Eläimellinen ongelma

rjuhani67

Näin koiran omistajana olen jälleen törmännyt parillakin eri tapaa eläimelliseen ongelmaan. Nettideittaileminen ei ole muutenkaan helppoa, niin sen lisäksi tilannetta hankaloittaa toisinaan tuo kotieläin. Siitä en ole kuitenkaan valmis luopumaan kenenkään vuoksi. Eläimet ovat ihania ja aina uskollisia.

Viime aikoina on tullut eteen pari kertaa, että on pitänyt todeta, ettei voi treffailla eläimen vuoksi. Toinen oli erittäin allerginen ja toinen vannoutunut kissaihminen, jolle ei kuulemma koira sovi.

Kirjoitan lähinnä sen vuoksi, että kiinnostaa tietää kuinka moni muu on törmännyt tähän samaan ongelmaan deittaillessa?

19

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotainvain

      Isojen koirien omistajat voisi ilmoittaa siitä jo hakemuksessa. En voi sietää isoja koiria(rotikat ja siitä isommat). Pienet pulloharjat menee, kunhan ei ole 7kpl mäyräkoiria. No joku kultainen noutaja menee, koska on helppo luonne.

      Eli en ole koiraihmisiä :)

      Kissojen kanssa olen leikkinyt lapsesta lähtien, koirat on taas aina olleet niitä joita on saanut pelätä jo lapsena.

    • onhan noita

      Minulla oli koira ja selvästi ilmoituksessa mainittu, mutta silti minuun otti
      yhteyttä mies, joka kertoi vasta usean tapaamisen jälkeen, olevansa
      allerginen koirille.

      Hassua sinänsä, että keksikö hän tuon, halutessaan sanoa kohteliaasti
      näkemiin, vai oliko oikeesti allerginen, mikä (noh) ilmeni vasta nyt,
      koska oli vieraillut muutamankerran kotonani. Kuinkahan lienee.

      Nyt en omista mitään kotieläimiä, no en kyllä miestäkään, vaikka eihän
      ketään voi omistaa.

    • rjuhani67

      Omassa profliilissani on maininta koirani koosta (pieni koira). Vaikka koirista pidänkin, niin en minäkään halua kennelissä asua :)

      Tuo allergian yllättävä puhkeaminen saattoi tosiaankin olla tekosyy. Paha siihen on kenenkään alkaa väittämään vastaan.

    • ....................

      Ei tuohon asiaan ole mitään muuta ratkaisua kuin löytää ihminen joka on itseä vastaavassa tilanteessa. Paitsi että näin kissaihmisenä pahoin pelkään että toisen kissaihmisen kanssa yhteen muuttaminen ei onnistuisi, sillä aina aikuiset kissat eivät sopeudu toisiinsa... Mutta enpä toisaalta haluakaan saman katon alle enää kypsässä iässä.

      Erillisistä asunnoista ei ole kuitenkaan mitään hyötyä koiraihmisen kanssa. Eihän hän voi jättää koiraansa pariksi päiväksi keskenään, ja tänne sitä ei voi tuoda. Puolen päivän tapaaminen sensijaan on semmoista panoreissailua että sen kaltaista "suhdetta" en halua. Vähävaraisuuteni vuoksi itselläni puolestaan ole mahdollisuutta tehdä pitkiä matkoja toisen osapuolen luokse, sikäli kuin kissojakaan voisi jättää pariksi päiväksi. Ei erityisen suotavaa...

      Joku on joskus sanonut kun olen koirasta huomauttanut että valitettavasti suhde ei sen vuoksi taitaisi onnistua että koiraan viittaaminen on TEKOSYY olla tapaamatta. Toinen ihminen puolestaan oli allerginen kissoille ja väitti että "kyllä me jotain keksitään". Kun vastasin että tuskinpa keksitään (välimatkaakin oli) hän suuttui tosissaan ja haukkui että ihmiset noita kissoja ottavat eivätkä suostu niistä luopumaan ja minun olisi kuulema pitänyt toimittaa hänelle jonkun toisen ihmisen yhteystiedot että hän saa edes jonkun, kun ei kerta minua. Valitettavasti minulla ei ollut esittää itselleni sijaisia, ja jos olisikin niin en noin erikoisen ihmisen kohteeksi ketään kyllä toimittaisi. Kun näemmä se "kyllä me jotain keksitään" olisi ollut sitä että luovun välittömästi kissoista hänen hyväkseen...?

      Eläimet joiden kanssa on ehtinyt olla jo vuosia ovat eri asia kuin joku uppo-outo ihminen josta ei voi mitenkään tietää tuleeko tämän kanssa olemaan vielä ensi kuussakin.

    • rjuhani67

      Allergioiden kanssa ei pidä leikitellä. Siihen ei todellakaan keksitä mitään jos toinen on allerginen ja toisella on allergisoivia eläimiä. En ole vielä tavannut ketään eläimen omistajaa, joka luopuisi omasta perheenjäsenestä vieraan ihmisen vuoksi.

      Tuolla eräällä toisella deittifoorumilla on yksi henkilö, joka haukkuu jatkuvasti eläimiä omistavat naiset. Jokainen tekee omassa elämässään valintoja ja eläimet ovat yksi valinta.

      • Koira vai koiras?

        No kyllä todellakin moni luopuu lemmikistä, jos rakastuu allergiseen ihmiseen. Mutta harva eläimenomistaja varmaan tarkoituksella tutustuu allergikkoon, kun muitakin on valittavina.


    • cissi~

      Monesti lemmikkien omistajat ovat mukavampia, rennompia ja ymmärtäväisempiä ihmisiä kuin lemmikittömät. Silti se lemmikki vaan on este.

      Lemmikit ovat etäältä suloisia, esim. hauskojen kotivideoiden eläinpätkät on ihania, samoin kuvat eläimistä. Mutta en vaan halua mitään karvaista olentoa (paitsi miestä) lähelleni, kun en pidä sillä tavalla eläimen läheisyydestä enkä hajusta. En ole allerginen enkä vihaa eläimiä.

      Kaupunkilainen ei nykyään oikeastaan tarvitse eläintä. Kesyllä eläimellä pitää olla työ kuten opaskoiralla, vahtikoiralla tai vainukoiralla. Lemmikkiaspektia en ymmärrä. Itse ennemmin kunnioitan eläimiä etäältä enkä halua puuttua niiden elämään kun ei nekään puutu mun elämään. Ehkä tämä on se, mikä tulee lemmikillisen miehen ja mun väliin, en ymmärrä sitä lemmikin tarkoitusta, että eläin on seurana, lohtuna ja hellyyden kohteena. Sillä paikataan ihmissuhteita siis, käytännössä.

      • BLAAAAHGG

        Ei lemmikillä paikata ihmissuhteita. On olemassa eläinrakkaita ihmisiä ja eläimet ovat aina ihanampia kuin ihmiset. Eläimen kanssa ei tarvitse riidellä ja siihen ei sisälly välttämättä mitään negatiivista asiaa, kuten kaikkiin ihmissuhteisiin liittyy. Eivät eläimet haise sen enempää kuin ihmisetkään.

        On olemassa ihmisiäkin, jotka ovat mustasukkaisia kumppaninsa lemmikille. Kaikki eivät ole eläinrakkaita kuten kaikki eivät ole lapsirakkaitakaan.


      • cissi~
        BLAAAAHGG kirjoitti:

        Ei lemmikillä paikata ihmissuhteita. On olemassa eläinrakkaita ihmisiä ja eläimet ovat aina ihanampia kuin ihmiset. Eläimen kanssa ei tarvitse riidellä ja siihen ei sisälly välttämättä mitään negatiivista asiaa, kuten kaikkiin ihmissuhteisiin liittyy. Eivät eläimet haise sen enempää kuin ihmisetkään.

        On olemassa ihmisiäkin, jotka ovat mustasukkaisia kumppaninsa lemmikille. Kaikki eivät ole eläinrakkaita kuten kaikki eivät ole lapsirakkaitakaan.

        Kaikki karvaiset lihaa syövät eläimet haisevat...luultavasti lemmikkejä pitävät ihmiset ovat vain tottuneet siihen hajuun etteivät erota.

        Luulen kyllä että moni yksinäinen ihminen nimenomaan paikkaa lemmikillä puuttuvia ihmissuhteita. Ihminen kokee olevansa edes jollekin tarpeellinen, jopa elintärkeä.

        Itselläni ei ole kyse mustasukkaisuudesta, kun en halua lemmikillistä miestä, vaan siitä etten pidä lemmikin hajusta enkä karvoista, enkä aio edes teeskennellä pitäväni toisen lemmikistä.


    • rjuhani67

      Lemmikki voi olla hankittu muutenkin kuin yksinäiselle ihmiselle toisen ihmisen korvikkeeksi. Se on voitu hankkia myös lapsiperheelle lemmikiksi. Sitten eron myötä se lemmikki jää jommallekummalle vanhemmista.

      Monille ihmisille se on ainoa seuralainen, kun ei muuta seuraa joko saa tai edes halua. Kyllä minä näen niin, että niistä on hyötyä muutenkin kuin palvelustehtävissä.

      Ymmärrän oikein hyvin ihmisiä jotka eivät pidä lemmikeistä.

    • En voisi/enkä haluaisi olla ilman lemmikeitäni. Ne on olleet minulla kauan enkä tosiaankaan luopuisi niistä suhteen, joka ei ehkä onnistukaan, takia. Niitä eiole hankittu minkään miehen korvikkeeksi.
      Ymmärrän kyllä sen ettei toiset pidä eläimistä, ovat allergisia... ja asumisen kanssa (jos aikoo asua yhdessä) tulee varmasti ongelmia. Ei eläimiä voi yksin jättää, pitäähän ne kuitenkin ruokkia ja koirat käyttää ulkona. Olla muutenkin seurana. (kuulostaa kyllä mieheltä) Pitkät lomamatkat unohtaa, jos ei varat riitä hoitolaan tai ole sellaisia tuttavia jotka ne sinä aikana hoitaa. Kallistun kyllä kuitenkin pulloharjoihin, isoihin koiriin ja kissoihin. Siinä meneekin sitten kai kaikki loputkin elukat :) niitten tuomat Irtokarvat, villakoirat ja pölypallerot

    • Pulloharja..

      Aika monella on lemmikkejä. Pitäs löytää joku samanlainen. Mulle on hyvä merkki, jos tyypillä on lemmikki ja kohtelee sitä mukavasti. Sehän osoittaa, että on lämmin ja huolehtivainen. Tietysti käärmekokoelma pienissä muovilaatikoissa ei tätä tee. Myöhemmällä iällä moni sinkku on ottanut lemmikin seurakseen. Haaste on tietysti saada nämä karvaiset uusperheen jäsenet tottumaan toisiinsa. Jossain tapuksessa aika ja pikkuhiljaa totuttaminen voi auttaa. Ei kyllä aina. Eihän uusperheissä välttämättä lapsetkaan heti sopeudu ja silti se voi pikkuhiljaa onnistua. Itellä kävi tuuri kun tapasin koirista pitävän miehen, kun mulla oli vanha koiranpötkylä. Nyt se on jo kuollut, mutta meillä on yhteinen pikku pulloharja nyt.

    • 21

      Sain (siihen aikaan kun itse nettideittailin) 2-3 kertaa sen vastauksen naiselta, että on paha allergia. Ei siitä jäänyt mitään hampaankoloon. Kerroin myös profiilissa eläimestä (kissa) mahdollisimmian selkeästi.

    • miksköhän köh köh

      No joo, minkähän tähden nykyään on noita allergioita. Oisko syy siinä
      kun tuhotaan hyödylliset bakteerit kaikenmaailman desiviointiaineilla ja
      jos on pienikin räkätauti, niin antibioottia kitusiin.

      Minäkin leikin kersana sianporsaiden kanssa, kun äiti lypsi lehmiä.
      Oli koira, kissoja, hevonen, hiiriä, myyriä..sikssontiaisia.

      Ei oo mitään allergiaa ja mitkään kausipöpöt ei ole iskeneet tähänmennessä.

    • saty

      Jos mies ei pidä elämistä, niin en huoli häntä. Olkoon vaikka kuinka unelma! Eläimistä pitäminen kertoo myös jotain miehen luonteesta. Allergiset on asia erikseen!

    • Nahkinäpäkkeli

      Se on jännä, miten eläimiä vierastavat ihmiset kuvittelevat oman tenhovoimansa jotenkin niin ylivoimaiseksi että toinen noin vain luopuu lemmikeistään kun toinen hiukan inahtaa. Minulla on eksoottisia lemmikkieläimiä, jotka olen ottanut kotiini ihan vain siksi että ne kiehtovat minua, tarjoavat virikkeitä, haasteita ja puuhaa ja ovat myös kavereitani. Ne eivät korvaa ihmissuhteita - aika kova juttu laittaa eläimen harteille moinen vaatimus - mutta tuovat elämääni arvokkaan lisän.

      Jos mies ei pysty hyväksymään että naisen mukana tulee parvi elikoita, niin etsiköön jonkun toisen. Eläinrakkaus luonteenpiirteenä kertoo ihmisestä paljon, yleensä hyvää, ja jos miehellä on hyvinhoidettu lemmikki, se kertoo myös henkisestä kypsyydestä ja kyvystä huolehtia. Minua ei haittaa vaikka miehellä olisi kissa, koira tai vaikka aasi lemmikkinään, kunhan hän myös hyväksyy sen että yhden hinnalla saakin elämäänsä 4 meluisaa, sotkevaa ja sähläävää otusta.

      Ihminen, joka ei pidä eläimistä (tai lapsista), on aina vähän epäilyttävä...

    • Kiitollisuutta

      En oo törmännyt mutta noin 78% naisita on koira.
      Yleensä vielä sellainen velaksi ostettu rotan kokoinen
      paskakasa ja kyllä se on mulle ainkin ehdoton tur off.
      Oli mikä koira tahansa..Ja kyllä oon kissa ihminen ymmärrän ,
      et joku koiran haluaa mutta en haluu olla tekemisissä koiran kanssa
      siitä saa äkkiä samanlaisen riesan kuin lapsesta.
      Eli nyky-yhteikunnassa kun on vaatimukset, niin siinä jää koiran
      ja mukulan kanssa kalliolle.

      Eikä se tiedän, että samalla tavalla tulee oma tilanteeni vaikeutumaan
      kun otan kissoja tässä vuoden sisällä. Tulee allergikkoja ja muuta,
      etteivät vaan pidä.Mieti, et jollain ämmilä on jopa sellainen syötävä
      luppakorva kani mikä paskantaa pitkin lattioita,
      kyl sekin jäätävä lemmikki on.

      Mut jos joku skippaa mut kissan takia niin ihan ok. En valita.

      • 10203040506070809

        Sinut kyllä lempataan tuon uhovan olemuksesi perusteella ennemmin, kuin
        kissojen tähden. Ei millään pahalla, mutta oli miten oli, niin näin on..


      • Joo joo
        10203040506070809 kirjoitti:

        Sinut kyllä lempataan tuon uhovan olemuksesi perusteella ennemmin, kuin
        kissojen tähden. Ei millään pahalla, mutta oli miten oli, niin näin on..

        Kiinnos.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe