Mikä mopo tytölle ? auttakaa pliis :(

mopedi

Oon hankkimas mopon heti enskeväänä ku täytän 15. Mikä mopo ois hyvä oon aatellu derbi drd'eetä, mutta oon vaa 157cm pitkä joten voisitteko kertoo jotain hyvii/matalii merkkejä ? Skoottereita on jokaisella tytöllä ja ne on rumia joten skootteria tai monkeyta en ehdottomasti halua. Kertokaa jotai merkkei millä pojat tulis kateelliseks ;) Noei pää asia et mopo kulkee ja ei oo kauheesti mitää vikoja ja sais maksaa sellasset pari tonnii.

79

10323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentävä Jeesus

      Eipä tuolla kauheasti ole väliä jos mopon uutena ostaa eikä virittele. Ja niinkuin sanoit, tärkeintä on että pääsee eteenpäin, osta joku tunnettu merkki, esim. Derbi, Aprilia, Gilera, Yamaha tai Rieju, noista on 3 ensimmäistä melkeimpä sama mopo, katteitten ulkonäköä lukuunottamatta, (katteetkin käy kaikki toisiinsa). Rieju ja Yamaha taas hieman erilaisia.

      • Hahha :D

        Luitko edes mitä mopedi kirjoitti? Luuletko että 187cm pitkä tyttö voisi ajaa apikalla, yamahalla tai riejulla? :D Perehdy asioihin ennen, kuin jaat näitä helvetin "hyviä" neuvoja!


    • tyttö

      Mikä noista malleista on ns.matalin ?

    • werhtsgeew

      no derbi, gilera ja aprilia ovat matalimmat sm renkailla (siis niillä "katurenkailla"), yamahat ja riejut on hieman korkeampia koska erilainen runko. ja jos siltikin on liian korkea, niin niihin on myytävänä madallusiskareita jolloin ylettää vaikka kuinka lyhyt ajamaan (tosin tällöin mopon ulkonäkö kärsii)

    • semmosta3

      Itselläni on DRD pro, olen 185 pitkä ja minulle ei mitään ongelmaa ole ainakaan.pituuden puolesta mutta luulen että saisi olla ainakin 165 pitkä koska kaverini joka on 167 ylltää juuri ja juuri maahan varvistellen.. harkitse :)

      • Ibfovy

        Herää jätkä se on 157cm


    • tyttö

      No voi perskutti. Kumpi on sitten parempi gilera vai aprilia ?

      • asdfgqwet

        no jos oot noin lyhyt niin osta vaan suosiolla se skootteri :D


      • detsillä pääsee

        osta yamaha DT siinä on tarpeeksi matala penkki, vaan 870mm istuinkorkeus. kaveri jolla DT joka on n.160cm nii yltää jo hyvin jalat maahan


    • Jos olet 157cm, nii
      • dfffd

        ei helvetti


      • Kun et tiedä, nii
        dfffd kirjoitti:

        ei helvetti

        kirjotat tommosta kommenttia. Meillä ollu parikin kiinalaista ja niissä mitää vikaa ollu, ajoo vaa. En käsitä, miks pitää ostaa kallis mopo, joka päältä ei edes jalat ylty maahan kunnolla, ku kunnon kiinalaisia saa paljo halvemmalla??? Mun oma mopo makso 850€ , oli vähän ajettu 40km mittarissa, sillä on vaa ajettu, huollot tietty tehty. Yhtää pulttia taikka mutterii ei oo tippunu, eikä edes oo tarvinnu kiristää.


      • hihhuli3
        Kun et tiedä, nii kirjoitti:

        kirjotat tommosta kommenttia. Meillä ollu parikin kiinalaista ja niissä mitää vikaa ollu, ajoo vaa. En käsitä, miks pitää ostaa kallis mopo, joka päältä ei edes jalat ylty maahan kunnolla, ku kunnon kiinalaisia saa paljo halvemmalla??? Mun oma mopo makso 850€ , oli vähän ajettu 40km mittarissa, sillä on vaa ajettu, huollot tietty tehty. Yhtää pulttia taikka mutterii ei oo tippunu, eikä edes oo tarvinnu kiristää.

        Minkäs merkkinen ja mallinen mopo on ollut kyseessä ?


      • Tollaset oli meillä
        hihhuli3 kirjoitti:

        Minkäs merkkinen ja mallinen mopo on ollut kyseessä ?

        http://www.motorpower.fi/mopot/regal50.htm tai toinen on vieläki mulla ajossa, eikä varmaa hävitetä tota toista edes pois. Varmaa noi meidän pikkumimmit alkaa ajaa sillä.


    • Kyllähän esim derbi drd saa muokkaamalla niin matalaksi että sulla ylettää jalat maahan :)

      • Aika vaikeeks

        menee tollanenki, että madaltaa. aika paljon pitää madaltaa, et 157cm tytsyllä jalat yltää maahan. ostaa kerralla matalan mopon.


    • tytteli4

      kiitos kaikille ketkä jaksaa vastata

      • 74379

        Miten olis masai db? Näpäkkä ja toimiva peli, sopii hyvin tytöllekkin!


    • vastausssssss

      Kun et kerta monkeyta haluu ni skyteam dax on vähän mankii isompi peli ja myös skyteam pbr ja ihan laadukkaitakin lisäksi. Ja oli myös joku tollasen crossityylinen oisko ollu derbi tai joku mitä pysty säädellä jousta että se ois matalempi :) mut noita skyteamin pyörii suosittelen :)

    • heh5

      Pystyykö derbejä madaltamaan ?

    • kskskkakakakakaka

      mun mielest joo mut en oo varma

    • jos isä maksaa :D

      moped bil om pappan betalar.

    • diddeli

      Kertokaas nyt vielä jotain vaihoehtoja.

      • SE on tässä!!

      • SE on tässä!!
        SE on tässä!! kirjoitti:

        Tässä todellinen vaihtoehto tosinaiselle; http://www.peugeotscooters.fi/skootterin-tuotekortti-1/vogue/standard-50/

        Kääntää varmasti päät ja ei ole jokaisella pojalla!! Edullinen hankkia ja pitää, mitäpä muuta voi mopolta vaatia!!

        Lisää... http://www.youtube.com/watch?v=EQXQHl3wPUY


      • Vautsivaude

      • Mimmi 95

      • Mobylette?
        SE on tässä!! kirjoitti:

        Lisää... http://www.youtube.com/watch?v=EQXQHl3wPUY

        Ihan saman näköinen, mitä Mobylette mopo oli ennen vanhaan, kun olen museossa nähnyt. Tosi smakee mopo, taidan ostaa tälläisen ensi kesän ajoihin! Jostai vielä retrokypärä niin täydellinen. Ehkä vähän nuo vanteet haittaa, saisikohan teräspinnoilla ja kromivanteilla?


      • Tätä mopoa voi ajaa
        SE on tässä!! kirjoitti:

        Lisää... http://www.youtube.com/watch?v=EQXQHl3wPUY

        ilman mopokorttia, kun on polkimet :D

        Mitä mopokortilla saa ajaa?
        Mopokortilla saat ajaa kaksi- ja kolmipyöräisiä mopoja (enimmäisnopeus 45 km/h ja moottorin tilavuus 50 cm3) sekä kevyttä nelipyörää.

        Pienitehoista polkimellista mopoa (enimmäisnopeus 25 km/h) saa ajaa ilman mopokorttia. Kuljettajan pitää silti olla vähintään 15-vuotias.


    • suxsux

      Itsekkin olen tyttö ja ajan mopolla ja olen sitä mieltä että skootterit o iha helvetin rumia... En kyllä aja mopokorttia vaikka omistan mopon vaan ajan mielummin kevarikortin :) mutta itse tykkään tosta Peugeot Xp mallista tai Xp7. Uutena maksaa sen 2790€.

    • mankiBoij

      X-Motos XP81 --> Kiinalainen 4-tahti mopo, niin sanottu ''välimalli''
      Painaa noin 80 kiloa, istuinkorkeus päälle 80cm.
      Itellä ollu tuo kyseinen mopo kohta vuoden ja hyvin toimii! :)
      Kulkee hyvin ja kiihtyy, Minulla ei ole ollut mitään vikaa.

      Ostan kyllä ehkä jonkun Yamaha Dt:n kesällä tai jonkun isomman tai tuunaan Polisportin katteilla tuon X-Motosin :)
      Olen itse ainaskin, Metri 73 pitkä ja hyvin pystyy ajamaan, Mopolla voi hyvin aikuisetkin ajamaan!

      TAI

      Polini XP4 --> Nelitahti, Italialainen mopo, niin sanottu ''välimalli''
      Kaverilla on ollut tuo mopo ja olen nahnyt sen livenä.
      Tuo X-Motos on hiukan sitä korkeempi ja pidempi.

      EI KANNATA KUUNNELLA, JOTAIN ETTÄ KIINALAISTA PASKAA, NEE EI TOSIAANKAA OO PASKAA JOS NIITÄ OSAA HUOLTAA!

      Eli 2kpl ''ei niin korkeita'' mopoja sopii esim. lyhyille ajajille jotka ei halua skootteria.
      T: mankiBoij

      • Hei haloo toi tytsy

        on 157cm pitkä, joten 80cm istuinkorkeus ei tuu kysymykseen mitenkää. Muuten oon kiinalaisista samaa mieltä, et ne kestää, ku vaa huoltaa ohjeitte mukaa.


    • smtracingteam

      on ihan sama minkä mopon ostat, koska liikkeessä sitä voi madaltaa. vaikket sitä liikkeestä ostanukkaan nii voit sen silti johonkin liikkeeseen viedä madalluttaan.

    • tytteli4

      Kärsiikö ulkonäkö jos madaltaa ?

      • Kärsii!!!

        No koko villin näköiseksi menee, jos korkeutta joutuu pudottamaan n. 20cm, että sulla ylettyy jalat kunnolla maahan. Tietty pienemmillä pyörillä saa matalammaksi.. mutta ne menee jo rakennemuutoksiin ja pitää katsastaa, tulee hintaa. Eli osta valmiiksi matala mopo!!


    • Tytteli!

      Derbi SENDA DRD PRO < onko toi matalin derbi ? istuinkorkeus 850mm. Onko muilla merkeillä vielä matalempia mopoja ? Tähän kysymykseen olisi kiva saada vastaus :)

      • Raptorikuski

    • tyttseli

      Siis toi on ihan järkyttävä, en mistää hinnasta ajalelis tommossella.

      • wrgwefr

        Taitaa tällä tyttselillä olla munat, sen verran kirjoitusvirheitä.. turha alkaa tervailemaan


      • tai sit iha munaton
        wrgwefr kirjoitti:

        Taitaa tällä tyttselillä olla munat, sen verran kirjoitusvirheitä.. turha alkaa tervailemaan

        heppu kirjoittelle muka tyttönä. ei paljo nää tyttöjä ajamassa enskamallin mopolla, kyl ne skodella tai monkeylla ajelee ja toi raptori on tosi hyvä tyttöjen ajaa.


    • tytteli14

      Anteeks vaa mutta ihan tyttö olen...

    • plööööö

      Osta PV!

    • DRD-likka

      Oon ite semmonen 158cm likka ja mulla oli Derbi Senda Drd Pro aikanaa ja pystyin ajaan sillä ihan hyvin. Käy liikkeessä kattomassa paikan päällä eri malleja ja kokeile istua niiden päällä, niin tiedät parhaiten mikä olis hyvä:) Ja skootteria en ottas ikinä minäkään...Nykyään onki sitte jo prätkät tallissa:)

      • tytteli6

        oi kiitos


    • batman2
      • hannaqq

        Moi, viitikkö laittaa noiden iskarien tiedot? Minkäpituset yms? Vissiin ei enää myynnissä sulla? Ainakin ilmoitus vanhentunut.


    • asuamatoo

      Osta masai DB tai polini? matalia rossi tyylisiä ja vaattees ei haise 2tahilta

      • DT07

        2T hajussa ei oo mitään vikaa ♥ :D mut kyllä se polini on luotettavampi kuin masai.


    • fbbfbffb

      Todellakin, masai ja polini hyviä vaihtoehtoja, pienikokoiselle. Kuluttaa vähän, ovat kestäviä ja pienikokoisia, eikä maksakkaan mitään mahottomia.

      Ehdottomasti vuosimalli väliltä 2007-2009, koska pitää olla tarpeeksi uusi, jotta vikoja olisi "mahdoillisimman vähän", mutta muutaman vuoden vanhoja, koska hinta tippuu roimasti, varsinkin ensimmäisten 2 vuoden aikana.

      Pv on asia vehje, mutta sitä en suosittele aloittleijoille ja kokemattomille, koska sitä vaan juotuu rassata ja huoltamaan. Asennettä siinä kuitenkin 7kertaa enemmän kuin missään uusenskassa.


      Jos päädyt Derbi/Rieju/Yamaha/Gilera, niin ihan sama minkä valitsee, kaikki varmasti yleisesti ottaen aivan hyviä.

    • make12v

      OTA PV TAI TUNTURI! :3 ANNATKO MYÖS PILUA?

      • Tunturi on voimakone

        pyoraprojekti.blogsp pyoraprojekti.blogspot.com/2009/03/tunturi-super-sport-kuvia.html ot.com/2009/03/tunturi-super-sport-kuvia.html

        Siinäpä se. Ja muuta et tarvi. Istuinkorkeus pikkusen enempi ku mankissa, tekniikka niin yksinkertanen että erkkikin sen korjaa, sekä et kuule keltään järjissään olevalta muuta kuin positiivista palautetta. :) Voin suositella muutaman vuoden kokemuksella! Pidetään nämä suomalaiset klassikot ajossa!!


      • Tunturi on voimakone
        Tunturi on voimakone kirjoitti:

        pyoraprojekti.blogsp pyoraprojekti.blogspot.com/2009/03/tunturi-super-sport-kuvia.html ot.com/2009/03/tunturi-super-sport-kuvia.html

        Siinäpä se. Ja muuta et tarvi. Istuinkorkeus pikkusen enempi ku mankissa, tekniikka niin yksinkertanen että erkkikin sen korjaa, sekä et kuule keltään järjissään olevalta muuta kuin positiivista palautetta. :) Voin suositella muutaman vuoden kokemuksella! Pidetään nämä suomalaiset klassikot ajossa!!

        Ja jos osoite ei toimi niin kuukeliin Tunturi Super Sport.


      • dsfdfd<dsfdf

        joo annan


    • oot lyhyt

      http://www.nettimoto.com/polini/xp4/873067 hommaa tämmöne

      • oot urvelo

        Siis hei haloo, mimmi on 157cm ja sä tarjoot sille tommosta, jossa istuinkorkeus 80cm, varmaa luetun ymmärrys himppa tökkii sulla!!!


    • DRD Special 2013

      Kyllä sie Derbillä yllät ajaa. Ite oon 160-165cm pitkä ja oon liikkessä käyny kokeilemassa tota DRD X-treme mallia ja hyvin yltää istua. Tsemppiä vaan ja ostat sen mopon mistä ite tykkäät :)

    • beta1

      Mene johonki liikkeeseen kattelemaan oman mielen mukaan mopoja:) ite ostin loistavan mopon jossa on loistava ajo asento ja vakiona menee 52-54km/h:) laadukkaat osat ja antaa tasaista kyytiä:) ja se on tuo: http://www.nettimoto.com/beta/rr/1091428 uus mopo on hyvä sen takia koska on takuu:)

      • beta1

        ps. istuin korkeutta saa säädettyä tos:) ite olen 182cm


      • Samat sullekin..
        beta1 kirjoitti:

        ps. istuin korkeutta saa säädettyä tos:) ite olen 182cm

        koko urvelo oot, jos luulet että mimmi 157cm pystyy tommosella ajaamaa, istuinkorkeus yli 80cm ja ne säädötki ihan p..seestä. Miks ostaa väkisi epäsopiva mopo iha sen takia, et jotku urpot neuvoo tämmösiä.


      • beta1
        Samat sullekin.. kirjoitti:

        koko urvelo oot, jos luulet että mimmi 157cm pystyy tommosella ajaamaa, istuinkorkeus yli 80cm ja ne säädötki ihan p..seestä. Miks ostaa väkisi epäsopiva mopo iha sen takia, et jotku urpot neuvoo tämmösiä.

        no kaveri joka on 164cm niin pysty ajamaan yamaha wr 125cc ja siinähän istuin korkeus on todella korkea... varmasti tuo tyttö vielä kasvaa ja mulla ylettyy betas jalat liian helposti maahan niin korotan sitä reilusti keväällä. Sit kun betaa vielä madaltais nini varmasti tuo tyttö ylettyis ajamaan.. :)


      • Samat sullekin..
        beta1 kirjoitti:

        no kaveri joka on 164cm niin pysty ajamaan yamaha wr 125cc ja siinähän istuin korkeus on todella korkea... varmasti tuo tyttö vielä kasvaa ja mulla ylettyy betas jalat liian helposti maahan niin korotan sitä reilusti keväällä. Sit kun betaa vielä madaltais nini varmasti tuo tyttö ylettyis ajamaan.. :)

        Sun kaveris on kuiteski 7cm pidempi, mitä toi mimmi on ja hieman epäilen ton sun kaveris ajamisia, siis kunnolla, hyvä jos varpaat jotenki ylttyy maaha. Et turha näitä liika korkeita on mimmeille tulla tarjoomaan ajettaviksi.
        Mun kaveri on kans 165cm ja meni ostaa just tommosen yamahan, nyt katuu ostostaan, kun ei oo mukava ajaa, on liikaa korkeutta.
        Joten aika paljon pitäs tota betaa madaltaa, että toi mimmi vois ajella ja miten urpon näköne se sitte olis :D


      • beta1
        Samat sullekin.. kirjoitti:

        Sun kaveris on kuiteski 7cm pidempi, mitä toi mimmi on ja hieman epäilen ton sun kaveris ajamisia, siis kunnolla, hyvä jos varpaat jotenki ylttyy maaha. Et turha näitä liika korkeita on mimmeille tulla tarjoomaan ajettaviksi.
        Mun kaveri on kans 165cm ja meni ostaa just tommosen yamahan, nyt katuu ostostaan, kun ei oo mukava ajaa, on liikaa korkeutta.
        Joten aika paljon pitäs tota betaa madaltaa, että toi mimmi vois ajella ja miten urpon näköne se sitte olis :D

        nojuu onhan se totta:D onhan se hankalaa ajatella lyhyemmän ihmisen näkökulmasta. no mut ei viitti täs alkaa sen enempää meidän kahden täyttää tätä keskustelua meidän jutuilla:D (kaveri kuitenki keuli ja kaikkee muuta teki sillä weeralla)


    • tahtoo prätkän

      Skootterihan ovat homojen ja akkojen ajoneuvoja.
      Oikeat, motoristiksi haluavat eivät niihin puutu.

      • Harrikka äijä

        Älä puhu p askaa, tosimiehillä on prätkän lisäksi vielä aito Vespa skootteri tallissa. Käy katsomassa vaikka moottoripyöränäyttelyssä, ketkä ostaa ja mitä.
        Meillä akka ajaa Harrikalla ja joskus mopollakin. Minäkin ajan Harrikalla ja mopollakin.


    • Paras tieto

      K-pipe.

    • fourteen

      Jincheng Knight

    • bomber4

      noh, gilera smt on hyvä ja luotettava ja sen istuin korkeus on 85cm ja en kyllä tiedä yllätkö ajaa koska mä en yltäny 160cm pitkänä

    • beta 5/5

      osta beta, saa säädettyä matalaksi, kulkee kurittomana vakio väleillä 80;)

      • Moposta oli kyse

        ..ei mistään laittomasta p askasta!


    • jinchengooooo7

      hanki tyttö skootteri, niinku kaikki muutekin tytöt, jos et ymmärrä vaihteellisten päälle. ei mopoa kantsi hankkii vaa sen takii et joku tulis kateelliseks siitä. mietippä shitä, viel kerran, miihin phääs pistät.

    • ItellägilerA
    • Linduskaxoxo

      Tää on aika vanha keskustelu mutta kai tästä on jolleki viellä hyötyä. Itse olen 14v tyttö ja joku vähä yli 160cm. Itselläni on Derbi X-Race. On juuri sen kokoinen että varpaat ylettyy maahan mutta kummaltakin puolelta ei ylety samaan aikaan. Eli on aika iso, mutta itselleni aika hyvä! suosittelen ostaa käytetyn mopon paljon halvempia ja ostin siis tori.fi jos jää jotain kysyttävää ni voin vastailla kikissä nimellä Lindelia_ kuviaki saa sitten keväämällä :)

    • nykyinenaikuinen

      Vanha pv suzuki, kasikympin pytty, hiukan asioista ymmärtävän kanavia viilaaman, 20mm dellorto kaasutin, kantta alas, mahdollisesti viides vaihde laatikkoo (vakiona 4 vaih, valmis paikka vitoselle kun purkaa lohkot ja ostaa osat, ei pakollinen, itellä ei ollut), 16-35 välit ja 3,5 tuuman vakiokumin tilalla 4 tuumanen taakse, etee voi jättää 3,5 (ei keuli niin helposti), gianellin tehoputki, näillä eväillä n.100-110km/h jo 25vuotta sitten, oli kylän kingimopo:)

    • Mopojonna

      Ite täytäntossa puolenvuoden päästä 15 ja aattelin veljen vanhalla Suzuki PV:llä ajella. Porukat ja veli nyt vaa haluaa että ostan sen vitun skooterin aka pölynimurin. Ei kiitos. Suosittele PV:tä semmone matala malli just ja helppo ajaa, ainoa huonopuoli on se että se on nelitahtinen joten pitää sekottaa bensat itse eikä voi bensa asemalla tankkailla.

    • Jokujamppa123

      Pakko vastata tuhon että ihan 2-tahti se PV on ja voi tankata ihan asemalla.

    • Anonyymi

      pappatunturi on best

    • Anonyymi

      hanki korkkarit joissa on öö varmaa 5cm paksut pohjat xDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe