Mitä on jäänyt mieleen...

TaikisN

menneistä palstavuosista. Sanoja, tapahtumia, kommelluksia, noloja tilanteita yms. Muistan itse muutamia sanoja/sanapareja, jotka tuovat oitis mieleen tietyn palstahahmon.

Umpiluuta-> norMix
PistePikkarainen-> NainenKirjoittaa
Varsivihtu-> Satutätix
Next level -> Judge
Sumppisanomat -> Wirnix
pienipäiset kanat -> Arkkis
Tankki -> Jermu
lipputanko -> Hurlumi
Kiina ->tuhiwai

Näitähän nousee mieleen vaikka kuinka kun alkaa muistelemaan. Onhan noita palstavuosiakin jo ehtinyt aika monta kertyä, ensimmäisen kerran tulin palstoille syksyllä 2004, ihan vihreänä. Suoraan kaaoksen keskelle....minuakin pidettiin silloin "vanhana palstapieruna", josta olin aivan kauhuissani :DD

77

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukas se oli se tämä tuo se kun katiskassa kyykki? Jermun lisäksi.
      Itse olen pitänyt polynikkien puskakuorosta. Voi sitä riemua kun ilmiselvä selviää.
      Nykyaikaa on paskalla käynnin selostaminen tosiaikaisesti. Eikä jätetä myöskään kertomatta lopputuotteen koostumusta ja väriä. Ennen taisi häveliäisyyden raja just ja just olla siinä.

      • Katiskasta en tiedä mitään, tai jos tiedänkin niin valikoiva muisti on toiminut :) Sensijaan muistan yhä, kun olin sinulle niin raivoissani että olisin voinut tulla piuhoja pitkin kurkkuusi :)) Se oli silloin kun teit aprillipilasi...muistatko? Väitit palstalla että Jermu ja minä ollaan sama kirjoittaja. Voi ristus, silloin olin vielä niin uusi etten tajunnut miten absurdi tuo väite oli pidempään palstailleiden mielestä.

        Polynikkien veljeskunta.......hmmmm.....mielessäni ajattelin polynikkisi sellaisiksi pieniksi mustiksi pisaranmuotoisiksi veijareiksi, jotka istuvat olkapäilläsi kun kirjoittelet palstalle :DD

        Muistan myös Magiikka Teuvon ja Esko Tennarin. Herkullisia hahmoja. Ja nytpä tuli vielä mieleen hiippapipo ja horroskaappi, molemmat liittyvät sinuun. Ennenaikaan kun palstalla nahisteltiin, niin se oli enemmän hyväntuulista sanailua jossa virtuoosit kisailivat verbaliikalla. Vaikkei siihen itse osallistunut, niin joskus kyllä nauratti niin vietävästi lukea tekstejä. Nyttemmin sanailu on osin brutaalia.


    • Paljonkin on jäänyt mieleen. Muistaakseni vähän ennen sinua aloitin urani chat-palstalla suurten tappelusten aikakaudella. Huuli pyöreänä menoa aikani seurasin kunnes itsekin rohkaistuin jotain kirjoittamaan. Vähän sen jälkeen siirryttiinkin sitten Anonyymin (myöhemmin NK) kanssa kaffeelle ja pikku hiljaa muita alkoi tulla perässä. Kaffeen aika olikin sitä palstahistoriani kulta-aikaa ja sieltä on montakin lämmintä muistoa vaikkapa legendaarinen Lapin matka. Ratkiriemukas oli myös NK:n järkkäämä Haasteellinen KirjoitusKisa!

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/2461510#comment-0

      Mainitsemistasi sanoista alkoi tuo Varsivihtu naurattaa. Näin Tapatoimittaja uudisoi aiheesta LifeStyleSanomissa nr10:


      Kuten kaikki tiedämme, satu.täti rakastaa saunomista. Myöhään eilen illalla hän selvitteli donitsille saunassa käynnin saloja. Heillä päin kuulemma ensin läiskitään vihtulla, sen jälkeen mennään lumihankeen kierimään ja sitten syödään vasta. Selvitys herätti laajamittaisia pohdintoja, ja takomossa mietittiin missä päin Suomea tällaista mahdetaan harjoittaa. Kahjovaakuttimen mielikuvitus loihti esiin mitä erilaisimpia mielikuvia, ja NorMix uumoili että tapa voi hyvinkin olla peräisin ruottalaisilta, koskaan ei tiedä mitä ulkomaan elävät keksivät. Jopa arkunkantaja oli kerrankin lähes sanaton, mutta sai sentään pyydettyä karvalakkimallin rautalangasta.

      Satu.täti tajusi lopulta mitä tuli sanoneeksi, yritti selvittää asiaa lisää ja upposi yhä syvemmälle suohon. Kadunmies huomasi hänen ahdinkonsa ja lähestyvän hyperventilaation, ja syvästi empaattisena halusi lohduttaa. Kadunmies suositteli nikinvaihtoa vastaamaan paremmin harrastusta, ja ehdotti että Sleepy Sleepersien koskettava saunabiisi sanoitettaisiin uudelleen vastaamaan tätä erikoista saunakäyttäytymistä, ikään kuin kunnianosoituksena. Toisaalla hän arvaili että kyseessä saattaisi olla ns. yksilöllinen varsivihtu, joka helpottaa käytännön toteutusta.

      Satu.tädin paniikkikohtaus oli jo tosiasia, joten takomosta ei enää viitsitty ehdottaa vanhaa kansansävelmää ”voi vihtua voi, kun ei se pidä vettä eikä se soi.” Loppuillan satu.täti vuoroin veteli itseään turpiin, vuoroin otti huikat ja puhalteli alkometriin. Väliajoilla hän kävi peiton alla nyyhkyttämässä. Puoleenyöhön mennessä hän oli jo hiukan toipunut, buuasi hervottomalle yleisölle ja hymyili viekkaasti, joten ilmeisesti hänellä on takataskussa jotakin mitä voimme edellisen perusteella vain arvailla. Liekö kuitenkaan mitään varsivihtuun verrattavaa, se jää nähtäväksi.

      Mielestäni asiaa ei kannata enempiä vatvoa eikä läisk… lyödä lyötyä, ja kuten norMix totesi, kyseessä on vain yhden kirjaimen ero. Murrekin vaihtelee eri puolilla Suomea, miksei sitten saunariitit. Voi hyvänen aika. Jokainen voi tehdä niin kuin parhaaksi katsoo; löytöretki uusien asioiden pariin auttaa löytämään paitsi itsensä, aivan konkreettisesti, myös avaa uusia pärspektiivejä ja havaintoja.

      Saunaan saunaan suomalaiset…

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/3366791#comment-17601123

      • sattumanvarainen sam

        Suora formaatti bigb:n bileillan jälkeen.
        Porukka on toisiaan tuuppien laukannut lehtikioskille katsomaan," oonkohan mä sanonut jotain hauskaa?"


      • sattumanvarainen sam kirjoitti:

        Suora formaatti bigb:n bileillan jälkeen.
        Porukka on toisiaan tuuppien laukannut lehtikioskille katsomaan," oonkohan mä sanonut jotain hauskaa?"

        Helppo uskoa tuo joskus ohikiitävän hetken BB:tä seuranneena! :)) Mutta kieltämättä olihan se mukavaa kun aikanaan tuli mainituksi Sumppi- tai LifeStyleSanomissa! Ja kuten Taikis totesi toimittajalla oli taito saada kommentit kuulostamaan hauskemmilta kun ne oikeasti olvat!


    • Voi että nuo sanomat oli hyviä, ne yhdisti porukkaa ja toimittajan virtuoosimainen sananhallinta maalasi palstaelosta niin herkullisia kuvia, että sitä joskus tunsi itsensä hauskemmaksi kuin onkaan, kun luki toilailujaan palstalehdistä.

      NK:n kisat muuttuivat yleensä loppua kohti tultaessa kaoottisiksi hullumyllyiksi, mikä tekikin niistä niin ratkiriemullisia. Ollaan me muuten oltu aika hyviä kisailijoita, toinen toistaan mehevämpiä tekstejä. Tosin nyt vuosien päästä nolotti lukea omia sepustuksiaan. ainakin tuota yhtä puskajuttua....ei ehkä enää sormet suostuisi kirjoittamaan moisia paljastuksia :D

      • Viestini oli tarkoitettu vastaukseksi norMixille :) Män väärään kohtaan..


      • TaikisN kirjoitti:

        Viestini oli tarkoitettu vastaukseksi norMixille :) Män väärään kohtaan..

        Sanomat oli piste i:n päälle palstailussa. Sanankäyttö oli toimittajalla hallussa ja mainioita nämä hänen hajatelmansa. Paras muistamani: Elä ja anna muiden nuolla! :))

        Ihan hauska noita menneitä juttuja on joskus lukea kun ei parempaakaan tekemistä ole. Laaja haku on oiva väline niiden etsimiseen.


    • Adria ejk

      Mulle jäänyt mieleen kimppapaljuilu kylpytynnyrissä. Siinä oli erotiikka sopivan liki. Taikiksen hevospiikissä ei sitten erotiikkaa juurikaan. Dee dee !

      Kaikkee kivaa palstalaisille.

      • Kaikkea sitä voikin virtuaalisesti tehdä, jopa kylpeä kylpytynnörissä. :) Josta tulikin mieleen NK:n kehittelemät ehkäisyhousut joita jaettiin kylpijöille*nauraa*

        Olitkohan se sinä, jota pesin juuriharjalla ?


      • Adria ejk
        TaikisN kirjoitti:

        Kaikkea sitä voikin virtuaalisesti tehdä, jopa kylpeä kylpytynnörissä. :) Josta tulikin mieleen NK:n kehittelemät ehkäisyhousut joita jaettiin kylpijöille*nauraa*

        Olitkohan se sinä, jota pesin juuriharjalla ?

        Taisit olla ja juurta jaksain jaksoit. Ei vaan ja oikeesti, se oli elämöintiä hyvissä merkeissä.


    • Joskus aikoinaan saatoin satunnaisesti piipahtaa myös huuhaalla lueskelemassa. Ennen siellä oli hauskoja juttuja...vaikkapa eräs Temppeliherran tarina jossa hän oli hukannut toisen pakaraimplanttinsa :)) Tarinasta en enempää muista enää.
      "Omakseni" en sitä palstaa kuitenkaan koskaan tuntenut, siellähän suollettiin tekstiä ihan vilisemällä, eikä niihin useinkaan kukaan vastannut.

      Jokaisella kirjoittavalla muistot liittyvätkin yleensä "kotipalstaansa"(palstaan tai palstoihin joissa on tullut tuntemaan kanssakirjoittajienkin verbaliikkaa), Itselläni lähinnä kahvilaan ja tänne lifelle.

      • Itseasiassa aikanaan olin jonkin aikaa Huuhaalla eri nimimerkillä ja ihan hauskaa oli. Mutta sitten komento vaihtui ja mainitsemasi tekstigeneraattorit valtasivat palstan, joten oli aika nostaa kytkintä!


    • ??
    • Voi voi, vuosikymmenen tätä katsellut ja vielä pyörii kuvioissa samoja tyyppejä kuin silloinkin. Ne, joilla oli eniten annettavaa, lähtivät yleensä ensimmäisinä muualle. On noita sitten sattumabongannut, asiallisemmista ympyröistä...

      • sattumahuomannut

        tarkoitat täällä olevan ne joilla vähiten annettavaa? esim. sinä itse, TaikisN, norMix, Adria, Judge ... vaikka nyt esimerkiksi tässä ketjussa


      • huihaa

        Kirjoituskilipailuja ja v-ttuilua jo vuodesta 2005. Väsähtänyttä on kyllä.


      • Huomenta Yohuuhkaja
        Ihailen suuresti uskollisuuttasi tyylillesi ja olen toki kovin otettu kun jaksoit nähdä senverran vaivaa että kävit kuitenkin antamassa näytteen siitä, mitä tarkoittaa se että on eniten annettavaa. Hyvä Sinä :)


      • TaikisN kirjoitti:

        Huomenta Yohuuhkaja
        Ihailen suuresti uskollisuuttasi tyylillesi ja olen toki kovin otettu kun jaksoit nähdä senverran vaivaa että kävit kuitenkin antamassa näytteen siitä, mitä tarkoittaa se että on eniten annettavaa. Hyvä Sinä :)

        Lukutaitosi on ihan sitä entistä laatua, lojaali kuin poliisin dobermanni. Vieläkös käntty käy kaupaksi?


      • yohuuhkaja kirjoitti:

        Lukutaitosi on ihan sitä entistä laatua, lojaali kuin poliisin dobermanni. Vieläkös käntty käy kaupaksi?

        Jep, doobermannin herkällä vainulla lueskelin tekstisi. Räyh.
        Sitähän se on miltä näyttää.


      • high five
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Lukutaitosi on ihan sitä entistä laatua, lojaali kuin poliisin dobermanni. Vieläkös käntty käy kaupaksi?

        :D, paha


      • Sinä se jaksat olla aina yhtä aurinkoinen, sympaattinen, empaattinen, iloinén, reilu, rehti, kannustava, toverillinen ja loputtomasti jakaa runsaudensarvestasi suurta viisautta meille muille jo ammoin vakkansa pohjalta viimeisetkin rippeet tyhjentäneille sekä masennuksen pohjattomiin syövereihin vaipuneille. Ansioistasi vapauden, veljeyden, tasa-arvon, palstakulttuurin, toisten kunnioittamisen ja hyvän mielen tuottajana myönnän sinulle laiffipalstastan päivänsäde tittelin sekä ison punaisen tikkarin! Ole hyvä!


      • norMix kirjoitti:

        Sinä se jaksat olla aina yhtä aurinkoinen, sympaattinen, empaattinen, iloinén, reilu, rehti, kannustava, toverillinen ja loputtomasti jakaa runsaudensarvestasi suurta viisautta meille muille jo ammoin vakkansa pohjalta viimeisetkin rippeet tyhjentäneille sekä masennuksen pohjattomiin syövereihin vaipuneille. Ansioistasi vapauden, veljeyden, tasa-arvon, palstakulttuurin, toisten kunnioittamisen ja hyvän mielen tuottajana myönnän sinulle laiffipalstastan päivänsäde tittelin sekä ison punaisen tikkarin! Ole hyvä!

        Ylistyspuheeseesi on helppo yhtyä, ja koskapa haluan myös kantaa korteni kekoon lisään juurinimetyn laiffipalstan päivänsäteen lahjaan yhden vaatiamattoman kaupaksikäymättömän käntyn. Enempää ei ole annettavaa.


      • TaikisN kirjoitti:

        Jep, doobermannin herkällä vainulla lueskelin tekstisi. Räyh.
        Sitähän se on miltä näyttää.

        Tätä minä kutsuisin analyysiksi. Samalla siinä on tiivistettynä jotakin, jonka oivaltamiseen ei kauaa mene. Respektiä!


    • jk

      ei mitään

      • Minulle jk:sta on jäänyt hyvinkin mieleenpainuva kuva. :)


    • ????***???
      • Kisa oli kieltämättä erikoinen :)
        Niin, missä lienevät nimimerkit, osa varmaan vaihtanut maisemia, osa lopettanut suomi24:n palveluiden käyttämisen, osa vaihtanut nimimerkkiään. Onhan tuosta kisasta jo aika monta vuotta.


      • Aikansa kutakin! Nostan olematonta hattuani toimittajalle, joka jaksoi lehteä tehdä niinkin pitkään kun teki tasonsa loppuun asti säilyttäen. Sitäpaitsi tyhjästä on paha nyhjästä eli eihän palstan viimeisten vuosien tapahtumista paljon jälkipaolville ole jäänyt kerrottavaa. Etenkään kun meillä lopuilla, jotka emme ole palstalta ymmärtäneet poistua, ei todistettavasti ole edes mitään sanottavaa!


    • Omien palstasankarittarieni muistokirjoitukset muuttuvat mielessäni melkein poikkeuksetta kertomuksiksi, kun muistelen miten kovan työn olen tämän alla olevan kanssa tehnyt.

      Aavistin jo kauan sitten että meidän vanhojen kirjoittajien joukossa oli joku meille muille tuntematon kirjoittaja joka vieläpä kulki kanssamme palstoilta toiselle. Hän ilmestyi kuin tyhjästä ketjuihini sanoakseen jotain, sitten taas katosi ajattomiksi ajoiksi jäljettömiin. Alussa epäilin jonkun tutun kujeilevan kustannuksellani, mutta aikojen saatossa sain varmuuden ettei näin ollut.

      Näin hänen osallistuvan kirjoituskilpailuihin siten että kirjoitusasu oli yleensä runon muotoon tehty ja aina hän unohti palstalla tunnustaa nimimerkkinsä. Ihastuin tavallani tähän puskakirjoittajaan ja aina avasin sivun etsiessäni hänestä merkkejä. En ollut koskaan sanottavammin perustanut mistään nikittömän kirjoituksista enkä liioin koskaan viitsinyt edes lukea puskien kirjoituksia, mutta tämä tapaus kuulostikin joltain muulta. Niin muulta, että tuntui melkein välttämättömältä selvittää kuka siellä piileksi, sillä olihan hänellä oltava rekisteröity nimimerkki ja sen selville saamiseksi oli oltava kärsivällinen.

      Miltei kaikki hänen kirjoitukset olivat kevyimmilläänkin surullisen haikeita, kujeilevia, ei koskaan ilkeilyä vaan rivien välistä näin että siellä jossain oli mukava ihminen. Hän oli täysin vilpitön, aito ja ihastuttava, ensi riveistään alkaen. Olkoonkin romanttinen mielikuva, mutta hänen sanomisissaan löytyi aina raastavuutta ja umpisurullisuutta, juuri sellaista josta minä sytyin.

      Muutama vuosi taaksepäin näin ketjun jossa vilahti harvoin nähty nimmari. Tuntui uskomattomalta ajatella, että tuossa hän nyt oli, oli pakko olla, sillä kirjoitustyylistä en erehdy.

      Samana iltana jo vaihdoimme viestejä privana ja kuukautta kahta myöhemmin kysyin suoraan olitko se sinä. Hänen vastauksensa tuntui viipyvän ikuisuuden ja hetken aikaa mielessäni kävi epäilys, mutta aatokseni olivat turhia. Pitkän odotuksen kokemus oli myös niitä hetkiä, jolloin ymmärsin olevani jonkin erityisen ja ainutlaatuisen äärellä.

      Hänen vastauksensa oli: Kyllä, minä se olen..:))

      • OHOH..... sullapa onkin mielenkiintoisia palstamuistoja :) Hyvin muuten kirjoitettu.


      • TaikisN kirjoitti:

        OHOH..... sullapa onkin mielenkiintoisia palstamuistoja :) Hyvin muuten kirjoitettu.

        Tässä kaikessa erikoisinta sekä samalla haastavinta oli että kaikki sai alkunsa jo kauan sitten ja välissä oli tosin pitkiä taukoja jotka eksyttivät minua täysin. Lopuksi kaikki oli vaivan arvoista, ja voit kuvitella minkälaisen tunnekuohun koin kun kaikki lopulta selvisi.

        Itse kutsuisin tätä omien palstakokemusteni klassikoiden klassikoksi sillä hän asetti heti lähtöviivalla riman päätähuimaavalle korkeudelle. Hänhän tiesi minut, ja minä en saanut mistään kiinni. Mitä tulee tekstiini hänestä ja kaikesta kokemastani, ylipäätään on helppo kuvitella kuinka käytin nostalgiaa avittavana huumeena jakaessani tämän erikoisen, minua sykähdyttävän, kokemukseni täällä.

        Toiset vain kokee tapahtumat, sattumat, ne kaikki pienet tekstien nyanssit erilailla, ja niiden takanahan voi piilleksiä se paras pala kakusta:)

        *vilkuttaa sinne yhdelle*;)


      • eikö?
        Waffe kirjoitti:

        Tässä kaikessa erikoisinta sekä samalla haastavinta oli että kaikki sai alkunsa jo kauan sitten ja välissä oli tosin pitkiä taukoja jotka eksyttivät minua täysin. Lopuksi kaikki oli vaivan arvoista, ja voit kuvitella minkälaisen tunnekuohun koin kun kaikki lopulta selvisi.

        Itse kutsuisin tätä omien palstakokemusteni klassikoiden klassikoksi sillä hän asetti heti lähtöviivalla riman päätähuimaavalle korkeudelle. Hänhän tiesi minut, ja minä en saanut mistään kiinni. Mitä tulee tekstiini hänestä ja kaikesta kokemastani, ylipäätään on helppo kuvitella kuinka käytin nostalgiaa avittavana huumeena jakaessani tämän erikoisen, minua sykähdyttävän, kokemukseni täällä.

        Toiset vain kokee tapahtumat, sattumat, ne kaikki pienet tekstien nyanssit erilailla, ja niiden takanahan voi piilleksiä se paras pala kakusta:)

        *vilkuttaa sinne yhdelle*;)

        Rossu kuittaa :D


      • How romantic

        ja nyt sitä ollaan oltu jo vuosia happy together?


    • Pörrääjä

      Ihan ekana tuli mieleen Sofiennen "kytyä pyttyyn" ja toimittajan sanat jotka menivät jotenkin näin "you can check out, but you can never leave ;)

      • Muistan elävästi tuon Sofiennen sanonnan :) Myös hänen sanansa "monitahoisen ymmärryksensä mukaan" on jäänyt palstoilla elämään.


      • Pörrääjä
        TaikisN kirjoitti:

        Muistan elävästi tuon Sofiennen sanonnan :) Myös hänen sanansa "monitahoisen ymmärryksensä mukaan" on jäänyt palstoilla elämään.

        oliko se Rosmariina joka "viittaa ruutuun"?

        jos jossain näen sanonnan "piere ikeniis" niin tulee mieleen Animatti


      • Pörrääjä kirjoitti:

        oliko se Rosmariina joka "viittaa ruutuun"?

        jos jossain näen sanonnan "piere ikeniis" niin tulee mieleen Animatti

        Kyllä vaan, Rosmariinan sanonta tuo ruutuun viittaaminen.
        Heiluriovista tulee mieleen Millan :)


      • tieskukalie
        TaikisN kirjoitti:

        Kyllä vaan, Rosmariinan sanonta tuo ruutuun viittaaminen.
        Heiluriovista tulee mieleen Millan :)

        Onko kukaan ajatellut (pannut..merkille), miten monta kertaa yhtä slogania on hoettu että siitä tulee tuollainen kuolematon?
        Kellään muistikuvaa hyvästä kertakäyttöisestä? :D


      • huimaavaa

        "you can check out, but you can never leave ;)
        Ja jossain täällä he yhä vaeltavat menneisyyden hentoina henkinä?
        Luovat uusia kuolemattomia lausahduksia.

        Siitä viis avemariaa. :D


      • tieskukalie kirjoitti:

        Onko kukaan ajatellut (pannut..merkille), miten monta kertaa yhtä slogania on hoettu että siitä tulee tuollainen kuolematon?
        Kellään muistikuvaa hyvästä kertakäyttöisestä? :D

        Eipä oo tullut mietityksi, mutta tarpeeksi erikoinen sana/sanonta taitaa jäädä mieleen jo yhdestä kerrasta. Muistelen, että ainakin Sofiennen kytyä pyttyyn iski heti ensinäkemältä syvälle tajuntaan :)

        NK:lla oli monenlaisia päivittelysanoja, esim jeskamandeera, pyhät puupyssyt :)

        Adria(Teemuna) lanseerasi mieliin jääneen "dee dee" , hän kun ei taipunut käyttämään hymiöitä -> :D

        Zone tapasi heitellä aavemarioita ja syviä recpektejä


    • kahjovaakutin evk

      Mukava oli sanomia aikoinaan kirjoitella, virtaa riitti palstakavereiden ansiosta mutta enää en saisi yhtään sanaa irti. Aikansa kutakin sanoi pässi joka omiaan nuoli.

      Tuo sanonta minkä Pörrääjä mainitsi (you can always check out but you can never leave) ei siis ole oma keksintöni vaan biisistä Hotel California, vaikka pätee hyvin Lifestyleen ja miksei nettiin yleensäkin.

      Silloin tällöin tulee täällä käytyä mutta jo aikaa sitten tiesin että tiiviit palsta-ajat ovat ohi, yhden vuoden käytin sukututkimukseen joka olikin tosi koukuttavaa. Lentelin luudallani 1700-luvulla josta terveiset lähettää esiäitini Charin Thomasdottir (vai oliko se Michelsdottir tai joku) perheineen.

      Vaikka sanotaan että netissä ihminen voi esiintyä aivan erilaisena mitä on, en oikein allekirjoita sitä silloin kun samat ihmiset kirjoittavat usein yhdessä. Kyllä jokaisen persoonallisuus nousee esiin ja feikkaaminen onnistuu vain jonkin aikaa. Täällä löytyi luonteita laidasta laitaan ja sanomien kirjoittaminen oli parhaimmillaan kertakaikkisen riemukasta, vaikka en muista itse nauraneeni teksteilleni kuin kerran. Ettei olisi ollut Satutädin varsivihtu, joka oli kyllä aika riemastuttava juttu, en muistanutkaan sitä ennen kuin NorMix laittoi nyt sanomat palstalle. - Mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa.

      PS. Että toi Waffe osaa kirjoittaa lumoavasti!

      • tieskukalie

        Huo..huomenta, kahjovakautin!
        Olin pudottaa silmäni nähdessäni kuuluisan nimimerkin.
        Muuta nyt osaakaan sitten sanoa saati ajatella,
        ennenvanhaset saavat keksiä uusia kuolemattomia.
        Mielenkiintoisia ovat olleet menneet ajat, milloin milläkin tavalla.
        Voimia ja vointeja!


      • No OHOH, sinuapa ei ole palstalla näkynyt maailaman aikoihin :) Kiitos esitädin terkuista, sukututkimukseen ei ole tullut itselläni paneuduttua, mutta olen saanut kopion erään puuhakkaan sukualisen tutkimuksesta, joka vei aina 1700 luvulle. Sukututkimus on varmasti varsinaista salapoliisin työtä :)

        Ihan samaa mieltä olen Waffen kirjoitustaidoista, ilmetty romantikko kyseessä.....

        Ja kiitos nyt vielä näin jälkikäteen niistä monista riematuttavista sanomista. Tämänhän olen varmaan joskus jossain kertonutkin, mutta kerronpa uudelleen jos joku ei vielä oo kuullut. Silloinkun tulin uutena täysin vihreänä kirjoittajana (ikinä ollut ennen nähnyt yhtäkään keskustelupalstaa, olinhan vasta tutustunut koko internetin maailmaan) palstoille, aluksi chat-palstalle, näin noita sättisanomia siellä ja, todella, siis aivan oikeasti luulin että ne on suomi24:n toimittamia, ikäänkuin iloista palautetta kirjoittajille :D


      • huipullatuuli
        TaikisN kirjoitti:

        No OHOH, sinuapa ei ole palstalla näkynyt maailaman aikoihin :) Kiitos esitädin terkuista, sukututkimukseen ei ole tullut itselläni paneuduttua, mutta olen saanut kopion erään puuhakkaan sukualisen tutkimuksesta, joka vei aina 1700 luvulle. Sukututkimus on varmasti varsinaista salapoliisin työtä :)

        Ihan samaa mieltä olen Waffen kirjoitustaidoista, ilmetty romantikko kyseessä.....

        Ja kiitos nyt vielä näin jälkikäteen niistä monista riematuttavista sanomista. Tämänhän olen varmaan joskus jossain kertonutkin, mutta kerronpa uudelleen jos joku ei vielä oo kuullut. Silloinkun tulin uutena täysin vihreänä kirjoittajana (ikinä ollut ennen nähnyt yhtäkään keskustelupalstaa, olinhan vasta tutustunut koko internetin maailmaan) palstoille, aluksi chat-palstalle, näin noita sättisanomia siellä ja, todella, siis aivan oikeasti luulin että ne on suomi24:n toimittamia, ikäänkuin iloista palautetta kirjoittajille :D

        Toimittaja Kahjovakautin väitti ettei omille jutuilleen nauranut kuin kerran?
        Itse taas muistan kerran oikein todella kuvitelleeni, että nauruun voi kuolla.
        Tuli oikein hätäinen olo kun henki loppui ja pallea kramppasi.
        Juttua en enää muista, mikä hassuinta.


      • Adria-teemuna

        Parhaimmat terkut kahjolle kunnon pusun kera.


      • Kas toimittajakin vielä elävien kirjoissa, mukava kun ilmiannoit itsesi! Wanha jengi K:lla (mikseiköhän muut kirjaimet kelpaa?) taas ja läsnäolevat käyttävät nukkuvien puolesta valtaa kuten vaaleissa! :)


    • jk.

      ei mi tään

    • PerErik

      Mä ehkä tulin palstoille hiukka jälkijunassa (perässähiihtäjä), mutta olihan niissä ajoissa omat hyvätkin hetkensä, vaikka lapsenomainen vääntö palstaherruudesta oli lähes päivittäistä. Välillähän se oli hyvinkin hauskaa ja koomista, mutta aika aikaansa kutakin, sano pässi kun päätä leikattiin :)

      ps. muutamia ystäviäkin on jäänyt noilta ajoilta ja mikä parasta yhtään vihamiestä en ole saanut tai paremminkin sellaiseksi ei ole kukaan tunnustautunut

      • long time no see

        tiedätkö mitä kuuluu symppikselle nykyään?


      • PerErik
        long time no see kirjoitti:

        tiedätkö mitä kuuluu symppikselle nykyään?

        Eipä hää ole vastaan kävellyt ihan viime aikoina tai en ole aivan varma, koska en tunnistais häntä kuitenkaan.
        Lie jättänyt nää palstat jo kauan sitten ja kun minä en ole naamakirjassa, niin sielläkään ei olla tavattu.


      • eipä vielä heitetä pyyhettä kehiin, palsta ei ole lukuisista luulemisista huolomatta vielä(kään) kuollut :)

        Joo monenlaista on tullut nähdyksi palstavuosien aikana,monenlaista persoonaa kohdatuksi.


    • jee jee

      palsta torakat

    • sirkku;)

      Aih, oih! Ja moikka Taikis ja muutkin tutut nimet täällä!

      Yritin tuossa laskeskella aikaa, jonka olen kokonaan ollut näistä ympyröistä pois ja taitaa kuulkaas olla aikaa kulunut jo noin kuusi, jos ei jo lähes seitsemänkin vuotta. Joku kumma vain nyt aamulla iski, kun yhtäkkiä ajattelin katsoa, näkisinkö yhtään tuttua nimeä joko täällä tai Kaffella, joka se taisi jäädä minulle viimeiseksi paikaksi, jossa aikoinaan tuli turistua, päivän kahvihetkiä vietettyä, kauheasti kahvia juotua, juoruiltua ja Sumppi-Sanomia lueskeltua.

      Mutta sitten joku tökkäsi. Alkoi tuntua, että menit minne tahansa, törmäsit riitelyihin ja porukka vaihtoi paikkaa kahvilasta viisikymppisiin, nelikymppisiin ja porukasta kuka minnekin ja kun alkoi Lifrstylen vilkas historia lähinnä kai juuri tämän kivan porukan vallatessa palstatilaa, aloinkin minä jo olla ulkona koko S24:n keskusteluista, kaikista niistä. Näytti lisäksi siltä, että pois jäi moni muukin jo niin tutuksi tullut nimimerkki. Tavallaan kylläkin noista muutamista nimimerkeistä oli tullut jo enemmänkin kuin nimimerkkejä, ainakin itselleni. Kovin monet alkoivat olla tuttuja lähes kuin hyvät naapurit - ja jotkut ihan konkreettisestikin tuttuja tai peräti hyviä ystäviä..

      Kuinka hyvin kaikesta huolimatta muistankaan vielä muutamia juttuja! Kirjoituskilpailuista en sinänsä tykännyt. mutta ainakin pariin kisaan taisin haastettuna osallistua. Kun äsken avasin tuon kisalinkin, siellä niitä tuttuja nimiä sitten enemmän olikin. Taisivat lähes kaikki ne nimet olla tuttuja . ja mikä hauskinta, löysinpä omankin nimeni sieltä. Lieneekö S24:llä muuten jotakin tiettyä aikaa, jonka se nimimerkkiä rekisteröitynä pitää, jos sitä ei käytä... kun itselläni ainakaan sirkku tai sirkkux ei toiminut, kun sitä jokunen vuosi sitten kokeilin.

      Mieleeni jäi siis noilta ajoilta paljonkin juttuja, eivätkä ne todellakaan kaikki riitatarinoita ja taistelujuttuja ole. Monet, monet hauskat hetket muistan noilta ajoilta. Lintumetsä lienee kuitenkin ollut minun lempparini. Että siellä sitten pyöri mukavaa, ystävällistä ja hauskaa porukkaa! Niin todella symppiksiä kaikki. Mutta kivoja hetkiä oli myös kahvilassa. Tosiasia lienee kuitenkin, että liiat riitelyt minut pois saivat siirtymään, ja ihan uusiin kuvioihin silloin siirryin. Sitten, vuonna 2008 siirryin kokonaan Facebookin puolelle, ja tätä nykyä naamakirja onkin minulle paikka, jossa kirjoittamisviettiäni puran. Lisäksi pidän siitä, että omana, rehellisenä itsenään itse kukin siellä kuulumisiaan vaihtelee. Muutamat kavereistani sielläkin kuitenkin ovat sellaisia, jotka ovat tulleet elämääni pelien myötä ja joita en henkilökohtaisesti ole tavannut , joten joskus joudun miettimään sielläkin. kirjoittaako jostakin tietystä asiasta vai ei... Ulkolaisista kavereista ei niin väliä ole; heille joillekin voisin kertoa elämäni keljuistakin asioista, kun taas muutamien suomalaisten kavereitteni takia ihan kaikesta en tuollakaan voi puhua... Kuten emme voineet kertoilla aikoinaan täälläkään kaikkea itsestämme ja elämästämme. Koska itse olen viimeisen päälle rehellinen, täällä olikin sitten monesta asiasta vaiettava, oltava joskus vaikka sivussa hetken aikaa...

      Naamakirjakavereiksi teistä muutamia olisi ihan kivaa saada, kyllä vain. Muutamilla tarkoitan juuri niitä ihania tuttuja, joita aikoinaan täällä sain, eli niitä, jotka eivät riitelyihin mukaan lähteneet. Ihan omana itsenämme minusta olisi kivaa vaihtaa kuulumisia. Onko osa teistä kuitenkin ihan koko tämän ajan kirjoitellut joko kaffella tai täällä? Taikis? NorMix? Keitäs tuttuja nimiä täällä nyt vielä olikaan... Ai niin! Muistanpa sellaisen hauskan jutun ajalta noin vuonna -05 tai -06, kun NotMixistä ja minusta tehtiin vappupari ja hauskaa oli!

      Onko mitään sellaisia kuulumisia kellään teistä tutuista näin monen vuoden jälkeen, joista voisitte nyt tässä kertoilla? Olisi ihan kivaa kuulla jotakin. Koska Suomi24 ei tunne enää sähköpostiosoitettani, ei senkään kertomisesta hyötyä olisi. Jos kiinnnostaa, on Luukun osoite, jonka täällä voisin antaa, mutta ihan turhaan sitä en viitsisi tähän tyrkylle laittaa. Kaikkea kivaa kaikille tutuilleni joka tapauksessa toivotan!

      • Wautsi, niin monen vuoden jälkeen, hienoa että poikkesit! :) Ja mikä muisti, tuon wappuparituksen olin jo unohtanut vaan kaivoin sen esiin historian romukopasta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2899302#comment-14922786

        Vuosi oli todella -06, wirallinen wappupari meistä tehtiin ja hauskaa oli! :)) Vieläkös muuten seuraat formuloita? Itsellä on pahin innostus (tästäkin) mennyt ohi, mutta aina silloin tällöin jälkilähetykset tulee katsottua kuten taannoin Kimin voittaessa Abu Dabissa! Olihan se mahtava hetki kun saatiin pitkästä aikaa kuulla "kunnon musaa" voiton kunniaksi!

        Kaffeen kulta-aikoja minäkin pidän oman palstaurani parhaina. Koolla oli paljon hyviä tyyppejä ja meillä oli oikeasti hauskaa. No mikään ei ole ikuista vaikka itse olenkin edelleenkin palstoilla. Tosin välillä on mennyt varmaan vuosikin, etten ole juuri mitään viitsinyt kirjoittaa. Tällaista satunnaista ajankulua ja vaihtelua. Jos kulissien takana jonkun sanan haluat vaihtaa niin s-postiosite:

        [email protected]


      • JESTAS SENTÄÄN :!!!!! Sinua ei kyllä oo näkynyt maailaman aikoihin. Ja tyylillesi uskollisesti piiiiiiitkä kirjoitus jälleen *nauraa* Kiva että ilmoittelit itsestäsi, kyllä sitä aina välillä miettii mitä kellekin kuuluu monen vuoden jälkeen.

        Facebookissa minäkin enemmän kirjoittelen, olen siellä liittynyt pariin itseäni läheisesti koskevaan ryhmään joissa on toisinaan hyvinkin vilkasta keskustelua. Facen etusivuillahan ei paljoa viitsi omista asioistaan kaikkien tuttujen nähden kirjoittaa. Niin ja......on siellä joitakin koukuttavia pelejäkin :)

        Toisinaan tulee sellaisia innostuksen puuskia että tännekin tulee kirjoiteltua, ei niin pitkää paussia ole ollut, että nikin olisivat ehtineet kuolettaa. En yhtään tiedä kauanko pitää olla kirjoittamatta ennenkuin nimmari suljetaan.

        Koetapa sinäkin välillä piipahdella täällä, nyt viime aikoina ei ole juurikaan riitoja palstalla ollut (onneksi) mutta kovin hiljaista täällä kyllä noin yleisesti ottaen on. Kahvilan aikoihin minullakin liittyy ne kaikkein parhaimmat muistot :) Silloin oli vielä niin nuori ja innostunut kaikesta :)))


    • sirkku:)

      Moikka moi, etenkin norMix ja Taikis, mutta kaikki mahdolliset muutkin tuttavani, ystäväni!

      Minun on kuulkaa ihan pakko jättää kirjoittelut huomiselle aamupäivälle - ja arvaatteko, miksi? Juuh, oikein arvattu. Siis se iänikuinen kiirus. Voisi laittaa naurua tähän, mutta enpä tiedä. Noo, pieni hymy.;)

      Ja nyt olen älyttömän väsynytkin. Olen jättänyt viime aikoina päikkäreitä väliin ja vaikka ei sitä lämmintäkään ruokaa vatsaansa täyteen söisi, tulee sitten vastaavasti aina mähkittyä jotakin makeaa niin, että sitten on pakko syödä jotain suolaista - ja väsy uhkaa iskeä. Mutta kaffet! Kaffe piristää kummasti ja jotenkin sitä illat aina jaksaa ja tuleekin sitten mentyä ihmisten aikoihin nukkumaan. Ja se on tarkoitukseni ollut, koska joku aika sitten vielä nukuin illat ja valvoin yöt....

      Ja juu, olen edelleenkin niin monisanainen. Facebookissakin. Ja miten ihmeessä minusta tuntuu, että joku vanha ystäväni täältä voi ihan hyvin olla kaverinani sielläkin. Täältä muuten aikoinaan painelin lintu- ja luontoystävien joukkoon ja sille tielle jäin. Porukka siellä oli niin ystävällistä, sympaattista, ihanaa; kukaan ei pahaa sanaa toiselle sanonut - ja nyt lähes kaikki sieltä ovat naamakirjassakin kavereinani ja heistäkään en monia ole edes nähnyt. Monia kavereita, sekä suomalaisia että ulkolaisia, tuli siis myös pelien myötä. Social City oli lempparini, mutta se lopetettiin. Porukka sai minut puhuttua farminkin kimppuun ja sielläkin on tullut oltua. Farmini minulla on edelleen, mutta nyt muutamaan kuukauteen en ole siellä edes poikennut... En minä kuulkaas vieläkään joka paikkaan kerkiä.;o)

      Facebookissa pyörin paljon käsityöpuolella ja koru- ja kirpparisivuilla, mutta tulee tuolla muutenkin aika tavalla kirjoiteltua. Nyt pitäisi mennä laittamaan sivuilleni yksi kuva - ihan leikkimielellä, kun sen tänään yhdestä herkustani nappasin... Mutta tulkaas kuulkaa siellä kavereikseni. Ihan oikeasti. Olisi kivaa saada teitä kivoja kavereita täältä sinnekin, saati, kun mulla muutkin kaverini siellä tosiaan ovat ihan mahdottoman kivoja, sekä sympaattisia että huumorintajuisia.;)

      Ja kuten norMixkin, laitanpa tuon luukun osoitteeni minäkin. Jotta kirjoitelkaa, norMix, Taikis ja muutkin, jotka muistavat. Aina minä sirkkuna täällä olin, enkä siis käyttänyt muita nikkejä muulloin kuin niissä hauskoissa nikki-aiheisissa leikkimielisissä ketjuissa. Kirjoitelkaa, ystäväni!

      emerye at luukku.com
      ja välilyönnit tuossa nyt ihan tarkoituksella

      • Kiitos Sirkku facebook kaverikutsusta näin lifestylepalstan välityksellä. Mä olen kuitenkin tehnyt jo aikaa sitten päätöksen, että facebook-kaverini koostuvat vain ihmisistä jotka henkilökohtaisesti tunnen. Olen myös tosi huono meilailemaan, yleensä kirjoitan sähköposteja vain jos on oikeasti jotain asiaa. Täällä palstalla saatan rupatella niitä näitä palstatuttavieni kanssa.

        Social Cityä en ole facessa pelannut, sehän oli kuumaa kamaa vuosi-pari sitten, ja sain kyllä monta pelipyyntöä ystäviltäni, mutta ainakin ne sovellukset joista pyyntöjä lähetettiin, olivat englanninkielisiä, enkä luottanut kielitaitoihini niin paljoa että olisin vieraskielistä peliä lähtenyt pelaamaan. Tiedä vaikka olisin vahingossa omaisuuteni pelannut kielitaidon puutteesa :)) Itse pelailen siellä kuplapelejä, mahjongeja ja muita korttipelejä.


    • voinäitäaikoja

      satuin osumaan tälle vanhalle sivulle etsiessäni ihan jotain muuta, kiva oli nähdä teidän olleen olemassa ainakin vielä n. 3 vuotta sitten :))))

    • Masse-setä

      Tältä palstalta on jäänyt parhaiten mieleen Taikis... Taikanainen. Tietysti Toimittaja, NorMix, Huavei, Yöpöllö, Buahahaa-Jermu... No, kaikki ne mieleen tulee pikkuhiljaa. Satuin käymään täällä ja huomasin, että on paikka muuttunut. Onneksi sentään löytyi tuttuja vuosien takaa.

      • norMix

        Olen otettu, että vielä kaikkien näiden vuosein jälkeen muistit...hyvässä tahi pahassa.....ja vieläpä sijalla 3....mitalisija tässä seurassa on hyvä saavutus.....tosin pikkuseikat tietty tuppaa unohtumaan....kuten, että nikkini alkaa virallisesti pienellä kirjaimella....voihan tuo iso kirjain olla puhdasta kunnioitustakin....niin tai näin, mukava kuulla sinustakin....palstan kulta-aikojen kantavia voimia sentään....mihinkäs nykyään aikasi tärväät?


    • Heh,tulvahtipa muistoja mieleen kun tätä ketjua lueskelin. Kiitos sinulle joka olet kaivellut ketjun arkiston uumenista.

      Ja Masse-setäkin piipahtanut paikalla, hyvin olet jäänyt sinäkin mieleeni. Paikka on todentotta muuttunut, tästä on ikäänkuin kadonnut henki :)

      Liikkuukohan vuosien takaisia palstatuttuja vielä näillä palstoilla muitakin ?

      • koirasnoita

        Oisko siitä jo kymmenen vuatta kun oli henkee ja kiukkuu? Pahoja muistoja, eiku hyviä.


      • Se tuo aika kultaa muistot :)


      • TaikisN kirjoitti:

        Se tuo aika kultaa muistot :)

        Paremminkin aika multaa muistot! :)

        Katos vaan, kuolleiden palstakirjoittajien seura on pääsiäisen kunniaksi noussut kuopastaan...eikä tässä tietty hirmu pitkä aikaa ole wappuunkaan...*muistelee muiNaista wappuparitusta*...olihan ne aikoja, ne....

        Mutta mitäpä taikiNaiselle nykyään kuuluu? Vieläkö tuli männä talvena tilusten reunaa hiljaa hiihdettyä? :)


      • OUMAIGAAD, itse NormaaliSekoitus käynyt palstalla. Nyt tuli mieli niin iloiseksi että melkein itku tirahti silmään :) Nyt en oo tänätalvena suksien päälle noussut ollenkaan joten tilusten reunaviivat on jääneet tarkistamatta. Meitä on muutama vuosien takainen kirjoittaja piipahdellut kaffelassa, tuu sinäkin sinne sanailemaan :)

        Joko teidän kulmilla on kadut paljaina, että pääset rullaluistelemaan?


      • "melkein itku tirahti silmään" ....Sulla Noita :) ....siis näitä ylisanoja piisaa....*uskovinaan lukemansa*....

        Hiihtämättä jäi mullakin tänä talvena...jos ei mutkamäkeä....ja parkettihiihtoa lasketa. Kadut alkaa olla paljaana, vieläkö kuivuisi ja harjamiehet putsaisi sorat pois, niin saisi taas laitta rullat alle!


    • en koskaan ole palstalla ollutkaan

      • ....mitä nyt lukemassa ja kommentoimassa :)...*muistelee muinaista palstakommenttia*


      • norMix kirjoitti:

        ....mitä nyt lukemassa ja kommentoimassa :)...*muistelee muinaista palstakommenttia*

        Hih, vieläköhän niitä hankieläimiä on olemassa :)


      • TaikisN kirjoitti:

        Hih, vieläköhän niitä hankieläimiä on olemassa :)

        Pitäisi varmaan lisätä uhanalaisten eläinten listalle, kun ei ole enää hankiakaan! Leiköhän puskahuutelijoiden kantakin hieman harventunut viimeaikoina?


      • norMix kirjoitti:

        Pitäisi varmaan lisätä uhanalaisten eläinten listalle, kun ei ole enää hankiakaan! Leiköhän puskahuutelijoiden kantakin hieman harventunut viimeaikoina?

        Näyttää kaikenkaikkiaan kirjoittavien kanta harventuneen. :(


    • koirasnoita

      Niin, missä vanhat palstapierut nykyisin? Veikkaan että puskevat orapihlajaa tontin rajalla. Helvetin vanhoja kääkkiä ja kalkkunoita niitten täytyy olla, paitti taikis on nuorikko edelleen. Etten sanoisi kersa. Ja minä joka oon nuari uljas noitakone. Mämmin vaikutusta, i presume.

      • Juu, mä en vanhene ollenkaan, liekö tullut puputettua niin paljon säilöntäaineita :D
        Pääsiäinen alkaa olla voiton puolella ja nyt kävi niin omituisesti että mullon mämmit vielä syömättä. Unohdin ostaa :( Enkä oo viitsinyt vartavasten mämmin takia kaupoille, tää laiskana löhöäminen on niin harvinaista herkkua että siitä on otettava kaikki irti. Huomenna saa taas painaa pää punaisena duunissa.


      • koirasnoita
        TaikisN kirjoitti:

        Juu, mä en vanhene ollenkaan, liekö tullut puputettua niin paljon säilöntäaineita :D
        Pääsiäinen alkaa olla voiton puolella ja nyt kävi niin omituisesti että mullon mämmit vielä syömättä. Unohdin ostaa :( Enkä oo viitsinyt vartavasten mämmin takia kaupoille, tää laiskana löhöäminen on niin harvinaista herkkua että siitä on otettava kaikki irti. Huomenna saa taas painaa pää punaisena duunissa.

        Semmonen duuni munkin olis saatava, tässä kun ei ole päässy painaan moneen hetkeen.
        Jahas, kai se on laitettava luuta kaappiin, mämmitkin jo finaalissa.


      • koirasnoita kirjoitti:

        Semmonen duuni munkin olis saatava, tässä kun ei ole päässy painaan moneen hetkeen.
        Jahas, kai se on laitettava luuta kaappiin, mämmitkin jo finaalissa.

        Voi ei :D :D Sä se sitten aina hoksaat katsoa tekstit vähän toisesta kulmasta :)


    • Adria

      Tosi ikävä noita aikoja.

      Parhaimmat terveiset kaikille.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe