Toiselle pahan toivominen..

diip1

lyhyesti:
tyttöystäväni toivo avoimesti FBssä, että naapurinsa lapsi kuolisi, koska se itkee kokoajan.
Mitä mieltä olette yleiseti toiselle pahantoivomisesta?

21

1159

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Damdamit

      Tyttöystäväsi on nolo ja lapsellinen.

    • lifemocker

      lapset joutaakin helvettiin

      • kjhgcxk,

        Voi kun sinutkin olisi aikoinaan abortoitu.


      • lifemocker
        kjhgcxk, kirjoitti:

        Voi kun sinutkin olisi aikoinaan abortoitu.

        abortithan ovat vain hyvä asia


      • miesvm67
        lifemocker kirjoitti:

        abortithan ovat vain hyvä asia

        Paitsi jos ei osu omalle kohdalle vai?


      • 423234243
        miesvm67 kirjoitti:

        Paitsi jos ei osu omalle kohdalle vai?

        On varmasti monia jotka mielellään olisivat tulleet abortoituksi jos heillä olisi ollut mahdollisuus kertoa mielipiteensä.


      • lifemocker
        423234243 kirjoitti:

        On varmasti monia jotka mielellään olisivat tulleet abortoituksi jos heillä olisi ollut mahdollisuus kertoa mielipiteensä.

        näinpä, ihmiset ovat tämän planeetan syöpä


      • miesvm67
        lifemocker kirjoitti:

        näinpä, ihmiset ovat tämän planeetan syöpä

        Kas, Linkolan opetuslapsia vai?

        Onhan tuossa tietysti toisaalta totuuttakin mutta mieluummin nyt taivallan loppuun asti ilman jälkiaborttia.


      • lifemocker
        miesvm67 kirjoitti:

        Kas, Linkolan opetuslapsia vai?

        Onhan tuossa tietysti toisaalta totuuttakin mutta mieluummin nyt taivallan loppuun asti ilman jälkiaborttia.

        kuka se on?

        eikös se jo mun nickistä tule selville, mitä minä tästä "taipaleesta" ajattelen ;)


      • AylaLii
        lifemocker kirjoitti:

        kuka se on?

        eikös se jo mun nickistä tule selville, mitä minä tästä "taipaleesta" ajattelen ;)

        Oletkos tehnyt asialle jotain kolmessa vuodessa? Sille siis että taipalees päättyis


      • miesvm_1967x_out
        AylaLii kirjoitti:

        Oletkos tehnyt asialle jotain kolmessa vuodessa? Sille siis että taipalees päättyis

        Ilmeisesti on koska lifemockeria ei ole palstalla näkynyt enää pariin vuoteen. Tämä on aika vanha aloitus johon olen itsekin näemmä vastannut sen aikaisella nikilläni (joka kaapattiin).


    • fskflmsfmdsls

      On kaksi eri asiaa toivoa ja tehdä jotain pahaa toiselle ihan käytännössä. Ihminen on sellainen otus, että se saattaa toivoa toiselle pahaa onnea, koska perimmäinen ajatus lienee se, että toisen onni, menestys tai ihan silkka olemassaolo on uhka tai muuten vain pois itseltä.

      Mielestäni tällaiset ajatukset pitäisi kuitenkin pitää omana tietonaan. Ihmisen pahaa tai pimeää puolta on kuitenkin mahdotonta poistaa tai kieltää, sillä me osaamme olla todella pahoja, olemme aloittaneet sotia ja päivittäin kuulemme uutisista, kuinka ihminen on riistänyt toisen omaisuutta tai pahimmassa tapauksessa jopa hengen.

      Tässä tapauksessa kehottaisin tyttöystävää pitämään suunsa kiinni ja näppiksensä kurissa. Kyllä se lapsi siitä kasvaa ja hiljenee, eikä kukaan täällä ole jäänyt lapseksi. Hänen kannattaisi myös kehittää sitä kuuluisaa empatiaa, sillä ei se lapsi pahuuttaan tai ilkeyttään huuda, vaan siksi, että sillä on jokin hätä tai kasvukipuja.

    • Itsekkäät ihmiset

      Tyttöystäväsi on kakara vielä. Kun 10 vuoden päästä joku toivoo hänelle ja hänen lapselleen samaa, voi olla eri ääni kellossa.

      Huutaville lapsille ei voi aina mitään, joillakin on paha koliikki ja se on yhtä rasittavaa lasten vanhemmille. Olisi tyttöystäväsi iloinen ettei ole oma lapsi.

      Mikä meidät suomalaiset on muuttanut näin suvaitsemattomiksi. Mitään ei suvaita, KUNNES sattuu omalle kohdalle, sitten muuttuu puheet ja ajatukset.

    • mde röhelin

      no hei: mä en pidä lapsista - ja saattaisin ehkä läpällä heittää fb:ssä jotain niiden"lopullisista ratkaisuista" kavereilleni... mut joo, jättäisin kyl tollaset purkaukset omaan arvoonsa.

      ihan eri asia, jos toivoo ihan oikeille ihmisille jotain pahaa .

    • diip1

      Asiassa häiritsee se, että tyttöystävä ei hyväksy jos hänelle tärkeitä asioita käsittelee samalla `huumorilla´, sekä se että itselläni on lapsi edellisestä suhteesta.

    • fgrtr

      Omasta mielestäni tuollainen toisen kuolemisen toivominen kertoo ihmisen kypsymättömyydestä ja heikosta ajattelukyvystä.

      Jos oikeasti on kokenut ja kohdannut kuolemaa/kuolemia ei niistä puhuta edes herjalla. Ne ovat asioita jotka koskettavat ja todella syvältä. En toivoisi ikinä kenenkään kuolemista (toki jokaisen kohdalla se on joskus väistämätön paha) sen takia että hänessä jokin häiritsee minua.

      Toistan siis että ajattelematonta ja kypsymätön on tyttöystäväsi.

      • nomamavaanija

        Rakastan tuota ukkoani. En osaa määrittää sanaa rakkaus, mutta 45 v ollaan oltu yhdessä, ei kaikki ole mennyt kuin strömsöössä mutta lapsi ollaan kasvatettu rakkaudella...........ukkoa rakastan enkä haluaisi ......mitä elämä tuo......ei enää mitään jollei itse keksi tekemistä.....en siis haluaisi menettää tuota kumppania mutta elämä ei kysy haluatko vai et..........


      • etmavaav

        Ai niin, eihän näihin saanut kirjoitella muut kuin teinit, luin kommentin edellisestä palstakirjoituksesta, kun laitoin rakkauskommenttia, ehkäpä 40 v liian myöhään, isästä ja juurikin äidistä. Ni äidistäni...että korville lyötiin muodossa että eikö tämä palsta ole nuorille tarkoitettu. Eikä siis 63 v kuteän mä oon.


    • Saa sitä toivoa

      Saa kai jokainen toivoa mitä haluaa?

      Kovin täyspäistä, fiksua taikka aikuismaista ei ole toivoa kuolemaa muille, mutta varmaan 99% maapallon ihmisistä on toivonut tai toivoo jonkun toisen kuolemaa. Että se siitä. Kuuluu elämään, ja nuo toiveet toteutuu kyllä. Ajankohta vaihtelee, jonkun toive toteutuu heti, mutta ihan varmasti jokainen elollinen otus kuolee joskus.

    • Inhimillistä, joskin syvemmin ajateltuna helkkarin typerää. Sitähän inhimillisyys toisinaan on, typerää möhlimistä ja klimppistä järjenjuoksua. Tuossa kohtaa ei kauheesti voida puhua toivojan elämänymmärtämyksestä kuitenkaan.

      Saati käsityskyvystä mitä tulee aiheeseen lapset ja itkut. Saati käsitystä tunteesta miltä se tuntuu, kun oikeasti menettää lapsen tai toisen itselle rakkaan ihmisen. Ei täällä naapureita varten ja mieliksi eletä. Hommais korvatulpat, jos on hermot noin loppu itkun takia. Tai muuttaa johonkin missä ei ole muita ihmisiä kilometrien säteellä. Pääsis helpommalla, kun ei ole vaaraa törmätä ilmiöön naapurien äänet.

    • Lapsi-itsekin

      Lapsellinen, keskenkasvuinen, kehittymätön, ajattelamaton, tyhmä, ymmärtämätön ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe