TSi-Ocun hyvityshinta

TSI-Ocu

"Vaihdossa siis tarjosin 1.4 TSI Ocua. Myyjän ensimmäinen kysymys: "Onhan siihen jakopääremontti jo tehty ?" No omaan toki on tehty. Kyselin lisää myyjältä että mistä moinen mielenkiinto asiaa kohtaan. Vastaukseksi sain että ei ota sisään yhtään 1.2 / 1.4 TSI moottorista autoa mistä ei ole jakopäätä remontoitu. Tai jos ottaa niin hyvityshinnasta sulaa 3k€ automaattisesti pois"

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.1110

30

1685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kysytty

      No ei minulta ainakaan kysytty kun tarjosin 27000km ajettua 1.4TSI koneista Octaviaa vaihdossa uuteen Volvoon ja samalla reissulla Nissaniin.

      • Junttapulla

        Ei niin koska tarjos sulle niin vähän että pystyisivät vielä teettämään jakopääremontin joka onkin jo yllättävän lähellä noilla kilometreillä. Olet juuri oikeaan aikaan luopumassa Skodastasi.


    • voivoivoivoi.....

      Voi Teron tuskaa. Huonoja provoja riittää.

      • saanko nauraa

        Jos teron tuskaa tarkoittaa toyotanomistajaa, epäilen, ettei tässä keskustelussa ole siitä nyt kysymys. Vaan ihka oikeesta epätoivosta, jota tuo tsi-moottori tuo vw-autoihin.


    • FSi+T=fiasko

      Ei muuta kuin vagarenalle moittimaan noita teroja, jotka kirjoittavat pelkkiä provoja.

      Samalla voit kysyä voit vagarenan terolta, että missä liikkeessä automyyjä hyvittää -3000€ riippuen jakopääremontista, niin Skodaansa vaihtavat eivät vallan itseänsä nolaa.

      • SNTL oli parasta

        Kohta on VagArenakin täynnä noita stallareita, jotka kivenkovaan väittävät, ettei TSI:n jakopäällä ole mitään merkitystä autoliikkeiden hyvityshintaan.


    • carbage

      nykyään wartburgistakin hyvitetään enemmän kuin skeidasta,koska skoda luokitellaan mappi ööööhön

    • hauska provo

      Kukaan muu kuin suoli24-mies ei laita tämmöisiä viestejä sekä vag-palstalle että tänne. Provoa kaikki.

      Mulla on ollut tsi-dsg-volkkareita useita eikä KOSKAAN ole missään liikkeessä moisia kysytty, ei kesäkuussakaan kun vaihdoin autoa viimeksi.

      • Steuerkette

        Koitas tarjota sitä TSI DSG-Volkkaria jonnekin muualle kuin VW-liikkeeseen.

        Sehän nyt vielä puuttuisi, ettei VW-liike ottaisi omaa tuotettaan vaihdossa ilman tuntuvaa hyvityshinnan pudotusta.

        Jos tuo kohta myyntiin tulevassa uudessa VW Golfissa käyttöönotettu, nokkahihnalla toteutettu, jakopää paljastuu kestäväksi ratkaisuksi, alkavat käytettyjen nokkaketjullisten TSI-moottoreiden todelliset alennuskampanjat.

        Ei tarvitse katsoa pitkälle tulevaisuuteen, kun jo VW-kauppiaatkin mainostavat uutta jakopäätä sanoilla "ei kalliita jakopään remontteja".


    • 10 000e pois....

      jakopää tsi - 3000 e
      -vaihteisto dsg - 7000 e

      tsi -dsg -skoda, vw, audi, seat, niin hinta tippuu 10 0000 e - heti !

      • Ovat jo

        oppineet Suomessakin. Muualla jakopääongelmat alkavat olla jo hoidettu kuntoon. Susihan se erä oli missä ketju oli valmistettu kuluneella työkalulla niin että ketjulenkkien reikiin oli jäänyt purse jotka kuluivat nopeasti väljiksi ja ketju venyi. Tällaisia yllätyksiä sattuu kun kulut yritetään pitää minimissä. No, ei tämä mitään sillä Mersun isoissa bensamoottoreissa kuluivat nokka-akseleiden ketjupyörien hampaat sileiksi materiaalivirheen takia.


      • Vierailija_
        Ovat jo kirjoitti:

        oppineet Suomessakin. Muualla jakopääongelmat alkavat olla jo hoidettu kuntoon. Susihan se erä oli missä ketju oli valmistettu kuluneella työkalulla niin että ketjulenkkien reikiin oli jäänyt purse jotka kuluivat nopeasti väljiksi ja ketju venyi. Tällaisia yllätyksiä sattuu kun kulut yritetään pitää minimissä. No, ei tämä mitään sillä Mersun isoissa bensamoottoreissa kuluivat nokka-akseleiden ketjupyörien hampaat sileiksi materiaalivirheen takia.

        1.2 TSI-koneeseen meni noita viallisia ketjuja. 1.4 TSi-koneen jakopää vihoittelee hydraulisen kiristimen takia.


    • hullua sakkia

      Nyt ne jo tappelee vagarenalla kuka päästi moisen älypierun tällekin palstalle. Syyttelevät toisiaan!

      Kertoo paljon vakkineiden omistajista!

    • audimies

      Se on hyvä hyvitys, vaihda vielä kun ottavat.

      • qwertyuiopåas

        Mun kysymys liittyy aiheeseen hieman, eli kannattaako 2010 Octavia 1,2 tsi vaihtaa päittäin Volvo V70? Arvelen,että ilman lisärahaa sillä irtoaisi joku 05 mallinen Volvo ja se on ihan fine. Skodalla on nyt takana 35 tonnia, eikä mun vaihdon tarve liity ketjuongelmiin, ajattelin että saisin auton joka on ehkä tukevampi ajaa ja vähän tilavampi. Mutta mtn bensasyöppöä en halua vaan odotan saavani samanlaisen kulutuksen suhteessa Ocun ihan ok suorituskykyyn, mikä kone sillon pitäs ottaa? Entäs ne Volvon viat, onko n 100-150 tonnia poljettu auto iso riski? Mulla siis hb-korimalli ja tavaratilaa en tarvi enempää vaikka toi Volvo onkin farkku. Onko teillä vertailukokemuksia noista?


      • Octavia 1.4TSI 2010
        qwertyuiopåas kirjoitti:

        Mun kysymys liittyy aiheeseen hieman, eli kannattaako 2010 Octavia 1,2 tsi vaihtaa päittäin Volvo V70? Arvelen,että ilman lisärahaa sillä irtoaisi joku 05 mallinen Volvo ja se on ihan fine. Skodalla on nyt takana 35 tonnia, eikä mun vaihdon tarve liity ketjuongelmiin, ajattelin että saisin auton joka on ehkä tukevampi ajaa ja vähän tilavampi. Mutta mtn bensasyöppöä en halua vaan odotan saavani samanlaisen kulutuksen suhteessa Ocun ihan ok suorituskykyyn, mikä kone sillon pitäs ottaa? Entäs ne Volvon viat, onko n 100-150 tonnia poljettu auto iso riski? Mulla siis hb-korimalli ja tavaratilaa en tarvi enempää vaikka toi Volvo onkin farkku. Onko teillä vertailukokemuksia noista?

        gwertyuiopåas sinulle tämä.
        Olen omistanut kolmenkymmenen vuoden aikana 7 Volvoa ja kokemukset vaihtelevia V70 on hyvä 2.4 bensakoneella ja myös Dieselillä varustettuna.
        Bensaa palaa rankasti ja Dieseliä taas rasittaa kova käyttövoimavero.
        Autot on oleellisesti tukevampia kuin Skoda Octavia mutta autoja nekin vaab on ja yksilöön kun törmäät olet korjaamolla jatkuvassa putkessa.
        Mistä sait hankittua 1.2 koneisen octavian 2010 luulin sen tulleen myyntiin vasta 2011 alussa tuolla koneella?


      • Entinen Octavisti
        qwertyuiopåas kirjoitti:

        Mun kysymys liittyy aiheeseen hieman, eli kannattaako 2010 Octavia 1,2 tsi vaihtaa päittäin Volvo V70? Arvelen,että ilman lisärahaa sillä irtoaisi joku 05 mallinen Volvo ja se on ihan fine. Skodalla on nyt takana 35 tonnia, eikä mun vaihdon tarve liity ketjuongelmiin, ajattelin että saisin auton joka on ehkä tukevampi ajaa ja vähän tilavampi. Mutta mtn bensasyöppöä en halua vaan odotan saavani samanlaisen kulutuksen suhteessa Ocun ihan ok suorituskykyyn, mikä kone sillon pitäs ottaa? Entäs ne Volvon viat, onko n 100-150 tonnia poljettu auto iso riski? Mulla siis hb-korimalli ja tavaratilaa en tarvi enempää vaikka toi Volvo onkin farkku. Onko teillä vertailukokemuksia noista?

        Itsekin olen vaihtanut mutkien kautta 2009 vm 1.4TSI Ambiente Ocun n.75tkm ajettuna Volvo V70 2.4A Classiciin (vanhempi korimalli vm 2007), Volvolla oli ostettaessa ajettu 110tkm.
        Volvossa Classic varustelun myötä mm. nahkaverhoilu, kuljettajan sähkösäätöinen penkki, sadetunnistin, tupla ksenonit jne.
        Volvo vie 2.5l/100km enemmän polttoainetta mutta tämä oli jo hankittaessa tiedossa.
        Volvon 2.4 140hv vapari pitäisi olla pomminvarma koeteltu moottori jota on valmistettu jo 90- luvun alusta lähtien. Myös 5-sylinterisen kurnuttava ääni on kovasti omaan mieleen kiihdytyksissä. Volvoa ajattelin pitää kauan ja siksi teetin jakohihnan vaihdon ja autom. öljynvaihdon niin ei tarvitse niistä murehtia.

        Suurin Volvon plussa on rengasmelun vähyys verrattuna Octaviaan ja muidenkin tuulensuhinoiden puute mitä uutena ostamassani Octaviassa esiintyi. Tässä tulee selkeimmin esiin mitä eroa on uutena n. 50t€:a vs. 20t€:a maksaneella autolla.


      • Kaipa se sitten...
        Entinen Octavisti kirjoitti:

        Itsekin olen vaihtanut mutkien kautta 2009 vm 1.4TSI Ambiente Ocun n.75tkm ajettuna Volvo V70 2.4A Classiciin (vanhempi korimalli vm 2007), Volvolla oli ostettaessa ajettu 110tkm.
        Volvossa Classic varustelun myötä mm. nahkaverhoilu, kuljettajan sähkösäätöinen penkki, sadetunnistin, tupla ksenonit jne.
        Volvo vie 2.5l/100km enemmän polttoainetta mutta tämä oli jo hankittaessa tiedossa.
        Volvon 2.4 140hv vapari pitäisi olla pomminvarma koeteltu moottori jota on valmistettu jo 90- luvun alusta lähtien. Myös 5-sylinterisen kurnuttava ääni on kovasti omaan mieleen kiihdytyksissä. Volvoa ajattelin pitää kauan ja siksi teetin jakohihnan vaihdon ja autom. öljynvaihdon niin ei tarvitse niistä murehtia.

        Suurin Volvon plussa on rengasmelun vähyys verrattuna Octaviaan ja muidenkin tuulensuhinoiden puute mitä uutena ostamassani Octaviassa esiintyi. Tässä tulee selkeimmin esiin mitä eroa on uutena n. 50t€:a vs. 20t€:a maksaneella autolla.

        Voihan sen noinkin päin tehdä, vaihtaa vanhempaan ja enemmän ajettuun. Yleensä auto kyllä päivitetään tuoreempaan. Isompi polttoaineenkulutus tarkoittaa samalla myös isompaa päästöveroa.


    • ??????

      Minkä vuosimallin auto kyseessä? Jokohan viime vuoden malleissa on parannellut ketjut?

      • ei enää skeidaa

        Kaikki ketjut susia! Hihnan laaduttomuus selviää parin vuoden kuluessa!


    • Yetska

      Tokikin hihna-Ocuihin pitää se jakopäänhihna asianmukaisesti vaihtaa tietyn km-määrän jälkeen, se nyt on selvä.

      Juuri tuon Ocun hihnakoneen takia en ole ikinä kuullut yhtä kissamaisen hiljaista autoa kuin Ocu.

      • huoli huollossa

        Ai, siehän se ihme säälli oot.

        Uudet 1.2 ja 1.4 TSI moottorit on käsittääkseni vasta tulossa Skodiin. Vanhoja 1.6 ja 2.0 hihnakoneita on toki liikkeellä.

        Mutta ero onkin siinä, että vw:n uusissa hihnakoneissa hihna on huoltovapaa.....


      • satulupauksia
        huoli huollossa kirjoitti:

        Ai, siehän se ihme säälli oot.

        Uudet 1.2 ja 1.4 TSI moottorit on käsittääkseni vasta tulossa Skodiin. Vanhoja 1.6 ja 2.0 hihnakoneita on toki liikkeellä.

        Mutta ero onkin siinä, että vw:n uusissa hihnakoneissa hihna on huoltovapaa.....

        Pitihän sen ketjunkin olla, mutta poikii kuitenkin oikein MEGAhuollon venyessään.


      • steuerketten
        satulupauksia kirjoitti:

        Pitihän sen ketjunkin olla, mutta poikii kuitenkin oikein MEGAhuollon venyessään.

        Muissa merkeissä ketjukin on huoltovapaa.


    • skoda mies

      ostin skodan uutena vm.2008 aj.142000km eikä mitään vikaa kun tekee normaalit huollot niin ei muuta kuin hanaa.

      • spilloil

        Paljonko on öljyä lisäilty ?


      • lisäiletkö öljyä?
        spilloil kirjoitti:

        Paljonko on öljyä lisäilty ?

        Ei tarvi lisäillä. Huollossa vaihtavat.


    • Ettäs sen tiedät

      Hyvityshinta ei ratkaise mitään, vaan väliraha.

    • Ei vaihtoon

      Miksi viette autonne vaihtoon?
      Minä myyn edellisen itse pois ja ei tippaakaan kiinnosta kestääkö se kun sen käsistäni päästän yksityiskaupassa ei ole edes kuluttajansuoja asiaihmisillä mitään oikeuksia.
      Sitten kun olen myynyt entisen ostan uuden käteisellä ja saan roiman alennuksen kun en raahaa vaihdokkia, rahaa pitää olla kun toimii minun tavallani mutta se on vanha keksintö ja säästäväisellä sitä saattaa jopa ollakkin omilla tileillään.
      Kun myyt omasi saat pari tonnia vähemmän siitä kuin vahdossa mutta uuden käteisalennus ja taitava tinkiminen tuo erotuksen moninverroin takaisin, kokeilkaa niin tiedätte.

    • Japsit laatua

      Kannattaa ostaa outo, joka menee hyvin käytettynä kaupaksi. Honda ja Toyota kestävät eikä jakopäät tai vaihteistot pauku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe