miten 11 vuotiaalle rahaa?

Poikatyttö11w

nii oon 11w ja tarttisin rahaa? ja asun pienessä kylässä itä-suomessa. mite voin suaha rahaa ku oon vasta 11w?? ja säästän nokia lumia 710 kosketusnäyttöön, joka maksaa n.200e...

119

9218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mihin 11v tarvitsee rahaa taikka edes Lumia älypuhelinta? Jos sille olisi jotain järkikäyttöä niin vanhemmat varmaan kustantaisi teikäläiselle sellaisen, mutta aika turhake taitaa tuon ikäiselle olla.

      • kylänäio

        Kuka edes pitää Lumioita älypuhelimina ja loppu peleissä 200e "sijoittaminen" puhelimeen ei ole edes iso juttu, kun sen parin vuoden päästä myy käytettynä saa siitä 100 euroa :p


      • eimeolla1950-luvul

        Siis mä lopetin barbeilla leikkimisen 6-weenä... :D:D:D:D. Oon 11w ja kirjoitan lumia 900 parhaillaan... Mul on noin 600e säästöss :-D. Mun isä osti tän mulle vaikka en pyytänny. En oo kermaperse saan viikkistä 5e. Mut kyl 11w tarttee rahaa. Siis me ei kyl niin nuorii olla... Joo ihanaa kirjoittaa kännyl >_


      • mmmojjmonkk

        olisko siks et jotkut käyttää paljo kännykkää ja kaikkii twittereit ja facei ja semmosii ni lumia o hyvä ja mulki o lumia 820 ja ei oo ees viel simkorttii ja se o vitu hyvä et ime reikää t 11v


      • ttrc

        no perkele oon 11 ja ml o nokia lumia 820 et suck my dick ja iha uuten maksoin 400e et ei myöskää oo mikää paska 20e phone


      • Revi siitä

        Lol mulla on lumia oon 11 ja vanhemmat ei ostanut sitä. Nii kyl tarttee.


      • Paskatostaanokian
        eimeolla1950-luvul kirjoitti:

        Siis mä lopetin barbeilla leikkimisen 6-weenä... :D:D:D:D. Oon 11w ja kirjoitan lumia 900 parhaillaan... Mul on noin 600e säästöss :-D. Mun isä osti tän mulle vaikka en pyytänny. En oo kermaperse saan viikkistä 5e. Mut kyl 11w tarttee rahaa. Siis me ei kyl niin nuorii olla... Joo ihanaa kirjoittaa kännyl >_

        No niin varmaan mutta leikit kuitenkin tää ei oo tollassille 'mä lopetin barbileikit 6 vuotiaana'tyypeille ja tiesitkö kannattaa ostaa esim honor /j5 tms mutta ei Nokiaa herranjumala järki päähän


      • Anonyymi

        No kyllä se aika oleellinen asia on


      • Anonyymi
        Paskatostaanokian kirjoitti:

        No niin varmaan mutta leikit kuitenkin tää ei oo tollassille 'mä lopetin barbileikit 6 vuotiaana'tyypeille ja tiesitkö kannattaa ostaa esim honor /j5 tms mutta ei Nokiaa herranjumala järki päähän

        No tää keskustelupalsta oli vuonna 2012 et ei silloin ollu mitää paskaa honoria Samsung on ainut hyvä puhelin merkki


      • Anonyymi
        ttrc kirjoitti:

        no perkele oon 11 ja ml o nokia lumia 820 et suck my dick ja iha uuten maksoin 400e et ei myöskää oo mikää paska 20e phone

        lmao flexaa nokialla ei vittu itel iphone 11 pro


      • Anonyymi

        puhelimet on tärkeitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lmao flexaa nokialla ei vittu itel iphone 11 pro

        tää oli vuonna 2013 mutta aika paskasti käyttäytyvä lapsi


      • Anonyymi

        Kuka muka 2022 käyttää lumiaa nykyy ihmisil o ip13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lmao flexaa nokialla ei vittu itel iphone 11 pro

        Ei vittu äijä tää on 2012 keskustelu mee nukkuu


      • Anonyymi
        Paskatostaanokian kirjoitti:

        No niin varmaan mutta leikit kuitenkin tää ei oo tollassille 'mä lopetin barbileikit 6 vuotiaana'tyypeille ja tiesitkö kannattaa ostaa esim honor /j5 tms mutta ei Nokiaa herranjumala järki päähän

        Hei haloo sillon oli vuos 2012 eli kyl viiessä vuodessa tulee puhelimia ja niin että ei kannata haukkuu ja hei nytteki uutena puhelimena on iphone14 ja tulossa jo kai ipjone15 nii joo kato ne päivämäärät ennen ku haukut muita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää oli vuonna 2013 mutta aika paskasti käyttäytyvä lapsi

        Sano se tolle joka vittuilee sanomalla suck My Dick sil on ehkä honor 7lite


    • olkfspsd

      Mitä sillä on väliä jos 11 vuotias haluu kännykän, ei sentään iphone 5 joka maksaa yli 600 euroa....

      Pyydä että voisit saada viikkorahaa jos tekisit kotitöitä tietyn verran viikossa.. :)

      • Me tytöt

        Mul on IPone 5 :) (Makso 600e tarkalleen)


      • Anonyymi

        Nykyää 40€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyää 40€

        Jep


    • Ei barbeja enää!

      Voi he*vetti, olis pitäny arvata, et joku tulee tänne valittamaan siitä, kun on 11w ja haluu kännykän. Te typerykset ette tajuu, et 11w:n mieli on jo alkanu kehittyy. Nykyään todella monella on alkanut murrosikä 11- vuotiaana, joten kyllä sitä siinä iässä haluu poikkiksen, kännykän jne. Vai pitäisikö muka meidän leikkiä väkipakolla joillain bratzeilla tai barbeilla, että te 14veet ootte tyytyväisiä?

      Mä en oo sitten mikään lissu, joita suurin osa 11w tytöistä näyttää olevan. Ainakin mun luokka on täynnä niitä pissiksii, joille ulkonäkö on kaiken a ja o.

      11w ei oo enää pieni. Ja aloittajalle, sun tekstistä näkyy, et oot 11w. Missä on isot alkukirjaimet? Mä oon 11w myös, mutta osaan sentään laittaa pilkut, pisteet ja isot alkukirjaimet. Toisin kuin eräät...

      • ???

        11 VUOTIAANA KÄNNYKKÄ POIKKEUS ???????? MITÄ HELVETTIÄ ????????? sain oman kännykkäni jo 6 vuotiaana


      • kummastunut3

        tai sitte täällä kaikki ei oo sataprosenttisii pilkunussijoit


      • egettaja
        ??? kirjoitti:

        11 VUOTIAANA KÄNNYKKÄ POIKKEUS ???????? MITÄ HELVETTIÄ ????????? sain oman kännykkäni jo 6 vuotiaana

        Ja soittelit sillä esikoulusta äitille ja isille?


      • Pisteetonsunajao

        No hyiku kaUheea jos pisTeet PuuTtUu
        Ps osaan kirjottaa


      • Anonyymi

        Tää on joku pilalle hemmoteltu nenäkäs kakara :D


      • Anonyymi
        ??? kirjoitti:

        11 VUOTIAANA KÄNNYKKÄ POIKKEUS ???????? MITÄ HELVETTIÄ ????????? sain oman kännykkäni jo 6 vuotiaana

        Mäkii


      • Anonyymi
        ??? kirjoitti:

        11 VUOTIAANA KÄNNYKKÄ POIKKEUS ???????? MITÄ HELVETTIÄ ????????? sain oman kännykkäni jo 6 vuotiaana

        Ite 5v


    • murrosikäinen

      Oon 11v mutta mulla ei ees oo puhelinta mutta on niitä poikkiksiaki jo ollu ja finnejä on alkanu tulla eli murrosikä!!!

      • niiskuneiti5

        murrosikään kuuluu PALJON muutakin kuin finnit :D !!


    • maniaaa

      "Ei noin pieni tarvitse rahaa,tai mitään kännyköitä"

      Ai miten niin ei tarvi,esim. jos joutuu olemaan yksin kotona (vanhemmat töissä) ni jos sit vaikka tulee tulipalo,ei oo kännykkää millä soittaa ,voivoi talo tulessa !


      Siis mä olen 11w,ja joudun olemaan yksin kotona ja mulla on samsungin kosketusnäyttö.

      Juu mäki tarvisin rahaa ;)

      • idiootti7777

        Ehkäpä hän ei tarkoittanut sitä asiaa sillälailla. Vaan että eihän sen puhelimen tartte mikään kosketusnäyttö olla. Ja kyllä 11-vuotiaalle riittää jokin ei kosketusnäyttö!


      • Tyttö-99
        idiootti7777 kirjoitti:

        Ehkäpä hän ei tarkoittanut sitä asiaa sillälailla. Vaan että eihän sen puhelimen tartte mikään kosketusnäyttö olla. Ja kyllä 11-vuotiaalle riittää jokin ei kosketusnäyttö!

        Me eletään nykyaikaa... Lähes kaikki nuoret haluu kosketusnäyttö-kännykän ja se on iha normaalia. Mun 8.v pikkuveliki omistaa samsungin kosketusnäytön, ja ihan ehjä on. Ja kyl se sitä oikeesti tarvii. ;)


      • kun mä haluun
        Tyttö-99 kirjoitti:

        Me eletään nykyaikaa... Lähes kaikki nuoret haluu kosketusnäyttö-kännykän ja se on iha normaalia. Mun 8.v pikkuveliki omistaa samsungin kosketusnäytön, ja ihan ehjä on. Ja kyl se sitä oikeesti tarvii. ;)

        Mäkin haluan 10 milliä lotossa,oman kartanon uima-altaineen,yksityisen hierojan ja tallin täyteen hienoja autoja ja moottoripyöriä,matkustella maailman ympäri ja muuta mukavaa. Saahan sitä haluta mutta kaikkea ei aina saa ;)
        Kosketusnäytöllisiä puhelimia on alle satasellakin myynnissä ja ovat yhtä hyviä. Tavallisellakin,näppäimistökännykällä voi käyttää nettiä,pelata jne.


    • se sanotaan 11v ei w.. eihän kukaan sano wuotias??

    • perhana???

      Kenen mielestä 11 vuotiaalla ei tarvitsisi olla kännykkä ??? Perusasia !!! Helvetti!! Jossain korvessa joillain köyhillä ei varmaa oo ees varaa ostaa muksuille luureja. Ite asun kuopiossa ja kirjotin tän viestin htc one v:eellä joka maksaa 350-400e. oon 11v

    • tyhmät

      mul on iphone4 jokamaksaa 500-600eur oon 11v mun miälest 11vuotiaan ois aika saaha kännykkä eikä 11 oo niin nuori te ette tiiä mistää mitää me ei eletä enää kohekskyt luvulla jollon teil ei ollu mitää mul on palystation3 tv psp läppäri puhelin

      • Me tytöt

        IPhone 4 maksaa 300-489 ja IPhone 5 maksaa 600-999 (mul on IPhone 5 ja oon 11w)


      • kato päivämäärää
        Me tytöt kirjoitti:

        IPhone 4 maksaa 300-489 ja IPhone 5 maksaa 600-999 (mul on IPhone 5 ja oon 11w)

        hei me tytöt kato päivämäärää
        iphone 4 makso vuonna 2012 500-600 euroo
        "tyhmät" on ihan oikeassa


    • 11-w poika

      Olen minäkin 11v ja 10 kuukautta vanha.. En nyt tarkoita pahalla mutta kyllä kai 11vuotiaallakin on älyä enemmän kuin 7w barbiehemmoil? Saan viikkorahaa 5e ja rahat TODELLA tulee tarpeeseen, nää aku ankat yms ;).

      Kännykkäkin mulla on Samsung S2530 - kosketusnäyttöpuhelin joka todella tulee tarpeeseen ja sopii minulle. Vanha puhelin oli taitettava kapula ja meni rikki helposti.

      Osa 10-12-vuotiaista ei kyllä jaksa kirjoittaa IHAN kirjakielellä, mutta emme ole niin tyhmiä kuin te "isottelevat" luulette. No btw, meillä on oikeus saada rahaa ja pitää k-näyttökännykkää ;)

    • Tulevaisuuden nuori

      Hienoa,että olet hankkimassa itse rahaa puhelimeesi. Nykyään kun kaupunkikersat saavat kaikki valmiina isukilta. Kysyppä paikalliselta kauppiaalta olisko hänellä tarjota sinulle vaikkapa pullopojan tehtäviä. Ja tietty keräämällä pulloja, tekemällä jotain pikkuhommia vaikkapa sukulaisille ja naapureille. Olisiko sinulla/perheelläsi jotain tavaraa mitä voisit myydä kirpputorilla. Toivon, että pääset säästötavoitteeseesi. Puhelimesi tuntuu varmaan paljon tärkeämmältä, kun olet itse tehnyt töitä sen eteen.

    • hehi12

      Kaikki vaan valittaa täällä, joten tässä muutamia vinkkejä:

      Se viikkoraha on kyl aika hyvä olla.

      Teet kotitöitä kotona.

      Voit vaikka jos sulla sukulaisella/tutulla on joku lemmikki esim.koira niin ulkoilutat sitä.

      Jos vanhemmat suostuu voit pyytää kokeistakin rahaa, mulla on ainakin se käytössä.

      Ja oon ite 10v ja itekkin kerään rahaa Huawei Ascend P1:seen, että ÄLKÄÄ valittako koko ajan, käy jo hermoille!!

    • lol12345678910

      ite oon 11v ja oma kortti on siellä on massia jotai 600 e ja saan ostaa iha mitä vaa en oo köyhä niiku sä

      • Rahaajapörssiäon

        Säki oot köyhä tilil kakstonnii ja oon myös 11v. Sijoitan pörssiin ja niin eteenpäin.


      • Edelleenrahaajapörssiäon

        Nii ja rahat on tienattu työnteolla ilmatteeks oon saanu 50€. Oon tienannu saamalla kokeista kymppejä jolloin mun mummo on maksanu mulle kympin.


      • Anonyymi

        Mul oli viime vuon sellanen et olin karkkilakos vuoden nii siit ite sain200 e

        Sit mul oli koko lukuvuoden sellane et sain satasen jos ei tullu Vilma merkintöi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mul oli viime vuon sellanen et olin karkkilakos vuoden nii siit ite sain200 e

        Sit mul oli koko lukuvuoden sellane et sain satasen jos ei tullu Vilma merkintöi

        Mä sai kuukaudessa 100 €


    • JLover

      No,kun kerran kysyit,nini voisit kysyä äidiltäsi ja isältäsi että saisitko esim 5e viikossa,jos olet kiltisti ,teet kotityöt yms. Sillain ainakin sain 11vuotiaana rahaa ;3 Oon nyt 14v

    • Macaronparas

      Mää sain mun iphone 4 myymällä macaron leivoksia :D niistä saa 1,50/kpl ja myin 50 päivässä.

    • SUOMISUCKS420

      lol12345678910, vitun kermaperse.

      • 11v tyttö

        Hei haloo pitäiskö meiä olla jotain barbeilla leikkiviä vielä? Mäki oon ostanu Samsung Galaxy Gion ja iPad minin ihan omilla rahoillani joita oon ansainnu. Ja kyllä ne on ihan tarpeellisia -.-


    • best2

      moi mäkin olen 11 vuotias ja tartisin rahaa vaateisiin vaikka äiti ja isä ovet rikkaita niinen silti saa heiltä rahaa

    • sarana55

      osta nokia 3110. (voi äly mikä puhelin - toteavat kaikki ), eikä maksa kuin 15€ :D

    • minätässävaanoon11

      Miks kaikki tulee tänne että et tarvii kännykkää tai rahaa! yms. Jos lapsi tulee kysymään vaan että mistä saa rahaa, niin joku on ystävällinen ja kertoo rahankeräys -vinkkejä ja lakkaa ruikuttamasta. Tuskin kenelläkään on edes vastausta kun kaikki vaan pätee että ei ton ikänen tarvii kännykkää.

      Vastaus minulta:

      -Kerää pulloja.
      -Tee kotitöitä
      -Leivo
      -Myy jossain esim. pihakirppiksellä
      -Ja saatko viikkorahaa?

    • Vitun kermaperseet.

      En vähättele 11v poikia/tyttöjä, Mutta valittavat koko ajan.
      Ite oon 16v, Ostanu koneeni ite, Puhelimeni ite, Vaatteeni ite.
      En saa yhtään rahaa perheeltäni, Ja pärjään hyvin.
      Mikä helvetti siinä on ku pitää saada hianot puhelimet ja sitten ne on kuukaudessa paskana. Sitten itketään että nyyh nyyh, Tarvitsen uuden puhelimen.

    • Salgguu

      Itse olen 11 vuotta ja minulla on iPhone 3 äitini vanha ja melkein rikkikin, mutta pidän siitä silti todella hyvää huolta. Isäni kyllä ostaa minulle kännykän ellen sitä tarkoituksella riko. Ja kyllä 11 vuotias kännykkää ja rahaa tarvitsee! Te "14 ja 15 vuotiaat" ootte jtn 5v. nörttejä. (en puhunut niistä ketkä puhuivat asiaa! =) ) Isäni ostaa minulle iPhoneni rikkimentyä vrm Nokia Lumia 520, riippuu siitä kuinka kauan iPhoneni kestää.. Itse laitan aina välillä rahaa tilille. Kuukaudessa saan TILILLE 20-30€. eli vuodessa saan 240-360 € olen saanut "kuukausirahaa" n. 1,5 vuotta.

    • AndroidFTW

      Osta mielummun joku Android-puhelin, koska niihin voi lataa sovelluksia piraattina ja voi flashata ROMeja! ;D

    • joku ;DD

      Joo, 11.v:t tarvii kännyy!!! D: maniaa:n kaa samaa mielt! ;O ja oon itekki 11 ja tarvin myös rahaa! hei, me ei olla enää sellasii jotka saa heti kaiken minkä haluu niinku jotku pienet 5v:t...! mulla on samsungin känny, ja se riittää mulle ihan hyvin! mut hei! ihmisil on eri maku! :o ei kaikki haluu ihan mitä vaa et saa kyl haluta lumianki vaikka on 11 mitä se estää?? ei kännyis oo mitää ikärajaa! ;)

      • tuksunautti

        Kyllä 11w tarttee puhelimen meinaa jos mulla ei olis puhelinta nii en ois Suomi24:ssa. Ja puhelimeen tarttee rahaa joten tarviin rahaakin,että haistakaa v***u ne jotka väittää ettei 11w tartte rahaa tai puhelinta. Jos mulla ei olis rahaa niin en ois voinu kirjottaa tätä kommenttia.


    • MOI en oo lellitty

      Voi juma... ihan oikeesti mut kato ku ei 11v varmaa käyttäydy ku 1v et ne rikkois sen puhelimen heti ja mul on ollu ny 2-3vuotta samsung galaxy young ja ei oo yhtäkää naarmua ja 11vuotiaat tarvii rahaa tai ainekin mun tapauksessa koska murros ikä alkaa ja tarvii ostaa omil rahoilla siteitä,vaateet,KENGÄT JA MUUT...enkä osta vaateitkaa ku jotain 5euroo kuukaudes menee varmaa vaateisii ku saan puolet vaateist äidiltki enkä oo mikää kermaperse koska en saa viiikko rahaa vaikka teen joka vitun ikinen päivä koti töitä et kiva ja joulu-synttäri lahjaks jonku lahjakortin ja 50kypää JA ARVOSTAN SITÄ vanhemmat ostaa ruuan ja itelläni viel diebetes joten tarvin puhelint viel ennemmän ellen haluu pyörtyy koulu matkoilla ja kouluun meen kävellen.

    • Mitä vittua suomi?

      Te kaikki olette vitun säälittäviä. Yksinkertaisesti... Aivan vitun säälittäviä.

      • Kato peilii

        Sää oot säälittävä ku tutkit vanhoja keskusteluja ja nostat niitä tällei mitään sanomattomilla kommenteilla ! :D


    • Rikasrandom

      Saan vanhemmiltani rahhaa 100 e päivässä. Ja olen 13 vuotta.

    • ma ola syria

      ma asua enen pavilaatiko. nyt asua puutallo in suomi

    • JoKu_RaNdOm

      Varasta porukoiltas, ite teen niin =DDD ( Tosin jäin kiinni tästä, voi sitä vihaisien uhkaus viestien määrää....)

      • apua!!

        Oon 11v miten oikeesti voi saaha rahaa ku en asu kovin rikkaas perhees ja meillä on koira ja sille pitää olla sellasta erikois ruokaa joka maksaa 100€ kuussa ku se on allerginen jollekki mut sitä ei viel tiietä mille. Ja jos sataseen lisää viel sen eläin lääkäri laskun nii aijai. Joten yritän saaha säästettyy niiku jtn. 400€ nii voisin maksaa sen lääkäri laskun ja ruan pariks kuukaueks koska se on aivan ihana koira


      • lisäys
        apua!! kirjoitti:

        Oon 11v miten oikeesti voi saaha rahaa ku en asu kovin rikkaas perhees ja meillä on koira ja sille pitää olla sellasta erikois ruokaa joka maksaa 100€ kuussa ku se on allerginen jollekki mut sitä ei viel tiietä mille. Ja jos sataseen lisää viel sen eläin lääkäri laskun nii aijai. Joten yritän saaha säästettyy niiku jtn. 400€ nii voisin maksaa sen lääkäri laskun ja ruan pariks kuukaueks koska se on aivan ihana koira

        Lisään viel et kyl 11v tarvii rahaa! Mut valitettavasti on viel semmosiiki 11vuotiait jokka saa kaiken mitä haluaa ja jatkaa vaan valitusta! Ja isäni osti mun phonen vaik en pyytäny. puhelimeni on samsung galaxy x coverja otin sen koska se oli halvin kosketus näyttö mitä siinä puljus oli! (melkeeen kaikki oli loppuun myyty) ja tarvin sitä. Esm. Sain ssairas kohtauksen koulus nii soitin äitille. 11V TARTTEE PUHELINTA (vaik ei ois sairauttakaan)


    • juuliaawan

      En suosittele Nokiaa ja jos sen haluat Nii Yks keino on et pidät jos teil on kirppis lähellä Nii pidä siellä kahvila mulla toimi

    • 11v

      Tiedän, tää on vanha keskustelu, mut sanonpaha vaan että mä oon 11 v eikä kaikki 11 vuotiaat ole enää mitään pikkukakaroita. Ja luin vähän tätä keskusteluu, ja tajusin et moniin teihin verrattuna saan TOSI VÄHÄN rahaa :D En saa viikkorahaa tai mitää, ehkä vaan synttärilahjatks jotai 50 € jos toivon sitä...

    • EiJumalauta

      Järkee ostaa joku paska nokia

    • 11wee

      Pyydä sun vanhempia antaa viikko rahaa. Oon ite kans 11v ja mul on iphone 6s ja säästös n.200€

    • Jostainsuomesta

      Mäki oon 11v mut mul ei oo Nokiaa Vaa Iphone mut kummiki
      Kyl ite nään tärkeenä Puhelimen

    • 05tyttö

      Täällä myös 11 tyttö itä karjalasta, iPhone 5 mullakin on ja on erittäin epäkohteliasta sanoa 11 vuotiaita kakaroiksi

    • Viarailia

      Eiks oo hienoo et 11v tianaa ite rahaa

    • ent11

      Kun minä oin 11v, saapastelin sisään paikalliseen kukkakauppaan kysymään tarvitsisivatko lähettiä. Sain kyllä keikkoja, mutta ei sillä ihmeitä tienannut.
      Jotakin se opetti kuitenkin työnteosta.
      Raha ei kasva puussa.

      • ent11

        Mutta tänä päivänä se ei varmaan onnistu, koska kauppias riskeeraisi elinkeinonsa saamalla syytteen lapsityövoiman käytöstä. Puhumattakaan veronkierrosta.

        Lainaus laista:

        "14 vuotta täyttänyt tai samana vuonna täyttävä henkilö saadaan ottaa sellaiseen kevyeen työhön, joka ei vahingoita työntekijän terveyttä ja kehitystä eikä haittaa koulunkäyntiä. Ikäraja tarkoittaa käytännössä sitä, että kesätöihin voi ryhtyä peruskoulun seitsemännen luokan jälkeen eli yläasteiässä. Alle 15-vuotiaan työ saa kestää enintään puolet koulun loma-ajasta. Koulutyön aikana töitä saadaan alle 15-vuotiaalla teettää tilapäisesti tai muutoin kestoltaan lyhytaikaisesti."


    • 11.v

      Siis tota mä oon 11.v, ja mun puhelin on Iphone 7 et tota joo kyl tän ikäne puhelimen tarttee ku nykysin melkein kaikki saa Eppu luokalle jo puhelimen.

      • Vittukos on Eppu luokka?


    • 11.v

      Mullakin on iPhone 7 ja oon 11.v et kyllä 11 vuotiaat tarttee puhelimen.

    • Haistakaapaskaolen13

      Itel on i Phone X haistakaapaska. Köyhät 11veet

      • Anonyymi

        iphone x lahoaa
        käsiin :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD mun csgo inviki oli enemmä


      • Anonyymi

        Tais äiti ostaa


      • Anonyymi

        HAITA ite mul ip13


    • mulonollukaikkiiphonet

      olin sillei ööö ku luin ton et se maksaa vaa 200€ ku itellä on joku 900€ puhelin ku mulla on iphone 8plus mit sit tajusin et nää oli hirveen vanhoja mut oli mulla 2012 älypuhelin vaikka olin joku 4

    • Anonyymi

      Vittu kukaton 2012 on ollu paska luku mitä helvettii ihmiset ajattelee??

    • Anonyymi

      Voisit kerätä pulloja ja kysyä haravointi apua silloin kun on syksy sun muuta.

    • Anonyymi

      Mä saan vaan kokeista rahaa ehdota säkin

    • Anonyymi

      Minkä takia kirjoitatte iän perään W? week vai mitä se tarkoittaaa? V= on vuotta ja englanniksi y.

      • Anonyymi

        W on Watti ja V on voltti ja v on vuotta.


    • Anonyymi

      Eikö täällä siis ole mitään rahansaantivinkkejä vaan 11 vuotiata järkeviä ja ei niin järkeviä kertomassa mitkä on huonoja puhelimia!

    • Anonyymi

      Kerää mustikoita ja myy. Voit leipoa ja sitten myydä leivoksia naapureille

    • Anonyymi

      Mä tarvin rahaa mutta en tiedä paljonko 11 v saa

    • Anonyymi

      Ite oon yks toista vuotta

    • Anonyymi

      Oon 11v ja tarvisin 5viikossa noin satasen koska oon lähossä koko hiihtoloman reissuun

      • Anonyymi

        Ootko tyttö vai poika?


    • Anonyymi

      Nii miten kerätä rahaa tälleen 2023😂

      • Anonyymi

        En tiiä kun oon itekki samassa pulmassa...


    • Anonyymi

      Kerään rahaa yhen kaverin kans ja tarttisin 500€,niin miten me saadaan sen verran? Onks ideoita? Jos on niin kertokaa pliis,kun me oikeest tarvitaan!:)

    • Anonyymi

      Mäki! Mä kerään "Teetan" kans🤠 Outoo höpistä mun ikäseen keskusteluun🤪 vähän ku joku aikakapseli🤩

    • Anonyymi

      Mäki muuten kerään 500e!! Ootko nää Teetta😍

    • Anonyymi

      Taidanpa olla...ja sä oot siis Kaali...vai?:)

    • Anonyymi

      Sähköä säästäen tietysti. Arvaa kaupunki Suomessa, jossa sähkö on kaikkein parasta?
      Säästäminen on puhtoisinta demokratiaa.

      • Anonyymi

        Me ollaan 11-vuotiaita et ei me voida sähköä säästäää;)...


    • Anonyymi

      Siis oon Teetta ja sä oot Kaali...vai?:)

    • Anonyymi

      Tota eiks kaikki nää meidät molemmat anonyymeinä:);)heheh

    • Anonyymi

      Mut onko ideoita miten me 11veet saadaan 500€
      Pls laittakaa!:)





      :)







      :)

      • Anonyymi

        Mihin tarvitsette?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tarvitsette?

        Mut onks ideaa...
        T. Se TOINEN Anonyymi


    • Anonyymi

      Öömm...leikkimökkiin.... mut ei LEIKKIMISEEN vaan no sorry mut en voi kertoo:).......

      T. Se TOINEN Anonyymi:)

    • Anonyymi

      Kun se on semmonen meidän ööm salainen...juttu...
      T. Se TOINEN Anonyymi

    • Anonyymi

      Eiks nii kaali?
      T.Se TOINEN Anonyymi

    • Anonyymi

      Niiii....
      T. Se emojeita käyttävä anonyymi😁😁😁😁

    • Anonyymi

      Mut miten me saadaan? Sori oon aika KÄRSIMÄTÖN:D
      T. Se TOINEN Anonyymi

    • Anonyymi

      Kun kukaan ei ota meit lastenvahdeiksi,kun "ollaan liian nuorii"(vaikka omasta mielestä kyllä pärjätään lasten kaa)pulloja ei löydy...meit ei oo otettu koirienulkoiluttajiks...(liian vahvoi koirii on vaan täällä päin...)Tramppoja on jo purettu,mutta ei ne maksa tarpeeks...koska "Ei se oo niin iso homma"teen kotitöitä mut ne mä käytän joululahjoihin jne joten en voi oikeen niitäkään käyttää...kysymys:
      -MITEN SAADA RAHAA?!?!?!?!?!?!?
      T. Se TOINEN Anonyymi

    • Anonyymi

      Mistä ihmiset siellä sinun kylälläsi ovat kiinnostuneita?
      Uskonnosta, jalkapallosta, jääkiekosta, jostain TV-sarjasta...?
      Jos olet hyvä piirtämään, tekstaamaan, askartelemaan, niin tee kortteja, kirjanmerkkejä j.n.e., joita voit kaupan, kahvilan... edessä myydä 0,10 - 1 -? /kpl.
      Kortteihin, kirjanmerkkeihin raamatunlauseita uskovaisille, urheilujoukkueen logo, iskulauseita, paperi-enkeleitä, -lintuja, -tonttuja,-eläimiä jne.
      Pieniä runoja pahville, pikkukuvineen:kukkia, lintuja... naru niihin liimattuna seinälle riputamista varten. Äläkä unohda jättää niihin kirjoittamatta pientä, joko omaa tai jotain keksimääsi nimimerkkiä. Toivottavasti sait tästä ideoita. Haravointia nyt syksyllä? Menet ja kysyt vain naapureista että tarvitaanko haravointi- tai muuta apua. Vanhuksille kaupassakäyntiä jne.

      https://www.youtube.com/results?search_query=askartelu

      • Anonyymi

        Hah hah - 2012-09-17 - Huomasin juuri että sinähän olet jo iso tyttö, mutta ehkäpä joku toinen saa jotain ideaa tuosta yllä olevasta.


    • mulla on Xiaomi 5g :)) Mutta rahaa voipi saaha mm. Kotitöistä ja naapurin mummolta jos luo lumet tai leikkaa nurmikon :D

    • Anonyymi

      Haluaisin oculus guest 2 ja mulla on säästössä nelkyt kaks euroon ja viis kyt setti ja ne meksaa 339€-335€

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe