjetöntä summaa korjauksesta. Mersun tehtaalta uuden A-mersun tekeminen ei maksa edes niin paljoa kuin väittävät ruostevikojen korjaamisen maksavan. Miettikää nyt 17 000 €, ei helvetti uuden kärryn saa vähän päälle parilla kympillä. Toi sun 8000 € korjaus kuulostaa yhtä hyvältä vitsiltä. Kannattaisi ehkä tiedustella miksi sitä ovenkorjausta ei ole kerrottu jos se kerran vaikuttaa takuuseen. Kusetuksen makua. Anyway, Vehon ukkeli valitteli ettei voi päättää asiaa tai muuttaa korjauksen hintaa. Hän pyysi tekemään reklamaation www-sivujen kautta. No, sinne on laittu rekkula menemään n. kuukausi sitten ja ainoa yhteydenotto on ollut rekisterinumeron tiedustelu... Upeeta toimintaa Veholta. Jos jokin on varmaa niin se, että tämä asia katsotaan loppuun asti. Jos Mersun kaverit kertovat, että se on ihan ok, et Mersu ruostuu 5 - 6 vuodessa niin siitä saa mukavan lehtijutun aikaiseksi. Vaadin vastineen kirjallisena niin eipä jää sana sanaa vasten. Melkoista vastuun pakoilua ei voi muuta sanoa.


      • BMW or Nothing
        Norbert H kirjoitti:

        Vaimolla kanssa -05 A-mallin Mersu. Ruostetta takaluukun saumoissa kaikissa ovissa. Vaimo kiikutti auton Veholle jossa kosla tarkastettiin ja sanoivat, että tehtaalta tulee kommentit korjauksesta. Kuukausi odoteltiin ja nyt tuli vaimolle vastaus. Korjaus maksaa n.17000 €, josta hänen pitäisi maksaa 2200 €. Heh, heh unen näki Mersu kauppias... No, katsotaan miten homma asettuu kun soittelen sinne alkuviikosta.

        Vuoden 1993 jälkeen on Mersujen peltien raaka-aine tehty kierrätetystä romu(ruoste )pellistä ja raudasta,ei ihme että ruostuu,maali näyttää aivan ehjältä mutta alla on pisama = ruoste,Veholla väittävät lentoruosteeksi,mitä ihmettä se on ?Hyvähän se on luvata 30 vuoden PUHKI RUOSTUMATTOMUUS TAKUU SISÄLTÄ PÄIN tulevasta ruoste reiästä ;-) Meidän kylällä on taxi mese W212 -09 josta on jo taka kaaret korjattu ruosteen takia takuuseen.Pienikin kiven iskemä niin on kohta ruoste täplä.Vaimolla on 2005 BMW 3-sarja (E90),ajettu kohta 295 000 km,vain normaali huollot ja kulutus osia vaihdettu,ei ruostetta.Tuolla A-mesen korjaus hinnalla saa jo kaupasta valita Bemarin ;-)
        P.S
        Uudemman A-mallin tankit ruostuu,Piezo suuttimia vaihdettu "parhaisiin" jo kolme kertaa kahden vuoden aikana ym...
        Minulle ei tule ikinä niin auton pula että mersun ostaisin.
        Naapuri sanoi omasta W211 mallista "Lada laatua Mersun hinnalla"


      • Norbert H
        Norbert H kirjoitti:

        Homma meni niin, että ilmoitin etten maksa tuota täysin järjetöntä summaa korjauksesta. Mersun tehtaalta uuden A-mersun tekeminen ei maksa edes niin paljoa kuin väittävät ruostevikojen korjaamisen maksavan. Miettikää nyt 17 000 €, ei helvetti uuden kärryn saa vähän päälle parilla kympillä. Toi sun 8000 € korjaus kuulostaa yhtä hyvältä vitsiltä. Kannattaisi ehkä tiedustella miksi sitä ovenkorjausta ei ole kerrottu jos se kerran vaikuttaa takuuseen. Kusetuksen makua. Anyway, Vehon ukkeli valitteli ettei voi päättää asiaa tai muuttaa korjauksen hintaa. Hän pyysi tekemään reklamaation www-sivujen kautta. No, sinne on laittu rekkula menemään n. kuukausi sitten ja ainoa yhteydenotto on ollut rekisterinumeron tiedustelu... Upeeta toimintaa Veholta. Jos jokin on varmaa niin se, että tämä asia katsotaan loppuun asti. Jos Mersun kaverit kertovat, että se on ihan ok, et Mersu ruostuu 5 - 6 vuodessa niin siitä saa mukavan lehtijutun aikaiseksi. Vaadin vastineen kirjallisena niin eipä jää sana sanaa vasten. Melkoista vastuun pakoilua ei voi muuta sanoa.

        Vuosipäivää vietetään reklamaation jättämisestä. Ei ole vielä kuulunut mitään kirjallista vastinetta Veholta. Mahtaa Veholla olla kiireitä. No soitin tänään Vehon Huoltopäällikölle ja jätin yhteydenottopyynnön vastaajaan. Pikkuisen jännittää meneekö yhteydenottoon vielä vuosi ?
        Onkohan Veholla ketään ihmistä jota asia jollain lailla kiinnostaisi ?


      • maanpakolainen
        Norbert H kirjoitti:

        Homma meni niin, että ilmoitin etten maksa tuota täysin järjetöntä summaa korjauksesta. Mersun tehtaalta uuden A-mersun tekeminen ei maksa edes niin paljoa kuin väittävät ruostevikojen korjaamisen maksavan. Miettikää nyt 17 000 €, ei helvetti uuden kärryn saa vähän päälle parilla kympillä. Toi sun 8000 € korjaus kuulostaa yhtä hyvältä vitsiltä. Kannattaisi ehkä tiedustella miksi sitä ovenkorjausta ei ole kerrottu jos se kerran vaikuttaa takuuseen. Kusetuksen makua. Anyway, Vehon ukkeli valitteli ettei voi päättää asiaa tai muuttaa korjauksen hintaa. Hän pyysi tekemään reklamaation www-sivujen kautta. No, sinne on laittu rekkula menemään n. kuukausi sitten ja ainoa yhteydenotto on ollut rekisterinumeron tiedustelu... Upeeta toimintaa Veholta. Jos jokin on varmaa niin se, että tämä asia katsotaan loppuun asti. Jos Mersun kaverit kertovat, että se on ihan ok, et Mersu ruostuu 5 - 6 vuodessa niin siitä saa mukavan lehtijutun aikaiseksi. Vaadin vastineen kirjallisena niin eipä jää sana sanaa vasten. Melkoista vastuun pakoilua ei voi muuta sanoa.

        Oman kokemukseni mukaan Veho on maailman suurin kusettaja. Asun nyt Virossa ja täällä on sama homma. Tosin Viron Veholta on otettu Mersun myyntioikeudet pois ja ne ovat Silberautossa.
        Olen päättänyt, etten koskaan osta Veholta mitään enkä käytä mitään Vehon palveluita.
        Toimitusjohtajana yritin Suomessa ostaa firmalleni 2 v ajan uutta S-sarjan mersua. Ei onnistunut, koska kukaan automyyjä ei suostunut edes pyynnöstä palvelemaan.
        No ostipa uuden amerikanraudan, Saabin ja Volvon eli 3 autoa samalla rahalla.
        Veho saa minun puolesta pitää yliarvostetut romunsa ja olemattomat palvelunsa ja takuunsa sekä Suomessa että Virossa.


    • Meset

      Ensimmäinen MB A140-99 toimi loistavasti perheen kauppakassina, kerran vaihdettiin perän laakerit. Nyt menossa MB A 170-05 ja peräluukku on jo vaihdettu tehtaan piikkiin. Nyt ruostetta kaikkien ovien alareunassa ja odotellaan maahantuojalta korvauspäätöstä. Käsittämätöntä ruostumista ns. hyvältä merkiltä. Auto muuten kuin uusi, kulkee kuin tyhjää. Meillä ollut VW:tä ja Volvoa lähes 10 v. vanhoinakin ilman ruosteen häivää.

      • Kuuva

        MB:n ovien alareunassa on vedenpoistoreiät. Oven muotoile ja reikien sijoitus ovat sellaiset että aina jää vettä oven sisälle.


    • asiantuntija..

      Miten A-mersuun voi vaihtaa "perän laakerit", kun se on etuvetoinen?

      • Jaska666

        Kyllä takarenkaillekin pitää olla laakerit, huonosti ne muuten pyörisi :D


    • ex-a-mersufani

      a170cdi moottorin totaalivaurio huohottimen jäätymisen seurauksena. viime talvena tietooni tuli ainakin 3 samanlaista tapausta. tavarantarkastuskertomus toteaa yksiselitteisesti, että vika on tekninen eli puutteellisesti järjestetty huohotinputken lämmitys. veho ei ota mitään vastuuta, vierittää asian auton myyjäliikkeelle. veho kieltäytyi myös vastaamasta lukuisiin yhteydenottopyyntöihini, joita lähetin, eli keskustelu ja asiakkaasta välittäminen = 0. ennakkotapaukset ovat selkeitä, joten asia on nyt kuluttajaviraston käsittelyssä, ja vien tarvittaessa kaskovakuutuksen oikeusturvavakuutuksen tukemana oikeussaliin asti. miksi kaikki muut ovat vaan hiljaa, ja maksavat kiltisti vaurionsa itse? jos valituksia olisi enemmän, olisi vehon/mersun pakko reagoida.

    • yrjokaarle

      Ajovalot eivät toimi .

    • @jussi

      MB A 140 01 missähän mahtaa sijaita lämmityslaitteen puhaltimen vastus ?

      • mesekuski

        Lämmityslaitteen matkustajan puolella. Suorakaiteen muotoinen, johon menee 4-5 johtoa.


      • Hermoloppu

        Saisiko kuvan kyseisestä paikasta?


    • Peräpukaman omistaja

      Minulla on tuo A 140. On toiminut virheettömästi jo lähes viisi vuotta, vain
      yhdet jarrupalat vaihdettu. Mutta nyt sille tuli jokin kumma juttu. Se kyllä starttaa, mutta ei vain itsepäisesti lähde käyntiin. Onko muilla ollut tällaista ongelmaa? Ja mistä ihmeestä se noin otti itteensä? Kenties bensapumppu?

      • Mersu mies A 160 CDI

        Minulla on A 160 CDI. On ajettu jo yli 600000 km. Siis yli kuusisataatuhatta. Täysin on huollettu merkkihuollossa ja huoltokirja on täydellinen. MobiloLife on myös voimassa, Jos tuolee tiellä vikaa saa viideksi päiväksi ilmaisen
        auton vuokraamosta. Tämä Mobilo takuu on peräti 30 vuotta, jos
        aina käy merkkihuollossa. Päivittäin ajan pitkää matkaa ja hyvin toimii.
        Juuri kävin Helsingistä pohjoislapissakin.

        Olen ajatellut vaihtaa jossain vaiheessa B mersuun, kun nyt uusi tuli
        markkinoille. Tosin en tiedä kestääkö uusi B yhtä hyvin kuin omani.
        Tosin välillä ajattelen, että jos ajaisi vielä miljoonaan. Sitä olen miettinyt,
        että osaako digitaalinen mittari vaihtaa miljoonaan?
        Voisin harkita myymistäkin. Hyviä tarjouksia voi laittaa osoitteeseen
        [email protected]. Tästä saisi hyvän ja luotettavan auton,
        jos raskisin luopua.


      • M
        Mersu mies A 160 CDI kirjoitti:

        Minulla on A 160 CDI. On ajettu jo yli 600000 km. Siis yli kuusisataatuhatta. Täysin on huollettu merkkihuollossa ja huoltokirja on täydellinen. MobiloLife on myös voimassa, Jos tuolee tiellä vikaa saa viideksi päiväksi ilmaisen
        auton vuokraamosta. Tämä Mobilo takuu on peräti 30 vuotta, jos
        aina käy merkkihuollossa. Päivittäin ajan pitkää matkaa ja hyvin toimii.
        Juuri kävin Helsingistä pohjoislapissakin.

        Olen ajatellut vaihtaa jossain vaiheessa B mersuun, kun nyt uusi tuli
        markkinoille. Tosin en tiedä kestääkö uusi B yhtä hyvin kuin omani.
        Tosin välillä ajattelen, että jos ajaisi vielä miljoonaan. Sitä olen miettinyt,
        että osaako digitaalinen mittari vaihtaa miljoonaan?
        Voisin harkita myymistäkin. Hyviä tarjouksia voi laittaa osoitteeseen
        [email protected]. Tästä saisi hyvän ja luotettavan auton,
        jos raskisin luopua.

        En kyllä millään vaihtaisi omaa a170 cdi kirppuani, sen verran täydellinen auto käyttööni. On sitä jopa matkailuautonakin käytetty ja paljon muutenkin ajettu. Vikojahan siinä kyllä on ihan mahdottomasti, mutta niin tuntuu olevan muissakin (uudemmissa ja kalliimmissakin) autoissa..

        Mutta tuosta vehosta on kyllä mullakin sana sanottavana! Vein alkuun aina veholle siinä hölmössä ja tietämättömässä käsityksessä, että autoni saisi tuolla parasta mahdollista huoltoa. Veholta saa huollon sijasta pelkän suuren laskun, ei mistään. Vein auton tavalliseen kilsahuoltoon ja autossa ei tätä ennen ollut ilmentynyt mitään vikoja. Huollon jälkeen autossa paloi kaikki merkkivalot joka ajon aikana vähintään puolet matkasta. Vein auton uudelleen veholle. Kun kävin hakemassa auton uudestaan ja lähdin töihin, ei auto enää työpaikan pihasta startannutkaan. Taas auto veholle. Kun viimeistä kertaa kävin autoani veholta hakemassa, hyppäsin autoon heidän korjaamohallissaan, eikä auto startannut. Auto oli ollut siellä koko päivän. Ainut paikalla ollut työntekijä selitteli ettei hän edes oikeastaan ollut huoltamon puolelta, joten ei osannut tehdä mitään. Kun lopulta sain melkoisen tappelun jälkeen autoni suunnilleen kunnossa veholta ulos, päätin etten koskaan enää katsokaan koko laitosta päin! Ja huvittavin juttu on, että yrittivät laskuttaa yhteensä tuhansia euroja jokaisesta näistä ylimääräisistä korjauskerroista, jotka aiheuttivat minulle hurjan ajanmenetyksen ja harmaita hiuksia!

        VEHO jäänyt myös kiinni suorasta kusetuksesta, yrittivät myydä uutena varaosana selvästi käytettyä, ja asian huomanneena yrittivät vedota siihen että oli vahingossa ollut väärässä laatikossa. Ihan kuin eivät erottaisi kädessään kiiltävää metallista uutta osaa vanhasta ruostuneesta ja puhkikuluneesta!


      • M.J

        Saitko startti ongelmaa selville?


      • 250 tkm ilman vikoja

        Samavika . . Ajossa ei mitään vikaa ja kun auto oli pyaähdyksissä 5 h starttasi, mutta ei käynnistynyt ? Ei saanut polttoainetta. Nyt joko rele tai polttoainepumppu ? Millaisia kokemuksia mm tästä viasta ?


    • Ostin Lännen Ladan

      A-mallista hylätään ensi katsastuksessa lähes 10% (kuten myös B- ja C-malleista) ks. TraFi. Syynä viat jousituksessa ja iskunvaimennuksessa. Itselläni on vm. 2009 MB A 150. Takaiskarit vaihdettiin vuoden sisällä takuuseen 16.000 km:n ajon jälkeen ja etuiskarit menivät 32.500 km:n kohdalla vaikka autolla ajetaan vain asvaltilla. Kaikki tapahtui siis alle parin vuoden aikana. Helmikuulla 2012 käytin ensikatsastuksessa ja auto hylättiin iskareiden takia!! Veho ei alkanut asian kanssa millekkään vaan katselivat vain nenänvarttaan pitkin kun kyseessä oli vain halvin mersu. Maahantuojat ovat neuvotelleet itselleen hyvän sopimuksen eli takuuaikana vaihdetuille osille ei tarvitse enään antaa takuuta. Kukahan on ollut neuvottelun vastapuolena?? Voidaan siis vaihtaa laadultaan mitä vaan osia kunhan niillä päästään autolle annetun takuun yli.

    • ei ole

      Minulla Amese 140 vuodelta 2000, 155tuhatta mittarissa. Ensimmäinen vika tuli nyt takatukivarrenlaakeri löysä ja hylky katsastuksessa.
      Ei muita vikoja.
      Ovien lukkojen kanssa olen kyllä leikkinyt , joskus toimii joskus ei

    • mersuuu

      Mulla A-mese 170- ajettu alle 60:t mallia 2006
      pariin kertaan on jarrujen takia hylätty katsastuksessa, ensin vaihdettiin takalevyt ja viimeksi etulevyt. huvittaninta oli kun etulevyt vaihdettiin ja ajoin niiltä näppäimiltä katsastukseen noin 500-metrin matkan hylkäsi katsastusmies auton sen vuoksi että etu jousi oli poikki.sillä lailla veholla !!!!

      lisäksi ovet on alareunasta ruosteessa niin että maali putoilee.Määräaikais huollon raportissa luki "ruostetta bensatankinpäällä", älä ihmettele jos bensa rupeaa haisemaan sisällä.

      lisäksi lukot eivät toimi kostealla ilmalla eikä talvisin.

    • ääretön

      Nyt tuli mahdoton kysymys vastattavaksi, sillä niitä tyyppivikoja on todella paljon .
      Mersuhan on nykyisellään juuri tyyppivikojen summa.

      • Kylmähiki

        Ajovalolampuissa usvaa joskus aamuisin. Ruostuneeko.


    • Ukkeli 55

      Minulla 1.7 cdi vm.04 ajettu 170000km Ei ruostevikoja eikä muutakaan suurempaa.Kulkee ikäisekseen mielestäni aika vähällä 4.2L

    • siru -98

      minulla ollut amersu 160 jo 7 vuotta ei suurempia ongelmia nyt yht äkkiä meni vilkut .eikä ole löydetty vikaa.releet ja sulakkeet tutkittu .kaikki kunnossa.missä vika..

      • api4

        löytykö vika


    • Vaihto lähiaikoina

      Voiko nämä olla totta? Ja minä kun olen harkinnut pikku-mersun ostoa. Nyt näyttää siltä, että mersu onkin heikompi, kuin Fiat, josta on kokemusta ja jonka olen oppinut tuntemaan hyvin heikkona kestävyydeltään.
      Eikö edes nämä uudemmat pikku-mersut ole jo kestäviä, luotettavia ja varmatoimisia, joita ei tarvitse korjailla, vaan ainoastaan ajaa?

      • ihana A-mersu

        itellä valkoinen A160 -98 ja yli 200000tkm ajettu, iskarit vaihdettu -12, ei muita vikoja, ei ees ruostetta! että eiköhän se auto kuin auto ole ja käyttäydy niinkuin käyttäjänsä... ;) Suosittelen A-mersua lämpimästi! :)


      • Meseonmeisseli

        Erään yli 35 vuoden kokemuksen omaavan mekaanikon sanoin: "Vuoden 1995 jälkeen ei ole tehty yhtä ainoaa hyvää Mersua"


    • MM

      Moi, minulla A-sarjan mesestä mittarivalot pimeenä eikä löydy mistään poikeat sulaketta! Pitääkö vaihtaa uusi valokatkaisija vai mitä? onko kellään kokemusta? Tuietääkö kukaan paljonko maksaa lukkopesät ko autoon?

      • AAA2

        Polttimot rikki, youtubesta löytyy ohjeet


    • uhkgjvk

      a mese on täysi paska

    • A -04

      Totta - myös mersussa on vikoja, yllätyittekö?? sellasta autoa vielä keksitykään mikä täysin vikavapaa.

      • Ostin juuri B-MERSUN CDI 2006 Suomi-auto
        automaatti...kokemuksia


    • w168

      Missä a mersussa on huohotin putki? auto ollut monta vuotta ilman ongelmia, mutta tänä talvena tukkeutunut kahdesti?

      • Pate

        Nyt se teki tämä A140 temput ja oksenti öljyt allensa voi räkä!! Vettä öljyn seassa!!


    • Aito mersu

      Johan on uskomatonta tarinaa. Minulla on ollut kolme vanhakoppaista a meseä. 2 diiseliä ja yksi bensa. Koiranluita, jarrupaloja ja muutamat iskarit vaihdettu. Ja tuohon diisseliin jossain 350 tkm kohdalla taakse motonetin puslasarja. Minusta noi kaikki on normaalia kulumista jos autoa käyttää. Yhteensä noilla tuli perheessä kilsoja noin 600 tkm joten kokemustakin on jonkunverran. No menihän dieselin alkuperäis webasto pari kertaa hengettömäksi, halusi uuden tulpan.
      Paljon parempia autoja olivat kun nykyiset autoni. Sääli että sen uudemman ulkonäkö ei ole symppis, puhumattakaan tästä ihan uudesta joka on samannäköinen kun kaikki muut.

      • A mersu kestävä

        On A mersu 160 CDI. Nyt ajettu pian 680 tkm.. Pitäiskö ajaa miljoonaan asti? Aika näyttää. Ehkä voisi myydä, jos saisi hyvän tarjouksen. Luin, että joku oli ajanut E sarjan taksilla Suomessa miljoonan. Pitäisikö pistää paremmaksi. Vuoden aikana ei muuta vikaa kuin Webasto alkoi savuttamaan. On täydellinen huoltokirja eli kaikki määräaikaishullot tehty merkkiliikkeessä.


      • dimersu
        A mersu kestävä kirjoitti:

        On A mersu 160 CDI. Nyt ajettu pian 680 tkm.. Pitäiskö ajaa miljoonaan asti? Aika näyttää. Ehkä voisi myydä, jos saisi hyvän tarjouksen. Luin, että joku oli ajanut E sarjan taksilla Suomessa miljoonan. Pitäisikö pistää paremmaksi. Vuoden aikana ei muuta vikaa kuin Webasto alkoi savuttamaan. On täydellinen huoltokirja eli kaikki määräaikaishullot tehty merkkiliikkeessä.

        ONKO MUILLA KOKEMUKSIA A MERSUN RUOStUMISESTA?MINULLA OLI AUTO PESULASSA JA SANOIVAT ETTÄ TÄMÄNIKÄISEN AUTON EI PITÄISI OLLA NÄIN RUOSTEESSA.Auto mallia 2005 ja vähän ajettu .


      • Eroon ja äkkiä
        dimersu kirjoitti:

        ONKO MUILLA KOKEMUKSIA A MERSUN RUOStUMISESTA?MINULLA OLI AUTO PESULASSA JA SANOIVAT ETTÄ TÄMÄNIKÄISEN AUTON EI PITÄISI OLLA NÄIN RUOSTEESSA.Auto mallia 2005 ja vähän ajettu .

        On kokemuksia ja ikäviä sellaisia. Vuosimalli on juuri tuo 2005. Jokaisen oven helma sekä takaluukku ruosteessa. Takaluukun saumat repsottavat jo irti luukusta.


      • sam8
        Eroon ja äkkiä kirjoitti:

        On kokemuksia ja ikäviä sellaisia. Vuosimalli on juuri tuo 2005. Jokaisen oven helma sekä takaluukku ruosteessa. Takaluukun saumat repsottavat jo irti luukusta.

        A140 vm. 2001 ajettu 132000km. Jakoketju rikki maksais vähintään noin 1800 Euro korjata koska moottori pitää nostaa pois (Käyttöauto). Sitten ei voi olla varma jos moottori o saanu joku vika... Paska auto, paskat ajo ominaisuudet. F. U. Mercedes. Ei ikinä enää merssu!


    • Proäijä

      Joopa joo ! Paskapuhetta ja peesaamista yli puolet tässäkin ketjussa.Huoltakaa ne autot ajallaan, ja pitäkää ne puhtaana ! samallalailla mikä tahansa kottero ruostuu / hajoo jos niitä ei osata hoitaa asianmukaisesti. Se valo joka indikoi huollon tarpeesta on muistutus idiooteille, että hei kusiaivo varaa jo se aika sinne korjaamolle !!!
      Suurin osa jotka väittää autonsa ruostuvan käsiin ei pese ajoneuvoaan riittävän usein. Ei se riitä että ajetaan pikapesuun jouluna ja juhannuksena, vaan kyllä auto tarvii pestä käsin kerran viikossa sekä kuivata kunnolla, ja parin kolmen kuukauden välein käsin vahaus.Taidatte vaihtaa kalsaritkin vasta kun haju oksettaa tai perseessä on reikä siitä mistä ootte raapinu !!! -99- A170 cdi aj.260 1om. ei mitään vikoja koskaan.Normaalisti kulutusosat vaihdettu.

    • aaa8

      Moro! Onko kellään tietoa missä sijaitsee 140 A classicissa vikakoodin lukijan pistoke?

      • ggggg111

        Valokatkaisijan alla musta luukku, konepellin avaksen vieressä


    • RaudanTakoja

      Nyt vuoden ja n. 30tkm verran kokemusta 170 cdi:stä. Takarenkaat kuluvat sisäreunastaan uusituista osista ( tukivarren laakerit, jouset, iskunvaimentimet, pyöränlaakerit) huolimatta. Laturi paukahti nyt 320tkm kohdalla, oli jo kerran vaihdettu nestejäähdytteinen 150 amp malli, ikävä vaihtaa vaikka rasvamonttu käytössä. Ne hihnan kolme välirullaa tuli vaihdeltua samalla, ahtaasti, mutta tehtävissä.

      Sisävalo jäi palamaan joskus kevättalvella, komponenttia ajastimen puolelta rikki, lopulta napattiin sulake pois.. ajovalopolttimon vaihdossa isokouraisen kannattaa irrottaa umpio, suurempi homma on irrottaa muovinen sisälokari. Tila ei ihan riitä vaihtoon muuten jos ei saa tehokasta otetta polttimon kannasta.

      Kulutus todellakin vain 4,1l /100km, jos vauhdin malttaa pitää max 85km/h ja tasakaasulla (manuaalivaihteisto). Muuten reippaammin ajellessa menee herkästi yli 6 litraa.
      Tarkka ajettava, tempoilee ja "haukkaa" helposti vaikka tosiaankin alustan KAIKKI kulutusosat uusittu sekä edessä että takana ja pyöräkulmat ym. säädätetty vielä lopuksi.
      Kylmäkäynnistyvyys tuli todettua parissa "pakkostartissa" erinomaiseksi vielä -22 asteessa, mutta noin muuten erittäin viileä/kylmä laite ajella, tarvitsee sen webasto/eber ilmeisesti sitten. Termostaatista/huollosta huolimatta yli -20 pakkasissa ei jaksa pitää laseja kunnolla sulana, puhallus matka-ajossakin viileähköä, muistuttaa aiemmin omistamaamme Fiat Unoa.

      Sisätiloissa on onnistuttu hajottamaan kuskin istuimen sivulla oleva säätökahva, keskikyynärnojan/kotelon kannen lukitus ja käsijarrun kahvan päällinen, kaikki nämä korpuksi kovettunutta, helposti halkeilevaa muovilaatua.

      Moottori tehokas (95hv) ja erittäin hyvät jalkatilat (Lang- malli) takana, takaveto Cadillac Brougham 1987 jää toiseksi : ).

      Kaikkiaan A- Mersu tuntuu kuitenkin kääntyvän plussan puolelle, mutta vanha W124 diesel on jätetty valmiuteen pihan perälle , ei näistä nykyrimpuloista koskaan tiedä.. : )

      • RaudanTakoja

        Niin, vuosimalli on siis 2001 (facelift) ja ruostuu muovisuojista huolimatta pahemmin kuin tuo vanha w124, mutta on toisaalta helpompi hitsailla tilavamman alustarakenteensa ansiosta.


      • A malli
        RaudanTakoja kirjoitti:

        Niin, vuosimalli on siis 2001 (facelift) ja ruostuu muovisuojista huolimatta pahemmin kuin tuo vanha w124, mutta on toisaalta helpompi hitsailla tilavamman alustarakenteensa ansiosta.

        Moi. Nyt on jo A 160 CDI mersullani ajettu yli 700000 seitsemänsataatuhatta kilometriä. Täydelliset merkkihuollon huoltokirjat on. Ovissa alkaa olla alareunoissa ruostumista. Todella hyvä ajettavuus ja luotettava. Voisin myydä 2500.


    • leila9

      Hei, tässä juuri A mersun (170, -05) ostaneelta "tyhmä" kysymys akusta. Akku toimi hienosti, mutta tänä aamuna ei aut starttaakaan. Yritin nostaa akun ylös, mutta se tuntuu olevan mahdottomaan avikeaa tai oieastaan mahdotonta. Miten te muuta olette sen saaneet ylös kolostaan?

    • A140

      Kannattaa Leila lukea käyttöohjekirja ;)
      Siellä kerrotaan että akun edessä oleva muovinen lukitus"kahva" pois ja sit akku ylös...

    • leila9

      Juu, kiitos sinulle A140 - onnistuihan akun nosto vihdoin, mutta ei ohjekirjan ohjeiden mukaan :) - niistä ei juuri ollut apua, heh.

    • tiinanen4

      Minulla A sarjalainen 140 vm 2000 pitää konepellin alta ääntä. Ilmeisesti moniurahihna. Mimmonen homma vaihtaa ja missä hinnassa??? voiko tehdä itse ?

      • pikkumersu, isohuoli

        Hihnan välikiristimien eli rullien laakerit kuluvat myös joten ääni voi tulla niistäkin. Laturikin voi vikistä ja inistä kuivan hihnan lisäksi. Hihnaa vaihdettaessa oltava esteetön pääsy auton alle, eli joko nosturi tai perinteinen "rasvamonttu". Oikean puolen eturengas ja pyöränaukon takamuovi irrotettava jotta pääsee vääntämään kiristintä runkokotelon aukosta hihnan irrottamiseksi ja taas uuden asentamiseksi. Ahdasta on! Varsinkin ilmastoinnilla varustetuissa A-Mersuissa.


    • Mersu man

      Kokemuksia perän laakereiden vaihdosta ? Vai helpompi vaihtaa koko laatikko ?

    • VihainenYksilö

      Nykyautojen ruostuminen on muuten aivan käsittämättömällä tasolla. On enemmän sääntö, kuin poikkeus, että Saksalaiset 2005-2006 vuosimallin "laatumerkit" ovat ruosteessa helmoista tai kurakaarista. Autokauppiaat vain hehkuttavat, että ei nämä sinkityt mihinkään ruostu. Täyttä P*SKAA! Ei minulla 80- ja 90-luvun autot olleet 7-9 vuoden iässä automaattisesti näkyvässä ruosteessa, eikä 80-luvulla mitään sinkityksiä halpisautoissa edes ollut. Maalipinnat ovat nykyään olemattoman ohuita ja ruostesuojauksesta ei ole tietoakaan.

      Suomalaisille pitäisi opettaa, että jos on kylmä, on jäätä ja silloin ei ajeta mutkassa satasta. Sen jälkeen suolaamisen voisi lopettaa ja pahimmissa paikoissa käyttää korvaavaa sulatusainetta, vaikka se hieman kalliimpaa onkin. Oppisivat ihmiset ajamaan, kun olisi talvella liukasta.

    • RaudanTakoja

      Seikkailut jatkuvat: Nyt hävisi pitkät valot. Monimutkaisen piirilevyn sisältävän ajovalokatkaisijan sisältä löytyi katkos , joka esti vilkku/kaukovaloviikseltä tulevan signaalin etenemisen pitkille, korjattiin juottamalla ja lisäämällä rele vähentämään kuormitusta.
      Samalla huomattiin kuskinpuolen ajovalon H4-liittimen sulaneen täysin, vaihdettiin uusi.

      Vähän myöhemmin paukahti yksi hehkutulppa, paha vaihtaa (katkeamisvaara!), mutta maltilla ja tuurilla onnistui kotikonstein. Että ovat älyttömässä paikassa!!!

      Mittaristossa A- Mersussakin lukee "magneti marelli", omistamistamme Fiat-autoista jäi ikuinen painajainen tästä italialaisesta sähköjärjestelmästä.
      A-Mersussakin joutuu niinkin yksinkertaisen asian kuin starttimoottorin huollon takia tekemään ison esityön moottorin pudottamiseksi alemmas että starttia pääsee edes näkemään. Kerrassaan älyvapaa keksintö, mitähän tuokin homma olis huoltamolla maksanut?

      Lisäksi A170 cdi moottori on kuulemma Renaultin valmistetta.

      Jos olisin nämäkin asiat tiennyt, ostopäätöstä emme olisi tehneet. Nykyisin kaikki tehdään jossain muualla kuin alkuperämaassa ja isketään vain laatumerkki keulaan....

      PS. Vanha 124 on kaivettu hangesta, katsastettu ja sillä ajetaan nyt A-Mersun saadessa hitsihoitoa ruosteisiin. Surkealaatuinen auto kaikkiaan on A-Mersu. Suosittelen vain autoharrastajille, jotka ovat valmiita korjaamaan haasteellisia vikoja.

    • A mersu

      Uusi A mersu on täysi paska!Omalla autolla ajettu 8500km ja on tehty takuuhommia mielestäni riittävästi?Lasinpesurin moottori meni vaihtoon heti 500km jälkeen,parkkitutkat alkoi herjaamaan 5000km jälkeen.Ohjelmointi autoi hetken kunnes tuli sama vika uudestaan?Sitten olikin jo tullut tehtaalta ohjeita.Etupuskuriin täytyi laittaa jotakin osia lisää ja vaihtaa yksi anturi,no ei se toimi vieläkään oikein?kelin vaihtelut sotkee tutkan!liLisäksi lämppärin moottori alkoi ujeltaa ja kojelauta on nitissyt.Ei oikein voi puhua enää laadusta!

      • Vaihtoon

        Suomi A mersulla nyt ajettu 16000Km.Molemmat ranteet kipeytyneet kun auto kulkee välillä kuin ajokoira.Käyttöauton mielestä ei mitään vikaa ole.Kaikki kunnossa???Pakko panna kiertoon.


      • Vaihtoon

        On tapahtunut "ihme"nyt on ajettavuus itsestään korjaantunut.Ei tarvitse panna kiertoon, mukava ajella vähän pitempiäkin matkoja.Nyt yli 20000Km.ajettu .


    • Rami 58

      Minun uusi A sarjalainen 180C automaatti bensiini versio toiminut täysin moitteetomasti ei kitise ei vikise, Valmistettu Suomessa. Aivan uskomattoman upea ajettava verrattuna entiseen C sarjaan.

      • A malli

        Omalla mersullani A160 CDI:llä on ajettu nyt yli 730000 km. Siis yli seitsemänsataakolmekymmentätuhatta kilometriä. Tyyppivikana lähinnä tulee mieleen renkaiden tukivarret, joita on pitänyt vaihtaa 250000 km:n välein. Niin ja pakoputken ja jarruletkun jouduin vaihtamaan viime kesänä. On oikea laatuauto.


      • Asentaja, Mersumies
        A malli kirjoitti:

        Omalla mersullani A160 CDI:llä on ajettu nyt yli 730000 km. Siis yli seitsemänsataakolmekymmentätuhatta kilometriä. Tyyppivikana lähinnä tulee mieleen renkaiden tukivarret, joita on pitänyt vaihtaa 250000 km:n välein. Niin ja pakoputken ja jarruletkun jouduin vaihtamaan viime kesänä. On oikea laatuauto.

        Mites noi hehkut? Pyöränlaakerit? Jakopää? Laturi, joka noissa paukahtaa 150tkm välein? On sattunut maanantaikappale käänteisesti Sinulle, Onnea!


      • A malli
        Asentaja, Mersumies kirjoitti:

        Mites noi hehkut? Pyöränlaakerit? Jakopää? Laturi, joka noissa paukahtaa 150tkm välein? On sattunut maanantaikappale käänteisesti Sinulle, Onnea!

        Hehkuja ei kait dieselissä ole. Jalkopäänhihna on kolme kertaa vaihdettu. Laturi meni n. 300000 kohdalla ja vaihdettiin hiilet. Yksi pyörälaakeri on vaihdettu, kun tuli kitinää. Elokuussa uusittiin taas pyörän tukivarsi ja samalla laitettiin uusi napa, kun sain kaupanpäälle. Nyt on mittarissa yli 7500000 km.


    • RaudanTakoja

      Kyllä täytyy sanoa, että esimerkiksi SISEMPIEN raidetangonpäiden vaihtaminen tuohon A-Hylsyyn on kerrassaan raivostuttava operaatio. Voi herranjestas mikä keksintö, siis onkohan tuo suunniteltu siten, että joka hommaa varten olisi lopulta helpompi pudottaa aina moottori/vaihteisto-paketti alas autosta?

      Ihan joka kuukausi saa tapella jonkin vian kanssa. Fiatin sähköt ja rellun kone kohottavat verenpainetta, vaikka remonttien väli ajetaan taas mukavasti. EI KUUNA PÄIVÄNÄ OLE W124:n veroinen tämä kottarainen.

      Meillä saattaa nyt tulla se hetki, että A-Romu lähtee. Eikä IKINÄ Mersua enää, samaan aikaan tuttavillakin ongelmia omiensa kanssa. Ei väliä onko A-, B- vai E-malli.
      Laatu on huonoa, sorry vaan Guntherit. Vanha w124 saa olla tuomiopäivään asti, se toimii. Ei ole tarkoitus olla negatiivinen, mutta A:sta ei oikeasti ole hyvää sanottavaa pitkässä juoksussa ollut.

      • A malli

        Kun ottaa huomioon, että omalla a mallilla lähestytään kahdeksansataatuhatta ja jossain vaiheessa miljoonaa ajokilometriä niin pikku vikoja tässä kilometrimäärässä tulee. Sisimmässään raidetangon päät vaihdettu juuri yhteen kertaan ja yhden pyörän laakeri. Jakohihnan olen uusinut aina n. 250000 km ajon jälkeen.


    • kauppakassi cdi

      Mersun, myös A-mallin, yhtenä tyyppivikana voitaneen mainita huonosti pitävä/useasti säätöä/huoltoa vaativa käsijarrusysteemi.

      A-mallissa mittariston valaistuksesta usein puolet pimeänä.

      Oven sisäverhoilu lähtee irti, jos erehtyy paiskaamaan oven tavallista voimakkaammin kiinni, tosin painelemalla kiinnikkeet napsahtavat takaisin.

      Takarenkaat tietenkin kallellaan, sisäreuna kuluu. Antaakohan takapalkki periksi, tukivarren laakeroinnin lisäksi?

      • tai ihan pilsu

        A on sinulle selvästi liian väkevää. Kannatta pysyä kolmosessa.


    • kuttaperkkaa

      Siskon A170.ssä on takaluukun ovessa halkeama, Mersun merkin kohdilta alaspäin. Muovinen luukku ei kestä käyttöä. Saa nähdä repeääkö rekisterikilpeen saakka. Etulokkaritkin muovia, eipähän ruostu...Konepelti sensijaan ruostuu, on peltiä ja muotoilu on erinomainen korroosiolle, sisältäpäin lahoo! Sähkövikoja on ollut melkoisesti, on leivän antanut paikalliselle korjaamolle osaltaan kyllä. Mikäpä siinä, autoksi kait tuokin luetaan.

    • ruupertti

      Takaovien ikkunat valuvat alaspäin. Pari kertaa kuussa täytyy veivata lasit tiukempaan, kuulee suhinasta kun on useita millimetrejä valahtaneet.
      Käsijarrun kahvan sijoitus on mielenkiintoinen keskikyynärnojan ollessa käyttöasennossaan... : ) Kulutus dieselinäkin korkea, käytännössä yli 6litraa sadalle. Maantiellä pihistellen saa alle viiden. Ovet alaosastaan pahasti ruosteessa....

      • patenttikorjaus

        Mietin millä tuollaista takaikkuna ropleemaa voisi kikka korjata.
        Niin jos laittaisi ikkunan yläosaan jotain mikä tiivistäisi lasin tiukempaan kiinni, teippi voisi olla yksi vaihtoehto jos ikkunoita nyt takana kovinkaan usein avata jos koskaan. Lasin yläreunaan sähkömiehen mustaa teippiä, riittäisikö tai jotain muuta. Tai jos ikkunoita oikeasti siellä takan avata koskaan niin vähän reippaampikin tiivistys ja varmaan ikkunat pysyisi ylhäällä, väliin voisi vaikka naputtaa jotain tiivistetttä mitä nyt keksiikään.

        Ikkunalistaa voisi kokeilla saada tiiviimmäksi..


    • paska rottelo

      Takajarrusylintereihin ei saa kuulemma tiivisteitä mistään, ainoastaan liukutappisarjaa löytyy. Kaveri tuollaisen kanssa tapellu, kertakäyttöauto, ei kannata ostaa. Onneksi ajan jenkillä, vanha Dart pelaa aina vaan.

    • harhaan johtava

      Hyi että mikä vika kasa ei ole laadusta tietookaa!

    • pettynyt kovasti

      Empä olis uskonut mitä p....a sain kun A-170 CDI v-00 ostin. Kuvittelin että nyt saan vuosiksi mukavan menopelin, mutta kuinkas kävikään. Keväällä tulee 5-vuotta kun olen sillä matkannut, no okei , hajulla kulkee, siksi siitä niin tykkäänkin kun pitkiä matkoja ajelen. Yhtään ainutta katsastusta ei ole läpäissyt, joten remppaa on tehty jos jonnimmoista, tuhansia euroja on merkkiliike kusettanut, naisena kun olen luottanut. En jaksa edes luetella mitä kaikkea on tehty, ja mitä tuleman pitää. Sen sanon että mersu on todellista harhaa laadussaan. Kopperolla on nyt mittarissa 198000 km, minä en aio sitä paljoa enää kartuttaa. Myyntiin menee.... muuten näppärä ja jämäkkä on ollut, harmittaa vain vikojen määrä. Tätä palstaa luettuani ymmärrän nyt miksi katsastus mies aina tunnin syynää, ennekuin iskee vikalistan eteen.

      • valitettavaahan se o

        No, tämä nyt on vähän mistä asiaa katsoo. Puhutaan nyt kuitenkin kohta 15 vuotiaasta pikkuautosta, jossa parisataatuhatta mittarissa. Ei kai kukaan järkevä nyt odotakkaan tuon ikäiseltä suht paljon ajetulta autolta enää virheetöntä toimivuutta vuosiksi eteenpäin. Joo ja 200 thkm ei ole vähän vaan valitettavasti se on nykyautolle suunnitellulle elinkaarelle jo aika paljon. Kaikki tästä eteenpäin on kiinni aikapaljon tuurista. Jotain kallista voi hajota jo huomenna tai sitten ei.
        Suomen autoverotus on tehnyt sen, että näillä palstoilla manataan loppuunhöylättyjen rakkineiden vikoja ja ruostevaurioita, kun muualla maailmassa tuon ikäiset autot kerätään romukauppiaiden kyytiin.


    • nasikulli

      Mikähän on, kun kaikki kojelaudan valot vilkkuvat? Kuin tivolissa, pari kertaa kun sammuttaa ja starttaa niin pelaa taas muutamia viikkoja. Onks toi sähköjärjestelmä todellakin Fiat ´n valmistetta, jos on niin ei varmaan pelitä. Makaronimaan vehkeitä, mersun merkki vaan keulas.

    • mukaan keskusteluun

      Meillä vaikka lapsilukko on päällä, likat saa takaovet sisäpuolelta auki. Vikaa ei ole löytynyt, vaikka korjaamollakin on käytetty. Jarrujen kanssa myös ongelmaa ollut koko ajan. A on Ö.

    • kallis remppa

      Automaattilaatikot tainneet sekoilla näissä uudesta asti. Nyt sattui omalle kohdalle. Jännä kun virallinen verkosto piilotellut vikatilastoja, tuttu korjaaja paljasti että heitä kielletty huutelemasta laatikon hajoamisten määrää; liekö yhtään myytyä enää alkuperäisessä kunnossa? Eikö tuo ole jo tyyppivika?

      • A 2013

        Siis tarkoitatko uuden mallin kaksoiskytkinvaihteistoa?


      • Skodisti trollaa
        A 2013 kirjoitti:

        Siis tarkoitatko uuden mallin kaksoiskytkinvaihteistoa?

        Ottaa päähän, kun itäritsa taas pajalla.


    • painajaismersu

      Varokaa tätä kampetta!!! Ei varsinainen tyyppivika, vaan ominaisuus: Pienikin töytäisy etupäähän aiheuttaa puskurin antautumisen, mistä seuraa HETI puskurin takana olevien turbon välijäähdyttimen, ilmastoinnin jäähdyttimen ja moottorin varsinaisen nestejäähdyttimen rikkoutuminen. Samalla vääntyvät etummainen apurunko ja peltinen poikittaispalkki, jonka pitäisi olla kolmen kennon ETUPUOLELLA suojauksen takia. Nyt vaihdossa vielä maskin ja konepellin takia n. tuhannen euron edestä osaa. Kävelyvauhdilla tolppaan ja tällainen seuraus......
      Aivan hirvittävää suunnittelua koko auto.......

    • A mersu 2013

      Tämä viestiketju on alkanut 10v sitten ja autot ja mallit ovat uudistuneet?Nyt menee puurot ja vellit sekaisin,kun ei tule aina ilmi auton vm ja jne.

    • millä ajetaan 2030?

      On tästä ketjusta silti apua A-Mersun ostoa suunnitteleville. Tietää vähän mihin varautua. Ei tekniikka nyt niin älyttömästi ole eteenpäin mennyt. Kunhan vain ei suunta olisi huonompaan päin!

    • ei enää mersua

      170000 ajettu 140 a vm.1999 meni bensapumppu .jyväskylän kl hinta 314 e. työtpäälle. oikein v.mäinen vaihtaa tankki irti. kuskin oven lukko rikki. nitisee pirusti hiekka tiellä ajaessa. ovet kerää pölyä sisälle ei minkäänlaisia tiivisteitä ala laidassa. saa nähdä pääseekö 200000 tuhanteen ilman seuraavaa remonttia. kuulemma voisi olla seuraavaksi moottorin ohjausyksikkö menossa maksaa kuulemma v.tusti. tyyppi vika.

    • W210

      Tulee lyhyempi lista kun kirjoitetaan että mikä toimii....

    • a140

      Mistä mahtaa johtua että vm 99 A140 bensa Mesessä tuoksahtaa bensa silloin tällöin. Autolla ajettu 310 000 km ja se on huollettu Veholla aina. Tuota vikaa he eivät kuienkaan ole pystyneet poistamaan.

      • W212

        Luultavasti bensatankki ruostunut tai ruostumassa puhki.


    • penaaaa

      moi
      ei jaksa käydä,käyntiinlähtö vaatii startti pilottia
      yli 3000kierrosta alkaa pätkiä ja kierrokset hyytyy

    • painajaismersulle

      Keulakosketuksessa rikkimenevien listalta puuttui umpion kiinnitys ruuvin kolosta pala, joka myös rikkoutuu. Vaatii uuden umpion. Mallista riippuen ylin hinta oli noin 1600€.

    • MersumiesA

      Minulla on edelleen A Mersu 160 CDI. Ajettu on 830000 km (kahdeksansataakolmekymmentätuhattakilometriä). Nyt on
      tullut auton pohjaan taakse ruostumista merkittävästi. Ohjaustehostin
      lakkasi toimimasta. Yksi takapyörän pyörälaakeri piti vaihtaa. Vikoja tulee näillä kilometreillä. Voin harkita myymistä [email protected].

      • Varmasti_moni

        onkin kiinnostunut autosta jonka arvon määrittelee paikallinen autopurkaamo.


    • verenpainenousi

      Puolentoista vuoden ja 80tkm jälkeen, kun viidensadan euron LATURI meni toisen kerran, sai huussi lähteä. Oli vaihdettu jo aikaisemminin. A-Mersu ei mennyt viiden vuoden aikana KERTAAKAAN katsastuksesta kerralla läpi. Aina jotain, vaikka alle 300tuhatta ajettu diesel-malli. Ikuisesti tunnen vihaa W168-mallia kohtaan, eikä minkäänlaista Mersua tontilleni ikinä tule. Se on varma. Kaiken lisäksi kylmä auto, on se kumma ettei huollosta huolimatta edes maantieajossa tarkene normaalisti. Tuo joka väittää ajaneensa 800tkm on trolli, tai sitten Mersun huoltomies joka säätää autonsa kanssa enemmän kuin eukkonsa kanssa joka viikonloppu. En suosittele kyseistä automallia säilytettäväksi edes tulevaisuuden harrasteajoneuvotapahtumiin.

      • A-mersu_sisäänajettu

        En ole Mersun huoltomies. Ajan päivittäin autolla työmatkan yli 200 kilometriä. Lisäksi työ on sellainen, että auton pitää olla luotettava. Itse en osaa korjata autoja. Säännölliset huollot on tehty merkkikorjaamossa. Havaitut viat on korjattu. Edellinen katsastus meni kerralla läpi.

        Huollossa todettiin, että hitsaamistarvetta on auton pohjassa. Ihmetellä täytyy, että auto on näin luotettavasti työhön vienyt. Ei ole tullut myöhästymisiä. Edellä mainitussa sähköpostissa on yhteystietoni. Autoon pääsee tutustumaan ja mittarilukeman varmistamaan mikäli osto kiinnostaa. Vakavasti kyllä harkitsen uuden hankkimista tuon pohjan ruostevaurion vuoksi. Aika näyttää korjautanko vielä.


    • CLKkesistaaspian

      Lempinimi "Apinakeinu" on sen pahin vika.
      Mietipä, kun ajat aamuruuhkassa, kuinka moni ajattelee samoin sun kärrystä.
      Osta vaikka iäkkäämpi iso mese niin ei tuu kuittailua.

      • ihansellanen

        Ota iso banaani mukaan, niin helpottaa.


    • heikkitakalo

      Meillä A 140 2002 automaatti ja laatikko jollottaa siihen malliin että joku laakeri vetää viimeisiään, kilsoja tosin on jo 260 t mutta muuten soiva peli, onko kokemusta millä rahalla vaihteisto remontin tekee ja mistä kannattaa kysellä käytettyä laatikkoa.

    • Amersulla

      A mersu on ajettu 850000 km ja pitää viedä katsastukseen.

      • Amersulla

        Ennen katsasastusta korjataan pyörälaakeri, iskari ja jouset taakse sekä pohjan ruostevaurio.


      • amersuu

        Vielä jäi korjattavaksi ohjaustehostin ja tummunut etulyhty sekä jarruvaijeri.


      • MersukoKestää
        amersuu kirjoitti:

        Vielä jäi korjattavaksi ohjaustehostin ja tummunut etulyhty sekä jarruvaijeri.

        hauskaa kun joku jaksaa käydä kertomassa vielä vuosienkin jälkeen ajavansa samalla A mersulla.
        mutta mahtaako olla totta? laita kuva mittarin kilsoista ja linkki tänne? mahtaako olla niin että A ihan tuollaisia kilsoja kestäisi?


      • Kylläkestää
        MersukoKestää kirjoitti:

        hauskaa kun joku jaksaa käydä kertomassa vielä vuosienkin jälkeen ajavansa samalla A mersulla.
        mutta mahtaako olla totta? laita kuva mittarin kilsoista ja linkki tänne? mahtaako olla niin että A ihan tuollaisia kilsoja kestäisi?

        Kyllä kestää mittarissa on nyt n. 865000 km. Kilometrin on dokumentointi aina katsastuksen yhteydessä ja merkkiliikkeessä vuosihuollon yhteydessä. Voin laittaa linkin mittarista, kun tulee hieman enemmän kilometrejä mittariin.


    • dfggb
    • sdfgsd
    • Otsoniini

      Mulla on ilmennyt aika hankala vika, onko mahdollisesti muillakin. Vilkkua kun kääntää vasemmalle, niin vilkuttaakin oikealle ja tämä tapahtuu satunnaisesti. nyt on "viiksi" vaihdettu uuteen ja vieläkin satunnaisesti vilikuttelee väärään suuntaan. on sitte hankala vika.

      • Aseriess

        Moi, Oli saman tyyppinen vika A mersussani. Vaihdettiin sulakerasia ja vika korjaantui.


    • oksettava

      No on siinä surkee kapistus, suomessako ne vielä kassaa noitakii?

      • Otsoniini

        Kiitos rakentavasta kommentistasi, ei toki näitä Suomessa ole valmistettu, jos se sinua hiemankin helpottaa.


    • omegall

      Jos edessä kytkin remontti,koko auto puretaan.ei kannata.romua.

    • Amersumies

      Nyt on pian minun A 160 CDI Mersussa 880000 km.

    • jotain.häikkää

      Peltipoliisit tuppaavat välähtelemään, kun ohi ajelee. Autona kuitenkin vain A 200.

    • Mesenmainemennyttä

      Toivottavasti Aakkoset katoavat liikenteestä mahdollisimman pian. Purkamo ei suostunut ottamaan vastaan, totesi ettei osia saa kaupaksi : )

      • A-Mersukestää

        Niin johtuu siitä, että kestävät niin hyvin ja osia ei juuri osteta. Minullakin 900000 km lähestyy ja ei palvon ole varaosia tarvinnut. Laturikin on vielä alkuperäinen.


    • Amersunainen

      Minulla on Mersu A170 TDI -01 ajettu noin 158000 km. Saksasta tuontiauto noin 7 vuotta sitten. Minulla ollut 5 vuotta. Ei mitään isoa vikaa ole ollut, viime katsastuksessa joulukuussa -16 jarruletku oli murtunut ja jarruvalo palanut, korjautin heti MB korjaamossa, lasku oli alle 100e, eli ei kallis mielestäni. Bas esp valo palaa aika usein, liittyy ilmeiseti luistonestoon.....
      Auto ollut aijemmin kahdella omistajalla. Silloin oli ollut hirveesti vikoja mm. kansiremontti tehty ym. Kallisremontti ollut, joten minulla kävi tuuri ostettuani hyvin korjatun auton. Kuitenkin seuraavaksi ostan tavallisen auton, tuo A malli ei ole paras kuitenkaan. Appiukon sanoja lainaten "onhan se oikea merkki kuitenkin" :D

    • EkaMersu

      Missä vika, kun MD A140 oikea takarengas kuluu sisäreunasta ?

      • EkaMersu

        Rengas on kallistunut sisäänpäin ylälaidasta ja vastaavasti ulospäin alalaidasta.


      • Anonyymi
        EkaMersu kirjoitti:

        Rengas on kallistunut sisäänpäin ylälaidasta ja vastaavasti ulospäin alalaidasta.

        lait isommat rwnkaat toiselle puolelle niin mouseepi pystyyn


    • iinesssssssssss

      Puslat siellä ylhäällä jousituksen varren päässä?
      Mikä on renkaiden asento.

    • Perazzio

      Kyllä ne puslat siellä pysyy, ajat vaan siististi ne ekat 500000 kilsaa ja kuuntelet tarviiko vaihtaa..

    • Muovilelu

      A-Sarjan mersu ei ole mersu ei uudet eikä vanhatkaan.

    • vi-tuuuu

      Mersuista hajoo vaihelaatikot, kaverilla 30t ajettu mersu ja aski porsi. Tälläsiä mersut nykyään.

      • Anonyymi

        Mersun laatikot on kyllä kestävimpiä laatikoita mitä on tehty.
        A sarjassa mikä lie rellun loota, jos ei kerran kestä.


    • Amersu2003

      Lämmityslaitteen esivastus. Löydetty ja vaihdettu. Eli hanskalokero pois kokonaan. Osa on vasemmalla katottuna alhaalla. Paikka aika ahdas mut naisena pienet kädet niin hyvin mahtui. Osa helppo vaihtaa vetää vain vanhan pois ja uus tilalle. Nyt pelittää kaikilla nopeuksilla.

    • juipelo69

      Joku varmaan tietää kuinka a170 -00 valokatkaisia irroitetaan??? Siellä jotain kosketus häikkää kun puolivalot ei pelaa ja pitkät pysyy päällä vain pitämällä. Lähteekö samalla lailla ku vanhemmista mersuista vetämällä vain katkaisin irti?

    • nannnan

      Torxilla kiinii alhaalta ja alakautta pudotetaan koko katkaisin ja sulakeboxi yhdistelmä alas.
      Ei vaikea ,,,

    • Anonyymi

      Ei ole vikoja j uusikaan. Purkaa akun jostain syystä Viimeisin : akku täys mutta ei starttaa. Ei napsahda edes.

      A w168 mb 140. Vm 2001 167800 km

    • Anonyymi

      2009 bensa manuaali. 160 / kone "raksuttaa" vaihtelevasti... Välillä käy ihan ok ja sitten pehmeämpi raksutus, ei terävää ääntä. Raksuttaa hetken ja taas loppuu. Kierrokset ei lisää raksuttavaa ääntä.. Auto kulkee ja toimii muuten ihan hyvin, mutta tää ääni häiritsee kun en osaa paikantaa mistä se johtuu. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta.?

    • Anonyymi

      2009 bensa manuaali. 160 / kone "raksuttaa" vaihtelevasti... Välillä käy ihan ok ja sitten pehmeämpi raksutus, ei terävää ääntä. Raksuttaa hetken ja taas loppuu. Kierrokset ei lisää raksuttavaa ääntä.. Auto kulkee ja toimii muuten ihan hyvin, mutta tää ääni häiritsee kun en osaa paikantaa mistä se johtuu. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta.?

    • Anonyymi

      Mistä saan teetettyä halvalla 02vm a Mersuun avaimen

    • Anonyymi

      Mulla 02vm amersu ajettu noin120000 eli siisti peli kannattaako tehdä avaimia vai laittaa paalutus koneeseen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe