Miten peittää viiltely jäljet?

Kyllästyny elämää

Olen viillelly nyt viimeset pari viikkoo masennuksen johdosta. Oisko jotai vinkkejä peittämään melko tuoreet jäljet kun meen parin päivän päästä terveystarkastukseen koulussa?

54

14193

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scars--

      yks pieni keino on joka ei kyllä tod. näkösesti menis läpi.
      mutta enpä kerro, hyvä että jäät busted. saatpahan apua ongelmiisi mikäli terv.hoitaja vain on tarpeeksi fiksu.

    • Poika98

      Tossa ajassa... Tuskin, ellei pysty jotaki meikkivoidetta/puuteria tms laittaan. Vai kirveliskö liikaa?

      Mutta sano vaan rohkeasti että sulla on tuollainen ongelma!

    • kokenut_

      Lopeta heti toi viiltely se on lapsellista ja turhaa touhua, mä tiedän kun olen itse harrastanut tuota ja tuskin sinä haluat että jää ikuiset arvet joita joudut sitten aina peittelemään. Puhu tästä terveydenhoitajan kanssa hän auttaa sinua miten voisit lopettaa tuon, minä en koskaan hakenut apua koska en uskaltanut ja omin voimin lopetin viiltelyn vaikka hankalaa se oli mutta sulla on tilaisuus saada apua ongelmaasi ettei toi enää pahene tosta. Tuskin haluat pilata kehoasi arvilla jotka ovat todella rumia eikä niitä saa oikeen kunnolla peitettyä ja mua ainakin kauduttaa mitä oon tehny joten hyvä ihminen hakeudu hoitoon pian.

      • Kuutis

        Tämä ketjuhan on jo vanha, mutta koska eksyin näitä tekstejä lukemaan, niin kirjoitanpa oman näkökantani aiheesta.

        Ensinnäkin, ''Lopeta heti toi viiltely se on lapsellista ja turhaa touhua, mä tiedän kun olen itse harrastanut tuota ja tuskin sinä haluat että jää ikuiset arvet joita joudut sitten aina peittelemään.''
        Minun oli aivan pakko suorastaan hymyillä ja toivon, että tämä ''kokenut'' kirjoittaja on viisastunut viime vuosina. Nimittäin en keksi kovinkaan monia vähemmän ''lapsellisia'' asioita, kuin itsensä tahallinen satuttaminen. Viiltely ei ole kannattavaa, ei missään mielessä. Mutta se on jotakin, mihin ihminen voi ajautua oman ahdistuksensa ja pahan olonsa vuoksi- viiltely on lähes poikkeuksetta oire jostakin vakavasta ongelmasta. Usein sillä yritetään joko päästä eroon henkisestä kivusta vapauttamalla stressihormoneja fyysisen kivun avulla, jolloin kehoon erittyy dopamiinia, josta taas saa mielihyvää- lyhyeksi hetkeksi. Tai toinen yleinen tapaus on, että viiltelijä on niin turtunut, että fyysinen kipu on enää ainut asia, joka muistuttaa häntä siitä, että on elossa.

        Toiseksi, ''Tuskin haluat pilata kehoasi arvilla jotka ovat todella rumia eikä niitä saa oikeen kunnolla peitettyä'' Hmm. Toki kukaan tuskin haluaa arpia kehoonsa, eiväthän ne tosiaan kauniita ole- mutta 'pilata' on ehkä mielestäni väärä sana, Ihmisillä on kaikenlaisia arpia- jollain raskausarpia, jollain vanhoja sota-arpia, joku on kaatunut lapsena riehuessa ja neljäs kaatunut vaikkapa mopolla ikävästi. Enpä ole kuullut, että kukaan heistä häpeillen peittelisivät arpiaan suorastaan pakonomaisesti. Arvet ovat jälkiä, jotka kertovat jo eletystä elämästä. Ne eivät määrittele Sinua ihmisenä, kaikkein vähiten, jos ne ovat jo vanhoja. Ne kertovat vain pienen osan tarinaasi ja osoittavat, että et ole aina päässyt vähällä ja elämässäsi on ollut mutkia- mutta hei. Olet selvinnyt niistä!

        Kyllä. Minulta löytyy arpia monista osista kehoani. Ja ei. En enää häpeä niistä yhtäkään. Arpeni ovat osa minua ja olen ylpeä kaikesta, mistä olen selvinnyt.

        Ehdottomasti, HAKEKAA APUA, ÄLKÄÄ PEITELKÖ JÄLKIÄNNE. Peittelylle ja häpeämiselle ei ole kertakaikkiaan mitään syytä.

        Voimia!


      • Anonyymi
        Kuutis kirjoitti:

        Tämä ketjuhan on jo vanha, mutta koska eksyin näitä tekstejä lukemaan, niin kirjoitanpa oman näkökantani aiheesta.

        Ensinnäkin, ''Lopeta heti toi viiltely se on lapsellista ja turhaa touhua, mä tiedän kun olen itse harrastanut tuota ja tuskin sinä haluat että jää ikuiset arvet joita joudut sitten aina peittelemään.''
        Minun oli aivan pakko suorastaan hymyillä ja toivon, että tämä ''kokenut'' kirjoittaja on viisastunut viime vuosina. Nimittäin en keksi kovinkaan monia vähemmän ''lapsellisia'' asioita, kuin itsensä tahallinen satuttaminen. Viiltely ei ole kannattavaa, ei missään mielessä. Mutta se on jotakin, mihin ihminen voi ajautua oman ahdistuksensa ja pahan olonsa vuoksi- viiltely on lähes poikkeuksetta oire jostakin vakavasta ongelmasta. Usein sillä yritetään joko päästä eroon henkisestä kivusta vapauttamalla stressihormoneja fyysisen kivun avulla, jolloin kehoon erittyy dopamiinia, josta taas saa mielihyvää- lyhyeksi hetkeksi. Tai toinen yleinen tapaus on, että viiltelijä on niin turtunut, että fyysinen kipu on enää ainut asia, joka muistuttaa häntä siitä, että on elossa.

        Toiseksi, ''Tuskin haluat pilata kehoasi arvilla jotka ovat todella rumia eikä niitä saa oikeen kunnolla peitettyä'' Hmm. Toki kukaan tuskin haluaa arpia kehoonsa, eiväthän ne tosiaan kauniita ole- mutta 'pilata' on ehkä mielestäni väärä sana, Ihmisillä on kaikenlaisia arpia- jollain raskausarpia, jollain vanhoja sota-arpia, joku on kaatunut lapsena riehuessa ja neljäs kaatunut vaikkapa mopolla ikävästi. Enpä ole kuullut, että kukaan heistä häpeillen peittelisivät arpiaan suorastaan pakonomaisesti. Arvet ovat jälkiä, jotka kertovat jo eletystä elämästä. Ne eivät määrittele Sinua ihmisenä, kaikkein vähiten, jos ne ovat jo vanhoja. Ne kertovat vain pienen osan tarinaasi ja osoittavat, että et ole aina päässyt vähällä ja elämässäsi on ollut mutkia- mutta hei. Olet selvinnyt niistä!

        Kyllä. Minulta löytyy arpia monista osista kehoani. Ja ei. En enää häpeä niistä yhtäkään. Arpeni ovat osa minua ja olen ylpeä kaikesta, mistä olen selvinnyt.

        Ehdottomasti, HAKEKAA APUA, ÄLKÄÄ PEITELKÖ JÄLKIÄNNE. Peittelylle ja häpeämiselle ei ole kertakaikkiaan mitään syytä.

        Voimia!

        En vaa uskalla kertoo kenellekkään ://


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vaa uskalla kertoo kenellekkään ://

        Mä oon viillellyt pari kertaa ja nyt mietin että mihin saan viillettyä niin, että kukaan ei voi nähdä?.
        AUTTAKAA!!


      • Anonyymi
        Kuutis kirjoitti:

        Tämä ketjuhan on jo vanha, mutta koska eksyin näitä tekstejä lukemaan, niin kirjoitanpa oman näkökantani aiheesta.

        Ensinnäkin, ''Lopeta heti toi viiltely se on lapsellista ja turhaa touhua, mä tiedän kun olen itse harrastanut tuota ja tuskin sinä haluat että jää ikuiset arvet joita joudut sitten aina peittelemään.''
        Minun oli aivan pakko suorastaan hymyillä ja toivon, että tämä ''kokenut'' kirjoittaja on viisastunut viime vuosina. Nimittäin en keksi kovinkaan monia vähemmän ''lapsellisia'' asioita, kuin itsensä tahallinen satuttaminen. Viiltely ei ole kannattavaa, ei missään mielessä. Mutta se on jotakin, mihin ihminen voi ajautua oman ahdistuksensa ja pahan olonsa vuoksi- viiltely on lähes poikkeuksetta oire jostakin vakavasta ongelmasta. Usein sillä yritetään joko päästä eroon henkisestä kivusta vapauttamalla stressihormoneja fyysisen kivun avulla, jolloin kehoon erittyy dopamiinia, josta taas saa mielihyvää- lyhyeksi hetkeksi. Tai toinen yleinen tapaus on, että viiltelijä on niin turtunut, että fyysinen kipu on enää ainut asia, joka muistuttaa häntä siitä, että on elossa.

        Toiseksi, ''Tuskin haluat pilata kehoasi arvilla jotka ovat todella rumia eikä niitä saa oikeen kunnolla peitettyä'' Hmm. Toki kukaan tuskin haluaa arpia kehoonsa, eiväthän ne tosiaan kauniita ole- mutta 'pilata' on ehkä mielestäni väärä sana, Ihmisillä on kaikenlaisia arpia- jollain raskausarpia, jollain vanhoja sota-arpia, joku on kaatunut lapsena riehuessa ja neljäs kaatunut vaikkapa mopolla ikävästi. Enpä ole kuullut, että kukaan heistä häpeillen peittelisivät arpiaan suorastaan pakonomaisesti. Arvet ovat jälkiä, jotka kertovat jo eletystä elämästä. Ne eivät määrittele Sinua ihmisenä, kaikkein vähiten, jos ne ovat jo vanhoja. Ne kertovat vain pienen osan tarinaasi ja osoittavat, että et ole aina päässyt vähällä ja elämässäsi on ollut mutkia- mutta hei. Olet selvinnyt niistä!

        Kyllä. Minulta löytyy arpia monista osista kehoani. Ja ei. En enää häpeä niistä yhtäkään. Arpeni ovat osa minua ja olen ylpeä kaikesta, mistä olen selvinnyt.

        Ehdottomasti, HAKEKAA APUA, ÄLKÄÄ PEITELKÖ JÄLKIÄNNE. Peittelylle ja häpeämiselle ei ole kertakaikkiaan mitään syytä.

        Voimia!

        mäkin viiltelen tiiän tää ol helvetin vanha mutta mäkin viiltelen melkee joka yö mut pysyin kuibills viime yön!!😀oli vaikeeta mutta silti pysyin yliajattelen liikaa niin sen takia mä viiletelen:/ mutta nyt olik kuivilla pari kk mut dit sorruin uudestaan kun menetin mulle rakkaiman ihmisen ja se vielä haukku mut pystyyn mulla om nyt kaks ihmistä ketkä tukee mua tosi paljon yritin eilen kyssää mut sit toinen niistä tuli juttelee mulle ja teki paremman mielen jos se ei ois ollu sillon tukena en välttämättä olis tässä enään<3 oon niin helvetin kiitollinen sille se on ihan huippu tyypi❤️❤️mä en ikinä vois unohtaa sitä se on aivan paras se pelasti mun hengen!!❤️👑kruunu sille!!❤️se käy mun kanssa samalla talilla ja se toinen henkilö on myös ihana se on mun paraskaveri ja sillä on samat ongelmat kun mulla ja mä en ikinä vois jättää sitä yksin sen ongelmien kaa!!❤️mä yliajattelen ihan dikana tälläkin hetkellä koska mua kokoajan haukutaan ja vielä mun vanhat kaverit ja sen takia yliajattelen niin paljon mut musta tuntuu et pysyn kuivills tän viikon!!❤️❤️😀😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        mäkin viiltelen tiiän tää ol helvetin vanha mutta mäkin viiltelen melkee joka yö mut pysyin kuibills viime yön!!😀oli vaikeeta mutta silti pysyin yliajattelen liikaa niin sen takia mä viiletelen:/ mutta nyt olik kuivilla pari kk mut dit sorruin uudestaan kun menetin mulle rakkaiman ihmisen ja se vielä haukku mut pystyyn mulla om nyt kaks ihmistä ketkä tukee mua tosi paljon yritin eilen kyssää mut sit toinen niistä tuli juttelee mulle ja teki paremman mielen jos se ei ois ollu sillon tukena en välttämättä olis tässä enään<3 oon niin helvetin kiitollinen sille se on ihan huippu tyypi❤️❤️mä en ikinä vois unohtaa sitä se on aivan paras se pelasti mun hengen!!❤️👑kruunu sille!!❤️se käy mun kanssa samalla talilla ja se toinen henkilö on myös ihana se on mun paraskaveri ja sillä on samat ongelmat kun mulla ja mä en ikinä vois jättää sitä yksin sen ongelmien kaa!!❤️mä yliajattelen ihan dikana tälläkin hetkellä koska mua kokoajan haukutaan ja vielä mun vanhat kaverit ja sen takia yliajattelen niin paljon mut musta tuntuu et pysyn kuivills tän viikon!!❤️❤️😀😀

        Hei,

        Hyvä, että sinulla on hyviä ystäviä, jotka helpottavat oloasi ja ovat tukenasi vaikeina hetkinä.
        Tekstistäsi nousee huoli hyvinvoinnistasi.
        Olisiko sinulla joku turvallinen aikuinen, kenelle voisit puhua tilanteestasi ja pahasta olostasi? Oletko puhunut kotona vanhempiesi kanssa tai voisitko puhua vaikka kouluterveydenhoitajan kanssa asiasta?

        Muista, että apua saa aina pyytää ja sitä on oikeus saada.

        Vaatii rohkeutta kirjoittaa asiasta tänne.
        Sitä rohkeutta toivon sinulle, että uskaltautuisit kertoa asiasta jollekin aikuiselle.



        Terveisin
        Saara, Jyväskylän Nettisaapas


      • Anonyymi

        Piäppä se suus kiinni. Viiltely ei ole lapsellista. Se voi auttaa meitä pakenemaan ahdituksesta ja pahasta olosta, joten se ei välttämättä ole turhaa jos se auttaa pahaan oloon ja ahdistukseen. Eikä se myöskään ole aina meidän vika, jos viiltelemme, koska siihen voi jäädä koukkuun


      • Anonyymi

        Se ei ole ”lapsellista” vaan yhtä aito ongelma ku esim huume riippuvuus ja yhtä vakava asia


      • Anonyymi

        Kiva sanoa näin, se ei oo lapsellista vaan auttaa purkaa pahaa oloa, jos olet aikuinen niin olet hirveän lapsellinen.


      • Anonyymi

        Ei se ole lapsellista, ymmärrätkö että jos on esim masennusta niin se voi helpottaa. Mutta ei se tosiaan ole kannattavaa!


    • sigteiowgtw

      mitä ihmeen vinkkejä te tääl jakelette?? meikkiä verisen villon päälle???? ei hyvä jumala!
      ite pistin huivin ranteeseen, suosittelen.

      • Anonyymi

        ei se ole välttisenää verinen ja jos et oo kokenu nii 1 2 vittuu täält


    • kerrooo

      No jäitkö kiinni ? :D tai miten peitit ?

    • viiltelijätvtuu

      Mulla on hyvä vinkki miten ne peitetään: Älä viiltele.

      • Anonyymi

        Mitä teen oon sairastanut 8vuotiaasta masennusta ja oon nyt 13v ja aloin Villellä joten haluun lopettaa mut en voi sattuu mennä suihkuun joten voitte ko antaa vinkkejä lopettaa sen ja peitelty vinkkejä 😭


      • Anonyymi

        varmasti helppo sanoa noin jos itse et ole koskaan kokenut mitään samanlaista. jollekkin viiltely voi olla pakokeino, vaikka tietystihän toivottavaa oisi ettei asiat olisi koskaan niin huonossa kunnossa että tarvis itseään satuttaa.


    • Moi,

      kysyit, kuinka voisit peittää viiltelyn jäljet. Miksi haluat peittää pahan olosi? Meillä ihmisillä on taipumus esittää, että asiat ovat paremmin kuin oikeasti ovat. Avun saannin kannalta olisi parempi, jos et peittäisi arpiasi ja masennustasi.

      Terveydenhoitajalla on vaitiolovelvollisuus, joten hän voi auttaa sinua luottamuksellisesti ja hänen kanssaan voisit puhua masennuksen syistä. Olisko jotain keinoja, joilla voisit itse parantaa oloasi?

      Voisitko puhua ystävällesi, sukulaiselle tai opettajalle? Tilanteessa kuin tilanteessa on tärkeä puhua. Ongelmien kanssa ei tee hyvää jäädä yksin. Kertominen vaatii rohkeutta, aloittaminen on vaikeinta, sen jälkeen usein huomaa, että se kannatti.

      Muista, ettei kukaan syytä sinua viiltelystä, masennuksesta tai muustakaan. Toisten reaktiota ei kannata pelätä, läheisille on luottamuksen osoitus, että kerrot heille huolistasi. Sinulla on oikeus pyytää ja saada apua -siinä missä kuka tahansa muu.

      Jaksamista,

      Saappaan päivystäjät

      • No mitä nettisaapas?


    • Nulikka

      Hei c'moon äijjät ei oo mitää lapsellista

    • masennuksesta

      Ei viiltelyn jälkiä pidä peittää, sillä vain pahennat masennustasi. Jäljet pitää näyttää ja asiasta puhua terveystarkastuksessa niin saat apua masennukseen.
      Viiltelyn jälkien peittäminen on pelkkää typeryyttä. Viiltelystä ei ole mitään hyötyä jos et näytä jälkiä sellaiselle joka osaa auttaa.

      • Muteihäsemullekuulu

        Se eii kyl toimi noin :"D ei viiltely ain oo huomionhakuisuutta.


      • pfffft

        viiltelystä ei ole mitään hyötyä jos et näytä niitä kellekään? kuulostat siltä että olisi pakko viillellä että ihmiset uskoisi että on paha olla


      • Anonyymi
        pfffft kirjoitti:

        viiltelystä ei ole mitään hyötyä jos et näytä niitä kellekään? kuulostat siltä että olisi pakko viillellä että ihmiset uskoisi että on paha olla

        Ei kukaan viiltele avun pyyntönä, ainakin ite viitelen siks et otam mielimmin henkisen pahan olon fyysisenä, se helpottaa


    • Vitunhullupaska

      Vähän vaikeeepäonnistu sanoo. Haavoja on vaikee peittää. Jopa arvet näkyy mulla vaikka yritänki peittää...

      • 666apua

        Kannattaa laittaa joku side siihe pääl ja sit sanoo vaik et kaaduin ja löin käteni XD ittellääni o ollu jo mont viikkoo side XD


      • 666apua kirjoitti:

        Kannattaa laittaa joku side siihe pääl ja sit sanoo vaik et kaaduin ja löin käteni XD ittellääni o ollu jo mont viikkoo side XD

        No mitä jos vanhemmat sanovat näytä


    • asdcvsdfv

      Jos vaikka kirjavia mustapunavihreitä tatuointeja viiltojen päälle laitat?

    • jappista

      gfdcccc

    • Miullaonviilteluarpia

      No sen takii itte peitän aina itteni pitkillä paidoilla, leggareilla ja sideharsoilla välil.

    • Anonyymi

      Mee mettää tuu pois sano et kaatusit ja siel oli jotai terävää ite teen näin

    • Anonyymi

      Itse en viiltele koska se sattuu eikä ole motiivia sellaiseen

      • Anonyymi

        siis ihmiset ainakin osa tekee sitä koska ne haluaa satuttaa itseään jnejne


      • Anonyymi

        Se on sen tarkotus


      • Anonyymi

        Tottakai se sattuu,sehän on sen tarkotus et tuntee ees vähän vittuuakaan.


    • Anonyymi

      Viiltely ei ole huomion hakuisutta!! Aika huono keino mutta sanon sen, joillakin ahdistaa niin paljon, jotkut tietenkin voivat ajatella joilla kun ei ole masennusta niin että huomioon haetaan, jotkut useammat on mielenterveysongelmista johtuvaa. Voin sanoo varmuudella että suurin osa johtuu ahdistuksen tai masennuksen. Eihän sitä sairas ihminen tajua mitä tekee..!

    • Anonyymi

      Hei! Oon 12 vuotias tyttö jolla on ollu jo vuosia paha olla ja päätin sitte viillellä hetkisitte. Mul ollaa vasta hetken päästä toteemassa masennus tyyppiä ja ku luin näitä kommentteja ni tuli jotenki vihane olo ku jotkut puhu et se on huomionhakemist. Ite viiltelen koska puran mun henkisen kivun fyysiseks ja se ei oo todellakaa huomion hakemista, teen sitä koska se tuntuu olevan tällä hetkellä ainut asia joka auttaa pahaa oloo. Ja oon varma et en oo ainut joka tekee sitä sen takii. Ja se et sanotaa et se on huomion hakemista, ni on tosi epäkunniottavaa toista kohtaa, koska yksinkertasesti se voi olla ainut tapa muistuttaa itteään että on vielä hengissä.

      Ja on tosi mukava kuulla et on oikeesti ihmisii jotka on päässy siitä vaiheesta yli ja koittaa auttaa muita tääl.

      Itteni on pakko nyt kysyy teiltä kokeneilta et jos on hetkisitte viillelly ni miten saa jäljet piiloo. Mun pahanolon tilanteesta tiedetään jo ja valehtelin et oon viillelly vaan kerran. Vaikka viiltelin just tänää ja koulu-uinnit alkaa kohta. Pelkään et äiti näkee mun tuoreet jäljet ku se on mul muutenki nykyää ankara. AUTTAKAA!

    • Miten voisin peittää viiltely jäljet niin että vanhempani eivät näe tai huomaa itse olen eilen viiltänyt ja kadun sitä. Pari kuukautta sitten viilsin noh… äiti huomasi ja suuttui ne oli vaan kolme. Nyt on ainaki 7 miten saisin peitettyä?

      • Anonyymi

        Ristiinnaulittu ja ylösnoussut Herramme Jeesus tahtoo pelastaa ja vapauttaa kaikista kahleista joilla paholainen on sinua sitonut. Ala lukemaan Uutta Testamenttia, anna elämäsi Herralle Jeesukselle


    • Anonyymi

      Mulla on paljon punasia viiltelyarpia alavatsassa jotka saan peitettyä alushousuilla, mutta reisissä on neljä jälkeä joita en.
      Mulla on terveystarkastus jossakin vaiheessa, ei tietoa millon koska terkkari ottaa satunnaisesti vaa jonkun luokkalaisen tarkastukseen. Eli en voi varata jotain aikaa silleen että jäljet vaalenis tai jotain (ne on siis vaan pintahaavoja vähän niinku paperiviillot eli ei mitään semmosia kovin syviä).
      Pelottaa jos se huomaa ja kertoo vanhemmille. Mulla on ittelläni tosi tiukat vanhemmat ja varmana ottais puhelimen pois ja antais kotiarestia koska teen tälleen itelleni antaen vaa lisää stressiä mitä en todellakaan haluais just nyt
      Pliis saisko jotain neuvoja, ei saarnaa. Miten piilottaa? Mitä tekosyitä voin keksiä? Pliis.

    • Anonyymi

      Laastareita

    • Anonyymi

      Laita siihen laastari/laastareita jos terveyden hoitaja kysyy niin sano että olet raapinut itseäsi liikaa itse ainakin teen näin😩

    • Anonyymi

      miten peittää viillot kun meillä on koulu uintia tai onko jotain syytä jäädä pois uinnista
      ??

    • Anonyymi

      Käytä rannekoruja,tai pistä vaikk iso laastari siihen ja sano et sulle tuli haava ja et löytäny pientä laastarii,taikka pidä haava siteitä, taikka pistä käsiin semmotteet ns kankaan palanen esim tehty puhtaasta sukasta ja leikkaa peukkulle reikä,sit pistä käsiin, tai heti kun oot tehny sen laita kylmää,jäätä,kylmägeelipussi taikka jääpala,tällön pääset niistä eroon nopemmiin,jos esim unohdat tehä noi ja oot jo terkalla oottamassa,Sano että jos sulla on lemmikki,koira,kissa,joku jolla on terävät kynnet,sano vaikka että koirasi/eläin raapasi sinua,jos sulla on monta haavaa,älä vaan sano että eläimesi raapasi,sit oot Busted,. Ihan olen kokenut,ja vieläkin sama ongelma,siinä arpien peittelyssä.

    • Anonyymi

      Tiedän, tämä on vanha mut jos jollekkin olisi hyötyä tästä nii jos on vanhat arvet niin peitevoidetta päälle, tai voi tussilla vaikka tähtiä piirtää päälle (ei ole pakko, kaikki eivät pidä käteen piirtämisestä) tai sit joku huivi? Pitkät hansikkaat? Jokasella nyt tyyli saa olla… tai sitten lopetat viiltelyn HETI ja sanot että meni joskus paskasti nii teit mutta et osaisi kuvitella itseäsi enää viiltelemässä

    • Anonyymi

      Itse onnistuin peittämään viiltelyä vuoden verran mutta lopultahan sitä jäin kiinni ja sain apua koulu kuraattorilta ja kavereilta. Nyt oon ollut 2 kuukautta kuivilla. Ikuiset jäljet siittä jää.
      Kannattaa lopettaa ja hankkia apua ongelmiin.ja peitellä niitä ei tarvitse koska ne on osa sinua ja tulee aina olemaan yrittää elää ihan niinku arpia ei ois vaikka ne pakostakin tulee mieleen ja näkökenttään mutta antaa olla. Muilta ihmisiltä kyllä niitä katseita tulee mutta ei niistä tartte välittää.
      Viiltely arvet kertoo vaan sun menneisyydestä eikä kerro millainen oot ihmisenä eikä niissä oo mitään hävettävää.

    • Anonyymi

      Itse viiltelin 12-vuotiaana, ja ikuiset jäljet siitä jäi. Ja mun mielestä kannattaisi kyllä puhua jollekkin masennuksesta mielummin, kuin yrittää peittää sitä. Apteekista saa muuten saa arville tarkoitettua voidetta, kannattaa ostaa sitä.

    • Anonyymi

      Itselläni toimii meikkivoide!

    • Anonyymi

      Meikit toimii ja laastari

    • Anonyymi

      siis mullakin oli tuoreet jäljet mut laitoin 4kerrosta doven silky iho rasvaa ja sitten venaat kun se iho ns kuoriutuu ei enää näy paljoo

    • Anonyymi

      Olen yrittänyt jo pidempään ymmärtää miksi joku viiltelee. Olen tullut siihen lopputulokseen että halutaan kivulla resetoida oma mieli. Vanha sanonta kuuluu jotenkin niin että kun jos lyö vasaralla sormeen niin sormeen ei enää satu kun tiputtaa vasaran varpaille. Suosittelisin kokeilemaan kivun tuottamista jollain muulla metodilla josta ei jää pysyviä jälkiä. Jos lyö itseään vaikkapa reiteen tai pakaraan ratsupiiskalla tai vastaavalla esineellä saa taatusti samanlaisen kipuefektin ilman pysyviä jälkiä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe