Hyvä fysioterapeutti?

10+13

Sain lääkäriltä lähetteen niska-hartiaseudun fysioterapiaan (tensionneck), enkä yhtään tiedä missä täällä olisi hyvä fysioterapia paikka jossa hintakin olisi kohtuullinen, vaikka Kela-korvaus onkin. Mielipiteitä? Ja mielipiteitä paikoista joihin ei kannata varata aikaa.

31

9670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä mene

      Älä mene fysioterapiaan rahojasi kantamaan, ihan turhaa.
      Mene ennemmin kuntosalille parantamaan verenkierto kuntoon. Fysioterapiasta ei mitään apua. Yksi hueronta niska-hartiaseudulle ha sitten verenkiertoa edistävää liikettä niskoille. Sänky ja tyyny kuntoon ja muista unihygienia!

      • 10+13

        No kylläpä se hieronta vaan auttaa kun on niin jumissa hartiat ja niska ettei pää käänny. Ylläpitohoitona kuntosali on hyvä.


      • Älä mene
        10+13 kirjoitti:

        No kylläpä se hieronta vaan auttaa kun on niin jumissa hartiat ja niska ettei pää käänny. Ylläpitohoitona kuntosali on hyvä.

        Niin mutta fysioterapia ei ole hierontaa. Ihan turhaa pskanjauhantaa suoraansanottuna, niin kuin on napropaatit sun muut. Hieronta ja liikunta - se on siinä! Sauna päälle ja jotain lunimenttiä ja lihasrelajsanttia pari päivää kuurina.
        Jää töistä saikulle ja laita asiat kuntoon. Fysioterapiaa määrätään lumehoitona työkyvyn ylläpitoon, mutta sinne saat kantaa kaikki rahasi vuosien varrella ja apu marginaalinen.

        Suomalainen terveydenhoito perystuu työpoissaolojen estämiseen, ei pitkäaikaiseen oireenpoistoon ja ratkaisuun.


      • 10+13
        Älä mene kirjoitti:

        Niin mutta fysioterapia ei ole hierontaa. Ihan turhaa pskanjauhantaa suoraansanottuna, niin kuin on napropaatit sun muut. Hieronta ja liikunta - se on siinä! Sauna päälle ja jotain lunimenttiä ja lihasrelajsanttia pari päivää kuurina.
        Jää töistä saikulle ja laita asiat kuntoon. Fysioterapiaa määrätään lumehoitona työkyvyn ylläpitoon, mutta sinne saat kantaa kaikki rahasi vuosien varrella ja apu marginaalinen.

        Suomalainen terveydenhoito perystuu työpoissaolojen estämiseen, ei pitkäaikaiseen oireenpoistoon ja ratkaisuun.

        Joka kerta, kun mulle on jumissa olevaan niska-hartiaseutuun määrätty fysioterapiaa, se on ollut hierontaa. Viimeksi hoitoon kuului myös akupunktio ja sähkö. Ja toimi. Myöskin on lihasrelaksantit ja tulehduskipulääkkeet nyt kuurina. Enpä kyllä tiedä mitä muuta fysioterapeutti voisi jumissa olevaan niskaan tehdä kuin hieroa sitä.


      • Näin se on
        10+13 kirjoitti:

        Joka kerta, kun mulle on jumissa olevaan niska-hartiaseutuun määrätty fysioterapiaa, se on ollut hierontaa. Viimeksi hoitoon kuului myös akupunktio ja sähkö. Ja toimi. Myöskin on lihasrelaksantit ja tulehduskipulääkkeet nyt kuurina. Enpä kyllä tiedä mitä muuta fysioterapeutti voisi jumissa olevaan niskaan tehdä kuin hieroa sitä.

        Neuvovat jumppaa.


      • 10+13
        Näin se on kirjoitti:

        Neuvovat jumppaa.

        Että sulle on sitten koko 10x60min lähete kaikki kerrat vain neuvottu jumppaa? No johan on melkoinen fysioterapeutti. Kerrotko missä näin käy etten sinne varaa sitten aikaa. Hierottaa tosiaan olisi tarkoitus siellä fysioterapiassa. Venyttelyohjeet mulla onkin.


      • Anonyymi
        10+13 kirjoitti:

        Joka kerta, kun mulle on jumissa olevaan niska-hartiaseutuun määrätty fysioterapiaa, se on ollut hierontaa. Viimeksi hoitoon kuului myös akupunktio ja sähkö. Ja toimi. Myöskin on lihasrelaksantit ja tulehduskipulääkkeet nyt kuurina. Enpä kyllä tiedä mitä muuta fysioterapeutti voisi jumissa olevaan niskaan tehdä kuin hieroa sitä.

        Oulun tk Fysioterapeutti sanoi suoraan ettemme hiero ollenkaan!


    • 10+13

      Täällä ei ilmeisesti ole kukaan käynyt fysioterapeutilla kun ei saa asiallisia vastauksia...

      • Ota silmä käteen

        Sait asiallisia vastauksia, mutta kitiset vastaan.


      • 10+13
        Ota silmä käteen kirjoitti:

        Sait asiallisia vastauksia, mutta kitiset vastaan.

        Pyysin suosituksia hyvästä fysioterapiapaikasta, en saarnaa siitä kuinka "fysioterapia on turhaa paskanjauhantaa ja huijausta". Eiköhän se ole mun oma asia, käynkö hierottamassa hartiani fysioterapeutilla Kelakorvattuna vai hierojalla ilman korvausta.


      • 10+13

        Jos et osaa suositella hyvää fysioterapeuttia, voit olla kommentoimatta. Edelleenkään ei ole sun asia, menenkö hierojalle vai fysioterapeutille kun saman avun saan kummastakin.


      • huh huh

        Vitun perseaukinen. Vaikka sulla oma budjekti on tiukalla nii älä muitte rahoista huoli


    • Heräsin kakathousus

      Menin kerran fysioterapeutille joka väänsi multa niskat nurin ja pani persauksiin kun olin tajuton.

    • piruvie1

      Mullekin määrättiin fysiokäyntejä kun epäilivät työterveydessä pitkään kestäneen päänsäryn syyksi hartiajännitystä. Lääkäriä kun vaihdoin löytyikin sitten tehdaspölypunkki allergia. Eli sain avun ihan lääkkeistä :D

    • Kipulihakset

      Tiedän ainakin yhden osaavan fysioterapeutin, mutta näillä saiteilla kun ei voi nimiä manita, niin en voi kertoa.

      Sen verran voin paljastaa, että tuo "jäbä" sai paikat kuntoon, ja juoksen taas.

      • jliuygcc

        Ottaako tämä "jäbä" vastaan Tuirassa?


    • Urmas ensimmäinen

      Älä mene ainakaan Tereystaloon: 85 euroa kerta eikä mitään hyötyä ollut erään polven kuntoutukseen. Rahat vaan meni.

    • hyvä kokemus

      On tää oululaisten kirjoittelu kyl ihmeellistä. Kysyjä pyytää vinkkiä hyvistä fysioterapia paikoista, niin kommenteissa ruvetaan jauhaa omia kokemuksia fysioista ja muuta p:aa.
      Oma kokemukseni on, etät Fysioteekki Kastellin ostoskeskus. Siellä ovat erikoistuneita mm niska hartia vaivoihin. Googleta ja katso!

      • selkävaivainen

        Ja myös keskustan Fysioteekki on pätevä.


    • fyssari

      www.tohtorille.fi palvelu kerää vahvistettuja suosituksia fysioterapeuteista, sieltä näkee tulevaisuudessa alueen suosituimman fysion.

      • jiihoo771

        Olen itse saanut avun Tuirassa sijaitsevasta fysioterapia yrityksestä.


      • Anonyymi

        Fysios on fysioterapeutti firmoista kaikista huonoin, laatu on täyttä hidastelua, en suosittele.


    • Parast

      Minä olen saanut avun Hallituskadulla olevasta Mediterapiasta Annamari nimiseltä fysioterapeutilta

    • emasu

      Fysioterapeutti Sami Kaijanen. Osaa asiansa, kuuntelee asiakasta ja selostaa koko ajan mitä tekee ja miksi.

    • Ransom

      Fysioteekki oli itsellekin hyvä kokemus. Vaikea muuten sanoa, kun ei ole muista kokemusta. Jos ei tunnu auttavan kannattaa suosiolla vaihtaa fysiota. Jotkut näkevät, että ainoa toimiva keino on venyttely ja jumppa. Toiset taas vannoo ensin hieromisen nimeen ja sitten ylläpitona venytteleminen ja jumppa.

      Näihin trollaajiin joita näkyy olevan joka ketjussa ja sotkevat kaiken keskustelun epäasiallisuuksilla. Katsokaa South Parkin edellinen tuotantokausi kokonaan ja katsokaa löydättekö itsenne. Epäilenpä että löydätte peilikuvan miehen ikään kerenneestä ruikuttajasta jolla on liikaa aikaa käsissään.

    • Selkävaivainen1

      Keskustan Fysios ja sieltä Peetu. Ymmärtää että ihmiset on erilaisia ja osaa antaa hyviä vinkkejä. Puoli vuotta käynyt ja on helpottanut vaivat. Eikä ole kalleimmasta päästä.

    • Anonyymi

      Itse venyttämällä pärjäät ilman Fysioterapeutteja.

      Jos menet fyssarille, vältä viimeiseen asti suuria fysioterapeutti firmoja kuten fysios, mehiläinen etc...niissä tarkoituksella hidastellaan hoidoissa, mene pienempään yhden hlö fyssarille tms niissä yleensä rehellisempiä.

      • Anonyymi

        Ei lukkiutunutta lihasta saa venytellä.


    • Anonyymi

      Varo, Fysiobalanssi Tinatie Oulu , kiertäkää kaukaa! Mainostaa itseään kaiken osaavana ja taitavana,vastaanotto kotonaan pienessä huoneessa, taitoa vain rahastukseen . Hyvällä mainoksella saa harhautettua apua tarvitsevia. Kun on sisälle sortunut joutuu siitä kalliisti maksamaan. Pelkkää rahan kiskontaa, ihmetyttääkin miten tämä toiminta saa yleensä jatkua? Surkein hoitokokemus koskaan, lähes petosta.

      • Anonyymi

        Olen samaa mietä


    • Anonyymi

      Netissä on hyviä ohjeita moniin ongelmiin mutta en ole löytänyt ohjetta miten kipanneen lantion saa kohdalleen kun on ollut jo pari vuotta kipanneena. Mahdollisesti lonkankoukistajat pahasti jumissa kun ei normi venytyksellä vapaudu .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe