Lenkillä koira luvatta ihmisen luo!

tolloja omistajia

Olin lenkillä ja otin matkalla lapsestani kuvia. Meidän ohi meni kaksi tanskandoggia ja toinen tuli mun viereen, oli ehkä kiinnostunut mitä rattaissa on. Ohi mennen toisen koiran kuono osui mun takamukseen! Siis miksi omistaja antaa noin vain mennä koira vieraan luo?? Koirat oli hihnassa kiinni. Tilaa oli hyvin ohittaa. Me oltiin kävelytien reunassa. Ei se edes komentanu niitä

85

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei maha mittää

      Sellaisia ihmisiä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Ainoastaan lain puuttuminen asiaan voi vaikuttaa tuollaisten tapsusten määrään.

      • Joopa joo

        Nyt sitten vain tekemään ilmoitusta poliisille seksuaalisesta ahdistelusta koiran avulla. Että oikein kehtasi peppuun koskea. Hävettävän kuvottavan törkeää eläimen hyväksikäyttöä omien seksifantasioiden toteuttamiseksi. Ilmoita myös eläinsuojeluun, niin vievät sen pois. Toisaalta, mitäs tarkoitusta varten sinä niitä kuvia räpsit? Eihän vaan ole jokin itsekäs tarkotusperä sinullakin?

        Siis mistä tällaisia ihmisiä onkaan tähän maahan si'innyt. Olisit nyt hyvä ihminen mieluummin ammattiloukkaantumisen sijaan käyttänyt tilaisuuden hyväksi räpsäissyt kuvan koirasta ja muksustasi.


      • dog hater
        Joopa joo kirjoitti:

        Nyt sitten vain tekemään ilmoitusta poliisille seksuaalisesta ahdistelusta koiran avulla. Että oikein kehtasi peppuun koskea. Hävettävän kuvottavan törkeää eläimen hyväksikäyttöä omien seksifantasioiden toteuttamiseksi. Ilmoita myös eläinsuojeluun, niin vievät sen pois. Toisaalta, mitäs tarkoitusta varten sinä niitä kuvia räpsit? Eihän vaan ole jokin itsekäs tarkotusperä sinullakin?

        Siis mistä tällaisia ihmisiä onkaan tähän maahan si'innyt. Olisit nyt hyvä ihminen mieluummin ammattiloukkaantumisen sijaan käyttänyt tilaisuuden hyväksi räpsäissyt kuvan koirasta ja muksustasi.

        Hyi Helvetti! Tän joopa joon mielestä toi oli ihan hyväksyttävää!! Ei tod. ollut. Kettuako niitä elukoita lähetätte ihmisiä haisteleen, ei kaikki oo samanlaisessa sukupuoli/henkisessä -yhteydessä elukoiden kaa, kun mitä koiraharrastajat keskimäärin...

        Vastatkaa koiraharrastajat, että miksi koiralle suvaitaan moinen käyttäytyminen, mutta ihmiselle ei??? Onko siinä uhrin kannalta jotain eroa????


      • 7+10
        dog hater kirjoitti:

        Hyi Helvetti! Tän joopa joon mielestä toi oli ihan hyväksyttävää!! Ei tod. ollut. Kettuako niitä elukoita lähetätte ihmisiä haisteleen, ei kaikki oo samanlaisessa sukupuoli/henkisessä -yhteydessä elukoiden kaa, kun mitä koiraharrastajat keskimäärin...

        Vastatkaa koiraharrastajat, että miksi koiralle suvaitaan moinen käyttäytyminen, mutta ihmiselle ei??? Onko siinä uhrin kannalta jotain eroa????

        "miksi koiralle suvaitaan moinen käyttäytyminen, mutta ihmiselle ei??? Onko siinä uhrin kannalta jotain eroa???? "

        Ai että onko? No kyllä tosiasia on että itseäni ainakin haittaa paljon vähemmän ohikulkevan koiran kirsun hipaisu persposkea kuin että joku sun kaltaisesi infantiili aivokääpiö pervo tulisi ja tuppaisi nokkansa perseeseeni. Tiedä mitä tauteja sääkin mukanasi kannat...


      • huvittava tyyppi oot
        dog hater kirjoitti:

        Hyi Helvetti! Tän joopa joon mielestä toi oli ihan hyväksyttävää!! Ei tod. ollut. Kettuako niitä elukoita lähetätte ihmisiä haisteleen, ei kaikki oo samanlaisessa sukupuoli/henkisessä -yhteydessä elukoiden kaa, kun mitä koiraharrastajat keskimäärin...

        Vastatkaa koiraharrastajat, että miksi koiralle suvaitaan moinen käyttäytyminen, mutta ihmiselle ei??? Onko siinä uhrin kannalta jotain eroa????

        Älä nyt naurata, nimität itseäsi "uhriksi". Johan sulle dog hater nauraa naurismaan aidatkin. :D


    • bullipoju

      Voi herra jestas sentään! Koskiko se sinuun? Ja noin törkeästi vielä?!
      Onko tosi että tähän maailmaan ei muita mahdu kuin sinä ja sinun suvunjatkeesi? Että kaikkien maailman ihmisten ja eläinten pitäisi ymmärtää pysyä vähintään puolen metrin päässä Teidän Ylhäisyydestänne? Ja kosketuksesta katkaistaan käsi (tai tassu)? Ihan vain pienenä infona, maailma ei pysähdy vaikka sinua ei täällä olisikaan.

      Ei ole että täällä maailmassa tuota suvaitsemattomuutta riittää kun tällaisiakin tyyppejä täällä elelee jotka ei mahdu edes samalle kävelytielle ja muksu vielä vieressä joka varmasi välittää tämän mahtavan kypsän käytöksen omille kakaroilleen. Terve taas..

      • yök_yö_peli

        Bullipojulta jäi huomaamatta, että uhri ei kerro toimineensa tai käyttäytyneensä ylipäänsä MITENKÄÄN. Bullipojulla kuitenkin tuntuu olevan SALATTUA TIETOA uhrin käytöksestä, jota Bullipoju paheksuu. Mistä Bullipoju sai salatun tiedon ? Miksi hän ei jaa sitä meidän kanssamme ? Miksi bullipoju ei yksityiskohtaiasesti kerro MITÄ paheksuttavaa uhrin käytöksessä oli ? Eikö bullipojun kirjoitus perustukaan faktaan ? Onko bullipojulla vilkas MIELIKUVITUS ?

        Et ihan ymmärrä ihmisten kanssa toimimisen periaatteita. Siihen kuuluu tietty kunnioitus ennen kaikkea muita ihmisiä kohtaan, koskapa se nyt vaan on järkevää, sillä koskaanhan ei voi tietää, mitä seurauksia tuntemattoman ihmisen ahdistelulla koiraa käyttäen voi loppupeleissä olla. Koirat on tapana pitää sopivan välimatkan päässä pikkulapsista, ihan maalaisjärkeä soveltaen. Juuri koiranomistajilla on tässä ymmärtämisvaikeuksia, esim krokotiilinomistajat pitävät elukkansa sopivan välimatkan päässä, ihan talonpoikaisjärkeä soveltaen. Ettei vaan satu mitään ikävää eikä itsellekään käy KIPEÄSTI. Selvästi eräille ihmisille ei ole koskaan käynyt kipeästi, joten heillä ei ole sitä viisautta, minkä aito tuntemattomien ihmisten kunnioitus synnyttää.

        Bullipoju, oletko keskustellut mielenterveystoimistolla itsetuhoisuudestasi, itsesuojeluvaistossasi selvästi on jotain vialla. Samoin sillä kaverilla joka laski koiransa pikkulapsen iholle, mutta häntä emme täällä tavoita.


      • fgghggjjhhg

        samaa mieltä..hyvin sanottu bullipoika. :) Ei lisättävää.


      • bullipoju
        yök_yö_peli kirjoitti:

        Bullipojulta jäi huomaamatta, että uhri ei kerro toimineensa tai käyttäytyneensä ylipäänsä MITENKÄÄN. Bullipojulla kuitenkin tuntuu olevan SALATTUA TIETOA uhrin käytöksestä, jota Bullipoju paheksuu. Mistä Bullipoju sai salatun tiedon ? Miksi hän ei jaa sitä meidän kanssamme ? Miksi bullipoju ei yksityiskohtaiasesti kerro MITÄ paheksuttavaa uhrin käytöksessä oli ? Eikö bullipojun kirjoitus perustukaan faktaan ? Onko bullipojulla vilkas MIELIKUVITUS ?

        Et ihan ymmärrä ihmisten kanssa toimimisen periaatteita. Siihen kuuluu tietty kunnioitus ennen kaikkea muita ihmisiä kohtaan, koskapa se nyt vaan on järkevää, sillä koskaanhan ei voi tietää, mitä seurauksia tuntemattoman ihmisen ahdistelulla koiraa käyttäen voi loppupeleissä olla. Koirat on tapana pitää sopivan välimatkan päässä pikkulapsista, ihan maalaisjärkeä soveltaen. Juuri koiranomistajilla on tässä ymmärtämisvaikeuksia, esim krokotiilinomistajat pitävät elukkansa sopivan välimatkan päässä, ihan talonpoikaisjärkeä soveltaen. Ettei vaan satu mitään ikävää eikä itsellekään käy KIPEÄSTI. Selvästi eräille ihmisille ei ole koskaan käynyt kipeästi, joten heillä ei ole sitä viisautta, minkä aito tuntemattomien ihmisten kunnioitus synnyttää.

        Bullipoju, oletko keskustellut mielenterveystoimistolla itsetuhoisuudestasi, itsesuojeluvaistossasi selvästi on jotain vialla. Samoin sillä kaverilla joka laski koiransa pikkulapsen iholle, mutta häntä emme täällä tavoita.

        Ahaa! :D Ja mitähän salattua tietoa minulla on, haluaisin itsekin tietää! :D
        Mitä paheksuttavaa "uhrin" käytöksessä on? Tällä hetkellä hänen käytöksessään on aika paljonkin paheksuttavaa! Tämä maailma on ihmisiä ja eläimiä pullollaan ja jos joku kehtaa sinua kuonollaan koskea niin kyllä se aika naurettavaa on nostaa siitä haloo! Päivä toisensa jälkeen joudun väistelemään kaupungilla kakaroita jotka juoksentelevat pää kolmantena jalkana eteensä katsomatta, me jouduimme rakentemaan pihallemme aidan jotta saisimme pidettyä naapurin kotirauhaa rikkovat lapset poissa, ja tämä "uhri" kehtaa valittaa siitä kun koiran nenä osui sen persukseen? Jos täällä tahtoo elää muiden ihmisten ja eläinten kanssa eikä kodassa keskellä metsää (missä sielläkin kyllä niitä eläimiä) on myös ymmärrettävä että maailma ei pyöri oman navan mukaan ja joskus joku väistämättä tökkää sinua persposkeen ilman sen kummempia tarkoitus periä!

        Ja kyllä minun kirjoitukseni perustuu faktaan! Voin ihan 110% varmuudella sanoa että maailma ei todellakaan pyöri vain aloittajan navan ympärillä, eikä todellakaan pysähdy vaikka hän täältä pallon pinnalta jossain vaiheessa häviääkin. Ja voin myös aika suurella todennäköisyydellä veikata että hän tulee siirtämään tuon typerän asenteensa lapseensa. Muut jutut mitä kirjoitin olivat kysymyksiä, siksi niissä oli se kysymysmerkki perässä.

        Pikku lapsen iholle? Voitko sinä kertoa minulle missä kohtaa tässä kirjoituksessa mainittiin että se oli lapsen iho eikä kirjoittajan iho johon koira koski! :D

        "uhri" voi herra jestas sentään.. :D


      • dog hater
        bullipoju kirjoitti:

        Ahaa! :D Ja mitähän salattua tietoa minulla on, haluaisin itsekin tietää! :D
        Mitä paheksuttavaa "uhrin" käytöksessä on? Tällä hetkellä hänen käytöksessään on aika paljonkin paheksuttavaa! Tämä maailma on ihmisiä ja eläimiä pullollaan ja jos joku kehtaa sinua kuonollaan koskea niin kyllä se aika naurettavaa on nostaa siitä haloo! Päivä toisensa jälkeen joudun väistelemään kaupungilla kakaroita jotka juoksentelevat pää kolmantena jalkana eteensä katsomatta, me jouduimme rakentemaan pihallemme aidan jotta saisimme pidettyä naapurin kotirauhaa rikkovat lapset poissa, ja tämä "uhri" kehtaa valittaa siitä kun koiran nenä osui sen persukseen? Jos täällä tahtoo elää muiden ihmisten ja eläinten kanssa eikä kodassa keskellä metsää (missä sielläkin kyllä niitä eläimiä) on myös ymmärrettävä että maailma ei pyöri oman navan mukaan ja joskus joku väistämättä tökkää sinua persposkeen ilman sen kummempia tarkoitus periä!

        Ja kyllä minun kirjoitukseni perustuu faktaan! Voin ihan 110% varmuudella sanoa että maailma ei todellakaan pyöri vain aloittajan navan ympärillä, eikä todellakaan pysähdy vaikka hän täältä pallon pinnalta jossain vaiheessa häviääkin. Ja voin myös aika suurella todennäköisyydellä veikata että hän tulee siirtämään tuon typerän asenteensa lapseensa. Muut jutut mitä kirjoitin olivat kysymyksiä, siksi niissä oli se kysymysmerkki perässä.

        Pikku lapsen iholle? Voitko sinä kertoa minulle missä kohtaa tässä kirjoituksessa mainittiin että se oli lapsen iho eikä kirjoittajan iho johon koira koski! :D

        "uhri" voi herra jestas sentään.. :D

        Se maailma pyörii sen tanskadogin navan ympärillä, SE haluaa haistella peppuja, se HÄNELLE suotakoon. Ja ihmiset voi pitää turpansa kii. On ne koirat vaaan niin ihanii


      • masa mainio
        bullipoju kirjoitti:

        Ahaa! :D Ja mitähän salattua tietoa minulla on, haluaisin itsekin tietää! :D
        Mitä paheksuttavaa "uhrin" käytöksessä on? Tällä hetkellä hänen käytöksessään on aika paljonkin paheksuttavaa! Tämä maailma on ihmisiä ja eläimiä pullollaan ja jos joku kehtaa sinua kuonollaan koskea niin kyllä se aika naurettavaa on nostaa siitä haloo! Päivä toisensa jälkeen joudun väistelemään kaupungilla kakaroita jotka juoksentelevat pää kolmantena jalkana eteensä katsomatta, me jouduimme rakentemaan pihallemme aidan jotta saisimme pidettyä naapurin kotirauhaa rikkovat lapset poissa, ja tämä "uhri" kehtaa valittaa siitä kun koiran nenä osui sen persukseen? Jos täällä tahtoo elää muiden ihmisten ja eläinten kanssa eikä kodassa keskellä metsää (missä sielläkin kyllä niitä eläimiä) on myös ymmärrettävä että maailma ei pyöri oman navan mukaan ja joskus joku väistämättä tökkää sinua persposkeen ilman sen kummempia tarkoitus periä!

        Ja kyllä minun kirjoitukseni perustuu faktaan! Voin ihan 110% varmuudella sanoa että maailma ei todellakaan pyöri vain aloittajan navan ympärillä, eikä todellakaan pysähdy vaikka hän täältä pallon pinnalta jossain vaiheessa häviääkin. Ja voin myös aika suurella todennäköisyydellä veikata että hän tulee siirtämään tuon typerän asenteensa lapseensa. Muut jutut mitä kirjoitin olivat kysymyksiä, siksi niissä oli se kysymysmerkki perässä.

        Pikku lapsen iholle? Voitko sinä kertoa minulle missä kohtaa tässä kirjoituksessa mainittiin että se oli lapsen iho eikä kirjoittajan iho johon koira koski! :D

        "uhri" voi herra jestas sentään.. :D

        Kaikki tietävät, että pienet lapset eivät ole tunnettuja siitä että purisivat yllättäen tai yllättämättä. Koirien vertaaminen lapsiin ei ole aiheellista. Koirat ovat potentiaalisesti vaarallisia, poliisi käyttää niitä aseena, samoin eräät pelokkaat tavalliset ihmiset.

        Lapsia ei käytetä aseena. Lapset eivät liity tähän asiaan. Uhri -termi on paikallaan usein kun koira ahdistelee.

        Vastuuton koiranomistaja siirtää pelkoja muihin, kun koiransa ei olekaan kontrollissa.

        Bullipoju, kaipaat selvästi ihmiskontakteja ja mielenterveyspalveluja. Et elä ihmisten maailmassa. Säälin sinua, koirinesi ja koirakeskeisyyttäsi. Tämä ei ole koirien, vaan ihmisten yhteiskunta. Tiedät varmasti sen. Tällä palstalla teitä riittää. Olen myös tavannut muutaman.


      • bullipoju
        masa mainio kirjoitti:

        Kaikki tietävät, että pienet lapset eivät ole tunnettuja siitä että purisivat yllättäen tai yllättämättä. Koirien vertaaminen lapsiin ei ole aiheellista. Koirat ovat potentiaalisesti vaarallisia, poliisi käyttää niitä aseena, samoin eräät pelokkaat tavalliset ihmiset.

        Lapsia ei käytetä aseena. Lapset eivät liity tähän asiaan. Uhri -termi on paikallaan usein kun koira ahdistelee.

        Vastuuton koiranomistaja siirtää pelkoja muihin, kun koiransa ei olekaan kontrollissa.

        Bullipoju, kaipaat selvästi ihmiskontakteja ja mielenterveyspalveluja. Et elä ihmisten maailmassa. Säälin sinua, koirinesi ja koirakeskeisyyttäsi. Tämä ei ole koirien, vaan ihmisten yhteiskunta. Tiedät varmasti sen. Tällä palstalla teitä riittää. Olen myös tavannut muutaman.

        Sääli vain ihan rauhassa, ei ole minulta pois. Koira koski kuonollaan ihmiseen. Ei mitään muuta, aloittajakin sanoi että koira teki sen ohimennen. Jos tosiaan ei elämässä ole mitään sen suurempia murheita kuin koiran kuonon kosketus niin olisi vain aloittaja tyytyväinen elämäänsä, asiat voisivat olla paljon pahemminkin.

        Ja niistä lasten vaarattomuudesta:
        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288338883880.html

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012112016348621_ul.shtml

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012082916012993_uu.shtml


      • totuuden vartija
        bullipoju kirjoitti:

        Sääli vain ihan rauhassa, ei ole minulta pois. Koira koski kuonollaan ihmiseen. Ei mitään muuta, aloittajakin sanoi että koira teki sen ohimennen. Jos tosiaan ei elämässä ole mitään sen suurempia murheita kuin koiran kuonon kosketus niin olisi vain aloittaja tyytyväinen elämäänsä, asiat voisivat olla paljon pahemminkin.

        Ja niistä lasten vaarattomuudesta:
        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288338883880.html

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012112016348621_ul.shtml

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012082916012993_uu.shtml

        Olet sen lajin koiranomistaja joka vertaa koirien aiheuttamia ongelmatilanteita lasten aiheuttamiin ongelmatilanteisiin. Tällä palstalla käsitellään koiria, ei lapsia, autoja tai liikennettä, kaavoitusta eikä uskontoa, joissa aiheissa sinänsä on myös ongelmansa. Haluat nostaa lapset esiin. Et pidä lapsista ja haluat tuoda sen esiin koiria käsittelevällä foorumilla kun puhe on koirien aiheuttamista ongelmista.


      • bullipoju
        totuuden vartija kirjoitti:

        Olet sen lajin koiranomistaja joka vertaa koirien aiheuttamia ongelmatilanteita lasten aiheuttamiin ongelmatilanteisiin. Tällä palstalla käsitellään koiria, ei lapsia, autoja tai liikennettä, kaavoitusta eikä uskontoa, joissa aiheissa sinänsä on myös ongelmansa. Haluat nostaa lapset esiin. Et pidä lapsista ja haluat tuoda sen esiin koiria käsittelevällä foorumilla kun puhe on koirien aiheuttamista ongelmista.

        Enkä ole. Se oli vain esimerkki, turha kuvitellakaan että yhden esimerkin perusteella tietäisit tasantarkkaan millainen olen. Lapset ovat minusta hyvä esimerkki monessa tilanteessa ku puhutaan koirista koska molempien pitäisi olla aikuisen hallinnassa ja kummankin virheistä syytetään aikuista eikä lasta tai koiraa.

        Minusta on todella typerää alkaa keskusteluun kommentoimisen sijasta kommentoimaan itse keskustelijaa. Eikö itse aiheeseen riitä enää sanottavaa vai mistä johtuu että pitää minua alkaa arvostelemaan? Vai muutuiko tämä keskustelun aihe yhtäkkiä arvostellaan bullipojua- aiheeksi minun huomaamattani? Kun luulin ihan että keskustelemme siitä kuinka maata kaatava juttu se on jos koira koskettaa kuonollaan ohikulkijaa.


      • rauhoitu hyvä masa
        masa mainio kirjoitti:

        Kaikki tietävät, että pienet lapset eivät ole tunnettuja siitä että purisivat yllättäen tai yllättämättä. Koirien vertaaminen lapsiin ei ole aiheellista. Koirat ovat potentiaalisesti vaarallisia, poliisi käyttää niitä aseena, samoin eräät pelokkaat tavalliset ihmiset.

        Lapsia ei käytetä aseena. Lapset eivät liity tähän asiaan. Uhri -termi on paikallaan usein kun koira ahdistelee.

        Vastuuton koiranomistaja siirtää pelkoja muihin, kun koiransa ei olekaan kontrollissa.

        Bullipoju, kaipaat selvästi ihmiskontakteja ja mielenterveyspalveluja. Et elä ihmisten maailmassa. Säälin sinua, koirinesi ja koirakeskeisyyttäsi. Tämä ei ole koirien, vaan ihmisten yhteiskunta. Tiedät varmasti sen. Tällä palstalla teitä riittää. Olen myös tavannut muutaman.

        älä nyt hyvä ihminen pingota, rauhoitu vähän, löysää sitä pipoasi. Sinä tarvitset paluuta takaisin luontoon ja eläinten yhteyteen, olet ajautunut kauas siitä mistä olet lähtöisin. taidat olla kaupunkilaisia. teitä heikkohermoisia riittää siellä ...


    • yök_yö_peli

      Juu koiranomistaja ei nyt ymmärrä että maailmassa on muitakin kuin hän ja koiransa. Täällä kirjoittavilla on "romanssi" kiihkeimmillään ... Kauan ilman ihmissuhteita vietettyään ihminen hankkii koiran .... Ketsuppipullon korkki napsahtaa auki ... Näin upeatako se onkin ! .... Nyt sitä saa vaikka joka yö ! Kyllä koira on nami nami ja hani !
      Kirjoitanpa heti nettiin mitä ihanaa tehtiin räksyn kanssa viime yönä !

    • orvokki.

      On myös olemassa ihmisiä jotka saattavat pelätä koiria. Ehkä jopa fobiaksi asti. Sitten mennään päästämään se oma kiltti koira toisen luo. Sellainen saattaa ahdistaa paljonkin. Kyllä jokaisen koiran omistajan tulisi hallita oma koiransa niin hyvin ettei liian lähelle tarvitsisi mennä... Saati sitten kosketus etäisyydelle..

      • bullipoju

        Minä pelkään ihmisiä. Siis minulla on diagnosoitu jonkin asteinen toripelko joka esiintyy paniikkihäiriön muodossa. Esim. kaupungilla minulla alkaa ahdistaa hyvin nopeasti jos joudun kävelemään suuren massan joukossa. Silti, jos kaupungille haluan mennä, minun on vain kestettävä se. En voi alkaa siellä huutamaan ihmisille "pysykää kaukana, PYSYKÄÄ KAUKANA". Minä olen se jolla se ongelma on ja minun on ongelman kanssa osattava elää. Tiedän että ne ihmiset eivät siellä kaupungilla minun kiusaksi ole ja mielellään kyllä kävelisivät kauempana jos tilan antaisi siihen mahdollisuuden.
        Tämä mitä minä teen, on nöyrää yhteiskunnassa elämistä, en kuvittele olevani mikään kuninkaallinen jonka tahtoon muiden on alistuttava, jos jokin häiritsee minua MINÄ olen se joka tilanteesta poistuu eikä kukaan muu! Koska täällä kuitenkin on muutama muukin, joten on turha alkaa mitään erityiskohtelua vaatimaan. Joskus saa kättä. päätä, tai nenää kankkun sivuun ja sen kanssa on vain elettävä! :D

        Ei tämä koiran omistajakaan varmasti usuttanut koiraansa aloittajan kimppuun. He kävelivät ohi, omistaja tiesi että koira on kiltti ja tiesi varmasti että koira korkeintaan nuuhkaisee ohi mennessään. Isosta koirasta kun on kyse sen ei varmasti tarvitse kuin vähän päätään kääntää että yltää nuuhkaisemaan ohi mennen.
        Jos on niin paha koirapelko että ei kestä edes tuollaista ystävällistä lyhyttä kontaktia koiran kanssa, kannattaisikohan varoittaa sitä koiran ulkoiluttajaa etukäteen kun he ovat sieltä tulossa, että kiertäkää sitten kaukaa, eikä olettaa taas vaihteeksi että muut ihmiset osaavat lukea ajatuksesi??


      • wuffex
        bullipoju kirjoitti:

        Minä pelkään ihmisiä. Siis minulla on diagnosoitu jonkin asteinen toripelko joka esiintyy paniikkihäiriön muodossa. Esim. kaupungilla minulla alkaa ahdistaa hyvin nopeasti jos joudun kävelemään suuren massan joukossa. Silti, jos kaupungille haluan mennä, minun on vain kestettävä se. En voi alkaa siellä huutamaan ihmisille "pysykää kaukana, PYSYKÄÄ KAUKANA". Minä olen se jolla se ongelma on ja minun on ongelman kanssa osattava elää. Tiedän että ne ihmiset eivät siellä kaupungilla minun kiusaksi ole ja mielellään kyllä kävelisivät kauempana jos tilan antaisi siihen mahdollisuuden.
        Tämä mitä minä teen, on nöyrää yhteiskunnassa elämistä, en kuvittele olevani mikään kuninkaallinen jonka tahtoon muiden on alistuttava, jos jokin häiritsee minua MINÄ olen se joka tilanteesta poistuu eikä kukaan muu! Koska täällä kuitenkin on muutama muukin, joten on turha alkaa mitään erityiskohtelua vaatimaan. Joskus saa kättä. päätä, tai nenää kankkun sivuun ja sen kanssa on vain elettävä! :D

        Ei tämä koiran omistajakaan varmasti usuttanut koiraansa aloittajan kimppuun. He kävelivät ohi, omistaja tiesi että koira on kiltti ja tiesi varmasti että koira korkeintaan nuuhkaisee ohi mennessään. Isosta koirasta kun on kyse sen ei varmasti tarvitse kuin vähän päätään kääntää että yltää nuuhkaisemaan ohi mennen.
        Jos on niin paha koirapelko että ei kestä edes tuollaista ystävällistä lyhyttä kontaktia koiran kanssa, kannattaisikohan varoittaa sitä koiran ulkoiluttajaa etukäteen kun he ovat sieltä tulossa, että kiertäkää sitten kaukaa, eikä olettaa taas vaihteeksi että muut ihmiset osaavat lukea ajatuksesi??

        Hei! Kerro omistajallesi, ettei kirjaa kaikkia aivopierujasi nettiin julkaistavaksi. Koira ei kuitenkaan koskaan yllä ihmisen älykkyystasolle.


      • likkasuomesta

        Mina toissa joudun paljon kantamaan tavaroita ulkosalla ja taytyy myontaa etta inhottaa kun on kummatkin kadet pitamassa paketteja ja joku antaa koiransa suoraan puskea nokkasa mun persukseen-ei koiran omistaja katso tassa olleskaan mitaan vikaa olevan Onneksi olen niin rohkea etta uskallan sanoo omistajalle etta koiran nokka pois perseestani heti.............tama on omistajalle niin loukkaavaa etta muistaa minut seuraavalla kerralla..........taytyy sanoo etta minua ainaskin hairitsee sellanen etta elaimet tulevat nuuskimaan liian lahelle. Minun koirani eivat hypi ihmisten paalle eivatka kay perseita nuuskimassa.


      • dog hater
        bullipoju kirjoitti:

        Minä pelkään ihmisiä. Siis minulla on diagnosoitu jonkin asteinen toripelko joka esiintyy paniikkihäiriön muodossa. Esim. kaupungilla minulla alkaa ahdistaa hyvin nopeasti jos joudun kävelemään suuren massan joukossa. Silti, jos kaupungille haluan mennä, minun on vain kestettävä se. En voi alkaa siellä huutamaan ihmisille "pysykää kaukana, PYSYKÄÄ KAUKANA". Minä olen se jolla se ongelma on ja minun on ongelman kanssa osattava elää. Tiedän että ne ihmiset eivät siellä kaupungilla minun kiusaksi ole ja mielellään kyllä kävelisivät kauempana jos tilan antaisi siihen mahdollisuuden.
        Tämä mitä minä teen, on nöyrää yhteiskunnassa elämistä, en kuvittele olevani mikään kuninkaallinen jonka tahtoon muiden on alistuttava, jos jokin häiritsee minua MINÄ olen se joka tilanteesta poistuu eikä kukaan muu! Koska täällä kuitenkin on muutama muukin, joten on turha alkaa mitään erityiskohtelua vaatimaan. Joskus saa kättä. päätä, tai nenää kankkun sivuun ja sen kanssa on vain elettävä! :D

        Ei tämä koiran omistajakaan varmasti usuttanut koiraansa aloittajan kimppuun. He kävelivät ohi, omistaja tiesi että koira on kiltti ja tiesi varmasti että koira korkeintaan nuuhkaisee ohi mennessään. Isosta koirasta kun on kyse sen ei varmasti tarvitse kuin vähän päätään kääntää että yltää nuuhkaisemaan ohi mennen.
        Jos on niin paha koirapelko että ei kestä edes tuollaista ystävällistä lyhyttä kontaktia koiran kanssa, kannattaisikohan varoittaa sitä koiran ulkoiluttajaa etukäteen kun he ovat sieltä tulossa, että kiertäkää sitten kaukaa, eikä olettaa taas vaihteeksi että muut ihmiset osaavat lukea ajatuksesi??

        Sinut on kasvatettu väärin. Oikeanlaisella sosiaalistamisella ja kasvatuksella sinusta oltaisiin saatu mitä ihmisystävällisin individualisti. Silloin sinulla ei olisi torikammoa. Vika ei ole sinussa, koska vika on aina siellä hihnan toisessa päässä.


      • dog hater
        bullipoju kirjoitti:

        Minä pelkään ihmisiä. Siis minulla on diagnosoitu jonkin asteinen toripelko joka esiintyy paniikkihäiriön muodossa. Esim. kaupungilla minulla alkaa ahdistaa hyvin nopeasti jos joudun kävelemään suuren massan joukossa. Silti, jos kaupungille haluan mennä, minun on vain kestettävä se. En voi alkaa siellä huutamaan ihmisille "pysykää kaukana, PYSYKÄÄ KAUKANA". Minä olen se jolla se ongelma on ja minun on ongelman kanssa osattava elää. Tiedän että ne ihmiset eivät siellä kaupungilla minun kiusaksi ole ja mielellään kyllä kävelisivät kauempana jos tilan antaisi siihen mahdollisuuden.
        Tämä mitä minä teen, on nöyrää yhteiskunnassa elämistä, en kuvittele olevani mikään kuninkaallinen jonka tahtoon muiden on alistuttava, jos jokin häiritsee minua MINÄ olen se joka tilanteesta poistuu eikä kukaan muu! Koska täällä kuitenkin on muutama muukin, joten on turha alkaa mitään erityiskohtelua vaatimaan. Joskus saa kättä. päätä, tai nenää kankkun sivuun ja sen kanssa on vain elettävä! :D

        Ei tämä koiran omistajakaan varmasti usuttanut koiraansa aloittajan kimppuun. He kävelivät ohi, omistaja tiesi että koira on kiltti ja tiesi varmasti että koira korkeintaan nuuhkaisee ohi mennessään. Isosta koirasta kun on kyse sen ei varmasti tarvitse kuin vähän päätään kääntää että yltää nuuhkaisemaan ohi mennen.
        Jos on niin paha koirapelko että ei kestä edes tuollaista ystävällistä lyhyttä kontaktia koiran kanssa, kannattaisikohan varoittaa sitä koiran ulkoiluttajaa etukäteen kun he ovat sieltä tulossa, että kiertäkää sitten kaukaa, eikä olettaa taas vaihteeksi että muut ihmiset osaavat lukea ajatuksesi??

        "Jos on niin paha koirapelko että ei kestä edes tuollaista ystävällistä lyhyttä kontaktia koiran kanssa, kannattaisikohan varoittaa sitä koiran ulkoiluttajaa etukäteen kun he ovat sieltä tulossa, että kiertäkää sitten kaukaa, eikä olettaa taas vaihteeksi että muut ihmiset osaavat lukea ajatuksesi?? "

        Ilmeisesti raiskauksen uhrinkin olisi pitänyt ennakkoon kertoa rikoksen tekijälle ,että hän ei moista käytöstä hyväksy. Mistäpä raiskaaja olisi voinut "ajatuksia lukea"??? Uhrin syytä siis kaikki, raiskaajat ja koirat on niin ihanii


      • bullipoju
        dog hater kirjoitti:

        "Jos on niin paha koirapelko että ei kestä edes tuollaista ystävällistä lyhyttä kontaktia koiran kanssa, kannattaisikohan varoittaa sitä koiran ulkoiluttajaa etukäteen kun he ovat sieltä tulossa, että kiertäkää sitten kaukaa, eikä olettaa taas vaihteeksi että muut ihmiset osaavat lukea ajatuksesi?? "

        Ilmeisesti raiskauksen uhrinkin olisi pitänyt ennakkoon kertoa rikoksen tekijälle ,että hän ei moista käytöstä hyväksy. Mistäpä raiskaaja olisi voinut "ajatuksia lukea"??? Uhrin syytä siis kaikki, raiskaajat ja koirat on niin ihanii

        Ja raiskaushan on ihan tismalleen sama asia kuin se että koira tökkää kuonolla persposkeen?


      • bullipoju
        dog hater kirjoitti:

        Sinut on kasvatettu väärin. Oikeanlaisella sosiaalistamisella ja kasvatuksella sinusta oltaisiin saatu mitä ihmisystävällisin individualisti. Silloin sinulla ei olisi torikammoa. Vika ei ole sinussa, koska vika on aina siellä hihnan toisessa päässä.

        Niin varmasti onkin. Minä olen aina ollut vähän sellainen "yksinäinen susi" ja varmasti jos olisin enemmän liikkunut ihmisten seurassa olisin ihan erilainen.
        Itse olen kyllä ihan asiakaspalvelu työssä ja työskentelen ihmisten kanssa päivittäin joten en voi kyllä niin jyrkästi väittää ettenkö ihmisystävällinen olisi! En vain pidä siitä jos niitä on paljon ympärilläni.


      • sami jeppe
        bullipoju kirjoitti:

        Niin varmasti onkin. Minä olen aina ollut vähän sellainen "yksinäinen susi" ja varmasti jos olisin enemmän liikkunut ihmisten seurassa olisin ihan erilainen.
        Itse olen kyllä ihan asiakaspalvelu työssä ja työskentelen ihmisten kanssa päivittäin joten en voi kyllä niin jyrkästi väittää ettenkö ihmisystävällinen olisi! En vain pidä siitä jos niitä on paljon ympärilläni.

        ha hahahaaa!! Pääse aina huutonauru kun joku peräkammarin ressukka vertaa "itseään yksinäiseensuteen".


      • bullipoju
        sami jeppe kirjoitti:

        ha hahahaaa!! Pääse aina huutonauru kun joku peräkammarin ressukka vertaa "itseään yksinäiseensuteen".

        Mukava että voin sinua viihdyttää. Itse kyllä tällä hetkellä asiakaspalvelutöissä ja olen myös avoliitossa joten eipä sitä "yksinäisen susi" voi olla vaikka välissä ehkä tahtoisikin. Ennen oli toisin. Ressukka ehkä sinusta mutta "yksinäinen susi" voi olla ihan omasta valinnastakin. Jokaista vastaantulijaa ei tarvitse parhaaksi kaveriksi ottaa, niin kuin tuntuu että joillakin on tapana! Itsellä jaksaa kummastuttaa ne ihmiset jotka päivä päivän jälkeen jaksavat valittaa vaikeista ihmissuhteistaan, onhan se vaikeaa kun on PAKKO olla niitä ihmisiä siinä ympärillä hinnalla millä hyvänsä ja määrä korvaa laadun. On olemassa myös ihmisriippuvaisuutta..


      • totta puhut.......
        bullipoju kirjoitti:

        Mukava että voin sinua viihdyttää. Itse kyllä tällä hetkellä asiakaspalvelutöissä ja olen myös avoliitossa joten eipä sitä "yksinäisen susi" voi olla vaikka välissä ehkä tahtoisikin. Ennen oli toisin. Ressukka ehkä sinusta mutta "yksinäinen susi" voi olla ihan omasta valinnastakin. Jokaista vastaantulijaa ei tarvitse parhaaksi kaveriksi ottaa, niin kuin tuntuu että joillakin on tapana! Itsellä jaksaa kummastuttaa ne ihmiset jotka päivä päivän jälkeen jaksavat valittaa vaikeista ihmissuhteistaan, onhan se vaikeaa kun on PAKKO olla niitä ihmisiä siinä ympärillä hinnalla millä hyvänsä ja määrä korvaa laadun. On olemassa myös ihmisriippuvaisuutta..

        Olet oikeassa bullipoju. Sinulla on terve ajatusmaailma. Ajattelen samoin kuin sinä. Eniten säälittää ne, joilla on se "sosiaalinen media" , eli joku fb ainoa maailma.


      • villava hiiri
        bullipoju kirjoitti:

        Minä pelkään ihmisiä. Siis minulla on diagnosoitu jonkin asteinen toripelko joka esiintyy paniikkihäiriön muodossa. Esim. kaupungilla minulla alkaa ahdistaa hyvin nopeasti jos joudun kävelemään suuren massan joukossa. Silti, jos kaupungille haluan mennä, minun on vain kestettävä se. En voi alkaa siellä huutamaan ihmisille "pysykää kaukana, PYSYKÄÄ KAUKANA". Minä olen se jolla se ongelma on ja minun on ongelman kanssa osattava elää. Tiedän että ne ihmiset eivät siellä kaupungilla minun kiusaksi ole ja mielellään kyllä kävelisivät kauempana jos tilan antaisi siihen mahdollisuuden.
        Tämä mitä minä teen, on nöyrää yhteiskunnassa elämistä, en kuvittele olevani mikään kuninkaallinen jonka tahtoon muiden on alistuttava, jos jokin häiritsee minua MINÄ olen se joka tilanteesta poistuu eikä kukaan muu! Koska täällä kuitenkin on muutama muukin, joten on turha alkaa mitään erityiskohtelua vaatimaan. Joskus saa kättä. päätä, tai nenää kankkun sivuun ja sen kanssa on vain elettävä! :D

        Ei tämä koiran omistajakaan varmasti usuttanut koiraansa aloittajan kimppuun. He kävelivät ohi, omistaja tiesi että koira on kiltti ja tiesi varmasti että koira korkeintaan nuuhkaisee ohi mennessään. Isosta koirasta kun on kyse sen ei varmasti tarvitse kuin vähän päätään kääntää että yltää nuuhkaisemaan ohi mennen.
        Jos on niin paha koirapelko että ei kestä edes tuollaista ystävällistä lyhyttä kontaktia koiran kanssa, kannattaisikohan varoittaa sitä koiran ulkoiluttajaa etukäteen kun he ovat sieltä tulossa, että kiertäkää sitten kaukaa, eikä olettaa taas vaihteeksi että muut ihmiset osaavat lukea ajatuksesi??

        Minua on lähestynyt koira joka oli ns irti ja isäntä jossain.
        Koira laukkaili paikalle, ihan irti ja tuntematon iso rakki.
        Ystävällinen toki.

        Mutta missä H-vetissä on isäntä ja mitä teen sidotun koiranki kanssa joka saa kohtauksen kun toinen koira lähestyy. Ja mistä ihmeestä tiedän, ettei tuo toinen rupea vastaamaan mun hullun haasteisiin ja mitä teen kun ei ole ihminen lähellä.

        Ääliömäistä.


    • pakollinen1

      Tunnustan, että olisi voinut sattua minullekin. Joskus sitä vaan on ajatuksissaan ja kun omasta koirasta tietää, että se ei mitään pahojaan tee, unohtaa vahtia tarkkaan.

      Elä moisesta päivääsi pilaa, koirien omistaja vain oli huolimaton. Kohteliasta häneltä olisi toki ollut pyytää anteeksi.

    • puolin ja toisin

      Ei tulisi mieleenikään kahden koiran kanssa lenkillä kulkiessani, antaa nitten hortoilla missä sattuu, kun lenkkeilijöitä tai koirien lenkkeilyttäjiä tulee vastaan. Ja ihmiset ja koirakko ohitetaan ilman sen kummempia höpinöitä ja rähinöitä. En minäkään pidä siitä, että joku toinen koirallinen antaa koiriensa tulla vapaasti minun koirieni luo. Eri asia sitten jos joku välttämättä haluaa silittää tai tutustuttaa koiria, mutta jonkinlainen lupa silti eikä rynnätä suinpäin turkkiin kiinni, vaikka kilttejä ovatkin.

    • srhtf

      Nyt on kyllä pakko kommentoida; ensinnäkin, ehkä omistaja ei edes huomannut ja tämä oli vain vahinko.

      Toiseksi; minun on aivan pakko kysyä, että minkä vuoksi koiria vihaavat tai koiraihmisiin kyllästyneet ihmiset tulevat tänne koiraihmisiä ja koirajuttuja pursuaville palstoille pahoittamaan toisten mieltä? Oliko tämä nyt juuri sellainen maailmaa suurempi asia, että piti päästä valittamaan.

      Ottaa suunnattomasti päähän tämä nykyihmisten taukoamaton valitus! Ja etenkin koiriin kohdistuva. Nyt on kakat ja irtipidot käsitelty, niin löytyipä tälläinenkin. Odotan päivää, jolloin ihmiset alkavat valittaa, että ''joku vieras antoi koiransa vilkaista minua''. Hei please, älkää viitsikö!

      • ooperan mörkö

        srhtf Eivät noi jutut tosi juttuja ole. Keksittyjä sepustuksia. Oletko miettinyt että miten on mahdollista kun netti on koirapalstoja täynnä että miten juuri tänne osataan tulla valittamaan.


    • jos se sinua niin ärsytti niin mikset aloittaja itse sanonu mitään tanskandoggien omistajille? kyllä mä tiedän tunteen ,se alkaa hävettää ja ärsyttää ku koira haistelee ihmisen paikkoja, mutta niistä voi aina sanoa!

      mutta kyllä nyt herneen vedit nenääs koko asiasta, eihän tossa nyt mitää kamalaa ollu. ehkä sun sit kannattaa tästä lähtien vaihtaa vastakkaiselle kadulle kulkee ku koiria tulee vastaan, ni vältyt vastedes siltä että koirat haistelee, se on niiden luonto!

      voi voi ja hohoijaa sanon minä. on tässä maailmassa isompiaki murheita ku sinun peppusi jota koira hieman nuuhkaisi.....

    • Hyvänen aika!!!!!!!! Selvisitkö hengissä? Tuliko traumoja? Siis tuli istumaan sinun viereesi? Kai nyt ihan sydän verellä ja korvat savuten keräät adressia kyseisen pedon lopettamiseksi? Tarvitsitkö käydä lääkärissä? Onhan tuo nyt aika karmivaa kuitenkin että koira ISTUU.... pikkasen ois ollu eriasia jos ois vaikka hypänny niitä vaunuja vasten mutta tuli istumaan sinun viereen... NOH mutta, hyvä että sinun ongelmasi ovat noin pieniä

    • voi taivas

      Siis voi kauheeta ! Olit siis kuvaamassa lastasi ulkona rattaissa facebookiin ja koira ohimennen haisteli sinua ? Oletko saanut kriisiapua ? Miksi pitää komentaa jos ohimennen nuuhkaisee ? Siinä en siis ollut mistään muusta kyse kuin koira nuuskaisi että mikä olet.

      • likkasuomesta

        Noh-mitas jos koira nuuskasee mutta kun vetaa nokkasa perseeseen ja siina kaikessa on omistaja vaan hiljaa eika veda koiraasa pois.talla palstalla kaikki juttelee ja antaa julkisesti ohjeita .alkaas nyt suuttuko jos joku valittelee.kertokaa mika palsta on se jossa ei ihmiset valittele tai pyyda neuvvoo.


    • No, ehkei ihan niin iso asia että itse lähtisin nettiin kirjoittelemaan kuonon hipaisusta..
      Kaikkialla valitetaan kun koirat räksyttävät jne koska eivät omaa laisinkaan sosiaalisia taitoja, ja heti kun koira onkin ystävällinen ja kiinnostunut niin sitäkään ei suvaita.

      Itse en anna koirieni päästä edes haistelemaan ihmisiä, mutta se johtuukin meidän lenkkeilysäännöstä "hihnassa ei tervehditä". Mielellään nämä kaverit kaikkia moikkaisivat mutta silloin lenkki ei etenisi :)
      Minusta dogginomistaja ei mitenkään epäonnistunut, koirat eivät häirinneet lasta rattaissa ja ohituksessa onnistui sitten yksi koirista hipaisemaan aikuista ohikulkijaa. Itselle ei tulisi mieleenkään pyytää sellaisesta anteeksi, eihän koira ollut mitenkään oikeasti häiriöksi (esim ryntäily, haukkuminen, hypiminen tms).
      Herkkänahkaisuus on yleistyvä tauti... Toivottavasti ei iske itseen ;)

      • kiltti koira oli

        Pitää kertoa tämä, mitä sattui, itseäni naurattaa vieläkin. Olin kävelemässä yöllä juhlista kotiin, ja yhtäkkiä tuntui että joku vetää laukusta, no ei ketään näkynyt. Sitten joku tökkäsi takamukseen ja käännyin, että mitä h**ttiä, onko täällä joku sekopää...no ei ollut koira siinä oli nuuskimassa, koiran isäntä oli kauempana hiukan huonolla hapella. Rapsutin koiraa, joka siitä sitten lähti isäntänsä luo. Vieläkin huvittaa tuo, kun itse niin säikähdin, että ensin on laukku lähdössä ja sitten joku tökkäisee takamukseen...


      • kiltti koira oli kirjoitti:

        Pitää kertoa tämä, mitä sattui, itseäni naurattaa vieläkin. Olin kävelemässä yöllä juhlista kotiin, ja yhtäkkiä tuntui että joku vetää laukusta, no ei ketään näkynyt. Sitten joku tökkäsi takamukseen ja käännyin, että mitä h**ttiä, onko täällä joku sekopää...no ei ollut koira siinä oli nuuskimassa, koiran isäntä oli kauempana hiukan huonolla hapella. Rapsutin koiraa, joka siitä sitten lähti isäntänsä luo. Vieläkin huvittaa tuo, kun itse niin säikähdin, että ensin on laukku lähdössä ja sitten joku tökkäisee takamukseen...

        :D oikee asenne :) joillaki ihmisillä vaan tykkää olla iso kikuli otsassa, missä tahansa ne kävelee...


    • VoiHyvääPäivää!

      Kauheita hössöjä nykyään ihmiset varsinkin naiset. Pelätään että jokainen Murre ja Turre hyppää kaulaan kiinni, kyllä on kauaksi luonnosta erkaannuttu. Monet koiraihmisetkin ovat tosi "ryppyotsaisia" ja vihaisia tosikkoja ja vetävät koiriaan tiukalla hihnalla pois jos vain sattuu vieras koira tulla kymmentä metriä lähemmäs. Jos ihminen käyttäytyy ahdistuneesti ja vihamielisesti koiria kohtaan niin miten voivat odottaa että koirakaan ymmärtää näitä viestejä? Ottasivat vain rennoin rantein ei jokainen vastaantuleva koira ole mikään tappajaelukka! Isoja koiria kohtaan varsinkin suhtaudutaan rasistisesti. Oliko ennen kaikki näin äärimmäistä???

    • bullipoju

      Onneksi en ole ainoa joka pitää tätä aloittajan kertomusta naurettavana hösötyksenä!

      Maailma on paha paikka, täällä voit joutua raiskatuksi, hakatuksi, ryöstetyksi, täällä on ihmisiä jotka kouluttavat koiria varta vasten hyökkäämään toisten koirien kimppuun, voi olla että et saa öitä nukuttua kun naapurin koira haukkuu yötä myöten, on rattijuoppoja ja eläinrääkkääjiä, on tauteja ja kuolemaa, on lapsiin sekaantujia ja ahdistelijoita..

      Jos oma elämä on todella niin hyvällä mallilla että tuntemattoman koiran nuuskaisu tai p*ska ojassa on niitä suurimpia huolenaiheita elämässä niin kannattaisi ehkä katsoa peiliin ja miettiä tosissaan kuinka hyvin asiat itsellä oikeasti on ja lopettaa turhista asioista valittaminen! Koska jokaiselle varmasti jossain vaiheessa tulee sellainen hetki elämässä jolloin TOIVOISI että suurin murhe on tuntemattoman koiran pepusta nuuhkaisu! Pistäkäähän ihmiset asiat perspektiiviin ja lopettakaa turhasta iniseminen!

    • Ilman jännittämistä

      Ei ole kivaa, eikä oikein. Itse kahden koiran omistajana en todellakaan ymmärrä holtittomia koiran omistajia. Kaikki eivät pidä koirista ja jopa pelkäävät tosi paljonkin. Ei tule mieleenkään, että päästän koirani kosketusetäisyydelle vieraan ihmisen saati lapsien läsnäollessa. Molemmat elukkani ovat tosi kilttejä ja sosiaalisia, mutta eläimiä. Pieni lapsi voi tehdä arvaamattoman liikkeen tai aikuinen, joka pelkää. En itsekään pidä siitä, vaikka olen koiriin tottunut, että vieraat rekut tulevat pyörimään tai haistelemaan ilman lupaa. Sama koskee aikuisia, jotka kulkevat aivan pienten lasten kanssa. En pidä siitä, että annetaan lasten juosta koirien luo lupaa kysymättä. Meistä kukaan ei voi sanoa varmasti eläimestään ettei mitään tapahdu. Tiedän tapauksen, jossa tuntematon potkaisi kolmikuista koiraa, kun omistaja ajatteli että eihän kukaan nyt pennulle mitään. Niinpä, niinhän sitä luulisi. Maailma on arvaamaton. Joten pidetään ne omat rekut vierellä ohitustilanteessa ja ohitetaan kauniisti. Annan yleensä aina tulla tutustumaan koiriini, jos joku kysyy. Ainoastaa vahvassa humalatilassa olevaa en päästä, koska vanhempi koirani perääntyy heti ja näin viestittää, ettei halua ko. henkilöä lähelleen. En ymmärrä tätä hommaa. Omat koirani eivät ole edes kovin isoja, alta 10 kg. Metsälenkit kuuluvat kaikille, myös koirattomille. Lisäksi eläimet kiinni ja pidetään vapaana vain niille tarkoitetuilla aidatuilla alueilla.

      • herää jo

        Voi taivas, eli kun kuvaat tiellä ja koira ohikävellessä nuuskaisee, jos joku siitä jotain pelkotiloja saa, niin lääkäriä tarvitsee joka ei kestä että koira ohimennen nuuhkaisee....Tiet on kaikille, ja minua häiritsee enemmän lasinsirut kuin se, että koira ohimennen nuuhkaisee, ihan oikeasti en yhdenkään koiran takia ole pyöräkumeja paikannut, mutta lasinsirujen takia olen. Ja kyllä olen näiden "äitien" takia joutunut kiertämään usein pyörälläkin sieltä nurmikon kautta, kun ei muualta mahdu. Pistää sen kameran ja kännykän yleisellä tiellä pois, niin pääsee pakoonkin jos joku koiran kanssa ohittaa. Kyllä tuo tilanne tiedetään, siinä oli äiteen ihana pikkupenska rattaissa keskellä tietä ja äiti pyllisteli kameran kanssa ympäri rattaita eli valtasivat koko tien, ja odotetaan että kyllä ne koirien kanssa ojankautta kiertävät.


    • yrjö opettaa

      Yksi leidi koki saman ongelman sen piti vähän käyttää mielikuvitusta piti sokerinpalaa taskussa ja kysy omistajalta saako antaa oli siihen pistänyt vähän tehosteita että koiralla menee masu sekasin .

      • Aivoton apina olet kun tuollaista neuvoa jaat!
        Eihän koiraa kuulu tuossa rangaista vaan omistajaa joka ohjaa koiraa.


      • Aivottomalle:)
        minpin4ever kirjoitti:

        Aivoton apina olet kun tuollaista neuvoa jaat!
        Eihän koiraa kuulu tuossa rangaista vaan omistajaa joka ohjaa koiraa.

        Niin se metsä vastaa kun sinne.....................?


      • koirakuiskaajar
        Aivottomalle:) kirjoitti:

        Niin se metsä vastaa kun sinne.....................?

        Siis mitä toi tarkottaa?


    • Suvaitsevaisuutta

      Täytyy vaan tosiaan ihmetellä miten herkkänahkaisia jotkut ihmiset tosiaan ovat, kun yhdestä viattomasta koiran hyväntahtoisesta kuononkosketusta noin mieli järkkyy .Sillä jos koira olisi ollut vihaista sorttia ,niin tuskin sen omistaja olisi koiraansa niin lähelle edes laskenutkaan.Olen samaa mieltä,että nyt vain äänitorvi matkaan mukaan ja kaukaa jo jokaiselle vastaantulevalle koiran omistajalle sillä kuuluttamaan kovalla äänellä,että pelkäät koiria ,niin uskoisin kyllä,että koirien omistajat sinut sitten kauempaa kiertävät.

      Jotenkin on vaan niin käsittämätöntä tosiaan tämä maailman meno, kun ihmiset eivät tunnu nykyään sopeutuvan oikein mihinkään. Ja täällä samalla pallolla joudutaan kaikki kuitenkin olemaan ja elämämme tallaamaan, niin ihmisten kuin koirien ja kaikkien muidenkin eläväisten kanssa myös,joten olisi varmaan jo syytä alkaa totutella edes noin viattomia pikkuasioita sietämään ja kestämään,niin sen jälkeen elämä olisi paljon helpompaa itse kullakin.

      • mustamakkara nam

        Sanos muuta on koirapaska hyvee nami..nami..


    • einarinmaija1

      Ymmärrän itse henk.koht. miksi, aloittaja kiehuu asiasta. Voi olla että aloittaja itsekään ei tiedosta mikä siinä niin ärsyttää. Mun mielestä jokaisella ihmisellä on oikeus kävellä rauhassa,ilman että vastaantuleva koira tunkee iholle,edes haistelemaan,moni pelkää isoja koiria,oli ne kilttejä tai ei. Itsellä kyseinen rotu,ja huomannut, että ihmiset todellakin pelkää. Eivätkä halua koiraa heti lähelleen. Se on täysin ymmärrettävää. En minäkään halua, lenkkipolulla, koiria iholleni. Ja suivaantuisin minäkin jos dogi tulis ja hierois kuonoaan persuksiin,taikka etumukseen, kokemuksesta puhun, tapa tällä rodulla, ja todella raivostuttavaa. Välillä.Omanikin tekee sitä. Vaihda siinä sitten vaatteet töihin, tms lähtiessä kertaalleen kun koira vetää hirmu kuolat takin persuksiin. Ja kuivuessa se on sellasta valkeeta mälliä,mustissa vaatteissa,taikka siinä uudessa villakangas takissa, jossa pesulapussa "kuivapesu tms :))). Tai housujen haaroväliin. Mut sitä en ymmärrä kuin tuo dogin omistaja ei ole älynnyt et kaikki ei halua sitä isoa vasikkaa iholleen, vaikka toiset haluaa sen enemmän kuin mielellään. On todellakin omistajan tehtävä pitää koira kohtuullisella etäisyydellä muista ihmisistä. Niin minä ainakin teen. Oli koira iso tai pieni.

      • chromecoma

        Asiaa!! :)


    • minä vain

      Oon kyllä nauranut tätä keskustelua ihan vedet silmissä!
      Ymmärtäähän sen, ettei kaikki pidä koirista, joku pelkää, joku on allerginen tai joku ei muuten vain siedä. Itse en kyllä varmaan enää viiden minuutin päästä muistaisikaan koko asiaa jos joku vieras koira olisi vaikkapa lenkillä tullut vastaan ja tehnyt tuttavuutta... No, myönnettäköön, että meillä on koira, mutta tuskin tuo vaikuttaa suhtautumiseeni kun on itselleni ensimmäinen koira, puoliso sen kanssa enemmän lenkkeilee yms. enkä ole koskaan ollut mikään "koiraihminen".
      Enemmän kyllä pistäisi vihaksi jos joku vieras ihminen tulisi siellä lenkkipolulla tekemään läheisempää tuttavuutta... Siitä en kyllä varmaan kirjoittelisi tänne vaan tekisin ilmoituksen ihan jonnekin muualle.

    • einarinmaija1

      Ai :).Onko sulla "arvaamaton",herkästi "puolustava" tms koira vai kuin et halua lenkkeillessä ihmisen tulevan juttusille :) ?? Ite jään mielelläni jos aikaa on jäädä. Minuu ärsyttää ihmiset jotka pelkää isoa koiraa,menee peläten ohi,kauhuissaan;ajatus paistaa läpi kun tehdään kierto ojanpuolelle koiran kohdalla; et nyt se koira hyökkää sieltä. Ja ne jotka pysäyttävät jäävät juttelemaan,sanoovat ääneen että "haluaisin niiiiiiin silittää tuota mut en tiedä uskallanko.." -ihminen on siinä selkeesti samaan aikaan jännittynyt ja innostunut. Ei hyvä energia ollenkaan. Voi juma.

      • minä vain

        Tarkoitin nyt lähinnä, että jos joku vieras ihminen tulisi vaikka "kuonollaan" törkkimään persettäni, niin saattaisin kyllä menettää hermoni! Mutta en mä silti halua vieraiden ihmisten kanssa erityisemmin jutellakaan, ei se koirasta ainakaan johdu, kuten jo sanoinkin niin isäntä sitä lenkkeilyttää... Oon sen verran erakko-luonne, etten ymmärr miks mennä höpöttää vieraille, tai ylipäänsä kelleen ellei huvita eikä o asiaa.


    • realisti vai rasisti

      Mäkin nauran vedet silmissä. Mää annan mun ison koiran herättää huolta ihmisissä. Mää en välitä ihmisten tunteista enkä peloista. Mää nauran niille. Hah hah haa ! Ne on NIIN tyhmiä ! Ne pelkää mun kilttiä koiraa joka ei OSAA murista eikä paljon koskaan oo purrut paljon ketään. Ne on niin tyhmiä ja mun koira vaan on niin kiltti ja viisas ! Mä lasken mun koiran naapurin tontille pikkulasten sekaan, vieraiden lasten jotka ei oo tutstuneet mun koiraan ! Mää nauran vedet silmissä kun se on niin HASSUA ! Hah hah haa ! Kyl ihmiset on sitten TYHMIÄ ! Mää olen koiran omistaja Suomesta ja mua naurattaa iha helkkaristi koko ajan, mää en pysty lopettamaan vaikka välillä ois hyvä olla vakavalla naamalla että pystyis kuunteleen mitä tyhmät ihmiset puhuu, mut ku ne on vaan nii hassuja ja tyhmiä ! Hah hah haa ! Ne naapurin lapsetki pelkää mun kilttiä koiraa joka on irti milloin sattuu ! Hah hah haa ! Tosi hassua ! Kyl ne on tyhmiä !

    • hau hau tappaja

      Tervetuloa luvaton vierailija, täällä odottaa yllätysten yllätys !

    • einarinmaijatus

      Siitä olen edelleen samaa mieltä, et koira ei todellakaan, saa koskettaa vierasta ihmistä. Elekielellä lauma-elämässä, kosketus on vakava asia. Koira joka kunnioittaa ihmistä/koiraa ei todellakaan koskettele ihmisiä/koiria ! Tasapainoinen koira haistelee, ja tekee senkin "ohimennen" tai luvan kanssa. Tökkiminen,tuuppaaminen, on dominointia. Oli kyseessä iso tai pieni koira.

    • dfbfgh

      On ne vaan inhottavia otuksia nuo koirat. On ne. Sietäisi panna mokomat tanskandogit grilliin tirisemään ja syödä hapanimeläkastikkeen kera, kuten kiinassa tehdään.

    • juuuuuuuuuuuuuuuuuuu

      Muistakaa että suomessa on paljon avohoidossa sellaisia arvaamattomia sekopäitä jotka täytyis pitää kiinni eikä juoksennella vapaana.

    • anna mun kaikki kest

      no rouvahan olisi voinut vaikka avata suunsa ja sanoa, että häntä loukkasi tämän koiran haistelut tai etukäteen sanoa pelkäävänsä koiria niin tuskin olisi omistaja niitä lähelle päästänyt. mene nyt kuvaamaan sitä lastas äläkä tule nettiin itkemään. ei ole niin vaikeaa avata sitä suuta!

    • kumpuileva maasto

      Koiranomistajat haluaa provoilla sekä IRL että netissä. Mikään ei riitä kun halutaan aiheuttaa häiriötä. Sitä varten koirakin on pitänyt hankkia.

    • chromecoma

      Se mitä en ymmärrä on, että miten niin monet koiranomistajat ovat niin älyttömän lyhytnäköisiä ja näkevät asiat vain omasta perspektiivistään. Jos joku ilmaisee, ettei koe sitä mukavaksi, että vieras koira päästetään iholle niin tulee kuittia siitä, miten tämä kyseinen henkilö kuvittelee olevansa maailmannapa sun muuta.

      Tiedän monia, jotka yksinkertaisesti pelkäävät koiria. Minusta on ajattelematonta päästää koira noin vain kohti ihmistä. Minusta olisi parasta jos koiravaljakon kohtaava voisi itse ilmaista mikäli on kiinnostunut tutustumaan koiraan, eli kysymään omistajalta voiko koiraa moikata. Tämä on nimittäin se toinen asia mitä en ymmärrä. Se, että vastaan tulee pieni söpö koiranpentu ei tarkoita, että sitä on kysymättä sopivaa mennä moikkaamaan. Eli tässä on nyt heräämisen paikka puolin ja toisin.

      Itse en koiraihmisenä ja -omistajana pidä siitä, että toiset ulkoiluttajat päästävät rekkunsa luoksemme kysymättä. Sama pätee näihin koirattomiin rapsuttelijoihin. Meillä koira kulkee sivullani ja saa mennä tutustumaan kun annetaan lupa. Ja en yhtään ihmettele, että vaikkei koiraa pelkäisikää niin se että se tulee pyyhkimään räkänsä vieraan ihmisen vaatteisiin on typerää. Koirahan tätä ei ymmärrä, mutta se että tämä älykkäämpänä itseään pitävä osapuoli ei vaan tajua. Ehkä aloittaja ei myöskään osannut odottaa, että koira tulisi päin - ei ole harvinaista, että yllättävässä tilanteessa ei saa mitään sanotuksi vaan menee lukkoon. Tämänkin kun jotkut ymmärtäisivät.

      Mutta ehkä tässäkin ihmisiä vaivaa se, että ajatellaan että omat lapset ja koirat on maailman ihanimpia kaikkien mielestä ja siksi on sopivaa antaa niiden mennä ja olla miten vain.

    • kukkaiskoiraveeiittu

      En pysty millään ymmärtämään että jotkin koiraihmiset repii itselleen uuden persereiän aloittajan tekstistä. Omistan koiran, mutta en anna sen juoksennella vapaana yleisillä tai syrjäisillä alueilla -metsästys erikseen.

      Mielestäni on tod putkinäköistä antaa koirien juosta maaseudulla/ kaupungissa/ taajamissä vapaana teillä. Ihan vastikään olin tilanteessa koirani kanssa, jossa eräät vapaan koiran lenkittäjät tulivat tiellä vastaan. Miten helvetissä voi lähteä ohittamaan kapealla tiellä vapaana olevaa koiraa, joka ei osaa olla tulematta nuuskimaan? Omistaja antoi koiralleen ohjeita, mitä koira sitten puoliksi päätti noudattaa ja iski nenänsä koirani perseeseen. Oma turri meni siitä ihan sekaisin ja hetken haistelun jälkeen alkoi rähäkkä. Omitaja tuli suht nopeaan ottamaan koiransa pois, eikä sattuntu vahinkoja, MUTTA en pysty kuvailemaan miten paska olo siitä tuli sekä koirani että itseni puolesta.
      Mitään tällästä ei olis tapahtunu jos kaikki koirat olisivat olleet kytkettyinä NIII


      Pitäkää koiranne kiinni yleisillä paikoilla, ei meinaan tule elämästä yhtään mitään jos tätä samaa joutuu useemman kerran kokemaan. Ei se ''hyvin koulutettu/yhteiskuntakelpoinen'' ynnä muu kukkasilla höystetty turri aina osaa totella omistajaansa. Ehkä se kerran kuussa sattunut lapsus koiralla tuntuu pieneltä mutta voi pilata aika helposti muiden päivän tai parhaimmassa tapauksessa saada aikaan jonkin asteista pelkoa.

    • caninefamiglia

      Ymmärrettävää on että joku ei välttämättä halua koiraa lähelleen ja uskon että ainaki yleensä isojen koirien omistajat todellakin ovat tarkkoina lenkillä koiransa kanssa, koska niin moni pelkää varsinkin isoja koiria ja jos semmoinen lähelle 30kg painava koira hyppää ihmistä vasten innostuksissaan se saa jo ihan toisenlaista jälkeä aikaan kuin joku pieni chihu. Mutta en silti oikein ymmärrä että mikä haloo on pitänyt nostaa siitä että koiran kuono hipaisee peppua. Lukiessani juttua odotin että aloittaja kertoo että koira kaatoi lapsen kumoon tai vastaavaa, mutta kyse olikin pienemmästä asiasta.

      Pelkkä pieni erehdyshän tuo oli. Omistaja oli vahingossa jättänyt hihnan sen verran pitemmälle (ja kun eivät nuo dogitkaan mitään pieniä ole) koira pääsi sitten koskettamaan kirsullaan takapuolta. Niitä sattuu joskus. Itsekin kun olen ollut ulkona on toisen koira päässyt sen verta tulemaan lähelle että on voinut hieman sormia nuuhkaista. Kyllä omistajalle sattunut pieni vahinko, mutta ei tuon nyt pitäisi maailmaa kaataa. Se oli pelkkä kuonon hipaisu kuitenkin. Tietysti joku voisi nyt argumentoida että pahemminkin olisi voinut käydä, mutta kun tässä tapauksessa kyse oli vain pelkästä pienestä hipaisusta, ja tuntuu että tässä tehdään taas jutusta paljon suurempi kuin mitä se on.

      Mietin vain että miten aloittajan kaltainen ihminen pärjää tässä maailmassa jos koiran pieni hipaisukin tuottaa tuollaisia suuria tunteita. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu.

      • niin kaunis on maa

        caninen kannattaa muistaa tuo minkä itsekin mainitsi, että koiria pelätään. Kannattaa muistaa, että ihmisen tai koiran pelottelu ei ole kohteliasta. Minusta tuo kohteliaisuus jo riittää syyksi pitää koira irti ihmisten per_seistä. Koirasi tietenkään ei kuolaa inhottavasti mutta tiedän että muutama kuolaturpa on sotkenut ihmisten vaatteita pahan kerran. Se varmaan kuitenkin on sinusta ihanaa ja kohteliasta ?


      • Vika pano

        Erehdys on että kaltaisiasi on patu alulle!


    • niin kaunis on maa

      Täällä kirjoittavat juuri ne erikoiset tapaukset joilla koiranpito ei ole hallussa ja ihmiskontaktien laita on niin ja näin. Perheelliset ja vastuulliset koiraihmiset eivät ehdi täällä roikkumaan ja koirakin pitää ulkoiluttaa. Sellaista on vastuullisten ihmisten ajattelu ja elämäntyyli.

      Täällä rähisisevät koiraihmiset ovat marginaaliporukkaa joiden elämä on vaikeaa ja jotka aiheuttavat häiriötä muille, olipa heillä koiraa tai ei. Jos heillä olisi marakatti tai traktori, he tuottaisivat haittaa marakattia tai traktoria käyttäen. Heidän elämänsä keskiössä ei ole juuri muita eläviä olentoja kuin koira.

      Tarinoista päätellen arvioin usean olevan psyykenlääkityksen käyttäjiä ja mielenterveysongelmaisia, missä sinänsä ei ole mitään pahaa, niin on paljon koirattomillakin ihmisillä samoja vaivoja. Koira usein parantaa pahaa oloa yksinäisyyden ja masennuksen vaivatessa, josta syystä ne kommentit koirien puolesta ovat niin yliampuvia. Tähän ei tarvitse vastata että "en ole lääkityksellä ja minulla on ystäviä". Tarkoitan niitä radikaaleimpia hölmöjä kommentteja joissa ei nähdä että koirat ovat vieraana ihmisten yhteiskunnassa eikä päinvastoin. Tämä on ja pysyy ihmisten yhteiskuntana jossa koiria sekä suvaitaan että rakastetaan.

      • caninefamiglia

        Kuka tahansa näkee viestistäsi että yrität vain haastaa riitaa. Ja eikös se anna sinusta itsestäsikin aika huonon kuvan että roikut täällä? Eikös sinulla ole töitä? Perhettä? Harrastuksia? Koiranomistajilla on edes syy olla täällä, koska haluamme keskustella koirista. Toisin kuin sinun kaltaisilla koiravihaajilla, jotka ovat täälä foorumilla vain hakemassa jotain mieli hyvää kun saavat suutaan soittaa ja haukkua koiran omistajia hulluiksi ja jakaa omia sairaitakin ideoitaan miten päästä koirista eroon tai mitä he tekisivät koirille.

        Kummallista että joku tekee niin suuren numeron siitä että koiran nenä vahingossa hipaisi peppua. Sen ymmärtäisin jos tuota olisi tapahtunut aloittajalle jo useammankin kerran ja peräti saman koiran omistajan ollessa kyseessä, mutta kun tuo oli vain yksi ainut kerta.

        Miten te voitte edes elää tässä maailmassa jos teitä jo tuommoisetkin asiat stressaa? Voin vaan kuvitella teitä normaali elämässä. Kilahdatte jo siitä jos jonkun kadulla kävelijän käsi teitä vahingossa hipaisee.

        Koira ei saa päästää ilman lupaa toisen koiran luo, eikä koiraa saa päästää hyppimään kenenkään päälle mutta jumalauta kun tässä viestiketjussa tämä kovasti närää herättänyt asia oli se että koira sattui vahingossa hieman hipaisemaan naisen takapuolta. Miksi nostaa hirveä meteli siitä? En ollut edes uskoa että joku oikeasti tuommoisesta rupeaisi persettään repimään.

        Ja jos jollakin on oikeasti niin kova koira kammo että jo pelkkä koiran kuonon hipaisu aiheuttaa hirveän paniikkikohtauksen sellaiselle henkilölle suosittelisin terapiaa. Kaikkien ei tarvitse koirista pitää.
        Mutta voin vain kuvitella miten mahtaa olla elämä hankalaa sellaisella ihmisellä, joka ei kestä edes pientä ohimenevää koiran hipaisua. Jo koiran pelkkä näkeminen varmasti aiheuttaa sellaiselle ihmiselle jo jonkinlaisen pelkotilan ja valitettavasti vaikka te ette sitä halua tämä maailma on täynnä koiria joten paljon helpompaa olisi mennä hoidattamaan tätä koira pelkoaan kuin yrittää elää sen kanssa.


      • TOSI ON ,

        OLen samaa mieltä koiranomistajien pitäisi käydä joka kolmasvuosi psykiatrilla joka testaisi onko kelvollinen pitämään lemmikkiä!


      • asdasdasd4
        caninefamiglia kirjoitti:

        Kuka tahansa näkee viestistäsi että yrität vain haastaa riitaa. Ja eikös se anna sinusta itsestäsikin aika huonon kuvan että roikut täällä? Eikös sinulla ole töitä? Perhettä? Harrastuksia? Koiranomistajilla on edes syy olla täällä, koska haluamme keskustella koirista. Toisin kuin sinun kaltaisilla koiravihaajilla, jotka ovat täälä foorumilla vain hakemassa jotain mieli hyvää kun saavat suutaan soittaa ja haukkua koiran omistajia hulluiksi ja jakaa omia sairaitakin ideoitaan miten päästä koirista eroon tai mitä he tekisivät koirille.

        Kummallista että joku tekee niin suuren numeron siitä että koiran nenä vahingossa hipaisi peppua. Sen ymmärtäisin jos tuota olisi tapahtunut aloittajalle jo useammankin kerran ja peräti saman koiran omistajan ollessa kyseessä, mutta kun tuo oli vain yksi ainut kerta.

        Miten te voitte edes elää tässä maailmassa jos teitä jo tuommoisetkin asiat stressaa? Voin vaan kuvitella teitä normaali elämässä. Kilahdatte jo siitä jos jonkun kadulla kävelijän käsi teitä vahingossa hipaisee.

        Koira ei saa päästää ilman lupaa toisen koiran luo, eikä koiraa saa päästää hyppimään kenenkään päälle mutta jumalauta kun tässä viestiketjussa tämä kovasti närää herättänyt asia oli se että koira sattui vahingossa hieman hipaisemaan naisen takapuolta. Miksi nostaa hirveä meteli siitä? En ollut edes uskoa että joku oikeasti tuommoisesta rupeaisi persettään repimään.

        Ja jos jollakin on oikeasti niin kova koira kammo että jo pelkkä koiran kuonon hipaisu aiheuttaa hirveän paniikkikohtauksen sellaiselle henkilölle suosittelisin terapiaa. Kaikkien ei tarvitse koirista pitää.
        Mutta voin vain kuvitella miten mahtaa olla elämä hankalaa sellaisella ihmisellä, joka ei kestä edes pientä ohimenevää koiran hipaisua. Jo koiran pelkkä näkeminen varmasti aiheuttaa sellaiselle ihmiselle jo jonkinlaisen pelkotilan ja valitettavasti vaikka te ette sitä halua tämä maailma on täynnä koiria joten paljon helpompaa olisi mennä hoidattamaan tätä koira pelkoaan kuin yrittää elää sen kanssa.

        Maailma ei ole täynnä koiria, varsinkaan huonosti käyttäytyviä jotka asioikseen hpaisevat joka vastaantulijaa. Olet selvästi väärässä, kuka tahansa näkee sen heti. Menehän harrastamaan limaisia leikkejä koirasi kanssa siitä.


      • caninefamiglia
        asdasdasd4 kirjoitti:

        Maailma ei ole täynnä koiria, varsinkaan huonosti käyttäytyviä jotka asioikseen hpaisevat joka vastaantulijaa. Olet selvästi väärässä, kuka tahansa näkee sen heti. Menehän harrastamaan limaisia leikkejä koirasi kanssa siitä.

        Koiria on tässä maailmassa 400 miljoonaa. Jos ei sinusta kuulosta mitenkään erityisen suurelta luvulta niin suosittelen että palaat takaisin kouluun matikan tunneille. Ja kiitos en halua tietää mikä sinua itseäsi kiihottaa makuuhuonessa, mutta minä en kiihotu mistään limaleikeistä.

        Ja kyllä maailmassa on myös huonosti käyttäytyviä koiria, mutta tässä tapauksessa ei ollut todellakaan kysymys huonosti käyttäytyvästä koirasta. SE OLI PELKKÄ HIPAISU VOI JUMALAUTA. Ei tälle asialle jaksa enää kuin nauraa miten te jaksatte vaahdota siitä että koiran kuono hipaisi naisen peppua. Tämä on voinut olla ihan pelkkä vahinkokin kuten olen jo moneen kertaan sanonut. Voihan ohikulkijankin käsi vahingossa osua toisen käteen.

        Ja niille tietämättömille idiootteille tiedoksi että normaali, terve koira on utelias. Ja koirat kerää tietoa ympäristöstään nuuhkimalla. Kainalot, haaroväli ja takapuoli on ihmisissä "haisevimpia paikkoja" joten ei ihmekään että joku koira voi nuuhkasta takapuolta. Ja samalla tavalla ne koirat myös toisiinsa tutustuu. Nuuhkimalla peppua esimerkiksi. Se on normaali käytöstä koiralle, mutta sitähän te ette ymmärrä.


      • v*ttu

        "perheelliset ja vastuulliset koiraihmiset"

        Niin, kaikki ovatkin omasta tahdostaan vastuuttomia siis "epävakaita", ja ihan omasta tahdostaan perheettömiäkin, ihan omasta tahdostaan eivät saa lapsiakaan...

        Suotakoon ihmiselle nyt edes koira tai kissa tai mikä tahansa lemmikkieläin, jonka haluaa!


    • Kyrsiintynyt myös

      Se on oikeasti todella v*ttumaista, kun jotkut ihmiset päästävät koiriaan jopa hihnassa ihan vapaasti lähelle! Minulla itselläni 2 koiraa, jotka aina hihnassa ja kun ihmisiä tulee vastaan saan koirani pidettyä omalla puolella, mutta sitten sieltä tulee joku älyvapaa hihna löysällä ja päästää vieraan koiran VÄKISIN ihan lähelle ja naureskelee "heh, niin sieltä tulee kamuja". Onneksi koirani eivät ole vihaisia toisia koiria / ihmisiä kohtaan, mutta en tosiaan anna niiden mennä toisten lähelle kauheeta vauhtia nuuhkuttamaan ja koheltamaan... Vaaratilanteita sattuu myös, kun täysin hallitsemattomat koirat juoksevat esim. pyöräilijöitä kohti - tätäkin on nähty ja tullut koettua! Hitto vieköön!

      Tuo aloittajan juttukin kuullostaa ihan mitättömältä, mutta ei kaikki tosiaan halua niitä koiria persuksia nuuhkimaan ja jos tilaa on vielä ohittaa, niin MIKSI IHMEESSÄ antaa koiransa vaeltaa kuin joku maailman omistaja!?

    • eihän noita kaikkia edes jaksanut lukea, kun sama liirunlaarumi alkaa taas: joillakin koiranomistajilla ja heidän rakeillaan on kaikki oikeudet, ja tuollaisella tavallisella ihmisellä joka järkyttyy asiattomasta toiminnasta ei ole sitten kai oikeutta olla edes olemassakaan.

      Joidenkin koirallisien on kyllä näköjään vaikeata tajuta alkeellisimpiakaan käytöstapoja, ihan perusjuttuja, esim:
      -osalla ihmisistä on vaikea koirapelko
      -osa ihmisistä on niin allergisia että saavat iho-oireita jo yhdestä lipasusta
      -osalla ihmisistä on selkä- tai jalkavikoja ja tasapaino lähtee todella herkästi, eikä silloin voi jokaisen torvelon rakki käydä nuuskimassa, hyppimässä ja tuuppimassa
      -koira ei saa mennä ilman lupaa kenenkään luokse
      -kaikki saavat tässä maassa hankkia kaikenmaailman koiria, valitettavasti, mutta sen saa myös kouluttaa niin ettei ympäristön tarvitse kärsiä

      Koira-ajokortti pakolliseksi että tyypit tietäisivät edes perussäännöt ja -tavat, ja koirakuripykälän.

      • bullipoju

        No eiköhän se ole ihan sillä tavalla että tässä maailmassa ei yksin olla. Siitä ei mihinkään pääse. Samalla tavalla kun koiranomistajien pitää kunnioittaa muita ihmisiä, on muidenkin ihmisten kunnioitettava koiranomistajia. Eihän tämä maailma ole mistään kotoisin jos koko ajan pitää elää kuin k*si sukassa kun pitää vahtia silmätarkkana että oma koira ei vahingossa hipaise toista ihmistä tai pelkällä olemassa olollaan pahoita jonkun mieltä!
        Kun tekee sen päätöksen että omasta kotoaan ulkomaailmaan lähtee, on minusta oikeus vaatia muilta ihmisiltä tiettyjä käytöstapoja mutta myös annettava anteeksi pienet virheet ilman että nostetaan siitä hirveä haloo! Onhan se aivan järjetöntä että ei ymmärretä toisten ihmisten epätäydellisyyttä vaan koko ajan odotetaan toisilta ihmisiltä ja eläimiltä täydellistä käytöstä 24/7! Kuka tuollaisessa maailmassa jaksaa elää ja kuka tuollasessa maailmassa edes HALUAISI elää? Jos oikeasti alkaa pilkuttamaan ja tarkkailemaan kaikkia muiden ihmisten virheitä niin siitä ei tule kyllä loppua ikinä ja siinä kun kiinnittää huomion muiden ihmisten virheisiin, tulee helposti tehtyä niitä virheitä itse!
        Maailmassa kuitenkin sattuu ja tapahtuu kaikenlaista, joten eikö olisi parempi meidän kaikkien kannalta vaan kiinnittää huomio siihen olennaiseen ja jos tosiaan on hirvein asia maailmassa että tuntematon koira ohimennen hipaisee, niin pitäisi olla onnellinen ja NAUTTIA siitä kun ei mitään pahempaa tarvitse murehtia! Oikeasti..ihmiset...joku roti,
        PS. Kenelläkään ei ole niin pahaa allergiaa että ulkotiloissa ei kestäisi parin sekunnin kestävää koiran nenän kosketusta vaatteisiin! Ja jos on, se on tapaus 1/10 000!


      • koirakoirakoira

        Jostain syystä koiranpitääjt eivät myöskään tajua että aika montaa on koira purrut esim lapsena. Koiranpitäjät yleensä ovat häiriköintiin taipuvaisia, jos heillä olisi traktori, he häiriköisivät sillä. Koira koira koira. Muuta ei niiden päässä liiku.


      • hoitoon vaan...
        koirakoirakoira kirjoitti:

        Jostain syystä koiranpitääjt eivät myöskään tajua että aika montaa on koira purrut esim lapsena. Koiranpitäjät yleensä ovat häiriköintiin taipuvaisia, jos heillä olisi traktori, he häiriköisivät sillä. Koira koira koira. Muuta ei niiden päässä liiku.

        Muista hankkia kriisiapua jos sinua on koira joskus näykkäissyt lapsena.


    • Ei näin

      Koiranpitäjien pitäisi kunnioittaa ihmisten omaa tilaa, kyllä. Tuntemattomien koirien ei pitäisi päästä ihmisten luokse, kyllä.

      Mutta sitä en ymmärrä, että tästä piti tulla "kansalliselle tasolle" keskustelemaan.

    • ja huippua kun täällä kehuskellaan miten epäsosiaalisia ollaan, ja jos joku toinen hermostuu siitä kun pungetaan iholle asti, niin se ei sitten enää olekaan mikään ongelma kun ei sattunut omalle kohdalle.. xP

      Kyllä varmasti sitä itsekullakin käämi kärvähtää jossain välissä pienemmästäkin asiasta koirien kohdalla kun ensin yrittää olla huomaavainen ympärisötään kohtaan, mutta saa kuitenkin vastaan asiatonta käytöstä -ja yhä pahenevaa koirakurin puutetta.

    • lusikkamusikka

      Rottien omistajat ei usuta elukkaansa toisia nuuhkimaan. On joku kunnioitus ihmisten reviiriä kohtaan. Koiraihmiset ovat koko ajan kokeilemassa. Eikö pelota että joku vetää turpaan. Minä en uskaltaisi.

    • taneli tukkapölly

      Koiraihmiset ovat koko ajan kokeilemassa reviirin rajoja, ihan kuin elukkansa. Ongelmiahan siitä seuraa.

    • hengitystä

      Koirat tutustuu nuuhkimalla persettä, ja jos koira ei sinulle tehnyt mitään tai edes ollut tekemässä niin miksi kitiset. Kukaan ei ollut vaarassa. mitä avoimempi maailma koiralle niin sen parempi, silloin niistä ei tule vaarallisia. Ja kaikenklisäksi, millaista mallia annant Kersallesi, jo ollaan varuillaan kun koira NENGITTI :D LOL

    • niin kaunis on maa

      Mitä ne inisee jos pamautan koiran päähän nikkeliä. Pitäähän ihmisen saada toteuttaa itseään ja suojella persettään. En minä inise minä annan lähdön. Ei kaikki koirattomat pelkää koiria ja koiranpitäjiä, päinvastoin. Tervetuloa tutustumaan ja persettä nylkkäämään, ventovieras paskahäntä vailla käytöstapoja ja järkeä.

    • kosto elää

      kunnes on paasi päällä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe