TSi-Ocun hyvityshinta

"Vaihdossa siis tarjosin 1.4 TSI Ocua. Myyjän ensimmäinen kysymys: "Onhan siihen jakopääremontti jo tehty ?" No omaan toki on tehty. Kyselin lisää myyjältä että mistä moinen mielenkiinto asiaa kohtaan. Vastaukseksi sain että ei ota sisään yhtään 1.2 / 1.4 TSI moottorista autoa mistä ei ole jakopäätä remontoitu. Tai jos ottaa niin hyvityshinnasta sulaa 3k€ automaattisesti pois"

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.1110
Ilmianna
Jaa

30 Vastausta


No ei minulta ainakaan kysytty kun tarjosin 27000km ajettua 1.4TSI koneista Octaviaa vaihdossa uuteen Volvoon ja samalla reissulla Nissaniin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei niin koska tarjos sulle niin vähän että pystyisivät vielä teettämään jakopääremontin joka onkin jo yllättävän lähellä noilla kilometreillä. Olet juuri oikeaan aikaan luopumassa Skodastasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Voi Teron tuskaa. Huonoja provoja riittää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos teron tuskaa tarkoittaa toyotanomistajaa, epäilen, ettei tässä keskustelussa ole siitä nyt kysymys. Vaan ihka oikeesta epätoivosta, jota tuo tsi-moottori tuo vw-autoihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei muuta kuin vagarenalle moittimaan noita teroja, jotka kirjoittavat pelkkiä provoja.

Samalla voit kysyä voit vagarenan terolta, että missä liikkeessä automyyjä hyvittää -3000€ riippuen jakopääremontista, niin Skodaansa vaihtavat eivät vallan itseänsä nolaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kohta on VagArenakin täynnä noita stallareita, jotka kivenkovaan väittävät, ettei TSI:n jakopäällä ole mitään merkitystä autoliikkeiden hyvityshintaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
nykyään wartburgistakin hyvitetään enemmän kuin skeidasta,koska skoda luokitellaan mappi ööööhön
Ilmianna
Jaa
Kukaan muu kuin suoli24-mies ei laita tämmöisiä viestejä sekä vag-palstalle että tänne. Provoa kaikki.

Mulla on ollut tsi-dsg-volkkareita useita eikä KOSKAAN ole missään liikkeessä moisia kysytty, ei kesäkuussakaan kun vaihdoin autoa viimeksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Koitas tarjota sitä TSI DSG-Volkkaria jonnekin muualle kuin VW-liikkeeseen.

Sehän nyt vielä puuttuisi, ettei VW-liike ottaisi omaa tuotettaan vaihdossa ilman tuntuvaa hyvityshinnan pudotusta.

Jos tuo kohta myyntiin tulevassa uudessa VW Golfissa käyttöönotettu, nokkahihnalla toteutettu, jakopää paljastuu kestäväksi ratkaisuksi, alkavat käytettyjen nokkaketjullisten TSI-moottoreiden todelliset alennuskampanjat.

Ei tarvitse katsoa pitkälle tulevaisuuteen, kun jo VW-kauppiaatkin mainostavat uutta jakopäätä sanoilla "ei kalliita jakopään remontteja".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
jakopää tsi - 3000 e
-vaihteisto dsg - 7000 e

tsi -dsg -skoda, vw, audi, seat, niin hinta tippuu 10 0000 e - heti !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
oppineet Suomessakin. Muualla jakopääongelmat alkavat olla jo hoidettu kuntoon. Susihan se erä oli missä ketju oli valmistettu kuluneella työkalulla niin että ketjulenkkien reikiin oli jäänyt purse jotka kuluivat nopeasti väljiksi ja ketju venyi. Tällaisia yllätyksiä sattuu kun kulut yritetään pitää minimissä. No, ei tämä mitään sillä Mersun isoissa bensamoottoreissa kuluivat nokka-akseleiden ketjupyörien hampaat sileiksi materiaalivirheen takia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ovat jo kirjoitti:
oppineet Suomessakin. Muualla jakopääongelmat alkavat olla jo hoidettu kuntoon. Susihan se erä oli missä ketju oli valmistettu kuluneella työkalulla niin että ketjulenkkien reikiin oli jäänyt purse jotka kuluivat nopeasti väljiksi ja ketju venyi. Tällaisia yllätyksiä sattuu kun kulut yritetään pitää minimissä. No, ei tämä mitään sillä Mersun isoissa bensamoottoreissa kuluivat nokka-akseleiden ketjupyörien hampaat sileiksi materiaalivirheen takia.
1.2 TSI-koneeseen meni noita viallisia ketjuja. 1.4 TSi-koneen jakopää vihoittelee hydraulisen kiristimen takia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt ne jo tappelee vagarenalla kuka päästi moisen älypierun tällekin palstalle. Syyttelevät toisiaan!

Kertoo paljon vakkineiden omistajista!
Ilmianna
Jaa
Se on hyvä hyvitys, vaihda vielä kun ottavat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Mun kysymys liittyy aiheeseen hieman, eli kannattaako 2010 Octavia 1,2 tsi vaihtaa päittäin Volvo V70? Arvelen,että ilman lisärahaa sillä irtoaisi joku 05 mallinen Volvo ja se on ihan fine. Skodalla on nyt takana 35 tonnia, eikä mun vaihdon tarve liity ketjuongelmiin, ajattelin että saisin auton joka on ehkä tukevampi ajaa ja vähän tilavampi. Mutta mtn bensasyöppöä en halua vaan odotan saavani samanlaisen kulutuksen suhteessa Ocun ihan ok suorituskykyyn, mikä kone sillon pitäs ottaa? Entäs ne Volvon viat, onko n 100-150 tonnia poljettu auto iso riski? Mulla siis hb-korimalli ja tavaratilaa en tarvi enempää vaikka toi Volvo onkin farkku. Onko teillä vertailukokemuksia noista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
qwertyuiopåas kirjoitti:
Mun kysymys liittyy aiheeseen hieman, eli kannattaako 2010 Octavia 1,2 tsi vaihtaa päittäin Volvo V70? Arvelen,että ilman lisärahaa sillä irtoaisi joku 05 mallinen Volvo ja se on ihan fine. Skodalla on nyt takana 35 tonnia, eikä mun vaihdon tarve liity ketjuongelmiin, ajattelin että saisin auton joka on ehkä tukevampi ajaa ja vähän tilavampi. Mutta mtn bensasyöppöä en halua vaan odotan saavani samanlaisen kulutuksen suhteessa Ocun ihan ok suorituskykyyn, mikä kone sillon pitäs ottaa? Entäs ne Volvon viat, onko n 100-150 tonnia poljettu auto iso riski? Mulla siis hb-korimalli ja tavaratilaa en tarvi enempää vaikka toi Volvo onkin farkku. Onko teillä vertailukokemuksia noista?
gwertyuiopåas sinulle tämä.
Olen omistanut kolmenkymmenen vuoden aikana 7 Volvoa ja kokemukset vaihtelevia V70 on hyvä 2.4 bensakoneella ja myös Dieselillä varustettuna.
Bensaa palaa rankasti ja Dieseliä taas rasittaa kova käyttövoimavero.
Autot on oleellisesti tukevampia kuin Skoda Octavia mutta autoja nekin vaab on ja yksilöön kun törmäät olet korjaamolla jatkuvassa putkessa.
Mistä sait hankittua 1.2 koneisen octavian 2010 luulin sen tulleen myyntiin vasta 2011 alussa tuolla koneella?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
qwertyuiopåas kirjoitti:
Mun kysymys liittyy aiheeseen hieman, eli kannattaako 2010 Octavia 1,2 tsi vaihtaa päittäin Volvo V70? Arvelen,että ilman lisärahaa sillä irtoaisi joku 05 mallinen Volvo ja se on ihan fine. Skodalla on nyt takana 35 tonnia, eikä mun vaihdon tarve liity ketjuongelmiin, ajattelin että saisin auton joka on ehkä tukevampi ajaa ja vähän tilavampi. Mutta mtn bensasyöppöä en halua vaan odotan saavani samanlaisen kulutuksen suhteessa Ocun ihan ok suorituskykyyn, mikä kone sillon pitäs ottaa? Entäs ne Volvon viat, onko n 100-150 tonnia poljettu auto iso riski? Mulla siis hb-korimalli ja tavaratilaa en tarvi enempää vaikka toi Volvo onkin farkku. Onko teillä vertailukokemuksia noista?
Itsekin olen vaihtanut mutkien kautta 2009 vm 1.4TSI Ambiente Ocun n.75tkm ajettuna Volvo V70 2.4A Classiciin (vanhempi korimalli vm 2007), Volvolla oli ostettaessa ajettu 110tkm.
Volvossa Classic varustelun myötä mm. nahkaverhoilu, kuljettajan sähkösäätöinen penkki, sadetunnistin, tupla ksenonit jne.
Volvo vie 2.5l/100km enemmän polttoainetta mutta tämä oli jo hankittaessa tiedossa.
Volvon 2.4 140hv vapari pitäisi olla pomminvarma koeteltu moottori jota on valmistettu jo 90- luvun alusta lähtien. Myös 5-sylinterisen kurnuttava ääni on kovasti omaan mieleen kiihdytyksissä. Volvoa ajattelin pitää kauan ja siksi teetin jakohihnan vaihdon ja autom. öljynvaihdon niin ei tarvitse niistä murehtia.

Suurin Volvon plussa on rengasmelun vähyys verrattuna Octaviaan ja muidenkin tuulensuhinoiden puute mitä uutena ostamassani Octaviassa esiintyi. Tässä tulee selkeimmin esiin mitä eroa on uutena n. 50t€:a vs. 20t€:a maksaneella autolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Entinen Octavisti kirjoitti:
Itsekin olen vaihtanut mutkien kautta 2009 vm 1.4TSI Ambiente Ocun n.75tkm ajettuna Volvo V70 2.4A Classiciin (vanhempi korimalli vm 2007), Volvolla oli ostettaessa ajettu 110tkm.
Volvossa Classic varustelun myötä mm. nahkaverhoilu, kuljettajan sähkösäätöinen penkki, sadetunnistin, tupla ksenonit jne.
Volvo vie 2.5l/100km enemmän polttoainetta mutta tämä oli jo hankittaessa tiedossa.
Volvon 2.4 140hv vapari pitäisi olla pomminvarma koeteltu moottori jota on valmistettu jo 90- luvun alusta lähtien. Myös 5-sylinterisen kurnuttava ääni on kovasti omaan mieleen kiihdytyksissä. Volvoa ajattelin pitää kauan ja siksi teetin jakohihnan vaihdon ja autom. öljynvaihdon niin ei tarvitse niistä murehtia.

Suurin Volvon plussa on rengasmelun vähyys verrattuna Octaviaan ja muidenkin tuulensuhinoiden puute mitä uutena ostamassani Octaviassa esiintyi. Tässä tulee selkeimmin esiin mitä eroa on uutena n. 50t€:a vs. 20t€:a maksaneella autolla.
Voihan sen noinkin päin tehdä, vaihtaa vanhempaan ja enemmän ajettuun. Yleensä auto kyllä päivitetään tuoreempaan. Isompi polttoaineenkulutus tarkoittaa samalla myös isompaa päästöveroa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minkä vuosimallin auto kyseessä? Jokohan viime vuoden malleissa on parannellut ketjut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kaikki ketjut susia! Hihnan laaduttomuus selviää parin vuoden kuluessa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tokikin hihna-Ocuihin pitää se jakopäänhihna asianmukaisesti vaihtaa tietyn km-määrän jälkeen, se nyt on selvä.

Juuri tuon Ocun hihnakoneen takia en ole ikinä kuullut yhtä kissamaisen hiljaista autoa kuin Ocu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ai, siehän se ihme säälli oot.

Uudet 1.2 ja 1.4 TSI moottorit on käsittääkseni vasta tulossa Skodiin. Vanhoja 1.6 ja 2.0 hihnakoneita on toki liikkeellä.

Mutta ero onkin siinä, että vw:n uusissa hihnakoneissa hihna on huoltovapaa.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
huoli huollossa kirjoitti:
Ai, siehän se ihme säälli oot.

Uudet 1.2 ja 1.4 TSI moottorit on käsittääkseni vasta tulossa Skodiin. Vanhoja 1.6 ja 2.0 hihnakoneita on toki liikkeellä.

Mutta ero onkin siinä, että vw:n uusissa hihnakoneissa hihna on huoltovapaa.....
Pitihän sen ketjunkin olla, mutta poikii kuitenkin oikein MEGAhuollon venyessään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
satulupauksia kirjoitti:
Pitihän sen ketjunkin olla, mutta poikii kuitenkin oikein MEGAhuollon venyessään.
Muissa merkeissä ketjukin on huoltovapaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ostin skodan uutena vm.2008 aj.142000km eikä mitään vikaa kun tekee normaalit huollot niin ei muuta kuin hanaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Paljonko on öljyä lisäilty ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
spilloil kirjoitti:
Paljonko on öljyä lisäilty ?
Ei tarvi lisäillä. Huollossa vaihtavat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvityshinta ei ratkaise mitään, vaan väliraha.
Ilmianna
Jaa
Miksi viette autonne vaihtoon?
Minä myyn edellisen itse pois ja ei tippaakaan kiinnosta kestääkö se kun sen käsistäni päästän yksityiskaupassa ei ole edes kuluttajansuoja asiaihmisillä mitään oikeuksia.
Sitten kun olen myynyt entisen ostan uuden käteisellä ja saan roiman alennuksen kun en raahaa vaihdokkia, rahaa pitää olla kun toimii minun tavallani mutta se on vanha keksintö ja säästäväisellä sitä saattaa jopa ollakkin omilla tileillään.
Kun myyt omasi saat pari tonnia vähemmän siitä kuin vahdossa mutta uuden käteisalennus ja taitava tinkiminen tuo erotuksen moninverroin takaisin, kokeilkaa niin tiedätte.
Ilmianna
Jaa
Kannattaa ostaa outo, joka menee hyvin käytettynä kaupaksi. Honda ja Toyota kestävät eikä jakopäät tai vaihteistot pauku.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

TSi-Ocun hyvityshinta

"Vaihdossa siis tarjosin 1.4 TSI Ocua. Myyjän ensimmäinen kysymys: "Onhan siihen jakopääremontti jo tehty ?" No omaan toki on tehty. Kyselin lisää myyjältä että mistä moinen mielenkiinto asiaa kohtaan. Vastaukseksi sain että ei ota sisään yhtään 1.2 / 1.4 TSI moottorista autoa mistä ei ole jakopäätä remontoitu. Tai jos ottaa niin hyvityshinnasta sulaa 3k€ automaattisesti pois"

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.1110

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta