Miten kauan salasuhde yleensä kestää

uteliasvaimo

ja mitä sen kestosta voi päätellä? Kokemuksia? Mihin se päättyy tai päätetään?

218

20033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L-ukko

      Kestää niin kauan kuin sitä touhua katselet.

      • Kestää se

        Kestää keskimäärin 2 vuotta tilastojen mukaan. Tämän jälkeen salapari joko eroaa tai päättää aloittaa oikean suhteen.


      • tilastojen mukaan
        Kestää se kirjoitti:

        Kestää keskimäärin 2 vuotta tilastojen mukaan. Tämän jälkeen salapari joko eroaa tai päättää aloittaa oikean suhteen.

        Oma suhteeni ukkomieheen on kestänyt kohta tuon kaksi vuotta. Muutama päivä sitten hän jätti eropaperit, joten ainakin meillä otti melko pitkään järjestellä asiat sekä pään sisällä että elämässä muutoin siihen pisteeseen, että voimme vihdoin aloittaa parisuhteen.


      • kiimaa..
        Kestää se kirjoitti:

        Kestää keskimäärin 2 vuotta tilastojen mukaan. Tämän jälkeen salapari joko eroaa tai päättää aloittaa oikean suhteen.

        Olen sitten poikkeus tilastoihin. Salasuhteeni on kestänyt 12 vuotta. Näin viisikymppisenä, alkaa olla jo työ kahden himokkaan naisen tyydyttämisessä.
        Oma vaimonikaan ei ole niitä aivan vähään tyytyväisiä.


      • qweasd

      • Kahden kanssa
        kiimaa.. kirjoitti:

        Olen sitten poikkeus tilastoihin. Salasuhteeni on kestänyt 12 vuotta. Näin viisikymppisenä, alkaa olla jo työ kahden himokkaan naisen tyydyttämisessä.
        Oma vaimonikaan ei ole niitä aivan vähään tyytyväisiä.

        Siis taidan olla rinnallasi vasta aloittelija päälle kuusikymppisenä, olisko vasta yhdeksän vuosi menossa. Ei sitä toista salassa pidetty kuin joitakin kuukausia siellä alussa.


      • Johan 321
        kiimaa.. kirjoitti:

        Olen sitten poikkeus tilastoihin. Salasuhteeni on kestänyt 12 vuotta. Näin viisikymppisenä, alkaa olla jo työ kahden himokkaan naisen tyydyttämisessä.
        Oma vaimonikaan ei ole niitä aivan vähään tyytyväisiä.

        Vaimosi on kyllä vaativa, täytyy myöntää. Mutta ihan kivaa meillä yleensä teillä on!


      • pww

    • näi se o

      Jos salasuhde on pitkä, ei tällöin kysymys ole pelkästään seksistä vaan puhutaan jo tunneyhteydestä. Seksiä saa mistä vaan, joten ei kai kukaan jaksa samaa jyystää, jossei siinä ole muutakin. Itselle ainakin tunneyhteys olisi isompi loukkaus ja mahdotonta hyväksyä ja antaa anteeksi kuin seksi.

      Kestosta voi myös päätellä sen, miten onneton oma liitto on. Jos on onnellinen omassa liitossa, ei tarvitse muualta sitä etsiä eli pidempään suhde on kestänyt sitä pahemmin vinossa asiat liitossa on.

      • suhteellista

        Siksi juuri ihmetyttää, miksi ei sitten erota? Onko kyseessä mukavuudenhalu, pelot tms? Tiedän 10 vuottakin kestäneen salasuhteen ja avioparilla ei ollut keskenään suurta omaisuutta eikä lapsia.
        Mikä estää lähtemästä, jos suhde toiseen on niin taivaallista? Sekin kiinnostaa, ovatko kyselyyn vastaavat miehiä vai naisia.


      • ??
        suhteellista kirjoitti:

        Siksi juuri ihmetyttää, miksi ei sitten erota? Onko kyseessä mukavuudenhalu, pelot tms? Tiedän 10 vuottakin kestäneen salasuhteen ja avioparilla ei ollut keskenään suurta omaisuutta eikä lapsia.
        Mikä estää lähtemästä, jos suhde toiseen on niin taivaallista? Sekin kiinnostaa, ovatko kyselyyn vastaavat miehiä vai naisia.

        Jospa kakkonen ei halua parisuhteeseen petollisen miehen kanssa.


      • suhteellista
        ?? kirjoitti:

        Jospa kakkonen ei halua parisuhteeseen petollisen miehen kanssa.

        Ei, ei. Tässä tapauksessa nämä kaksi salasuhteilijaa meni lopulta yhteen ja naimisiinkin. Mahtaa se olla sitten sitä "tosi rakkautta", niin kuin tällä palstalla usein sanotaan.
        Ihmetyttää vaan, miten voi mennä kymmenenkin vuotta ennekuin kypsyy ajatus mennä tosissaan yksiin kakkosen kanssa, kun ei ole avokin kanssa sen suurempaa omaisuutta, lapsia tms.


      • ??
        suhteellista kirjoitti:

        Ei, ei. Tässä tapauksessa nämä kaksi salasuhteilijaa meni lopulta yhteen ja naimisiinkin. Mahtaa se olla sitten sitä "tosi rakkautta", niin kuin tällä palstalla usein sanotaan.
        Ihmetyttää vaan, miten voi mennä kymmenenkin vuotta ennekuin kypsyy ajatus mennä tosissaan yksiin kakkosen kanssa, kun ei ole avokin kanssa sen suurempaa omaisuutta, lapsia tms.

        Niin tai kakkoselle kypsyy ajatus mennä yksiin miehen kanssa. Meilläkin mies pysyttelee avokin kanssa koska en ole kypsynyt ajatukseen että miehen haluan asumaan kanssani. Mies ei halua asua yksin.


      • rakas kakkonen

        näin se on


      • kolttonen

        Mua ei miehenä salasuhde kiinnosta kuin seksin osalta, kotona saa kyllä sitä normiseuraa vaan ei seksiä.


      • Pasläjä

        Seksiä ei todellakaan saa mistä vain vituitsekäs paskaläjä


    • uteliasvaimo

      Kun salasuhde on jatkunut pidempään, sen lopettaminen menee vaikeaksi, aina vain vaikeammaksi. Mitkäköhän ovat esimerkiksi erot varatun pettävän miehen ja varatun pettävän naisen salasuhteiden jatkumisissa. Jääkö esimerkiksi mies pahemmin fyysisen läheisyyden koukkuun kuin nainen?

      • Rinnakkais leski

        Viestin loppuosuuteen en osaa vastata, mutta alkuosa on juuri noin. Rinnakkaissuhdekin "vakiintuu" ja jatkuu samoin kuin varsinainen suhdekin.

        Oma rinnakainen parisuhteeni kesti reippaat 16 v. päättyi miehen yllättävään, ennenaikaiseen kuolemaan suht nuorena. Koko suhteemme ajan olimme molemmat toisaalla naimisissa. Vaikeinta oli surun läpikäyminen yksin. Sitä ei voinut jakaa kenenkään kanssa.

        Haudalla en ole käynyt, en halua loukata ketään "haudan takaa". Suruni olen käynyt läpi yhteisten muistojemme ja paikkojemme kautta.


      • Et ole yksin
        Rinnakkais leski kirjoitti:

        Viestin loppuosuuteen en osaa vastata, mutta alkuosa on juuri noin. Rinnakkaissuhdekin "vakiintuu" ja jatkuu samoin kuin varsinainen suhdekin.

        Oma rinnakainen parisuhteeni kesti reippaat 16 v. päättyi miehen yllättävään, ennenaikaiseen kuolemaan suht nuorena. Koko suhteemme ajan olimme molemmat toisaalla naimisissa. Vaikeinta oli surun läpikäyminen yksin. Sitä ei voinut jakaa kenenkään kanssa.

        Haudalla en ole käynyt, en halua loukata ketään "haudan takaa". Suruni olen käynyt läpi yhteisten muistojemme ja paikkojemme kautta.

        Minulla on hyvin samanlainen kokemus. Olimme kummatkin "reissutöissä". Siis viikkoasunnot eri paikkakunnalla kuin perhe-elämä.

        Suheemme kesti kauan... Todella kauan. Elimme tavallaan toista elämää työelämässämme pk-seudulla. Kummallakin oli oma asunto, käytännössä asuimme minun asunnossamme. Omat asunnot piti kuitenkin olla, jos jommankumman puoliso saapui paikalle.

        Kun mies kuoli, yksin jääminen ja surun käsitteleminen yksin oli vaikeinta. Purin tilannetta terapeutin avulla, koska en tietentkään voinut surra julkisesti menetystä jota julkisesti ei ollut.

        Hain siirtoa ja sainkin työn lähempänä kotiani. Nyt elänkin sitten normaalia parisuhde-elämää vihityn puolisoni kanssa.Sisäinen suru ja hiljainen kaipuu on kuitenkin jossain sisällä olemassa. Miehen leskeä haluan kuitenkin suojata, miksi häntä olisin loukannut asioilla joihin ei voi enää vaikuttaa. Säilyttäköön kauniin muiston.


      • Kaunis muisto?
        Et ole yksin kirjoitti:

        Minulla on hyvin samanlainen kokemus. Olimme kummatkin "reissutöissä". Siis viikkoasunnot eri paikkakunnalla kuin perhe-elämä.

        Suheemme kesti kauan... Todella kauan. Elimme tavallaan toista elämää työelämässämme pk-seudulla. Kummallakin oli oma asunto, käytännössä asuimme minun asunnossamme. Omat asunnot piti kuitenkin olla, jos jommankumman puoliso saapui paikalle.

        Kun mies kuoli, yksin jääminen ja surun käsitteleminen yksin oli vaikeinta. Purin tilannetta terapeutin avulla, koska en tietentkään voinut surra julkisesti menetystä jota julkisesti ei ollut.

        Hain siirtoa ja sainkin työn lähempänä kotiani. Nyt elänkin sitten normaalia parisuhde-elämää vihityn puolisoni kanssa.Sisäinen suru ja hiljainen kaipuu on kuitenkin jossain sisällä olemassa. Miehen leskeä haluan kuitenkin suojata, miksi häntä olisin loukannut asioilla joihin ei voi enää vaikuttaa. Säilyttäköön kauniin muiston.

        Tuskinpa on kovin kaunis muisto. Tyytyväinen lienee ollut kun moinen häntäheikki heitti veivinsä. Saipahan jo nuorena itselleen vapauden ottaa kunnon mies.


    • 18+9

      Kuten aiemmin jo todettiin, fyysistä läheisyyttä saa mistä tahansa, jos mies rakastuu toiseen ja saa jotain sellaista henkistä mitä ei kotoa saa, eroa saa odotella eikä ehkä tapahdu koskaan.

    • Uteliasvaimo

      Miten niin seksiä saa mistä tahansa. Ei kaikki miehet kai halua harrastaa yhden yön juttuja, jos seksi ei suju kotona, eikö ole kätevää ottaa vakipano?

      • Ihmine

        Jälleen tilastoja.. Suurin osa miehistä pettää emotionaalisen yhteyden puuttumisen vuoksi. Seksi on suuri osa salasuhdetta mutta ani harvoin se syy. Varsinkaan jos suhde jatkuu pitkään, tällöin tunteet pelissä. Mieskin on ihan ihminen eikä mikään seksin perässä juokseva kone


      • 0tei4rjgödfsk
        Ihmine kirjoitti:

        Jälleen tilastoja.. Suurin osa miehistä pettää emotionaalisen yhteyden puuttumisen vuoksi. Seksi on suuri osa salasuhdetta mutta ani harvoin se syy. Varsinkaan jos suhde jatkuu pitkään, tällöin tunteet pelissä. Mieskin on ihan ihminen eikä mikään seksin perässä juokseva kone

        Niin... Meillä kesti salasuhdetta yli pari vuotta ennen kuin siirryimme varsinaiseen seksiin... Nyt suhde kestänyt yli kuusi vuotta ja sama mieletön veto häntä kohtaan jatkuu. Olosuhteista johtuen emme näe kovin usein - mutta yhteyttä pidämme lähes päivittäin. Joskus olemme yhdessä ihmetelleet, kun ei meiltä puheen aiheet tunnu millään ehtyvän... Paljon muustakin kyse kuin seksisuhteesta, vaikka se hänen kanssaan onkin upeaa.


      • Laavulla

        Joups, varatut miehet tosiaan hakee sitä seksiä, ja ainahan löytyy antajia, niitä sitten tahtoo kertyä useita. Olén varmaan ainaki 5:nen ja tietääkseni miehellä on loisto vaimo, mut mies on mikä on ja ei hänelle mikään riitä. Voi siitä vaimo päätellä ollakko vaiko eikö miehen kanssa. Ei hän edes tiedä mitä mies tekee.


      • anaalitango
        Ihmine kirjoitti:

        Jälleen tilastoja.. Suurin osa miehistä pettää emotionaalisen yhteyden puuttumisen vuoksi. Seksi on suuri osa salasuhdetta mutta ani harvoin se syy. Varsinkaan jos suhde jatkuu pitkään, tällöin tunteet pelissä. Mieskin on ihan ihminen eikä mikään seksin perässä juokseva kone

        Minulla oli suhde varattuun mieheen n. 6 vuotta ja jäljestäpäin ajatellen tunnustan, vaikka hirvittää, että mies käytti minua vain hyväkseen. Annoin sen tapahtua, koska en arvostanut itseäni. Siis pelkkää naintia vaan. Nyt oksettaa. Kaikki ne suihinotot jne. ja miehen p1llunnuolennat yök.


      • uteliasvaimo
        anaalitango kirjoitti:

        Minulla oli suhde varattuun mieheen n. 6 vuotta ja jäljestäpäin ajatellen tunnustan, vaikka hirvittää, että mies käytti minua vain hyväkseen. Annoin sen tapahtua, koska en arvostanut itseäni. Siis pelkkää naintia vaan. Nyt oksettaa. Kaikki ne suihinotot jne. ja miehen p1llunnuolennat yök.

        Ettekö tehneet mitään muuta, entä keskusteluyhteys? Sanoiko mies suoraan, ettei aio erota ja haluaa vain seksiä. Miksi annoit sen kestää kuusi vuotta, rakastuitko mieheen?


      • anaalitango
        uteliasvaimo kirjoitti:

        Ettekö tehneet mitään muuta, entä keskusteluyhteys? Sanoiko mies suoraan, ettei aio erota ja haluaa vain seksiä. Miksi annoit sen kestää kuusi vuotta, rakastuitko mieheen?

        Miksi annoin sen kestää kuusi vuotta. Tosiaan itsetuntoni oli aivan nollassa. Luulin, että varattu mies on korkeintaan se, mitä minulle voi elämä antaa. Kyllä mies alussa tarinoikin olevansa eronnut ja sitten tarinoi eroavansa, mutta tiesin koko ajan, ettei niin tapahtuisi. En siis voi puolustautua sillä.

        Mitä teimme. No minä tietty yritin viihdyttää miestä parhaimman mukaan, jotta olisin saanut edes muutaman halauksen. Laitoin herkkupäivälliset. Ihan totta. Nyt naurattaa ja itkettää.

        Keskustelu. Ehkä mies sai siitäkin jotain. Olen kyllä älyllisesti utelias vähän joka suuntaan, joten kai minun kanssani viihtyy vaikka millainen intellektuelli. Mutta sittenkin väitän, että naintia mikä naintia.

        Rakastuinko. Jotain kai tunsin, mutta rakkaudesta ei voi puhua. Mies ei varmaan tuntenut mitään.

        Näinkin pahasti voi naisressukalle käydä.


      • Blaaah provosta
        anaalitango kirjoitti:

        Minulla oli suhde varattuun mieheen n. 6 vuotta ja jäljestäpäin ajatellen tunnustan, vaikka hirvittää, että mies käytti minua vain hyväkseen. Annoin sen tapahtua, koska en arvostanut itseäni. Siis pelkkää naintia vaan. Nyt oksettaa. Kaikki ne suihinotot jne. ja miehen p1llunnuolennat yök.

        anaalitangon kirjoitus selvästi katkeran vaimon kirjoittama.


      • jotain outoa
        Blaaah provosta kirjoitti:

        anaalitangon kirjoitus selvästi katkeran vaimon kirjoittama.

        Mulle tuli ihan sama tunne tahtomattani.


      • anaalitango
        Blaaah provosta kirjoitti:

        anaalitangon kirjoitus selvästi katkeran vaimon kirjoittama.

        Valitettavasti tämä ei ole provoilua. Kunpa olisikin.

        Mutta niin kauan on toivoa kun on elämää. Odotan nyt kohtaavani suloisen vapaan miehen.


      • uteliasvaimo
        anaalitango kirjoitti:

        Valitettavasti tämä ei ole provoilua. Kunpa olisikin.

        Mutta niin kauan on toivoa kun on elämää. Odotan nyt kohtaavani suloisen vapaan miehen.

        Mutta miten jatkoit, jos vain tunsit jotakin? Ymmärtäisin jos olit syvästi rakastunut, ja vielä mieskin edes vähän rakastunut, muttei halua jostain syystä erota, vaikkapa lasten takia tms.

        Tunsit kuitenkin että olit vain hyvä vakipano, miksi jatkoit? Miten mies sinua muutoin kohteli? Soitteliko, oliko kiinnotunut sinusta mitenkään muutoin?

        Jos tämä on totta, kertoo se kyllä paljon miehestä ja hänen arvoistaa ja maailmastaan. Hirveän itsekäs paska.


      • anaalitango
        uteliasvaimo kirjoitti:

        Mutta miten jatkoit, jos vain tunsit jotakin? Ymmärtäisin jos olit syvästi rakastunut, ja vielä mieskin edes vähän rakastunut, muttei halua jostain syystä erota, vaikkapa lasten takia tms.

        Tunsit kuitenkin että olit vain hyvä vakipano, miksi jatkoit? Miten mies sinua muutoin kohteli? Soitteliko, oliko kiinnotunut sinusta mitenkään muutoin?

        Jos tämä on totta, kertoo se kyllä paljon miehestä ja hänen arvoistaa ja maailmastaan. Hirveän itsekäs paska.

        Olen jo kertonut että itsetuntoni oli maassa. Se voi saada aikaan vaikka tällaisen kurjan suhteen. Pano silloin tällöin on parempi kuin ei mitään, voi nainen ajatella. Soittelihan mies. Varmaan pelkäsi minun löytävän jonkun toisen, koska olen myös aika kaunis ja mallinvartaloinen ja lisäksi fiksu. Ainoa puute huono itsetunto. Se esti oikean suhteen muodostamisen.


      • uteliasvaimo
        anaalitango kirjoitti:

        Olen jo kertonut että itsetuntoni oli maassa. Se voi saada aikaan vaikka tällaisen kurjan suhteen. Pano silloin tällöin on parempi kuin ei mitään, voi nainen ajatella. Soittelihan mies. Varmaan pelkäsi minun löytävän jonkun toisen, koska olen myös aika kaunis ja mallinvartaloinen ja lisäksi fiksu. Ainoa puute huono itsetunto. Se esti oikean suhteen muodostamisen.

        Sinäkö sitten lopetit? Mitä mies siitä tykkäsi, mitä sanoi? Ikävöitkö häntä koskaan?

        Kerroithan vaimolle tuollaisesta itsekkäästä pettäjästä ja hyväksikäyttäjästä?


      • anaalitango
        uteliasvaimo kirjoitti:

        Sinäkö sitten lopetit? Mitä mies siitä tykkäsi, mitä sanoi? Ikävöitkö häntä koskaan?

        Kerroithan vaimolle tuollaisesta itsekkäästä pettäjästä ja hyväksikäyttäjästä?

        Ollaan nyt sitten aivan rehellisiä. En lopettanut, vaan mies kertoi hänellä ja vaimolla menevän paremmin. Se ei kuitenkaan ollut totta, koska hän laittoi heti ilmoituksen suomi24-treffeille. Jostain syystä hän halusi minusta eroon, ehkä kaipasi vaihtelua. Onneksi se loppui. En ole kaivannut häntä. Pian suhteen loppumisen jälkeen tajusin, mihin olin sotkeutunut. En ilmoittanut vaimolle, vaikka se kävi mielessä.


    • Meillä on

      tätä suhdetta kestänyt nyt yli kaksi vuotta. En tiedä, koska päättyy tai miten päättyy. Vai päättyykö lainkaan. Ehkä menemme yhteen, ehkä emme. Mutta enemmän tämä on kuin seksiä. Henkistä yhteenkuuluvuutta. Asioiden jakamista.

      • jihuu!

        Kolmeltaan on kiva jakaa asioita. Ei mikään mene varmaan helposti ja yksinkertaisesti. Onnea!


      • siivosinkaikkienroskat
        jihuu! kirjoitti:

        Kolmeltaan on kiva jakaa asioita. Ei mikään mene varmaan helposti ja yksinkertaisesti. Onnea!

        Hyvä kommentti, kolmeltaan on kiva jakaa asioita. Niinhän se silloin kauan sitten meni, että tahtomattaan tuli tietäneeksi kakkosen ongelmia miessuhteissa, hänen ongelmistaan lastensa ja lastensa isien kanssa, ongelmistaan töissä jne. En olisi halunnut tietää, ainoastaan siinä kohtaa, kun paljastui, että oli kolmos ja nelosnaisetkin, pohdin, että soittaisinko, ettei kuvittele turhia.
        Yhtä asiaa en näissä toisissa naisissa ymmärrä ja se on se, että kun toinen nainen sylkäisee petetyn päälle ohikulkiessaan tai alkaa kiusaamaan petettyä puhelinsoitoilla. Itse ajattelisin, että jos jalkavaimoksi ryhtyy, niin pitäisi kyllä tietää roolinsa ja jos sylkäistä/haukkua tekee mieli, niin kohde on aivan väärä, kun se on petetty.


    • uteliasvaimo

      Seksi näyttää olevan miehelle kuitenkin vahva tunnesiteenkin muodostaja/lujittaja. Mies näyttää tunteensa rakastelemalla? Ja vaikea on lopettaa suhdetta, jossa tunteita ja taivaallista seksiä. Varsinkin miehelle vaikeaa, onko näin?

      • jane_0

        Mielestäni juuri näin. Oma salarakas puhuu ja pussaa, mutta lopullinen rakkaus sinetöityy vasta rakastellessa. Ajattelen sen olevan hyväksynnän lahjomaton mittari, johon mies voi luottaa. Puheet eivät riitä, jos seksi ei yllä rakastelun asteelle.


    • Veskari2

      Jankkaat samaa vaimo. Miehet rakastuvat naisen luonteeseen ei piMppaan. Hyvä seksi on upea lisä mutta tärkein on henkinen puoli. Vakipanot ja maksullinen eivät ole yhtään sama juttu.

    • 12345678909876

      Olen kyllä sitä mieltä että miehet ottavat joskus arkeaan helpottamaan vakipanon, suhteen, jossa seksi on pääsoassa, ja sellainenkin suhde voi kestää vuosia.

    • ex-kakkoska

      Kesti reilut viisi vuotta. Minä panin poikki koska suhde väljähtyi eikä antanut enää mitään. Missään vaiheessa en halunnut "ykköseksi". Jos mies olisi eronnut tai jäänyt kiinni niin minun kumppaniksi ei olisi päätynyt.
      Miehen puolelta suhde olisi jatkunut varmaan loppuiän. Aikani ei mennyt hukkaan näinä vuosina koska parisuhdetta en halunnut ja seksi toimi loistavasti miehen kanssa. Parisuhdetta en halua nytkään mutta "kipinä" katosi suhteesta vuosien varrella.

    • voihan...

      HOH-HOIJAA, että porukka on pihalla. Eiköhän tälläsissä tapauksissa pitäisi ajatella vähän muitakin. Tämä: "Minä, minä, minä" oikein korostuu huippuunsa tällä palstalla. No, sellaisilta ihmisiltä jää kyllä oivaltamatta elämästä ja rakkaudesta jotain aivan olennaista.

      • xx-xx-xx)

        Näköjään tuo kaksi vuotta on siis totta.

        Mun salasuhteeni täytti tuon 2 vuotta ja itse alan jo kyllästymään ukkomieheen. Ei ole enää uutuudenviehätystä, enkä halua tätä suhdetta arkiseksi. Joten palautan vaimolle J:n.

        Kiitoa lainasta.


      • just about it
        xx-xx-xx) kirjoitti:

        Näköjään tuo kaksi vuotta on siis totta.

        Mun salasuhteeni täytti tuon 2 vuotta ja itse alan jo kyllästymään ukkomieheen. Ei ole enää uutuudenviehätystä, enkä halua tätä suhdetta arkiseksi. Joten palautan vaimolle J:n.

        Kiitoa lainasta.

        Niin, kai tuolla tavoin erottaa näissä rinakkaissuhteissakin ne, joissa on kyse aidosta rakkaudesta ja halusta parisuhteeseen, ja ne, joista haetaan vaan jaksamista arkeen ja uutuudenviehätystä. Meilläkin tulee kohta kaksi vuotta täyteen ja suhde muuttuu koko ajan vaan vahvemmaksi ja syvemmäksi ja läheisemmäksi. Onneksi miehen eroprosessikin pyörähtää just käyntiin.


      • xxxxxxxxx

        "voihan.." Jokaisen onni on omassa taskussa. Toisten puolesta ei voi asioita kommentoida, ainoastaan omasta puolesta. Ja se, että kommentoi asioita omasta puolesta ei todellakaan estä oivaltamasta elämää tai rakkautta. Jokaisella on oma elämä, jossa voi olla jos vaikka minkä sorttista rakkautta.


      • voihan...
        xxxxxxxxx kirjoitti:

        "voihan.." Jokaisen onni on omassa taskussa. Toisten puolesta ei voi asioita kommentoida, ainoastaan omasta puolesta. Ja se, että kommentoi asioita omasta puolesta ei todellakaan estä oivaltamasta elämää tai rakkautta. Jokaisella on oma elämä, jossa voi olla jos vaikka minkä sorttista rakkautta.

        Joo, ja kun jokainen ajattelee VAIN omaa onneaan ja itseään, niin tulos on se, että ihmiset eroaa, perheet hajoaa. On valtavati mielenterveys sekä päihdeongelmia. Ihmiset voi nykyään tosi pahoi, lapsetkin. Lapsiakaan ei edes ajatella kun sählätään miten tahansa ja seuraukset on surulliset. Se, että itse pitää hyväksyttävänä sivusuhteen/suhteet ei tarkoita, että se olisi hyväksyttävää. Pitäisi kysyä siltä elämän kumppanilta onko se HÄNENKIN mielestään hyväksyttävää. Toisen pitäminen puolisona rinnallaan valheella on väärin. Tosin siinä pettää parhaiten Ihan itseään!


      • zdxfbcgvnhm
        just about it kirjoitti:

        Niin, kai tuolla tavoin erottaa näissä rinakkaissuhteissakin ne, joissa on kyse aidosta rakkaudesta ja halusta parisuhteeseen, ja ne, joista haetaan vaan jaksamista arkeen ja uutuudenviehätystä. Meilläkin tulee kohta kaksi vuotta täyteen ja suhde muuttuu koko ajan vaan vahvemmaksi ja syvemmäksi ja läheisemmäksi. Onneksi miehen eroprosessikin pyörähtää just käyntiin.

        Ai teillä alkoi vaimo toimimaan. No luojankiitos sentään, et sunkin tilanne helpottuu.


      • kahden vuoden setti
        just about it kirjoitti:

        Niin, kai tuolla tavoin erottaa näissä rinakkaissuhteissakin ne, joissa on kyse aidosta rakkaudesta ja halusta parisuhteeseen, ja ne, joista haetaan vaan jaksamista arkeen ja uutuudenviehätystä. Meilläkin tulee kohta kaksi vuotta täyteen ja suhde muuttuu koko ajan vaan vahvemmaksi ja syvemmäksi ja läheisemmäksi. Onneksi miehen eroprosessikin pyörähtää just käyntiin.

        Toi on kyllä niin totta, vaikka moni ulkopuolinen ei sitä halua tai pystykään ymmärtämään. Pitkään jatuneissa rinnakkaissuhteissa voi todellla olla niitäkin, joissa on syvää rakkkautta, eikä vain pakoa todellisuudesta. Kahden vuoden jälkeen varmasti on ukkomieskin tahollaan "testannut" jo riittävästi sitä kannattaako vaihtaa ja punninnut eron eri puolet. Miehet kun usein näissä tilanteissa tuntuvat järkesitävän asioita, kun naiset menevät enemmän tunteella.


      • dfxghcyjukliökoä
        kahden vuoden setti kirjoitti:

        Toi on kyllä niin totta, vaikka moni ulkopuolinen ei sitä halua tai pystykään ymmärtämään. Pitkään jatuneissa rinnakkaissuhteissa voi todellla olla niitäkin, joissa on syvää rakkkautta, eikä vain pakoa todellisuudesta. Kahden vuoden jälkeen varmasti on ukkomieskin tahollaan "testannut" jo riittävästi sitä kannattaako vaihtaa ja punninnut eron eri puolet. Miehet kun usein näissä tilanteissa tuntuvat järkesitävän asioita, kun naiset menevät enemmän tunteella.

        Miehet harvoin järkeistävät mitään. Vaimo on laittanut tiukoille kuten edellisessä todettiin.


    • epäilen

      >Vaimoni kärähti salasuhteesta oli ollut 4vuotta ,uskomatonta. Meillä on 2ja 4 v lapset ja nyt olen pannut selvitykseen ovatko lapset minun , epäilen suuresti.

    • mrs Robinsson

      No eiköhän se riipu ihan siitä, kuinka kauan vaimo on tietämätön tai kuinka kauan mies jaksaaa vaimolleen vakuuttaa, että suhde on ohi?

    • valheidenverkko

      Niin ja vaimo on tietämätön kun miehen kaverit suojelee miestä, joskus jopa antaa alibin. Silleen voi jatkua rapiat 10 vuotta!

    • ihanaa rakkautta

      Suhe kestää loppuelämän jos rakkautta riittää, ja yleeensä sitä riittää :))

      • valheidenverkko

        Niin salasuhdeko? No, on rakkautta ja on rakkautta. Jotkut haluaa, että voi olla vapaasti ja julkisesti rakkaansa kanssa, toisille vissiin riittää vähempikin..Jokaiselle kykyjensä mukaan.


      • h...

        niin luulet


    • 222222222222222

      Suhteemme on jatkunut jo neljä vuotta. Annan vaimolle mahdollisuuden vapautua seksistä, ja keskittyä täysillä kodin- ja puutarhanhoitoon. Hän on tietääkseni erittäin tyytyväinen täyteen ylöspitoon ilman ikäviä vaimon velvollisuuksia. Kuka vielä väittää, että olen itsekäs?

      • voihan...

        Korostan sanaa: "TIETÄÄKSENI"! Valehteleva petturi tuskin puhuu totta sinullekkaan! Vaimo ei kuules tarvi olla ollenkaan haluton seksipuuhiin, mutta tämä törkeä mies keksii vaikka mitä, että sinä tunnet itsesi niin tärkeäksi ja erityiseksi hänelle! Paremminhan ainakin saa sinut seksipuuhiin kun suoltaa vaikka mitä...kun on tunteettomasta, kylmästä miehestä kysymys, niin hän on vain tyytyväinen kun saa kaksi naista käyttöönsä ja satuilee molemmille asiat niin niinkuin he haluavat ne kuulla!


      • .zzzzz.

        Siis tästä jää epäselväksi, oletko aviomies vai kakkonen. Jos olet aviomies ja sopinut vaimon kanssa järjestelystä, juttu ok. Sellainen ei vain ole kovin tavallista.


    • Numero uno

      Yhdeksän vuotta takana ja jatkuu.

    • yksin vain

      6-7 vuotta. Loppui kun selvisi että miehellä on nainen ollut aina, erosivat, ottivat uudet. Karua.

      • korjaan vielä että

        Minulle siis selvisi.


    • tyhmeliini1

      Seitsemän vuotta. Loppui kun sain tarpeekseni panopuuna olosta - ja niistä muista panopuista. Eroon pääsin vasta (omasta puolestani) kun kerroin vaimolle, rakastin niin paljon etten koskaan olisi pystynyt sanomaan ei.

      • surullinenkakkonen

        Minäkin olen harkinnut kolmen vuoden jälkeen kertoa vaimolle, jotta pääsen eroon ukkomiehestäni. Minäkin rakastan häntä niin paljon, etten voi vastustaa häntä. Olen varma, että näin tulee ratkaisu. Ja ehkä mies ja vaimo voivat aloittaa puhtaalta pöydältä, tai sitten eroavat...

        Mitä vaimo sanoi, tuliko hänelle täytenä yllätyksenä vai oliko aavistellut jotain? Entä saitko ukkomiehet vihat niskaasi? Ja miten kerroit?


      • Aika pitkää...
        surullinenkakkonen kirjoitti:

        Minäkin olen harkinnut kolmen vuoden jälkeen kertoa vaimolle, jotta pääsen eroon ukkomiehestäni. Minäkin rakastan häntä niin paljon, etten voi vastustaa häntä. Olen varma, että näin tulee ratkaisu. Ja ehkä mies ja vaimo voivat aloittaa puhtaalta pöydältä, tai sitten eroavat...

        Mitä vaimo sanoi, tuliko hänelle täytenä yllätyksenä vai oliko aavistellut jotain? Entä saitko ukkomiehet vihat niskaasi? Ja miten kerroit?

        Tunsin nuorena yli 60v naisen, joka oli ollut kakkosena 25 vuotta. Täällä on moni näköjään matkalla kohti samaa kohtaloa...


      • sokeasti uskoi rakkautee
        Aika pitkää... kirjoitti:

        Tunsin nuorena yli 60v naisen, joka oli ollut kakkosena 25 vuotta. Täällä on moni näköjään matkalla kohti samaa kohtaloa...

        Jos mies ihastuu tai rakastuu toiseen hän ei välttämättä ymmärrä lopettaa kakkos suhdetta vaikka vaimo tietäisi ja kakkonen ei suhdetta enää haluaisi..jatketaan yhteydenpitoa tulee mailia puheluita tms. Jopa kakkosen tekemisiä aletaan kyttäämään..eroa vaimostaan ei saa aikaan eikä varmasti edes halua mutta toiselle naiselle vannotaan kotona olevaa rakkaudetonta suhdetta jossa kavereita vaan ollaan.. jep jep kyllä siinä naivin nuoren rakkauteen uskovan naisen elämä pilataan.. voihan sitä sanoa minun olleen täysi hölmö kun hommaan mukaan lähdin mut joskus ei vain elämässä tiedä mikä suunta on oikea kun omat asiat pielessä.. ihastuminen tuo omaan vaikeaan elämäntilanteeseen hetkellistä helpotusta ja siihen jää helposti koukkuun.. mies anelee jatkamaan kaveri pohjalta koska hänelle niin tärkeää tavata jepulis mitä sanoo kakkonen noh jos vaikka niin että ihminen se oma vaimosikin on joten antasit nyt vaan olla äläkä enää häntä loukkaa... toisella naisella voi olla moraali mutta miehellä joka salasuhteeseen alkaa eiyleeyleensä ole selkärankaa jjättää edes kakkosta.. joten kakkoset jos tällaiseen tilanteeseen joskus päädytte jättäkää varattu mies välittömästi ellette halua sydämiinni niin syviä arpia vuosien valehtelusta.. näiden arpien jälkeen uuden suhteen aloittamonen ei välttämättä enää koskaan onnistu ja se ehkä onkin oikein..


      • Eihelppoa

        Mulla kävi nuoruuden päivinä ihastuminen kaverin mieheen ja en onneksi ehtinyt tapaamaan häntä kuin joitakin kertoja. Pistin pelin poikki, kun tajusin, että tunteet vievät ja teen väärin. Pariskunta erosi myöhemmin ja kummallakin omat kumppanit nykyään. Miehen tiedän olleen pyörällä päästään naissuhteissaan/sotkuissaan myöhemmin. Ymmärsin hänen erilaisuuttaan. Toivon mukaan hän löytää itselleen sielunkumppanin. Kaveriltani pyysin anteeksi törttöilyni. Hän antoi anteeksi, mutta ei unohtanut.


    • broken heart

      Meillä salasuhdetta ehti kestää vajaan kuukauden, kun tuli ilmi. Mies omalla syyllisellä käytöksellään paljasti itsensä. Olen siis se petetty osapuoli. Ajankohdan ja suhteen keston tiedän, sillä sillä on myös ulkopuolinen vahvistus. Suhteen ollessa päällä mies oli sekaisin, kuin rikkinäinen seinäkello. Burn out, masennus, mania....Joutui sairaslomalle kahdeksi kuukaudeksi. Nainen on yhteinen, sekä meidän koko ison perheemme tuttu.
      Seksiä yritettiin, se ei vaan ollut onnistunut syyllisyydentunteen vuoksi tai miehen psyykkisen tilan takia. Kuitenkin: olen senverta rikki, että olen hakeutumassa ammatti-ihmisen puheille. Ajatukset kiertää kehää ja unet menneet. Kävin tietenkin gynellä, mutta mitään vakavaa ei löytyny. Miehen lääkäri oli hyvä ja pystyi antamaan ohjeita, miten tämä tila kehittyi ja millä tavoin jatkossa pitää se yrittää estää.
      Toinen nainen oli röyhkeä. Valehteli kotonaan itsensä irti asioista ja hänen miehensä ei vieläkään tiedä täyttä totuutta. Vei vaimon ulkomaan matkalle lohdutuksena...Siis pettäjä pääsi rentoutumaan tekonsa jälkeen. Uskomatonta!!
      Onneksi on olemassa ystävät ja he valaisevat asioista tarpeen tullen. Tosin uskottomuuden huomasin itse muuttuneesta käytöksestä ja suhtautumisesta puhelimeen.
      Mieshän ensin kiisti: myös lasten aikana haukkui vainoharhaiseksi hulluksi, kunnes itkien tunnusti kaiken. Haluaa jatkaa avioliittoa, uskoo menevänsä ihan sekaisin, jos tämä yhteiselo loppuu.
      Mutta; minä teen nyt päätökseni omaa itseäni kuunnellen ja rauhassa. Tapahtuneesta on puoli vuotta ja vielä ahdistaa monin tavoin. En voi ajatella mitään fyysistä kanssakäymistä mieheni kanssa. Heti tulee mieleen hänen tekonsa.
      Sanotaan, että aika korjaa haavat, mutta aina ei taida näin ollakkaan??

    • voi hyvänen aika

      Täällä ihmetellään, että kun SALASUHDE on kaksi vuotta, niin sitä ja tätä. Se on ihan sama juttu missä tahansa uudessa suhteessa, että n. kahden vuoden päästä se muuttaa muotoaan ensi huuman haihduttua, alkaa itsenäistymisvaihe. Suhde joko loppuu tai sitä jatketaan, laatu muuttuu jollain lailla joka tapauksessa. Ei siinä ole mistään erinomaisesta salasuhteesta kiinni tämä asia.

    • tapailin vuosia

      Voi kestää vaikka kymmenen vuotta, jos tapaa vaikka vaan pari kertaa vuodessa. Mutta onko se slasuhde vai tapailua, se onkin eri juttu.

    • kukkuluuruu!

      Meillä jatkui kaksi ja puoli vuotta, kunnes mies erosi ja meistä tuli pari ihan "virallisesti".

      • nainen 45

        Näköjään tämä kahden vuoden-sääntö pitää paikkansa monessa salasuhteessa. Ensi huuma on ohi, joko suhde loppuu tai syvenee.

        Mä olen ollut nyt salasuhteessa just ton kriittisen 2 vuotta ja 4 kuukautta ja meillä on ollut meneillään suhteen syveneminen. Olemme hyvin ihastuneita/rakastuneita, pää on sekaisin... Mies on jo kotona puhunut erosta, minä en ole vielä....

        Tänä keväänä voi tapahtua vaikka mitä


      • Ja jatkoa seuraa
        nainen 45 kirjoitti:

        Näköjään tämä kahden vuoden-sääntö pitää paikkansa monessa salasuhteessa. Ensi huuma on ohi, joko suhde loppuu tai syvenee.

        Mä olen ollut nyt salasuhteessa just ton kriittisen 2 vuotta ja 4 kuukautta ja meillä on ollut meneillään suhteen syveneminen. Olemme hyvin ihastuneita/rakastuneita, pää on sekaisin... Mies on jo kotona puhunut erosta, minä en ole vielä....

        Tänä keväänä voi tapahtua vaikka mitä

        Hyvää kevättä teillekin tunnevammaisille valehtelijoille!


      • kevätonnea
        nainen 45 kirjoitti:

        Näköjään tämä kahden vuoden-sääntö pitää paikkansa monessa salasuhteessa. Ensi huuma on ohi, joko suhde loppuu tai syvenee.

        Mä olen ollut nyt salasuhteessa just ton kriittisen 2 vuotta ja 4 kuukautta ja meillä on ollut meneillään suhteen syveneminen. Olemme hyvin ihastuneita/rakastuneita, pää on sekaisin... Mies on jo kotona puhunut erosta, minä en ole vielä....

        Tänä keväänä voi tapahtua vaikka mitä

        Jossain vaiheessa tulee luonnollisesti jokaisella raja vastaan. Riippuu monesta asiasta, miten siihen reagoidaan.

        Meilläkin "kahden vuoden sääntö" osui aika hyvin kohdilleen, kun näin jälkeenpäin asiaa ajattelen. Päätin, etten ikinä tulee asettamaan miestä valinnan eteen, mutta reilun kahden vuoden jälkeen vaan vedin oman rajani. Rakastin miestä ja halusin todella olla hänen kanssaan, mutta en vaan pystynyt enää odottamaan, kun mies ei vaan saanut vietyä asioita eteenpäin. Lopetin meidän suhteen. Sanoin, ettei ole minuun enää yhteydessä niin kauan kun ei voi ottaa mua kokonaan elämäänsä.

        Vajaan kahden viikon kuluttua mies tuli luokseni jätettyään eropaperit.


      • herääjo

        Nyt uteliaana vaimona täällä kyttäät mahdollista uutta kakkosta.


      • kukkuluuruulle
        herääjo kirjoitti:

        Nyt uteliaana vaimona täällä kyttäät mahdollista uutta kakkosta.

        Sorry, ei tainnu herätä vileä kun meni väärään väliin


      • Ei käy kateeksi
        kevätonnea kirjoitti:

        Jossain vaiheessa tulee luonnollisesti jokaisella raja vastaan. Riippuu monesta asiasta, miten siihen reagoidaan.

        Meilläkin "kahden vuoden sääntö" osui aika hyvin kohdilleen, kun näin jälkeenpäin asiaa ajattelen. Päätin, etten ikinä tulee asettamaan miestä valinnan eteen, mutta reilun kahden vuoden jälkeen vaan vedin oman rajani. Rakastin miestä ja halusin todella olla hänen kanssaan, mutta en vaan pystynyt enää odottamaan, kun mies ei vaan saanut vietyä asioita eteenpäin. Lopetin meidän suhteen. Sanoin, ettei ole minuun enää yhteydessä niin kauan kun ei voi ottaa mua kokonaan elämäänsä.

        Vajaan kahden viikon kuluttua mies tuli luokseni jätettyään eropaperit.

        Kevätonnelle! Siis kiristit miehen eroon. Onko se kaunis ratkaisu sinusta?
        Voi olla, että elämä ko. pettäjän kanssa on hyvinkin epävarmaa.


      • napinaa ja rutinaa
        Ei käy kateeksi kirjoitti:

        Kevätonnelle! Siis kiristit miehen eroon. Onko se kaunis ratkaisu sinusta?
        Voi olla, että elämä ko. pettäjän kanssa on hyvinkin epävarmaa.

        Pettäjämiestä jo pidempään seuranneena, voin todeta, että se sama vaan toistuu. Miksi? Siksi, että jokaisessa erossa eroon johtaneet toimet ja syyt jätetään käsittelemättä, kuten kaikki muutkin vaikeat asiat. Kun toimintatapa ongelmien tullen on ovesta ulos kävely ja puolison syyttäminen, niin sitä vaan toistaa juurikin niin kauan, kuin aina se silloinen kohdalla oleva puoliso jaksaa katsella. Etsitään uusi suhde, jossa kaikki on auvoisaa aikansa, kuten jokaisessa pettäjän suhteessa aiemminkin on ollut, sitten tulee ryppy rakkauteen ja kuvio lähtee toistamaan itseään. Niin valitettavaa myös sen uuden leikkikaverin kannalta, joka ei saata tietää tästä pettäjän historiasta yhtään mitään. Pettäjä itse valehtelee itselleen, kun uskottelee, että seuraava suhde on parempi. Miten se olisi? Pettäjä vie itsensä sisäänrakennettuine reaktioineen uuteen suhteeseen ja tavallaan kusetaa sitä uuttakin aikansa, kunnes uusi tajuaa, mistä on kyse. Elämänsä aikana ehtii pilata monta suhdetta, jos on oikein nopea liikkeissään. Niin kauan kaikki sujuu, kun se arjen raadollisuus ei suhteessa tule silmille. Toisena naisena voi saada huomionosoituksia, mutta sitten kun saman katon alla eletään, niin huomaakin, että huomionosoitukset vaan katsosivat jonnekin ja toinen on aina menossa. Voihan joku kerjätäkin huomionosoituksia, vaikka lähettelemällä jatkuvasti töihin tekstareita, mutta jossakin kohtaa sekin voi sitten arjessa alkaa ärsyttää.


      • kevätonnea
        Ei käy kateeksi kirjoitti:

        Kevätonnelle! Siis kiristit miehen eroon. Onko se kaunis ratkaisu sinusta?
        Voi olla, että elämä ko. pettäjän kanssa on hyvinkin epävarmaa.

        En kiristänyt, vaan valitsin itse lopettaa meidän suhteen. Hän päätti sitten itse tykönään, että haluaa erota ja elää minun kanssani.


      • Ei asia kaunistu
        kevätonnea kirjoitti:

        En kiristänyt, vaan valitsin itse lopettaa meidän suhteen. Hän päätti sitten itse tykönään, että haluaa erota ja elää minun kanssani.

        Kyllähän kuitenkin kiristit, sillä löit tiskiin vaatimuksen erosta, ennen uutta yhteydenottoa. Se on kiristystä!


      • 1212
        Ei asia kaunistu kirjoitti:

        Kyllähän kuitenkin kiristit, sillä löit tiskiin vaatimuksen erosta, ennen uutta yhteydenottoa. Se on kiristystä!

        Miten osaat kääntää tuon kiristämiseksi? Tuohan on valinnan tekemistä. Vai oletko taasen niitä vaimoja joilta on viety mies väkisin ja sitten kiristetty eroamaan?


      • 1313
        1212 kirjoitti:

        Miten osaat kääntää tuon kiristämiseksi? Tuohan on valinnan tekemistä. Vai oletko taasen niitä vaimoja joilta on viety mies väkisin ja sitten kiristetty eroamaan?

        Se oli vaatimus sitten jos se on sinusta parempi! Vaatimus valintaan...

        Sorry, pahoitan mielesi sillä en ole eronnut, petetty enkä jätetty. Satuinpa vain avaamaan keskustelun aikani kuluksi. Ja mielenkiintoisia tapauksia täältä löytyykin!

        Yksi asia ihmetyttää! Tämä on uskottomuuspalsta ja eniten palstatilaa vievät nämä ns. kakkoset kehumisillaan pitkillä salasuhteilla.
        Samalla loukataan petettyjä ja jätettyjä, jotka ovat ihan lukossa elämänsä kanssa.


      • 1314
        1313 kirjoitti:

        Se oli vaatimus sitten jos se on sinusta parempi! Vaatimus valintaan...

        Sorry, pahoitan mielesi sillä en ole eronnut, petetty enkä jätetty. Satuinpa vain avaamaan keskustelun aikani kuluksi. Ja mielenkiintoisia tapauksia täältä löytyykin!

        Yksi asia ihmetyttää! Tämä on uskottomuuspalsta ja eniten palstatilaa vievät nämä ns. kakkoset kehumisillaan pitkillä salasuhteilla.
        Samalla loukataan petettyjä ja jätettyjä, jotka ovat ihan lukossa elämänsä kanssa.

        1313 olen huomannut saman. Petettyjä ja jätettyjä kiusataan täällä. Jos kakkoset ja ykköstyneet ovat onnellisia elämässään niin mikä ihme heitä vetää uskottomuuspalstalle?
        Joo, heidän suhteensa ovat alkaneet uskottomuudesta johon ovat olleet osallisena.


      • Sellasta vaan että
        1314 kirjoitti:

        1313 olen huomannut saman. Petettyjä ja jätettyjä kiusataan täällä. Jos kakkoset ja ykköstyneet ovat onnellisia elämässään niin mikä ihme heitä vetää uskottomuuspalstalle?
        Joo, heidän suhteensa ovat alkaneet uskottomuudesta johon ovat olleet osallisena.

        Itse olen siinä kakkosen osassa ja ajauduin tälle palstalle ihan uteliaisuuttani. Nyt kun olen selannut muutamia kirjoituksia, sitä tulee vertailtua onko omassa salasuhteessa samankaltaisuuksia. Niitä en ole niinkään löytänyt, mutta onhan se jotenkin lohdullista huomata etten ole ainoa idiootti joka on rakastunut ukkomieheen. Kakkosillakin on (ainakin joillain) tunteet ja ei se tämänkään osan kestäminen ole aina helppoa. Ja nyt varmasti joku neuvoo lopettamaan suhteen, mutta se voi olla henkisesti yhtä hankalaa kuin sille ykköselle jättää pettävä puoliso. Kun asiat olisikin aina niin yksinkertaisia.


      • kevätonnea
        Ei asia kaunistu kirjoitti:

        Kyllähän kuitenkin kiristit, sillä löit tiskiin vaatimuksen erosta, ennen uutta yhteydenottoa. Se on kiristystä!

        Jos minä valitsen lopettaa suhteen, se ei ole kiristämistä tai mitään. Jos sanon miehelle, etten halua hänen ottavan minuun enää yhteyttä naimisissa ollessaan, se ei ole kiristämistä. Se on omien rajojen vetämistä. Vaikka rakastin miestä, en halunnut enää elää tilanteessa, jossa kannoin huonoa omatuntoa vaimon suuntaan, myös miehen puolesta.

        Hassua tässä taas on se, että yleensähän täällä juuri kehotetaan kakkosia siihen, että lopeta suhde ukkomieheen, että hän kyllä tulee luoksesi eronneena miehenä, jos oikeasti sinua rakastaa. Ja kun kerron, että juuri noin minun elämässäni kävi, olenkin kiristänyt miestä eroamaan! Kyllä se vaan aikuinen mies teki tässä oman, itsenäisen valintansa.


      • Ei ole kiristämistä
        kevätonnea kirjoitti:

        Jos minä valitsen lopettaa suhteen, se ei ole kiristämistä tai mitään. Jos sanon miehelle, etten halua hänen ottavan minuun enää yhteyttä naimisissa ollessaan, se ei ole kiristämistä. Se on omien rajojen vetämistä. Vaikka rakastin miestä, en halunnut enää elää tilanteessa, jossa kannoin huonoa omatuntoa vaimon suuntaan, myös miehen puolesta.

        Hassua tässä taas on se, että yleensähän täällä juuri kehotetaan kakkosia siihen, että lopeta suhde ukkomieheen, että hän kyllä tulee luoksesi eronneena miehenä, jos oikeasti sinua rakastaa. Ja kun kerron, että juuri noin minun elämässäni kävi, olenkin kiristänyt miestä eroamaan! Kyllä se vaan aikuinen mies teki tässä oman, itsenäisen valintansa.

        Ei minustakaan ollut kiristämistä. Onnittelut sinulle miehestä, jonka puuttuva omatunto olet nyt, sinun omallatunnollasi varustettuna hän todellakin osaa tehdä itsenäisiä ratkaisuja! Rakkaus kestää mitä vaan, myös loppuelämän kestävän salailun parisuhteen alkamisesta. Se onnistuu, kun siirrät omantuntosi miehen päähän, ja olet vain hiljaa, kun asiassa kysytään, jos et osaa valehdella.


      • kevätonnea
        Ei ole kiristämistä kirjoitti:

        Ei minustakaan ollut kiristämistä. Onnittelut sinulle miehestä, jonka puuttuva omatunto olet nyt, sinun omallatunnollasi varustettuna hän todellakin osaa tehdä itsenäisiä ratkaisuja! Rakkaus kestää mitä vaan, myös loppuelämän kestävän salailun parisuhteen alkamisesta. Se onnistuu, kun siirrät omantuntosi miehen päähän, ja olet vain hiljaa, kun asiassa kysytään, jos et osaa valehdella.

        Ystävämme tietävät kyllä. En koe olevani mieheni puuttuva omatunto, mutta saatoin paikata hänen rikkinäistä itsetuntoaan.


      • Just juu
        kevätonnea kirjoitti:

        Ystävämme tietävät kyllä. En koe olevani mieheni puuttuva omatunto, mutta saatoin paikata hänen rikkinäistä itsetuntoaan.

        Tarkoitin, että olet vain hiljaa kun miehen lähipiiri, anoppivanhemmat, sukulaiset, kenties lapset ja muu lähipiiri duunissa yms joskus kyselevät. Itsetunto on usein rikki heiltä, joilla ei ole omaatuntoa.


      • exien juttuja
        Just juu kirjoitti:

        Tarkoitin, että olet vain hiljaa kun miehen lähipiiri, anoppivanhemmat, sukulaiset, kenties lapset ja muu lähipiiri duunissa yms joskus kyselevät. Itsetunto on usein rikki heiltä, joilla ei ole omaatuntoa.

        NO mutta hyvänenaika sentään, just juu ! Kevätonnea älä ala nyt oksennusastiaksi. Menee sun aika ihan hukkaan.


      • Hyvää kevättä myös
        exien juttuja kirjoitti:

        NO mutta hyvänenaika sentään, just juu ! Kevätonnea älä ala nyt oksennusastiaksi. Menee sun aika ihan hukkaan.

        Argumenttisi loppuivat, joten pilkka alkoi?


      • exien juttuja
        Hyvää kevättä myös kirjoitti:

        Argumenttisi loppuivat, joten pilkka alkoi?

        en edes aloittanut, halusin vain vinkata kevätonnelle että ei todellakaan kannata tuhlata aikaansa tähän, syöjättäret iskee välittämästi tuollaisen henkilöön joka on avoimesti onnellinen


      • onni lähtee itsestä
        exien juttuja kirjoitti:

        en edes aloittanut, halusin vain vinkata kevätonnelle että ei todellakaan kannata tuhlata aikaansa tähän, syöjättäret iskee välittämästi tuollaisen henkilöön joka on avoimesti onnellinen

        Avoimesti onnellinen ykköstynyt kakkonen täällä ei tee muuta kuin sirottelee suolaa petettyjen haavoihin.
        Onnellisuudelle ja rakastumiselle on omat palstansa. Ressukat ovat unohtaneet että onni lähtee itsestä eikä toiselta viedystä miehestä.
        Kun on sinut itsensä ja tekemisiensä kanssa voi katsoa ihmisiä suoraan silmiin ja uskaltaa myös myöntää toimineensa väärin, eikä tavitsisi omaksi puolustuksekseen heitellä täällä herjoja.


      • exien juttuja
        onni lähtee itsestä kirjoitti:

        Avoimesti onnellinen ykköstynyt kakkonen täällä ei tee muuta kuin sirottelee suolaa petettyjen haavoihin.
        Onnellisuudelle ja rakastumiselle on omat palstansa. Ressukat ovat unohtaneet että onni lähtee itsestä eikä toiselta viedystä miehestä.
        Kun on sinut itsensä ja tekemisiensä kanssa voi katsoa ihmisiä suoraan silmiin ja uskaltaa myös myöntää toimineensa väärin, eikä tavitsisi omaksi puolustuksekseen heitellä täällä herjoja.

        Usko ihmessä nuo juttusi mutta tiedätkö mitä, en ole ykkösöitynyt kakkonen. Olen petetty mutta EN KATKERA kaakki joka ei kestä muiden onnea. Olen tavattoman pahoillani jos herätin sinussa pahoja karmoja jotka saivat sinut noin kiivasti takajaloillesi. Petettynä tiedän ettei pettäjän ja kakkosen onni aina ole silmiä hivelevää mutta ei sinun olosi parane heitä täällä haukkumalla ja huom...täällä nimenomaan, en usko että olet kohdannut kakkosesi täällä. Jätä kirjoittajat rauhaan ja anna heidän olla anonyymejä.


      • huono itsetunto!!!!
        kevätonnea kirjoitti:

        Ystävämme tietävät kyllä. En koe olevani mieheni puuttuva omatunto, mutta saatoin paikata hänen rikkinäistä itsetuntoaan.

        Apua, nyt soi hälytyskellot! Minä paikkaisin mieheni rikkinäistä itsetuntoa siitä asti, kun hänet tapasin ja mitä kävi, pettäjä oli. En tiennyt silloin, mutta nyt tiedän. Toivon, todella, että unelma miehestä ei mene sirpaleiksi, mulla meni.


      • Kusettaakohan..?
        kevätonnea kirjoitti:

        Jossain vaiheessa tulee luonnollisesti jokaisella raja vastaan. Riippuu monesta asiasta, miten siihen reagoidaan.

        Meilläkin "kahden vuoden sääntö" osui aika hyvin kohdilleen, kun näin jälkeenpäin asiaa ajattelen. Päätin, etten ikinä tulee asettamaan miestä valinnan eteen, mutta reilun kahden vuoden jälkeen vaan vedin oman rajani. Rakastin miestä ja halusin todella olla hänen kanssaan, mutta en vaan pystynyt enää odottamaan, kun mies ei vaan saanut vietyä asioita eteenpäin. Lopetin meidän suhteen. Sanoin, ettei ole minuun enää yhteydessä niin kauan kun ei voi ottaa mua kokonaan elämäänsä.

        Vajaan kahden viikon kuluttua mies tuli luokseni jätettyään eropaperit.

        Tota..ootko ihan varma, että noin nopeaan lähti paprut maistraattiin? Yleensä kestää vähän kauemmin kodissa erokeskustelu, jos puoliso ei ole tiennyt salasuhteesta mitään ja eropyyntö tulee puun takaa?


      • hmnk
        kevätonnea kirjoitti:

        Jos minä valitsen lopettaa suhteen, se ei ole kiristämistä tai mitään. Jos sanon miehelle, etten halua hänen ottavan minuun enää yhteyttä naimisissa ollessaan, se ei ole kiristämistä. Se on omien rajojen vetämistä. Vaikka rakastin miestä, en halunnut enää elää tilanteessa, jossa kannoin huonoa omatuntoa vaimon suuntaan, myös miehen puolesta.

        Hassua tässä taas on se, että yleensähän täällä juuri kehotetaan kakkosia siihen, että lopeta suhde ukkomieheen, että hän kyllä tulee luoksesi eronneena miehenä, jos oikeasti sinua rakastaa. Ja kun kerron, että juuri noin minun elämässäni kävi, olenkin kiristänyt miestä eroamaan! Kyllä se vaan aikuinen mies teki tässä oman, itsenäisen valintansa.

        "Jos sanon miehelle, etten halua hänen ottavan minuun enää yhteyttä naimisissa ollessaan, se ei ole kiristämistä. Se on omien rajojen vetämistä."

        Et sitten osannut sanoa tätä ennen kuin aloititte salasuhteen? Aika tekopyhää.


      • hmmmmmmmmmm
        hmnk kirjoitti:

        "Jos sanon miehelle, etten halua hänen ottavan minuun enää yhteyttä naimisissa ollessaan, se ei ole kiristämistä. Se on omien rajojen vetämistä."

        Et sitten osannut sanoa tätä ennen kuin aloititte salasuhteen? Aika tekopyhää.

        ei vaan inhimillistä


    • 46-16=30

      Olen tapaillut 5 vuotta itseäni huomattavasti nuorempaa miestä. Miehellä kolme pientä lasta, minun lapset jo aikuisia. Mistä kaikki alkoi? Jostain kemioiden kohtaamisesta ja miehen sinnikkyydestä. Tapaamme harvoin, muutamia kertoja vuodessa. Tapaamisiin sisältyy poikkeusetta seksiä.

      • naiset pahoja

        Tapailete ja tapailette kukaan teistä kakkosista ei osaa ymmärtää kuinka pljon pahaa saatte aikaan alkamalla suhteeseen ukkomiehen kanssa.
        Vaikka kuinka puolustelette itseänne snomalla että mies on syyllinen pettämiseen niin en usko että kukaan teistä voi hyvällä ja puhtaalla sydämellä sanoa toivovansa että mies hoitaisi avioliittonsa kuntoon. Erotkoon jos ei oonistu. Knestäkään teistä ei ole siihen, koska haluatte selättää/voittaa toisen naisen.


      • somelainenko?
        naiset pahoja kirjoitti:

        Tapailete ja tapailette kukaan teistä kakkosista ei osaa ymmärtää kuinka pljon pahaa saatte aikaan alkamalla suhteeseen ukkomiehen kanssa.
        Vaikka kuinka puolustelette itseänne snomalla että mies on syyllinen pettämiseen niin en usko että kukaan teistä voi hyvällä ja puhtaalla sydämellä sanoa toivovansa että mies hoitaisi avioliittonsa kuntoon. Erotkoon jos ei oonistu. Knestäkään teistä ei ole siihen, koska haluatte selättää/voittaa toisen naisen.

        hoono soomi! ei se aina noin mene, tiedä kyllä että muutamat exät ovat kilpasilla exmiehistään, miehet kiinnostaa vasta sitten kun ovat uudessa suhteessa


      • 46-16=30
        naiset pahoja kirjoitti:

        Tapailete ja tapailette kukaan teistä kakkosista ei osaa ymmärtää kuinka pljon pahaa saatte aikaan alkamalla suhteeseen ukkomiehen kanssa.
        Vaikka kuinka puolustelette itseänne snomalla että mies on syyllinen pettämiseen niin en usko että kukaan teistä voi hyvällä ja puhtaalla sydämellä sanoa toivovansa että mies hoitaisi avioliittonsa kuntoon. Erotkoon jos ei oonistu. Knestäkään teistä ei ole siihen, koska haluatte selättää/voittaa toisen naisen.

        En tiedä mihin viittaat nim. "naiset pahoja", mutta ainakaan minulla ei ole tarvetta ajatella tai sanoia että mies on syyllinen pettämiseen. Jo sanana syyllinen on aika vahva ilmaisu ja seksijutuihin sopimaton ellei kyse ole esim. raiskauksesta.

        Myöskään seksisuhteiden motiivi ei ole keneenkän voittaminen tai selättäminen. Motiivit eivät liity keneenkään tuon kahden välisen suhteen ulkopuoliseen, vaan niiden kahden ihmisen väliseen suhteeseen, jotka tapailevat. Ollaan sitten "varattuja", "vapaita" tai jotain siltä väliltä.

        Henkilökohtaisesti en ole edes ajatellutr miehen arkitodellisuutta. Rinnakkaissuhde on tavallaan toinen todellisuus eikä sillä ole mitän tekemistä reaalin arjen kanssa eikä tulevaisuuden tavoitteita eikä odotuksia. Siinä ollaan vain se aika, se heti ja ne vuodet kun siltä tuntuu. Mitään eroamisia ei sinällään ole, koska suhde enemmänkin liukenee pois jos on loppuakseen. Tätä kuviota ei tietenkään voi ymmärtää, jos ei halua tai ei ole ymmärrystä perinteisen parisuhteen lisänä olevista muista parisuhteen/suhteen/tapailun dynamiikoista.


      • Vastineita
        46-16=30 kirjoitti:

        En tiedä mihin viittaat nim. "naiset pahoja", mutta ainakaan minulla ei ole tarvetta ajatella tai sanoia että mies on syyllinen pettämiseen. Jo sanana syyllinen on aika vahva ilmaisu ja seksijutuihin sopimaton ellei kyse ole esim. raiskauksesta.

        Myöskään seksisuhteiden motiivi ei ole keneenkän voittaminen tai selättäminen. Motiivit eivät liity keneenkään tuon kahden välisen suhteen ulkopuoliseen, vaan niiden kahden ihmisen väliseen suhteeseen, jotka tapailevat. Ollaan sitten "varattuja", "vapaita" tai jotain siltä väliltä.

        Henkilökohtaisesti en ole edes ajatellutr miehen arkitodellisuutta. Rinnakkaissuhde on tavallaan toinen todellisuus eikä sillä ole mitän tekemistä reaalin arjen kanssa eikä tulevaisuuden tavoitteita eikä odotuksia. Siinä ollaan vain se aika, se heti ja ne vuodet kun siltä tuntuu. Mitään eroamisia ei sinällään ole, koska suhde enemmänkin liukenee pois jos on loppuakseen. Tätä kuviota ei tietenkään voi ymmärtää, jos ei halua tai ei ole ymmärrystä perinteisen parisuhteen lisänä olevista muista parisuhteen/suhteen/tapailun dynamiikoista.

        "Rinnakkaissuhde on tavallaan toinen todellisuus eikä sillä ole mitän tekemistä reaalin arjen kanssa"
        Jo kolmen pienen lapsen isän poissaolot kotoa ja perheen rahankäyttö rinnakkaissuhteeseen/-siin vaikuttaa perheen arkeen. Lisäksi kotona poissaolevuus, ärtyneisyys jne. Kandeis edes oikkasen ajatella miehen arkitodellisuutta, tai ainakin hänen perheensä arkitodellisuutta.

        "minulla ei ole tarvetta ajatella tai sanoia että mies on syyllinen pettämiseen"
        Jos pettää, on syyllinen sekä puolisonsa pettämiseen sekä valehteluun kotona. Vähän lisää suoruutta ajatuksiisi tekisi sinulle hyvää. Kandee katsoa elämää sellaisena kuin se on, toimii itse silloin viisaammin.


      • 46-16=30
        Vastineita kirjoitti:

        "Rinnakkaissuhde on tavallaan toinen todellisuus eikä sillä ole mitän tekemistä reaalin arjen kanssa"
        Jo kolmen pienen lapsen isän poissaolot kotoa ja perheen rahankäyttö rinnakkaissuhteeseen/-siin vaikuttaa perheen arkeen. Lisäksi kotona poissaolevuus, ärtyneisyys jne. Kandeis edes oikkasen ajatella miehen arkitodellisuutta, tai ainakin hänen perheensä arkitodellisuutta.

        "minulla ei ole tarvetta ajatella tai sanoia että mies on syyllinen pettämiseen"
        Jos pettää, on syyllinen sekä puolisonsa pettämiseen sekä valehteluun kotona. Vähän lisää suoruutta ajatuksiisi tekisi sinulle hyvää. Kandee katsoa elämää sellaisena kuin se on, toimii itse silloin viisaammin.

        Hyvä "Vastineita". Kuten nimimerkkisi ja kirjoituksesi tuo esiin, en voi välttyä ajatukselta että tarkoituksesi on syyllistää, kivittää, nostaa itseään muiden yläpuolelle jne. Elämänkokemuksen myötä sinäkin ehkä löydät elämääsi vielä avarakatseisuutta, ymmärrystä, oivalluksen kokemuksia jne. Se lähtee siitä, että luet miten muut kokevat elämää ja yrität oivaltaa kokonaisuutta sen sijaan että olet valmiina vähättelemään ja jeesutelemaan.

        Käsityksesi ihmisten arjesta ja elämäntavasta on kapea, jopa poikkeuksellisen suppea. Tietysti on ihmisä, joiden elämä pyörii kahdeksasta neljään mentaliteetilla, mutta meitä on myös useita, joiden työelämärytmiin sisältyy automaattisesti muutakin. Joten sen ajan puitteissa toteutuva aika ei ole mitenkään normaalia enempää perheeltä pois.

        Ja rahat? Aikamoinen harmakäsitys, että rinnakkaissuhteeseen kuluu rahaa. En oikein ymmärrä miten ajattelet siihen erikseen kulutettavan rahaa. Tietysti puhun vain omasta puolestani, mutta esim. minusta tuntuisi kornilta että suhteeseen kulutettaisiin miehen rahoja lahjojen tms. muodossa.

        Eikä minulla ole syytä myöskään nähdä miestä mitenkään syyllisenä - mihinkään. Elämä on niin laaja kokonaisuus että syyllistäminen ihmissuhteen kokemistesta on kyllä aika mustavalkoista.


      • Vastineita
        46-16=30 kirjoitti:

        Hyvä "Vastineita". Kuten nimimerkkisi ja kirjoituksesi tuo esiin, en voi välttyä ajatukselta että tarkoituksesi on syyllistää, kivittää, nostaa itseään muiden yläpuolelle jne. Elämänkokemuksen myötä sinäkin ehkä löydät elämääsi vielä avarakatseisuutta, ymmärrystä, oivalluksen kokemuksia jne. Se lähtee siitä, että luet miten muut kokevat elämää ja yrität oivaltaa kokonaisuutta sen sijaan että olet valmiina vähättelemään ja jeesutelemaan.

        Käsityksesi ihmisten arjesta ja elämäntavasta on kapea, jopa poikkeuksellisen suppea. Tietysti on ihmisä, joiden elämä pyörii kahdeksasta neljään mentaliteetilla, mutta meitä on myös useita, joiden työelämärytmiin sisältyy automaattisesti muutakin. Joten sen ajan puitteissa toteutuva aika ei ole mitenkään normaalia enempää perheeltä pois.

        Ja rahat? Aikamoinen harmakäsitys, että rinnakkaissuhteeseen kuluu rahaa. En oikein ymmärrä miten ajattelet siihen erikseen kulutettavan rahaa. Tietysti puhun vain omasta puolestani, mutta esim. minusta tuntuisi kornilta että suhteeseen kulutettaisiin miehen rahoja lahjojen tms. muodossa.

        Eikä minulla ole syytä myöskään nähdä miestä mitenkään syyllisenä - mihinkään. Elämä on niin laaja kokonaisuus että syyllistäminen ihmissuhteen kokemistesta on kyllä aika mustavalkoista.

        Olet oikeassa, kannattaa lukea, sinunkin, miten muut ajattelevat elämää. Moni omissa piireissäsi elävässä elämässä ajattelee kuten minä. Tunnistat heidät oudoista katseista, kun joutuvat näkemään salasuhteesi perheenisään. Tuskin puhuvat sinulle mitään.


      • 46-16=30
        Vastineita kirjoitti:

        Olet oikeassa, kannattaa lukea, sinunkin, miten muut ajattelevat elämää. Moni omissa piireissäsi elävässä elämässä ajattelee kuten minä. Tunnistat heidät oudoista katseista, kun joutuvat näkemään salasuhteesi perheenisään. Tuskin puhuvat sinulle mitään.

        :) Osaan hyvin kuvitella ja omaksua rajoittuneen elämänpiirisi. Se selittää näkökulmasi ja suhtautumisesi tällaisiiin tilanteisiin. Ellet jo ymmärtänyt, niin ei ole ketään ihmistä "omissa piireissäni", jotka olisivat osana tätä kuviota.

        Kuten kerroin, suhde on kuin toinen todellisuus. Tämän tyyppisiin rinnakkaissuhteisiin sisältyy ehdoton tahdikkuus, mikä tarkoittaa sitä settä se mikä on kahden ihmisen välillä todellakin on kahden ihmisen välillä. Ei näihin suhteisiin sekoiteat tuttavia, kavereita tai sukulaisia. Nämä ovat kahden ihimisen välisiä hetkiä, jolloin kumpikin tietää että nyt ollaan siinä hetkessä ja toinen todellisuus odottaa sen jälkeen. Erittäin vapauttavaa, nautinnollista ja antoisaa. Onko vielä jotain mitä et ymmärrä?


      • Vastineita
        46-16=30 kirjoitti:

        :) Osaan hyvin kuvitella ja omaksua rajoittuneen elämänpiirisi. Se selittää näkökulmasi ja suhtautumisesi tällaisiiin tilanteisiin. Ellet jo ymmärtänyt, niin ei ole ketään ihmistä "omissa piireissäni", jotka olisivat osana tätä kuviota.

        Kuten kerroin, suhde on kuin toinen todellisuus. Tämän tyyppisiin rinnakkaissuhteisiin sisältyy ehdoton tahdikkuus, mikä tarkoittaa sitä settä se mikä on kahden ihmisen välillä todellakin on kahden ihmisen välillä. Ei näihin suhteisiin sekoiteat tuttavia, kavereita tai sukulaisia. Nämä ovat kahden ihimisen välisiä hetkiä, jolloin kumpikin tietää että nyt ollaan siinä hetkessä ja toinen todellisuus odottaa sen jälkeen. Erittäin vapauttavaa, nautinnollista ja antoisaa. Onko vielä jotain mitä et ymmärrä?

        Ok, olet sitten pro-kakkonen. Ukkomiesten unelma. En tiedä, onko syytä ylpeillä itse itselleen tuollaisista taidoista, vaikka ukkomiehiltä saat varmasti paljon arvostusta, kun käyttäydyt kuten 'hyvän' kakkosen kuuluu.


      • ei salaa!!!
        46-16=30 kirjoitti:

        :) Osaan hyvin kuvitella ja omaksua rajoittuneen elämänpiirisi. Se selittää näkökulmasi ja suhtautumisesi tällaisiiin tilanteisiin. Ellet jo ymmärtänyt, niin ei ole ketään ihmistä "omissa piireissäni", jotka olisivat osana tätä kuviota.

        Kuten kerroin, suhde on kuin toinen todellisuus. Tämän tyyppisiin rinnakkaissuhteisiin sisältyy ehdoton tahdikkuus, mikä tarkoittaa sitä settä se mikä on kahden ihmisen välillä todellakin on kahden ihmisen välillä. Ei näihin suhteisiin sekoiteat tuttavia, kavereita tai sukulaisia. Nämä ovat kahden ihimisen välisiä hetkiä, jolloin kumpikin tietää että nyt ollaan siinä hetkessä ja toinen todellisuus odottaa sen jälkeen. Erittäin vapauttavaa, nautinnollista ja antoisaa. Onko vielä jotain mitä et ymmärrä?

        Minä olen taas tehnyt alusta asti selväksi, etten ole mikään "salasuhde". Tapaamme julkisesti, kuljemme käsikkäin ja suutelemme kaupungillakin,ystäväni ja perheeni tietävät miehestä, samoin miehen osa yhteisistä tutuistamme. Jos mies haluaisi pitää minut salassa, neljän seinän sisällä, en olisi tässä suhteessa. Jaamme paljon myös arkea. En voisi kuvitellakaan, että suhteemme olisi jonkinlainen rinnakkaistodellisuus.

        Tämä on tätä, kunnes asiat saadaan sille mallille, että meistä tulee "oikea" pari.


      • Vastineita
        ei salaa!!! kirjoitti:

        Minä olen taas tehnyt alusta asti selväksi, etten ole mikään "salasuhde". Tapaamme julkisesti, kuljemme käsikkäin ja suutelemme kaupungillakin,ystäväni ja perheeni tietävät miehestä, samoin miehen osa yhteisistä tutuistamme. Jos mies haluaisi pitää minut salassa, neljän seinän sisällä, en olisi tässä suhteessa. Jaamme paljon myös arkea. En voisi kuvitellakaan, että suhteemme olisi jonkinlainen rinnakkaistodellisuus.

        Tämä on tätä, kunnes asiat saadaan sille mallille, että meistä tulee "oikea" pari.

        Avoimesti seurustellen, kaikki tietää että sä tulit miehen ja perheen väliin. Vaikka teistä tulisi "oikea" pari, sua ei ehkä koskaan tulla arvostamaan. Miehen puolelsesta lähipiiristä voi olla ihmisiä, tärkeitäkin, jotka ei tule hyväksymään sua sydämmessään, vaikka käyttäytyisivätkin ihan ok sun aikana. Perheenrikkojia ei katsota hyvällä, sori, sellaisia ihmiset ovat.

        Valheella na epärehellisyydellä alkanut harvoin johtaa mihinkaan hyvään ja kestävään, sillä kun homma alkaa väärällä tavallaa, sitten kaikki jatkoratkaisutkin ovat aina jollain tavoin vääriä.


      • talonpojantyttö
        Vastineita kirjoitti:

        Avoimesti seurustellen, kaikki tietää että sä tulit miehen ja perheen väliin. Vaikka teistä tulisi "oikea" pari, sua ei ehkä koskaan tulla arvostamaan. Miehen puolelsesta lähipiiristä voi olla ihmisiä, tärkeitäkin, jotka ei tule hyväksymään sua sydämmessään, vaikka käyttäytyisivätkin ihan ok sun aikana. Perheenrikkojia ei katsota hyvällä, sori, sellaisia ihmiset ovat.

        Valheella na epärehellisyydellä alkanut harvoin johtaa mihinkaan hyvään ja kestävään, sillä kun homma alkaa väärällä tavallaa, sitten kaikki jatkoratkaisutkin ovat aina jollain tavoin vääriä.

        Kerro meille jotka emme ymmärrä...miksi sitten yleensä erotaan? Miksi nekin liitot joissa on tavattu murrosiässä, seurusteltu vuosia ja kaikki on mennyt kuin Strömsössä mutta hupsankeikkaa ... tulipa ero!
        Rohkenen väittää tuota sinun kirjoitusta ihan bullshitiksi, kyllä meillä kaikilla on omat tarinat ja tiet joita käydään, ei voi olettaa että kaikki suhteet toimii saman kaavan mukaan. Ja vielä loppukevennys: saattaaaaapi olla että moni liitto onnistuu! ja uusi perheenjäsen otetaan avosylin vastaan riippumatta siitä mitä hänestä yritetään kertoa.


      • Montakoteitäonsiinä
        ei salaa!!! kirjoitti:

        Minä olen taas tehnyt alusta asti selväksi, etten ole mikään "salasuhde". Tapaamme julkisesti, kuljemme käsikkäin ja suutelemme kaupungillakin,ystäväni ja perheeni tietävät miehestä, samoin miehen osa yhteisistä tutuistamme. Jos mies haluaisi pitää minut salassa, neljän seinän sisällä, en olisi tässä suhteessa. Jaamme paljon myös arkea. En voisi kuvitellakaan, että suhteemme olisi jonkinlainen rinnakkaistodellisuus.

        Tämä on tätä, kunnes asiat saadaan sille mallille, että meistä tulee "oikea" pari.

        No mahtaa olla miehen suku sinusta ylpeä? Ei saakeli voi noin olla että mies on naimisissa ja seukkaa kanssasi. Ei vaan ole kiireiltään hakea eroa? Älä viitsi hyvät naurut sai. Kyllä meidän suku olisi raivoissaan miehelle kun noin seukkaa. Siinäpä kun yrität tehdä kaikille selväksi ettet ole salapano. Jos toinen varattuna seurustelee sun kanssa. Miten muutoin kaikki tämän ymmärtäisi?


    • soomalaiselle

      haha hoono soomi. Jopas keksit. älä ihmeessäole enää mustis koska ei kiinnosta. Minua ei petturit ole kiinostaneet ennenkään.

      • ihana somelainen ;)

        ....hyvä huomio somelaiselta...heti osui ja upposi...arvasit oikein että kilpailuvietti vetää myös exiä


      • vaikuinka
        ihana somelainen ;) kirjoitti:

        ....hyvä huomio somelaiselta...heti osui ja upposi...arvasit oikein että kilpailuvietti vetää myös exiä

        Täälläkinkö ykköstynyt kakkonen luulee kisailevansa puolisonsa exän kanssa. Eihän suhteita täällä ratkota.


      • somelaiselle
        vaikuinka kirjoitti:

        Täälläkinkö ykköstynyt kakkonen luulee kisailevansa puolisonsa exän kanssa. Eihän suhteita täällä ratkota.

        ykköstynyt kakkonen joka luulee puolisonsa exän roikkuvan entisessä ja kilpailevan exästään hänen kanssaa on tainnut jymähtää pahasi paikalleen. Vai onko niin että luulee kuvitellulla kilpailulla nostavan omaa egoaan.
        Ihmiset hyvät; Elämä jatkuu. Ei kukaan jaksa vuosikausia murehtia menneitä. Elämä liian kallisarvoinen tuhlattavaksi murheeseen.
        Kuten tuossa alhaalla, toivon minäkin että ykköstyneen ei exän kanssa tarvisi koskaan joutua samaan asemaan johon minut aikoinaan laittoivat sillä he eivät sitä kestäisi.


      • ihana somelainen ;)
        somelaiselle kirjoitti:

        ykköstynyt kakkonen joka luulee puolisonsa exän roikkuvan entisessä ja kilpailevan exästään hänen kanssaa on tainnut jymähtää pahasi paikalleen. Vai onko niin että luulee kuvitellulla kilpailulla nostavan omaa egoaan.
        Ihmiset hyvät; Elämä jatkuu. Ei kukaan jaksa vuosikausia murehtia menneitä. Elämä liian kallisarvoinen tuhlattavaksi murheeseen.
        Kuten tuossa alhaalla, toivon minäkin että ykköstyneen ei exän kanssa tarvisi koskaan joutua samaan asemaan johon minut aikoinaan laittoivat sillä he eivät sitä kestäisi.

        Ei kukaan saisi vuosikausia murehtia menneitä. Ihan samaa mieltä olen ja kaikella kunniotuksella sinulle joku ex, sinä kirjoitat olevasi huomannut kuinka elämä jatkuu mutta oletkohan kirjoitustesi takana?


      • ihanalle somelaisell
        ihana somelainen ;) kirjoitti:

        Ei kukaan saisi vuosikausia murehtia menneitä. Ihan samaa mieltä olen ja kaikella kunniotuksella sinulle joku ex, sinä kirjoitat olevasi huomannut kuinka elämä jatkuu mutta oletkohan kirjoitustesi takana?

        ihana somelainen;) Taas tätä sama potaskaa jota täällä suolletaan yhtenään kun ei haluta ymmärtää, eikä myöskään suoda petetylle, elämän jatkumista.
        Ykköstynyt hyvä karista itsesi irti lähtökuopista sillä petetty menee jo kaukana omassa elämässään. Ala sinäkin elää omaasi muuten juurrut paikallesi.


      • hahhahhahhaa
        ihanalle somelaisell kirjoitti:

        ihana somelainen;) Taas tätä sama potaskaa jota täällä suolletaan yhtenään kun ei haluta ymmärtää, eikä myöskään suoda petetylle, elämän jatkumista.
        Ykköstynyt hyvä karista itsesi irti lähtökuopista sillä petetty menee jo kaukana omassa elämässään. Ala sinäkin elää omaasi muuten juurrut paikallesi.

        taas sama ...... Eikö miestä näy?


      • ressuriepu
        hahhahhahhaa kirjoitti:

        taas sama ...... Eikö miestä näy?

        hahhahhahhaa älä tukehdu. Laita elämä niin ei tarvi noin sydäntäsärkevästi hekotella. tukehdut pian.


    • eräs aikajakso

      Olipa sitten hyvä tai huono suomi niin petturista ei kannata riidellä, millään kielellä, koskaan. Toivotaan me petetyt, että tuo/nuo ihmiset jotka tekivät meille pahasti eivät koskaan joutuisi itse kokemaan samaa. Sillä he eivät sitä kestäisi.

    • Ei lopu, ei

      "Kestää niin kauan kuin sitä touhua katselet. "

      Tukea tälle. Avioeroni jälkeen, luulin kakkosen ja miehen suhteen loppuneen. Mittä vielä! Se jatkuu edelleen, samanlaisena kuksimissuhteena kuin ennenkin. Nykyään, poikamies-exäni ei saa naista vkonloppuna kapakasta, se menee su-illalla kakkoselle saunaan. Kakkonen ottaa ukon vastaan, niin kuin aina ennenkin, aina kun mies vaan soittaa.

      • Pettäjä sai mitä til

        Eihän se sua enää haitaa, jos eronneet olette. Vai haittaako? Jos tuollainen jollekin naiselle sopii, että mies käy kerran viikossa panemassa, niin se on hänen valintansa. Älä sä siitä enää huolehdi. Ole onnellinen, kun pääsit parempaan elämään ja pettävästä ukosta eroon.

        Se kakkonen on varmasti tajunnut jo ennen teidän eroa, ettei pettävään mieheen voi luottaa ja siksi ei mene virallisesti yhteen eksäsi kanssa. Siinähän pettäjä saa mitä tilasi, kukaan ei huoli häntä vakituisesti!


      • Ei haittaa, ihmettel
        Pettäjä sai mitä til kirjoitti:

        Eihän se sua enää haitaa, jos eronneet olette. Vai haittaako? Jos tuollainen jollekin naiselle sopii, että mies käy kerran viikossa panemassa, niin se on hänen valintansa. Älä sä siitä enää huolehdi. Ole onnellinen, kun pääsit parempaan elämään ja pettävästä ukosta eroon.

        Se kakkonen on varmasti tajunnut jo ennen teidän eroa, ettei pettävään mieheen voi luottaa ja siksi ei mene virallisesti yhteen eksäsi kanssa. Siinähän pettäjä saa mitä tilasi, kukaan ei huoli häntä vakituisesti!

        Ei haittaa. Mutta pohdin, mikä on tuon kakkosen persoona. Jos hän yhä vaan istuu pelkästään kotona, kuten avioliittoni aikana selvisi, ei liiku missään, ja yhä vaan mies käy, jos muita naisia ei saa, siellä kuksimassa. Vaikuttaisi, että mies voi yhä vierailla koska itse haluaa, ja aina miehen vierailu passaa naiselle. Nainen pyysi miestä asumaan kanssaan eron jälkeen,kun miehellä ei ollut vielä omaa asuntoa, mutta mies ei halunnut muuttaa yhteen. On totta, olettaisin, koska asunnottomana mies yöpyi lähes aina naisen luona.


      • Pettäjä sai mitä til
        Ei haittaa, ihmettel kirjoitti:

        Ei haittaa. Mutta pohdin, mikä on tuon kakkosen persoona. Jos hän yhä vaan istuu pelkästään kotona, kuten avioliittoni aikana selvisi, ei liiku missään, ja yhä vaan mies käy, jos muita naisia ei saa, siellä kuksimassa. Vaikuttaisi, että mies voi yhä vierailla koska itse haluaa, ja aina miehen vierailu passaa naiselle. Nainen pyysi miestä asumaan kanssaan eron jälkeen,kun miehellä ei ollut vielä omaa asuntoa, mutta mies ei halunnut muuttaa yhteen. On totta, olettaisin, koska asunnottomana mies yöpyi lähes aina naisen luona.

        Edelleen olen sitä mieltä, että naisen ja eksäsi oma asia. Jos tuollainen tuo molemmille tyydytystä, niin hyvä juttu. Ei sun kakkosen persoonaa huoli pohtia, hän on mikä on. Mua ei edes kiinnosta, mitä mun eksä puuhaa ja kenen kanssa. Miten sä jaksat miettiä turhanpäiväisiä asioita?

        Vakaasti olen sitä mieltä, ettei tuo toinen nainen halua miestäsi vakituiseen luokseen asumaan. Haluaa vaan hyvää seksiä, ei parisuhdetta. Sulle sanotaan (tai sä vääntelet asiat mielessäsi) juuri niinkuin haluat ne kuulla. Päästä jo oikeasti irti.


    • irtojuttuja

      Tämmöiset irtosuhteet kestavät yleensä 1-2 vuotta, jos eivät ole sellaisia yhden illan juttuja. Yksi ihminen ehtii aloittaa elämänsä aikana montakin tällaista suhdetta. Pelimiehet eivät siitä välitä, vaikka jälkeen jää muutama perään itkijä. Aina löytyy uusi tilalle. Ei näillä ole edes olemassa oikeita tunteita.

    • nimimerkki11

      Varmastikin riippuu juurikin siitä yhteydestä mikä salasuhteessa vallitsee. Itsellä kestänyt 1.5 vuotta. Mies jäi kiinni noin vuosi sitten jonka vuoksi tapaamme harvemmin, jottei jäisi uudelleen kiinni. Tunnemme että välillämme on erityinen yhteys ja emme ole kyenneet lopettamaan suhdettamme.
      Nykyistä liittoa pitää yllä pelko siitä kun puoliso uhkaa kertoa kaikille lapsen mukaanluettuna miehen uskottomuuden olleen syy eroon.
      Se minua ihmetyttää jos puoliso pettää niin onko ns kiristys se keino jatkaa yhdessä.
      Salasuhde päätetään varmaan sitten kun haluaa sen päättää, kun ei haluta olla enää yhdessä tai kun järki voittaa ;) ... Toisin kuin avioliitossa jossa pysytään keinolla millä hyvällä lasten, rahan, talon, sukulaisten, " näyttää hyvältä" tai kuka minkäkin asian takia.

      • ???

        Kauanko ajattelit roikkua toisena naisena?


      • älä luule liikoja
        ??? kirjoitti:

        Kauanko ajattelit roikkua toisena naisena?

        hyväuskoinen horo, kuin edellinen, roikkuu siihen tappiin, kun jätän sen.


      • taas tollo

        nimimerkki11. Että oikein pelko pitää miestä avioliitossa. Pelko , että muut saavat tietää uskottomuudesta. No eikö hän sitten ole ollut uskoton.? Kuka siinä kulissia pitää yllä, se mies. Saahan vaimo kertoa eron syyn. Mitä kiristystä tuo on. Pitäisikö vaimon valehdella eron syy, koska sitä häneltä kuitenkin kysytään. Hänellä on tasan tarkkaan oikeus puhua totta, purkaakkin mieltää. Ei tarvitse suojella petturia. Niin ja ehkä sinun mielestäsi vaimon pitäisi ymmärtää ja hakea ero, jättää omaisuus jatalot miehelle ja ottaa mieluummin vaikka syy niskoilleen. Tai sitten ymmätäväisesti odottaa ja antaa huo..tumisen jatkua. Oletko täysipäinen?


      • Tahdikas nainen
        taas tollo kirjoitti:

        nimimerkki11. Että oikein pelko pitää miestä avioliitossa. Pelko , että muut saavat tietää uskottomuudesta. No eikö hän sitten ole ollut uskoton.? Kuka siinä kulissia pitää yllä, se mies. Saahan vaimo kertoa eron syyn. Mitä kiristystä tuo on. Pitäisikö vaimon valehdella eron syy, koska sitä häneltä kuitenkin kysytään. Hänellä on tasan tarkkaan oikeus puhua totta, purkaakkin mieltää. Ei tarvitse suojella petturia. Niin ja ehkä sinun mielestäsi vaimon pitäisi ymmärtää ja hakea ero, jättää omaisuus jatalot miehelle ja ottaa mieluummin vaikka syy niskoilleen. Tai sitten ymmätäväisesti odottaa ja antaa huo..tumisen jatkua. Oletko täysipäinen?

        Saahan vaimo kertoa eron syyn... Tai sen syyn minkä olettaa olevan perimmäisenä eron takana. Uskottomia ei olla onnellisessa parisuhteessa. Uskottomuus on seuraus jostain muuta. Joten saahan vaimo kertoa syyn ja saahan toinen lla uskoton....

        Toiset avautuilevat kylillä, toiset ajattelevat asiaa laajemmin. Itse en olisi ikimaailmassa halunnut mustamaalata lasteni isää lapsilleni. Enkä kenelleen muullekaan, koska monet ihmiset ovat pahansuopia ja kapeakatseisa. Avioero ja sen syyt ovat kahden kauppa, muille se ei kuulu.


      • suopa pahan
        Tahdikas nainen kirjoitti:

        Saahan vaimo kertoa eron syyn... Tai sen syyn minkä olettaa olevan perimmäisenä eron takana. Uskottomia ei olla onnellisessa parisuhteessa. Uskottomuus on seuraus jostain muuta. Joten saahan vaimo kertoa syyn ja saahan toinen lla uskoton....

        Toiset avautuilevat kylillä, toiset ajattelevat asiaa laajemmin. Itse en olisi ikimaailmassa halunnut mustamaalata lasteni isää lapsilleni. Enkä kenelleen muullekaan, koska monet ihmiset ovat pahansuopia ja kapeakatseisa. Avioero ja sen syyt ovat kahden kauppa, muille se ei kuulu.

        Mitäpä sitten, jos se tahdikas isi tunnusti lapsilleen jo ennen sitä säälittävää vaimoa....? Kylillä nyt aina puhutaan...mitä puhutaan....
        Miten mustamaalattiin...ehkä säälittävää vaimoakin mustamaalattiin...mitä kylillä kerrotaan...


      • suorat sanat
        Tahdikas nainen kirjoitti:

        Saahan vaimo kertoa eron syyn... Tai sen syyn minkä olettaa olevan perimmäisenä eron takana. Uskottomia ei olla onnellisessa parisuhteessa. Uskottomuus on seuraus jostain muuta. Joten saahan vaimo kertoa syyn ja saahan toinen lla uskoton....

        Toiset avautuilevat kylillä, toiset ajattelevat asiaa laajemmin. Itse en olisi ikimaailmassa halunnut mustamaalata lasteni isää lapsilleni. Enkä kenelleen muullekaan, koska monet ihmiset ovat pahansuopia ja kapeakatseisa. Avioero ja sen syyt ovat kahden kauppa, muille se ei kuulu.

        Ei ole mitään mustamaalaamista, jos kertoo totuuden. Jos lapset ovat pieniä, asia heille tulee esittää oikealla tavalla. Jos ovat isoja, heille voi kertoa juuri miten asia on. Parempi vielä, jos petturi isä sen tekee. Isot lapset osaavat itse päättää suhteestaan isäänsä. Sitä yhteydenpitoa kukaan järkevä äiti ei estä. Enemmän esteeksi voi tulla se petturikumppani. Alussa voidaan olla liepun lääpyn, mutta kun tulee vaikeuksia tai esimerkiksi taloudellisesti pitkään opiskelun tukemista, ollaan pistämässä nokkaansa isän ja lapsen välisiin asioihin. Mutta vaimo ei saisi kertoa asian todellista laitaa.
        Kannustan petettyjä vaimoja kertomaan niin ystävilleen, sukulaisilleen ja työtovereilleen. Ei ole mitään syytä suojella kumpaakaan , ei miestä, eikä huorikumppania. Useinhan eroa ei tule, jos vaimo ei miestä matkaan laita, mutta jos tulee, tiukasti kiinni oikeuksista vaimot, ottakaa ulkopuolinen asioiden ajaja. Usein se kakkosnainen on siellä selän takana niitä viisaita neuvojaan huutelemassa. Niin ja en ole vaimo, olen sen petturimiehen äiti. En arvosta tätä uutta miniää, en edes pidä häntä sellaisena. Eikä häntä arvosta miehenikään, eikä kukaan lapsistamme tai heidän puolisoistaan.


      • suoraan
        suorat sanat kirjoitti:

        Ei ole mitään mustamaalaamista, jos kertoo totuuden. Jos lapset ovat pieniä, asia heille tulee esittää oikealla tavalla. Jos ovat isoja, heille voi kertoa juuri miten asia on. Parempi vielä, jos petturi isä sen tekee. Isot lapset osaavat itse päättää suhteestaan isäänsä. Sitä yhteydenpitoa kukaan järkevä äiti ei estä. Enemmän esteeksi voi tulla se petturikumppani. Alussa voidaan olla liepun lääpyn, mutta kun tulee vaikeuksia tai esimerkiksi taloudellisesti pitkään opiskelun tukemista, ollaan pistämässä nokkaansa isän ja lapsen välisiin asioihin. Mutta vaimo ei saisi kertoa asian todellista laitaa.
        Kannustan petettyjä vaimoja kertomaan niin ystävilleen, sukulaisilleen ja työtovereilleen. Ei ole mitään syytä suojella kumpaakaan , ei miestä, eikä huorikumppania. Useinhan eroa ei tule, jos vaimo ei miestä matkaan laita, mutta jos tulee, tiukasti kiinni oikeuksista vaimot, ottakaa ulkopuolinen asioiden ajaja. Usein se kakkosnainen on siellä selän takana niitä viisaita neuvojaan huutelemassa. Niin ja en ole vaimo, olen sen petturimiehen äiti. En arvosta tätä uutta miniää, en edes pidä häntä sellaisena. Eikä häntä arvosta miehenikään, eikä kukaan lapsistamme tai heidän puolisoistaan.

        Olisipa kaikki yhtä suorasanaisia. Totuus ei tosiaan ole mustamaalaamista. Naulan kantaan, juuri näin tapahtui, että kakkosnainen siellä miehen selän takana viisaita neuvojaan huuteli ja sokea reettakin näki motiivin. Turha suojella pettäjää ja huorikumppania, jokainen väärin tehnyt löytää kaiken edestään ja ns. karman laki hoitelee loput.


      • life is ...
        suoraan kirjoitti:

        Olisipa kaikki yhtä suorasanaisia. Totuus ei tosiaan ole mustamaalaamista. Naulan kantaan, juuri näin tapahtui, että kakkosnainen siellä miehen selän takana viisaita neuvojaan huuteli ja sokea reettakin näki motiivin. Turha suojella pettäjää ja huorikumppania, jokainen väärin tehnyt löytää kaiken edestään ja ns. karman laki hoitelee loput.

        Asiaa! Karma kostaa ei tarvitse itse vaivautua. Todettiin tää mun miehen kaa :))


      • ite oot horo
        älä luule liikoja kirjoitti:

        hyväuskoinen horo, kuin edellinen, roikkuu siihen tappiin, kun jätän sen.

        Varovaan, että se ei jätä sua ensin


      • Let Time To Do It
        life is ... kirjoitti:

        Asiaa! Karma kostaa ei tarvitse itse vaivautua. Todettiin tää mun miehen kaa :))

        life is... kuittaan tämän, ei kannata koskaan, missään asiassa lähteä koston tiellä, aika ja karma hoitaa, näin myös meidän häirikkö on saanut huomata kuinka kaikki kakkajutut ja muut valuivat hiekkaan...vaikkakin joskus teki mieli mennä samalle tasolle hänen kanssaan mutta nyt kun aikaa on kulunut on syytä olla ylpeä että ei alentunut....


      • yes, yes
        Let Time To Do It kirjoitti:

        life is... kuittaan tämän, ei kannata koskaan, missään asiassa lähteä koston tiellä, aika ja karma hoitaa, näin myös meidän häirikkö on saanut huomata kuinka kaikki kakkajutut ja muut valuivat hiekkaan...vaikkakin joskus teki mieli mennä samalle tasolle hänen kanssaan mutta nyt kun aikaa on kulunut on syytä olla ylpeä että ei alentunut....

        let time to do it. samaa mieltä. Edestä löytyy vielä kaikki mikä on taakse jäänyt.
        Myös pettäjälle, kakkoselle, ykköstyneelle kakkoselle ja jopa sille petetylle.


      • Joka junaan
        suorat sanat kirjoitti:

        Ei ole mitään mustamaalaamista, jos kertoo totuuden. Jos lapset ovat pieniä, asia heille tulee esittää oikealla tavalla. Jos ovat isoja, heille voi kertoa juuri miten asia on. Parempi vielä, jos petturi isä sen tekee. Isot lapset osaavat itse päättää suhteestaan isäänsä. Sitä yhteydenpitoa kukaan järkevä äiti ei estä. Enemmän esteeksi voi tulla se petturikumppani. Alussa voidaan olla liepun lääpyn, mutta kun tulee vaikeuksia tai esimerkiksi taloudellisesti pitkään opiskelun tukemista, ollaan pistämässä nokkaansa isän ja lapsen välisiin asioihin. Mutta vaimo ei saisi kertoa asian todellista laitaa.
        Kannustan petettyjä vaimoja kertomaan niin ystävilleen, sukulaisilleen ja työtovereilleen. Ei ole mitään syytä suojella kumpaakaan , ei miestä, eikä huorikumppania. Useinhan eroa ei tule, jos vaimo ei miestä matkaan laita, mutta jos tulee, tiukasti kiinni oikeuksista vaimot, ottakaa ulkopuolinen asioiden ajaja. Usein se kakkosnainen on siellä selän takana niitä viisaita neuvojaan huutelemassa. Niin ja en ole vaimo, olen sen petturimiehen äiti. En arvosta tätä uutta miniää, en edes pidä häntä sellaisena. Eikä häntä arvosta miehenikään, eikä kukaan lapsistamme tai heidän puolisoistaan.

        Pakko tunnustaa, että jos joku lätkyttää eronsa syistä "mies petti" ja sillä on "huorikumppani", niin sympatiat menevät kyllä miehelle. Helposti tulee ajatelleeksi, että miten mies on kestänyt tuollaista epätasapainoista ja huonokäytöksistä naista. Muodostuu kuva henkisesti sivivistymättömästä, huonokäytöksisestä ihmisestä, joka ei todellakan ole voinut olla arvostettava, rakkauden ja kunnioituksen ansaitseva puoliso.


      • Ei haittaa mua
        Joka junaan kirjoitti:

        Pakko tunnustaa, että jos joku lätkyttää eronsa syistä "mies petti" ja sillä on "huorikumppani", niin sympatiat menevät kyllä miehelle. Helposti tulee ajatelleeksi, että miten mies on kestänyt tuollaista epätasapainoista ja huonokäytöksistä naista. Muodostuu kuva henkisesti sivivistymättömästä, huonokäytöksisestä ihmisestä, joka ei todellakan ole voinut olla arvostettava, rakkauden ja kunnioituksen ansaitseva puoliso.

        Ei minusta. Vihalla en ole kuullut keneltäkään tunnustusta puolison uskottomuudesta, tuon kuulee nöyrästi tai huumorilla kerrottuna, jos ihminen on jo asian yli.Molemmissa tapauksissa kertoja saa yleensä myötätuntoni. Mutta harvoin näitä edes kuulee.


    • Hohohooo

      Siis ihan oikeasti, mihin muka pettävä mies tai nainen muuttuu? Lopettaa kuin taikaiskusta pettämisen jos päätyy kakkosen kanssa yhteen jättäen ykkösen? Luulenpa että kakkonen saa jossain vaiheessa aika varmasti kolmosen kilpailijakseen.. Ei siinä mitään, uskokoot ken tahtoo ;)

    • Ihmisen arvostaminen

      Useimmat meistä toivovat omalta kumppaniltaan rehellisyyttä, suoruutta ja mielenlujuutta. Kakkoseksi ryhtyvä ei kykene vastustamaan kiusausta eikä omia tunteitaan, vaan ajatutuu niiden mukana kuten heikkoluonteinen. Myös se, että sallii itselleen roolin salasuhteessa, on rehellisyyden mittari, eikä se mittari osoita kovin korkealle. Jos kakkonen vielä osallistuu tukemalla valheisiin tai jopa valehtelee itse, voi olla että edes pettäjä ei arvosta häntä ihmisenä. Siksi hän ei usein kelpaa edes pettäjälle, avoimeen vakavaan parisuhteeseen. Tässä kohtaa selitellään 'elämä ei ole mustavalkoista' mutta on se, silloin kun aikuinen valitsee itselleen kumppania. Sellaiseen, johon ei voi luottaa, ei rakenneta syvää ihmissuhdetta.

      • totuusTuleejulki

        Ja juuri siksi moni nainen jää huutelemaan miehen perään, on ollut epärehellinen ja kiero. Kaikki omat p...jutut kaadettu muiden koriin.


    • semmostahanseon

      Ihmisen arvostaminen, tuo nyt ei kaikinosin pidä pikkaansa. On pettäjiä jotka valitsevat kakkosen joka on jopa ykkösen ystävätär. Pelaavat peliään, manipuloivat ykköstä sekä koko ympäristöä.Petturin eron jälkeen menevät jopa naimisiin keskenään. En tiedä mihin sellainen liitto perustuu mutta ei ainakaan rehellisyyteen.

      • Yhden tiedän

        Tiedän vain yhden kestävän, uskottomuudesta alkaneen uusliiton.
        Ex-appiukon, joka ollut yli 20v toisessa avioliitossa. Reilusti nuorempi kakkosnainen joutui aikoinaan oikeuteen todistamaan, että uskottomuus oli totta, aviorikos oli silloin vielä voimassa. Ovat yhä naimisissa. Ovat kiusanneet toisiaan ja nyt noin yli 10v, ja asuneet eri kaupungeissakin. Nainen soitti aina kotiini, ex-miehelleni, jos appi joutui sairaalaan tms, kävi tosin joskus itsekin auttamassa, mutta ei aina. Viettävät silloin tällöin kaksin aikaa yhdessä. Yhä viriili nainen käy tanssimassa jne ja 'pettää' estottomasti katkeraa, sydänsairasta ex-appeani. Suhde näyttäisi perustuvan toinen toistensa kiusaamiseen, sairas, kotiinsa vangittu ukko on kyllä ollut pahasti häviöllä viimeiset vuodet.


    • mikä on totuus

      Pari vuotta olen ollut suhteessa ukkomieheen. Pari vuotta olen yrittänyt uskoa, luottaa ja ymmärtää. Minä, joka ei olisi ikimaailmassa uskonut olevansa tällaisessa tilanteessa.

      En oikeasti voi tietää, mikä on totta ja mitä miehen kotona oikeasti tapahtuu. Minulla on vain hänen versionsa. Tottakai hän sanoo olevansa täysin rehellinen minulle, mutta ei kai hän myöntäisi valehtelevansa. Tiedän kuitenkin hänen pystyvän siihen. Olen kerta toisensa jälkeen kuullut vierestä, kun hän valehtelee vaimolleen. Aina kun alan väsyä tilanteeseen, mies "puhuu itsensä takaisin". Nyt en enää tiedä onko meillä mitään mahdollisuuksia vaikka hän joskus oikeasti eroaisikin. Onko mies toiminnallaan ja jahkaamisellaan rikkonut jo liikaa?

      Olen aina ollut sitä mieltä, etten ole koskaan missään tilanteessa yhteydessä hänen vaimoonsa. Nyt olen alkanut miettimään pitäisikö minun jutella vaimon kanssa kuullakseni, kertooko hän saman tarinan kuin mies? Ettei heillä oikeasti ole enää seksiä, läheisyyttä ja hellyyttä. Etteivät he tee yhdessä muuta kuin arjen pyörittämistä. Että mies ei kotona tee muuta kuin surffaa netissä ja katselee televisiota. Haluaisin tietää totuuden. Saattaa olla, että mies vedättää minua täysillä, mutta saattaa myös olla, että hän puhuu totta, mutten usko häntä, koska tilanne on jatkunut jo niin pitkään. Edes kerran "kärpäsenä katossa" kun näkisin, miten asiat oikeasti ovat...

      • ....................

        Saattaapi olla tai sitten ei. Miksi ovat vielä yhdessä, jos pari vuotta olet jo odottanut, turhaan odotat ja tuhlaat elämääsi? Saanko kysyä, minkä vuoksi? Itse en kertakaikkiaan pystyisi, edes kostoksi tekemään sitä toisen parisuhteelle. Tässä vuoden katsellut valehtelemista, joka siis jo loppunut minulle, toivottavasti ei ole alkanut valehtelemaan toiselle. Tai miksei olisi, voihan valehteluunkin jäädä kiinni, kun on huomannut, miten sen avulla pääsee pälkähästä. Rehelliset vissiin sukupuuttoon kuolemassa?


      • Wonder I

        Jos saisitkin miehen itsellesi, niin kauanko luulet siihen menevän, että hän vain surffaa netissä ja katsoo televisiota? Kauanko luulet menevät siihen, että sinä olet se, jolle valehdellaan ja joku kolmas kuuntelee vierestä? Monesko miehen kakkonen olet? Haluat valehtelevan miehen itsellesi - kannattaisiko kysyä vaimolta, ennen kuin olet hukannut liian paljon elämästäsi vain arjen salaiseksi viihdykkeeksi?


    • Naimisissa kumpikin

      Suhde on kestänyt nyt 6 v ja 4 kk. Ei mitään odotuksia, ei lupauksia eikä muutakaan. Suhde vaan jotenkin jatkuu ilman kummempia ponnisteluita. Ei myöskään mitään erityisiä järjestelyitä suhteen salaamiseksi. Tosin luovuimme esim. varaamastamme Tukholman reissusta, kun tuli mieleen että lentokoneessa tai laivalla on kuitenkin aina jomman kumman tuttuja jolle ie viitsi selitellä mitään.

      No, emme tunne emmekä tiedä toistemme puolisoita tai tuttavia, joten tämä on sinällään sitä mitä on. Toisaalta meillä on taas tuttavia, jotak tuntevat meidät mutteivat toisia kumpaneitamme.

      Aikanaan nuorena leskeytyneenä jotenkin oppi elämän rajallisuuden ja sen ettei ketään voi omistaa. Minulle tärkeää on pitää lähelläni niitä ihmisiä, joiden kanssa koen hyvää elämää ja hyviä tunteita.

      • ????

        Mitä kiksejä tuosta leikistä saa vai pitäisikö puhua jo harrastuksesta, kun on kestänyt noinkin kauan?


      • Elämä ei ole mv-kuva
        ???? kirjoitti:

        Mitä kiksejä tuosta leikistä saa vai pitäisikö puhua jo harrastuksesta, kun on kestänyt noinkin kauan?

        Olisiko se "kiksi" kiteytetty viimeiseen kappaleeseen:

        "Aikanaan nuorena leskeytyneenä jotenkin oppi elämän rajallisuuden ja sen ettei ketään voi omistaa. Minulle tärkeää on pitää lähelläni niitä ihmisiä, joiden kanssa koen hyvää elämää ja hyviä tunteita. "


      • Hieno totuus
        Elämä ei ole mv-kuva kirjoitti:

        Olisiko se "kiksi" kiteytetty viimeiseen kappaleeseen:

        "Aikanaan nuorena leskeytyneenä jotenkin oppi elämän rajallisuuden ja sen ettei ketään voi omistaa. Minulle tärkeää on pitää lähelläni niitä ihmisiä, joiden kanssa koen hyvää elämää ja hyviä tunteita. "

        Hieno totuus, se toimii myös toisinpäin. Minulle on tärkeää jättää elämästäni pois ne ihmiset, jotka aiheuttavat itserlleni tuskaa ja ahdistusta.


    • En oikeasti

      tiedä pettääkö minun aviomies mua mutta kovasti se aina pitää palopuheita minun ja lasten tärkeydestä ... oon kyllä monta kertaa kysynyt asiasta kun hän on kovin poissaoleva ja ärtyisä kotona mutta hän kiistää ja vetoaa väsymykseen. Tottakai tahtoisin tietää miehen uskottomuudesta koska meidän avioliitto olisi tasan juuri siinä! Ei olisi enään mitään keskusteltavaa tai anteeksi pyydettävää..

      • Rakasta raivokkaasti

        Miksi epäile hänen pettävän? Puoliso voi muutenkin kertoa perheen tärkeydestä kuin peittääkseen uskottomuutta. Siis koska tuntee oikeasti perheen olevan tärkeä.

        Ärtymys sinällääne ei ole merkki uskottomuudesta. Se voi olla merkki turhautumisetsta (mitä ei epäilyt helpota) tai ikäkriisin/työkriisin ilmentymä. Ei kannata tehdä ongelmia joita ei ole. Tivaamisellasi pahimmillaan erkaannutat miehen itsestäsi. Paitsi tietysti voit myös haluta olla uhri ja jatkat toisen etäännyttämistä.


    • Määäää

      Joskus vanhan suhteen loppumiseen tarvitaan toinen ihminen, joka saa tajuamaan sen vanhan suhteen loppuun palamisen. Kun toinen, uusi ihminen saa tajuamaan, että haluaa elämästä muutakin, ja sen saaminen onkin vielä mahdollista. Onko se sitten kakkonsen, kolmosen vai nelosen heiniä. Ketään ei voi omistaa, ketään et voi ihan oikeasti tuntea, vaikka kuinka vanhat pyhät säkeet sanoisi mitä.
      Tämä on vain elämää ja meillä kaikilla on vain se yksi kerta.

      • määkin määin

        Joskus vanhan suhteen saamiseen uudelleen nousukiitoon tarvitaan se kakkonen, kolmonen tai nelonen. Kaikki on mahdollista, kiitos kaikille salaisille, voitte siirtyä auttamaan jotakin toista parisuhdetta. Jokainen salainen, jo ryhtyessään sellaiseksi ottaa riskin, että on ns. amatööriterapeutti. Kun ketään ei voi omistaa, kannattaa ainakin varmistaa välttyäkseen pettymiseltä, että toinen, se autettava, on vapaa. Ei ole pyhiä säkeitä, on vain mies ja vaimo ja heidän parisuhteensa - se ainutkertainen parisuhde, jossa ulkopuoliset eivät voi hääräillä.


      • gfdsjf
        määkin määin kirjoitti:

        Joskus vanhan suhteen saamiseen uudelleen nousukiitoon tarvitaan se kakkonen, kolmonen tai nelonen. Kaikki on mahdollista, kiitos kaikille salaisille, voitte siirtyä auttamaan jotakin toista parisuhdetta. Jokainen salainen, jo ryhtyessään sellaiseksi ottaa riskin, että on ns. amatööriterapeutti. Kun ketään ei voi omistaa, kannattaa ainakin varmistaa välttyäkseen pettymiseltä, että toinen, se autettava, on vapaa. Ei ole pyhiä säkeitä, on vain mies ja vaimo ja heidän parisuhteensa - se ainutkertainen parisuhde, jossa ulkopuoliset eivät voi hääräillä.

        Määkin määkäsen tähän, että tuo kirjoitettu: " Tämä on vain elämää ja meillä kaikilla on vain se yksi kerta." Niinhän se on, omalla kohdallani olen ymmärtänyt tuon yksi kerta siten, että olen suhteessa mieheen vain yhden kerran ja jos sen ryssin, niin loppuikäni olen sitten yksikseni. Jos taas toinen meistä sen ryssii, niin olen valanmukaisesti luvannut auttaa vastamäessä. Autoin ja hyvä tuli, koska se oli sitä karvasta elämänsuolaa, joka muistutti, mikä on tärkeintä elämässä.


    • Niin tai näin..

      ^^Niin tai pikaisen visiitti jonkun hutsun luona osoittaa miten tärkeää itsellä olikaan!

    • .....

      Voi kestää kymmenenkin vuotta.

      • pukkien pukki

        onkohan tää se sama, kun ei seksiä ollut saanut 10 vuoteen, mutta siinäkin valehteli, mokoma pukki. Sama tehokas 10 v, että pääsee pukille.


      • kirsijuulia
        pukkien pukki kirjoitti:

        onkohan tää se sama, kun ei seksiä ollut saanut 10 vuoteen, mutta siinäkin valehteli, mokoma pukki. Sama tehokas 10 v, että pääsee pukille.

        Onko sama pukkien pukki Itä-suomesta päin? Törmäsitkö suomi24treffeillä vai ihan irl? Milloin?
        ettei vaan meidän yhteinen tuttu,,,,,,,


    • toinen3

      Kestänyt nyt vuoden verran oma salasuhteeni. Sinänsä emme kovin salassa ole, mies on kanssani ihan avoimesti joka ystävieni ja sukulaisteni kanssa. Käymme siis jopa vanhempieni luona kyläilemässä, mökkeilemässä jne. Miehellä avopuoliso ja kaksi lasta. Ehkä tämä jatkuu tämmöisenä ikuisesti. Itse olen yllättävän onnellinen. Olen ollut naimisissa ja silloinen mieheni petti, tartutti sukupuolitauteja, valehteli jne.

      Näin yli 3kymppisenä koen olevani ensimmäistä kertaa onnellinen jonkun kanssa. Siis että yhdessä on mukavaa, mies on kiltti, jaksaa silitellä ja keskustella. Meilä on jonkinlainen taloudellinen yhteys myös, koska omistamme asunnon yhdessä. Avokkinsa kanssa heillä ei ole taloudellista sidettä, koska mies omistaa kaiken yksin. Tosin muutenhan heillä on paljon yhteistä, niinkuin lapset. Minuun kyllä menee paljon rahaa, koska mies itse haluaa maksaa aina kaiken...mutta se ei varmaan ole juurikaan pois perheeltä, koska sitä rahaa on silti enemmän kuin tarpeeksi. Heillä varmaan naapuritkin tietää, kun olen saattanut "asua" heilla kolmekin päivää putkeen muun perheen ollessa poissa. Sitä en tiedä miksi miestä ei pelota että jää kiinni. Hän se minut sinne aina haluaa, vaikka minunkin luona voitaisiin olla (asutaan 4 km päässä toisistamme).

      Luulen että avopuoliso tietää, mutta ehkä heillä on jokin sopimus. Koska mies on helposti 3-4 iltaa viikossa luonani todella myöhään. Eli käy laittamassa lapset nukkumaan, tulee luokseni katsomaan leffaa, syömään, hengailemaan ja oikeastaan nukkuukin jonnekin kello kahteen-viiteen asti ja menee kotiinsa. En ymmärrä miten tuohon pystyy.... >Muu perhe heillä lähtee kasiksi töihin/kouluun/päiväkotiin, niin mies menee aikaisintaan ysiksi tai kymmeneksi duuniin.

      • Pari kysymystä

        toinen3, kertomasi on äärimmäisen vastenmielistä luettavaa, et näytä tuntevan sympatiaa avovaimoa kohtaan, jolla osaltasi aiheutat samanlaisen suuren kärsimyksen kuin itse koit. Kostatko, omassa mielessäsi , alitajunnassasi omia pahoja kokemuksiasi niihin syyttömälle avokille ja syyttömille perheen lapsille? Miten saatat olla onnellinen jatkaessasi samaa pahaa toiseen perheeseen, mitä itse koit?
        "Luulen että avopuoliso tietää," -luulo ei ole tiedon värtti.


      • pelottavaa/sairasta?
        Pari kysymystä kirjoitti:

        toinen3, kertomasi on äärimmäisen vastenmielistä luettavaa, et näytä tuntevan sympatiaa avovaimoa kohtaan, jolla osaltasi aiheutat samanlaisen suuren kärsimyksen kuin itse koit. Kostatko, omassa mielessäsi , alitajunnassasi omia pahoja kokemuksiasi niihin syyttömälle avokille ja syyttömille perheen lapsille? Miten saatat olla onnellinen jatkaessasi samaa pahaa toiseen perheeseen, mitä itse koit?
        "Luulen että avopuoliso tietää," -luulo ei ole tiedon värtti.

        Kolmekymppinen muija, joka on aivan pihalla normaalista elämästä. Pettäminen tainnut satuttaa niin paljon, ettei tajua mitä tekee toiselle ihmiselle. Kostoahan tuo on. Miten mua epäilyttää, että hän on ihan sekaisin miehensä petettyä häntä ja kertoilee omista mielikuvituksistaan. En haluaisi olla tuollaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä.


    • ihan oikein

      ei varmasti pettäjä seksiä enää vaimolta saa, kun kerran jää kiinni, se on siinä.

      • Biologiaa

        Mies sanoo kyllä mitä hän tuntee. Ei niin että hän osoittaa rakkautensa seksillä. Miehet ovat hyvin suoria. Seksi on seksiä, rakastaminen rakastamista. Miehen tunteita ei analysoida. Seksi aiheuttaa naiselle kiintymyksen/ripustautumisen mieheen. Miehelle tämä on suoritus, eikä vaikuta kiintymykseen.


      • ella*

        "ei varmasti pettäjä seksiä enää vaimolta saa, kun kerran jää kiinni"

        Öö. Ajatellaanko tässä taas vanhanaikaisesti nainen pelkästään seksin antajana ja mies saavana osapuolena? Naisetkin hyvin usein ovat kyllä seksuaalisia "otuksia" ja nauttivat seksistä siinä missä mieskin. Eli jos ei anna, ei myöskään saa. Monessa liitossa seksielämä jatkuu jommankumman uskottomuudesta huolimatta.


    • ella*

      Salasuhde kestää yleensä korkeintaan kaksi vuotta. Huuma haihtuu, todellisuus iskee tajuntaan. Tai sitten ihan yksinkertaisesti tylsistytään toisiin ja hermostutaan salatapaamisten järjestelyyn. Näin siis, jos ei erota liitosta heti 3-6kk päästä salarakkaan ilmestymisestä kuvioihin.

      Jos salarakkasta erotaan pidemmän ajan kuluttua, niin hyvin todennäköisesti hommataan uusi salarakas jossain vaiheessa. Monesti liitto päättyy eroon viimeistään tässä 2. vaiheessa.

      • JustGiveMeAReason

        Salasuhteeni on kestänyt neljättä vuotta ja meidän välit ovat ennemminkin tiivistyneet ajan kuluessa ja seksikin vain paranee kun oppii tuntemaan mistä toinen pitää. Nykyään myös tapailemme useammin kuin alkuaikaan. Viime aikoina etenkin mies on puhunut tunteistaankin ja vihjannut liittonsa olevan hyvin heikossa tilassa. Itse en ole esittänyt vaatimuksia ym. koska en edes halua ajatella tilannetta, että mies eroaisi. Kumpikin tietää, että suhteessamme ei anneta lupauksia koska ne nyt vaan eivät ole mahdollisia, mutta aina voi luottaa, että toisillemme voimme kertoa huolet ja murheet ja tietenkin myös ilot ja onnistumiset.


      • meandhe
        JustGiveMeAReason kirjoitti:

        Salasuhteeni on kestänyt neljättä vuotta ja meidän välit ovat ennemminkin tiivistyneet ajan kuluessa ja seksikin vain paranee kun oppii tuntemaan mistä toinen pitää. Nykyään myös tapailemme useammin kuin alkuaikaan. Viime aikoina etenkin mies on puhunut tunteistaankin ja vihjannut liittonsa olevan hyvin heikossa tilassa. Itse en ole esittänyt vaatimuksia ym. koska en edes halua ajatella tilannetta, että mies eroaisi. Kumpikin tietää, että suhteessamme ei anneta lupauksia koska ne nyt vaan eivät ole mahdollisia, mutta aina voi luottaa, että toisillemme voimme kertoa huolet ja murheet ja tietenkin myös ilot ja onnistumiset.

        No. Minun salasuhteeni kesti kolme vuotta. Sitten aloin tehdä eroa (nyt ex) miehestäni, erosin, muutin. Tämän jälkeen erosin myös salasuhteesta. Vaihdoin myös työpaikkaa :). Salasuhde antoi paljon, etenkin selvittämään sen mitä liitossani olin jäänyt paitsi viimeiset 10v. Pidemmän päälle ymmärsin kuitenkin, ettei se voisi jatkua oikeana suhteena. Vakavan suhteen voi aloittaa vain ns. puhtaalta pöydältä. Siis minun mielestäni. Jos toimii arvojensa vastaisesti, kuten minä tein salasuhteeni aikaan, niin salasuhteen muuttaminen "julkiseksi" ei vain käy.


      • kokemusta on

        Hyvä salasuhde kestää kymmenenkin vuotta ja kauemminkin salaisena. Riippuu kuinka sitkeästi ykkönen jaksaa roikkua.


      • taru&todellisuus
        kokemusta on kirjoitti:

        Hyvä salasuhde kestää kymmenenkin vuotta ja kauemminkin salaisena. Riippuu kuinka sitkeästi ykkönen jaksaa roikkua.

        "Riippuu kuinka sitkeästi ykkönen jaksaa roikkua. "

        Kyllä se uskotonkin puoliso voi ottaa hatkat ja lähteä. Niin liitosta kuin kakkossuhteestakin. Etenkin jos on nainen. Kakkosetkaan eivät yleensä jaksa pari vuotta kauempaa roikkua ukkomiehessä.


      • yli 10 vuotta
        taru&todellisuus kirjoitti:

        "Riippuu kuinka sitkeästi ykkönen jaksaa roikkua. "

        Kyllä se uskotonkin puoliso voi ottaa hatkat ja lähteä. Niin liitosta kuin kakkossuhteestakin. Etenkin jos on nainen. Kakkosetkaan eivät yleensä jaksa pari vuotta kauempaa roikkua ukkomiehessä.

        Kakkonen jaksaa ihan hyvin yli 10 vuotta roikkua. Tunnen joitakin, joiden suhde on kestänyt 15 vuottakin. Mies ei eroa, koska miehellä ei ole mitään syytä erota. Uskoton puoliso olisi tyhmä jos eroaisi, kun naisille kerran sopii tämä kahden naisen kuvio. Tilannehan on miehelle paratiisi. Kakkonen joka on vuosi vuoden perään hulluna mieheen, ja vaimo joka hoitaa kodin ja monissa tapauksissa raha-asiatkin. Ei miestä haittaa, jos vaimo natkuttaa ja ruikuttaa, kunhan muut asiat toimii. Kyllähän se vaimollekin sopii, koska ei eroa. Kolmikon elämä on paljon jännempää kuin tavallinen parisuhde, ja se varmaan pitää naiset siinä.


      • Valitswet itse
        yli 10 vuotta kirjoitti:

        Kakkonen jaksaa ihan hyvin yli 10 vuotta roikkua. Tunnen joitakin, joiden suhde on kestänyt 15 vuottakin. Mies ei eroa, koska miehellä ei ole mitään syytä erota. Uskoton puoliso olisi tyhmä jos eroaisi, kun naisille kerran sopii tämä kahden naisen kuvio. Tilannehan on miehelle paratiisi. Kakkonen joka on vuosi vuoden perään hulluna mieheen, ja vaimo joka hoitaa kodin ja monissa tapauksissa raha-asiatkin. Ei miestä haittaa, jos vaimo natkuttaa ja ruikuttaa, kunhan muut asiat toimii. Kyllähän se vaimollekin sopii, koska ei eroa. Kolmikon elämä on paljon jännempää kuin tavallinen parisuhde, ja se varmaan pitää naiset siinä.

        Tunnen yhden eläkeläisnaisen, joka seurusteli 24v varatun kanssa. Ja erään kakkosen, joka on yhä "kakkonen" eikä asu miehen kanssa yhdessä, seurustelee vakavasti miehen kanssa yhä, vaikka mies ollut 15v eronnut ja iskee vierasta naista, nyt "rehellisenä" voisiko sanoa puolipoikamiehenä, joka ei suostu muuttamaan yhteen tyttöystävänsä kanssa ja pyörittää henkisesti vahvana itseään heikompaa naista, jota arvostaa toki mutta ei "kelpuuta" ainoaksi. Tyttöystävä jätti omat lapsetkin tekemättä. Hiljainen itsetunnoton nainen selittelee elämäänsä että "on tyytyväinen tähän suhteeseen", "ei halua itse asua yhdessä miehen kanssa", "ei halunnut itse omia lapsia" -

        Oma valinta.


      • Kikka Kolmonen
        taru&todellisuus kirjoitti:

        "Riippuu kuinka sitkeästi ykkönen jaksaa roikkua. "

        Kyllä se uskotonkin puoliso voi ottaa hatkat ja lähteä. Niin liitosta kuin kakkossuhteestakin. Etenkin jos on nainen. Kakkosetkaan eivät yleensä jaksa pari vuotta kauempaa roikkua ukkomiehessä.

        Se vähän riippuu siitä kuinka ruma se kakkonen on. Jos on susiruma kakkonen, niin roikkuuhan se se varatussa vaikka 50 vuotta kun ei kerran muita saa.


      • Pettäjä tietää
        JustGiveMeAReason kirjoitti:

        Salasuhteeni on kestänyt neljättä vuotta ja meidän välit ovat ennemminkin tiivistyneet ajan kuluessa ja seksikin vain paranee kun oppii tuntemaan mistä toinen pitää. Nykyään myös tapailemme useammin kuin alkuaikaan. Viime aikoina etenkin mies on puhunut tunteistaankin ja vihjannut liittonsa olevan hyvin heikossa tilassa. Itse en ole esittänyt vaatimuksia ym. koska en edes halua ajatella tilannetta, että mies eroaisi. Kumpikin tietää, että suhteessamme ei anneta lupauksia koska ne nyt vaan eivät ole mahdollisia, mutta aina voi luottaa, että toisillemme voimme kertoa huolet ja murheet ja tietenkin myös ilot ja onnistumiset.

        Ja sinä pölkkypää otat onnessasi vastaan miehen vihjailut liittonsa huonosta jamasta. Joka ainoa varattu ihminen (mies tai nainen) antaa ymmärtää liittonsa olevan ihan perseetä, jottei loukkaisi sitä kolmatta ihmistä, jonka on antanut elämäänsä sotkeutua. Ilman tekoja eli eroa ei ole myöskään tunteita.


      • Buha haahhaaa
        kokemusta on kirjoitti:

        Hyvä salasuhde kestää kymmenenkin vuotta ja kauemminkin salaisena. Riippuu kuinka sitkeästi ykkönen jaksaa roikkua.

        Hah hahhaha hahh hhaaaaa haha ahahaha aaaaaahhhahahaha hahahahaa haaaaaaaaa hah hahahaaaa ah haha ahha aahahahhahahahaaaa. Roiku sinä vaikka hautaan saakka. Minulla on nimittäin iiiiiihana toinen mies eikä minulla ole aikomustakaan erota ikinä. Eikä taida olla aviomiehellänikään, tosin hän luulee minun olevan uskollinen pikku vaimo. Se, josta ei erota.


    • AdaAmalia
    • kinkyLady

      n.10v ja jatkuu... ;)

    • fsdsdfsfdsfsfsfdfdff

      En kyllä ymmärrä lainkaan salasuhdetta. Toki houkutus vieraaseen naiseen on itsellänikin, mutta tuskin haluaisin häntä alkaa säännöllisesti tapailemaan. Uutuuden viehätys vieraissa naisissa viehättää eikä ole kiinnostusta toiseen suhteeseen ja sitten taas kyllästyä siihenkin.

    • toinen3

      Vastauksia: Pari kysymystä:

      En todellakaan koe kostavani jotain mitä itse koin aikaisemmassa suhteessani. Ensinnäkin tämä ei ole avioeroni jälkeen ensimmäinen suhde vaan tapailin ihan vapaata miestä puolisen vuotta, mutta se nyt kaatui monenlaisiin asioihin (mm. tuhansien kilsojen etäisyys yms.). Ja nyt yhtäkkiä minusta tuli kostaja, vaikka täällä moni muukin on varatun kanssa, vaikka he kai ole lähtökohtaisesti kostomielellä...
      Ehkä sen verran ex-aviomies on kyllä aiheuttanut, että olen aika varpaillani miesten suhteen, enkä ole varma haluaisinko edes asua koskaan yhdessä kenenkään kanssa. Voi olla että juuri siksi tämä suhde on ok....on tietty etäisyys väkisin, niin ei tule liian läheistä suhdetta.

      Ja en tosiaan ole varma tietääkö avopuoliso, ehkä ei, mutta ainakin itse vastaavassa tilanteessa epäilisin. Toisaalta ei sitä muiden suhteista voi ulkopuolinen juuri mitään tietää.

      Ja miksi en "etsi" vapaata miestä? Tämä yksilö nyt vaan sai oloni hyväksi, joten en ole kokenut tarpeelliseksi etsiä. Enkä minä mitään vaadi mieheltä. Hän voi nähdä minua kerran kuussa tai useammin halutessaan.

      • sä valehtelet

        Mä en kyllä usko, että tuo mitä kerrot on totta. Pelkkää kuvitelmaa. Eikö sua hävetä yhtään esitellä vanhemmillesi ja sukulaisille mies, jolla on perhe toisaalla? Vai tietävätkö edes näin olevan? Miehen tuttuja ja sukulaisia tuskin tapaatte? Tosi outo kuvio.

        Jos tuo on totta, niin kyllä sä vaan alitajuisesti kostat oman petetyksi tulemisen. Kerrot, että et ole edes varma, haluatko sä asua enää koskaan kenenkään miehen kanssa. Mun mielestä se tarkoittaa, että sä et vaan osaa olla yksin ja koska sua pelottaa sitoutuminen oikeaan suhteeseen, niin ukkomiespä onkin sulle paras vaihtoehto.

        Mä en ymmärrä sua lainkaan. Ihan oikeasti, etkö enää muista sitä tuskaa, minkä pettävä miehesi sulle aiheutti? Etkö ajattele lainkaan, miltä miehen puolisosta tuntuu, kun asia hänelle selviää? Missä sun empatia toisia kohtaan on?


    • se paha 2

      Se kestää ja kestää, vuodesta toiseen. Vaimo luulee ties kuinka monennetta kertaa suhteen olevan ohi. Ei raukka ikinä opi ettei mies rakasta kakkostaan ikinä jätä, ennemmin vaimonsa mutta pitää vielä tuumia haluanko tuon miehen vai en =)

      • hirveen pahalle

        Ennemmin nukkuu vaimonsa kanssa kaikki yöt kaulakkain...? Tuumi siinä haluatko vai et?


      • hoo ja haa

        Sinunkohan päätettävissä asia on. Heko heko.


      • Voisiko joku kertoa?

        En ymmärrä tässä kuviossa sitä, että miksi vaimon pitää luulla suhteenne olevan ohi? Miksi mies ei vain voi kertoa vaimolle, ettei aio kakkostaan jättää? Eikö olisi kaikkien kannalta parasta olla vain rehellinen ja erota? Voisi vaimokin sitten ehkä löytää itselleen rehellisen miehen? En vaan voi ymmärtää sitä, että miksi mies ei eroa jos oikeasti on rakastunut kakkoseen - en sitten niin millään. Pahempi loukkaus on vuosien valehtelu kuin ero.


      • voiko tosiaan?
        Voisiko joku kertoa? kirjoitti:

        En ymmärrä tässä kuviossa sitä, että miksi vaimon pitää luulla suhteenne olevan ohi? Miksi mies ei vain voi kertoa vaimolle, ettei aio kakkostaan jättää? Eikö olisi kaikkien kannalta parasta olla vain rehellinen ja erota? Voisi vaimokin sitten ehkä löytää itselleen rehellisen miehen? En vaan voi ymmärtää sitä, että miksi mies ei eroa jos oikeasti on rakastunut kakkoseen - en sitten niin millään. Pahempi loukkaus on vuosien valehtelu kuin ero.

        Rehellisyys kunniaan. Miten on, löytyykö miehestä sen verran m..aa, että on rehellinen? Valehdella kyllä osataan ja leikkiä toisten tunteilla. Mikä suomalaista miestä vaivaa? En ymmärrä minäkään.


      • entinen vaimo

        Kyllä vaimo tietää, ettei suhde ole ohi. Sä vaan luulet, ettei tiedä. Oletko miettinyt, ettei vaimo jostain syystä halua eroa ottaa ja miksi se ylipäätään olisi vaimon tehtävä? Jos mies sua rakastaisi niin paljon, että haluaisi oikean parisuhteen sun kanssa, niin olisihan hän jo eronnut. Eikö niin?

        Mun mielestä vaimo ei tuossa tilanteessa ole mikään raukka. Luuletko sä, että hän luottaa enää koskaan mieheensä? Häntä pitää joku syy liitossa edelleen. Olisiko kuitenkin se rakkaus?

        En mä väitä, etteikö mies myös sua rakastaisi. Ihminen voi rakastaa montaa saman aikaan. Ne rakkaudet vaan on erilaisia. Sä olet tosi raukkamainen, jos mies sun takiasi eron ottaa ja sä et häntä huolikaan. Epäiletkö, ettei olisi sullekaan uskollinen? Älä päästä tilannetta siihen pisteeseen, että mies eroaa ja sä jänistätkin.


      • jkfödgjösg
        entinen vaimo kirjoitti:

        Kyllä vaimo tietää, ettei suhde ole ohi. Sä vaan luulet, ettei tiedä. Oletko miettinyt, ettei vaimo jostain syystä halua eroa ottaa ja miksi se ylipäätään olisi vaimon tehtävä? Jos mies sua rakastaisi niin paljon, että haluaisi oikean parisuhteen sun kanssa, niin olisihan hän jo eronnut. Eikö niin?

        Mun mielestä vaimo ei tuossa tilanteessa ole mikään raukka. Luuletko sä, että hän luottaa enää koskaan mieheensä? Häntä pitää joku syy liitossa edelleen. Olisiko kuitenkin se rakkaus?

        En mä väitä, etteikö mies myös sua rakastaisi. Ihminen voi rakastaa montaa saman aikaan. Ne rakkaudet vaan on erilaisia. Sä olet tosi raukkamainen, jos mies sun takiasi eron ottaa ja sä et häntä huolikaan. Epäiletkö, ettei olisi sullekaan uskollinen? Älä päästä tilannetta siihen pisteeseen, että mies eroaa ja sä jänistätkin.

        Entisen vaimon kysymys: Jos mies sua rakastaisi niin paljon, että haluaisi oikean parisuhteen sun kanssa, niin olisihan hän jo eronnut. Eikö niin?

        Täydellistäkin täydellisempi kysymys. Voin myös sanoa, että vaimot tietävät kaikenlaista ja jo paljon aiemmin kuin kakkonen tai mies aavistaa. On eräänlaista tyhmyyttä, ehkä sitä paljon puhuttua naiiviuttakin kummankaan kuvitella toimineensa täysin salassa. Vaimot ovat viisaampia kuin esim. täällä annetaan ymmärtää. Aina se vaimo kodinhoidollisia tehtäviä tehdessään huomaa jotain pikku kivaa, mistä helposti jo hyvin varhain mies paljastuu. Joskus on parempi jäädä seurailemaan tilannetta ja katsoa, kuinka pitkälle se kuminauha venyy ja kuinka idiootin miehen kanssa vaimo on aikoinaan yhteen mennyt ja miettiä sitäkin, että oliko merkit jo silloin ilmassa vai oliko vaimo alun alkaenkin täydellisen kusetuksen uhri.

        Rakkaus - jokainen voi tykönänsä miettiä, mitä on rakkaus ja miten aidon sellaisen voisi epäaidosta erottaa, kuin myös sitä, miten sen rakkauden osoittaa. Mitä se epäaitorakkaus oikein on? Piparinsaantirakkautta? Hetken himoa ja huumaa? Miten erottaa flirtin ja rakkauden?


      • ...

        Etpä taida sinäkään kakkosena oppia, ettei se mies jätä sitä vaimoaankaan ikinä... Se avioliitto vaan kestää ja kestää, vuodesta toiseen.


      • Rakkaus on
        jkfödgjösg kirjoitti:

        Entisen vaimon kysymys: Jos mies sua rakastaisi niin paljon, että haluaisi oikean parisuhteen sun kanssa, niin olisihan hän jo eronnut. Eikö niin?

        Täydellistäkin täydellisempi kysymys. Voin myös sanoa, että vaimot tietävät kaikenlaista ja jo paljon aiemmin kuin kakkonen tai mies aavistaa. On eräänlaista tyhmyyttä, ehkä sitä paljon puhuttua naiiviuttakin kummankaan kuvitella toimineensa täysin salassa. Vaimot ovat viisaampia kuin esim. täällä annetaan ymmärtää. Aina se vaimo kodinhoidollisia tehtäviä tehdessään huomaa jotain pikku kivaa, mistä helposti jo hyvin varhain mies paljastuu. Joskus on parempi jäädä seurailemaan tilannetta ja katsoa, kuinka pitkälle se kuminauha venyy ja kuinka idiootin miehen kanssa vaimo on aikoinaan yhteen mennyt ja miettiä sitäkin, että oliko merkit jo silloin ilmassa vai oliko vaimo alun alkaenkin täydellisen kusetuksen uhri.

        Rakkaus - jokainen voi tykönänsä miettiä, mitä on rakkaus ja miten aidon sellaisen voisi epäaidosta erottaa, kuin myös sitä, miten sen rakkauden osoittaa. Mitä se epäaitorakkaus oikein on? Piparinsaantirakkautta? Hetken himoa ja huumaa? Miten erottaa flirtin ja rakkauden?

        Mitä se epäaitorakkaus oikein on? Piparinsaantirakkautta? No mutta - kai se rakkaus vaimoonkin sisältää piparinsaantia? Onko se silti niin paljon oikeampaa rakkautta, että pitää siitä huolimatta epäaitoa hakea, kenties vuosia kestävää suhdetta. Hetken himoa ja hurmaa. Pitkä himo ja hetki, jos vuosia kestää?


      • Tomppelihomppeli
        Rakkaus on kirjoitti:

        Mitä se epäaitorakkaus oikein on? Piparinsaantirakkautta? No mutta - kai se rakkaus vaimoonkin sisältää piparinsaantia? Onko se silti niin paljon oikeampaa rakkautta, että pitää siitä huolimatta epäaitoa hakea, kenties vuosia kestävää suhdetta. Hetken himoa ja hurmaa. Pitkä himo ja hetki, jos vuosia kestää?

        Pitkä tai pätkä, mutta lopulta valitsee hänet, jota rakastaa...kauan tuo lopulta kestää...kuka jaksaa roikkua. Tosin, roikkuuko vaimo lain...jos vihittyjä ovat...eikö silloin roiku, vain joku muu. Toivoo ja uskoo...selitykset, lupaukset...mitä se sellainen rakkauskaan on?


    • *****

      Itselläni salasuhde on kestänyt reilun vuoden. En todellakaan ole miestä itselleni haluamassa vaan olen tyytyväinen tilanteeseen. En mieti liikoja (joiden mielestä en varmaan mieti ollenkaan...) ja elän omaa elämääni. Näemme kerran viikossa, kahdessa...miten aina aikataulut sopii. Ja en todellakaan sanoisi, että suhteen kestosta voi päätellä yhtään mitään! Korkeintaan sen, että seksi lienee hyvää.

      En ole kostoretkellä enkä halua myöskään pahaa kenellekään muulle, mutta en myöskään koe olevani vastuussa varatun miehen puuhista.

    • pystykorva1

      Neljäs vuosi menossa. Ei se pääty ennen kuin jompikumpi naisista (vaimo tai rakastajatar) kyllästyy asetelmaan.

    • esimerkkinä tämä

      Alle 7 vuotta. Voi päätellä että nainen on rakastunut ja mies käyttää hyväksi seksiin, kenties on alistava narsku. Se päättyy siihen että vaimo saa tietää, tai toinen nainen saa tietää vaimosta, keskustellaan. Mies ruikuttaa rakastuneena nuoren kauniin vaimon perään. Kakkosnaiselta mies katoaa kuin hiekanjyvä saharan autiomaahan. Mies on salannut kaiken itse alusta lähtien, elänyt kaksoiselämää.

      • lisään vielä

        Miehen kuviossa saattaa olla myös irtoseksiä satunnaisilta tai vakinaisilta. Komea mies saa nuoria kauniita naisia.

        Eikä kakkonen olekaan kakkonen, vaan joku muu voi olla todellinen kakkonen, kakkoseksi itseään ajatteleva voikin olla nelonen. Mies pelaa ihmisillä ja etsii "sitä oikeaa" aina, jos aiempi suhde prakaa niin on varalla. Vaikka oma vaimo toki voi olla tavallaan se ykkönen.

        Ja onko seksikakkonen vai suhdekakkonen. Mies ei välitä välttämättä lainkaan kakkosesta kaikissa tapauksissa. Säälistäkö mies antaa vai hyväksikäytön riemusta, nainen tekisi muutakin kuin harrastaisi seksiä.

        Kannattaa etsiä miehen profiilia netistä, vaikka olis eri tiedot hänellä siellä.


    • Ihan hyvin menee

      Kymmenes vuosi menossa, väliin mahtuu monenlaista, itse aloittaessa olin naimisissa ja salarakas sinkku, nykyään olen eronnut ihan muista syistä ja salarakas vakituisessa parisuhteessa mutta siltin yhä tapailemme säännöllisen epäsäännöllisesti.

      • olentäydellinen

        Joku nosti vanhan ketjun mutta koska niin teki niin vastaan. Meillä salasuhde kesti 2v. Minä tein ratkaisun. Laitoin miehen seinää vasten. Hän teki niinkuin tahdoin. Ollaan oltu aviossa jo vuosia. Elämä on ihanaa.


    • Erotaan.pois

      Onko se loppujen lopuksi niin, että mies ei pysty päättämään. Roikkuu vanhassa ja tuskailee, mutta ei pysty irrottautumaan, vaan loppujen lopuksi vaimo kerää kamppeet kasaan ja sanoo tiukasti, että on nyt lähtölaukaus! Tai sitten uusi saa tarpeekseen odottelusta ja tarttuu tosissaan toimeen ja hakee lemmikkinsä pois sen edellisen luota.
      Mies siinä tumput suorana, salaa hyvillään, kun mammat hoitivat asian lopulta.

      Mutta useinkaan juttu ei lopu siihen. Opettelemista on kaikilla, ja oppiiko mies? Useinkaan ei.

    • Kunnioitustajaihmisyyttä

      Aikas monella on valahtanut selkäranka housuihin
      Kuis moni aattelee tekojensa tyhmyyttä.Puoliso ja lapset kärsii ja saattaapa loppuelämä mennä vituksi?

    • Hyvänäpidetty

      Muutama vuosi jo niin sanotussa salasuhteessa, jonka myös miehen vaimo tietää. Mulle tää järjestely sopii hyvin, oma tupa, oma lupa ja vapaus. Mies lupaa vaimolleen aina jättää mut ja vaimo se vaan jaksaa uskoo paskapuhetta.

      • Patjanjonkatiedän

        Onhan se ihanaa kun lupaa aina vaimolleen jättää ja kuitenkin aina jatkaa patjan käyttöä. Upeaa kuka teistä käyttäytyy parhaiten? Kuka teistä on naurettavin? Tiedän myös tuollaisen suhteen ja tolvanat luulevat olevansa muka salassa kun toinen vaan uskoo toisen kertomuksen. Tosin tuon kakkosen oma sukulainen kertookin siitä mitä puuhailee se mitä en käsitä on se että sillä on omia lapsia. Mitähän ne lapset kun kuulevat jutut äitistään. Varmaan ovat ylpeitä kun kuulevat kuinka äitinsä patjana ollut. Onhan se mahtavaa kyllä!


    • 62100

      Omalla avokillani se ei kestäny ku 4kk ku ukkomies, johon avokkini oli rakastunu,jätti. Ny ollaan asumus eros ja exälläni ei oo kumpaakaan.;-) no ei siinä mitään lapsethan tuasta hairahduksesta ,sitte kärsii eniten.

    • vaimo__

      Pari vuotta kesti suht tiivis sivusuhde ukkomieheen, kunnes kyllästyin. Sen sijaan sellaiset suhteet, joissa on tapailtu harvemmin ja vain hyvän seksin merkeissä, ovat kestäneet pidempään. Tällä hetkellä pisin menossa oleva satunnainen tapailusuhde on kestänyt nelisen vuotta ja tulee varmasti jatkumaan vielä pitkään. Parempi on, kun ei pilaa hyvää seksiä turhilla arjen murheilla.

    • Juhannusjokavuosi

      10 vuotta kestänyt ja jatkuu edelleen. Molemmat naimisissa. Treffejä säännöllisen epäsäännöllisesti, joka kuukausi kuitenkin ja puhelimessa puhutaan arkipäivisin.
      Kumpikin iältään 50 vuotiaita. Erotiikka on tärkeää, kuten kaikissa suhteissa. Mutta pelkästään seksin varassa ei salasuhdekaan kestä, tunteita tarvitaan myös. Ehkä salasuhteen kestosta voi jotain päätellä, mutta toki eroa on silläkin kuinka paljon ollaan tekemisissä.
      Tulevasta en tiedä, aika näyttää. Niin on hyvä kuin käy, kuten sanonta kuuluu.

    • uurdf

      Mitenköhän monta kuukautta kesti, menihän siinä. Kyse oli vain seksistä, nainen perheelinen kuten minäkin. Yhteisymmärryksessä lopetettiin ilman mitään nahinaa tai kritiikkiä, kumpikin sai mitä halusi ja kohti uusia seikkailuja. Parempi kun ei ajattele alunperinkään muuta kuin vain seksiä, ei tule turhia ajatuksia eikä odotuksia. Enkä olis kyllä muuta halunnutkaan, oltiin vähän eri "piireistä" lähtöisin mutta seksi oli aika kiihkeää sellaista mitä ei vaimon kanssa ole ollut enää pariinkymmeneen vuoteen.

      • paperitesiin

        Niinhän se menee, että kyse on sovitusta seksisuhteesta, mutta sitten. Usein mies pitää kiinni juuri sovitusta, korostan sovitusta, mutta nainen alkaa sitten pelaamaan ja katsoo, kuinka pitkälle toinen on valmis menemään. Silloin se muuttuu haastavaksi, nainen näyttelee niin rakastunutta ja pyrkyä on vaimoksi ja siinä ohessa kieroontuneesta leikistään lähestyy petettyä. Kusettavat ja valehtelevat toinen toisilleen, ei onnistu siis aina ilman nahinaa. Ei mene tuosta kauaa, kun seksisuhde onkin sitten narsisti, kun ei suostu eroamaan ja niin siinä molemmat näyttää sen p..sen puolen toisilleen ja lähimmäisille myös.

        Suosittelen kirjallisia sopimuksia, ettei tule sopimusrikkoja, jos vain seksistä on sovittu.


    • Ruskeasilmäköoon

      Kestää niin kauan ennenkuin jää kiinni.

      • Näinsevaano

        Eikä lopu kyllä välttämättä siihenkään... Pikku breikki vaan ja taas mennään.


    • Konnamikko

      Itsellä kestänyt seksisuhde varattuun mieheen yli kaksi vuotta. Alkoi minun erottua. Ei jätä avopuolisoaan. Miksi silti roikun 2. Tai 3. Naisena? Asumme eri maissa... hullua!

    • SadlyBlue

      Salasuhde alkoi molempien ollessa varattuja. Päättyi 10 vuotta myöhemmin minun erottua ja toisen silmittömään mustasukkaisuuteen. Hän ei ole 5 vuotta myöhemminkään eronnut. Rakastan häntä, mutta tiedostan ettei hän tule koskaan olemaan minun. Murheellista mutta totta...

    • 13vuotta

      13v, kestänyt.
      Välillä tiiviimpää ja välillä harvempaa yhteydenpitoa.
      Sopinut molemmille mainiosti näin.
      Kokopäivämiestä en halua, mutta mukava päästä välillä tuttuun kainaloon ja harrastaa hyvin toimivaa tunnesideseksiä. Yhteiset moottoripyöräreissut ja lomamatkat on olleet tosi mukava tapa irrottautua arkiympyröistä.

    • neljävuotta

      Kesti 4 vuotta, välissä jäätiin kiinni mutta jatkettiin silti miehen toiveesta. Loppui osin siksi, kun kyllästyin miehen tyhjiin puheisiin, että ottaa eron puolisostaan... ei koskaan silti pystynyt siihen ja tajusin viimein, ettei ikinä pystykään.

      Viimeinen niitti oli miehen sairaalloinen mustasukkaisuus minusta. Kuvitteli omistavansa mut, vaikka ei ollut munaa ottaa mua oikeasti omakseen. Mies katkaisi välit selittämättä, kun yövyin yhteisen miespuolisen kaverimme luona enkä ole sen jälkeen kuullut koko ukosta. Oli niin mustasukkainen, että ei kestänyt sitä. Naurettavinta on se, että kysyin mieheltä etukäteen "luvan" tavata kaveriamme ja se oli miehelle ok. Vaan eipä sitten näköjään ollutkaan. Olipahan helppo lopettaa suhde, kun toinen pätkäs välit eikä edes halunnut keskustella asiasta :D

      Toivottavasti löytää pian uuden sivusuhteen tai laittaa sen avioliittonsa kuntoon, ettei tarvi minun perääni enää koskaan ruikuttaa. En meinaan ota takas, kun nyt eroon pääsin. Olo on niin vapaa, ettei oo tosikaan :)

      • Etkövoikertoamuille

        Täytyy kyllä sanoa että jatkatte suhdettanne ja mies ei eroa. Eihän tuollaista suhdetta voi edes kertoa muille saatikka kehua kuinka upeassa suhteessa on. Kummallinen elämän moraali teillä? Jos minä en voisi ystäville itse kertoa tai keskustella suhteestani olisi melko yksinäistä. Ystäviin kuuluukin parisuhteessa olijat. Ja kertominen muille missä kävimme ja lomailimme ym. Miten mies kohtelee romanttisesti ym. Jos pitäisi mies salata en tuntisi yhteyttä ystäviin joilla myös parisuhde. Teillä ei taida olla ystäviä? Tai sitten ovat niin ymmärtäväistä sakkia että kuuntelevat tarinaasi "ihaillen kun varattua nussit?


    • aikansakutakin6

      Muutamasta kuukaudesta jopa vuosikymmeniin. Omat puolisot ovat kotona näitä arjen pyörittäjiä ja salarakas tuo seksuaalista nautintoa kuten pitääkin. Mulla ollut kaksi suhdetta, toinen kesti lähes neljä kuukautta eikä olis varmaan loppunut mutta nainen alkoi ehdottelemaan seurustelua vaikka alussa sovittiin että ihan kavereina tavataan ja nussitaan. Toinen suhde oli pari kuukautta ehtihän siinäkin jo.

      • serviharjaa

        Kavereina nussitaan töissä juu pannaan asiakasta halvalla pataan eri paikkakunnalla helppo uunottaa varsinki naisia ne on nii tyhmii


    • 6uhg

      Mulla kesti n 4 kk mutta ois varmaan jatkunu ellei mies ois jääny kiinni viestittelystä kanssani. Tosin mies otti jo reilun viikon päästä erosta taas yhteyttä..

      • Salasuhdejokatiedettiin

        Viikon päästä otti yhteyttä ja sinä vastasit? No kannatko ylpeänä kakkosen viittaa? Jos vaimo kiinni teidät sai ja jatkat te siitä huolimatta kuka teistä on se naurettavin säälittävin? Eikö silloin viimeistään pitäisi lopettaa yhteydenpito? Kyllä kertoo paljon kuinka typeriä olette. Mieti jos itse olisit kyseisen miehen vaimo tykkäisitkö että jatkavat? Etkö haluaisi erota? Aika Säälittävää kyllä. En arvosta naista joka salasuhteen kautta ottaa miehen. Ja ihan varmasti joku muukin tietää. Eikö sinulla kunnioitusta itseäsi kohtaan? Kai moraaliset periaatteet olet ominut joskus edes? Tuo säälittävä ukkomies jolle vain nauretaan ei tarvitse niin raskasta mainetta kantaa kuin sinä. Muista tämä. Tiedän naisen joka näin toimi on saanut tuntea sen muiden kohtelua saaden. Kukaan ystävistä ei hyväksy tuota paria. Eikä tule hyväksymään. Ja mies kun on se jolle vain naureskellaan. Mutta tuon naisen maine "huorana on kaikkien mielessä.


    • Anonyymi

      Oletan salasuhteen johtuvan siitä että liitto tuntuu yksitoikkoiselta... halutaan jännitteitä elämään... minä aikoinani tein ratkaisun: hommasin meille purje-
      veneen... siinä riitti touhua ja muuhun ei jäänyt aikaa... sitäpaitsi se oli aikamoinen status myös mieheni piireissä... että haasteita pitää olla...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe